نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۳

معرفی سریال بازی مرگ (Death's Game) | سریال ترند این روزها!

بازی مرگ (Death's Game)، یک سریال کره‌ای جدید که با بازی سو این-گوک و ژانر فانتزی و درام ساخته شده است و ترند بسیار محبوب و پر سر و صدای این روزها به شمار می‌رود.

چه اتفاقی میفتد اگر تلاش کنیم تا خود مرگ را دور بزنیم؟ اگر بمیریم یا در حالت دیگری جان خود را بگیریم، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ به‌تازگی یک سریال کره‌ای در شبکه TVING از کره جنوبی پخش شده که با اسم Death's Game یا بازی مرگ شناخته می‌شود؛ سریالی که براساس یک کمیک دیجیتال یا همان وب‌تون با نام I'll Die Soon ساخته شده است. این سریال که در ابتدا با نام I'm Going to Die Soon (خیلی زود خواهم مرد) کار خود را آغاز کرده بود، حالا اسم دیگری گرفته است و کلا هم ۸ قسمت دارد. این سریال که ژانری فانتزی، درام، اکشن و تا حدودی ترسناک دارد، عمدتا حول محور ایده‌ی «تناسخ مجدد» می‌چرخد و داستان خود را روایت می‌کند.

اگر بخواهیم خیلی کوتاه و خلاصه‌وار درباره داستان این سریال صحبت کنیم، می‌توانیم اینطور بگوییم: «چویی یی-جه در یک خانواده‌ی فقیر و سطح پایین زندگی کرده بود و بزرگ شده است؛ اما شخصیتی درخشان و مهربان دارد. این جوانِ بخت برگشته، بعد از ۷ سال تلاش بی‌وقفه برای پیدا کردنِ یک شغل آبرودار، پشت سر هم شکست می‌خورد و حالا پر از یأس و ناامیدی است. به همین دلیل هم تصمیم می‌گیرد که زندگی‌اش را به پایان برساند؛ زیرا فکر می‌کند که با انجام این کار، همه چیز تمام می‌شود و او هم یک نفس راحت می‌کشد. اما غافل از اینکه بعد از مردن، با موجودی به اسم «مرگ» روبه‌رو می‌شود.

چویی یی-جه و شخصیت مرگ مقابل هم در سریال Death's Game

مرگ که درست مقابل دروازه جهنم ایستاده، حسابی از دست چویی یی-جه و تصمیمی که گرفته، عصبانی است. بنابراین، مجازاتی برای او در نظر می‌گیرد که اتفاق مرگ را ۱۲ بار بیشتر، آن هم در بدن‌های مختلف، تجربه کند و بارها و بارها این درد را به جان بخرد. حالا پیچش اصلی داستان اینجاست. اگر او می‌خواهد از رفتن به جهنم اجتناب کند، باید در جسم یکی از این افراد زنده بماند؛ به همین شکل هم می‌تواند تا آخر عمر، در جسم آن فرد زندگی کند.» با خواندن همین خلاصه داستان هم متوجه می‌شویم که تا حالا، سریالی با چنین داستانی ندیدیم که محوریت اصلی آن تناسخ مجدد باشد و به‌صورت کلی بخواهد در کنار دیگر مضامین خود، دنیای پس از مرگ را هم به تصویر بکشد.

ادامه‌ی متن ممکن است برخی از قسمت‌های داستان ۴ قسمت اول سریال بازی مرگ را لو بدهد.

افرادی که چویی یی-جه در بدن آنها تناسخ پیدا می‌کند، کسانی هستند که قرار است لحظات پایانی عمر خود را سپری کنند و بعد هم به شکل اجتناب ناپذیری می‌میرند. چویی یی-جه در ابتدا تصور می‌کند که اجتناب کردن از مرگ خیلی راحت است و می‌تواند این کار را انجام دهد؛ با توجه به اینکه می‌داند ماجرا از چه قرار است و می‌داند که هر لحظه ممکن است همان اتفاقی که باعث مرگ این افراد می‌شود، رخ دهد. اما هر بار، درست از جایی که توقعش را ندارد، جان خود را از دست می‌دهد. طبق گفته‌ی خود مرگ، درست است که مرگ این افراد غیرقابل اجتناب است اما خنثی کردن آن خطرها و جلوی آنها را گرفتن، غیرممکن هم نیست.

نکته‌ی جالبی که درباره این سریال وجود دارد، این است که چویی یی-جه بعد از هر تناسخی که در جسم جدید پیدا می‌کند، با استفاده از یک سنگ درخشان بزرگ، تقریبا تمام اطلاعات و خاطراتی را که به آن فرد مربوط می‌شود، به‌دست می‌آورد؛ برای اینکه بتواند از موقعیت‌ها و درگیری‌هایی که در آنها گرفتار می‌شود، بیرون بیاید. البته این، آن نکته‌ی جالبی که می‌خواستم بگویم نبود؛ نکته‌ی جالب این است که چویی یی-جه علاوه‌بر خاطرات خودش و افرادی که در بدن آنها بیدار می‌شود، اطلاعات و خاطراتِ افراد قبلی را هم دارد و از ذهنش پاک نمی‌شود. تازه علاوه‌بر این، در زندگی‌های مختلف، با افرادی برخورد می‌کند که در زندگی‌های قبلی هم با آنها برخورد کرده بود.

پایان اسپویل

۳ کاراکتر که چویی یی-جه در سریال Death's Game در آنها تناسخ پیدا می‌کند

منتقدانی که این سریال را تماشا کردند، تا حد زیادی از آن رضایت داشتند و حتی نمره‌هایی هم که مردم در IMDB ثبت کردند، میانگین امتیازات آن را به ۸.۸ رسانده است. منتقد مجله‌ی Cine21 اینطور نوشته: «تا به امروز، آثار زیادی دیدیم که به زندگی پس از مرگ پرداخته‌اند؛ اما جهان‌بینی ساخته شده توسط سریال بازی مرگ، کاملا برجسته و جدید است. سریال Death's Game به خاطر جلوه‌های کامپیوتری جذابی که دارد، نقدهای مثبت زیادی دریافت کرده است؛ چیزی که در کره‌ی جنوبی خیلی کم دیده می‌شود. البته تا حدی هم ناامیدکننده است که تمام روایت‌های داستانی رویه جلوه‌های بصری تکیه می‌کنند.»

طبق آماری که آمازون پرایم (سرویسی که این سریال را به‌صورت جهانی پخش می‌کند) منتشر کرده، سریال بازی مرگ از همان زمان پخش بخش اول خود، در لیست سریال‌های محبوب قرار داشت. این سریال در ۴۳ کشور در سرتاسر دنیا، در میان ۱۰ سریال برتر تلویزیونی قرار گرفته بود. این زندگی‌های متفاوت چیزی بیش از آوردن تجربیات جدید به داستان یی-جه است؛ آنها همچنین درس‌های مختلفی در مورد زندگی و دنیای اطراف او می‌آورند. این سریال نه‌تنها سبک احساسی منحصر‌به‌فرد کارگردان خود یعنی بیونگ هون را در برمی‌گیرد و به تصویر می‌کشد، بلکه عناصری از انسانیت، عشق و هیجان‌انگیز بودن را نیز در هم می‌آمیزد و یک جهان‌بینی چند لایه را ارائه می‌دهد.


سریال های مشابه سریال بازی مرگ

سریال بار راز آلود

سریال Mystic Pop-up Bar

سریال بار راز آلود بی مکان

  • بازیگران: هوانگ جونگ ایوم، سونگ جائه یوک، چوی وونیونگ
  • سال پخش: ۲۰۲۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۲

این سریال درباره یک زن مرموز با گذشته‌ای غمگین است که به همراه یک سرآشپز و یک کارگر پاره‌وقت یک بار مرموز را اداره می‌کنند. این سه نفر با رفتن به داخل رؤیاهای مردم، به آن‌ها کمک می‌کنند مشکلاتشان را حل کنند. این سریال با داستان گرم و صمیمانه/تلخ و شیرین خود به بسیاری از موضوعات مهم درباره مرگ و زندگی و پیامدهای اعمال ما می‌پردازد.


گوبلین

سریال Guardian: The Lonely and Great God

سریال نگهبان: خدای تنها و بزرگ

  • بازیگران: گونگ یو، کیم گو یون، لی دونگ ووک
  • سال پخش: ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت

کیم شین که یک ژنرال نظامی به شمار می‌رود، با وجود نبرد قهرمانه‌اش در جنگ، به‌عنوان یک خائن به قتل می‌رسد. حتی بعد از مرگ هم مورد خشم خدایان قرار می‌گیرد و مجبور می‌شود مرگ تمام کسانی را که دوستشان دارد، ببیند. او که حالا به یک گوبلین تبدیل شده، ناچار است تا از افراد خاصی دربرابر سختی‌های زندگی مراقبت کند. او با وجود آرام بودنش، بسیار غمگین است و مدام به‌دنبال راهی برای پایان دادن به سرنوشت سختش می‌گردد. البته نباید فیلم‌برداری جذاب، داستان عاشقانه، بازی‌های چشمگیر و همچنین موسیقی گوش‌نواز آن را نادیده گرفت. زوج اصلی سریال با وجود تبار جداافتاده و آینده محکوم به فنایشان، وارد یک رابطه ممنوعه می‌شوند.


دو بازیگر اصلی سریال Doom at Your Service

سریال Doom at Your Service

سریال ویرانگر برای خدمتگذاری به شما حاضر است

  • بازیگران: پارک بو یانگ، سئو این گوک و لی سو هیوک
  • سال پخش: ۲۰۲۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت

تاک دونگ کیونگ یک زندگی نسبتا معمولی دارد؛ تا اینکه ناگهان به سرنوشتی غیرمنتظره دچار می‌شود. او به واسطه‌ی این شرایط جدید، ناچار می‌شود که با میول مانگ یک قرارداد ۱۰۰ روزه امضا کند؛ قراردادی که می‌تواند همه چیز او را به خطر بیاندازد. این سریال هم مثل خیلی موارد دیگر این فهرست از بهترین سریال های کره ای عاشقانه، المان‌های فانتزی و بامزه را با موضوعات درام و رمانتیک ترکیب کرده است. همین موضوع باعث می‌شود که داستان برای مخاطب غیرمنتظره و غیرقابل پیشبینی باشد. این سریال توانست در همان سال جزو ۱۰ مجموعه‌ی برتر کره ای قرار بگیرد و موفقیت بزرگی را برای سازندگان خود کسب کند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده