نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۹

فیلم و سریال های مهم مهر ۱۴۰۲ | از تاریخ پخش تا خلاصه داستان

در این مقاله قصد داریم چند مورد از شاخص‌ترین فیلم و سریال‌هایی را که قرار است در ماه مهر سال ۱۴۰۲ به‌دست ما برسند و شما می‌توانید همان روز تماشایشان کنید به شما معرفی کنیم.

این ماه فیلم و سریال‌های خیلی جذابی داریم؛ اکشن، ترسناک، درام، کامیکی و از این مدل چیزها. کلا این ماه برای همه‌ی سلیقه‌ها یک چیزی در دست و بالمان داریم. اگر از بچه‌های قدیمی باشید، این دو تا نکته را می‌دانید... ولی اگر از کسانی هستید که این اولین مقاله‌ی فیلم و سریال‌های ماهی است که دارید از وبسایت زومجی مطالعه می‌کنید، باید این ۲ نکته را بدانید که ۱) ما فقط فیلم‌هایی را می‌گوییم که این ماه نسخه دیجیتالی آن‌ها منتشر می‌شود و کاری با آثار اکرانی نداریم و ۲) فیلم‌هایی که معرفی می‌شوند، آثاری هستند که تا این لحظه تاریخ انتشار آن‌ها قطعی شده است؛ یعنی ممکن است بعد از انتشار این مقاله، تاریخ انتشار نسخه دیجیتالی آثار دیگری هم مشخص شود که قاعدتا در این مقاله و ویدیو، قرار ندارند. پس دیگر بهتر است به سراغ بهترین فیلم و سریال‌های ماه مهر برویم.

تماشا در کانال یوتیوب فیلمزی


فیلم های ماه مهر

بندیکت کامبربچ مشغول مطالعه در فیلم کوتاه The Wonderful Story of Henry Sugar

۱- فیلم داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر

فیلم The Wonderful Story of Henry Sugar

تاریخ پخش: ۵ مهر

وس اندرسون از آن دسته کارگردان‌هایی به شمار می‌رود که فیلم‌های خاصی می‌سازد و همین خاص بودن هم باعث می‌شود که فیلم‌های او باب دل همه نباشد؛ خصوصا این اواخر. حالا الان اندرسون بعد از مدت‌ها، دوباره به سراغ فیلم کوتاه رفته است و بعد از ۱۰ سال، با ۴ تا فیلم کوتاه برمی‌گردد. اولین فیلم، داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر است که ۵ مهر پخش می‌شود و حدودا ۴۰ دقیقه است. بعد از آن، ۶ و ۷ و ۸ مهر هم ۳ تا فیلم کوتاه دیگر از او پخش می‌شود که تایم کوتاه‌تری دارند. هر ۴ تای این فیلم‌ها هم اقتباسی از داستانای رولد دال است. داستان هنری شوگر به‌طور به‌خصوص، درباره یک مرد پولدار است که متوجه می‌شود یک نفر، بدون اینکه از چشمانش استفاده کند، می‌تواند ببیند؛ برای همین هم مصمم می‌شود این مهارت را یاد بگیرد تا در قمار از آن استفاده کند.


بنیسیو دل تورو به همراه جاستین تیمبرلیک در فیلم Reptile

۲- فیلم خزنده

فیلم Reptile

تاریخ پخش: ۱۴ مهر

۱۴ مهر، فیلم رپتایل یا خزنده را داریم که جاستین تیمبرلیک و آلیسیا سیلورستون را درکنار بنیسیو دل تورو به ما نشان می‌دهد. این فیلم که ژانر جنایی و دلهره‌آور دارد، ماجرای قتل وحشیانه‌ی یک مشاور املاک جوان را دنبال می‌کند. یک کاراگاه جدی و سرسخت، شدیدا دارد تلاش می‌کند که در این پرونده به حقایق مخفی ماجرا دست پیدا کند؛ آن هم درون پرونده‌ای که اصلا هیچی، آن شکلی که به نظر می‌آید، نیست. البته خب همچنان این کلیشه هم وجود دارد که دقیقا همزمان با حل کردن این پرونده، در تلاش است تا توهمات زندگی شخصی خودش را هم از بین ببرد. این فیلم اولین‌بار همین چند روز پیش در جشنواره تورنتو نمایش داده شد و متاسفانه نتوانست رضایت منتقدان زیادی را جلب کند؛ اما خب برای کسانی که به بنیسیو دل تورو و جاستین تیمبرلیک علاقه دارند، می‌تواند گزینه خوبی باشد.


والپیپر فیلم Mission Impossible Dead Reckoning Part One

۳- فیلم مأموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت اول

فیلم Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One

تاریخ پخش: ۱۸ مهر

هر ماه یک گل سر سبد دارد که گل سر سبد ماه مهر، قسمت جدید میشن ایمپاسیبل به اسم روزشمار مرگ است. این فیلم، هفتمین قسمت از مجموعه مأموریت غیرممکن و دنباله‌ی Mission: Impossible – Fallout است که در سال ۲۰۱۸ اکران شده بود. در این فیلم، ایثن هانت و تیم نابغه‌ی خودش باید با «انتیتی» مقابله و مبارزه کنند. حالا این انتیتی چیست؟ یک هوش مصنوعی قدرتمند و سرکش که حالا باید قهرمانان داستان از آن مراقبت کنند تا از افتادنش به‌دست افراد نادرست، جلوگیری کنند. این فیلم شدیدا رضایت و تحسین منتقدان را به‌دنبال داشت و نظرات مثبتی گرفت؛ خصوصا به خاطر کارگردانی کریستوفر مک‌کوری، هنرنمایی بازیگران و صحنه‌های اکشن. قسمت جدید میشن ایمپاسیبل با اینکه فروش خیلی خوبی داشت اما باتوجه‌به هزینه‌های تولید و رقابتی که با «باربنهایمر» داشت، یک جورهایی شکست حسابش می‌کردند.

مواجهه خواهر آیرین با والاک در فیلم The Nun II

۴- فیلم راهبه ۲

فیلم The Nun II

تاریخ پخش: ۱۸ مهر

دقیقا همان روز ۱۸ مهر که مأموریت غیرممکن پخش می‌شود، قسمت دوم فیلم راهبه هم به دستمان می‌رسد و می‌توانیم آن را دانلود کنیم. این فیلم همان‌طور که از اسمش معلوم است، دنباله‌ی راهبه ۱ به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۸ اکران شده بود و پنجمین قسمت از کل دنیای کانجورینگ حساب می‌شود. داستان دوباره حول محور همان ولک می‌چرخد که برای اولین‌بار در فیلم کانجورینگ ۲ دیده بودیم. داستان در سال ۱۹۵۶ و کشور فرانسه جریان دارد که یک کشیش کشته می‌شود و یک شرارتی کم کم می‌خواهد کل دنیا را فرا بگیرد. ما در این داستان خواهر آیرین را می‌بینیم که یک بار دیگر می‌خواهد با ولک، راهبه شیطانی مقابله کند. راهبه ۲ با اینکه فروش خیلی خوبی در باکس آفیس داشت، اما آنقدرها که باید، به دل منتقدان ننشست و نظرات مختلفی گرفت؛ هرچند که طبق گفته‌ی اکثریت، نسبت به قسمت اولش، پیشرفت زیادی داشت.


جیمی فاکس در دادگاه در فیلم The Burial

۵- فیلم خاک‌سپاری

فیلم The Burial

تاریخ پخش: ۲۱ مهر

خاک‌سپاری که در روز ۲۱ مهر پخش می‌شود و جیمی فاکس را درکنار تامی لی جونز به ما نشان می‌دهد، از اتفاقات واقعی الهام گرفته است. جرمایا اوکیف که یک شرکت خدمات تشییع جنازه دارد، سر یک معامله‌ای دچار مشکل می‌شود؛ برای همین هم به سراغ یک وکیل کاریزماتیک و کاربلد به اسم ویلی ای. گَری می‌رود و از او درخواست می‌کند که در این پرونده به او کمک کند و کسب‌و‌کار خانوادگیش را نجات بدهد. زمانی‌که این دو نفر دارند با هم آشنا می‌شوند و ارتباط می‌گیرند، هم اتفاقات خنده‌دار پیش می‌آید و هم ما عصبانیت‌های آن‌ها را می‌بینیم؛ چون هیچ جوره با هم سازگار نیستند و اختلافات خیلی زیادی دارند. ظاهرا منتقدان خیلی این فیلم را دوست داشتند... چون امتیازات نسبتا بالایی برای آن ثبت کردند و نظرات خوبی هم راجع به آن نوشتند.

قبل از اینکه به سراغ فهرست سریال‌های ماه مهر برویم، این را هم سریع بگوییم که فیلم The Equalizer 3 در تاریخ ۱۱ مهر، The Caine Mutiny Court-Martial در تاریخ ۱۴ مهر و فیلم Haunted Mansion هم در تاریه ۱۲ مهر پخش می‌شوید و می‌توانیم آن‌ها را دانلود کنیم.


انیمه Castlevania Nocturne

۱- سریال کسلوانیا: شبانه

سریال Castlevania: Nocturne

تاریخ پخش: ۶ مهر

مهر برای طرفداران کسلوانیا ماه خیلی خوبی محسوب می‌شود چون قرار است یک اسپین آف به اسم شبانه، ۶ مهر از آن پخش شود که بعضی‌ها به آن منظره شب هم می‌گویند. این سریال هم دقیقا مثل همان مجموعه اصلی، براساس یک سری بازی ویدیویی با همین اسم ساخته شده است. داستان در سال ۱۷۹۲ و در بحبوحه‌ی انقلاب فرانسه جریان دارد. ما در این سریال شخصیت ریکتر بلمونت را دنبال می‌کنیم که از نوادگان خانواده‌ی بلمونت حساب می‌شود؛ خانواده‌ای که از یک قبیله‌ی شکارچی خون‌آشام بودند. حالا این ریکتر باید با گروهی از شکارچی‌ها و جادوگران دیگر متحد شود تا از یک آخرالزمان جلوگیری کنند؛ یکی از سختی‌های ماجرا هم این است که ریکتر متوجه می‌شود این شکارچی‌ها و جادوگرها اصلا گروه خونی‌شان به او نمی‌خورد و اختلافات زیادی دارند؛ حالا باید ببینیم که آن‌ها چجوری با هم کنار می‌آیند.


جز سینکلر با چاقو در دست در سریال Gen V

۲- سریال جن وی

فیلم Gen V

تاریخ پخش: ۷ مهر

فردای همان روز، یعنی ۷ مهر اسپین آف سریال The Boys هم شروع می‌شود که در همان خط زمانی فصل چهارم جریان دارد؛ پس ماه مهر برای طرفداران بویز هم ماه خوبی است. این سریال پروسه‌ی آموزشی نسل اول ابرقهرمانان را به ما نشان می‌دهد که اطلاعات بیشتری درباره کامپاوند وی پیدا کنند؛ اینکه در حقیقت قدرت‌ها به آن‌ها تزریق می‌شود و اینجوری نیست که از بدو تولد آن‌ها را داشته باشند. این قهرمانان جوان در زمینه‌های جسمی و روانی به چالش‌های مختلفی کشیده می‌شوند و برای اینکه بتوانند درجات بالاتری را در مؤسسه به‌دست بیاورند، با هم رقابت می‌کنند. مدت خیلی زیادی نمی‌گذرد که آن‌ها متوجه می‌شوند جاه‌طلبی، یک سری هزینه‌ها و فداکاری‌هایی نیاز دارد و مرز بین درست و غلط، آنقدرها هم که فکر می‌کردند، واضح نیست. وقتی رازهای تاریک دانشگاه آشکار می‌شود، آن‌ها باید تصمیم بگیرند که قرار است به چه نوع قهرمانی تبدیل شوند.


رئیس جمهور لوکی و نیروهایش در بالا سر پناهگاه لوکی ها در قسمت پنجم سریال Loki

۳- سریال لوکی

فیلم Loki

تاریخ پخش: ۱۴ مهر

فصل اول سریال لوکی حسابی نظر بیننده‌ها را جلب کرد؛ هم منتقدان و هم بیننده‌های عادی؛ خصوصا با بازی‌های فوق‌العاده جذابی که بازیگرها داشتند. از آنجایی که این سریال که بخشی از فاز چهارم مارول محسوب می‌شود، موفقیت خیلی زیادی داشت، برای فصل دوم هم تمدید شد و حالا ۱۴ مهر قرار است پخش خود را آغاز کند؛ البته که فصل دوم، بخشی از فاز پنجم این دنیای سینمایی حساب می‌شود. دوباره ما در فصل دوم شاهد تام هیدلستون در نقش لوکی هستیم که قرار است آتش‌های جدیدی بسوزاند و دردسرهای مختلفی بسازد. داستان این سریال بعد از ماجراهای فیلم Avengers: Endgame جریان دارد که یک نسخه دیگری از لوکی، یک خط زمانی جدید خلق کرده است. این فصل هم مثل فصل اول، از ۶ تا قسمت تشکیل می‌شود.


مارک همیل و کارل لامبلی در سریال The Fall of the House of Usher

۴- سریال سقوط خاندان آشر

فیلم The Fall of the House of Usher

تاریخ پخش: ۲۰ مهر

ماه مهر را با یک سریال گوتیک و ترسناک به اسم سقوط خاندان آشر تمام می‌کنیم که ۲۰ مهر از سرویس استریم نتفلیکس پخش می‌شود. این سریال داستان مدیرعامل یک شرکت دارویی فاسد را به ما نشان می‌دهد که با گذشته‌ی مشکوک خودش روبه‌رو می‌شود و باید یک سری مسائل مهم را حل کند؛ آن هم زمانی‌که بچه‌های خودش به مرور زمان به شکل‌های مرموز و البته وحشیانه‌ای شروع به مردن می‌کنند. این سریال که ۸ قسمت هم بیشتر ندارد، تا یک حدی براساس داستان کوتاهی با همین اسم از ادگار آلن پو و البته کارهای دیگر این نویسنده ساخته شده است.

قبل از خداحافظی این را هم بگوییم که فصل ۲۲ سریال Family Guy در تاریخ ۹ مهر، فصل ۳۵ سریال The Simpsons هم همان ۹ مهر، فصل سوم سریال Chucky از ۱۲ مهر، فصل سوم سریال Lupin از ۱۳ مهر و فصل ۷ سریال Rick and Morty هم از ۲۳ مهر پخش خود را آغاز می‌کند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده