نویسنده: ملیکا شفیعی
// پنجشنبه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱

خون آشام‌ها چگونه وارد سینما شدند؟

هیچ می‌دانستید که خون‌آشام‌ها و زامبی‌ها نسبت فامیلی نزدیکی با هم دارند؟ یا اینکه خون‌آشام‌های اولیه، اصلا خون نمی‌آشامیدند؟ اگر می‌خواهید واقعیت‌های تعجب‌آور بیشتری را دریابید، این ویدیو را از دست ندهید.

از اختراع سینما تا به امروز، خون‌آشام‌ها همواره هیولاهای محبوب سینمای ترسناک بوده‌اند. اما همیشه به اندازه نسخه امروزی‌شان، جذاب و کاریزماتیک نبودند. در واقع بهترین تئوری ما برای توضیح باور به خون‌آشام‌ها، از اروپای قرون وسطی و طاعون‌زده نشات می‌گیرد. در آن زمان، اجساد مبتلایان پس از مرگ دفن شده و بعد از مدتی از زیر خاک بیرون کشیده می‌شدند. اگر بدنشان در این مدت به طول کامل تجزیه نشده بود، سرشان را از بدن جدا، یا درون قلبشان نیزه فرو می‌کردند.هدف از این کار، جلوگیری از بازگشت مرده‌ها به زندگی، و پخش بیماری بین زنده‌ها بود.با این حساب، خون‌آشام‌های اولیه اجساد انسان‌های عادی بودند که بعد از مرگ به زندگی بازمی‌گشتند و به مرده‌های متحرک شباهت بیشتری داشتند.

برای حمایت از فیلمزی، این ویدیو را در کانال یوتیوب تماشا کنید

در قرن هجدهم، شاعران و نویسندگان ادبیات گوتیک، با الهام از افسانه‌های فولکلوری که در سرتاسر اروپا رواج پیدا کرده بود، به  این موجودات شب‌زی بال و پر داده و آن‌ها ر ابه فیگوری ثابت در ادبیات گوتیک تبدیل کردند. از آن زمان تا به امروز، ادبیات و سینمای خون‌آشام هر روز گسترده‌تر شده، و به ابزاری برای داستان‌گویی درباره مهم‌ترین مسایل بشریت، یعنی تنهایی، عشق و روابط انسانی، اعتیاد و حتی سرمایه‌داری تبدیل شده‌اند! اگر علاقه‌مند آشنایی با چهره‌های متنوع خون‌آشام‌ها هستید، ویدیوی فیلم‌زی را از دست ندهید.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده