نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۹

فیلم و سریال های مهم شهریور ۱۴۰۲ | از تاریخ پخش تا خلاصه داستان

در این مقاله قصد داریم چند مورد از شاخص‌ترین فیلم و سریال‌هایی را که قرار است در ماه شهریور سال ۱۴۰۲ به‌دست ما برسند و شما می‌توانید همان روز تماشایشان کنید به شما معرفی کنیم.

هرچه ماه تیر و مرداد بی سروصدا بود و فیلم و سریال‌های آن چنگی به دل نمی‌زد، ماه شهریور حسابی دارد جبران می‌کند. دوباره همان چیزی که دفعه پیش هم گفتیم دیگر... سازنده‌ها کل تابستون را رها کردند و به شهریور چسبیدند که دوباره مدرسه و دانشگاه خیلی‌ها شروع می‌شود و وقت‌ها محدود‌تر است.

اما برای ما فیلمزی‌ها این چیزها مهم نیست چون بالاخره یک جوری زمان خالی برای فیلم و سریال دیدن خودمان پیدا می‌کنیم. این را هم به شما یادآوری کنم که ۱: فیلم‌هایی که معرفی می‌شوند، آثاری هستند که در همین ماه کیفیت خوب آن‌ها به‌دست ما می‌رسد و ۲: فیلم‌هایی معرفی می‌شوند که تاریخ عرضه نسخه باکیفیت آن‌ها تا این لحظه تایید شده است. حالا به سراغ فیلم و سریال‌های ماه شهریور برویم که من خودم به شخصه برای چند مورد از آن‌ها خیلی خیلی ذوق دارم.

تماشا در کانال یوتیوب فیلمزی


فیلم های ماه شهریور

دو شخصیت اصلی فیلم Past Lives در حال خندیدن و صحبت کردن

۱- فیلم زندگی‌های گذشته

فیلم Past Lives

تاریخ پخش: ۱ شهریور

شهریور کار خودش را یک جوری طوفانی شروع می‌کند که ما تا آخر ماه دیگر انرژی داشته باشیم. فیلم زندگی‌های گذشته که ۱ شهریور به‌دست ما می‌رسد، حول محور یک زن و مرد جوان می‌چرخد که در بچگی دوستان خیلی نزدیکی بودند، به خاطر یک سری ماجراها از هم جدا می‌شوند و حالا بعد از سال‌ها دوباره یکدیگر را می‌بینند؛ همین دیدار مجدد هم باعث می‌شود که به رابطه‌های خودشان و زندگی‌ای که دارند، جور دیگری نگاه کنند. این فیلم که اولین‌بار در جشنواره ساندنس و بعد هم جشنواره بین‌المللی فیلم برلین نمایش داده شده بود، نامزد جایزه خرس طلایی از مراسم برلین شد. تازه علاوه‌بر آن استقبال منتقدان خیلی زیادی را هم به‌دست آورد و امتیازات خیلی بالایی گرفت. چنین موضوعی را شاید خیلی از فیلم‌های مشابه داشته باشند... باید ببینیم این فیلم چجوری به آن پرداخته که تا این اندازه برجسته شده است.


باربی و کن در حال رانندگی

۲- فیلم باربی

فیلم Barbie

تاریخ پخش: ۱۳ شهریور

گفته شده که ۱۳ شهریور قرار است نسخه باکیفیت فیلم باربی به‌دست ما برسد و می‌توانیم آن را دانلود کنیم؛ فیلمی که این روزها قطعا اسم آن خیلی به گوشتان خورده است و چالش و ویدیوهای مختلف زیادی از آن دیدید. فیلم باربی که اولین لایو اکشن براساس این عروسک فوق‌العاده محبوب محسوب می‌شود، قاعدتا حول محور خود باربی و البته شخصیت مکمل آن به اسم کن می‌چرخد که بعد از پشت سر گذاشتنِ یک بحران وجودی، به سمت یک ماجراجویی برای شناخت و پیدا کردنِ خودشان می‌روند؛ باربی در این ماجراجویی خیلی چیزها درباره وجود خودش و دنیای اطرافش زیر سؤال می‌برد. حالا درست است که گفتند نسخه دیجیتالی این فیلم ۱۳ شهریور منتشر می‌شود، اما خب این احتمال هم وجود دارد که تاریخ عرضه‌اش کمی جابه‌جا شود؛ آن هم باتوجه به فروش فوق‌العاده زیادی که تا الان تجربه کرده است.


والپیپر انیمیشن Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem

۳- فیلم لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته

فیلم Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem

تاریخ پخش: ۱۳ شهریور

شعار این انیمیشن می‌گوید که: «قهرمان‌ها متولد نمی‌شوند. آن‌ها جهش پیدا می‌کنند.» دقیقا همزمان با عرضه‌ی باربی، در همان روز نسخه با کیفیت قسمت جدید انیمیشن لاکپشت‌های نینجا هم به‌دست ما می‌رسد که با عنوان آشوب جهش‌یافته آن را می‌شناسیم. این انیمیشن سینمایی هم دوباره ماجرای جدید چهار تا برادر لاکپشتی و جهش یافته را به ما نشان می‌دهد که سخت در تلاش هستند تا عشق شهر نیویورک و مردم آن را به‌دست بیاورند؛ البته این در حالی است که باید با ارتشی از جهش یافته‌ها هم مقابله کنند و آن‌ها را شکست بدهند. آن‌ها بعد از چندین سال که از دنیای انسانی دور بودند، تصمیم می‌گیرند تا با فعالیت‌های قهرمانانه، دوباره خود را به‌عنوان نوجوان‌های عادی نشان بدهند. آشوب جهش یافته، هفتمین قسمت سینمایی از سری فیلم لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان حساب می‌شود که یک جورهایی هم با هدف بازسازی این مجموعه ساخته شده است.


مواجهه جیسون استاتهام با مگالودون در فیلم Meg 2: The Trench

۴- فیلم مگ ۲: گودال

فیلم Meg 2: The Trench

تاریخ پخش: ۲۰ شهریور

جیسون استاتهام با قسمت دوم فیلم اکشن و دلهره‌آورِ مگ، دوباره به سینماها برگشته است؛ فیلمی که گفته شده قراره نسخه با کیفیت آن ۲۰ شهریور به‌دست ما برسد. این فیلم که بعضی جاها با اسم کوسه‌ی ۲ هم شناخته می‌شود، براساس رمان ترنچِ استیو آلتن ساخته شده است و قطعا می‌دانید که دنباله‌ی فیلم مگِ سال ۲۰۱۸ است. دقیقا مثل همان فیلم، مگ ۲ هم گروهی از دانشمندان را دنبال می‌کند که برای یک سفر اکتشافی به عمیق‌ترین نقاط اقیانوس می‌روند. اما از یک جایی به بعد دیگر همه چیز به هم می‌ریزد و ماجراجویی آن‌ها غرق در هرج‌و‌مرج می‌شود؛ آن هم زمانی‌که یک عملیات استخراج شرورانه، مأموریت این تیم را تهدید و اعضای گروه را مجبور به نبردی پرمخاطره برای بقا می‌کند. حالا قهرمانان ما باید با مگالودون‌های غول‌آسا و غارتگرهای بی‌رحم محیط زیست مقابله کنند و هوش خود را برای شکست دادن آن‌ها به کار بگیرند.


سریال های ماه شهریور

آسوکا تانو در حال نشان دادن خودش در سریال Ahsoka

۱- سریال آسوکا

سریال Ahsoka

تاریخ پخش: ۱ شهریور

فهرست سریال‌ها را با یک مجموعه جدید از دنیای استار وارز شروع می‌کنیم؛ اگر عاشق دنیای جنگ ستارگان هستید، ۱ شهریور منتظر پخش قسمت اول سریال آسوکا باشید. این سریال، قاعدتا حول محور خود آسوکا تانو می‌چرخد که بعد از سقوط امپراطوری، یک تهدید در حال ظهور در کهکشان را مورد بررسی قرار داده است. درست است که آسوکا یک بخشی از دنیای استار وارز به شمار می‌رود اما اصلش این است که اسپین آفِ سریال The Mandalorian (مندلورین) محسوب می‌شود و در همان خط زمانی هم جریان دارد؛ یعنی داستان به بعد از رویدادها و اتفاقات فیلم Return of the Jedi (بازگشت جدای) ارتباط دارد. آن اوایل یک صحبتایی بود که قرار است بندیکت کامبربچ نقش گرند آدمیرال ثراون را بازی کند اما بعدها خودش این موضوع را رد کرد و مشخص شد که قرار است لارس میکلسن را در این نقش ببینیم.


آغاز سفر دریایی لوفی در سریال One Piece

۲- سریال وان پیس

سریال One Piece

تاریخ پخش: ۹ شهریور

وان پیس که پخشش ۹ شهریور شروع می‌شود، از آن سریال‌های لایو اکشنی است که دقیقا از همان زمان معرفی، خیلی از طرفداران را هیجان‌زده کرد؛ موقعی هم که از تریلر رونمایی شد، یک دودستگی خاصی هم در طرفداران به وجود آمد که یک سری‌ها انتخاب بازیگران را دوست داشتند و یک سری‌های دیگر گارد محکمی نسبت به آن پیدا کرده بودند. این سریال ماجراهای یک گروه دزد دریایی به فرماندهی مانکی دی لوفی را به ما نشان می‌دهد که در یک دنیای خارق‌العاده با اقیانوس‌های بی‌کران و جزیره‌های شگفت‌انگیز در جست‌وجوی گنج نهایی جهان با نام «وان پیس» هستند تا لوفی را به پادشاه دزدان دریایی تبدیل کنند. سریال وان پیس که ساخت نتفلیکس است، اقتباسی از یک سری مانگا با همین اسم است که از سال ۱۹۹۷ شروع شده و هنوز هم منتشر می‌شود.


تلاش دریل دیکسون برای بازگشت به خانه در سریال The Walking Dead: Daryl Dixon

۳- سریال مردگان متحرک: دریل دیکسون

سریال The Walking Dead: Daryl Dixon

تاریخ پخش: ۱۹ شهریور

دیگر باید عادت کرده باشید که هر یکی ۲ ماه یک بار، ما یک عضو جدید در دنیای تلویزیونی واکینگ داد داریم. پنجمین اسپین آف مردگان متحرک که ۱۹ شهریور پخش خود را آغاز می‌کند، حول محور دریل دیکسون می‌چرخد. این سریال هم در همان خط زمانی مشترک سریال‌های اسپین آف‌های دیگر جریان دارد و داستانش مربوط‌به بعد از پایان سریال واکینگ دد اصلی است. جالب است بدانید که تولید این سریال تقریبا ۳ سال پیش همین موقع‌ها شروع شد و قرار بود با محوریت شخصیت کارول ساخته شود اما به خاطر مسائلی که بازیگرش پیدا کرده بود، تصمیم بر این شد که تمرکز داستان روی دریل برود. اول سریال، دریل خودش را در فرانسه که منشا این ویروس زامبی بوده پیدا می‌کند و در تلاش است که بفهمد چرا و چجوری به آن‌جا رسیده است. وی قصد دارد که یک راهی به سمت خانه پیدا کند اما مسیرش به مرور زمان سخت و پیچیده می‌شود.


بازیگر سریال پیش‌درآمد The Continental

۴- سریال کانتیننتال: از دنیای جان ویک

سریال The Continental: From the World of John Wick

تاریخ پخش: ۳۱ شهریور

بالاخره وقتش رسید... بالاخره وقت پخش اسپین آف سری فیلم جان ویک رسید. شهریور هرچقدر شروع طوفانی‌ای داشت، پایان طوفانی‌ای هم قرار است داشته باشد. سریال کانتیننتال که ۳۱ شهریور پخشش شروع می‌شود و مل گیبسونِ خفن را به ما نشان می‌دهد، حکم پیش درآمد سری فیلم جان ویک را دارد؛ یعنی نشان می‌دهد که چطور وینستون اسکات، در یک تاریخ متناوب در دهه ۱۹۷۰، به جایگاه مالک شعبه نیویورک هتل‌های زنجیره‌ای کانتیننتال می‌رسد؛ جایی که یک پناهگاه امن برای قاتلان قانونی حساب می‌شود. تازه این سریال یک سری اتفاقات واقعی را هم نشان می‌دهد؛ مثل زمستان نارضایتی که در انگلیس رخ داد و به قدرت رسیدن مافیای آمریکایی در مباحث و مسائل اقتصادی. سریال کانتیننتال: از دنیای جان ویک که ژانر درام و جنایی دارد، متاسفانه فقط از ۳ قسمت تشکیل می‌شود و خیلی زود با ما خداحافظی می‌کند.

قبل از خداحافظی هم بگویم که فصل دوم سریال I Am Groot (من گروت هستم)، فصل دوم سریال The Wheel of Time (چرخ زمان) و فصل سوم سریال The Morning Show (برنامه صبحگاهی) هم در ماه شهریور پخش می‌شود؛ پس اگر از بیننده‌های این سریال‌ها هستید، حواست به آن‌ها باشد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده