نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۹

معرفی سریال آلیس در سرزمین مرزی (Alice in Borderland)

سریال آلیس در سرزمینی مرزی (Alice in Borderland) مجموعه‌ای دلهره‌آور از سرویس نتفلیکس است که به ژانر بقا تعلق دارد و مخصوص کسانی‌ست که عاشق بازی بتل رویال هستند.

اواسط سال ۲۰۱۹ بود که سرویس استریم نتفلیکس اعلام کرد قصد دارد یک لایو اکشن اقتباسی براساس یک مانگا به نام Alice in Borderland بسازد. از همان ابتدا یوشیکی واتابه، یاسوکو کورامیتسو و شینسوکه ساتو به سریال Alice in Borderland (آلیس در سرزمینی مرزی) پیوستند تا فیلمنامه‌ی هر قسمت را بنویسد. ساتو وظیفه‌ی کارگردانی را هم برعهده داشت و با این دیدگاه کار خود را انجام داد که این سریال «یک فیلم خیلی خیلی طولانی» باشد. مدتی بعد هم کنتو یامازاکی و تائو سوچیا به تیم بازیگران اصلی پیوستند تا نقش ریوهی آریسو و یوزوها اوساگی را به‌ترتیب ایفا کنند. از جمله بازیگران دیگر هم می‌توان نیجیرو موراکامی، آیاکا میوشی، دوری ساکورادا و آیا آساهینا و غیره اشاره کرد.

فصل اول این سریال در دسامبر سال ۲۰۲۰ پخش شد و حسابی مورد استقبال منتقدان قرار گرفت؛ اکثر آن‌ها این سریال را برای صحنه‌های اکشن، سبک کارگردانی و هنرنمایی بازیگران مورد تحسین قرار دادند. تعداد زیادی از این منتقدان، سریال آلیس در سرزمین مرزی را با آثار مختلفی از ژانر بقا از جمله فیلم Battle Royale (بتل رویال) و فیلم Cube (مکعب) مقایسه کردند. هنرنمایی قدرتمند بازیگران و تعداد بالای بیننده‌ها در کشورهای مختلف آنقدر چشمگیر بود که باعث شد شبکه نتفلیکس آن را برای فصل دوم هم تمدید کند؛ آن هم درست ۲ هفته بعد از پخش فصل اول.

گروهی از شخصیت‌ها در سریال Alice in Borderland

فصل دوم این مجموعه دقیقا ۲ سال بعد از پخش فصل ابتدایی در اختیار مخاطبان و مشترکان نتفلیکس قرار گرفت و تا حد زیادی تحسین و استقبال منتقدان را به‌دنبال داشت. در خلاصه داستان سریال آلیس در سرزمین مرزی اینطور آمده که: «آریسو مرد جوانی است که پول و شانس زیادی ندارد. او در حال حاضر نیز بیکار هم است. یک روز نوری کور‌کننده شهر را فرا می‌گیرد که بعد از آن، همه ساکنان شهر توکیو را از دست می‌دهد؛ البته به جز آریسو و دو دوستش. بعد از این اتفاق، یک بازی خطرناک و بالقوه‌ی کشنده برای بقا آغاز می‌شود که این سه دوست را مجبور به شرکت در آن می‌کند.»

آریسو، شخصیت اصلی این ماجرا، یک گیمر افسرده است که هیچ موفقیتی در زندگی ندارد و مدام پدر و برادرش به او سرکوب می‌زنند. آریسو که پیش از این اتفاق گیمر بسیار حرفه‌ای بود و علاقه‌ی خیلی زیادی به بازی داشت، حالا مجبور است که در یک بازی واقعی بازی کند و چاره‌ای جز ادامه دادن ندارد؛ بازی‌ای که دیگر مانند قبل تخیلی و ساختگی نیست و حالا جان افراد در خطر است. هر کدام از شخصیت‌های داستان به‌صورت اتفاقی وارد این بازی می‌شوند و نمی‌توانند به هیچ طریقی از آن بیرون بیایند؛ به محض اینکه برای بیرون آمدن از این بازی تلاش کنند، توسط لیزرهایی که از آسمان روشن می‌شود، این افراد مورد هدف قرار می‌گیرند و در کسری از ثانیه می‌میرند.

احتمالا اسم این سریال، شما را به یاد داستان Alice in Wonderland از لوئیس کارول می‌اندازد؛ در حقیقت این مجموعه بازگویی همان داستان، با تغییرات مخصوص به خودش است و اسم شخصیت‌ها نقش هرکس را در داستان نشان می‌دهد (مثلا ریوهی آریسو از آلیس برداشته شده است و یوزوها اوساگی از خرگوش سفید الهام گرفته شده است و غیره). هارو آسو، کسی که خود مانگا را نوشته بود و طراحی تصاویرش را انجام داد، توضیح داده که شخصیت‌های اصلی داستان را براساس خودش خلق کرده است. در یادداشت‌های تولیدی منتشر شده توسط نتفلیکس، آسو نقل می‌کند که «من به 20 سالگی خودم نگاه کردم و آریسو را براساس سردرگمی خودم در آن زمان خلق کردم».

تائو تسوچیا در فصل اول سریال Alice in Borderland

آسو در ادامه اینطور گفته بود که شخصیت جسور و شجاع اوساگی را هم براساس جنبه‌ی مستقل و توانایی‌اش برای تکیه بر خودش به‌جای دیگران، خلق کرده است. این مجموعه حول محور شخصیت‌هایی می‌چرخد که در نسخه متروکه‌ی توکیو به دام افتاده‌اند و مجبور به رقابت در بازی‌های خطرناک می‌شوند. برخی از منتقدان نسبت به این انتقاد داشتند که داستان بدون اینکه تمرکز ویژه‌ای روی تکامل شخصیت‌ها و ماهیت کلی قصه بگذارد، خط داستانی خود را پیش می‌برد؛ خصوصا در بخش دوم داستان. آن‌ها به این موضوع اشاره کردند که تعدادی از شخصیت‌ها، تاثیر کمی روی مخاطب می‌گذارند؛ هرچند که سوچیا یک قهرمان اکشنِ خیلی خوب را نشان می‌دهد.

هنوز سرویس استریم نتفلیکس سریال آلیس در سرزمین مرزی را برای فصل سوم تمدید نکرده است؛ هرچند که پربیننده‌ترین مجموعه‌ی ژاپنی‌زبان تاریخ نتفلیکس به شمار می‌رود. بنابراین، باتوجه به موفقیت‌ها و عملکرد برجسته‌ی این سریال، تمدید شدنِ آن برای فصل سوم آنقدرها هم دور از انتظار به نظر نمی‌رسد. باتوجه به اینکه دو فصل اول این مجموعه کاملا مانگا را اقتباس کرده بود، این احتمال درباره فصل سوم هم وجود دارد. البته این احتمال هم وجود دارد که فصل سوم، داستان Alice in Borderland Retry را اقتباس کند؛ باتوجه به اینکه داستان این مانگا، چند سال بعد از ماجرای اصلی رخ می‌دهد.


سریال های مشابه سریال آلیس در سرزمین مرزی

پوستر سریال Squid Game نتفلیکس

سریال Squid Game

سریال بازی مرکب

بازیگران: لی جونگ-جائه، پارک هائه-سو و یاسوشی ایواکی

سال پخش: ۲۰۲۱ تاکنون

خلاصه داستان: افرادی که در زندگی به دلایل مختلف شکست می‌خورند، اما ناگهان دعوت‌نامه‌ای مرموز برای شرکت در یک بازی بقا دریافت می‌کنند تا بیش از ۳۸ میلیون دلار آمریکا را به‌دست آورند. بازی در جزیره‌ای منزوی اتفاق می‌افتد و شرکت‌کنندگان تا زمانی‌که برنده نهایی مشخص شود، زندانی هستند. این داستان شامل بازی‌های محبوب کودکان کره‌ای از دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ است؛ مانند بازی ماهی مرکب، که نوعی برچسب است که در آن حمله و دفاع از تخته‌ای به شکل ماهی مرکب استفاده می‌کنند که در خاک کشیده شده است.


گروه دانش‌آموزان از مدرسه فرار می‌کنند سریال همه‌ی ما مرده‌ایم

سریال All Of Us Are Dead

سریال همه ما مرده‌ایم

بازیگران: پارک جی-هو، یون چان-یونگ و چو یی-هیون

سال پخش: ۲۰۲۲

خلاصه داستان: یک روز مدرسه عادی برای دانش‌آموزان یک دبیرستان کره‌ای بود، تا زمانی‌که دانش‌آموزی از آزمایشگاه علمی مدرسه که به ویروس ناشناخته آلوده شده بود برمی‌گردد. همان‌طور که عفونت از مدرسه و در سراسر شبه جزیره پخش می‌شود، ارتش به‌شدت از معلم علوم روان پریشی که همه چیز را شروع کرده بود بازجویی می‌کند، درحالی‌که دانش آموزانش تا رسیدن کمک برای زنده ماندن تلاش می‌کنند.


آرون استنفورد و آماندا شول در سریال 12 Monkeys

سریال 12 Monkeys

سریال ۱۲ میمون

بازیگران: آرون استنفورد، آماندا شول و کرک اسودو

سال پخش: ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸

خلاصه داستان: جیمز کول و دکتر کاساندرا «کاسی» ریلی، دو غریبه هستند که به‌دست سرنوشت در یک مأموریت درکنار هم قرار می‌گیرند. آن‌ها قرار است در این مأموریت، از سفر در زمان برای متوقف کردن نقشه‌های مخرب سازمان مرموزی به نام «ارتش ۱۲ میمون» استفاده کنند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده