نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۹

سریال وان پیس (One Piece) موفق بود؟

سریال وان پیس (One Piece) که لایو اکشن جدید و جذابی از نتفلیکس محسوب می‌شود، نه‌تنها به منبع اصلی خود وفادار است، بلکه به‌عنوان یک اثر مستقل هم تماشایی است.

اگر از طرفداران دنیای انیمه باشید، هم اسم انیمه One Piece (وان پیس) را شنیدید و هم قطعا آن را تماشا کردید چون یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین و محبوب‌ترین عضو دنیای انیمه‌های سریالی محسوب می‌شود؛ حتی اگر انیمه‌بین هم نباشید به احتمال خیلی زیاد اسم این اثر را شنیده‌اید. از اواسط سال ۲۰۱۷، صحبت‌هایی درباره ساخت لایو اکشن این انیمه‌ی محبوب به گوش می‌رسید اما خبر خاصی که طرفداران را دل‌گرم کند، منتشر نمی‌شد؛ تا حدی که دیگر همه ناامید و بیخیال ساخت این لایو اکشن شده بودند. اما بالاخره اول سال ۲۰۲۰ مشخص شد که نتفلیکس ساخت این سریال را برعهده گرفته است.

برای حمایت از کانال فیلمزی این ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

اواخر همان سال هم کم کم کارها آغاز شد و نویسنده‌ها و کارگردان و غیره مشخص شدند. از جمله بازیگران اصلی و منظم سریال وان پیس می‌توان به اینیاکی گودوی در نقش مانکی دی لوفی، امیلی راد در نقش نامی، مکنیو در نقش رورونوا زورو، جیکوب رومرو در نقش اوسوپ، تاز اسکایلر در نقش سانجی، وینسنت رگان در نقش مانکی دی گارپ، جف وارد در نقش باگی و مورگان دیویس در نقش کوبی اشاره کرد. خیلی از رسانه‌ها این سریال را به‌عنوان یکی از بهترین لایو اکشن‌های اقتباسی براساس مانگا یا انیمه انتخاب کردند؛ مجموعه‌ای که پیشرفت خیلی چشمگیری نسبت به تلاش‌های قبلی نتفلیکس در ساخت لایو اکشن‌های اقتباسی داشت.

آغاز سفر دریایی لوفی در سریال One Piece

این سرویس استریم قبلا هم چنین تلاشی کرده بود و فیلم Death Note (دث نوت) و سریال Cowboy Bebop (کابوی بیباپ) را براساس مانگا و انیمه‌ی خودشان ساخت؛ اما به‌طرز ناامیدکننده‌ای مورد نقد و نظرات منفی هم منتقدان و هم بینندگان عادی قرار گرفت و با شکست بدی روبه‌رو شد. اما خوشبختانه این موضوع درباره سریال وان پیس صادق نیست زیرا تنها ۲ هفته بعد از پخش فصل اول آن، برای فصل دوم هم تمدید شد. اکثر بینندگان و منتقدان این سریال را مورد تحسین قرار دادند و از هنرنمایی بازیگران، نگارش فیلمنامه، جلوه‌های بصری و همچنین وفاداری کلی نسبت به شخصیت‌ها، داستان و دنیاسازی‌ای که در متریال اصلی وجود داشت، رضایت خیلی زیادی داشتند.

حالا داستان سریال One Piece درباره چیست؟ ماجرای اصلی این سریال در یک نسخه جایگزین از زمین جریان دارد؛ نسخه‌ای که در حال حاضر در میانه «عصر طلایی دزدان دریایی» است. در این دنیا، دزدان دریایی بی‌رحم بر دریاها حکومت می‌کنند و تنها قوی‌ترین‌ها این شانس را دارند که ادعای مالکیت گنج افسانه‌ای به نام "One Piece" را داشته باشند که بزرگ‌ترین دزد دریایی از بین آن‌ها گلد راجر به جا مانده است. سال‌ها پس از مرگ گلد راجر، پسر جوانی به نام مانکی دی. لوفی رویای بزرگ کردن خدمه خود، یافتن وان پیس و اعلام خود به‌عنوان پادشاه دزدان دریایی را دارد.

والپیپر فصل اول سریال One Piece

لوفی پس از خوردن میوه شیطانی، به قدرتی دست پیدا می‌کند که بدنش را شبیه لاستیک کند و قابلیت ارتجاعی داشته باشد؛ همچنین به قدرت و چابکی زیادی دست پیدا می‌کند. وقتی لوفی بالاخره به سن بلوغ می‌رسد، از روستای فوشا در شرق آبی به راه می‌افتد و به ماجراجویی بزرگ خود می‌پردازد تا پادشاه دزدان دریایی بعدی شود. او که در ابتدا ماجراجویی خود را به‌تنهایی آغاز می‌کند، به مرور زمان با افراد مختلفی آشنا می‌شود، اتفاقات متنوعی را تجربه می‌کند و کم کم اعضای خدمه‌ی خودش را پیدا می‌کند. لوفی در تمام این مراحل بارها و بارها ثابت می‌کند که چقدر برای هدفش اهمیت قائل است و هیچ چیز نمی‌تواند او را بیخیال این هدف بکند.

دزدان دریایی کلاه حصیری اقیانوس‌های خطرناک، سرزمین‌ها و فراتر را می‌چرخند تا وان پیس را پیدا کنند. اما در همین حین که اعضای این گروه در حال پیدا کردن وان پیس و گسترده کردن خدمه‌ی خودشان هستند، باید مراقب تفنگداران دریایی هم باشند؛ زیرا آن‌ها لحظه به لحظه دنبال این دزدان دریایی هستند و می‌خواهند هرطور که شده، آن‌ها را از بین ببرند. رئیس این تفنگداران برای راحت‌تر کردن کار خود، با دزدان دریایی دیگر تبانی می‌کند تا کلاه حصیری‌ها را پیدا کنند و شکست دهند؛ دزدان دریایی‌ای که خودشان هم به‌دنبال وان پیس می‌گردند. کلاه حصیری‌ها با وجود مهارت‌ها و دوستی قوی و ناگسستنی خود، آماده سفر هستند و حتی بیشتر از آن، آماده این هستند که برای رسیدن به رویاهای خود، مبارزه کنند.

مبارزه روی عرضه کشتی در سریال لایو-اکشن One Piece

به‌جای اینکه تبدیل شدن او به پادشاه دزدان دریایی مسخره باشد، تلاش‌های دیگران برای منصرف کردنش برای او مسخره و بی‌معنی به نظر می‌رسد و کاملا برای رسیدن به این هدف بزرگ مصمم است. او همچنین بارها نشان می‌دهد که دوستی چقدر برایش مهم است و برای کمک به دوستان خود، افراد مظلوم و بی‌دفاع چه کارهایی حاضر است انجام دهد. یعنی سریال وان پیس درست همانند انیمه و مانگای خود، علاوه‌بر اینکه داستان اصلی خود و ماجراجویی دریایی‌اش را برای مخاطب تعریف می‌کند، مفاهیم زیبا و بزرگی را هم در قالب همین داستان منتقل می‌کند.

این سریال آنقدر محبوب شد که خیلی زود برای فصل دوم هم تمدید شد و سازندگان اعلام کردند که حتی فیلمنامه فصل دوم هم آماده است؛ اما تا زمانی‌که اعتصاب نویسندگان و بازیگران به پایان نرسد، تولید فصل دوم آغاز نخواهد شد. البته جالب است بدانید که سازنده‌های این سریال به همین نقطه هم راضی نشدند. آن‌ها خیلی خودمانی اعلام کردند که یک افق حداقلی ۶ ساله دارند و می‌خواهند ۶ فصل از این سریال را بسازند؛ هرچند که غیرمستقیم هم اعلام کردند برای چیزی حدود ۱۲ فصل متریال دارند... یعنی اگر فصل‌های بعدی سریال وان پیس هم دقیقا به اندازه فصل اول و حتی بیشتر موفق باشد، حالا حالاها ساخته خواهد شد.


سریال های مشابه سریال وان پیس

شخصیت های انیمه My Hero Academia

انیمه My Hero Academia

انیمه آکادمی قهرمان من

بازیگران: دایکی یاماشیتا، جاستین برینر و نوبوهیکو اوکاموتو

سال پخش: ۲۰۱۶ تاکنون

خلاصه داستان: در دنیایی که اکثر انسان‌ها از قدرت‌های فرابشری برخوردار هستند، میدوریا ایزوکو پسرکی است که هیچ قدرت خاصی ندارد اما این موضوع باعث نمی‌شود تا او از رویاپردازی‌هایش دست بردارد. تا اینکه یک روز میدوریا با قهرمان مورد ستایش خودش یعنی آلمایت برخورد می‌کند. آلمایت متوجه می‌شود که میدوریا جانشین مناسبی برای به ارث بردن قدرت قابل‌انتقالش خواهد بود. میدوریا بالاخره به آرزویش می‌رسد و با ورود به یک دبیرستان قهرمانی به اسم یو ای، درکنار هم‌کلاسی‌هایی عجیب و بااستعداد، به ماجراجویی‌هایی در تقابل با نیروهای شرور و درک معنی قهرمان شدن می‌پردازد.


پوستر انیمه سینمایی وان پیس دنیای قدرتمند

انیمه One Piece

انیمه وان پیس

بازیگران: مایومی تاناکا، آکمی اوکامورا و لورنت ورنین

سال پخش: ۱۹۹۹ تاکنون

خلاصه داستان: گلدی راجر، پادشاه دزدان دریایی، موقع اعدام توسط نیروی دریایی از گنج بزرگی به اسم وان پیس صحبت می‌کند که باعث می‌شود عصر بزرگ دزدان دریایی با هدف رسیدن به ثروت و شهرت رقم بخورد. در این بین نوجوانی به اسم مانکی دی لوفی، که می‌خواهد پادشاه دزدان دریایی شود، با جمع کردن یک گروه منحصربه‌فرد عازم گرند لاین، خطرناک‌ترین دریای جهان می‌شود و ماجراجویی‌های بزرگی را پشت سر می‌گذارد.


والپیپر انیمه Naruto - ناروتو

انیمه Naruto

انیمه ناروتو

بازیگران: جونکو تاکوچی، میلی فلاناگان و کیت هیگینز

سال پخش: ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷

خلاصه داستان: دوازده سال از حمله‌ی موجودی افسانه‌ای به‌نام کیوبی به دهکده‌ی کونوها می‌گذرد، زمانی‌که مقام هوکاگه‌ی کونوها به‌کمک یک طلسم و قربانی کردن خود، کیوبی را داخل بدن نوزادی به اسم ناروتو مُهر می‌کند. به‌همین خاطر ناروتوی یتیم کودکی خود را بدون آگاهی از این موضوع با دید منفی افراد دهکده پشت سر می‌گذارد. ناروتو که سعی دارد جایگاه خود را از آن تنهایی تحمیلی به سطح قابل احترام یک هوکاگه برساند، درنهایت در یکی از گروه‌های نینجاهای تازه‌کار دهکده دوستانی پیدا می‌کند و وارد ماجراجویی‌های بزرگ و پرخطری وابسته به وقایع گذشته می‌شود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده