نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۱

معرفی انیمه توهم بهشتی (Heavenly Delusion) | بررسی ویدیویی

انیمه Heavenly Delusion داستانی مرموزانه و جذاب را در یک دنیای پسا آخرالزمانی با حضور موجوداتی آدم‌خوار روایت می‌کند. ویدیو اختصاصی جدید فیلمزی را از دست ندهید.

انیمه توهم بهشتی (Heavenly Delusion یا Tengoku Daimakyou) خیلی سریع تبدیل به یکی از انیمه‌های جذاب و پرمخاطب سال ۲۰۲۳ شد. این اثر توسط استودیو Production I.G تولید شده است و به‌عنوان یک انیمه ماجراجویی، مرموزانه، علمی تخیلی و بقامحور توجه تماشاگرها را جلب کرد.

انیمه Heavenly Delusion به‌صورت کلی داستان شدیدا تازه‌ای ندارد، اما به واسطه‌ی روایت متفاوت و حضور شخصیت‌های جذاب با گذشته‌های مرموز، مورد تحسین قرار گرفت و به تعداد قابل توجهی از بینندگان رسید.

برای حمایت از فیلمزی در یوتیوب تماشا کنید

مشخصات انیمه Heavenly Delusion:

  • اسم فارسی: توهم بهشتی
  • براساس مانگایی نوشته ماسازاکو ایشیگورو
  • ژانر: ماجراجویی، مرموزانه، علمی تخیلی
  • محصول: Production I.G
  • فصل اول: ۱۳ قسمت ۲۳ دقیقه‌ای
  • وضعیت: درحال‌پخش
  • پخش: ۱ آوریل ۲۰۲۳ تا حالا
  • رده سنی: TV-MA

انیمه Heavenly Delusion درواقع اقتباسی از یک مانگا به همین نام از ماسازاکو ایشیگورو است که پخش آن توسط مجله Monthly Afternoon از سال ۲۰۱۸ آغاز شد و همچنان ادامه دارد. تاکنون ۹ شماره از مانگا Tengoku Daimakyou منتشر شده، اما در حال حاضر تنها یک فصل از انیمه پخش شده است. ساخت یا عدم ساخت فصل ۲ فعلا قطعی نیست. هیروتاکا موری وظیفه کارگردانی و ماکوتو فوکامی وظیفه نوشتن فیلمنامه این انیمه را بر عهده دارند.

مارو و کیروکو در کشتی در انیمه Heavenly Delusion

داستان انیمه توهم بهشتی؛ ماجراجویی برای یافتن حقیقت در یک دنیایی آخر الزمانی

اتفاقات انیمه Heavenly Delusion حدود ۱۵ سال پس از فاجعه‌ای آغاز می‌شود که تمدن بشر را کاملا نابود کرد. حالا موجوداتی آدم‌خوار در حال پرسه زدن در دنیا و به‌دنبال شکار انسان‌ها هستند. اما در پشت دیوارهای امن، بچه‌ها در یک محیط شبیه مهدکودک توسط ربات‌ها بزرگ می‌شوند؛ جایی که شباهت زیادی به بهشت دارد و در آن کودکان در حال رشد هستند. رازهای بزرگی در این محیط عجیب نهفته است؛ از مرگ‌های مشکوک تا آزمایشگاه‌های تحت کنترل و محرمانه.

انیمه Heavenly Delusion اقتباسی از مانگایی به همین نام اثر ماسازاکو ایشیگورو است

در یک روز دختری به‌نام توکیو پیامی دریافت می‌کند که می‌گوید «می‌خواهی به بیرون بروی؟». میمیهیمه، دختر دیگری که در همین مرکز حضور دارد، پیش‌بینی می‌کند که دو نفر قرار است برای نجات او به این مکان بیایند که یکی از آن‌ها درواقع به او شباهت دارد. این درحالی‌ است که مدیر مدرسه به او گفته است دنیای بیرون جهنم است. در همین حین پسری به‌‌نام مارو که شبیه توکیو است، ماجراجویی با کیروکو در ژاپن ویران‌شده را برای یافتن بهشت آغاز می‌کند.

آن‌ها به شهرها و محل‌های مختلف برای یافتن بهشت و سرنخی از یک دکتر می‌روند و در همین حال با افراد مختلفی آشنا می‌شوند. این در حالی است که مارو کم کم به کیروکو وابسته می‌شود که دارای گذشته تاریک و غم‌انگیزی است. وی تصمیم می‌گیرد که به او کمک کند تا بفهمد چرا چند سال پیش، اتفاقاتی عجیب برایش رخ داده‌اند. در همین حال در مدرسه اتفاقات ترسناکی در حال رخ دادن است و ظاهرا دانشمندان و مدیران در حال از دست دادن کنترل آن هستند.

مارو و کیروکو در حال تماشا داخل ساختمان در انیمه Heavenly Delusion

نگاهی به اتفاقاتی که در انیمه Heavenly Delusion تاکنون رخ داده است

داستان و اتفاقات انیمه Heavenly Delusion در دو بخش جریان دارد. شاید در ابتدا به‌نظر برسد که خیلی ارتباطی بین این دو داستان وجود ندارد. خط داستانی اول در یک مکان بسته جریان دارد که در آن شاهد گروهی از نوجوان‌ها هستیم. فضای محیط بی‌شباهت به قسمت اول فیلم Maze Runner نیست و بیننده در ابتدا تصور می‌کند که دو شخصیت اصلی داستان درواقع از این مکان فرار کرده‌اند. در هر حال شباهت این انیمه به فیلم نام‌برده‌شده کم نیست، اما خط داستانی مکانی که از آن به‌عنوان بهشت یاد می‌شود، در ابتدا خیلی جذاب دنبال نمی‌شود. حتی سوالاتی در مورد اهمیت آن در داستان انیمه شکل می‌گیرد.

اما در نقطه مقابل خط داستانی مارو و کیروکو را داریم که از همان ابتدا رابطه آن‌ها به یکی از جذابیت‌های اصلی انیمه توهم بهشتی تبدیل می‌شود؛ دو شخصیتی که خود را به‌عنوان خواهر و برادر معرفی می‌کنند، اما در ادامه متوجه واقعیت تاریکی در مورد کیروکو می‌شویم. در خط داستانی مارو و کیروکو شاهد تهدیدات ترسناکی هستیم که باید با آن مواجه شوند. مارو دارای قدرتی خاص است. او در صورتی که بتواند به یک موجود آدم‌خوار نزدیک شود، می‌تواند آن را نابود کند. در طول داستان متوجه می‌شویم که این نوع از موجودات خطرناک می‌توانند به شکل‌های مختلف در جهان انیمه توهم بهشتی وجود داشته باشند.

در مقابل کیروکو توانایی بالایی در استفاده از سلاح دارد و همچنین دارای سرعت عمل بالایی است. او در ابتدا بیشتر حکم محافظ مارو را دارد تا ماموریتش را به سرانجام برساند. ولی در ادامه آن‌ها با هم به‌دنبال یافتن بهشت هستند. ازطرفی کیروکو تلاش می‌کند تا دکتری را پیدا کند که باعث شده زندگی او برای همیشه تغییر کند.

انیمه Heavenly Delusion به‌صورت کلی روند خوبی دارد که باعث می‌شود زمان زیادی را تلف نکند و به موضوع اصلی بپردازد. البته در برخی از مواقع احتمال دارد احساس کنیم که انیمه می‌توانست به شکل کامل‌تر، بعضی از جزئيات را توضیح دهد.

میمهیمه و توکیو در انیمه Heavenly Delusion

جواب پرسش بسیاری از تماشاگرها این است که سازندگان تمامی بخش‌های مانگا را پوشش نداده‌اند. شاهد آن هستیم که بخش‌هایی از منبع اقتباس برای سرعت بخشیدن به روند داستان انیمه حذف شده است.

رابطه مارو و کیروکو بخش مهمی از روند انیمه توهم بهشتی را تشکیل می‌دهد. در طول داستان، تنش‌های بین این شخصیت‌ها پس از اینکه با یکدیگر بیشتر آشنا می‌شوند، به مراتب جذاب‌تر و واقعی‌تر می‌شود. همچنین کیروکو کم‌کم هویت جدید خود را می‌پذیرد. گذشته‌ی او تبدیل به یک بخش تلخ و تاریک در داستان انیمه می‌شود که همچنان ما را تشنه جواب برخی از سوالات نگه می‌دارد.

اتفاقات انیمه Heavenly Delusion در دو خط داستانی جریان دارد

انیمه Heavenly Delusion با جلو بردن داستان، آرام‌آرام ظاهری تاریک‌تر و جدی‌تر به خود می‌گیرد. در طول قصه شاهد اتفاقاتی هستیم که باعث می‌شوند بیننده به فکر فرو برود. صد البته که وجود شخصیت‌های باورپذیر و جذاب باعث شده تا انیمه به اثر جذاب‌تری تبدیل شود، اما خط داستانی بهشت احتمالا بخشی است که حداقل در ابتدا جذابیت کمتری دارد. درواقع این خط داستانی در ابتدا بیش از حد مبهم است و باعث می‌شود فکر کنیم باتوجه‌به خط داستانی مارو و کیروکو، آیا اصلا ماجراهای آن اهمیت دارند؟ مخاطب از خود می‌پرسد که این دو خط داستانی چه‌قدر به یکدیگر مرتبط هستند؟

بااین‌حال درواقع راز بزرگی در این تاسیسات پنهان شده است که احتمال دارد با ریشه موجودات آدم‌خوار در ارتباط باشد. روند داستان‌گویی انیمه به شکلی جلو می‌رود که جواب همه‌ی سوالات را به موقع و به‌صورت صحیح می‌دهد. قرار نیست انیمه توهم بهشتی خیلی سریع دست خود را برای بیننده فاش کند. به‌صورت کلی سازندگان نمی‌خواهند تمامی کارت‌های خود را یک‌جا نشان دهند. همین موضوع باعث می‌شود تا جذابیت انیمه حفظ شود و منتظر ادامه داستان باشیم.

کیروکو در حال نشان دادن نقشه به مارو در انیمه Heavenly Delusion

انیمه Tengoku Daimakyou یکی از بهترین انیمه‌های فصل بهار و سال ۲۰۲۳ است. با اینکه هنوز وضعیت ساخت فصل دوم آن مشخص نشده، اما خیلی سریع نشان داد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ از وجود شخصیت‌های جذابی مثل مارو و کیروکو تا یک تیتراژ آغازین قدرتمند که باعث می‌شود هر قسمت به‌جای رد کردن، به تماشای آن بپردازید. همه‌ی این موارد، از جمله دلایل بینندگان برای تماشا کردن انیمه توهم بهشتی هستند.

سؤال اصلی این است که آیا انیمه Heavenly Delusion در طولانی‌مدت تبدیل به یک مجموعه محبوب و ماندگار می‌شود؟ قطعا زمان جواب این سؤال را خواهد داد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده