بازیگران موفق زیادی را می‌شناسیم، اما آیا چهره‌های برتر هالیوود که به‌صورت همزمان با چندین فیلم درمیان ده فیلم برتر گیشه حضور داشتند را هم می‌شناسید؟

ده فیلم برتر گیشه چیزی است که ستاره‌های درخشان هالیوود را از دیگر آثار جدا می‌کند. بازیگران مطرح سینما ممکن است به رخ کشیدن جوایز خود را دوست داشته باشند، اما قرار گرفتن آثار آن‌ها در فهرست ده فیلم پرفروش گیشه چیزی به مراتب قابل‌توجه‌تر است.

هر هفته شاهد اکران فیلم‌هایی جدید هستیم و درنتیجه ممکن است یک فیلم در اولین هفته اکران خود در صدر جدول قرار بگیرد، اما مهم مدت زمانی است که این پیروزی ادامه داشته باشد. از طرف دیگر اینکه همزمان با چندین فیلم در فهرست ده اثر برتر گیشه حضور داشته باشید هم امتیاز مثبت دیگری است که البته نصیب هر بازیگری نمی‌شود. درحالی که بسیاری از بازیگران در طول سال چندین فیلم در نوبت اکران دارند، تنها تعداد معدودی از آن‌ها چنین موفقیتی را تجربه کرده و به‌صورت همزمان با چند اثر در فهرست ده فیلم برتر باکس آفیس حضور داشتند.

درادامه با زومجی و مرور فهرستی از بازیگرانی که تاکنون این موفقیت را تجربه کرده‌اند، همراه باشید.


کریس پرت رد نقشهای اصلی فیلمهایی همچون نگهبانان کهکشان اونجرز لگو و پارک ژوراسیک

۱- کریس پرت

Chris Pratt

مجموع درآمد فیلم‌هایی که کریس پرت در آن‌ها حضور داشته است، تقریبا پانزده میلیارد دلار است. رقمی چشمگیر که باعث می‌شود پرت هم جایی در این فهرست را به خود اختصاص دهد.

کریس پرت یکی از ستاره‌های درخشان گیشه و یکی از بازیگران نادری است که با موفقیت صفحه کوچک تلویزیون را ترک کرده و روی پرده‌ی نقره‌ای سینما خوش درخشید. او سابقه حضور در چندین اثر پرفروش سینمایی را در کارنامه دارد که در سطح جهانی هم بسیار موفق ظاهر شدند. بازی او در فیلم‌های ابرقهرمانی دنیای سینمایی مارول، حضورش در فیلم‌های ژوراسیک و صداپیشگی او در فیلم لگو و همینطور فیلم پرفروش سوپر ماریو که در سال جاری میلادی اکران شد، از جمله این موفقیت‌ها است. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که به‌عنوان نمونه اگر آدام اسکات، همبازی پرت در فیلم «پارک‌ها و تفریحات» (Parks and Recreation) را در همین فیلم‌ها و به‌جای او قرار دهیم، مسلما به نتایجی مشابه دست پیدا نخواهیم کرد.

پرت دو سال متوالی در صدر جدول گیشه داخلی تابستانی قرار گرفت، او در سال ۲۰۱۴ با فیلم «نگهبانان کهکشان» (Guardians of the Galaxy) به این مقام دست یافته و سال بعد از آن با «دنیای ژوراسیک» این موفقیت را از نو تکرار کرد. درنهایت این هنرپیشه محبوب در سال ۲۰۲۳ و با حضور در فیلم برادران سوپر ماریو، در میان ده اثر برتر گیشه قرار گرفت.

این فیلم به اندازه‌ای موفق ظاهر شد که در اولین آخر هفته خود پس از افتتاحیه در سینماهای داخلی آمریکا به فروشی ۱۴۶ میلیون دلاری دست پیدا کرد. ماریو همچنان به جمع کردن سکه‌های طلا ادامه داد، تااینکه سرانجام در پنجمین آخرین هفته‌اش شاهد قرار گرفتن آن درکنار دیگر عنوان درخشان کارنامه کاری کریس پرت یعنی فیلم نگهبانان کهکشان بودیم در صدر جدول باکس آفیس قرار گرفت. به این ترتیب این بازیگر در عرض تنها کمی بیش از یک ماه دو فیلم پرفروش در گیشه داشت که هرکدام بیش از صد میلیون دلار فروش داشتند.

کریس پرت همچنان مشغول کار است و باید منتظر بود و دید آیا باز هم چنین نتایج درخشانی را در کارنامه کاری خود به ثبت خواهد رساند یا خیر؟


دیکاپریو در سنین جوانی و میانسالی در فیلم تایتانیک و فیلم بازگشته

۲- لئوناردو دی کاپریو

Leonardo DiCaprio

نفر بعدی این فهرست لئوناردو دی کاپریوی جذاب است که یکی از ثروتمندترین ستارگان سینمای جهان به شمار می‌رود. مجموع فروش جهانی فیلم‌های این بازیگر که شامل ۳۴ فیلم می‌شود، ۷/۲ میلیارد دلار در سطح جهانی است.

برای هر کسی که پس از سال ۱۹۹۷ متولد شده، دی کاپریو یکی از بازیگران محبوب و شناخته شده است. اما چرا؟ پاسخ ساده است: حضور او در فیلم محبوب تایتانیک که اگرچه در مورد شرایط منتهی به غرق شدن کشتی معروف تایتانیک بود؛ اما داستان عاشقانه آن که درست به اندازه سرنوشت این کشتی اقیانوس پیمای غول پیکر محکوم به فنا است، قلب مخاطبان را تسخیر کرد.

این فیلم در گیشه هم شروعی قدرتمند داشته و پانزده هفته متوالی در صدر جدول قرار داشت. در سیزدهمین هفته نمایش تایتانیک بود که فیلم مردی با نقاب آهنین روانه اکران سینماها شده و خیلی زود با فروش ۳۰۷ هزار دلاری خود به جمع فیلم‌های رده بالای گیشه راه پیدا کرد. البته چهار سال بعد او یک بار دیگر با فیلم «اگه می‌تونی منو بگیر» (Catch Me If You Can) این موفقیت را تکرار کرد که در آن زمان با فروش سی میلیون دلاری پس از فیلم «ارباب حلقه‌ها: دو برج» در جایگاه دوم قرار داشت و جالب اینکه در همان زمان هم فیلم «دار و دسته‌های نیویورکی» (Gangs of New York) با فروش یازده میلیون دلاری در رتبه پنجم قرار داشت. به این ترتیب دی کاپریو دو بار تجربه حضور آثارش در فهرست ده فیلم برتر گیشه آن هم به‌صورت همزمان را داشته است.


نیکلاس کیج در صحنه هایی از فیلمهایی همچون هواپیمای محکومیت و روح سوار

۳- نیکلاس کیج

Nicolas Cage

نیکلاس کیج یکی از بازیگران شناخته شده دنیای پرزرق و برق هالیوود است، بااین وجود نام او تا قبل از حضور در فیلم «گوست رایدر: روح انتقام» (Ghost Rider: Spirit of Vengeance) در سال ۲۰۱۲، عملا درخشش چندانی در گیشه نداشت. بااین حال کیج را باید یکی از ستاره‌های مطرح اما غیرمحتمل فیلم‌های اکشن تمام دوران دانست. شاید بیشتر به این خاطر که کیج فردی بسیار دمدمی مزاج است بااین‌حال او در کار خود موفق بود.

بااینحال بزرگ‌ترین موفقیت او در فیلم اکشن «صخره» محصول سال ۱۹۹۶ بود که در آن زمان به فروشی ۳۳۶ میلیون دلاری در سطح جهان دست پیدا کرد. اما سال بعد او یک بار دیگر با تهیه کننده‌ی شناخته شده «جری بروکهایمر» همراه شده و در فیلم « هواپیمای محکومین» (Con Air) بازی کرد که در اولین آخره هفته به فروشی ۲۴ میلیون دلاری رسید.

چهار هفته بعد این فیلم رتبه پنجم گیشه را به خود اختصاص داده بود که دیگر فیلم کیج یعنی «تغییر چهره» (Face/Off) اکران شده و با فروش ۲۳ میلیون دلاری در صدر جدول قرار گرفت. البته در ادامه دو فیلم «مردان سیاه پوش» و «دنیای گمشده: پارک ژوراسیک» گوی سبقت را از سایر رقبا ربوده و به عناوین پرفروش فصل تبدیل شدند. بااین‌حال این مسئله نمی‌تواند موفقیت کیج را کمرنگ کند، آن هم در فصلی که باید آن را تابستان داغ نیکلاس کیج به حساب آورد.


لحظات غمگین فیلمهای تام هنکس مثل مسیر سبز و آپولو

۴- تام هنکس

Tom Hanks

تام هنکس از نظر ظاهری بازیگری معمولی است و به این ترتیب او محبوب همه افراد از هر سن و قشری است. برای همین عجیب نیست اگر بگوییم مجموع درآمد گیشه این هنرپیشه در سراسر جهان به رقم ۱۱/۷ میلیارد دلار می‌رسد. هنکس سال‌ها است که با حضور در آثاری موفق و محبوب به مسیر خود ادامه می‌دهد. از آثاری همچون «بی‌خواب در سیاتل» و «فیلادلفیا» در سال ۱۹۹۳ تا «آپولو سیزده» و داستان اسباب بازی در ۱۹۹۵ و همینطور «نجات سرباز رایان» و «ایمیل داری» (You've Got Mail) در سال ۱۹۹۸ که همگی مورد توجه مخاطبان قرار گرفتند. بااین وجود این بازیگر برجسته تنها یک بار لذت قرار گرفتن همزمان دو فیلم را در بین ده اثر پرفروش گیشه چشیده است، موفقیتی که آن را در سال ۱۹۹۹ تجربه کرد.

در آن زمان فیلم داستان اسباب بازی ۲ در آخر هفته به فروش سیصد هزار دلاری رسید که البته این تنها مربوط‌به نمایش آن در یک سالن سینما بود و به تدریج، با اکران گسترده این انیمیشن محبوب شاهد درآمد‌زایی بیشتر این اثر بودیم. ضمن آنکه این فیلم برای پنج هفته متوالی در صدر فهرست ده فیلم برتر باقی ماند.

در هفته چهارم اکران این فیلم، دیگر اثر باحضور تام هنکس با عنوان «مسیر سبز» (The Green Mile) هم اکران شده و مورد توجه زیادی قرار گرفت. به‌طوری که داستان اسباب بازی به سختی از سد این فیلم گذشته و جایگاه اول خود را حفظ کرد. درنهایت آن‌ها در آخر هفته بعدی هم جایگاه خود به‌عنوان فیلم‌های اول و دوم را تثبیت کرده و فیلم «دوس بیگالو: ژیگولوی مرد» (Deuce Bigalow: Male Gigolo) با فروش دوازده میلیونی در رتبه سوم قرار گرفت.


چهره خندان مایکل داگلاس

۵- مایکل داگلاس

Michael Douglas

درحالی که بیشتر ستارگان سینما دوست دارند در نقش شخصیت‌های خوب جاودانه شوند، مایکل داگلاس یکی از معدود افرادی است که با ایفای نقش شخصیت‌های نه چندان خوش‌نام تبدیل به ستاره بزرگی شده و به جمع بازیگران قدیمی همچون «جیمز کاگنی» و «رابرت میچام» پیوست.

مایکل داگلاس یکی از اسطوره‌های هالیوود است که در سال‌های اخیر در فیلم ابرقهرمانی «مرد مورچه‌ای» از دنیای سینمایی مارول حضور دارد و ظاهرا از این موفقیت هم راضی است. این مسئله شاید کمی طعنه آمیز به نظر برسد، زیرا او پیش از این در سال ۱۹۸۷ هم در دو نمونه از بزرگ‌ترین نقش آفرینی‌های خود در عالم سینما خوش درخشیده است. اولین نقش ‌آفرینی برجسته این ستاره حضور در فیلم «جاذبه یا جذابیت مرگبار» است که در آن با گلن کلوز همبازی بود. این فیلم که در اواسط ماه سپتامبر اکران شد، کار خود را با فروشی هفت میلیون دلاری آغاز کرد اما در ادامه به مدت هشت هفته متوالی جایگاه اول گیشه را به خود اختصاص داده و برای ۱۸ هفته هم جزو ده فیلم برتر گیشه باقی ماند.

در سیزدهمین هفته اکران این فیلم بود که داگلاس یک بار دیگر با فیلم «وال استریت» شگفتی آفرید. فیلمی که با کارش را با فروش ۴ میلیون دلاری آغاز کرده و رقابت سختی با آثار دیگر به نمایش درآمده داشت. اما نبرد بین دو این دو فیلم با حضور داگلاس هم جالب توجه بود و درنهایت فیلم جذابیت مرگبار با ۳۲۰ میلیون دلار درمقابل ۴۳ میلیون دلار درآمد فیلم وال استریت، برنده جنگ گیشه شد. اما نکته جالب اینجا است که داگلاس برای بازی در فیلم دوم یعنی وال استریت برنده جایزه اسکار شد، بنابراین باید برای هر دو فیلم جایگاهی تقریبا مساوی را در نظر گرفت.


تفاوت چهره دامنل گلیسون در فیلمهای مختلف

۶- دامنل گلیسون

Domhnall Gleeson

دامنل گلیسون ممکن است سوپر استار گیشه نباشد، اما از دید عده‌ای این هنرپیشه‌یِ فیلم‌های مستقل هم باید جایی در این فهرست داشته باشد. فیلم «جنگ ستارگان نیرو بر می‌خیزد» در ۱۸ دسامبر اکران شد و در اولین اکران آخر هفته خود به درآمد ۲۴۷ میلیون دلاری رسید که رقم قابل توجهی است. اگر به خاطر داشته باشید گلیسون در این فیلم برای دهمین بار نقش فرمانده آرمیتاژ هاکس را بازی کرد.

نیرو بر می‌خیزد برای چهار هفته در صدر جدول فروش بود، همچنین ده هفته در بین ده فیلم برتر گیشه باقی ماند. در ۲۵ دسامبر فیلم «بازگشته» (The Revenant) با شرکت گلیسون در نقش کاپیتان اندرو هنری اکران شده و در رتبه ۲۲ گیشه قرار گرفت، دو هفته بعد و در سومین آخر هفته خود درآمد فیلم جهشی قابل‌توجه کرده و به ۳۹/۸ میلیون دلار رسید. به این ترتیب این فیلم در چهارمین آخر هفته اکرانش، پس از فیلم نیرو بر می‌خیزد در جایگاه دوم قرار گرفت.

مشخص نیست آیا کسی این دو فیلم را به خاطر دامنل گلیسون دیده است یا خیر. حتی اگر کسی گلیسون را هم دلیل موفقیت این فیلم‌ها نداند چندان اهمیتی ندارد. مهم این است که این دو فیلم جزو ده فیلم برتر گیشه بودند و همین برای قرار گرفتن این نام بازیگر در این فهرست کافی است.


هایلی استاینفلد در سنین مختلف با مدل مو و لباس متفاوت

۷- هایلی استاینفلد

Hailee Steinfeld

هایلی استاینفلد با فیلم وسترنی از برادران کوئن با عنون «شهامت واقعی» وارد صحنه شده و خیلی زود نامزد دریافت جایزه اسکار شد. از زمان اکران این فیلم در سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۸، این بازیگر جوان همچنان با سری برافراشته به جلو نگریسته و برای تبدیل شدن به یک بازیگر موفق تلاش کرد تا اینکه درنهایت در این سال موفق شد بخشی از ده فیلم برتر گیشه باشد.

فیلم «مرد عنکبوتی به درون دنیای عنکبوت» در ۱۴ دسامبر اکران شد و خیلی زود به درآمد ۳۵ میلیون دلاری دست پیدا کرد، اما خیلی زود این رقم را به فروش ۳۷۵ میلیون دلاری در سراسر جهان ارتقا داد که موفقیتی تحسین‌برانگیز بود. استاینفلد در این فیلم صداپیشگی شخصیت «گوئن استیسی» را برعهده داشت، اما با حضور در فیلم «بامبلبی» (Bumblebee) ستاره بودن خود را به اثبات رساند.

این فیلم که پیش درآمد مجموعه فیلم‌های محبوب و پرفروش تبدیل‌شوندگان است هم کار خود را با فروشی نزدیک به فیلم به درون دنیای عنکبوت آغاز کرد. به این ترتیب این دو فیلم برای چند هفته بعدی پس از اکران خود، بین ده فیلم برتر گیشه قرار داشتند. البته اکران فیلم «آکوامن» و «بازگشت مری پاپینز» این فیلم را به عقب راند، بااین حال این موفقیت استاینفلد را در موقعیتی خاص قرار داد که تجربه‌اش نصیب هر بازیگری نمی‌شود.


کریس همسورث در نقش ثور خدای قدرتمند اساطیری با پتک معروفش در دست

۸- کریس همسورث

Chris Hemsworth

سال ۲۰۱۲ برای کریس همسورث سالی شلوغ بود. او در ابتدا با فیلم «کلبه ای درجنگل» شانس خود را برای قرار گرفتن در میان ده فیلم برتر گیشه آزمود. اما این کمدی ترسناک ساخته جاس ویدون درنهایت در چهارمین هفته اکران خود قافیه را به فیلم انتقام جویان باخته و از فهرست ده اثر برتر خارج شد. در آن زمان فیلم انتقام جویان با شکستن رکوردها تبدیل به اولین فیلمی شد که در اولین اکران خود بیش از دویست میلیون دلار فروش داشته و همچنین اولین فیلمی بود که کارگردانی آن را جیمز کامرون برعهده نداشت، اما در داخل آمریکا به فروشی ۶۰۰ میلیونی دست پیدا کرد.

در هفته پنجم اکران انتقام جویان بود که همسورث این بار با فیلم «سفید برفی و شکارچی» دوباره در میان فیلم‌های برتر گیشه قرار گرفت، فیلمی که در آن با شارلیز ترون و کریستن استوارت همبازی بود. سفید برفی افتتاحیه‌ای ۵۶ میلیون دلاری داشت و دراین زمان انتقام جویان با درآمد ۲۰ میلیون دلاری به رتبه سوم رسید. به این ترتیب همسورث با دو فیلم انتقام جویان و سفید برفی برای مدتی فاتح گیشه بود.


بازیگر جان سی رایلی در فیلمهای مختلف با ظاهر متفاوت

۹- جان سی. رایلی

John C. Reilly

جان سی. رایلی هم در آثار شناخته شده و معروف بازی کرده و هم ردپایش در فیلم‌های نه چندا مطرح قابل مشاهده است. بااین حال این ستاره تنها یک بار موفق شد در دو فیلم حضور داشته باشد که جزو ده فیلم برتر گیشه بودند. نام این دو فیلم دارودسته‌های نیویورکی و فیلم «شیکاگو» بود.

رایلی در فیلم دارودسته‌های نیویورکی به کارگردانی ماترین اسکورسیزی نقش مکمل را ایفا کرد. این فیلم در افتتاحیه خود ۹ میلیون دلار فروش کرده و در آخر هفته در رتبه چهارم قرار گرفت. اما بزرگ‌ترین رقیب این فیلم در فصل جوایز، فیلم شیکاگو بود که یک هفته بعد؛ اکرانش به‌صورت محدود آغاز شده و دو میلیون دلار فروش کرد. در آخر هفته بعد شیکاگو موفق شد دارودسته‌های نیویورکی را پشت بگذاردُ این فیلم در اسکار هم از فیلم اسکورسیزی جلو زده و جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد.

درنهایت فروش جهانی شیکاگو ۳۰۶ میلیون دلار و فروش دارودسته‌های نیویورکی ۱۹۳ میلیون دلار ثبت شد. اما دراین بین برنده بزرگ سال جان سی رایلی بود که در هر دو فیلم محبوب گیشه حضور داشت. بااین حال او تنها به نامزدی جایزه اسکار برای حضور در فیلم شیکاگو بسنده کرده و به هالیوود نشان داد که او یکی از بهترین ستاره‌های مکمل است.


فین ولفهارد در فیلم ترسناک آن و سریال چیزهای عجیب در سن نوجوانی

۱۰- فین ولفهارد

Finn Wolfhard

از میان سخت‌ترین مراحلی که در هالیوود با آن‌ها مواجه می‌شویم، دو مرحله دشواری‌های بیشتری به همراه دارد. یکی ترک صفحه کوچک تلویزیون و راهی پرده نقره ای سینما شدن و دیگری تبدیل شدن یک ستاره کودک به بازیگر محبوب بزرگسال. بااین حال با مجموع فروش ۱/۶ میلیارد دلاری ده فیلمی که فین ولفهارد در آن‌ها حضور داشته، شاید باید بگوییم که این بازیگر از پس این دو مرحله به خوبی برآمده است.

ولفهارد به خوبی می‌داند که باید امضایش را پای کدام قراردادها بگذارد و از این بین بزرگ‌ترین موفقیت او اولین حضور سینماییش با فیلم ترسناک «آن» (It) بود. اقتباس سینمایی از رمان استیون کینگ که افتتاحیه ۱۲۳ میلیون دلاری داشت و فروش جهانیش به رقم قابل‌توجه ۷۰۱ میلیون دلار رسید. دنباله این فیلم که در سال ۲۰۱۹ اکران شد هم اگرچه کمی کاهش رقم فروش را تجربه کرد، اما همچنان فروش جهانی خوبی داشته و ۴۷۳ میلیون دلار درآمد داشت.

این فیلم برای مدتی جایگاه اول گیشه را به خود اختصاص داده و تا ششمین آخر هفته اکران خود در رتبه هشتم قرار داشت. در این آخر هفته بود که فیلم خانواده آدامز با صداپیشگی ولفهارد در نقش پاگزلی آدامز اکران شده و در رتبه دوم گیشه قرار گرفت. هرچند با ورود فیلم «جوکر» اوضاع تغییر کرده و این فیلم جایگاه اول را برای کل فصل پاییز به خود اختصاص داد، بااین‌حال این مسئله نمی‌تواند موفقیت ولفهارد را کمرنگ کند.


جاش برولین در نقش ابرشروری به نام تانوس و تصویری از چهره زخمی برولین

۱۱- جاش برولین

Josh Brolin

تابستان سال ۲۰۱۸، یکی از بهترین اوقات برای جاش برولین بود. چرا که فیلم «انتقام جویان: نبرد ابدیت» (Avengers: Infinity War) به مدت چهار ماه جزو ده اثر برتر گیشه می‌درخشید. در این فیلم برولین به کمک صحنه پردازی و فناوری موشن کپچر در نقش تانوس حضور داشت. سومین فیلم از مجموعه فیلم‌های انتقام جویان با فروش ۲۵۷ میلیودن دلاری در افتتاحیه آخر هفته خود، گیشه را فتح کرده و به مدت سه هفته در صد جدول قرار داشت. تااینکه دیگر فیلم شرکت مارول یعنی ددپول ۲ وارد میدان شده و این جایگاه را از آن خود کرد. البته که جاش برولین در این فیلم هم حضور داشت و باز هم به شخصیت منفی داستان جان بخشیده بود.

توجه کنید که اگرچه این دو فیلم هر دو محصول شرکت مارول بودند، اما هرکدام به یک مجموعه متفاوت تعلق داشتند. درنتیجه می‌توان گفت برولین در دو اثر متفاوت بازی کرده بود که هردو جزو ده فیلم برتر گیشه بودند. البته در همان تابستان فیلم «سیکاریو: روز سرباز» (Sicario: Day of the Soldado) هم کار خود را با فروش ۱۹ میلیون دلاری آغاز کرده و در رتبه سوم قرار گرفت.


جوزف گوردون لویت در فیلمهای مختلف با گریم متفاوت

۱۲- جوزف گوردون لویت

Joseph Gordon-Levitt

جوزف گوردون لویت شاید جزو ستاره‌های برتر گیشه نباشد، اما او بازیگر نقش مکمل قابل توجهی است. در سال ۲۰۱۲ او در مجموع در چهار فیلم حضور داشت که طی پنج ماه اکران شدند. یکی از این چهار فیلم آخرین فیلم از سه‌گانه بتمن اثر کریستوفر نولان بود که لویت در نقش جان بلیک در آن حضور داشت. فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (The Dark Knight Rises) اکران ۱۶۰ میلیون دلاری را تجربه کرده و در طول سه هفته ابتدایی اکران در رتبه اول و در طول هشت هفته هم بین ده فیلم برتر گیشه قرار داشت. در هفته ششم این فیلم به رتبه پنجم سقوط کرد، اما در همان زمان شاهد اولین اکران فیلم «نهایت سرعت» (Premium Rush) بودیم که با فروش ۶ میلیون دلاری در رده هشتم جدول قرار داشت.

لویت در این فیلم نقش یک پیک دوچرخه سوار را بازی می‌کرد که درگیر بازی تعقیب و گریز می‌شود. این فیلم درنهایت به فروش ۳۱ میلیون دلاری در سراسر جهان رسید. درادامه شاهد حضور لویت در فیلم علمی تخیلی «لوپر» (Looper) بودیم که به فروش ۱۷۰ میلیون دلاری رسید و همچنین در بیوگرافی پرحاشیه استیون اسپیلبرگ یعنی فیلم «لینکلن» هم بازی کرد که در مجموع در جهان ۲۷۳ میلیون دلار فروش داشت. به این ترتیب می‌توان گفت لویت سال موفقی را با این چهار اثر برتر تجربه کرد.


تام هالند در لباس مرد عنکبوتی در فیلم آنچارتد و صحنه از فیلم غیرممکن با حضور نا

۱۳- تام هالند

Tom Holland

هالند در نقش مرد عنکبوتی خوش درخشیده و ثابت کرد به خوبی از پس ایفای نقش این ابرقهرمان برمی‌آید. تا اینجا هم فروش مرد عنکبوتی در سراسر جهان شگفت انگیز بوده است. فیلم «مرد عنکبوتی: دور از خانه» بود که در اواخر سال ۲۰۲۱ اکران شده و افتتاحیه‌ای ۲۶۰ میلیون دلاری را تجربه کرد اما درنهایت فروش آن در کل جهان به ۱/۹ میلیارد دلار رسید.

فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» که هر سه بازیگر نقش مرد عنکبوتی یعنی توبی مگوایر، اندرو گارفیلد و تام هالند را همزمان در اختیار داشت هم دیگر اثر موفق کارنامه حرفه‌ای تام هالند است. اما زمانی‌که فیلم «آنچارتد» (Uncharted) با بازی هالند اکران شده و با فروش قابل‌توجه ۴۴ میلیون دلاری در صدر جدول گیشه قرار گرفت، راه برای قرار گرفتن هالند در این فهرست هموارتر شد. به‌ویژه آنکه در همان زمان راهی به خانه نیست در هفته دهم اکران خود بوده و با فروش ۷/۴ میلیون دلاری در این هفته در مقام سوم قرار گرفت. به این ترتیب هالند هم با داشتن دو اثر بزرگ و پرفروش در میان ده فیلم برتر گیشه به دیگر بازیگران موفق این فهرست پیوست.

نظر شما در مورد این هنرنمایی ستارگان هالیوود در گیشه چیست؟ درمیان این ستارگان کدام یک موفق‌تر ظاهر شده است؟ مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم، حتما آن‌ها را با ما درمیان بگذارید. از این همراهی شما سپاسگزاریم



اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده