نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۳

فیلم و سریال های آذر ۱۴۰۲ | از فرار مرغی تا بازی مرکب: چالش

در این مقاله قصد داریم چند مورد از شاخص‌ترین فیلم و سریال‌هایی را که قرار است در ماه آذر سال ۱۴۰۲ به‌دست ما برسند و شما می‌توانید همان روز تماشایشان کنید به شما معرفی کنیم.

به جرئت می‌توان گفت که ماه آبان برای ما علاقمندان به فیلم و سریال، ماه خیلی خوبی بود؛ آن هم به خاطر فیلم و سریال‌های بسیار جذابی که در آن ماه پخش شد. فیلم Oppenheimer (اوپنهایمر) و The Killer (آدم‌کش) و طرف دیگر هم فصل جدید سریال Fargo (فارگو) و قسمت آخر انیمه Attack On Titan (اتک آن تایتان) و غیره. این ماه هم خوب و جذاب، کم نداریم... درست است که به پای ماه قبل نمی‌رسد، اما باز هم خوب هستند و ما را ناامید نکردند.

برای حمایت از کانال فیلمزی این ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

این ماه با اینکه خبری از انیمه‌ها نیست، اما نتفلیکس یک سریال جدید دارد که می‌تواند تا حدودی دل دوست‌داران انیمه را راضی کند. این ماه بردلی کوپر را داریم، ناتالی پورتمن داریم، نیکول کیدمن و هیو جکمن داریم، فرار مرغی داریم، اقتباس سریالی از یک مجموعه کتاب خیلی محبوب داریم و چند تا سریال جدید خفن دیگر. بنابراین بهتر است هرچه زودتر به سراغ معرفی این آثار جذاب برویم.


فیلم‌های ماه آذر

ناتالی پورتمن و جولیان مور در فیلم May December

۱- فیلم می دسامبر

فیلم May December

تاریخ پخش: ۱۰ آذر

گفتم این ماه ناتالی پورتمن را داریم؛ به خاطر همین فیلم بود که با جولیان مور هم‌بازی شده است. ناتالی پورتمن در این فیلم که ۱۰ آذر از نتفلیکس پخش می‌شود، نقش یک بازیگر به اسم الیزابت را دارد که به جورجیا سفر می‌کند تا با زنی به اسم گریسی، ملاقات کند و از داستان زندگی او خبردار شود؛ حالا چرا؟ چون قرار است نقش این زن را در یک فیلم بازی کند. مگر این زن چه تفاوتی با سایر دارد که می‌خواهند راجع به او فیلم بسازند؟ ماجرا به ۲۰ سال پیش برمی‌گردد که یک زن و مرد با فاصله سنی خیلی زیاد، با هم ازدواج می‌کنند و این خبر، سر تیتر روزنامه‌ها و مجله‌ها می‌شود. گفته شده که این فیلم تا حدی از داستان زنی به اسم مری کِی لِتورنو الهام گرفته شده است؛ یک معلم آمریکایی که در سال ۱۹۹۷ به دو مورد تعرض درجه دوم به یک کودک ۱۲ ۱۳ ساله اعتراف می‌کند.... هرچند که بعد از چند سال هم این دو نفر با هم ازدواج می‌کنند!


فیلم Leave the World Behind با بازی ایتن هاک و جولیا رابرتز، اثر جدید سم اسماعیل (خالق سریال Mr. Robot) و یکی از مورد انتظارترین فیلم های ۲۰۲۳

۲- فیلم دنیا را پشت سر بگذار

فیلم Leave the World Behind

تاریخ پخش: ۱۷ آذر

۱۷ آذر فیلم مشترکی از جولیا رابرتس، ماهرشالا علی و ایتن هاک را داریم که باز هم از نتفلیکس پخش می‌شود و ژانر دلهره‌آور و روانشناختی دارد. فیلم دنیا را پشت سر بگذار، براساس رمانی با همین نام ساخته شده که در سال ۲۰۲۰ منتشر شده بود. در خلاصه داستان این فیلم اینطور نوشته شده که: «تعطیلات و مسافرت یک خانواده در لانگ آیلند، به واسطه‌ی دو غریبه، متوقف می‌شود که خبر یک خاموشیِ مرموز را برای آن‌ها می‌آورند. به مرور زمان، خطر برای کاراکترهای داستان ما بیشتر می‌شود. بنابراین این دو خانواده باید هرچه زودتر تصمیم بگیرند که چطور باید از این بحران احتمالی جان سالم به در ببرند؛ آن هم در شرایطی که هر کدام از آن‌ها، با جایگاهی که در این دنیای در حال فروپاشی دارند، درگیر هستند! این فیلم تا حد قابل قبولی توانست نظر اولیه‌ی منتقدان را به خودش جلب کند و امتیازات نسبتا خوبی بگیرد.


تلاش جینجر برای نجات دخترش در انیمیشن فرار مرغی ۲

۳- فیلم فرار مرغی: طلوع ناگت

فیلم Chicken Run: Dawn of the Nugget

تاریخ پخش: ۲۴ آذر

بعد از ۲۳ سال، دنباله‌ی انیمیشن Chicken Run قرار است ۲۴ آذر پخش شود. داستان از این قرار است که جینجر، بعد از فرار موفقیت‌آمیز و البته خطرناک و جسورانه‌اش از مزرعه‌ی توییدی، بالاخره جای ایده‌آل خودش را پیدا می‌کند؛ یک جزیره‌ی آرام که پناهگاه پرنده‌هاست و در آن، کلِ گروه پرنده‌ها می‌توانند با آرامش کنار هم زندگی کنند؛ بدون اینکه طبق معمول خطری از طرف انسان‌ها آن‌ها را تهدید کند. اما خیلی طول نمی‌کشد که زندگی رویاییِ جینجر، در معرض خطر و تمام شدن قرار می‌گیرد. البته این خطر، فقط جینجر را تهدید نمی‌کند و کل جمعیت مرغی، با تهدید خطرناک و جدید روبه‌رو می‌شوند؛ آن هم به رهبری یک دشمن آشنا. جینجر و سایر اعضای تیم که شدیدا مصمم هستند تا از آزادی خودشان محافظت کنند، تصمیم می‌گیرند که وارد این ماجرا بشوند؛ حتی اگر مجبور شوند برای رسیدن به هدف خود، از خیلی چیزها بگذرند.


جنا اورتگا به همراه نوشیدنی در یک مهمانی در فیلم Finestkind

۴- فیلم بهترین

فیلم Finestkind

تاریخ پخش: ۲۴ آذر

علاوه‌بر سرویس استریم نتفلیکس، شبکه پارامونت پلاس هم یک فیلم خوب و جدید دارد که همان ۲۴ آذر پخش می‌شود. یک فیلم دلهره‌آور، جنایی و درام که جنا اورتگا و تامی لی جونز در آن بازی می‌کنند. داستان این فیلم حول محور دو برادر می‌چرخد که ارتباط سرد و دوری با هم دارند و با یک سندیکای جنایی در بوستون معامله می‌کنند. اما این معامله به این سادگی‌ها که به نظر می‌آید، نیست؛ معامله‌ای که این دو برادر با این سندیکا انجام می‌دهند، نه‌تنها برای خودشان خطر بزرگی دارد، بلکه پدرشان و یک زن جوان ناشناس را هم در معرض خطر قرار می‌دهد. در سال ۲۰۱۸ که این پروژه معرفی شد، قرار بود جیک جیلنهال، انسل الگورت و زندیا نقش بازیگرهای اصلی را داشته باشند؛ اما متاسفانه زمانی‌که ساخت این فیلم به‌دست پارامونت افتاد، احتمال حضور آن‌ها هم خط زده شد.


کری مولیگان و بردلی کوپر در حال خندیدن در سکانس سیاه و سفید فیلم Maestro نتفلیکس
۵- فیلم مایسترو

فیلم Maestro

تاریخ پخش: ۲۹ آذر

ماه آذر را هم با جدیدترین فیلم بردلی کوپر، به اسم مایسترو تمام می‌کنیم که ژانر بیوگرافی دارد و درباره آهنگساز و رهبر ارکستری به اسم لئونارد برنستاین است و ارتباط این موسیقی‌دان، با همسرش را نشان می‌دهد. در این فیلم که ۲۹ آذر باز هم از نتفلیکس پخش می‌شود، کری مولیگان، مت بومر و مایا هاک هم بازی می‌کنند. این دومین فیلمی است که بردلی کوپر علاوه‌بر بازیگری، کارگردانی آن را هم برعهده داشت؛ قبل از این هم فیلم A Star Is Born (ستاره‌ای متولد شده است) را ساخته بود. یک نکته‌ی جالب درباره این فیلم این است که آن اوایل، زمانی‌که این پروژه معرفی شد، قرار بود مارتین اسکورسیزی یا استیون اسپیلبرگ آن را کارگردانی کنند. مارتین اسکورسیزی که برای ساخت فیلم The Irishman (آیریش من)، کارگردانی این فیلم قبول نکرد و استیون اسپیلبرگ هم بعد از دیدن فیلم قبلیِ بردلی کوپر، پیشنهاد کرد که خود کوپر این فیلم را هم بسازد. درنهایت ماجرا به این شکل پیش می‌رود که جفت این کارگردانان بزرگ، با اینکه کارگردانی این فیلم را قبول نکردند، اما به‌عنوان تهیه‌کننده در پروژه، حضور داشتند.


سریال‌های ماه آذر

شرکت کنندگان مسابقه سریالی Squid Game: The Challenge شوکه شدند

۱- سریال بازی مرکب: چالش

سریال Squid Game: The Challenge

تاریخ پخش: ۱ آذر

«بازی واقعی، شروع شد» سریال کره‌ای Squid Game (بازی مرکب) را به یاد دارید؟ این مسابقه واقعی آن است که همان اول آذر از نتفلیکس پخش می‌شود. اگر سریال اسکوئید گیم را دوست داشتید یا کلا اهل دیدن برنامه‌های مسابقه‌ای هستید، اصلا این سریال را از دست ندهید. این مسابقه تلویزیونی ۱۰ قسمت دارد و با همان سبک و سیاق سریال اسکوئید گیم ساخته شده است. ۴۵۶ بازیکن در این مسابقه شرکت کردند تا برای جایزه ۴.۵۶۰ میلیون دلاری با هم رقابت کنند. جالب است بدانید که جایزه‌ای که برای این مسابقه در نظر گرفتند، بزرگ‌ترین جایزه در تاریخ مسابقه‌های تلویزیونی و برنامه‌های واقعی است که درنهایت به یک نفر تعلق می‌گیرد. رکورد قبلی برای مسابقه‌ی The Million Second Quiz بود که درنهایت فردی به اسم اندرو کراویس یک جایزه ۲.۶۰۰ میلیون دلاری را برنده شد. در هر سری از بازی‌های این مسابقه، تک تک بازیکنان در شرایط قرار می‌گیرند که محدودیت‌های آن‌ها به چالش کشیده می‌شود و باید این سؤال را از خودشان بپرسند که برای برنده شدن، حاضرند تا کجا پیش بروند.


هیو جکمن و نیکول کیدمن در سریال Faraway Downs

۲- سریال دوردست‌ها

سریال Faraway Downs

تاریخ پخش: ۵ آذر

قبل از اینکه با سریال دوردست‌ها با بازی نیکول کیدمن و هیو جکمن آشنا شویم که ۵ آذر پخش می‌شود، باید به سال ۲۰۰۸ برویم که فیلم Australia (استرالیا) از باز لورمن اکران شده بود. این اولین اثری بود که هیو جکمن و نیکول کیدمن با هم بازی کردند؛ اما خوشبختانه سریال دوردست‌ها، باعث شد تا آخرین فرصت هم‌بازی شدن آن‌ها نباشد. سریال دوردست‌ها، در حقیقت یک نسخه‌ی طولانی‌تر از همان فیلم استرالیا است که قرار است در قالب یک سریال محدود ۶ قسمتی، پخش شوند. داستان این سریال حول محور یک اشراف‌زاده انگلیسی به اسم سارا اشلی می‌چرخد که از این سر دنیا به آن سر دنیا می‌رود تا با شوهر سرکشِ خودش روبه‌رو شود و یک مزرعه را هم بفروشد. اما ماجراهای مختلفی سر راه این زن قرار می‌گیرد که بارها و بارها او را به چالش می‌کشد و مجبورش می‌کند که برای حفظ مزرعه‌ی خودش از خطر تصاحب شدن، شدیدا تلاش کند.


پرسی جکسون، گروور آندروود و آنابث چیس درکنار یکدیگر در ساحل در سریال Percy Jackson and the Olympians

۳- سریال پرسی جکسون و المپ‌نشینان

سریال Percy Jackson and the Olympians

تاریخ پخش: ۲۹ آذر

نمیدانم کاراکتر پرسی جکسون را می‌شناسید یا نه اما کساتی که سالیانِ سال سری کتاب‌های این شخصیت را می‌خوانند، خیلی منتظر پخش این سریال هستند. اما بالاخره انتظارها به پایان رسید و قرار است سریال پرسی جکسون، ۲۹ آذر پخشش را شروع کند. داستان اصلی این سریال فانتزی حول محور یک پسر ۱۲ ساله‌ی شبه‌خدا به اسم پرسی جکسون می‌چرخد که اتهام بزرگی به او وارد شده است؛ زئوس، خدای یونانی، پرسی را متهم به دزدیدن رعد و برقش کرده است. ریک ریوردن که خودش این شخصیت و سری کتاب را خلق کرده بود، ساخت این سریال را هم برعهده داشت؛ پس طرفداران این سری کتاب می‌توانند با خیال راحت ماجراجویی کاراکترهای مورد علاقه‌شان را ببینند و نگران تغییرات عجیب و غریب در داستان نباشند. این سریال که از ۸ قسمت تشکیل شده، اول قرار بود اوایل سال ۲۰۲۴ پخش شود.

خیلی سریع به یک سری سریال دیگر هم اشاره کنم که دیدن آن‌ها ضرر ندارد؛ انیمیشن سریال Onmyoji از نتفلیکس، ۷ آذر کامل پخش می‌شود؛ سریال The Artful Dodger را این ماه داریم که ۸ آذر شروع می‌شود؛ همان ۸ آذر فصل سوم سریال Slow Horses هم می‌آید و فصل دوم سریال Dr. Death که ۳۰ آذر پخش می‌شود؛ اگر این سریال‌ها را دوست دارید، تاریخ‌ها را به خاطر داشته باشید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده