نویسنده: مریم اصلانی
// دوشنبه, ۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۹

۲۰ سلاح مرگبار انیمه که باید بشناسید! | از اژدها کش تا بادبزن تنگو

انیمه‌ بهترین ویترین برای معرفی انواع تسلیحات خیره‌کننده‌ای است که از قدرت‌ و توانایی‌هایی شگفت‌انگیز بهره می‌برند. درادامه با زومجی در مرور شماری از بهترین اسلحه‌های دنیای انیمه همراه باشید.

این روزها بیش از هر زمان دیگری شاهد تلاش انیمه سازان برای تبدیل کردن این محصول سرگرم‌کننده به رسانه‌ای هستیم که مرزهای خلاقیت و نوآوری را به شکلی خیره‌کننده تغییر می‌دهد. یکی از بخش‌هایی که انیمه به حق در آن درخشش خیره‌کننده‌ای دارد، استفاده از قدرت تخیل و نوآوری در معرفی انواع سلاح‌های عجیب و غیرقابل باور است. از فناوری‌های فوق‌العاده تا سلاح‌های دست‌ساز یا جادویی، همیشه داستان یا شخصیتی را پیدا می‌کنیم که با انحصاری کردن هر اسلحه، به جذابیت و هیجان‌انگیزتر شدن آن کمک می‌کند.

اگر از طرفداران دنیای انیمه به‌خصوص انیمه‌های اکشن و پر زد و خورد باشید، حتما همین حالا هم فهرستی از شماری از شگفت‌انگیزترین سلاح‌های دنیای انیمه را در ذهن دارید که چه طرفداران واقعی و چه بینندگان تازه‌کار را غرق هیجان می‌کنند. خلاقیت به تصویر کشیده شده در طراحی و ساخت این سلاح‌ها گاهی واقعا خیره‌کننده است، به‌طوری که می‌توان گفت هم سلاح و هم عملکرد آن می‌توانند روایت کننده‌ی داستانی مخصوص به خود باشند. توجه به جزئیات ریز در مورد هر سلاح باعث جان بخشیدن به هر کدام از آن‌ها شده و از این طریق آن‌ها را از ابزاری صرف برای مبارزه یا کشتن، به چیزی نیازمند درک و ستایش ارتقا می‌دهد. جالب‌ترین اسلحه‌های دنیای انیمه اغلب امکاناتی نامحدود را به نمایش گذشته و میل سیری‌ناپذیر انسان برای قدرتمندتر شدن را نشان می‌دهند. اما درکنار آن در اغلب آثار انیمه یک نکته دیگر هم مشهود است، اینکه قدرت واقعی نه در اسلحه‌ای که در دست داریم، بلکه به دستان و اراده ما بستگی دارد.

پس حداقل تا پایان این مطلب کمی از دنیای منطق فاصله گرفته و در عوض از طرح‌های مبتکرانه این سلاح‌های شگفت انگیز لذت ببرید که به‌عنوان برخی از جالب توجه‌ترین سلاح‌های دنیای انیمه شناخته می‌شوند. درعین حال فراموش نکنید معرفی هر سلاح ممکن است دربرگیرنده بخشی از اطلاعات در مورد هر انیمه هم باشد، درنتیجه هشدار اسپویل را در این زمینه جدی بگیرید.


گلوله نابود کننده کوسه در انیمه مدرسه قهرمانانه من

۲۰. گلوله‌های تخریب کوسه

انیمه مدرسه قهرمانانه من

انیمه My Hero Academia

اتفاقات انیمه مدرسه قهرمانانه من در دنیایی رخ می‌دهند که هشتاد درصد جمعیت آن به‌نوعی از قدرت‌های خاص و منحصربه‌فردی با نام «کوسه» (Quirk) برخوردار هستند. دراین بین قهرمان اصلی داستان شخصیتی به اسم ایزوکو میدوریا است که برخلاف دیگران قدرت خاصی دراختیار ندارد، بااین‌حال ایزوکو همیشه در آرزوی تبدیل شدن به یک قهرمان است و بالاخره هم به شکلی غیرمنتظره به این آرزو دست پیدا می‌کند.

انیمه مدرسه قهرمانانه من مملو از انواع مختلف سلاح‌های چشمگیر و جالب توجه است، اما در میان تمام آن‌ها همچنان برجسته‌ترین سلاح همان گلوله‌های تخریب کننده کوسه (Quirk-destroying Bullets) است. همان‌طور که از نام آن مشخص است، این گلوله‌ها قادر به هدف قرار دادن منبع اصلی توانایی‌های یک قهرمان یا همان کوسه هستند. طراحی و ساخت این گلوله‌ها را سازمان یاکوزایی «شیه هاسایکای» (Shie Hassaikai) به «رهبری اوورهاول» (Overhaul) برعهده داشته است.

توجه داشته باشید گلوله‌های نابودکننده کوسه، خود این ویژگی را از بین نمی‌برند. بلکه با دستکاری و تخریب کردن مکانیسم‌های ژنتیکی، اجازه استفاده از کوسه را به قهرمان مورد نظر نمی‌دهند. به‌واقع هیچ چیز غم‌انگیزتر از این نیست که نتوانید در موقع لزوم از موهبتی که دراختیارتان قرار دارد، استفاده کنید. مثلا تصور کنید مصمم هستید از قدرت‌های ویژه خود برای کاری مهم ببرید و درست همان زمان با چیزی به‌سادگی این گلوله‌های نابودکننده، تبدیل به موجودی ناتوان شوید.


شخصیت ایچیگو کوروساکی با بانکای در دست

۱۹. بانکای

انیمه بلیچ

انیمه Bleach

ایچیگو کوروساکی با یک موهبت خاص پا به این جهان گذاشت، او توانایی مشاهده ارواح را داشت. به این ترتیب حتی اگر این خواست قلبی او هم نبود، اما درنهایت تبدیل شدن به یک دروگر بخشی از سرنوشت او شد.

بااین حساب باید گفت بانکای (Bankai) او یک سلاح خاص یا منحصربه‌فرد نیست، بلکه حالتی است که در خلال آن روح زانپاکوتو شینیگامی محقق می‌شود تا به دارنده آن قدرتی عظیم ببخشد. آزادسازی بانکای احتیاج به سال‌ها تمرکز و تلاش دارد. اما زمانی‌که این ویژگی فعال شود، هم شکل سلاح ایچیگو تغییر می‌کند و هم شاهد قدرت خام و عظیم آن هستیم که به‌نوعی انعکاس دهنده ماهیت واقعی این شخصیت است. در مورد ایچیگو، بانکای او نمادی از قدرت و عادت‌های او است. نمادی از رشد و تعالی که نشان می‌دهد صاحب سبک مورد نظر از یک تازه‌کار دست و پا چلفتی به جنگجویی کارکشته تبدیل شده است.


کاسپر اسلحه شخصیت ژن استارویند از انیمه آوت لو استار با گلوله های مخصوصش

۱۸. کاستر

انیمه آت‌لو استار

انیمه Outlaw Star

انیمه آت‌لو استار که به‌عنوان یکی از بهترین انیمیشن‌های تمام دوران با محوریت فضای خارج از جو هم شناخته می‌شود، در مورد شخصیتی به ‌نام «ژن استارویند» (Gene Starwind) است. رهبری سرسخت و بااراده که اغلب به همراه شریک خود جیمز هاوکینگ مشغول انجام کارهای عجیب و غریب گوناگون و گشت‌وگذار در کهکشان است.

دراین مجموعه شاهد نمایش عناصر اسطوره‌ای جالب توجه و متعددی هستیم که یکی از آن‌ها استفاده از جادو یا مانا است، جادویی که در اسلحه خاص ژن استارویند هم مورد استفاده قرار گرفته است. تفنگ کاستر (Caster) را می‌توان یک سلاح اصلاح شده در نظر گرفت، نوعی اسلحه که از آن برای شلیک گلوله‌های ریخته‌گری شده استفاده می‌شود. این گلوله‌ها هرکدام با عددی خاص مشخص می‌شوند که نوع اثر آن‌ها را مشخص می‌کند. بااین‌حال اغلب این گلوله‌ها بیشتر برای بی‌اثر کردن حملات طرف مقابل کاربرد دارند. اما چیزی که واقعا باعث خاص بودن کاستر می‌شود، مانای استفاده شده در آن است که نشان‌دهنده روحی یاغی و طغیان‌گر ژن است.


شخصیت گاتس با شمشیر اژدها کش روی شانه

۱۷. اژدها کش

انیمه برزرک

انیمه Berserk

انیمه برزرک به مرور زندگی نفرین شده و سرشار از خشونت مزدوری تنها به نام گاتس اختصاص دارد که از زمانی‌که از حادثه‌ی کسوف جان سالم به در برد، شمشیری غول‌پیکر به نام اژدها کش (Dragon Slayer) را به‌دست گرفته است. این شمشیر بزرگ که بیش از ۱۸۰ سانتی‌متر طول داشته و درحدود نود کیلوگرم وزن دارد، خود به‌تنهایی بیشتر شبیه یک هیولا است تا اینکه به‌عنوان ابزاری برای مبارزه با دشمن در نظر گرفته شود. البته باتوجه به جثه و خوی وحشی گاتس در هنگام نبرد، این شمشیر دقیقا ابزار مناسبی است که می‌تواند از آن برای به خاک و خون کشاندن حریفان بهره ببرد.

اگرچه هر ضرب این شمشیر به معنای شکافتن بدن دشمنان و بر زمین ریخته شدن خون آن‌ها است، بااین‌حال قدرت مرگبار این سلاح بسیار بیشتر از چیزی است که تصور می‌کنید. شمشیر اژدهاکش گاتس نمادی از ارائه تزلزل‌ناپذیر این شخصیت برای بقا و زنده ماندن در جهانی مملو از ظلم و جنایت است، جهانی که او را از همان بدو تولد به‌عنوان یک بیگانه در نظر گرفته است. به این ترتیب اژدها کش برای گاتس تنها وسیله‌ای برای کشتار شیاطین، هیولاها، انسان یا هر موجود زنده دیگری نیست، این شمشیر برای او ابزاری برای برقرار کردن عدالت است.


شمشیر انما با غلاف بنفش متعلق به شخصیت رورونوا زورو از انیمه وان پیس

۱۶. انما

انیمه وان پیس

انیمه One Piece

یکی از جذاب‌ترین انیمه‌های تاریخ، انیمه وان پیس است که داستان آن در مورد سفر طولانی و پرماجرای مانکی دی لوفی، رهبر دزدان کلاه حصیری است که به همراه گروهش برای پیدا کردن و تملک گنجی افسانه‌ای تلاش می‌کند. البته در دنیای وان پیس مانکی تنها کسی نیست که سودای پیدا کردن این گنج را در سر دارد و دیگر دزدان دریایی هم امیدوار هستند به این هدف رسیده و عنوان پادشاه دزدان دریایی را از آن خود کنند.

دراین بین ما با شخصیت «رورونوا زورو» هم آشنا می‌شویم، شمشیرزنی ماهر و یکی از شکارچیان معروف سابق که به خاطر استفاده از شمشیرهای جالب توجه و متعددش شناخته می‌شود. درمیان دوازده شمشیر درجه یک و سطح بالای زورو که از تیغه‌هایی قوی بهره می‌برند، انما (Enma) جایگاهی خاص دارد. ظاهرا برای ساخت این شمشیر از یک درخت اهریمنی مرموز استفاده شده است، به‌طوری که شمشیر از نیروی اراده کاربر خود برای بریدن تقریبا هر چیزی استفاده کرده و در مقابل از هاکی او می‌کاهد. درمجموع انما شمشیری برنده است، اما قدرت واقعی آن نه تیزی تیغه، که روح دگرگون کننده نهفته در آن است. قدرتی که چالشی همیشگی را پیش روی فرد استفاده کننده قرار می‌دهد تا راهی برای تسلط بر خود، خویشتنداری و نظم و انضباط پیدا کند. به این ترتیب اگر انما به‌درستی کنترل نشود، می‌تواند تهدیدی جدی در جهت تسلط بر اراده رورونوا زورو تلقی شود.


کوئینکه در دست یکی از بازرسان غول

۱۵. شمشیر کوئینکه

انیمه توکیو غول

انیمه Tokyo Ghoul

فرضیه پنهان در پس داستان انیمه توکیو غول به همان اندازه که جذاب است، شوم و شیطانی است. داستان در مورد شهر توکیو است، در زمانی‌که به‌وسیله غول‌هایی شبیه به انسان مورد تهدید قرار گرفته است. در این بین گروهی از مأموران برای تحقیق در مورد غول‌ها وارد عمل شده و وظیفه پیدا و نابود کردن آن‌ها را به عهده می‌گیرند. آن‌ها باید سرعت عمل داشته و قبل از آنکه غول‌ها دست به کشتار و آسیب زدن به افراد غیرنظامی بزنند، کار آن‌ها را یکسره کنند.

این افراد که با نام «فاخته» (Doves) یا بازرس غول معرفی می‌شوند، از سلاحی با عنوان کوئینکه (Quinque) استفاده می‌کنند. این سلاح‌های خاص زیر نظر این بازرسان و از عضو کیسه ماننده غول‌ها که با نام «کاکوهو» (Kakuhou) شناخته می‌شود، ساخته شده‌اند. شمشیرهای کوئینکه توانایی‌های متعددی را از غول‌های سابق به ارث برده‌اند که باعث افزایش قدرت و همینطور بالا بردن توانایی آن‌ها در بریدن پوست غول‌ها به شکل عمقی شده است. نکته جالب در مورد این شمشیرها وجود رابطه میان شکار و شکارچی است، به این معنی که این شمشیرها از وجود غول‌ها سرچشمه گرفته‌اند و درعین حال به شناخت بیشتر این موجودات و همینطور از میان برداشتن همین موجودات کمک قابل توجهی می‌کنند. درمجموع وجود کوئینکه گواهی بر این حقیقت است که پیروزی گاهی خیلی زودگذر است.


شمشیر آمون در دست شخصیت علی بابا انیمه مگی هزارتوی جادو

۱۴. شمشیر آمون

انیمه مگی: هزارتوی جادو

انیمه Magi: The Labyrinth of Magic

در انیمه مگی: هزارتوی جادو با شخصیت علاءالدین همراه می‌شویم که در مسیر پیدا کردن گنجی بزرگ، از سرزمین‌هایی اسرارآمیز و سیاه‌چال‌هایی مخوف بازدید می‌کند. علاءالدین در طول سفرش با علی بابا هم برخورد کرده و او هم برای کسب مقداری از این ثروت قابل‌توجه با علاءالدین همراه می‌شود.

شمشمیر آمون (Amon’s Sword) سلاح علی بابا است، شمشیری که قدرت خود را از آمون یا همان «Djinn Alibaba» می‌گیرد. این شمشیر خاص از جادوی گرما بهره‌مند است، به این ترتیب قادر به تولد شعله‌های عظیمی است که هرچیزی که سرراهش قرار گرفته باشد را در برگرفته و آن را می‌سوزاند. دیگر قدرت این شمشیر که می‌توان آن را ویژگی اصلی شمشیر آمون هم دانست، توانایی برش زدن فلزات است. درمجموع اگرچه شمشیر آمون بسیار قدرتمند است، اما در خلال این سفر پرماجرا است که قدر و قیمت اصلی آن هویدا می‌شود. چراکه درنهایت این شمشیری مقدس است که نباید در اختیار هرکسی قرار داشته باشد.


شمشیر سامه هادا در انیمه ناروتو

۱۳. سامه ‌هادا

انیمه ناروتو: شیپودن

انیمه Naruto: Shippuden

انیمه محبوب ناروتو شیپودن بی‌اغراق یکی از بهترین و پرمخاطب‌ترین انیمه‌های تاریخ است که سیر تحول و رشد شخصیت‌هایی همچون ناروتو و ساکورا را به‌شکلی عادلانه به تصویر می‌کشد. داستان‌های پس زمینه و شخصیت‌پردازی عمیق درکنار قوس‌های داستانی دلپذیری که مخاطب را شیفته خود می‌کنند، از جمله دلایل محبوبیت این انیمه هستند.

اما شاید جالب‌ترین بخش این سریال معرفی سلاح‌های خاص و جذاب باشد که یکی از آن‌ها شمشیر قدرتمند سامه‌ هادا (Samehada) است که به‌وسیله «کیسامه هوشیگاکه» (Kisame Hoshigaki) استفاده می‌شود. سامه هادا شمشیری حساس و عرفانی است که در ابتدا به‌وسیله هفت نینجای شمشیرزن مه کیریگاکوره استفاده شده و به صاحبان خود اجازه می‌دهد چاکرای افراد دشمن را جذب و از آن به نفع خود بهره‌برداری کنند. در نمای کلی شاید سامه‌هادا تجسمی از وحشیگری باشد، سلاحی که تنها برای تخریب ساخته شده است. بااین‌حال پشت این ظاهر خشن معنایی عمیق‌تر نهفته است. اینکه حتی افرادی که برای جنگیدن متولد شده‌اند هم باید بدانند چه زمانی موقع خویشتن‌داری است، درغیر این صورت عملکرد و قدرت آن‌ها خیلی زود به کشتاری بزرگ‌تر ختم می‌شود.


جک درنده یا قصاب ازانیمه رکورد راگناروک

۱۲. دستکش کشنده

انیمه رکورد راگناروک

انیمه Record of Ragnarok

انیمه رکورد راگناروک را می‌توان محصولی دانست که آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است، شاید چون مخاطب به زمان بیشتری احتیاج دارد تا موضوع و فضای این انیمه را درک کرده و با آن همراه شود. بااین‌حال این انیمه مملو از شخصیت‌های جالب توجهی است که از آن جمله می‌توان به خدایان اساطیر اسکاندیناوی همچون لوکی و اودین، شیوا از اساطیر هند و زئوس و هراکلس از اساطیر یونان باستان اشاره کرد که هرکدام نقشی برجسته در پیشبرد ماجرا دارند.

در این بین ردپای شخصیت‌های واقعی‌تری هم دراین انیمه مشاهده می‌شود که یکی از آن‌ها جک قاتل یا جک قصاب است که از دستکش‌هایی قدرتمند به‌عنوان اسلحه استفاده می‌کند. سلاح این شخصیت که الهام گرفته از شخصیت قاتل بدنام محله وایت‌چپل است را باید ابزاری الهی دانست، چراکه کافی است هر شیء را لمس کند تا از آن یک اسلحه بسازد. این مسئله به‌ویژه زمانی بیشتر به چشم می‌آید که شاهد مسابقه جک و هراکلس یا همان هرکول در خیابان‌های شلوغ لندن هستیم، جایی که عملا همه چیز قابلیت تبدیل شدن به سلاح را دارد.


شمشیر قیچی مانند انیمه کیل لا کیل در دست شخصیت اصلی

۱۱. شمشیر قیچی مانند

انیمه کیل لا کیل

انیمه Kill la Kill

در انیمه کیل لا کیل با ریوکو ماتویی آشنا می‌شویم که به‌دنبال کشته شدن پدرش و تلاش برای پیدا کردن حقیقت پشت پرده این قتل، به‌عنوان دانش‌آموز انتقالی وارد آکادمی «هونوجی» (Honnouji) می‌شود. این آکادمی دراصل به‌وسیله رئیس شورای دانش آموزی و دوستانش اداره می‌شود که اتفاقا همگی به‌دلیل پوشیدن نوعی یونیفرم مخصوص با نام گوکو، از توانایی‌های مافوق بشری بهره‌مند هستند. دراین بین ریوکو نقش قهرمانی را دارد که سعی دارد به جنگ این گروه ظالم برود که مخفیانه به‌دنبال حکومت کردن برجهان هستند.

اسلحه‌ای که ریوکو برای مبارزه انتخاب کرده، دیگر سلاح خاص و جالب توجه این فهرست است. شمشیری قیچی مانند (The Scissor Blade) که در عطش مبارزه می‌سوزد، اما به‌طرزی عجیب به ریوکو وفادار است. تیغه این شمشیر دارای قابلیت‌های متعددی است که از آن جمله می‌توان به ظرافت آن در بریدن اشاره کرد، همچنین خود شمشیر نابودنشدنی است. اما شاید جالب‌ترین ویژگی این شمشیر قدرت تغییر اندازه آن و بریدن رشته‌هایی موسوم به «Life Fibers» باشد.


فوما شوریکن انیمه ناروتو

۱۰. فوما شوریکن

انیمه ناروتو: شیپودن

انیمه Naruto: Shippuden

داستان پسری یتیم که به تدریج می‌آموزد چطور قدرت‌های خود را هدایت کرده و مهارت‌هایش را به‌عنوان یک نینجا توسعه دهد، عمده دلیل جهانی شدن انیمه جذاب ناروتو است. پیش‌تر اشاره کردیم که این انیمه مملو از لحظات اکشن و ماجراجویی‌های مهیج بوده و در طول داستان با شخصیت‌های الهام بخش گوناگون و شیوه‌های مبارزه جذابی آشنا می‌شویم. دراین بین فوما شوریکن (Fuma Shuriken) یکی از آن‌ها است، ویژگی متعلق به قبیله معروف فوما که به‌نوعی باید آن را تجسم نبوغ نینجا و راه‌حلی زیبا و بدون دردسر برای حل کردن مشکلات به شکل عملی دانست.

معمولا شوریکن یکی از سلاح‌هایی است که به‌وسیله‌ی نینجاها مورد استفاده قرار می‌گیرد و در ناروتو هم به دفعات شاهد استفاده از این وسیله بودیم. اما فوما شوریکن را باید یکی از مرگبارترین انواع این سلاح دانست. پرتابه‌ای چهار تیغه‌ای که در میدان مبارزه مؤثر است و البته می‌تواند حریف را هم فریب دهد، چراکه نوع «Shadow Windmill» آن به‌گونه‌ای طراحی شده است که قابلیت جمع شدن را دارد. درمجموع استفاده از فوما شوریکن نیاز به دقت، صبر و تسلط کامل فیزیکی دارد تا بتوان به‌بهترین شکل از تمام ظرفیت‌های آن بهره برد.


تیر و کمال جاناتان جوستار از انیمه ماجراهای عجیب جوجو

۹. تیروکمان

انیمه ماجراهای عجیب جوجو

انیمه JoJo’s Bizarre Adventure

جاناتان جوستار با نام مستعار جوجو، شخصیت اصلی انیمه جذاب و خاطره‌انگیز ماجراهای عجیب جوجو است. مجموعه‌ای جالب توجه که داستانش در دنیایی با حضور موجودات و حوادث ماوراءالطبیعه می‌گذرد.

دراین بین تیروکمان (The Bow and Arrow) یکی از سلاح‌های عجیبی است که در این مجموعه معرفی شد، اسلحه‌ای قدرتمند که توانایی‌هایش بسیار بیشتر از یک تیر و کمان معمولی است. درواقع فرد براساس خواست و استفاده از نیروی حیاتی می‌تواند تیر را به سمت دشمن شلیک کند. همچنین با اضافه کردن قابلیت‌های جدید یا ارتقاء دادن توانمندی‌های قبلی می‌توان قدرت این اسلحه را افزایش داد. درنهایت تیروکمان جوجو به‌نوعی نماد هماهنگی بین ابزار به کار گرفته شده، فرد استفاده کننده و نیروی غیبی است که آن را هدایت می‌کند.


کلونهای شخصیت هانتنگو از انیمه شیطان کش

۸. بادبزن تنگو

انیمه شیطان کش

انیمه Demon Slayer

یکی از شخصیت‌های کلیدی انیمه شیطان کش، تانجیرو کامادو است. پسر جوانی که شاهد سلاخی شدن خانواده‌اش به‌وسیله شیاطین و تبدیل شدن خواهرش به یکی از آن‌ها بود. او برای گرفتن انتقام خون عزیزان و همینطور پیدا کردن راهی برای بهبود خواهرش نزوکو به ارتش شیطان کش پیوست.

تانجیرو تاکنون با شیاطین زیادی رو‌به‌رو شده است که یکی از آن‌ها هانتنگو است. یکی از شیاطین رده بالای تحت فرمان موزان کیبوتسوجی که باوجود ظاهر ترسو و درمانده‌اش، از توانایی‌های شریرانه گوناگونی برخوردار بود. احساسات هانتنگو در طول زندگی به کلون‌هایی جوان‌تر از خودش تبدیل شدند که یکی از آن‌ها کاراکو (Karaku) است که به‌عنوان نماد خرسندی شناخته می‌شود. کاراکو با استفاده از نوعی بادبزن ژاپنی (Tengu Fan) تندبادهایی مهیب ایجاد می‌کند که از نیروی کافی برای نابود کردن ساختمان‌ها برخوردار هستند. مشخص است که قدرت‌های این بادبزن فوق‌العاده بسیار فراتر از این کار است و استفاده از آن می‌تواند بر قدرت قوی‌ترین شیاطین هم بیفزاید.


شلی با اسلحه معروفش پامپکین از انیمه آکامه گا کیل

۷. پامپکین

انیمه آکامه گا کیل

انیمه Akame ga Kill!

آکامه گا کیل روایتگر تغییر و تحولاتی است که به‌وسیله گروهی از آدمکشان مزدور معروف به نایت رید (Night Raid) رقم می‌خورد. شلی (Sheele) یکی از اعضای این این گروه آدمکش است که به‌دلیل طبیعت مهربان و رفتارهای ناشیانه‌اش شناخته می‌شود. اما نکته جالب توجه در مورد این شخصیت، سلاح انتخابی او است که توجه همه را به خود جلب می‌کند.

شلی از تفنگی بزرگ و ۲۰ میلیمتری با عنوان پامپکین (Pumpkin) استفاده می‌کند که تیرهایش درواقع انرژی‌های معنوی هستند که به سوی هدف شلیک می‌شوند. این اسلحه مسلسل مانند قابل تغییر و جدا کردن است و هم انرژی تاریکی و هم نور را در برمی‌گیرد. گلوله‌های معنوی و انفجاری این سلاح به‌خصوص زمانی‌ قدرت و شدت بیشتری پیدا می‌کنند که فرد استفاده کننده از آن احساس خطر کند.


نائوفومی ایواتانی با اشکال مختلف سپرش از انیمه ظهور قهرمان سپر

۶. سپر نائوفومی

انیمه ظهور قهرمان سپر

انیمه The Rising of the Shield Hero

نائوفومی ایواتانی قهرمان اصلی انیمه ظهور قهرمان سپر است. او در زندگی معمولی خود یک اوتاکو بود که ناگهان به‌عنوان یکی از قهرمانان سرنوشت‌ساز انتخاب شد، درحالی که تنها سلاح او یک سپر بود که بیشتر برای دفاع استفاده شده و قابلیتی برای حمله کردن نداشت. همین مسئله باعث شد که نائوفومی به‌وسیله دیگر مبارزان مورد تمسخر و تحقیر قرار بگیرد. این امر او را برآن داشت که برای کسب توانایی‌ها و قدرت بیشتر بجنگد، هدفی که لازمه آن درک بهتر او از پتانسیل کامل سلاح به‌ظاهر بی‌اهمیتش بود.

نائوفومی همه این توهین‎، تحقیر و حتی خیانت‌ها را به جان خرید، اما هرگز از مسیر درست و اخلاقی خود خارج نشد. درنهایت مزد این همه نیک سرشتی نائوفومی با همان سلاح بی‌اهمیت پرداخت شد، سپری که برخلاف تصور دیگران به قدرت‌های متعددی مجهز بوده و رفته رفته به برگ برنده او تبدیل شد. سپر نائوفومی قادر به انفجار انرژی و ایجاد سپر حفاظتی بوده و درکنار آن قادر به شلیک پرتوهای آتش است، ضمن آنکه در زمان لازم به حالت پورتال درآمده و به کاربر خود اجازه می‌دهد به مکان‌های از پیش تعیین شده تله‌پورت کند.


کیریتو با شمشیر اکس کالیبور از انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین

۵. شمشیر اکس‌کالیبور

انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین

انیمه Sword Art Online

هنر شمشیرزنی آنلاین که جدیدترین بازی کنسول است، دنیای خارق‌العاده‌ای را به تصویر می‌کشد. جایی که به افراد عادی فرصت می‌دهد وارد جهان «Aincrad» شده و درکنار هزاران بازیکن دیگر وقت آزاد خود را با مبارزه و گشت‌وگذار سپری کنند. اما اوضاع زمانی تغییر می‌کند که عملکرد خروج از سیستم حذف شده و بازیکنان در این دنیای خیال‌انگیز به دام می‌افتند. این مسئله دست کمی از یک کابوس وحشتناک ندارد، اما برنده کسی است که سریع‌تر راه‌های پیش رو را بررسی کرده و بهترین انتخاب را بکند. کیریتو یکی از این شخصیت‌ها است که شمشیر مقدس اکس‌کالیبور (Excalibur) را در اختیار دارد.

این شمشمیر افسانه‌ای به این مسئله شهرت یافته که قادر به درهم شکستن هر حریفی است. از طرف دیگر این واقعیت که اکس‌کالیبر قوی‌ترین سلاح موجود در کل جهان بازی هنر شمشیرزنی آنلاین است، باعث شده است که همه افراد حاضر در بازی از این حقیقت آگاه شده و در معدود مواردی که کیریتو آن را درهنگام مبارزه بیرون می‌کشد، به وحشت بیفتند. اگرچه اکس‌کالیبور قطعا شمشیری مثال‌زدنی و قدرتمند است، اما به شکلی سفر درونی کیریتو را هم بازتاب می‌دهد. اینکه اگرچه این شخصیت به‌دنبال کسب قدرت بود، اما به تدریج متوجه این حقیقت شد که قدرت واقعی در استفاده مسئولانه از قدرت و مدیریت میزان خشونت است.


ثور با چکش میلنیر در دستش

۴. میولنیر

انیمه رکورد راگناروک

انیمه Record of Ragnarok

باوجود شباهت اسامی، بهتر است سلاح‌های دنیای سینمایی مارول را با سلاح‌های انیمه اشتباه نگیرید. یکی از این نمونه‌ها انیمه رکورد راگناروک است، مجموعه‌ای اکشن که از نقاط قوت خود فراتر از انتظارها بهره گرفته است.

داستان در مورد همان شخصیت‌های آشنا مثل ثور، لوکی و اودین است که دارای قدرت‌های مافوق بشری هستند. ثور از چکش قدرتمند خود میولنیر (Mjölnir ) برای غلبه بر دشمنانش استفاده می‌کند و همین امر باعث شده است که او اساسا شخصیتی شکست‌ناپذیر باشد. میولنیر چکشی عظیم است که به ثور اهدا شده است. چکشی که وقتی پوسته بیرونی آن شکافته شده و بخش درونی آن نمایان می‌شود، مشخص می‌شود که درواقع موجودی زنده است که توانایی شکافتن دریاهای آزاد، تکه تکه کردن گستره‌های وسیعی از زمین و حتی نابود کردن کل این سیاره را دارد.


هیسوکا از انیمه هانتر ایکس هانتر با کارتهای بازی

۳. کارت‌های بازی

انیمه هانتر X هانتر

انیمه Hunter X Hunter

در انیمه هانتر X هانتر با گون فریکس آشنا می‌شویم که جا پای جای پدرش گذاشته و تلاش می‌کند به یک شکارچی بزرگ تبدیل شود. او برای رسیدن به این هدف به سختی تلاش کرده و به‌دنبال آموزش و یادگیری است تا قوی و قوی‌تر شود.

در انیمه ما همسفر گون شده و با دیگر شکارچیان آشنا می‌شویم که یکی از آن‌ها هیسوکا نام دارد که با عنوان «دروگر» (Grim Reaper) هم شناخته می‌شود. هیسوکا که یکی از آنتاگونیست‌های اصلی سریال است، از کارت‌های بازی به‌عنوان سلاح استفاده می‌کند. این کارت‌های بازی به‌ظاهر ساده، در دستان ماهر او تبدیل به سلاحی کشنده می‌شوند که تقریبا قادر به بریدن و خراش دادن هر سطحی هستند. آن‌ها حتی می‌توانند گلو را دریده و آسیب‌هایی مرگبار به بار بیاورند.

هیسوکا خود یکی از شخصیت‌های محبوب و جذاب این انیمه است، اما در اختیار داشتن و استفاده از کارت‌های بازی به جذابیت بیشتر این شخصیت کمک کرده است. درنهایت باید گفت این کارت‌های بازی معمولی در دستانی خبره مبدل به یکی از منحصربه‌فردترین سلاح‌های دنیای انیمه شده‌اند.


کینگ و نیزه روحانی که به صورت ده ها خنجر درآمده است از انیمه هفت گناه مرگبار

۲. نیزه روحانی

انیمه هفت گناه مرگبار

انیمه The Seven Deadly Sins

داستان انیمه هفت گناه مرگبار ساده است، داستان در مورد شاهزاده الیزابت است که بعد از سقوط سلطنت پدرش به‌دنبال گروهی منحل شده از شوالیه‌های شیطانی است تا از آن‌ها کمک بگیرد.

درمیان شخصیت‌های متعدد این مجموعه، مخاطب با کینگ هم آشنا می‌شود. شاه پریان که نیزه مقدسی به نام «Chastiefol» را در اختیار دارد. این نیزه خاص از درخت مقدس جنگل شاه پری ساخته شده و ده شکل مختلف به خود می‌گیرد. درحالت کلی نیزه بیشتر ظاهر یک بالش سبز رنگ را دارد که به‌وسیله کینگ به این طرف و آن طرف برده می‌شود. اما در زمان خطر و مبارزه، نیزه شکل کامل خود را نشان داده و دراین زمان است که از نظر قدرت و توانایی با یک زرادخانه کامل برابری می‌کند.

گاهی نیزه تبدیل به هزاران چاقو می‌شود که دشمنان را زیر ضرب خود می‌گیرند، گاهی تبدیل به مخلوقی عضلانی می‌شود که به‌عنوان محافظ عمل می‌کند و گاهی هم به یک گل آفتابگردان شباهت دارد که گلوله‌های توپ انفجاری عظیمی شلیک می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های این نیزه روحانی و مقدس این است که می‌توان آن را معلق کرده و حتی بدون تماس فیزیکی کنترل کرد.


لایت یاگامی که دفتر مرگ را در دست گرفته است در کنار شخصیت ال

۱. دفتر مرگ

انیمه دفتر مرگ

انیمه Death Note

انیمه دفتر مرگ یکی از انیمه‌های محبوب و جذابی است که طرفداران بسیاری دارد. باوجود اینکه این انیمه تنها یک فصل داشت، اما میزان خشونت به تصویر کشیده شده در آن حتی باتوجه‌ به معیارهای حاکم در این ژانر هم کمی غیرعادی به نظر می‌رسید.

دفتر مرگ، دفتر یادداشتی فوق‌العاده است که شخصیت لایت یاگامی از آن برای به تصویر کشیدن جلوه‌ای بی‌رحمانه از عدالت استفاده می‌کرد. تنها کافی بود او از نام واقعی فرد مورد نظر و قیافه او آگاهی داشت تا بتواند به‌سادگی خواست خود را به شکلی مرگی دردناک بر شخص مورد نظر اعمال کند. دفتر مرگ همچنین این امکان را در اختیار او قرار می‌داد که حتی نحوه مرگ شخص مورد نظر را هم انتخاب کند و همین مسئله است که باعث می‌شود دفتر مرگ به یکی از خطرناک‌ترین سلاح‌های دنیای انیمه تبدیل شود که بدون مواجه شدن با هیچ نوع مقاومتی، پایان زندگی یک نفر را رقم می‌زد.

در پایان نظر شما در مورد این سلاح‌های جذاب و منحصربه‌فرد چیست؟ جای خالی کدام سلاح در این فهرست خالی است؟ فکر می‌کنید در دنیای انیمه چه چیز مشخص کننده اصلی میزان اهمیت و جذابیت یک اسلحه است؟ خوشحال می‌شویم دیدگاه‌های ارزشمندتان را با ما و دیگر دوستان‌تان در زومجی هم درمیان بگذارید، سپاس



اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده