// شنبه, ۲۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۹

پاندای کونگ فو کار ۴ | از خلاصه داستان تا مصاحبه با سازندگان

مدتی پیش اولین تریلر پاندای کونگ فو کار ۴ منتشر شد و به همین مناسبت، در این مقاله‌ی زومجی به بررسی جامع اطلاعات منتشر شده از این انیمیشن موردانتظار، می‌پردازیم.

پس از هشت سال دوری، بالاخره زمان بازگشت به دره صلح فرارسیده و پو، پاندای دوست داشتنی و محبوب شرکت دریم ورکس به‌زودی با اکران Kung Fu Panda 4 در سال ۲۰۲۴ به سالن‌های سینما بازمی‌گردد؛ با شروع بازاریابی فیلم، همه کسانی که از شانزده سال قبل و از آغاز ماجراجویی های جنگجوی اژدها و گروه پنج آتشین، در قالب سه انیمیشن سینمایی و سه اسپین آف تلویزیونی همراه آن‌ها بودند، با استقبالی بی نظیر، هیجان خود را برای فیلم بعدی مجموعه نشان دادند.

پو در حال نگاه به شکوفه‌ها در انیمیشن Kung Fu Panda 4

نگاهی به سه‌گانه پاندای کونگ فو کار

به زمان تولد مجموعه پاندای کونگ فو کار برمی‌گردیم یعنی ژوئن ۲۰۰۸؛ در آن ماه، اوضاع سینمای هالیوود جالب به نظر می‌رسید؛ ۳۶ روز از اکران مرد آهنی گذشته بود؛ پاندای کونگ فو کار در گیشه، رقابت مستقیمی با انیمیشن Wall-E داشت و پس از مدتی، قسمت دوم سه‌گانه شوالیه تاریکی پا به میدان می‌گذاشت. روایت قهرمانانه پاندای کونگ فو کار در آن رقابت نفس‌گیر، چیزی در حدود ۶۳۲ میلیون دلار به‌دست آورد و باتوجه‌به سود سرشار سازندگان، تولید دنباله‌ها امر بعیدی به نظر نمی‌آمد.

در ادامه و در سال ۲۰۱۱، Kung Fu Panda 2 از راه رسید؛ این فیلم با به نمایش گذاشتن گذشته‌ی غم انگیز پو و داستان تاریک اش مورد تحسین منتقدان و مخاطبان قرار گرفت و کمی بالاتر از فیلم اول به فروش ۶۵۵ میلیون دلاری دست یافت؛ باتوجه‌به نوع پایان‌بندی قسمت دوم، ساخت فیلم بعدی، امری اجتناب ناپذیر بود و انیمیشن Kung Fu Panda 3، پنج سال بعد اکران شد و با ۵۲۱ میلیون دلار درآمد، در رتبه پایین‌تری از قسمت های قبلی قرار گرفت. درنهایت با احتساب هر سه فیلم، این مجموعه، دهمین مجموعه انیمیشنی پرفروش تاریخ لقب می‌گیرد و بعد از شرک، ارزشمندترین آی‌پی دریم‌ورکس انیمیشن از لحاظ فروش هم محسوب می‌شود.

والپیپر انیمیشن Kung Fu Panda 4

برنامه ساخت دنباله های بیشتر پاندای کونگ فو کار

سال‌ها قبل از رسمی شدن ساخت چهارمین قسمت و در زمان اکران فیلم سوم، الساندرو کارلونی یکی از کارگردان‌های این انیمیشن، در پاسخ به احتمال وجود قسمت بعدی، در ابتدا تاکید کرد برای آن‌ها احساس پایان یک سفر از هر فیلم در درجه اول اهمیت قرار دارد و پایان باز، چیزی نیست که به آن فکر کنند. کارلونی در ادامه افزود همچنان که فیلم سوم این هدف را انجام می‌دهد خیلی عالی خواهد بود اگر داستان شگفت انگیز و متفاوتی وجود داشت، در آینده گفته شود. جنیفر یو نلسون دیگر کارگردان فیلم هم نظر تقریبا مشابهی دارد؛ او که سازنده پاندای کونگ فو کار ۲ بوده، دو سال بعد و در گفت‌وگویی اعلام کرد این مجموعه را همیشه به شکل سه‌گانه می‌دیده است اما در صورت متمرکز بودن داستان بر پو، از ایده ساخت قسمت چهارم استقبال می‌کند.

در مصاحبه‌ای، جفری کاتزنبرگ رئیس وقت DreamWorks Animation اعلام کرد داستان پاندای کونگ فو کار برای شش فیلم برنامه‌ریزی شده است

ماجرا ولی به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ سرنخ‌های مبهمی در گذشته نهفته است که نه‌تنها به Kung Fu Panda 4 اشاره می‌کند بلکه پای دنباله‌های فراتر از آن را هم به میان می‌آورد. ماجرا به سال ۲۰۱۰ بر می‌گردد؛ زمانی‌که در مصاحبه‌ای، جفری کاتزنبرگ رئیس وقت DreamWorks Animation اعلام کرد مجموعه پاندای کونگ فو کار برای شش فیلم برنامه‌ریزی شده است و آرک داستانی پو طی شش قسمت تکمیل خواهد شد. اما این استودیو سال ۲۰۱۶ و چند ماه پس از اکران قسمت سوم به مالکیت کامکست (شرکت مادر Universal Pictures) در آمد و کاتزنبرگ هم مدتی بعد از دریم ورکس جدا شد. هیچ‌کس از سرنوشت آن برنامه‌ی شش فیلمی خبر موثقی ندارد، بااین‌حال عده زیادی اعتقاد دارند با رویه کنونی دنبال‌سازی های پی در پی در هالیوود، خیلی عجیب نخواهد بود در آینده نه چندان دور درباره پاندای کونگ فو کار ۵ و سه‌گانه جدید صحبت کنیم.

چهره ترسناک پو در انیمیشن Kung Fu Panda 4

تاریخ اکران پاندای کونگ فو کار ۴

درست است که پاندای کونگ فو کار غیبت طولانی مدتی در سینماها داشته و به همین دلیل در فهرست موردانتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ جای گرفته است اما آنچنان کار ساده‌ای هم در گیشه نخواهد داشت؛ اکران Kung Fu Panda 4 برای ۸ مارس ۲۰۲۴ (۱۸ اسفند ۱۴۰۲) تعیین شده است، تاریخی که مستقیما محصول دریم ورکس را در رقابت با Dune: Part Two لجندری و برادران وارنر قرار می‌دهد؛ Dune 2 هفت روز زودتر از راه می‌رسد و به‌خاطر دوران کرونا و اکران نصف و نیمه و جنجالی قسمت اول، برادران وارنر را واداشته تا به‌دنبال جبرانی تمام و کمال باشد. پر واضح است ساخته دنیس ویلنوو، رقیب سرسختی برای KFP4 در باکس آفیس به شمار می‌رود و می‌تواند بر فروش آن تاثیر بگذارد؛ در انتهای ماه هم Ghostbusters: Frozen Empire پل راد و Godzilla x Kong: The New Empire به این جمع می‌پیوندند.

با اینکه این دو فیلم خیلی با برنامه پخش پاندای کونگ فو کار ۴ و تلماسه: بخش دو تداخل ندارند اما باز هم روزهای آخر ماه مارس را تبدیل به ماراتنی داغ بین چهار فیلم مدعی خواهد کرد. لازم به ذکر است تاریخ قبلی انیمیشن Spider-Man: Beyond the Spider-Verse هم در انتهای همین ماه بود ولی به نظر می‌رسد پخش آخرین قسمت از ماجراجویی مایلز مورالز تا مدت نامعلومی به تعویق افتاده و زمان مشخصی ندارد.

ژست جنگجوی اژدها در انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4

خلاصه داستان پاندای کونگ فو کار ۴

پو به‌عنوان جنگجوی اژدها در این قسمت قرار است با بزرگ‌ترین چالشی که تا به حال با آن روبه رو شده، مواجه شود و باید در مأموریت جدیدش با افراد و مکان‌های تازه ای ملاقات کند.‌

در خلاصه داستان رسمی منتشرشده می‌خوانیم:

پس از سه ماجراجویی مرگبار و شکست دادن شرورانی در کلاس جهانی با شجاعتی مثال زدنی و مهارت‌های رزمی بی‌نظیر، پو جنجگجوی اژدها (جک بلک) از سوی سرنوشت فراخوانده می‌شود تا به او.... کمی استراحت بدهد! به‌طور مشخص، او برای تبدیل شدن به رهبر معنوی دره صلح، برگزیده شده است. این مسیر، چندین و چند مشکل واضح برای او ایجاد می‌کند. اولا؛ پو همان‌قدر درباره‌ی مقام رهبر معنوی می‌داند که درباره رژیم غذایی می‌داند! دوم؛ او باید به سرعت جنجگوی اژدهای جدیدی بیابد و آموزش دهد تا بتواند به موقعیت جدید و رفیع اش دست پیدا کند. به جز این موارد، مشکل به مراتب بدتری هم وجود دارد. جادوگر شرور قدرتمندی به نام "The Chameleon" (وایولا دیویس) با توانایی تغییر شکل به هر موجود ریز و درشتی.

بنابراین پو به کمک نیاز دارد، "ژِن" (آکوافینا) روباه دزدِ موذی و البته تیزهوش، دقیقا همان شخص است؛ با اینکه پو را بسیار کلافه می‌کند اما مهارت‌هایش برای او ارزشمند خواهد بود. بدین ترتیب در تلاش برای محافظت از دره صلح دربرابر خطرات کمیلیین، آن‌ها باید با یکدیگر همکاری کنند. در این فرایند هم، پو به‌زودی متوجه خواهد شد قهرمانان را می‌توان در غیرمنتظره ترین مکان‌ها پیدا کرد...

در ادامه حضور مجدد داستین هافمن (استاد شیفو)، جیمز هونگ (آقای پینگ-پدرخوانده پو)، برایان کرانستون (لی-پدر پو)، ایان مک شین (تای‌لانگ) و پیوستن که هوی کوان در نقش هان، هم اعلام شده است. همچنین تایید شده گروه پنج آتشین شامل آنجلینا جولی (ببری)، سث روگن (مانتیس)، جکی چان (میمون)، لوسی لیو (افعی) و دیوید کراس (لک لک)، با وجود غیبت در تریلر اول، در این قسمت حضور دارند.

عبور تای‌لانگ از قلمرو ارواح در انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4

تئوری های پاندای کونگ فو کار ۴

"خطر اسپویل: در این بخش ممکن است بخش‌هایی از داستان احتمالی پاندای کونگ فو کار 4 لو برود"

ساختن و تصور تئوری‌های جذاب، می‌تواند به اندازه دیدن یک فیلم لذت‌بخش باشد و درباره پاندای کونگ فو کار 4 هم تعدادی تئوری داغ مطرح شده که بسیار هیجان‌انگیز هستند.

مورد اول به ابرشرور قسمت چهارم مربوط می‌شود؛ کمیلیین با صداپیشگی وایولا دیویس، اولین شرور زن مجموعه پاندای کونگ فو کار محسوب می‌شود و با توانایی‌های منحصربفردش، احتمالا دردسرسازترین دشمن هم خواهد بود. گفته می‌شود آنچه کملیین به‌دنبال آن است "Staff of Wisdom یا عصای خرد" متعلق به پو است، ما قبلا در قسمت سوم دیدیم این عصا در قلمرو روح توسط اوگوی به پو داده شد و او با کمک آن به قلمرو زندگان بازگشت؛ هدف کمیلیین، احضار ابرشروران شکست خورده‌ی به‌دست پو، از قلمرو روح و دراختیار گرفتن قدرت‌شان است و عصای خرد، کلید دسترسی به این قلمرو برای اوست. درواقع این یک تئوری محض نیست و به نظر اتفاق خواهد افتاد؛ چراکه در بخشی از توضیحات کانال یوتیوب یونیورسال پیکچرز، به این موضوع اشاره شده است. تئوری دوم که احتمالا تا الان حدس زده اید بازگشت ابرشروران قسمت اول تا سوم به قلمرو زندگان، برای گرفتن انتقام یا حتی، همکاری با پو است. هدف کمیلیین، غصب تمامِ قدرت آن‌ها خواهد بود و اتحادی هر چند موقت با پو، شاید بتواند نجات‌دهنده باشد؛ ولی دقیقا چه کسانی باز خواهند گشت؟

در مصاحبه‌ سازندگان با سایت کولایدر (مشروح این مصاحبه در انتهای مقاله آورده شده است)، مشخص شد علاوه‌بر تای‌لانگ، دشمنان دیگری هم از فیلم‌های قبلی حضور دارند. آن‌ها به‌طور مستقیم حضور لرد شن (گری اولدمن) و ژنرال کای (جی کی سیمونز) را تایید نکردند ولی انتظار می‌رود یکی از این دو یا در سناریویی جاه‌طلبانه، هر دوی آن‌ها برای قسمت جدید بازگردند؛ اما حدس و گمان به همین‌جا خلاصه نمی‌شود؛ ما مدرکی در اختیار داریم که بازگشت لرد شن را اثبات می‌کند! در یکی از لحظات کمتر دیده شده تریلر اول، اگر با دقت به تصویر زیر نگاه کنید می‌توانید به وضوح، سایه‌ی طاووس ترسناک پاندای کونگ فو کار ۲ را دربرابر کمیلیین ببینید تا گمانه‌زنی‌ها درباره حضور وی به بالاترین حد ممکن برسد.

عصای خرد در دست آفتاب‌پرست در انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4

در تیزر جدید فیلم، بخشی از قدرت کمیلیین در تبدیل شدن به موجودات مختلف نشان داده شد و همچنین می‌دانیم بازگشت تا‌ی‌لانگ (ایان مک شین) از فیلم اول قطعی است، اما سؤال اینجا است پس از گرفته شدن قدرتِ شاگرد سابق و فرزندخوانده استاد شیفو، چه بر سر او می‌آید؟ آیا دوباره به قلمرو روح فرستاده می‌شود یا به حال خود رها می‌شود؟ تئوری سوم پاسخ جذابی برای ما دارد.

در صحنه‌ای از تریلر اول (تصویر پایین) می‌بینیم پس از ورود تای‌لانگ و مبارزه با جنگجویان، کمیلیین قدرت تای‌لانگ را از او می‌گیرد. طرفداران حدس زده‌اند این قدرت، توانایی‌های رزمی و کونگ‌فویی تای‌لانگ بوده و او توان مبارزه‌ای اش را طی این نبرد از دست می‌دهد؛ اما پو در ادامه به او کمک می‌کند توانایی‌اش را با آموزش‌های مخصوص بازیابد تا تبدیل به جنگجوی اژدهای بعدی شود! درواقع شاید دلیل اصلی پو برای رفتن به شهر بزرگ، قبل از رو در رو شدن با کمیلیین، همان مأموریت سرّی آموزش تای‌لانگ باشد.

آفتاب‌پرست در حال گرفتن قدرت تای‌لانگ در انیمیشن Kung Fu Panda 4

به‌علاوه، از تبلیغات قسمت جدید اینطور برداشت می‌شود ژِن (آکوافینا) ممکن است جنگجوی اژدهای جدید شود ولی طرفداران خیلی به این موضوع اقبال نشان نداده‌اند و تئوری رستگاری تای‌لانگ را خیلی بیشتر می‌پسندند. آن‌ها معتقدند ژن، کاریزمای لازم برای این عنوان را ندارد و حتی احتمال دارد جاسوس مخفی کمیلیین باشد. بدین ترتیب از نظر آن‌ها خط داستانی تای‌لانگ در صورت پرداخت مناسب، می‌تواند به مراتب گزینه جذاب‌تری باشد. تئوری چهارم هم به شایعه در دست ساخت بودن سه‌گانه جدید اشاره دارد و گفته می‌شود پو قرار است به‌عنوان استاد در سه‌گانه جدید حضور یابد و دوران شاگردی اش رسما به پایان می‌رسد.

همینطور ممکن است وظیفه تربیت نسل بعدی گروه پنج آتشین به او محول شود. در آخر باید توجه داشت به‌جز موارد تایید شده رسمی، سایر تئوری‌ها تا زمان اکران در حد حرف باقی می‌مانند و در این مورد، کنترل کردن انتظارات از فیلم بسیار حائز اهمیت است.

استاد شیفو در انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4

مصاحبه سازندگان پاندای کونگ فو کار ۴

در تیم ساخت و تولید KFP4 کارگردانان قسمت قبلی بازنگشته‌اند ولی همچنان تیم نویسندگان مجموعه "جاناتان آیبل و گلن برگر" در این قسمت حضور دارند. سایت کولایدر در مصاحبه‌ای با مایک میچل کارگردان جدید فیلم (سازنده ترول‌ها، شرک ۴ و قسمت دوم The Lego Movie) به همراه تهیه‌کننده اثر، ربکا هانتلی (The Bad Guys) به گفت‌وگو نشسته است. به‌گفته آن‌ها تریلر منتشر شده از فیلم، هر آنچه طرفداران قدیمی می‌توانستند داشته باشند، دارد اما این تنها نوک کوه یخ است! میچل و هانتلی درباره بازگشت شخصیت‌های قدیمی، تکامل سبک هنری انیمیشن از زمان پاندای کونگ فو کار ۳ و موضوعات مخلتف دیگر نیز سخن گفتند. مشروح مصاحبه سازندگان Kung Fu Panda 4 را در ادامه می‌خوانید:

اول از همه باید بگویم واقعا عاشق تریلر شده ام؛ من با این مجموعه دوست داشتنی بزرگ شدم و می‌دانم مدت زمان زیادی از قسمت سوم می‌گذرد، تقریبا هشت سال... اگر اشتباه نکنم...

مایک میچل: بله درست است و اولی هم در سال ۲۰۰۸ بود، وقتی به آن فکر می‌کنی، انگار یک میلیون سال گذشته است!

واقعا کنجکاو هستم بدانم این یکی (قسمت چهارم) چه مدت در دست توسعه بوده است؟ آیا داستان در این سال‌ها به‌طور پیوسته در حال تکامل بوده است؟

میچل: بله همینطور است؛ درواقع به همین دلیل است که ساخت این قسمت بسیار طول کشیده؛ ما می‌خواستیم مطمئن شویم بهترین داستان ممکن را برای حرکت به سمت تولید فیلم در اختیار داریم و خب این فرایند مدتی زمان برد؛ ما فقط این کار را نکردیم تا صرفا یک دنباله دیگر ساخته باشیم. ما می‌دانستیم این یکی هم قطعا مفرح و مملو از صحنه‌های اکشن خواهد بود اما ما باید اطمینان حاصل می‌کردیم داستان مناسبی برای گفتن داریم که به شخصیت اصلی ما امکان رشد و یادگیری می‌دهد و می‌خواستیم موضوع مناسبی پیدا کنیم؛ سپس به همان اندازه برای ما مهم بود آنتاگونیست کامل و بی‌نقصی داشته باشیم، ما واقعا روی داشتن شروری بزرگ متمرکز بودیم؛ به همین دلیل (ساخت فیلم چهارم) طول کشید اما....

ربکا هانتلی: اما ارزش اش را داشت.

میچل: دقیقا...ارزش اش را داشت؛ یکی چون داستان عالی داشتیم و دوم هم تکنولوژی عالی در اختیارمان بود. این تکنولوژی هر هفته تغییر می‌کند و کامل‌تر می‌شود؛ بنابراین زمانی‌که شروع به ساخت این فیلم کردیم، بهترین تکنولوژی و بهترین هنرمندان را در اختیار داشتیم و من واقعا بابت آن سپاسگزارم.

هانتلی: داشتن چنین تکنولوژی کاملا به ما این امکان را می‌داد تا بهترین جلوه‌ها را روی صفحه‌نمایش داشته باشیم تا از عملکرد موردانتظار ما به‌خوبی پشتیبانی کند.

شهر بزرگ در انیمیشن Kung Fu Panda 4

صحبت از نقش منفی شد؛ باید به شما بگویم این مجموعه به شخصه برای من بهترین شرورها را در بین هر مجموعه انیمیشن دیگری دارد.

میچل: کاملا موافقم!

من واقعا از این موضوع که شرورهای این سری با شخصیت‌های اصلی، گذشته‌ی مشترک داستانی دارند استقبال می‌کنم و به نظرم ایده خیلی خوبی است؛ آیا این قضیه درباره کمیلیین هم صادق است؟ آیا او ارتباطی با گذشته پو یا شیفو دارد؟

میچل: نمی‌خواهم هیچ اسپویلی انجام دهم؛ باید به شما بگویم تا‌ی‌لانگ شخصیت شرور مورد علاقه من در دریم‌ورکس است و دیدن بازگشت او در این فیلم برای من به‌عنوان طرفدار پاندای کونگ فو کار، باعث می‌شود هوش از سرم بپرد اما چیزی که من درباره شرور جدید دوست دارم این است که او یک زن است، پو هرگز قبل از این، با شرور زن روبه رو نشده و نکته دیگر قدرت های فراطبیعی و دیوانه‌وار اوست...او بسیار جثه کوچکی دارد ما قبلا چنین چیزی در این سری ندیده ایم، معمولا شرورهای قوی‌هیکل با (خنده‌های) قهقهه آمیز بوده‌اند و ماهیتی بسیار سیال داشته‌اند؛ ولی او بسیار آرام، متفکر، حسابگر، باهوش، و حیله‌گر است. صدای وایولا دیویس روی او کاری کرده در نظر شما حتی کوچک هم به نظر نیاید بلکه انگار با بزرگ‌ترین و قدرتمندترین شخصیت تمام دوران طرف هستیم.

اما درباره ارتباطی که می‌تواند داشته باشد؛ فکر می‌کنم در جایی از تریلر می‌گوید او و پو چندان از هم متفاوت نیستند. چیزی که این دو را به هم شبیه می‌کند در اصل به زمان ساخت فیلم بر می‌گردد. ما می‌خواستیم فیلم چهارم ادای دینی به اولین فیلم مجموعه باشد که همه ما دوستش داریم. در آن‌جا اگر به خاطر داشته باشید پو کاملا دست‌کم گرفته می‌شد، هیچ‌کس باور نداشت او می‌تواند جنگجوی اژدها باشد. همه می‌گفتند چطور ممکن است یک پاندای پر سروصدا و دست‌وپاچلفتی بتواند بجنگد و استاد کونگ‌فو شود؟ ولی او انجامش می‌دهد! او به شیوه خودش انجام داد؛ او کسی که بود را تغییر نداد، شکل بدن خودش را تغییر نداد بلکه از آن با راه‌های خاص خودش استفاده کرد؛ و حالا کمیلیین در همین وضعیت اما در نقطه مقابل قرار دارد، او قد بسیار کوتاهی دارد. کسی باور ندارد او می‌تواند تا این حد قدرتمند باشد و از کونگ‌فو استفاده کند. اکنون مانند پو، او هم به نقطه اوج خودش می‌رسد؛ پس آن‌ها دقیقا در شرایط مشابهی به‌عنوان بزرگ‌ترین قهرمان و بزرگ‌ترین شرور رو در روی هم قرار می‌گیرند. این بیشترین چیزی است که در حال حاضر می‌توانم درباره ارتباطشان به شما بگویم.

آفتاب‌پرست در انیمیشن Kung Fu Panda 4

واقعا عالی به نظر ‌می‌رسد؛ اما یک چیز در تریلر برایم بسیار برجسته بود و آن هم عدم حضور حتی یک نفر از گروه پنج آتشین بود؛ کنجکاوم بدانم این غیبت دلیل خاصی دارد؟ عمدی بوده؟ یا اصلا آن‌ها در ماجراجویی جدید پو حضور ندارند؟ در مورد پنج آتشین چه چیزی می‌توانید به ما بگویید؟

میچل: در این حد می‌توانم بگویم آن‌ها در فیلم حضور دارند اما منصف باشیم، پو دره صلح را به سوی ماجرایی عظیم در شهری بسیار بزرگ (Juniper City)، ترک می‌کند...

هانتلی: جایی که او با شخصیت‌های جدید بسیار زیادی روبه رو خواهد شد...

میچل: بارها و بارها این اتفاق خواهد افتاد؛ او باید با "گروه دزدان" برای مقابله با The Chameleon، کار کند. اما باز هم می‌توانم به شما این نوید را بدهم تمامی کاراکترهای قدیمی بازگشته اند؛ آقای پینگ، لی (پدر پو)، شیفو. همه شخصیت‌ها برگشته اند، هر شخصیتی که از گذشته‌ی مجموعه به یاد می‌آورید، در این قسمت است و البته تعدادی شرور که نمی‌خواهم حضورشان را اسپویل کنم. به هرحال می‌خواستیم شخصیت‌های زیادِ جدیدی معرفی کنیم و در انجامش موفق شدیم.

وقتی فیلم اول اکران شد، فکر می‌کنم...۹ ساله بودم...

میچل: با هر بار شنیدن این روایت‌ها، دود از سرم بلند می‌شود!

هانتلی: در گروه ما بعضی از افراد واقعا از کار روی پروژه هیجان‌زده بودند زیرا این (پاندای کونگ فو کار) دوران کودکی‌شان است. آن‌ها با تماشای این مجموعه در سینماها بزرگ شده‌اند.

میچل: اینکه این بچه‌ها با فیلم‌های قبلی پاندای کونگ فو کار بزرگ شده‌اند و گریه می‌کنند تا روی فیلمی از Kung Fu Panda کار کنند، به من احساس پیری می‌دهد.

قسمت اول، یکی از اولین فیلم‌هایی بود که من آن را دو بار در سینما دیدم.

میچل: بله؛ آن فیلم عالی بود. صحنه فرار تای‌لانگ از میان تیرها حیرت انگیز بود و واقعا ارزش چند بار دیدن در سینما را داشت.

فرار تای‌لانگ در انیمیشن پاندای کونگ فو کار

این فیلم‌ها هنوز هم فیلم‌های خانوادگی هستند؛ برای من بسیار جالب است بدانم چگونه به افرادی که قبلا این شخصیت‌ها را ندیده اند، آن‌ها را معرفی می‌کنید و در عین حال، طرفداران قدیمی هم همچنان به آن احساس وابستگی ‌کنند؟

میچل: به مورد بسیار خوبی اشاره کردید. برای ما بسیار مهم بود فیلم به‌تنهایی روی پای خودش بایستد؛ شما باید بتوانید فیلم را بدون دانش قبلی به‌راحتی ببینید و لذت ببرید؛ به‌طور مثال، اگر شما تای‌لانگ را می‌شناسید اوضاع کمی سرگرم کننده‌تر می‌شود اما به هیچ‌وجه مجبور نیستید اطلاعتی از قبل راجع به آن داشته باشید.

هانتلی: فکر می‌کنم با بازگشت شخصیت‌های خاطره‌انگیز مثل استاد شیفو، آقای پینگ و... این نوع ارتباط با طرفداران قدیمی به خوبی وجود دارد؛ بنابراین برای هر کس در این فیلم، چیزی است. پس اگر طرفدار قدیمی پاندای کونگ فو کار هستید، بفرمایید این فیلم برای شما است! البته همان‌طور که مایک گفت ماهیت مستقل قسمت چهارم هم پابرجا است و اگر این کاراکترها را نمی‌شناسید، آن‌ها شما را مجذوب خودشان خواهند کرد و کاری می‌کنند به‌سرعت عاشق‌شان شوید!

میچل: فورا جذب‌شان می‌شوید؛ یک نمونه واضح جک بلک است، وقتی او به‌عنوان پو، فقط چندکلمه صحبت می‌کند، شما پیش خودتان می‌گویید اوه من این مرد رو می‌شناسم، انگار سال‌ها است این شخصیت را می‌شناسم. بدین ترتیب احساس می‌کنید نیاز ندارید هیچ‌کدام از فیلم‌های قبلی را دیده باشید.

دریم‌ورکس با گذر زمان، شروع به تحول سبک بصری انیمیشن‌هایش کرده است؛ در همین سال گذشته گربه چکمه پوش ۲ را داشتیم و ظاهر آن نسبت به گذشته متفاوت به‌نظر می‌رسید؛ در تریلر این فیلم متوجه شدم صحنه‌های مبارزه، حتی سبک متفاوتی نسبت به آن فیلم دارند؛ درباره سبک بصری مبارزات این قسمت، چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم؟

میچل: خب؛ موضوع همین است، آن‌ها سبک بصری‌شان را کمی تکامل داده‌اند. همان‌طور که قبلا گفتم؛ تکنولوژی، به مرحله‌ای رسیده که ما می‌توانیم از هر زمان دیگری، بهتر و بیشتر ایده‌هایمان را انجام دهیم. مثلا در زمینه‌ی فیلم‌برداری؛ خلاقیت دوربین‌های GoPro و نصب آن روی اشیا مختلف که در فیلم‌های لایواکشن هم در جریان است و به‌نوعی، دوربین مستقیما تبدیل به هنر می‌شود. چنین چیزی تا قبل از این در یک انیمیشن پاندای کونگ فو کار اتفاق نیفتاده است؛ علاوه‌بر این، سبک مبارزات، بهبود چشمگیری داشته و از آخرین فیلم، نبردهای کونگ فو-محور به سطح بالاتری ارتقا یافته‌اند. دیدن این همه پیشرفت و جابه‌جا شدن مرزها برای ما بسیار جذاب و فوق‌العاده بود.

و البته همان‌طور که قبلا هم به آن اشاره شد، فیلمسازن جوانی در گروه ما حضور دارند. با اینکه همیشه عناصری از انیمه وجود داشته اما با نوزایی مجدد انیمه بین نسل جوان، لحظات انیمه‌ای بیشتری هم در این فیلم به چشم می‌خورند. به یاد نمی‌آورم هیچ‌کدام از قسمت‌های قبلی تا به این اندازه تحت تاثیر انیمه بوده باشند که این یکی است اما این موضوع باعث نشده تا استایل همیشگی پاندای کونگ فو کار را فراموش کنیم. ما همچنان در دنیای فانتزی حیوانات چین باستان هستیم. بنابراین به‌لطف تکنولوژی توسعه داده شده، همه موارد را به اندازه و درکنار هم می‌بینیم.

مبارزه پو با سفره‌ماهی در انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4

یکی از نکات بامزه تریلر، بچه خرگوش‌های خشن و عجیب گروه دزدان بودند و جدا از آن، حضور "که هوی کوان" هم جالب توجه بود؛ درباره شخصیت او در فیلم چه چیزی می‌توانید بگویید؟

هانتلی: او فوق‌العاده است! واقعا از حضورش در تیم صداپیشگان هیجان‌زده بودیم. در فیلم نقش پانگولینی به نام هان را دارد که سردسته گروه دزدان زیرزمینی است. دیدن شخصیت مهربان او و همزمان بازی کردن نقش یک دزد شرور، بسیار برای ما لذت‌بخش بود.

میچل: او برخلاف اخلاق خودش بازی کرد. بلافاصله با شنیدن صدایش متوجه او می‌شوید. با وجود خبیث بودن ولی خنده‌دار و بامزه هم به‌نظر می‌رسد.

هانتلی: او یک خنده منحصر به‌فرد هم در فیلم دارد

میچل: بله درسته؛ او یکی از آن خنده‌های شیطانی معروف را دارد. و البته همدستانش؛ او یاران زیادی دارد و این سه بچه خرگوش بامزه که در عین حال می‌توانند بسیار خطرناک باشند هم جز آنا‌ن هستند. همین الان و در طول مصاحبه متوجه شدم این به موضوع اصلی فیلم چهارم هم ارتباط دارد اینکه "قهرمانان در غیرمنتظره‌ترین مکان‌ها می‌توانند باشند"

هانتلی: مثل جمله‌ی "کتاب را از روی جلد آن قضاوت نکنید"

میچل: دقیقا؛ چون خرگوش‌های بامزه ای هستند دلیل نمی‌شود خطرناک نباشند...نزدیکشان نشوید چون نمی‌دانید چه اتفاقی خواهد افتاد.

لی و ژن و آقای پینگ در انیمیشن Kung Fu Panda 4

به‌عنوان سؤال پایانی؛ تعداد زیادی اسپین‌آف تلویزیونی از پاندای کونگ فو کار وجود دارد؛ کنجکاو هستم بدانم اشاره‌ای به آن‌ها در فیلم خواهد شد؟

میچل: زمان ساخت فیلم، ما با همه سازندگان آن سریال‌ها صحبت کردیم. به‌طور مشخص نمی‌دانم از نظر شخصیتی به آن سریال‌ها مربوط می‌شوند یا نه اما ما بیشتر روی فیلم‌های گذشته تمرکز داشتیم و می‌خواستیم نامه‌ عاشقانه‌ای برای سه‌گانه قبلی باشد. مهم‌ترین تفاوت بین فیلم ما و سریال‌های مجموعه، ضرورت دیدنشان روی صفحه بزرگ سینما است. ما هنر، عشق، نور، افکت‌ها و مکان‌های حماسی زیادی در فیلم گذاشتیم. پس این، ادامه دهنده راه فیلم‌های پاندای کونگ فو کار است که با آن خاطرات زیبایی داریم و هوادار پروپاقرص‌اش هستیم.

از همراهی شما با این مقاله‌ی زومجی سپاسگزاریم. انتتظارات شما از Kung Fu Panda 4 چیست؟ چقدر از دیدن تریلر آن هیجان‌زده هستید؟ کدام تئوری را بیشتر پسندیدید؟ آیا تئوری جذاب دیگری می‌شناسید که ما به آن اشاره نکردیم؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر مخاطبان زومجی به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده