نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۲۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۹

معرفی سریال کانتیننتال (The Continental) | اسپین آفی از دنیای جان ویک

سریال کانتیننتال (The Continental) اسپین آف تلویزیونی و هیجانی از سری فیلم جان ویک (John Wick) است که مل گیبسون را در نقش شخصیت شرور داستان به ما نشان می‌دهد.

اوایل سال ۲۰۱۷، زمانی که فیلمنامه فیلم John Wick: Chapter 3 – Parabellum (جان ویک: بخش ۳ – پارابلوم) در مراحل اولیه‌ی نگارش قرار داشت، درک کولستاد و چاد استاهلسکی، در تلاش برای رسیدن به داستان یک ماجرای پیش درآمد بودند. آنها از همان ابتدا معتقد بودند که بهتر است این داستان پیش درآمد در قالب تلویزیونی ارائه شود. چند ماه بعد این پروژه تایید شد و با اعلام اسم سریال The Continental (کانتیننتال)، مشخص شد که ساخت آن در دستور ساخت قرار گرفته است. از همان اول هم مشخص شد که داستان حول محور همان هتلی می‌چرخد که مکان امنی برای قاتل‌های دنیای جان ویک محسوب می‌شود.

زمانی که مشخص شد قرار است چنین سریالی ساخته شود، هنرمندان مختلفی، ایده‌های متعددی را به شرکت لاینزگیت ارائه کردند که در نهایت ایده‌ی گرگ کولیج، کرک وارد و شاون سیمونز تایید شد. در ابتدا قرار بود که خود چاد استاهلسکی حداقل قسمت اول را کارگردانی کرد اما برنامه جور دیگری پیش رفت. یکی دیگر از برنامه‌های اولیه این بود که داستان در قالب ۱۰ قسمت روایت شود اما بعد نتیجه بر این شد که نهایتا ۳ قسمت باشد. البته فریب این مینی سریال بودن و ۱۰ قسمت بودن آن را نخورید زیرا هر کدام از قسمت‌های آن، میانگین ۱ ساعت ۳۰ دقیقه است.

بازیگر سریال پیش‌درآمد The Continental

از جمله بازیگران اصلی سریال کانتیننتال می‌توان به مل گیبسون در نقش کورمک اوکانر، کالین وودل در نقش وینستون اسکات، میشل پرادا در نقش کی‌دی، بن رابسون در نقش فرانسیس پاتریک «فرانکی» اسکات، جسیکا آلن در نقش لو برتون و هوبرت پوینت-دو جور در نقش مایلز برتون اشاره کرد. خیلی از دوست‌داران سری فیلم جان ویک، شدیدا منتظر سریال کانتیننتال بودند و دوست داشتند که ماجراهای جدیدی از این دنیای اکشن و جذاب را تماشا کنند. اما زمانی که این سریال پخش شد، خیلی از این طرفداران را ناامید کرد؛ البته که علاوه‌بر مخاطبان عادی، منتقدان هم خیلی آن را دوست نداشتند و آنطور که باید و شاید، آن را مورد تحسین قرار ندادند.

اکثر آنها معتقد بودند که سریال کانتیننتال، صحنه‌های اکشن جذابی را ارائه می‌دهد؛ اگرچه برای طرفداران هاردکور و سرسخت، خیلی چیز جدیدی نیست... آنها بیشتر به خاطر جهان‌سازی‌های بیشتر و اتفاقات جدید در این دنیا، از این سریال لذت می‌برند. منتقد سایت ورایتی خیلی از این مجموعه لذت نبرد و به چند دلیل آن را با عبارت‌های «خسته‌کننده، ناامیدکننده و بدون لذت» توصیف کرد و معتقد بود که «اصلا ارزش تماشا کردن ندارد». از سوی دیگر هم منتقد سایت هالیوود ریپورتر، آن را سریالی مناسب دانست؛ البته به جز انتخاب مل گیبسون. این منتقد اعتقاد داشت که دیگر بازیگران این مجموعه پویایی خوبی داشتند و داستان پس‌زمینه جذابی که برای آنها معرفی شد، دیدنی بود.

دستگیری وینستون اسکات جوان در سریال The Continental

این منتقد در ادامه‌ی صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که فرمت این سریال، جنبه‌های مثبت و البته منفی خودش را دارد؛ داستانی که برای یک فیلم زیادی طولانی بود و برای یک سریال رضایت‌بخش هم کمی زیادی کوتاه بود. با توجه به این موضوع، اینطور به نظر می‌رسد که شهر اطراف این سریال، به خاطر بودجه تلویزیونی، محدودیت زیادی داشت و از سوی دیگر هم صحنه‌های مبارزه، پیچیده‌تر از حد متوسط برای تلویزیون بود... اما این در حالی است که از سطح فیلم هم پایین‌تر بود و نمی‌شد آن را در سطح سینمایی دید. اما زمان آن رسیده که به سراغ داستان سریال برویم.

سریال The Continental: From the World of John Wick داستان پس‌زمینه‌ای را روایت می‌کند که چگونه وینستون اسکات، در یک تاریخ متناوب در دهه ۱۹۷۰، به سمت خود به‌عنوان مالک شعبه نیویورک هتل‌های زنجیره‌ای «کانتیننتال» رسید؛ پناهگاه امنی برای قاتلان قانونی در نیویورک و جایی که هیچ تجارتی ممکن است هرگز در آن انجام نشود. این سریال یک سری اتفاقات واقعی را هم نشان می‌دهد؛ مثل زمستان نارضایتی که در انگلیس رخ داد و به قدرت رسیدن مافیای آمریکایی در مباحث و مسائل اقتصادی. این داستان از زاویه دید وینستون اسکات جوان روایت می‌شود؛ کسی که به جهنم کشیده شده است و حالا باید با گذشته‌ای روبه‌رو شود که فکر می‌کرد خیلی وقت پیش پشت سر گذاشته است.

من به‌عنوان یک بیننده‌ی عادی که تعصب آنچنان زیادی هم به دنیای جان ویک ندارد، موقع تماشا سریال کانتیننتال، بیشتر از آنکه به یاد دنیای جان ویک بیفتم، مدام صحنه‌های مختلفی از سریال Gotham (گاتهام) را می‌دیدم و بیشتر دنیای آن مجموعه را به یاد می‌آوردم. در وهله‌ی دوم، یکی دیگر از مواردی که نظر من را جلب کرد، این بود که سریال کانتیننتال، به نوبه‌ی خود یک مجموعه کاملا معمولی و حتی سرگرم‌کننده بود. شاید اگر به‌عنوان یک اثر مستقل پخش می‌شد و به‌عنوان بخشی از دنیای جان ویک تبلیغ نمی‌شد، انتظارات بینندگان خود را هم تا این اندازه بالا نمی‌برد که در نهایت مجبور شود خیلی از آنها را ناامید کند؛ البته که اگر به این عنوان هم تبلیغ نمی‌شد، شاید تا این اندازه بیننده پیدا نمی‌کرد و بین سیل عظیمی از مجموعه‌هایی که ساخته و پخش می‌شوند، گم می‌شد.


سریال های مشابه سریال کانتیننتال

بازیگران اصلی سریال Gangs of London در کنار هم

سریال Gangs of London

سریال خلافکاران لندن

بازیگران: جو کول، کولم مینی و لوسین ساماتی

سال پخش: ۲۰۲۰ تاکنون

خلاصه داستان: شهر لندن به دلیل مبارزات متلاطم قدرت باندهای بین‌المللی که آن را کنترل می‌کنند و همچنین خلاء ناگهانی قدرتی که با ترور رئیس قدرتمندترین خانواده جنایتکار لندن ایجاد می‌شود، در حال تکه تکه شدن است.


پوستر فصل دوم سریال Warrior

سریال Warrior

سریال مبارز

بازیگران: اندرو کوجی، اولیویا چنگ و جیسون توبین

سال پخش: ۲۰۱۹ تاکنون

خلاصه داستان: در اواخر دهه ۱۸۰۰، یک اعجوبه هنرهای رزمی از چین به سانفرانسیسکو سفر می‌کند تا بتواند خانواده‌اش را دوباره جمع کند. با این حال، هنگامی که او به آمریکا می‌رسد، به زودی متوجه می‌شود که به‌عنوان یک قاتل برای معتبرترین باند در محله چینی‌ها در میان یک جنگ خشونت‌آمیز کار می‌کند.


دو بازیگر اصلی سریال gomorrah با خشونت به یکدیگر نگاه می‌کنند

سریال Gomorrah

سریال گومورا

بازیگران: مارکو دامور، سالواتور اسپوسیتو و فورتوناتو سرلینو

سال پخش: ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱

خلاصه داستان: این درام جنایی در حومه ناپل، ایتالیا اتفاق می‌افتد؛ در داخل کامورا، یک سازمان جنایتکار ناپلی به رهبری پیترو ساواستانو. داستان از طریق چشمان دست راست دون پیترو، چیرو دی مارتزیو، روایت می‌شود، که ایمانش به خانواده آزمایش می‌شود؛ آن هم زمانی که متوجه می‌شود دون پیترو تا چه حد حاضر است برای حفظ قدرت خود پیش برود. با وجود احساساتش، چیرو احساس می‌کند که موظف است از دستورات دون پیترو اطاعت کند. زمانی که زیردست خود را موظف می‌کند از پسرش جنی محافظت کند، پسری که در حال آماده شدن است تا جای دون پیترو را بگیرد در حالی که ساواستانو بزرگ در حال گذراندن دوران محکومیت طولانی در زندان است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده