نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۲۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۹

معرفی سریال هیولای گیونگ سونگ (Gyeongseong Creature) | اشغال کره توسط ژاپن

اشغال کره جنوبی توسط ژاپن را شاید بتوان یکی از غم‌انگیزترین اتفاقات این کشور دانست؛ داستان سریال Gyeongseong Creature (هیولای گیونگ سونگ) با تفاوت‌هایی در همان دوران جریان دارد.

اگر بخواهیم با سریال Gyeongseong Creature (هیولای گیونگ سونگ)، اثر جدید سرویس استریم نتفلیکس آشنا شویم، بهتر است کمی از تاریخ هم بدانیم. از سال ۱۹۰۵ تا ۱۹۴۵، کره به‌عنوان بخشی از امپراطوری ژاپن، توسط ژاپنی‌ها اداره می‌شد و در دوران اشغال، «چوسان» نام گرفته بود؛ که یک اسم ژاپنی بود. در این دوران، ظلم و ستم خیلی زیادی به کره‌ای‌ها وارد شد و اگر نخواهیم آن را غم‌انگیزترین دوران نام ببریم، قطعا یکی از اتفاقات تاریک و غم‌انگیز تاریخ این کشور به شمار می‌رود. قبل از این هم سریال Pachinko (پاچینکو) را در زومجی به شما معرفی کرده بودیم که داستانی واقعی داشت و دقیقا همین دوران را روایت می‌کرد.

حالا سریال هیولای گیونگ سونگ جنبه‌ی دیگری از جنایت‌های ژاپن و تاریک بودنِ دوران اشغال کره توسط ژاپن را به تصویر می‌کشد. در این برهه زمانی، سئول که پایتخت کره جنوبی به شمار می‌رود، با نام گیونگ سونگ شناخته می‌شد. سریال، دورانی را به تصویر می‌کشد که با وجود حضور نیروهای ژاپنی در کره، آن‌ها دیگر همانند قبل قدرت ندارند و روزبه‌روز به قدرت و تعداد نیروهای مقاومت اضافه می‌شود. با اینکه اکثر شهروندان زیر چکمه اقتدارگرایانه ارتش ژاپن هستند، جانگ ته سانگ در حال پیشرفت است. او که یکی از شخصیت‌های اصلی این سریال محسوب می‌شود، صاحب خانه گنج طلایی، بهترین گروفروشی گیونگ سونگ است.

کاراکتر ته سانگ در سریال Gyeongseong Creature زندانی شده است

مردم به‌دلیل ناامیدی برای دریافت هر نوع پولی که خانواده‌هایشان را سرپا نگه دارد، صف می‌کشند تا اشیای قیمتی خود را به آن‌ها بفروشند و در ازایش مقداری پول دریافت کنند. همه، ته سانگ را با لقب «آقای همه چی‌دان» صدا می‌کنند؛ زیرا به‌نظر می‌رسد که او هرکسی را می‌شناسد و از هر اتفاقی خبر دارد. در سوی دیگر ماجرا، دختری به نام یون چه-اوک قرار دارد که به همراه پدر خود به گیونگ سونگ می‌آید و به‌دنبال مادر خود می‌گردد. با کمی پرس‌وجو در شهر، متوجه می‌شود که باید به سراغ آقای همه چی‌دان برود. ته سانگ قبول می‌کند تا از یک طرف به‌دنبال مادر چه-اوک بگردد و از طرف دیگر هم این پدر و دختر، کاری را که ته سانگ به آن‌ها سپرده است، انجام دهند.

درست در همین حین، خط داستانی دیگری هم در جریان است که همه چیز را به هم گره می‌زند. سپهبد گاتو که قصد دارد به هر طریقی موقعیت خود را حفظ کند و اصلا دوست ندارد برچسب شکست روی ارتش ژاپن بخورد، دست به کارهایی غیرممکن می‌زند. او در تلاش است تا با استفاده از سرم خاصی که ایجاد کرده، ابرسربازی را خلق کند... اما همه می‌دانیم که در ادامه چه اتفاقی رخ می‌دهد که منجر به اسم خود سریال می‌شود. به مرور زمان شخصیت‌های اصلی داستان با با حقایق وحشتناکی روبه‌رو می‌شوند و نیروهای آزادی‌خواه بیشتری را می‌بینند. چیزی که در ابتدا قرار بود یک مأموریت جستجوی دوطرفه باشد، تبدیل به عملیات بقا و مبارزه با نیرویی بسیار بزرگتر می‌شود.

ته سانگ و چه اوک در سریال Gyeongseong Creature به سمت اسلحه گرفتند

سریال Gyeongsong Creature در قسمت اول، کمی مبهم کار خود را آغاز می‌کند؛ البته نه از لحاظ بصری، بلکه از لحاظ داستانی. در ابتدا اینطور به نظر می‌رسد که این سریال درامِ تاریخی، قصد دارد اشغال کره توسط ژاپن و ظالمانه بودنِ آن را نشان دهد؛ حتی زمانی‌که ژاپن در جنگ جهانی دوم در حال شکست خوردن بود؛ انگار که کلمه‌ی هیولا در اسم مجموعه، اشاره به خود ژاپن و نیروهای آن دارد. اما هرچه به پایان قسمت اول نزدیک می‌شویم، به این موضوع پی می‌بریم که ماجرای «هیولا» چیز دیگری است؛ با وجود اینکه به سختی چیزی از ظاهر او می‌بینیم.

درست است که ما در این مقاله هم علتِ این آزمایش‌ها، انتخاب انسان‌ها و تبدیل آن‌ها به چیزی شبیه به هیولا را حدس زدیم، اما در ابتدا خیلی واضح آن را بیان نمی‌کند. بنابراین باید صبر کنیم تا شخصیت‌های اصلی داستان کم کم پیش بروند، با عملیات وحشتناک سپهبد گاتو روبه‌رو شوند و به علتِ اصلی این کارهای وحشتناک پی ببرند؛ حتی شاید مجبور شوند با هیولایی (یا هیولاها) که او خلق کرده، مقابله کنند. اما به‌صورت کلی می‌توان گفت که سریال، دوست دارد برای باز کردن مسائل و آشکار کردن حقایق، زمان بگذارد و به آرامی همه چیز را پیش ببرد؛ چیزی که ممکن است برای برخی‌ها خسته‌کننده باشد... و در عین حال، جذاب.

سربازهای ژاپنی در سریال Gyeongseong Creature هیولا را جابه‌جا می‌کنند

منتقدانی که این سریال را تماشا کردند، نظرات متنوعی داشتند اما به‌صورت کلی رضایت ۸۳ درصدی را در سایت راتن تومیتوز ثبت کردند. برخی اوقات یک سریال، ایده‌های خوب خیلی زیادی دارد؛ خط داستانی‌های جذاب، المان‌های چشمگیر و مضامین برجسته. اما مشکل این است که به خاطر وجود تمام این جنبه‌های چشمگیر، سریال نمی‌تواند محکم و ثابت روی یکی از آن‌ها تمرکز کند و آن را به پتانسیل واقعی‌اش برساند. برخی‌ها معتقدند که سریال هیولای گیونگ سونگ هم در همین دسته‌بندی قرار می‌گیرد. مثلا منتقد سایت کولایدر اینطور نوشته: «مشکل اینجا است که سریال در کل مدت زمان خود، درست از کنار عناصر امیدوارکننده‌اش عبور می‌کند، بدون اینکه بیشتر از یک ثانیه روی آن‌ها توقف کند».

از نظر میزان بازدید، سریال هیولای گیونگ سانگ در رتبه‌ی اول کره‌جنوبی قرار گرفت و در فهرست جهانی نتفلیکس از ۱۰ سریال برتر غیرانگلیسی زبان هم رتبه‌ی سوم را به‌دست آورد؛ آن هم بعد از ۳ روز از پخش فصل اول. همچنین این مجموعه در ۲۰ کشور مورد استقبال گرمی قرار گرفت و وارد فهرست تاپ ۱۰‌های چندین کشور شد. از آنجایی که استقبال منتقدان و بینندگان تا حد زیادی دلگرم‌کننده بود، سازندگان این سریال را برای فصل دوم هم تمدید کردند؛ فصلی که همین حالا هم دارد مراحل تولید خود را پشت سر می‌گذارد؛ البته که در حقیقت باید اینطور بگوییم که سریال هیولای گیونگ سانگ بیشتر از یک سال قبل از پخش فصل اول، برای فصل دوم تمدید شده بود.


سریال های مشابه سریال هیولای گیونگ سانگ

خانه شیرین

سریال Sweet Home

سریال خانه شیرین

  • بازیگران: سونگ کانگ، لی جین ووک و لی سی یونگ
  • سال پخش: ۲۰۲۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت

چا هیون سو، پسرک جوانی است که با مشکلات خانوادگی دست‌وپنجه نرم می‌کند. درست اندکی بعد از اینکه به یک آپارتمان جدید نقل‌مکان می‌کند، سروکله هیولاهای عجیبی پیدا می‌شود که درصدد ازبین‌بردن بشریت هستند. حالا هیون سو و اهالی ساختمان جدیدش، در ساختمان گیر افتاده‌اند و مجبورند برای بقا به یکدیگر بپیوندند و دربرابر هیولاها بجنگند. داستان این سریال اقتباسی، درباره ساکنان یک آپارتمان قدیمی است که بعد از یک حمله آخرالزمانی، هرکدام به‌نوعی برای بقا می‌جنگند.


تمام شخصیت‌های اصلی سریال LUCA: The Beginning در کنار هم

سریال LUCA: The Beginning

سریال لوکا: آغاز

  • بازیگران: کیم ره-وون، لی دا-هی و کیم سونگ-اوه
  • سال پخش: ۲۰۲۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۲ قسمت

زی او، یک قدرت خاص و رازی بزرگ دارد؛ اما نمی‌داند که واقعا کیست. او توسط شخصیت‌های مرموز تعقیب می‌شود؛ آن هم درحالی‌که در تلاش است تا برای سؤال‌های خیلی زیادی که احاطه‌اش کرده‌اند، پاسخی پیدا کند. در سوی دیگر داستان، ها نئول-ا-گو-روم، یک کاراگاه است. زمانی‌که او در مورد اقدامی یک تصمیم می‌گیرد، باید حتما آن را انجام دهد و هیچ چیز نمی‌تواند جلوی او را بگیرد. زمانی‌که او کودکی خردسال بود، پدر و مادرش ناپدید می‌شوند. حالا گو-روم به‌دنبال حقیقت ناپدید شدنِ والدینش می‌گردد. در همین مسیر، او با زی او آشنا می‌شود و زندگی‌اش به‌طور کلی تغییر می‌کند.


پوستر رسمی Hellbound

سریال Hellbound

سریال عازم جهنم

  • بازیگران: یو آه-این، کیم هیون جو و پارک جونگ-مین
  • سال پخش: ۲۰۲۱ تاکنون
  • تعداد قسمت‌ها: ۶ قسمت

داستانی در مورد موجودات اخروی که برای صدور فرمان و محکوم کردن افراد به جهنم ظاهر می‌شوند. این رویدادهای فراطبیعی باعث آشفتگی بزرگی می‌شوند و گروه مذهبی The New Truth را قادر می‌سازند تا نفوذ خود را افزایش دهند. بااین‌حال، چند نفر به فعالیت‌های آن مشکوک می‌شوند و شروع به تحقیق در مورد دخالت این گروه در رویدادهای مرموز می‌کنند. داستان این سریال در سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۷ در کره جنوبی جریان دارد. این سریال به علت عملکرد فوق‌العاده خوب و موفقیت به‌شدت زیاد، برای فصل دوم هم تمدید شد اما فعلا خبری از زمان پخش آن منتشر نشده است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده