نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۱

معرفی سریال جن وی (Gen V) | اسپین آف سریال The Boys

مدتی پیش سریال جن وی (Gen V) یا نسل وی برای دوست‌داران و مخاطبان سریال The Boys پخش شد؛ مجموعه‌ای که برای خستگی از دنیای ابرقهرمانی، یک پادزهر حساب می‌شود.

این روزها حسابی بازار ساخت اسپین آف و آثار فرعی و پیش درآمد و غیره داغ است؛ بدون اینکه ساخت اکثر آن‌ها ضروری و لازم باشد.... اما تماشای برخی از آن‌ها خالی از لطف نیست. زیرا ما را خیلی بیشتر از قبل با دنیایی که دوستش داریم، آشنا می‌کند و نشان می‌دهد که نیازی نیست حالا حالاها با آن دنیا و ماجراهای درون آن خداحافظی کنیم. سریال Gen V (جن وی) که اثر جدیدی از سرویس استریم آمازون پرایم است، یکی از همان مجموعه‌ها به شمار می‌رود؛ یک سریال اسپین آفی که شاید ضرورتی برای ساخت آن احساس نمی‌شد اما تماشای آن برای طرفداران دنیای سریال The Boys (بویز)، آنقدرها هم خالی از لطف نیست.

تقریبا ۳ سال پیش و اواخر سال ۲۰۲۰ بود که اعلام شد قرار است یک اسپین آف از سریال بویز ساخته شود. در عرض یک سال، عوامل اجرایی استخدام شدند و شرکت آمازون هم ساخت آن را رسما در دستور کار قرار داد. پروژه‌ای که در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ کار خود را آغاز کرده بود، بالاخره در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ به ثمره رسید و برای مخاطبان سریال بویز و دیگر مشترکان سرویس استریم آمازون پرایم، پخش شد. این سریال در همان مدت زمان پخش خود توانست تحسین مخاطبان و نظرات مثبت منتقدان خیلی زیادی را به‌دست آورد. آن‌ها معتقد هستند که سریال جن وی درست همانند مجموعه اصلی خود، به‌طرز وحشتناکی ویرانگر است.

ماری مورو با صورت خونی در سریال Gen V

جز سینکلر در نقش ماری مورو، چنس پردومو در نقش آندره اندرسون، لیزی برادوی در نقش اما میر، مدی فیلیپس در نقش کیت دانلپ و لاندن ثور و درک لو در نقش جوردن لی، از جمله بازیگرانی هستند که در نقش‌های اصلی و منظم داستان هنرنمایی می‌کنند. جز سینکلر و چنس پردومو پیش از این، در سریال Chilling Adventures of Sabrina (ماجراجویی‌های هراس‌انگیز سابرینا) با یکدیگر هم‌بازی بودند. البته علاوه‌بر بازیگران جدیدی که شخصیت‌های تازه‌ای را در سریال جن وی بازی می‌کنند، بازیگران دیگری هم هستند که با نقش‌های خود، از سریال بویز به این داستان می‌آیند و شخصیت‌های قدیمی خود را باری دیگر در این مجموعه هم به تصویر می‌کشند.

طبق خلاصه داستان منتشر شده، سریال جن وی که از دنیای سریال بویز بیرون آمده است، دوره‌ی آموزشی اولین نسل از ابرقهرمانانی را به تصویر می‌کشد که درباره کامپاوند وی یا همان ماده‌ی وی اطلاعات دارند؛ ابرقهرمانانی که می‌دانند قدرت‌هایشان، از بدو تولد در بدنشان نبوده است و در حقیقت در کودکی به آن‌ها تزریق شده است. این قهرمانان جوان و جاه‌طلب، هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ اخلاقی به چالش کشیده می‌شوند و مرزهای آن‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرد. از آنجایی که در این مدرسه سیستم رده‌بندی خاصی وجود دارد و افراد بالاتر از مزیت‌های خاصی برخوردار می‌شوند، تک تک دانش‌آموزان تلاش می‌کنند تا به هر طریقی با هم رقابت کنند و به رتبه‌های بالاتری برسند.

۳ شخصیت اصلی دختر در آشپزخانه در سریال Gen V

مدت زیادی از آغاز سال تحصیلی و حتی خط داستانی سریال نمی‌گذرد که آن‌ها خیلی زود متوجه می‌شوند جاه‌طلبی هم فداکاری‌ها و ایثارگری‌های خاص خودش را نیاز دارد. همچنین آن‌ها به این موضوع پی می‌برند که مرز بین درست و نادرستی، آنقدرها هم که تصور می‌کردند، واضح و مشخص نیست. زمانی‌که اتفاقات شروع به رخ دادن می‌کنند و اسرار تاریک این مدرسه فاش می‌شوند، دانش‌آموزان به یک چالش بزرگ دیگر می‌رسند؛ حالا آن‌ها باید تصمیم بگیرند که می‌خواهند به چه نوع قهرمانی تبدیل شوند و تصمیمات مهمی را برای آینده خود بگیرند. داستان سریال جن وی، در همان برهه زمانی فصل چهارم سریال The Boys جریان دارد.

سریال جن وی هم درست همانند منبع اصلی خود، استعاره‌های خاص خودش را دارد که نمی‌توان از آن غافل شد. اسپین آف سریال بویز، اصلا مسیر جداگانه‌ای را در پیش نمی‌گیرد. با اینکه شخصیت‌های آن سن و سال کمتری نسبت به شخصیت‌های سریال اصلی دارند، اما باز هم آن برجستگی، خشونت بیش از حد و طنزهای تاریکش در صحنه‌های متعدد دیده می‌شود. زمانی‌که یکی از دانش‌آموزان این مدرسه به طرز وحشتناکی جان خود را از دست می‌دهد، شخصیت‌های اصلی داستان تیم کوچکی را تشکیل می‌دهند تا سر و ته اسرار پشت پرده‌ی این مدرسه را بیرون بکشند و افشا کنند.

جز سینکلر با چاقو در دست در سریال Gen V

کسانی که سریال بویز را تماشا کردند، احتمالا این خط داستانی کمی برایشان آشنا به نظر می‌رسد؛ اما اینطور هم نیست که تکراری باشد. همان‌طور که دانش‌آموزان در طی دوران تحصیلی با هم برابر نیستند و در یک سیستم رتبه‌بندی قرار می‌گیرند، در زمان ثبت‌نام هم از هیچ نوع برابری‌ای برخوردار نیستند؛ زیرا طبقه اجتماعی، نژاد و حتی محبوبیت و تعداد فالوورهای آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی هم اهمیت بسیار بالایی دارد. به همین دلیل هم است که ماری در ابتدا نسبت به دیگر دانش‌آموزان اهمیت کمتری دارد و با اولین اشتباه، تهدید به اخراج می‌شود؛ چون علاوه‌بر موارد گفته شده، او حتی تلفن همراه هم ندارد و با تکنولوژی غریبه است.

البته که این سریال، درست همانند مجموعه اصلی خود، چیزهایی را به تصویر می‌کشد که شاید تماشای آن به هر کسی توصیه نشود؛ چیزهایی که در قالب قدرت‌های جدید یا مسائل اخلاقی و روانی به تصویر کشیده می‌شوند... چیزهایی که شاید تماشای آن‌ها برای برخی‌ها سخت باشد. اما اگر تماشای سریال بویز را دوست داشتید و از آن لذت بردید، حتما از تماشای سریال جن وی هم لذت خواهید برد. اگر هم پیش از این سریال بویز را تماشا نکردید، باز هم می‌توانید این مجموعه را تماشا کنید؛ یعنی از لحاظ داستانی و خط زمانی هیچ مشکلی پیدا نخواهید کرد و خیلی زود متوجه می‌شوید که ماجرای کلی از چه قرار است. با اینکه سریال جن وی از دنیای سریال بویز است، اما مسیر منحصربه‌فرد خود را در پیش می‌گیرد.


سریال های مشابه سریال جن وی

شخصیت‌های اصلی در مینی سریال Watchmen

سریال Watchmen

سریال نگهبانان

بازیگران: رجینا کینگ، دان جانسون و تیم بلیک نلسون

سال پخش: ۲۰۱۹

داستان سریال نگهبانان در یک واقعیت متناوب رخ می‌دهد. در این واقعیت پارتیزان‌ها به‌عنوان قانون‌شکن‌ها تلقی می‌شوند و باید این وضعیت سخت و دشوار را تحمل کنند. کاراگاه آنجلا بار در حال تحقیق درباره ظهور دوباره‌ی یک گروه تروریستی برتری‌طلب سفیدپوستان است که از رورشاک الهام گرفتند؛ یک مطلق‌گرای اخلاقی که خیلی سال قبل فوق شده است. این مجموعه روی اتفاقاتی تمرکز دارد که حول محور خشونت نژادپرستی در تالسا، اوکلاهما می‌چرخد.


اعضای آکادمی آمبرلا در قسمت اول سریال The Umbrella Academy

سریال The Umbrella Academy

سریال آکادمی آمبرلا

بازیگران: الیوت پیج، تام هاپر و دیوید کاستانیدا

سال پخش: ۲۰۱۹ تاکنون

سریال آکادمی آمبرلا حول محور یک خانواده‌ی عجیب و غریب می‌چرخد که هر کدام از فرزندان این خانواده یک قدرت ماورایی مخصوص به خودشان را دارند؛ تک تک این خواهر و برادرها به سرپرستی گرفته شدند و حالا در بزرگسالی به یک سری ابرقهرمان تبدیل می‌شوند. آن‌ها با اینکه آنقدرها هم دل خوشی از یکدیگر ندارند، اما باز هم دور هم جمع می‌شوند تا رمز و راز مرگ پدر خود را کشف کنند. اما در طی همین مسیر، با خطرات و تهدیدهای مختلفی برخورد می‌کنند که پشت سر هم ماجراهای مختلفی را برای آن‌ها رقم می‌زند.


پوستر فصل اول سریال Doom Patrol

سریال Doom Patrol

سریال دووم پاترول

بازیگران: دایان گررو، آوریل بالبی و آلن تودیک

سال پخش: ۲۰۱۹ تاکنون

دووم پاترول تیمی متشکل از ابرقهرمانان آسیب‌دیده و سرکوب شده است که هر یک از آن‌ها دچار حادثه وحشتناکی شده‌اند که به آن‌ها توانایی‌های مافوق بشری داده است اما در عین حال زخم و چهره آن‌ها را مخدوش کرده است. اعضای تیم هدف خود را ازطریق چیف پیدا کرده‌اند و گرد هم آمده‌اند تا برخی از عجیب‌ترین پدیده‌های جهان را بررسی کنند. بااین‌حال، پس از ناپدید شدن اسرارآمیز چیف، قهرمانان توسط سایبورگ برای عملیات جدید فراخوانده می‌شوند؛ آن هم مأموریتی که نمی‌توانند از آن امتناع کنند و با اکراه، قبول می‌کنند تا دوباره بازگردند. دووم پاترول که هم یک گروه پشتیبانی و هم یک تیم ابرقهرمانی محسوب می‌شود، گروهی از افراد عجیب و غریب است که برای جهانی که نمی‌خواهد با آن‌ها کاری داشته باشد، می‌جنگند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده