محبوب ترین شخصیت های تلویزیون | از تونی سوپرانو تا والتر وایت

محبوب ترین شخصیت های تلویزیون | از تونی سوپرانو تا والتر وایت

جمعه, ۱۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۹

در این مقاله به معرفی محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین شخصیت‌های تاریخ تلویزیون خواهیم پرداخت. با زومجی همراه باشید.

تلویزیون و سریال‌های تلویزیونی همیشه قسمتی جدانشدنی از زندگی تعداد بسیاری از مردم جهان از جمله خود ما بودند، هستند و خواهند بود. درکنار داستان و محتوا، مهم‌ترین دلیل ماندگاری بسیاری از این سریال‌ها را می‌توانیم شخصیت‌های درون آن‌ها بدانیم که خاطرات ریز و درشت زیادی را برای ما رقم زدند و در روزهای خوب و بد کنار ما بودند. شخصیت‌هایی که با نقش‌آفرینی‌های شگفت‌انگیز بازیگرانی محبوب توانستند در تاروپود وجودی ما نفود کنند و به معنای واقعی کلمه بخشی از هویت ما شوند.

چه خوشمان بیاید چه نیاید بسیاری از شخصیت‌هایی که مدت زمان زیادی تماشایشان کردیم، تاثیرات مختلفی روی شخصیت ما از خودشان به‌جای گذاشتند؛ از شوخی‌های افرادی مانند چندلر بینگ گرفته تا جدی بودن و خصوصیات اخلاقی راست کوهل در کارآگاه حقیقی. شاید خود ما متوجه این موضوع نشویم ولی تاثیرات زیاد این شخصیت‌ها روی جنبه‌های مختلف زندگی ما انکارناپذیر به‌شمار می‌روند. به‌همین‌دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به معرفی محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین شخصیت‌های تاریخ تلویزیون بپردازیم. این نکته را هم درنظر داشته باشید که شخصیت‌های کارتونی قدیمی مانند تام و جری در این مقاله حضور ندارند. همچنین مطالعه این مقاله ممکن است برخی از اتفاقات سریال‌های مهم تلویزیون را برای شما اسپویل کند. پس این شما و این ۴۵ شخصیت تأثیرگذار برتر تاریخ تلویزیون. 

«توجه: شخصیت‌های حاضر در این مقاله براساس حروف الفبا رتبه‌بندی شده‌اند»


بهترین شخصیت های تلویزیون

شخصیت آریا استارک با بازی میسی ویلیامز در سریال game of thrones

۱. آریا استارک

  • Arya Stark
  • سریال Game of Thrones
  • بازیگر: میسی ویلیامز

مقاله شخصیت‌های محبوب تلویزیونی را با شخصیتی آغاز می‌کنیم که حدودا یک دهه در سریال بازی تاج و تخت تاثیر بسیار زیادی از خودش روی روند داستان و جذابیت سریال برجای گذاشت. آریا استارک دختر کوچک ند استارک از همان ابتدای سریال به همه نشان داد که چه پتانسیل بالایی در پرداخت شخصیتی دارد و از همان ابتدای سریال می‌توانستیم حدس بزنیم که نقش وی رفته‌رفته پررنگ‌تر خواهد شد.

شخصیت آریا استارک به‌قدری تأثیرگذار و پررنگ شد که او را امروز به‌عنوان کسی که شاه شب را از بین برد، می‌شناسیم. آریا استارک با اینکه سن کم‌تری از خواهرش سانسا داشت ولی درک او از اتفاقات اطرافش به‌طور محسوسی بیش از سانسا بود. همین موضوع بارها و بارها این دو خواهر را در تضاد با یکدیگر قرار داد و آریا همیشه از درک پایین خواهرش رنج می‌برد. بااین‌حال چه با پایان‌بندی سریال مشکل داشته باشیم چه از آن راضی باشیم، بدون شک نمی‌توانیم نقش بسیار پررنگ آریا استارک و محبوبیت او را در تمام طول سریال نادیده بگیریم.


بارنی استینسون در سریال how i met your mother

۲. بارنی استینسون

  • Barney Stinson
  • سریال How I Met Your Mother
  • بازیگر: نیل پاتریک هریس

اگر از طرفداران سریال‌های کمدی باشید بدون شک بارنی استینسون را می‌شناسید. شخصیتی که در سریال آشنایی با مادر حجم زیادی از کمدی این سریال را روی دوش خودش می‌کشید و بدون شک طرفداران بسیار زیادی در سطح جهان و کشور خودمان دارد. بارنی که همه ما او را به‌خاطر عشق و علاقه‌اش به کت و شلوار می‌شناسیم از همان قسمت ابتدایی سریال تا قسمت انتهایی آن همیشه نقش بسیار پررنگی در داستان سریال داشت و قطعا همه ما خاطرات زیادی با وی داریم.

بارنی استینسون نه‌تنها شخصیت کمدی بسیار خوبی به‌شمار می‌رفت که تکه کلام‌های فراموش‌نشدنی زیادی را هم در فرهنگ عامه از خودش به‌جای گذاشت. اگر فقط یک بار سریال آشنایی با مادر را تماشا کرده باشید بدون شک عبارت «It's gonna be legen - wait for it - dary» را به‌خاطر می‌آورید و احتمالا از آن استفاده کرده‌‌اید. درنهایت بارنی استینسون یکی از آن شخصیت‌هایی است که همیشه نامش را درکنار ژانر کمدی تلویزیون خواهیم دید.


بیل آداما سریال Battlestar Galactica

۳- بیل آداما

  • William "Bill" Adama
  • سریال Battlestar Galactica
  • بازیگر: Edward James Olmos

سریال Battlestar Galactica درمیان طرفداران سریال‌های علمی تخیلی و جنگی محبوبیت بسیار زیادی دارد و یکی از آیکانیک‌ترین سریال‌های این ژانر به‌شمار می‌رود. درمیان شخصیت‌های این سریال آقای بیل آداما یا همان هاسکر یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های این سریال است که قطعا افراد زیادی به‌خاطر علاقه به این شخصیت این مجموعه تلویزیونی را سال‌ها دنبال کرده‌اند.

این سریال که بازسازی نسخه سال ۱۹۷۸ تلقی می‌شود توانست محبوبیت و موفقیت نسخه قدیمی خودش را تکرار کند. در این سریال ادوارد جیمز اولموس در نقش فرمانده آداما بازی می‌کند که در نسخه قدیمی سریال هم شخصیت بسیار محبوبی بود و توسط لورن گرین به‌تصویر کشیده می‌شد. سریال Battlestar Galactica نه‌تنها خودش به‌تنهایی که شخصیت‌هایش هم در فرهنگ عامه تاثیرات زیادی داشتند و نمی‌توان آن‌ها را جزوی جداشدنی از تار و پود فرهنگ عامه آمریکایی دانست.


بوجک با تلفن با دایان صحبت می‌کند بوجک هورسمن

۴. بوجک هورسمن

  • BoJack Horseman
  • سریال BoJack Horseman
  • صداپیشه: ویل آرنت

شخصیت بوجک هورسمن را می‌توانیم آینه تمام‌قدی از هنرپیشگان هالیوود و مشکلات آن‌ها بدانیم که پس از مدتی از یادها می‌روند و افسردگی به سراغ آن‌ها می‌آید. مشکلاتی که اگر تسلیم آن‌ها شوند ممکن است تا گرفتن جانشان هم پیش‌روی کنند. تماشای بوجک هورسمن بدون شک برای همه افراد مناسب نیست؛ چراکه می‌تواند باعث بروز و بیشتر شدن افسردگی فرد شود.

انیمیشن بوجک هورسمن برخلاف بیشتر انیمیشن‌ها که فضایی کمدی دارند از تاریک‌ترین مسیر ممکن استفاده می‌کند تا به لحظات کمدی خودش برسد و همان کمدی را هم در تاریک‌ترین نوع خود به مخاطب نشان می‌دهد. شخصیت بوجک هورسمن با تمام مشکلاتی که در زندگی دارد، با تمام ناامیدی‌هایش و با تمام افسردگی‌هایی که با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند، همیشه برای ما شخصیتی بسیار دوست‌داشتنی به‌شمار می‌رود و درکنار این تاریکی‌ها و ناامیدی‌ها درس‌های بسیار ارزشمندی را به مخاطبانش هدیه می‌دهد.


کاور فیلم Buffy the Vampire Slayer با حضور کریستی سوانسون

۵. بافی سامرز

  • Buffy Summers
  • سریال Buffy the Vampire Slayer
  • بازیگر: سارا مایکل گلر

سریال Buffy the Vampire Slayer ساخته جاس ویدون که یک درام اکشن و یک سریال ترسناک در ژانر خون‌آشامی محسوب می‌شود برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۷ از شبکه کوچک The WB پخش شد. پس از پخش این سریال محبوبیت آن به‌قدری سریع افزایش یافت که میانگین بینندگان هر قسمت آن چیزی حدود ۴ تا ۶ میلیون نفر بود؛ مقداری که برای این شبکه گمنام یک رویا محسوب می‌شد.

داستان این سریال خون‌آشامی مانند بیشتر سریال‌های این ژانر درباره یک قاتل خون‌آشام است که به شکار و ازبین‌بردن خون‌آشام‌ها مشغول است. قاتل جذاب این سریال، Buffy Summers که ایفای نقش او را سارا مایکل گلر برعهده دارد با توانایی‌های ویژه به مقابله با خون‌آشام‌ها می‌پردازد. در تمام دوران تاریخ فردی برای مبارزه با خون‌آشام‌ها وجود داشته است و در خط زمانی این سریال، بافی که اصلا میلی به انجام این کار ندارد به‌دلیل اتفاقاتی که در پیرامونش اتفاق افتاده به‌ناچار وارد این مبارزه می‌شود. بافی سامرز خیلی سریع به‌عنوان الگوی بسیاری از دخترهای نوجوام آمریکایی تبدیل شد که همین موضوع تاثیرگذاری او روی مخاطبانش را به‌خوبی نشان می‌دهد.


شخصیت کارملا سوپرانو سریال The Sopranos

۶. کارملا سوپرانو

  • Carmela Soprano
  • سریال The Sopranos
  • بازیگر: ادی فالکو

زمانی‌که درباره شخصیت‌های تأثیرگذار تلویزیون صحبت می‌کنیم، اشاره به تنها یکی از شخصیت‌های برخی از سریال‌ها به‌هیچ‌وجه کار درستی نیست و سریال The Sopranos بدون شک یکی از همان سریال‌ها تلقی می‌شود. هرچقدر که عاشق تونی سوپرانو باشیم، نمی‌توانیم این حقیقت را انکار کنیم که اگر کارملا سوپرانویی درکار نبود شاید تونی تااین‌اندازه در نگاه مخاطب درخشان ظاهر نمی‌شد.

کارملا را دقیقا می‌توانیم کوهی تجسم کنیم که همیشه پشت‌سر تونی قرار داشته و تونی همیشه توانسته به او تکیه کند. این دو نفر مانند تمام زوج‌های دنیا بااینکه مشکلات بعضا بزرگی با یکدیگر داشتند ولی هیچوقت از زمین خوردن دیگری خوشحال نشدند. همین موضوع تونی و کارملا را به زوجی تقریبا بی‌نقص تبدیل کرده است که در طبیعی‌ترین شکل خود درکنار هم پیش می‌روند و همه طرفداران این سریال تااین‌اندازه این دو نفر را دوست دارند.


شخصیت کستیل در سریال Supernatural

۷. کستیل

  • Castiel
  • سریال Supernatural
  • بازیگر: جیمی نوواک

کستیل را می‌توانیم نقطه ثقل برادران وینچستر در سریال سوپرنچرال بدانیم. شخصیتی که توانست توازن بسیار خوبی میان دو شخصیت اصلی سریال برقرار کند و از فروپاشی رابطه آن‌ها جلوگیری می‌کرد. کستیل به‌عنوان یک فرشته بسیار قدرتمند پس از کشته شدن توسط رافائل توسط خدا زنده شد و به زمین آمد تا درکنار دین و سم قرار بگیرد تا جلوی تبدیل شدن برادران به بدن موردنیاز برای لوسیفر و گابریل را بگیرد.

کستیل نه‌تنها به‌عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی سریال سوپرنچرال که به‌عنوان فردی مذهبی در داستان این سریال تاثیر زیادی روی مردم مختلف از خودش به‌جای گذاشت و حتی افراد زیادی از دلایل حضور او در این سریال سواستفاده‌های مختلفی کردند. تاثیرگذاری کستیل را از طرفی باید مدیون نقش‌آفرینی فوق‌العاده جیمی نوواک باشیم که به بهترین شکل ممکن نقش این فرشته بسیار مهم را در سریال سوپرنچرال به‌تصویر کشید.


چندلر و مانیکا درحال بحث کردن در سریال فرندز

۸. چندلر بینگ

  • Chandler Bing
  • سریال Friends
  • بازیگر: متیو پری

مگر می‌شود چندلر بینگ را دوست نداشت؟ حتی اگر سریال Friends را ندیده باشید به احتمال بسیار زیاد کلیپ‌ها و جوک‌های چندلر را در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید. چندلر بینگ یکی از آن ۶ نفر دوست‌داشتنی سریال Friends تلقی می‌شود؛ شخصیت‌هایی که تقریبا تمام افرادی که سریال کمدی تماشا می‌کنند، با آن‌ها خاطرات ریز و درشت زیادی دارند.

چندلر بینگ به‌عنوان شخصیتی که میزان زیادی از بار کمدی این سریال را به‌دوش می‌کشید به احتمال زیاد نسبت‌به سایر شخصیت‌های سریال بیشترین تاثیرگذاری را از خودش روی فرهنگ عامه به‌جای گذاشته است. اگر بخواهیم به تاثیرات بسیار زیاد این سریال روی فرهنگ عامه اشاره کنیم باید بگوییم که سریال Friends پس از تقریبا ۳۰ سال همچنان از سرویس‌های مختلف دردسترس بینندگان قرار می‌گیرد و همچنان تعداد زیادی از مخاطبان سریال‌های تلویزیونی آن را تماشا می‌کنند. موضوعی که برای سریال‌های بسیار کمی پیش آمده و قطعا یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع را باید محبوبیت چندلر بینگ بدانیم.


دنریس تارگرین در دریای دوتراکی گرفتار می‌شود سریال خاندان اژدها

۹. دنریس تارگرین

  • Daenerys Targaryen
  • سریال Game of Thrones
  • بازیگر: امیلیا کلارک

خیلی سریع به دومین شخصیت سریال بازی تاج و تخت در این مقاله رسیدیم. شخصیتی که در این سریال چنان شخصیت‌پردازی خوب و باکیفیتی را پشت‌سر گذاشت که حتی مشکلات بی‌پایان فصل آخر سریال هم خیلی نتوانستند روی محبوبیت و تاثیرگذاری این شخصیت تاثیری منفی بگذارند. دنریس یا همان مادر اژدهایان از دختری که آزارش به کسی نمی‌رسید به شخصیتی بدل گشت که تمام جهان این سریال را زیر پاهای خودش قرار داد.

همین موضوع باعث شد تا دنریس به مثالی تبدیل شود که نوجوانان و جوانان با تماشایش می‌توانستند این درس را بگیرند که می‌توانند با اعتماد داشتن به خودشان، توانایی‌ها و داشته‌های خودشان به درجات بالایی برسند. دنریس تارگرین درنهایت به شخصی تبدیل شد که شاید در فصل نخست سریال نمی‌توانستیم حدس بزنیم ولی همین شخصیت‌پردازی خوبش باعث شد تا به شخصیتی محبوب و فراموش‌نشدنی در تلویزیون تبدیل شود.


کایل مک لاکلن در تویین پیکس: بازگشت

۱۰- دیل کوپر

  • Dale Cooper
  • سریال Twin Peaks
  • بازیگر: کایل مک‌لاکلن

آقای دیل کوپر دوست‌داشتنی، مامور کاربلد اف‌بی‌آی برای بررسی قتلی که در شهر خیالی تویین‌پیکس رخ داده به این شهر می‌رود تا پرده از این پرونده مهم بردارد ولی اتفاقاتی که در این مسیر برای او رخ می‌دهد باعث می‌شود تا مدت اقامت او در این شهر بسیار طولانی‌تر شود. توضیحات داستانی رخ داده برای شخصیت دیل کوپر اصلا آسان نیست و تنها باید به تماشای آن بپردازید تا ببینید با چه اثر منحصربه‌فردی روبه‌رو هستید.

این سریال توسط دیوید لینچ و مارک فراست ساخته شد و در سال‌های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ روی آنتن رفت و فصل سوم آن پس از ۲۵ سال انتظار در سال ۲۰۱۷ از شبکه شوتایم دردسترس قرار گرفت. در یکی از قسمت‌های دو فصل نخست یکی از شخصیت‌های این سریال به فرد مقابلش می‌گوید که ۲۵ سال دیگر او را ملاقات خواهد کرد و فصل سوم دقیقا ۲۵ سال پس از این موضوع ساخته و پخش شد. همین موضوع به‌خوبی نشان می‌دهد که با چه اثر خاصی روبه‌رو هستید؛ سریالی در سبک معمایی و تریلر روان‌شناختی که با حضور شخصیت محبوبی مانند دیل کوپر به یکی از بهترین‌های تاریخ تلویزیون تبدیل شده است.


آغاز ماجراجویی دریل دیکسون در پاریس در سریال The Walking Dead: Daryl Dixon

۱۱. دریل دیکسون

  • Daryl Dixon
  • سریال The Walking Dead
  • بازیگر: نورمن ریداس

سریال مردگان متحرک در زمان شروع کارش تا فصل‌های چهارم و پنجم چنان محبوبیتی در جهان به‌دست آورده بود که نه‌تنها آن را بهترین سریال زامبی‌محور می‌دانستند که آن را جزو بهترین آثار تلویزیونی در تاریخ این مدیوم تلقی می‌کردند. یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع را بدون شک می‌توانیم شخصیت دریل دیکسون با نقش‌آفرینی بی‌نظیر نورمن ریداس بدانیم.

شخصیتی با پردازش بسیار عالی و کاریزمای بسیار جذاب که با تیروکمان خاصش جای بسیار ویژه‌ای درمیان طرفداران این سریال پیدا کرده بود. دریل علاوه‌بر فیزیک قدرتمندش از ذهنیت بسیار خوبی برخوردار بود و مهم‌ترین جنبه شخصیتی او را باید به اهمیت دادن او به آدم‌های اطرافش مربوط بدانیم که مثال‌زدنی بود. دریل همیشه نشان داده که شخصیتی خودخواه نیست و هدف‌های جمعی برایش اهمیت بسیار بیشتری دارند.


دزموند هیوم در سریال Lost

۱۲. دزموند هیوم

  • Desmond Hume
  • سریال Lost
  • بازیگر: هنری یان کوسیک

انتخاب شخصیت دزموند از سریال بسیار محبوب Lost شاید در نگاه نخست کمی عجیب به‌نظر برسد ولی زمانی‌که به این انتخاب کمی فکر کنیم احتمالا منطق آن رفته‌رفته برای ما آشکار می‌شود. شخصیتی که مانند سایر شخصیت‌های اصلی سریال حضور پررنگی در تمام سریال نداشت ولی خط داستانی او را می‌توانیم مهم‌ترین و تاثیرگذارترین خط داستانی درمیان شخصیت‌های این مجموعه بدانیم.

دزموند در سریال لاست سه سال قبل از سقوط آن هواپیمای معروف در آن جزیره مرموز زندگی می‌کرد و درمقابل برخی از قدرت‌های ابرانسانی آن مکان مقاوم بود. دزموند هیوم همچنین این قابلیت را داشت تا اتفاقات کمی از آینده را به‌طور نسبتا نامفهومی متوجه شود. دزموند احتمالا غافل‌گیرکننده‌ترین شخصیت درمیان شخصیت‌های سریال لاست به‌شمار می‌رود و همین موضوع باعث شده تا در این فهرست حضور داشته باشد.


شخصیت دکستر مورگان با صورتی خونین در سریال Dexter

۱۳. دکستر مورگان

  • Dexter Morgan
  • سریال Dexter
  • بازیگر: مایکل سی‌هال

سریال Dexter به‌خاطر داستان جدید و بسیار جذاب خود توانست خیلی سریع درمیان سریال‌های پلیسی و هیجانی محبوبیت زیادی پیدا کند. یک مامور پلیس به نام دکستر مورگان که در بخش واحد بررسی خون‌های صحنه قتل مشغول کار است، در گذر زمان به خون علاقه زیادی پیدا می‌کند. این علاقه او به‌قدری جدی می‌شود که متهمین و حتی مردم عادی را به قتل می‌رساند و بدن آن‌ها را به قسمت‌های مساوی تقسیم کرده و در دریا رها می‌کند.

نکته جالب درباره داستان این سریال این است که خواهر دکستر مورگان نیز در همان واحد جنایی مشغول به‌کار است و نمی‌داند که برادرش یک قاتل سریالی بی‌رحم قلمداد می‌شود. دکستر مورگان و داستان فوق‌العاده جذابش فصل جدیدی را در سال‌های اخیر تجربه کردند که به‌عقیده بسیاری از طرفداران سریال و سایر اهالی تلویزیون نتوانست کیفیت و محبوبیت فصل‌های نخست خودش را تکرار کند.


جان هم در نقش دان دریپر در سریال Man Men

۱۴. دان دریپر

  • Don Draper
  • سریال Man Men
  • بازیگر: جان هم

سریال Mad Men با الهام از عبارت AdMen یا همان افراد مشغول در حوزه تبلیغات به‌قدری جذاب و شگفت‌انگیز اتفاقات مربوط‌به این حوزه در دهه ۶۰ میلادی را به‌تصویر می‌کشد که گویا خودتان درحال تجربه کردن این وقایع هستید. از تاثیرگذاری در تصمیمات سیاسی تا تاثیرگذاری روی فرهنگ عامه درکنار جزییات زندگی شخصی شخصیت‌های سریال، همه و همه در بالاترین کیفیت ممکن به‌تصویر کشیده شده‌اند.

دراین‌میان جان هم با نقش‌آفرینی فوق‌العاده خود در نقش دان دریپر به‌عنوان شخصیت اصلی این سریال نه‌تنها نقش بسیار زیادی در محبوبیت و موفقیت این مجموعه داشت که توانست نگاه بسیاری از مردم را به حوزه تبلیغات و تاثیرات انکارنشدنی این مدیوم روی زندگی اجتماعی و تحولات سیاسی، تغییر دهد. وقتی قرار است درباره شخصیت‌های تأثیرگذار تلویزیون صحبت کنیم، دقیقا چنین افرادی را در ذهن داریم.


دوایت شروت در سریال آفیس پشت شیشه دفتر

۱۵. دوایت شروت

  • Dwight Schrute
  • سریال The Office
  • بازیگر: رین ویلسون

دوایت شروت احتمالا یکی از آن شخصیت‌هایی است که یا عاشق او هستید یا از او به‌شدت بدتان می‌آید. کمتر دیده شده که شخصی سریال آفیس را دیده باشد و حسی خنثی نسبت‌به دوایت داشته باشد. بااین‌حال اگر عاشق دوایت باشید و از کمدی میان او و سایر شخصیت‌های آفیس لذت برده باشید احتمالا این بلا سر شما هم آمده باشد که سایر کمدی‌های تلویزیون تا حد زیادی جذابیتشان را برای شما از دست داده‌اند.

دعواهای دوایت و جیم، علاقه و وفاداری دوایت به مایکل اسکات، تعهد مثال‌زدنی او به شغلی که انجام می‌دهد و از همه مهم‌تر کاریزمای شخصیتی و شوخی‌های دوایت شروت باعث شده‌اند تا این شخصیت به‌راحتی به یکی از شخصیت‌های تکرارنشدنی تلویزیون تبدیل شود. شخصیتی که قبلا مانند او را ندیده‌ایم و مطمئن هستیم که در آینده هم مانند او را نخواهیم دید.


تصویر ادیت شده از صورت الیوت آلدرسون

۱۶. الیوت آلدرسون

  • Elliot Alderson
  • سریال Mr. Robot
  • بازیگر: رامی ملک

با اینکه در سینما و تلویزیون آثار زیادی درباره هکرها و استفاده از تکنولوژی ساخته شده ولی هروقت درباره این آثار و شخصیت‌های حاضر در آن‌ها صحبت می‌کنیم به احتمال زیاد نام سریال Mr. Robot و شخصیت الیوت خیلی سریع در ذهنمان نقش می‌بندد. شخصیتی که به‌راحتی می‌توانست به انواع وسایل الکترونیکی نفوذ کند ولی در این مسیر هیچوقت باعث نشد تا افراد کم‌توان اذیت شوند و مورد سواستفاده حرکت‌های او قرار بگیرند.

الیوت شخصیت بسیار تاریکی دارد، با افسردگی دست‌وپنجه نرم می‌کند و هدف بزرگی در سر دارد. هدفی که تمام تلاشش را برای رسیدن به آن به‌کار می‌گیرد؛ هدفی که طی آن الیوت قصد دارد دنیایی بهتر را برای مردم خلق کند و از مهارت‌های خودش در تکنولوژی در این مسیر استفاده می‌کند. بدون شک اگر اهل سخت‌افزار و نرم‌افزار باشید و تکنولوژی را دنبال می‌کنید، از تماشای آقای ربات بسیار لذت خواهید برد.


شخصیت اریک کارتمن در سریال South Park

۱۷. اریک کارتمن

  • Eric Cartman
  • سریال South Park
  • صداپیشه: تری پارکر

باور کنید انتخاب کردن از میان شخصیت‌های South Park برای حضور در این مقاله کار بسیار سختی قلمداد می‌شود و تمام پنج شخصیت اصلی این سریال می‌توانستند به‌راحتی در این فهرست حضور داشته باشند؛ از کایل و اریک گرفته تا کنی و استن و حتی باترز عزیز و دوست‌داشتنی. اریک کارتمن را به نمایندگی از تمام این شخصیت‌ها به این خاطر انتخاب کردیم که شاید نسبت‌به سایرین روی روند‌ اتفاقات سریال تاثیر بیشتری داشته است؛ چه تاثیر منفی چه تاثیر مثبت. این موضوع را هم باید بگوییم که اریک کارتمن آینه تمام نمایی از تمام سریال South Park تلقی می‌شود.

سریال South Park درابتدای مسیرش طرفداران کمی داشت ولی همان طرفداران کم به‌شدت آن را دوست داشتند. این رویه کم‌کم به‌قدری جدی شد که امروزه در سراسر جهان و حتی کشور خودمان طرفداران بسیار زیادی این سریال را دنبال می‌کنند. تاثیر این سریال روی فرهنگ عامه آمریکا به‌قدری زیاد بوده که برخی از سیاست‌مداران آمریکایی تا مرحله درخواست برای لغو این سریال پیش رفتند ولی بدون شک نتوانستند جلوی آن را بگیرند.

اجازه دهید تا اینجا هستیم از شخصیت‌هایی مانند استن، کایل و به‌خصوص کنی و باترز هم صحبت کنیم. باترز و کنی بااینکه در فصل‌های نخست خیلی شخصیت‌پردازی پخته و حضوری پررنگ نداشتند ولی باور کنید سریال South Park بدون حضور این دو نفر به‌هیچ‌وجه به محبوبیت امروزش نمی‌رسید.


فیونا گلگر در سریال Shameless

۱۸. فیونا گلگر

  • Fiona Gallagher
  • سریال Shameless
  • بازیگر: امی رسوم

سریال Shameless شاید در نگاه نخست یک سریال کمدی ساده به‌نظر برسد ولی با دغدغه‌مندی بسیار خوبی دست روی مشکلاتی می‌گذارد که در خانه‌های بسیار زیادی در سراسر جهان می‌توان آن‌ها را در ابعاد ریز و درشت به‌راحتی پیدا کرد. دراین‌میان شخصیت فیونا گلگر در نقش مهم‌ترین شخصیت سریال نشان می‌دهد که از خودگذشتگی محض برای رفاه بیشتر کسانی که از صمیم قلب دوستشان دارد، همزمان با سخت بودن می‌تواند لذت‌بخش باشد.

افراد زیادی در جهان وجود دارند که به‌تنهای وظیفه سرپرستی از یک یا چند نفر دیگر که از خودشان کوچک‌تر هستند را برعهده دارند و شخصیت فیونا گلگر بهترین مثال برای آن‌ها می‌تواند باشد که چگونه از پس این کار بسیار سخت برمی‌آید. از فیونا که عبور کنیم شخصیت‌های مهم دیگری مانند فرانک و ایان در این سریال حضور دارند که می‌توانند در ابعاد کوچک‌تر شخصیت‌های تاثیرگذاری تلقی شوند.


فیبی والر بریج در سریال Fleabag

۱۹. فلیبگ

  • Fleabag
  • سریال Fleabag
  • بازیگر: فیبی والر بریج

فیبی والر بریج به‌عنوان خالق و نویسنده سریال فلیبگ نه‌تنها در خلق این سریال درخشان ظاهر می‌شود که به‌عنوان ایفاگر نقش اصلی سریال یعنی شخصیت فلیبگ کار خودش را شگفت‌انگیز ‌می‌کند. شخصیتی که مشکلات اخلاقی دارد و سردرگم است، درک بسیار بالایی دارد و مهربان است و دراین‌میان به شکل بسیار تحسین‌برانگیزی دیوار چهارم را می‌شکند و با بیننده صحبت می‌کند؛ لحظاتی که می‌توانیم آن‌ها را درمیان لحظات درخشان این سریال قرار دهیم.

فیبی والر بریج زمانی‌که سریال پس از پایان فصل دوم در اوج محبوبیت قرار داشت، ساخت فصل سوم آن را لغو کرد و گفت که خداحافظی در اوج بهترین کار است و نمی‌خواهد پروژه‌ای که برایش حکم فرزند را دارد، در مسیری بیهوده قرار بگیرد. فلیبگ را می‌توان یکی از شخصی‌ترین پروژه‌های تلویزیون دانست و همین موضوع تاثیرگذاری آن و شخصیت اصلی‌اش را بسیار بیشتر می‌کند؛ شخصیتی که خیلی از مخاطبان سریال می‌توانستند با تمام وجود با او ارتباط برقرار کنند.


شخصیت فانزی در سریال Happy Days

۲۰. فانزی

  • Fonzie
  • سریال Happy Days
  • بازیگر: هنری وینکلر

فانزی شاید یکی از آن نمادهای تلویزیون به‌شمار می‌رود که در کشور ما مانند آمریکا خیلی شناخته‌شده نباشد. فانزی میان سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۴ در سریال Happy Days به‌قدری محبوب شد که او را به‌عنوان مهم‌ترین نماد و آیکان تلویزیون می‌شناختند. شخصیتی که با کاپشن چرمی خود و ظاهر جذابش به‌راحتی در دل میلیون‌ها نفر جا باز کرد و برای همیشه در خاطر آن‌ها باقی ماند.

فانزی با الهام از سیلوستر استالونه خلق شد و این الهام‌گیری عجیب نتیجه شگفت‌انگیزی را تجربه کرد. آرتور فانزرلی یا همان فانزی خودمان با همان مدل موهای همیشگی و زیبایش به‌طور معمول سوار بر موتور سیکلت خود با همان کاریزمای دوست‌داشتنی‌اش دیده می‌شد و همین المان‌های ساده کاری کرد که فانزی برای همیشه در تاریخ تلویزیون باقی بماند.


شخصیت گرگوری هوس در سریال House

۲۱. گرگوری هاوس

  • Gregory House
  • سریال House
  • بازیگر: هیو لاری

گرگوری هاوس از آن شخصیت‌هایی است که همیشه خلاف جهت سایرین حرکت می‌کند و این موضوع زمانی نگران‌کننده می‌شود که بدانیم او یک پزشک مهم به‌شمار می‌رود. دکتر هاوس در این سریال محبوب شخصیتی است که همیشه با سایر دکترها و به‌خصوص با رئیس بیمارستان درگیر می‌شود؛ چراکه معمولا تشخیص‌هایی نامتعارف و تحلیل‌هایی نامعمول از خودش بروز می‌دهد که باعث تعجب اطرافیانش می‌شود.

سریال House در سال ۲۰۰۸ درمیان ده سریال برتر کشور آمریکا قرار داشت و در سراسر جهان یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی تلقی می‌شد. این موضوع دلیل واضحی دارد؛ دکتر هاوس برای اکثر مخاطبان تلویزیون شخصیتی جدید بود که تصمیمات عجیبی می‌گرفت ولی همین تصمیم‌ها معمولا نتیجه‌هایی مثبت در پی داشتند.


مدس میکلسن در سریال Hannibal

۲۲. هانیبال لکتر

  • Hannibal Lecter
  • سریال Hannibal
  • بازیگر: مدس میکلسن

هانیبال لکتر، دکتر دیوانه دنیای سینما و تلویزیون که با کشتن بیماران خود به روش‌های مختلف از آن لذت می‌برد. رمان بسیار زیبای توماس هریس که در میان نویسندگان این سریال هم حضور دارد به‌قدری جذاب و گیرا بود که فیلم و سریال‌های زیادی از روی آن ساخته شده است. از بهترین اقتباس‌هایی که از این رمان شده می‌توان به فیلم سکوت بره‌ها (The Silence of the Lambs) اشاره کرد که یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما به‌شمار می‌رود. اولین فصل سریال هانیبال در سال ۲۰۱۳ و فصل‌های دوم و سوم آن در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ پخش شدند.

سریال هانیبال نه‌تنها یکی از بهترین سریال های جنایی که یکی از بهترین سریال‌های دهه گذشته تلویزیون به‌شمار می‌رود که محبوبیت زیادی هم در کشور خودمان دارد. داستان سریال Hannibal درباره یک مامور اف‌بی‌آی به‌نام ویل گراهام است که با روش‌های خاص خود موفق به گرفتن قاتلان می‌شود. او با تمرکز زیاد خود را جای قاتل می‌گذارد و مانند آن‌ها فکر می‌کند تا به هدف‌های خود برسد و در این مسیر با یک روان‌پزشک کار بلد به اسم هانیبال لکتر آشنا می‌شود. این دو با همکاری با یکدیگر موفق به گرفتن قاتل‌های مختلفی شدند که ناگهان گراهان متوجه می‌شود که لکتر خودش یک قاتل سریالی است.


والپیپر زرد رنگ از شخصیت هومر سیمپسون

۲۳. هومر سیمپسون

  • Homer Simpson
  • سریال The Simpsons
  • صداپیشه: دن کستلانتا

وقتی درباره انیمیشن‌های سریالی صحبت می‌کنیم خیلی سریع یاد انیمیشن‌هایی مانند The Simpsons، Family Guy و South Park خواهیم افتاد. در مورد مربوط‌به اریک کارتمن توضیح دادیم که انتخاب از میان شخصیت‌های این سریال‌ها برای حضور در این مقاله کار بسیار سختی است و تمام شخصیت‌های آن‌ها بدون هیچ شکی می‌توانند در این فهرست حضور داشته باشند.

زمانی‌که درباره تاثیرگذاری صحبت می‌کنیم، به احتمال زیاد هیچ انیمیشنی نمی‌تواند با سیمپسون‌ها رقابت کند؛ سریالی که تا پوست و خون مردم آمریکا و سایر نقاط جهان نفوذ کرده و آن‌ها را خیلی راحت می‌توانیم در اطرافمان ببینیم. از کیف مدرسه یک کودک هفت ساله در ایران گرفته تا انتخاب نام بارت برای یک بچه متولد نشده در دورترین نقطه جهان به‌خاطر علاقه پدرش به بارت سیمپسون.

به‌همین‌دلیل می‌گوییم شخصیت‌های این انیمیشن از لحاظ تاثیرگذاری در سطح دیگری هستند و در راس آن‌ها کسی نیست به جز هومر سیمپسون. پدر دیوانه خانواده سیمپسون که تقریبا هرکاری که فکرش را بکنید از او برمی‌آید. ساخته مت گرینیگ و تمام شخصیت‌های حاضر در آن را می‌توانیم عضوی جداناپذیر از فرهنگ عامه مردم جهان تلقی کنیم.


کاور سریال 24 با حضور کیفر ساترلند

۲۴. جک باور

  • Jack Bauer
  • سریال 24
  • بازیگر: کیفر ساترلند

اینکه در مورد شماره ۲۴ به جک باور، شخصیت اصلی سریال 24 رسیدیم، خودش از آن نکته‌هایی به‌شمار می‌رود که می‌توانیم درباره اتفاقی بودن یا نبودن آن صحبت کنیم. سریال ۲۴ از آن دسته سریال‌هایی محسوب می‌شود که در تمام طول آن یک روند مشخص و منظم را طی می‌کند، یکی از نخستین سریال‌های اکشن مدرن که در کشور ما نیز محبوبیت بسیار زیادی دارد و تقریبا همه دوست‌داران این ژانر حداقل یک بار آن را تماشا کرده‌اند و به‌راحتی می‌تواند یکی از بهترین سریال های اکشن تاریخ محسوب شود و طرفداران این سریال‌ها قطعا با جک باور و داستان او خاطرات ریز و درشت زیادی دارند.

داستان هر فصل از این سریال داستانی منحصربه‌فرد است که در طول زندگی شخصیت جک باور اتفاق می‌افتند و بیننده با تماشای زندگی او شاهد اتفاقات و پرونده‌های بسیار هیجان‌انگیزی خواهد بود که باور باید به‌مقابله با آن‌ها بپردازد. هر فصل از این مجموعه تلویزیونی دارای ۲۴ قسمت است که هرکدام از قسمت‌های آن یک ساعت از یک روز را به‌تصویر می‌کشند که به‌این‌ترتیب هر فصل آن نمایش‌دهنده اتفاقاتی است که در طول یک روز رخ می‌دهند.


تصویر سیاه و سفید از جری ساینفلد درحال اجرای برنامه

۲۵. جری ساینفلد

  • Jerry Seinfeld
  • سریال Seinfeld
  • بازیگر: جری ساینفلد

در این مورد به شخصیتی رسیدیم که نامش در سریال با نام بازیگرش و عنوان سریال یکسان است؛ موضوعی که اگر کمی عمیق‌تر به آن فکر کنیم متوجه می‌شویم که اتفاق شگفت‌انگیزی است. جری ساینفلد به‌عنوان یک کمدین بسیار معروف در این سریال نقش خودش در دنیای واقعی را ایفا می‌کند و رابطه او با دوستان و نزدیکانش و داستان‌های رخ داده برای آن‌ها درون مایه اصلی سریال را شکل می‌دهد.

جری ساینفلد به‌قدری محبوب و تأثیرگذار بود که شروع دوران درخشان سیت‌کام‌ها را می‌توانیم به محبوبیت آن مربوط بدانیم. دلیل تولد سریال‌هایی مانند Friends و بعدها تولید سریال‌هایی مانند How I Met Your Mother به‌خاطر همان دوران درخشان ساینفلد است. جری ساینفلد همچنان به‌عنوان یکی از بهترین کمدین‌های جهان در این حرفه کار خودش را ادامه می‌دهد و همچنان میلیون‌ها نفر را در جهان می‌خنداند.


جسی پینکمن در سریال Breaking Bad

۲۶. جسی پینکمن

  • Jesse Pinkman
  • سریال Breaking Bad
  • بازیگر: آرون پال

سرانجام به نخستین شخصیت جهان Breaking Bad در این مقاله رسیدیم؛ جهانی که طبیعتا شخصیت‌های زیاد دیگری را هم از آن در این مقاله خواهیم دید. جسی پینکمن به‌عنوان یک جوانی که اعتیاد شدیدی به مواد مخدر دارد، در این سریال به بینندگان معرفی شد و پس از ملاقات با والتر وایت در همان ابتدای سریال، مسیر زندگی‌اش برای همیشه تغییر پیدا می‌کند.

جسی پینکمن با کمک والتر وایت پس از تولید متامفتامین و فروش آن وارد مرحله جدیدی از زندگی خود شد. طبق گفته‌های سازنده سریال درابتدا قرار بود در پایان فصل نخست جسی پینکمن توسط یکی از فروشنده‌های مواد مخدر کشته شود ولی به‌خاطر محبوبیت بسیار زیاد جسی این شخصیت در سریال ماندگار شد. تجسم برکینگ بد بدون جسی پینکمن بدون شک غیرممکن است.


شخصیت کندال روی با بازی جرمی استرانگ در سریال Succession

۲۷. کندال روی

  • Kendall Roy
  • سریال Succession
  • بازیگر: جرمی استرانگ

انتخاب میان لوگان روی و کندال روی برای حضور در این مقاله به نمایندگی از سریال وراثت کار آسانی نبود. بااین‌حال انتخاب کندال می‌تواند انتخاب منطقی‌تری تلقی شود؛ چراکه پستی و بلندی‌های این شخصیت را با هیچ شخصیت دیگری نمی‌توانیم مقایسه کنیم. سریال Succession به‌عنوان یکی از بهترین سریال‌های درام یک دهه گذشته تاثیرگذاری بسیار زیادی روی تلویزیون از خودش به‌جای گذاشته است.

سریالی که به بهترین شکل ممکن مشکلات یک خانواده بسیار قدرتمند و ثروتمند را به‌تصویر می‌کشد که برخلاف ظاهر زیبا و گول‌زننده این خانواده‌ها، مشکلات بسیار بزرگ و خطرناکی درون آن‌ها شکل می‌گیرد. کندال روی در نقش پسر بزرگ خانواده خودش را وارث امپراتوری پدرش می‌داند ولی پدرش یعنی لوگان روی فعلا قصد کنار کشیدن ندارد؛ همین موضوع روند بسیار جذاب داستان سریال را شکل می‌دهد که مخاطبش را پای نمایشگر میخکوب نگه می‌دارد.


کیم کتلمن‌ها را تهدید می‌کند سریال بتر کال ساول

۲۸. کیم وکسلر

  • Kim Wexler
  • سریال Better Call Saul
  • بازیگر: ری سیهورن

اگر از طرفداران جهانی که وینس گلیگان و پیتر گولد خلق کرده‌اند نباشید، قطعا از دیدن شخصیت‌های این جهان در این مقاله خسته خواهید شد ولی باور کنید این جهان به‌قدری تأثیرگذار است که حتی از فرعی‌ترین شخصیت‌های آن هم می‌توان در این مقاله اسم برد. خانم کیم وکسلر در سریال Better Call Saul بعد از خود سال گودمن دومین شخصیت اصلی داستان سریال به‌شمار می‌رفت.

شاید اگر کیم وکسلر درکار نبود، سال گودمن هم به‌جایی که رسیده بود، هرگز نمی‌رسید. از کیم‌ وکسلر می‌توانیم به‌عنوان کوه حامی سال یاد کنیم؛ شخصیتی که در بدترین شرایط ممکن درکنار سال بود و همیشه حامی درجه اول او به‌شمار می‌رفت. حتی زمانی‌که با یکدیگر اختلاف نظر داشتند باز هم کیم بسیار دلسوزانه به فکر سال بود تا از مسیرش خارج نشود. باور کنید هر انسانی در دنیا اگر یک کیم وکسلر در زندگی خودش داشته باشد، زندگی زیباتری را می‌تواند تجربه کند.


شخصیت کریمر در سریال Seinfeld

۲۹. کریمر (کازمو کریمر)

  • Kramer
  • سریال Seinfeld
  • بازیگر: مایکل ریچاردز

امکان ندارد درباره سریال‌های سیت‌کام مخصوصا درباره سریال ساینفلد صحبت کنیم و حرفی از کریمر نزنیم. شخصیتی که می‌توانیم او را تلفیقی از خصوصیت‌های جویی و چندلر در Friends بدانیم؛ همان کارهای احمقانه‌ای که جویی انجام می‌داد و همان جوک‌ها و شوخی‌های بسیار خنده‌داری که چندلر بر زبان می‌آورد را می‌توانیم در بهترین شکل ممکن در کریمر پیدا کنیم.

کریمر هرچقدر هم که احمق باشد گاهی چنان کارهای نبوغ‌آمیزی انجام می‌دهد که بیننده انگشت به دهان می‌ماند که آیا این شخصیت همان کریمر چند دقیقه قبل است یا خیر؟ کریمر درکنار جری، جورج و الین شخصیت‌های اصلی سریال ساینفلد هستند که باعث رشد بسیار زیاد سریال‌های سیت‌کام شدند و سیل عظیمی از مردم را عاشق سریال‌های سیت‌کام کردند.


استیو کارل بازیگر نقش مایکل اسکات در سریال The Office

۳۰. مایکل اسکات

  • Michael Scott
  • سریال The Office
  • بازیگر: استیو کارل

اگر فکر می‌کردید که از شخصیت‌های سریال آفیس تنها به دوایت بسنده خواهیم کرد،‌ سخت در اشتباه بودید. مایکل اسکات با رفتار و مسئولیت‌پذیزی بچگانه خود باعث ایجاد مشکلات فراوانی در سریال شد. او به‌مدت هفت فصل ستاره اصلی سریال The Office به‌شمار می‌رفت و درنهایت به هرآنچه دلش می‌خواست، رسید؛ با کسی که عاشقش بود ازدواج کرد، بچه‌دار شدند و اینقدر از زندگی خود عکس داشت که یک موبایل را تنها برای نگه‌داری از عکس‌های خود استفاده می‌کرد.

او درنهایت باحضور در مراسم ازدواج دوایت باعث شد تا اشک در چشم‌های همه ما حلقه بزند و پس از ۲ فصل باز هم شاهد حضور مایکل اسکات دوست‌داشتنی در این سریال باشیم. مایکل اسکات در برخی از سکانس‌های سریال به‌قدری احمقانه رفتار می‌کرد که دوست داشتید او را خفه کنید ولی همزمان عاشق او بودیم. همین یک جمله به‌راحتی می‌تواند محبوبیت و تاثیرگذاری این شخصیت را نشان دهد.


مایک ارمنتراوت در سریال Breaking Bad

۳۱. مایک ارمنتراوت

  • Mike Ehrmantraut
  • سریال Breaking Bad و Better Call Saul
  • بازیگر: جاناتان بنکس

مایک ارمنتراوت درابتدا تنها یک شخصیت فرعی در سریال Breaking ‌Bad به‌شمار می‌رفت و در سریال Better Call Saul نیز او را نمی‌توانیم به‌طور قطع درمیان شخصیت‌های اصلی جای دهیم ولی بااین‌حال نقش پررنگ‌تری را نسبت‌به نقشش در برکینگ بد ایفا می‌کرد. این شخصیت فرعی به‌قدری پردازش خوبی داشت،‌ به‌قدری بالغانه به او پرداخته می‌شد که به‌هیچ‌وجه نمی‌توانستیم در این مقاله به او اشاره نکنیم.

این شخصیت برای نخستین بار در سال ۲۰۰۹ در سریال برکینگ بد به مخاطبان معرفی شد و در آن زمان به‌عنوان دست راست گاس او را می‌شناختیم ولی در سریال Better Call Saul با جنبه‌های بسیار بیشتری از زندگی او آشنا شدیم و مسیر رسیدنش به آن نقطه را به خوبی درک کردیم. مایک از آن دسته شخصیت‌هایی در تلویزیون است که هروقت چیزی به زبان می‌آورد مطمئن بودیم که موضوع مهمی را بر زبان می‌آورد؛ شخصیتی بدون حاشیه، بدون زرق و برق بیهوده تلویزیون، با پردازش بسیار عالی و در خدمت روند سریال!


نورا درست در سریال The Leftovers

۳۲. نورا دِرست

  • Nora Durst
  • سریال The Leftovers
  • بازیگر: کری کون

انتخاب شخصیت نورا درست به‌جای شخصیت کوین گاروی انتخاب سختی بود ولی بااین‌حال می‌توان به آن به چشم یک انتخاب درست نگاه کرد. نورا بیشترین ضربه را در اتفاقات سریال The Leftovers تحمل کرد و از جهتی بیشترین تاثیر را هم در روند داستان و اتفاقات سریال از خودش به‌جای گذاشت؛ تاثیراتی که تعداد آن‌ها و ابعاد آن‌ها به مراتب بیش از تاثیرات کوین بودند.

فرض کنید در یک روز عادی به‌طور ناگهانی دو درصد از مردم جهان ناپدید شوند و هیچ‌کس هیچ اطلاعی از دلیل این موضوع نداشته باشد. این موضوع نه‌تنها می‌تواند افرادی که عزیزانشان را از دست دادند در معرض خطرات روحی قرار دهد که می‌تواند زمینه سواستفاده کردن از این موضوع را فراهم کند. نورا افراد زیادی از اطرافیانش به‌طور ناگهانی ناپدید شدند و همین موضوع درون‌مایه اصلی شخصیت او را شکل می‌دهد.


الیویا دانم در سریال Fringe

۳۳. الیویا دانم

  • Olivia Dunham
  • سریال Fringe
  • بازیگر: آنا تورو

الیویا دانم شخصیتی است که توانست مردم را با موضوعات علمی تخیلی در تلویزیون دوباره آشتی دهد. ژانری که در آن زیاد خبری از آثار باکیفیت نبود و سریال فرینج توانست دوباره توجه بسیاری را به ژانر علمی تخیلی در تلویزیون جلب کند. ژانری که در سینما به آن توجه زیادی می‌شد ولی در تلویزیون خیر. در این مسیر الیویا دانم بدون شک بیشترین تاثیر را داشت و توانست با نقش‌آفرینی بسیار خوب آنا تورو طرفداران بسیار زیادی در سطح جهان پیدا کند و محبوبیت سریال را روز‌به‌روز افزایش دهد.

شخصیت الیویا دانم در این سریال یک افسر ویژه در یک سازمان نیمه‌سری در اف‌بی‌آی به‌شمار می‌رود که وظیفه دارد پرونده‌هایی را بررسی کند که در آن‌ها اتفاقاتی فراطبیعی رخ داده است؛ از شیپ‌شیفتر‌ها یا همان دگرپیکرها گرفته تا موضوعاتی مانند تله‌پاتی افراد مختلف با یکدیگر. مأموریت‌های الیویا دانم از این نظر جذاب هستند که در مسیر حل آن‌ها اتفاقاتی را می‌بینیم که در پرونده‌های جنایی عادی به‌هیچ‌وجه خبری از آن‌ها نیست.


عمر لیتل در سریال The Wire

۳۴. عُمَر لیتل

  • Omar Little
  • سریال The Wire
  • بازیگر: مایکل کی. ویلیامز

این موضوع که سریال The Wire در کشور ما طرفداران کمی دارد و عده بسیارکمی آن را تماشا کرده‌اند، به‌معنای واقعی کلمه ناراحت‌کننده است. سریال The Wire یکی از آن سریال‌های درامی است که اگر از سریال‌هایی با روند آهسته لذت می‌برید، عاشقش خواهید شد. سریالی جنایی که اتفاقاتی که در یک قسمت از یک سریال جنایی دیگر رخ می‌دهد را در سه قسمت به بیننده خود نشان می‌دهد و این کار را به‌قدری استادانه انجام می‌دهد که مخاطب لحظه‌ای احساس خستگی نکند.

عمر لیتل در این سریال هرموقع در هر سکانسی حضور داشت، نترس‌ترین و احتمالا قدرتمندترین شخصیت آن سکانس بود؛ حتی بااین‌وجود که در برخی سکانس‌ها افرادی قدرتمندتر از او از لحاظ مالی و اجتماعی حضور داشتند ولی بازهم این عمر بود که می‌توانست با کاریزمای خودش آن سکانس را مال خودش کند. به‌همین‌دلیل شخصیت عمر را می‌توانیم یکی از مهم‌ترین و شاید مهم‌ترین دلیل ماندگاری سریال The Wire بدانیم.


ریک دستگیر می‌شود سریال ریک اند مورتی

۳۵. ریک و مورتی

  • Rick and Morty
  • سریال Rick and Morty
  • صداپیشه: جاستین رویلند

هرکاری کردیم نتوانستیم شخصیت ریک و مورتی را از هم جدا کنیم یا تنها یکی از آن‌ها را در این مقاله جا دهیم. این دو شخصیت باید همیشه درکنار هم باشند تا معنی دهند، تا بتوانند آن زوج شگفت‌انگیز همیشگی را شکل دهند. به‌همین‌دلیل تنها در این مورد از مقاله به‌طور همزمان دو شخصیت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ریک به‌عنوان پدربزرگ مورتی همیشه در خانه آن‌ها زندگی می‌کند و به‌عنوان یک دانشمند عجیب و غریب همیشه ماجراجویی‌هایی را تجربه می‌کند که معمولا در آن‌ها با موجودات و داستان‌هایی فراطبیعی روبه‌رو می‌شود و در این ماجراجویی‌ها همیشه مورتی همراه او است. ریک و مورتی با اینکه نسبت‌به سایر شخصیت‌های انیمیشنی این فهرست شخصیت‌هایی جدیدتر محسوب می‌شوند ولی محبوبیت و تاثیرگذاری آن‌ها نه‌تنها کمتر نیست که می‌تواند با سایر انیمیشن‌های این فهرست برابری کند.

ران سوانسون در سریال Parks and Recreation

۳۶. ران سوانسون

  • Ron Swanson
  • سریال Parks and Recreation
  • بازیگر: نیک آفرمن

ران سوانسون یکی دیگر از شخصیت‌های ماندگار تلویزیون است که توسط گرگ دنیلز خلق شده است؛ در همین مقاله به شخصیت‌های سریال‌هایی مانند سیمپسون‌ها و آفیس اشاره کردیم که گرگ دنیلز در خلق آن‌ها نقش بسیار پررنگی ایفا کرده و سریال Parks and Recreatio یکی دیگر از همان آثار به‌شمار می‌رود. سریالی سیتکام که در پی محبوبیت بسیار زیاد سریال‌های کمدی در سال ۲۰۰۹ کار خودش را آغاز کرد و در سال ۲۰۱۵ به پایان مسیرش رسید.

ران سوانسون که به احتمال بسیار زیاد محبوب‌ترین شخصیت این سریال است با الهام از یکی از کاندیدهای حزب آزادی‌خواه آمریکا خلق شد و نیک آفرمن با نقش‌آفرینی بی‌نظیرش توانست این شخصیت را برای همیشه در تاریخ تلویزیون ماندگار کند. ران سوانسون را درکنار شخصیت‌هایی مانند کریمر و چندلر بینگ می‌توانیم قرار دهیم که بار زیادی از کمدی یک مجموعه را روی دوش خودشان می‌کشند.


سریال True Detective

۳۷. راست کوهل

  • Rustin "Rust" Cohle
  • سریال True Detective
  • بازیگر: متیو مک‌کانهی

شخصیت راست کوهل نسبت‌به تمام شخصیت‌های حاضر در این مقاله در مجموعه‌ای کوتاه‌تر حضور داشت و تنها در ۸ قسمت به‌قدری محبوب شد که به‌هیچ‌وجه نمی‌توانیم او را درمیان شخصیت‌های تأثیرگذار تلویزیون جای ندهیم. نقش‌آفرینی شگفت‌انگیز متیو مک‌کانهی در نقش راست کوهل و داستان جذاب و غیرقابل پیش‌بینی سریال همه و همه باعث شدند تا فصل نخست کارآگاه حقیقی به اثری فراموش‌نشدنی در تلویزیون تبدیل شود.

این سریال تلویزیونی با اینکه دو فصل دیگر ادامه داشت ولی شخصیت‌ها و داستان فصل‌های دوم و سوم اصلا و ابدا نتوانستند کیفیت و محبوبیت فصل نخست را تکرار کنند. فصل نخست True Detective را به‌راحتی می‌توانید به چشم یک سریال کوتاه ببینید و پس از تماشا کردن آن اصلا نیازی نیست فصل‌های بعدی را تماشا کنید؛ البته در صورت علاقه داشتن شما را از تماشای آن‌ها منع نمی‌کنیم ولی بااین‌حال فصل نخست این سریال یک مجموعه فوق‌العاده و تکرارنشدنی به‌شمار می‌رود.


انگشتر شخصیت مارکو در دستان سال گودمن در سریال Better Call Saul

۳۸. سال گودمن

  • Saul Goodman
  • سریال Better Call Saul
  • بازیگر: باب ادنکرک

به جناب سال گودمن عزیز و گرامی رسیدیم. سال گودمن در سریال Breaking Bad نقش نسبتا کم‌رنگی داشت ولی به‌قدری نقش‌آفرینی باب ادنکرک درخشان بود که پیتر گلد و وینس گیلیگان پتانسیل بسیار بیشتری در این شخصیت دیدند و یک سریال بزرگ با محوریت او را روی آنتن بردند. بهتره با سال تماس بگیری چنان سریال باکیفیتی بود که به‌عقیده بسیاری از طرفداران این جهان توانست یک پله از برکینگ بد بهتر ظاهر شود.

سال گودمن در این سریال به‌معنای واقعی کلمه آینه تمام‌نمایی از فردی به‌شمار می‌رود که اگر صد بار زمین بخورد برای صد و یکمین بار باز هم بلند می‌شود و تلاشش را می‌کند تا به هدفش برسد و چه پیامی از این بهتر؟ سال باوجود تمام بدی‌ها، تمام بدبختی‌ها و مشکلات و باوجود تمام سرزنش‌های اطرافیانش بازهم ناامید نمی‌شود و تصمیم می‌گیرد تا هرطوری که شده به مسیرش ادامه دهد. سال گودمن می‌تواند برای تمام افراد حاضر روی کره زمین یک الگوی رفتاری قلمداد شود.


شلدون کوپر در سریال The Big Bang Theory

۳۹. شلدون کوپر

  • Sheldon Lee Cooper B.S. , M.S. , M.A.Ph.D. , Sc.D
  • سریال The Big Bang Theory
  • بازیگر: جیم پارسونز

شلدون کوپر، فیزیک‌دان نابغه‌ای که از اطرافیانش به‌طرز شگفت‌انگیزی باهوش‌تر بود و به‌عقیده خودش به کره زمین تعلق نداشت. سازندگان سریال نام او را از شلدون لنارد، بازیگر قدیمی هالیوود و لئون نیل کوپر برنده جایزه نوبل برداشته‌اند تا علاوه‌بر ادای احترامی هرچند کوچک به آن‌ها داستان بامفهوم زیبایی را در نام این شخصیت محبوب جای داده باشند.

شلدون کوپر به‌قدری در نظم وسواس داشت که جابه‌جا شدن کوچک‌ترین اشیا و اتفاق افتادن هر رخدادی خارج از برنامه‌های او می‌توانست او را تا مرز دیوانگی پیش ببرد. دراین‌میان نباید نقش‌آفرینی شگفت‌انگیز جیم پارسونز را فراموش کنیم که با نقش‌آفرینی معرکه خود نه‌تنها شلدون کوپر را برای همیشه جاودان کرد که باعث شد خودش جوایز مهم زیادی از جمله امی و گلدن‌گلوب را به‌دست آورد.


فن آرت شخصیت شرلوک هلمز در سریال Sherlock

۴۰. شرلوک هولمز

  • Sherlock Holmes
  • سریال Sherlock
  • بازیگر: بندیکت کامبربچ

طرفداران سریال‌های جنایی و کارآگاهی قطعا حداقل یک بار نام شخصیت شرلوک هلمز را شنیده‌اند. کارآگاهی بسیار باهوش که به‌همراه دوست خود یعنی دکتر واتسون پرونده‌های مهمی را حل‌وفصل کرده است. در سال‌ها و دهه‌های گذشته فیلم‌ها و سریال‌های زیادی براساس شخصیت شرلوک هلمز ساخته شده‌اند که بدون شک سریال Sherlock را می‌توانیم یکی از بهترین‌ها در میان آن‌ها بدانیم.

مارک گیتیس و رابرت موفات با مدرن کردن المان‌های قدیمی سریال‌های مربوط‌به این شخصیت توانستند سریالی بسیار جذاب با داستانی بسیار جذاب‌تر به علاقه‌مندان سریال‌های جنایی مخصوصا طرفداران این شخصیت هدیه کنند. حضور بازیگران برجسته‌ای مانند بندیکت کامبربچ و مارتین فریمن باعث شد تا با نقش‌آفرینی هنرمندانه آن‌ها در نقش‌های شرلوک هلمز و دکتر واتسون جذابیت این شخصیت‌ها دوچندان شود.


استووی گریفین در سریال Family Guy

۴۱. استووی گریفین

  • Stewart Gilligan Griffin
  • سریال Family Guy
  • صداپیشه: ست مک‌فارلن

شاید خیلی‌ها عقیده داشته باشند که پیتر مهم‌ترین شخصیت فمیلی گای به‌شمار می‌رود ولی باور کنید که در اشتباه هستند. شخصیت استووی نه‌تنها مهم‌ترین شخصیت سریال Family Guy است که یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های تاریخ انیمیشن‌های سریالی تلقی می‌شود. استووی را می‌توان سال‌ها بررسی کرد، می‌توان کلمه به کلمه دیالوگ‌هایش را موشکافی کرد و می‌توان لحظه به لحظه رفتارش را زیر ذره‌بین قرار داد تا دلیل هر حرف و حرکت او را متوجه شد.

باور کنید بزرگ‌نمایی نیست وقتی از این صحبت می‌کنیم که هر دیالوگ و هر رفتار استووی دلیل مهمی دارد و متوجه شدن این دلیل‌ها می‌تواند لذت دوچندانی را هنگام تماشا کردنش، تجربه کرد. به‌طور خلاصه استووی گریفین از آن دسته شخصیت‌هایی است که اگر دوستش داشته باشید، هیچ شخصیت دیگری در سریال‌های انیمیشنی نمی‌تواند جای او را برای شما پر کند؛ کودکی که از یک فرد بزرگسال بالغانه‌تر رفتار می‌کند و با رفتارهای بسیار عجیبش می‌تواند مفهوماتی را به ما انتقال دهد که در هیچ کلاس و کتابی نمی‌توان آن‌ها را پیدا کرد.


شخصیت اصلی سریال magnum pi با بازی تام سلک در کنار یک ماشین فراری قرمز

۴۲. توماس مگنوم

  • Thomas Sullivan Magnum
  • سریال Magnum, P.I
  • بازیگر: تام سلک

سریال Magnum, P.I می‌تواند به‌عنوان یکی از نخستین سریال‌های جنایی و اکشن مدرن تلویزیون لقب بگیرد. داستان سریال درباره شخصیت توماس سالیوان مگنوم با بازی تام سلک است؛ یک بازرس خصوصی که در یکی از مناطق هاوایی سکونت دارد. مگنوم در یک ساختمان مجلل یک زندگی بسیار عالی دارد و برخی اوقات پرونده‌هایی که باب میل او باشد را در اختیار گرفته و به‌بررسی آن‌ها می‌پردازد.

تنها مشکل او حضور یک گروهبان سابق نیروی نظامی بریتانیا به‌نام جاناتان هیگینز به‌شمار می‌رود که در نزدیکی او زندگی می‌کند و به‌خاطر مسائلی بسیار ساده و کوچک با مگنوم به‌مشکل برمی‌خورد. مگنوم که از زندگی خود بسیار راضی است باید درکنار بررسی پرونده‌هایی که در اختیار دارد با جاناتان نیز مقابله کند و اجازه ندهد که زندگی او تحت تاثیر حضور یک نیروی سابق بریتانیا قرار بگیرد. این سریال از سال ۱۹۸۰ روی آنتن رفت و شخصیت توماس مگنوم خیلی سریع به‌عنوان نماد سریال‌های اکشن توانست محبوبیت بسیار زیادی درمیان طرفداران سریال‌های تلویزیونی به‌دست آورد.


تونی سوپرانو با چشمان بسته درحال انکار حمله عصبی خود در سریال The Sopranos

۴۳. تونی سوپرانو

  • Tony Soprano
  • سریال The Sopranos
  • بازیگر: جیمز گندولفینی

جیمز گندولفینی فقید به دنیا آمده بود تا در نقش تونی سوپرانو نقش‌آفرینی کند. سریال سوپرانوها که به عقیده بسیاری از منتقدین بهترین سریال درام تاریخ تلویزیون به‌شمار می‌رود با نقش‌آفرینی شگفت‌انگیز جیمز گندولفینی در نقش تونی سوپرانو به‌قدری در فرهنگ عامه تأثیرگذار بود که هر اثری در ژانر گانگستری را بدون شک با آن مقایسه می‌کنند و قطعا هیچکدام هم نمی‌توانند ذره‌ای از این اثر عظیم را تکرار کنند.

تونی سوپرانو به‌راحتی می‌تواند یکی از سه شخصیت ماندگار تاریخ تلویزیون لقب بگیرد؛ شخصیتی که همه‌چیز در خودش دارد؛ از کشتن آدم‌ها در خونسردترین حالت ممکن تا بروز احساسات شکننده‌اش در تلخ‌ترین حالت ممکن. البته همه این تفاصیر را می‌توانیم به نقش‌آفرینی جیمز گندولفینی عزیز مربوط بدانیم که حقیقتا هیچ کلمه مناسبی برای توصیف هنرنمایی او در این سریال وجود ندارد. نه‌تنها شخصیت تونی سوپرانو که خود جیمز گندولفینی هیچوقت از خاطره اهالی تلویزیون حذف نخواهند شد.


تیریون لنسیستر در سریال Game Of Thrones

۴۴. تیریون لنستر

  • Tyrion Lannister
  • سریال Game of Thrones
  • بازیگر: پیتر دینکلیج

تیریون لنستر یکی دیگر از شخصیت‌های سریال Game of thrones در این فهرست به‌شمار می‌رود. شخصیتی که به‌راحتی می‌توانیم او را آینه منطق و نظم سریال بدانیم. اگر شرایط از مسیر منطقی خودشان خارج می‌شدند شخصیت تیریون با هوش و ذکاوت خودش می‌توانست شرایط را در همان رویه منطقی‌شان نگه دارد. همین خصوصیت او باعث شده بود تا بسیاری از شخصیت‌های مهم سریال از مشاوره‌های او بهره ببرند.

البته تیریون لنستر به وقتش می‌توانست در آرام‌ترین شرایط ممکن یک نفر را به کام مرگ بفرستد؛ سیاست‌مداری شگفت‌انگیز او به‌قدری زیرکانه بود که شما همزمان نمی‌توانستید مطمئن باشید که او نفع شما را می‌خواهد یا ضرر شما را. مهم‌ترین نقش تیریون را می‌توانیم دست راست دنریس بدانیم که در قوس شخصیتی دنریس نقش بسیار پررنگی را ایفا کرد. همچنین نقش‌آفرینی فوق‌العاده پیتر دیکلینج در محبوبیت این شخصیت نقش بسیار موثری داشته است.


والت به مسلسل نگاه می‌کند سریال بریکینگ بد

۴۵. والتر وایت

  • Walter White
  • سریال Breaking Bad
  • بازیگر: برایان کرانستون

به‌ترتیب حروف الفبا Walter White در رتبه آخر این مقاله قرار گرفت و باور کنید اگر قصد داشتیم این مقاله را براساس نظر شخصی یا براساس رتبه سایت‌های خارجی رتبه‌بندی کنیم، به احتمال زیاد والتر وایت در همین قسمت مقاله یعنی بهترین رتبه قرار می‌گرفت. مگر می‌شود یک نفر سریال‌های تلویزیوتی را دنبال کند و والتر وایت را نشناسد؟

والتر وایت از یک دبیر ساده شیمی به بزرگ‌‌ترین تولید کننده متامفتامین در آلبوکرکی و شاید در آمریکا تبدیل شد. بااین‌حال اطرافیانش و حتی همسر و پسرش همچنان او را در قامت یک دبیر ساده می‌دیدند و از این موضوع خبر نداشتند که فروشنده‌های مواد مخدر در سطح منطقه چقدر از والتر وایت می‌ترسند. والتر وایت که با نام هایزنبرگ فعالیت می‌کرد درنهایت با کمک سال گودمن از دست قانون فرار کرد و زندگی خوش او خیلی طول نکشید. نکته جالب قضیه این است که باجناق والتر در اداره مبارزه با مواد مخدر مدت‌ها دنبال هایزنبرگ گشت و او هم نمی‌دانست که هایزنبرگ را تقریبا هرروز از نزدیک ملاقات می‌کند

تبدیل شدن والتر وایت به هایزنبرگ و پس از آن تبدیل شدن جیمی مک‌گیل به سال گودمن در جهان Breaking Bad و Better Call Saul احتمالا از بهترین شخصیت‌پردازی‌های تاریخ تلویزیون به‌شمار می‌روند که توسط پیتر گولد و وینس گیلیگان به ما هدیه شدند. راستی چند روز پیش ۱۰ سال از آخرین قسمت برکینگ بد گذشت و قطعا ۱۰ سال دیگر باز هم مثل امروز از آن به خوبی یاد خواهیم کرد.

نظر شما همراهان عزیز و همیشگی سایت زومجی درباره فهرست شخصیت‌های محبوب تاریخ تلویزیون چیست؟ به‌نظر شما جای کدام شخصیت‌های تلویزیون در این فهرست خالی است؟ نظر خودتان را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.


پرسش‌های متداول

۱- بهترین شخصیت های سریال ها کدامند؟

از میان محبوب ترین شخصیت های تلویزیون می‌توان به تونی سوپرانو، والتر وایت، ساول گودمن و دکستر مورگان اشاره کرد.

۲- باهوش ترین شخصیت های سریالی کدامند؟

الیوت آلدرسون کاراکتر سریال مستر ربات، هانیبال لکتر کاراکتر سریال هانیبال لکتر و کیم وکسلر از سریال بهتره با ساول تماس بگیری از باهوش ترین کاراکترهای تلویزیون هستند.
منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده