نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۱۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۹

معرفی سریال سرگذشت آسدال (Arthdal Chronicles) | گیم آو ترونز کره‌ای

به مناسبت فصل دوم سریال سرگذشت آسدال (Arthdal Chronicles) با بازی سونگ جونگ کی، آن هم بعد از ۴ سال، تصمیم گرفتیم که در این مقاله، این مجموعه کره‌ای را به شما معرفی کنیم.

سریال Arthdal Chronicles (سرگذشت آسدال) اولین مجموعه کره‌ای محسوب می‌شود که داستان درام، فانتزی و باستانی دارد. داستان این سریال در طی دوران برنز جریان دارد و تا حدی هم براساس زندگی دانگون، بنیانگذار اولین امپراطوری کره‌ای گوجوسان در اسدال بوده است؛ پایتختی که اسم سریال هم براساس آن انتخاب شده است. تولید این مجموعه در ابتدا در سال ۲۰۱۸ آغاز شد و فصل اول آن هم یک سال بعد به روی آنتن رفت. سال ۲۰۲۰ بود که سریال سرگذشت آسدال به‌صورت رسمی برای فصل دوم تمدید شد. اما مدت خیلی زیادی نگذشت که اعلام شد مراحل بعدی ساخت فصل دوم، به واسطه‌ی قرنطینه و پاندمی کرونا به تعویق افتاده است.

این تأخیر تا حدی بود که فصل دوم حتی از جدول پخش شبکه در سال ۲۰۲۱ هم به کل حذف شد. بالاخره بعد از گذشت ۴ سال، فصل دوم این سریال که با نام Arthdal Chronicles: The Sword of Aramun (سرگذشت آسدال: شمشیر آرامون) شناخته می‌شود، همین ماه اخیر به روی آنتن رفت. این سریال در همان ابتدای پخش خود امتیازات بالایی گرفت و بینندگان زیادی را پای تماشای خود نشاند؛ در حدی که در میان تمام درام‌های بازه‌ی زمانی خود (از جمله آثار شبکه‌های غیرکابلی) جایگاه اول را به خود اختصاص داد. سرگذشت آسدال در ادامه هم روند چشمگیری داشت و به نسبت امتیازات خوبی دریافت می‌کرد (هرچند بالا و پایین‌های زیادی داشت) اما سرانجام وارد فهرست پرمخاطب‌ترین سریال‌های کره‌ای در میان شبکه‌های کابلی شد.

شخصیت تانیا در حال نقاشی کشیدن روی صورت بچه‌ها در سریال Arthdal Chronicles

داستان این مجموعه فانتزی و باستانی در سرزمین خیالی آسدال یا آرتدال که در دوران باستان قرار دارد، جریان دارد. اون سوم کودکی است که با سرنوشتی از پیش تعیین شده به دنیا آمده است؛ اینکه برای آسدال فاجعه به ارمغان بیاورد. او به واسطه‌ی تلاش‌های مادرش که همگی در جهت نجات او بوده، سختی‌ها را دوام می‌آورد، چالش‌ها را پشت سر می‌گذارد و بزرگ می‌شود. او بعد از چندین سال، باری دیگر در آسدال ظاهر می‌شود. در سوی دیگر این ماجرا شخصیتی به نام تا گون را داریم که قهرمان آسدال به شمار می‌رود. او در آسدال، راه را برای تبدیل شدن به یک ملت شهری مرفه هموار کرده است و حالا قدرتمندترین فرد در آسدال به شمار می‌رود.

تا گون آرزو دارد که هرچه زودتر به اولین پادشال آسدال تبدیل شود. در سوی دیگر، به مرور زمان متوجه می‌شویم که دختری به نام تانیا هم با سرنوشتی مشابه اون سوم متولد شده است و فاجعه‌ای بزرگ را برای این سرزمین خیالی به ارمغان خواهد آورد. او جانشین قبیله‌ی واهان محسوب می‌شود و مدت خیلی زیادی از آغاز داستان نمی‌گذرد که مسئولیت بسیار بزرگی روی دوش او گذاشته می‌شود. تانیا با گذر از سختی‌ها و چالش‌های مختلف، به رسالت خود پی می‌برد. تانیا که رویاها و آرزوهای بزرگی را در سر می‌پروراند، در تلاش است که به یک سیاستمدار تبدیل شود.

شخصیت تاگون در جنگل و روی اسب در سریال Arthdal Chronicles

این سریال درام نقدهای متفاوتی دریافت کرد و اکثر بینندگان، آن را با سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) مقایسه می‌کردند. همین مقایسه‌ها هم باعث شد تا طرفداران سریال بازی تاج و تخت، تا حد زیادی این مجموعه را به خاطر تشابه‌ها مورد انتقاد قرار دهند. هرچند که پارک سانگ یئون، نویسنده این مجموعه اینطور گفت: «من حتی به مقایسه سریالمان با بازی تاج و تخت فکر هم نمی‌کنم و اصلا هدف ما این نبود که چیزی شبیه به آن را خلق کنیم... من اصلا سعی نمی‌کنم که در جهت ساخت اثری شبیه به آن سریال تلاشی بکنم و به نظرم اصلا مقایسه‌ی خوبی نیست.»

از سوی دیگر هم منتقدان توضیح داده بودند که اجرای ضعیف CGI، فیلمنامه‌ی فرمولی، شباهت خیلی زیاد به دیگر آثار سریالی فانتزی که روی دوران باستان تمرکز دارند و همچنین سرعت پایین پیش‌روی خط داستانی، چیزهایی هستند که باعث می‌شوند بیننده از ادامه‌ی تماشا منصرف شود. موقعیت تاریخی، یکی دیگر از چیزهایی بود که بینندگان را سردرگم کرد. زیرا از یک طرف گفته شده بود که داستان در دوران برنز جریان دارد و از سوی دیگر بازیگران لباس‌ها و زره‌هایی می‌پوشیدند و از سلاح‌هایی استفاده می‌کردند که به آن دوران تعلق نداشتند. اما با وجود این موضوع، سریال سرگذشت آسدال به خاطر خط داستانی جذاب و محیط منحصربه‌فردش، با لمس موضوعاتی مانند معنای قبیله، اتحاد، ملت و همچنین مذهب، تا حد زیادی مورد ستایش قرار گرفت.

اون سوم و تانیای اسیر شده در سریال Arthdal Chronicles

همان‌طور که در ابتدای متن هم به آن اشاره کردیم، سریال سرگذشت آسدال به یکی از بهترین مجموعه‌های کره‌ای تاریخ تبدیل شده است. با وجود اینکه خیلی‌ها در ابتدا این مجموعه را تماشا نکردند، اما به محض اینکه متوجه شدند سونگ جونگ کی، بازیگر فیلم A Werewolf Boy (پسر گرگ‌نما)، فیلم The Battleship Island (جزیره کشتی جنگی) و سریال Descendants of the Sun (نسل خورشید) در آن ایفای نقش می‌کند، بلافاصله به تماشای آن ترغیب شدند؛ اتفاقی که محبوبیت این سریال را چند برابر کرد. با اینکه صنعت درامای کره شهرت خیلی زیادی در نمایش مسائل تاریخی و داستان‌هایی در این ژانر دارد، اما با اطمینان می‌توان گفت که هیچکدام از آن‌ها به پای سریال Arthdal Chronicles نمی‌رسد.


سریال های مشابه سریال سرگذشت آسدال

تمام بازیگران اصلی سریال Alchemy of Souls با لباس‌های تاریخی و سنتی

سریال Alchemy of Souls

سریال کیمیای روح

  • بازیگران: لی جی-ووک، جونگ سو-مین و گو یون-جونگ
  • سال پخش: ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳
  • تعداد قسمت‌ها: ۳۰ قسمت

این سریال در کشوری خیالی به نام داهو اتفاق می‌افتد. این سریال در مورد عشق و رشد جادوگران جوان است که به‌دلیل طلسم جادویی ممنوعه معروف به «کیمیاگری روح‌ها» بر سرنوشت پیچیده خود غلبه می‌کنند که به روح‌ها اجازه می‌دهد بدن خود را تغییر دهند. این سریال داستان یک جنگجوی نخبه به نام ناک سو را دنبال می‌کند که روحش به‌طور تصادفی در بدن ضعیف مو-دوک به دام می‌افتد. او با جانگ اوک که از خانواده‌ای اصیل است درگیر می‌شود، خدمتکار و ارباب او می‌شود و مهارت‌های او را به او می‌آموزد زیرا هر دو عاشق یکدیگر می‌شوند.


دو بازیگر اصلی سریال Mr. Sunshine مقابل یکدیگر

سریال Mr. Sunshine

سریال آقای آفتاب

  • بازیگران: لی بیونگ-هان، کیم تی-ری و یو یئون-سوک
  • سال پخش: ۲۰۱۸
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۴ قسمت

سریال آقای آفتاب حول محور یک پسر جوان می‌چرخد که در دوره برده‌داری متولد شده است. او در سال ۱۸۷۱ بعد از یک اتفاق بسیار دردناک، به ایالات متحده فرار می‌کند؛ آن هم در طی ماجرای اردوکشی ایالات متحده به کشور کره که با نام شینمیانگیو هم شناخته می‌شود. او بعدها، به‌عنوان یکی از افسر تفنگداران دریایی ایالات متحده، به چوسون بازمی‌گردد. پسر کوچک که حالا به مرد جوانی تبدیل شده، بعد از بازگشت به کره، با دختر یک اشراف آشنا می‌شود و به او دل می‌بندد. دقیقا در همین حین، متوجه نقشه نیروهای خارجی برای استعمار کره می‌شود.


دو بازیگر اصلی سریال Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo در حال صحبت با هم

سریال Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo

سریال عاشقان ماه

  • بازیگران: لی جون گی، لی جی یون و کانگ ها نول
  • سال پخش: ۲۰۱۶
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۰ قسمت

زمانی‌که یک خورشید گرفتگی کامل رخ می‌دهد، یک زن از قرن بیست و یکم به دوران سلسله گورو در کشور کره منتقل می‌شود؛ آن هم با بدن یک دختر ۱۶ ساله. این دختر جوان در این دوران، می‌تواند در ارتباط با یک شاهزاده خوش‌تیپ و جذاب، شاهد عشق، رقابت، سیاست و ارتباط دوستی باشد؛ آن هم در نبرد برای تاج و تخت، دوستی و عشق.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده