نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۹

معرفی سریال بچه اشتباهی (The Changeling) | یک فانتزی مدرن و تاریک

سریال The Changeling (بچه اشتباهی)، اثر جذاب جدید اپل تی وی پلاس، یک پازل عجیب و غریب است که از زاویه دید اشتباه روایت می‌شود؛ داستانی از غمگین‌ترین پدران دنیا.

«یک مرد لحظه به لحظه به‌دنبال همسر گمشده‌ی خود می‌گردد؛ زنی که بعد از تولد اولین فرزندشان، کاری وحشتناک و ترسناک انجام می‌دهد.» این جمله، خلاصه‌ی بسیار کوتاهی است که می‌توان برای سریال The Changeling (بچه اشتباهی)، عنوان کرد؛ سریالی که نه‌تنها همین جمله‌ی خلاصه، بلکه کل داستان سریال سوالات خیلی زیادی را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند که شاید حتی به برخی از آن‌ها هم پاسخ ندهد. این سریال که توسط کلی مارسل خلق و توسط ملینا ماتسوکاس کارگردانی شده، براساس رمانی با همین نام ساخته شده است که نگارش آن را ویکتور لاوال برعهده داشت.

از جمله بازیگران این مجموعه می‌توان به لاکیث استنفیلد در نقش آپولو کاگوا، آدینا پورتر در نقش لیلیان کاگوا، کلارک باکو در نقش اما ولنتاین، ساموئل تی. هرینگ در نقش ویلیام ویلر و جرد آبراهامسون در نقش برایان وست اشاره کرد. منتقدانی که سریال بچه اشتباهی را تماشا کرده بودند، نمرات نسبتا بالایی را برایش ثبت کردند و نشان دادند که جنبه‌های مختلفی از آن را دوست داشتند. اکثر آن‌ها قریب به اتفاق معتقد بودند که سریال بچه اشتباهی با بازی چشمگیر لاکیث استنفیلد شدیدا جذاب شده است؛ سریالی با یک داستان فانتزی جاه‌طلبانه که شاید زیادی در تن خود پراکنده باشد، اما اصلا فاقد تخیل یا روح نیست.

آشنا شدن آپولو و اما در کتابخانه در سریال The Changeling

حالا اگر بخواهیم کمی طولانی‌تر درباره داستان سریال The Changeling صحبت کنیم، می‌توانیم اینطور بگوییم: «آپولو کاگوا در سنین جوانی با یک دختر هم سن و سال خودش آشنا می‌شود؛ دختری که در یک کتابخانه کار می‌کرد و آپولو هم عاشق کتاب، خصوصا دستِ دوم، بود. اِما در ابتدا پیشنهاد آپولو برای قرار گذاشتن را قبول نمی‌کرد. اما آپولو که ژنِ پدرش را در رگ داشت، پشت سر هم پافشاری می‌کرد و دست از اصرارهای خود برای به‌دست آوردنِ اِما نمی‌کشید. بالاخره اِما به قرار گذاشتن و برقراری ارتباط با آپولو رضایت می‌دهد... اما درست پیش از اینکه همه چیز جدی شود، تصمیم می‌گیرد که به سفرهای مختلف برود و ماجراجویی داشته باشد.

در همین حین، با یک پیرزن عجیب و غریب، درکنار یک آبشار آشنا می‌شود که همه به او هشدارش را داده بودند تا با او کاری نداشته باشد و صحبت نکند. اما اِما که دنبال ماجراجویی جدید بود، بر ترسش غلبه می‌کند؛ به همین ترتیب هم این پیرزن از او می‌خواهد تا ۳ آرزو بکند و دستبندی را دور دستش می‌بندد. اما پیش از جدا شدن، به او هشدار می‌دهد که دستبند را هرگز پاره نکند. جلوتر در داستان ما متوجه می‌شویم، زمانی‌که پدر آپولو، در کودکی‌اش ناپدید شد، برای پسر خود جعبه‌ای از کتاب‌ها و رویاهای عجیب و مکرر را به جا گذاشت.

آپولو پسر بچه‌ی خود را در سریال The Changeling در آغوش دارد

حالا آپولو خودش تبدیل به یک پدر شده است و به همراه همسر خود، در تلاش هستند که با زندگی جدید خود به‌عنوان زن و شوهر به همراه بچه‌ای تازه متولد شده، کنار بیایند؛ اتفاقی که خستگی‌ها و اضطراب‌های بسیار زیادی را همراه خود دارد که بعضا می‌تواند روند زندگی را چندین برابر سخت‌تر از قبل کند. رویاهای قدیمی آپولو باری دیگر بازمی‌گردند. علاوه‌بر این رویاها، از طرف دیگر هم رفتارهای عجیب و غریب اما کم کم شروع می‌شوند. در ابتدا به نظر می‌رسد که اما علائم افسردگی پس از زایمان را در خود نشان می‌دهد. اما به مرور زمان، همه چیز بد و بدتر می‌شود.

وضعیت تا حدی نگران‌کننده می‌شود که اینطور به نظر می‌رسد که دیگر به هیچ شکلی نمی‌توان آن را کنترل کرد. به‌عنوان مثال، اِما مدام فکر می‌کند که نوزاد داخل گهواره، پسر خودشان نیست یا بعضی مواقع عکس‌هایی از خودش یا آپولو برای او ارسال می‌شد که انگار یک نفر از دور از آن‌ها عکس گرفته بود؛ بعد هم خیلی زود این تصاویر پاک می‌شدند و او نمی‌توانست این عکس‌ها را به همسر خود نشان دهد. به همین دلیل هم آپولو تصور می‌کرد که همسرش دیوانه شده است. قبل از اینکه آپولو بتواند کاری برای کمک به همسرش انجام دهد، اِما مرتکب یک عمل وحشتناک می‌شود و بعد هم بلافاصله ناپدید می‌شود.

آپولو در حال گشتن به دنبال همسر و فرزند خود در سریال The Changeling

از آنجایی که آپولو سوالات خیلی زیادی در ذهن دارد، مأموریت خود را برای پیدا کردن همسر و فرزندش آغاز می‌کند؛ ماموریتی که اصلا شبیه به آن چیزهایی که تصور کرده بود، نیستند. اودیسه‌ی آپولو، او را به یک جزیره‌ی فراموش‌شده می‌برد؛ قبرستانی پر از اسرار و جنگلی که هنوز افسانه‌های مهاجران، در آن زنده است و مردم همچنان به قدرت قبل به آن‌ها اعتقاد دارند. سرانجام آپولو در این مسیر به جایی بازمی‌گردد که تصور می‌کرد برای همیشه از دست داده است.» این افسانه‌ی دستبند که به محض پاره شدن ۳ آرزو را برآورده می‌کند، در حقیقت براساس یک سنتِ برزیلی واقعی است؛ البته نه آنقدر ترسناک که در سریال عنوان می‌شود.

یک کلیسای محبوب در سالوادور، باهیا وجود دارد که مردم از سرتاسر دنیا به آن‌جا می‌آیند و از آن بازدید می‌کنند؛ جایی که روبان‌های رنگارنگی می‌فروشند که روی آن نوشته شده است «Lembrança do Senhor do Bonfim da Bahia» (به یاد ارباب بونفیم باهیا). سنت برزیلی به این شکل است که یک نفر روبان را به دور مچ دست شما می‌بندد، سه گره می‌زند و شما باید با هر گره یک آرزو بکنید. مردم آنقدر از این دستبندها استفاده می‌کنند، تا زمانی‌که واقعاً قدیمی و فرسوده شود و خود به خود از بین برود؛ به این ترتیب هم آرزوی شما محقق می‌شود؛ البته شما هم نباید آن را پاره کنید.


سریال های مشابه سریال بچه اشتباهی

جرنی اسمالت، جاناتان میجرز و آنجالو الیس در فصل اول سریال Lovecraft Country

سریال Lovecraft Country

سریال لاوکرفت کانتری

  • بازیگران: جرنی اسمالت، جاناتان میجرز و آنجانو الیس
  • سال پخش: ۲۰۲۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۰

ما داستان آتیکوس فریمن را دنبال می‌کنیم که به دوست خود یعنی لتیشیا و عمویش جورج می‌پیوندد تا به یک ماجراجویی جاده‌ای در دهه ۱۹۵۰ بروند. این ماجراجویی جاده‌ای در جیم کروی آمریکا جریان دارد و آتیکوس در تلاش است تا پدر گمشده‌ی خود را پیدا کند. همین سفر جاده‌ای یک درگیری بزرگ برای زنده ماندن و غلبه بر اتفاقات وحشتناک را به راه می‌اندازد؛ هم نژاد پرستی آمریکای سفید و هم هیولاهای وحشتناکی که ممکن است از کتاب لاوکرفت را پاره کنند و بیرون بیایند.


کایل مک‌لاکلن و میدشن ایمیک در فصل اول سریال Twin Peaks

سریال Twin Peaks

سریال توئین پیکس

  • بازیگران: کایل مک‌لاکلن، مایکل اونتاکین و میدشن ایمیک
  • سال پخش: ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۳۰

بدن یک دختر جوان در ساحلی که نزدیک به یک شهر کوچک از ایالت واشنگتن به نام توئین پیکس وجود دارد، پیدا می‌شود. مامور ویژه سازمان اف بی آی به نام دیل کوپر موظف می‌شود تا درباره این پرونده و همچنین مرگ عجیب این دختر جوان تحقیق کند. اما در همین حین به یک شبکه از رمز و رازها برخورد می‌کند؛ اتفاقی که باعث می‌شود تا سرانجام او به سمت قلب جنگل اطراف و البته روح خودش کشانده شود.


سم به شنیدن حقیقت واکنش نشان می‌دهد سریال روز سوم

سریال The Third Day

سریال روز سوم

  • بازیگران: جود لا، کاترین واترستون و مارک لوئیس جونز
  • سال پخش: ۲۰۲۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۷

اتفاقات این سریال به دو بخش سه قسمتی تقسیم می‌شود که سه قسمت در تابستان و سه قسمت در زمستان جریان دارد. سه قسمت ابتدایی داستان Summer (تابستان) و سم را دنبال می‌کند که به یک جزیره دوردست در بریتانیا سفر کرده است و با ساکنان مرموز جزیره مواجه می‌شود که آیین‌ها و رسوم عجیب و غریبی دارند و تلاش می‌کنند تا به هر قیمتی سنت قدیمی خود را حفظ کنند. سه قسمت بعدی داستان Winter‌ (زمستان) و هلن را دنبال می‌کند که یک زن با اراده قوی است که به این جزیره می‌آید و به‌دنبال جواب است، اما ورودش باعث شروع نبرد برای سرنوشت جزیره می‌شود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده