نویسنده: مریم اصلانی
// سه شنبه, ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۹

بهترین انیمیشن های باربی | از راپونزل تا قصر الماس

این روزها که بحث فیلم باربی به کارگردانی گرتا گرویگ داغ است، بد نیست نگاهی هم به شماری از بهترین انیمیشن‌های سینمایی باربی داشته باشیم. 

باربی از جمله نمادین‌ترین محصولات دنیای امروز است. از شکل دادن تحولی بزرگ در بازار فروش اسباب بازی در اواخر دهه‌ی ۱۹۵۰ تا درخشش فوق‌العاده فیلم بلند باربی با حضور مارگو رابی و رایان گاسلینگ که از زمان اکرانش تا به امروز، با استقبال باشکوه مخاطبان و منتقدان مواجه شده است. این روزها نام باربی مترادف با رنگ‌ صورتی تند و جذابیت زنانه شده است، هرچند که باید بپذیریم آناتومی این عروسک و پیروی دقیق طراحان آن از استانداردهای زیبایی سنتی اروپایی باعث شد که بارها مورد انتقاد قرار بگیرد، اما درنهایت باربی همیشه حرفی برای گفتن دارد.

اما صرف‌نظر از تمام این موارد، هیچ کس نمی‌تواند قدرت این ستاره درخشان و همیشگی را انکار کند و پرواضح است که باربی قرار است همچنان در کانون توجه باقی بماند. اما از اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ ما شاهد ساخت پویانمایی‌های جذابی بودیم که سعی داشتند با استفاده از فناوری نوظهور CGI و الهام گرفتن از افسانه‌های کلاسیک، موسیقی، باله و شاهکارهای ادبی، دنیایی جدید را با حضور باربی به مخاطبان معرفی کنند. آثاری که در زمان خود به کلاسیک‌های کالت و پرمخاطب نسل زد و مخاطبان هزاره تبدیل شدند. از آنجایی که تعداد زیادی انیمیشن با محوریت باربی تولید شدند، قصد داریم به اختصار به معرفی شماری از بهترین آثار سینمایی از دنیای باربی بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.


بهترین انیمیشن های باربی

لمس شدن صورت باربی به وسیله یک پروانه صورتی جادویی در انیمه باربی پرنسس قدرتمند

۳۵. انیمیشن باربی پرنسس قدرتمند

انیمیشن Barbie in Princess Power

  • ژانر: خانوادگی، خیال‌انگیز
  • کارگردان: ازکیل نورتون
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • میانگین امتیازات Barbie in Princess Power در IMDB: ۵/۳

در انیمیشن باربی پرنسس قدرتمند با شاهزاده خانم کارا آشنا می‌شویم که بعد از لمس شدن به‌وسیله‌ی یک پروانه اسرارآمیز، متوجه نیروی خارق‌العاده خود می‌شود. حالا او باید همراه‌با دخترعموی نیرومندش که او هم وضعیتی مشابه دارد، به مقابله با شخصیت شریر داستان پرداخته و از قلمروی پادشاهی محافظت کند.

انیمیشن زیبای باربی پرنسس قدرتمند داستانی سرگرم کننده، صحنه‌های اکشن و جلوه‌های بصری زیبایی دارد که می‌تواند علاقمندان باربی را راضی کند.


باربی و خواهرانش در آغوش هم با پس زمینه درختهای تزئین شده کریسمس

۳۴. انیمیشن باربی: کریسمس بی‌عیب و نقص

انیمیشن Barbie: A Perfect Christmas

انیمیشن باربی: کریسمس بی‌عیب و نقص داستان دختری خوش ذوق و خواهرانش است که برای گذراندن ایام تعطیلات راهی سفری جاده‌ای می‌شوند. خواهران در طول سفر با چالش‌هایی غیرمنتظره مواجه می‌شوند که به رشد شخصیت آن‌ها کمک می‌کند. ‌آن‌ها همچنین متوجه ارزش خانواده و با هم بودن می‌شوند.

انیمیشن کریسمس بی‌عیب و نقص در قالب تصاویری جذاب و خاطره‌انگیز، پیامی مهم و نشاط‌آور را به بیننده منتقل می‌کند. اینکه همیشه به آنچه هستید اهمیت داده و خود واقعی‌تان را دوست بدارید.


باربی و دوستانش در راهروی مدرسه از انیمیشن خاطرات باربی

۳۳. انیمیشن خاطرات باربی

انیمیشن The Barbie Diaries

  • ژانر: خانوادگی
  • کارگردان: اریک فوگل
  • سال انتشار: ۲۰۰۶
  • میانگین امتیازات The Barbie Diaries در IMDB: ۵/۴

همان‌طور که از نامش پیدا است، داستان انیمیشن خاطرات باربی به فراز و نشیب‌های زندگی باربی در طول دوران دبیرستان می‌پردازد. اینکه او چگونه از شکست‌هایش درس گرفته و در مسیر موفقیت و محبوب شدن قدم برمی‌دارد و درنهایت اینکه او بالاخره کشف می‌کند واقعا کیست.

دراین فیلم باربی اهمیت واقعی بودن را درک کرده و به قدرت پیوندهای دوستانه حقیقی پی می‌برد. انیمیشن خاطرات باربی دارای آهنگ‌های جذاب و تم‌های مرتبط و دوست داشتنی است.


باربی و دختری کاملا شبیه به او در ماجراجویی پرنسس

۳۲. انیمیشن باربی: ماجراجویی پرنسس

انیمیشن Barbie Princess Adventure

باربی: ماجراجویی پرنسس به ما نشان می‌دهد که زندگی باربی به‌عنوان شاهزاده خانم باید چیزی بیش از انجام وظایف سلطنتی باشد. به‌همین خاطر او به همراه دوستش سفری به شهری جدید کرده و دنیایی جدید از موسیقی و رقص را کشف می‌کند.

تماشاگران این انیمیشن از سبک انیمیشن سازی، آهنگ‌های جذاب و داستان دلچسب این فیلم که در مورد اهمیت خودباوری، پیدا کردن خود واقعی و دوستی است،‌ لذت خواهند برد.


باربی و جوخه جاسوسی با حضور باربی و دو دوستش

۳۱. انیمیشن باربی و جوخه جاسوسی (جوخه جاسوسان)

انیمیشن Barbie: Spy Squad

  • ژانر: خانوادگی
  • کارگردان: کنراد هلتن
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • میانگین امتیازات Barbie: Spy Squad در IMDB: ۵/۵

باربی و جوخه جاسوسی داستان باربی و دوستانش است که از مهارت‌های خود برای مقابله با یک شخصیت شرور در سطح جهانی استفاده می‌کنند.

آن‌ها در طول این مأموریت به اهمیت اعتماد به همدیگر و انجام کار گروهی پی برده و از قابلیت‌های خود برای پیروزی در این بازی موش و گربه استفاده می‌کنند. این فیلم، اکشنی مهیج با‌حال و هوای فیلم‌های جاسوسی است که به کمک انیمیشن خیره کننده و روایت جذاب خود سعی در جلب توجه مخاطبان دارد.


تصویری از چهره باربی از انیمیشن باربی و کفشهای صورتی

۳۰. انیمیشن باربی و کفش‌های صورتی

انیمیشن Barbie in The Pink Shoes

انیمیشن باربی و کفش‌های صورتی داستان رقصنده باله جذابی به نام کریستین است که با پیدا کردن یک جفت کفش صورتی جادویی، لذتی متفاوت و خارق‌العاده از دنیای باله را کشف می‌کند.

درطول سفر برای رسیدن به سرزمین جادویی باله، کریستین از اهمیت پشتکار و بهره‌مندی از قدرت تخیل آگاه شده و لحظات زیبا و مهیجی را تجربه می‌کند. او همچنین می‌آموزد چطور به دوستانش کمک کرده و از غرایزش پیروی کند.


باربی و دوستش در کافه ساحلی در انیمیشن جادوی دلفین

۲۹. انیمیشن باربی: جادوی دلفین

انیمیشن Barbie Dolphin Magic

  • ژانر: ماجراجویی،‌ خانوادگی
  • کارگردان: کنراد هلتن
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • میانگین امتیازات Barbie Dolphin Magic در IMDB: ۵/۶

باربی: جادوی دلفین در مورد باربی و خواهرانش است که حین بازدید از استراحتگاه ساحلی، به‌دنبال پیدا کردن جواهر قیمتی کمیابی هستند. درادامه باربی به همراه دوستی جدید و مرموز به نام ایسلا، ماجراجویی گرمسیری را برای کمک به نجات دلفین‌ها و کشف این گنجینه پنهان آغاز می‌کند.

داستان انیمیشن زیبای جادوی دلفین با جلوه‌های بصری زیبا از دنیای زیر آب و همینطور به کمک داستان سرگرم کننده و پرماجرای خود، همان چیزی است که طرفداران باربی در انتظار تماشای آن هستند.


باربی با تاج نقره درحال خواندن کتاب در باغ در انیمیشن در مخفی

۲۸. انیمیشن باربی و در مخفی

انیمیشن Barbie and The Secret Door

الکسا شاهزاده خانم خجالتی ساکن پادشاهی مدرن و امروزی است. روزی او موفق به کشف دری مخفی می‌شود که رو به سرزمینی جادویی و مملو از شگفتی‌های جذاب باز می‌شود. این داستانِ انیمیشن جذاب باربی و در مخفی است، داستانی که ارزش‌هایی همچون شجاعت و قدرت دوستی را به نمایش می‌گذارد.

این اثر فیلمی سرگرم کننده است که با انیمیشن زیبایش می‌تواند توجه علاقمندان انیمیشن‌های باربی را به خود جلب کند.


باربی درحال چک کردن موبایلش در ماشین در انیمیشن شهر بزرگ رویاهای بزرگ

۲۷. انیمیشن باربی: شهر بزرگ،‌ رویاهای بزرگ

انیمیشن Barbie: Big City, Big Dreams

باربی: شهر بزرگ، آرزوهای بزرگ در مورد دختری ساکن شهری کوچک است که آرزو دارد روزی در انجام حرکات موزون و رقص به مهارت برسد. او برای شرکت در کلاس‌های یک آکادمی معتبر رقص راهی شهر نیویورک می‌شود و در آن‌جا با چالش‌های مختلفی برای پیدا کردن دوستان جدید، رقابت با دیگر شرکت کنندگان و همینطور دنبال کردن رویاهای خود مواجه می‌شود.

طرفداران باربی بدون تردید عاشق انیمیشن زیبا، آهنگ‌های جذاب و داستان دلگرم کننده این انیمیشن خواهند شد که نکات مثبتی را در مورد اهمیت پشتکار و دنبال کردن رویاها بیان می‌کند.


ستاره پاپ با موهای بنفش در انیمیشن پرنسس و ستاره پاپ

۲۶. انیمیشن باربی: شاهزاده خانم و ستاره پاپ

انیمیشن Barbie: The Princess and The Popstar

داستان انیمیشن باربی: شاهزاده خانم و ستاره پاپ در مورد شاهزاده خانمی است که رویای تبدیل شدن به یک ستاره پاپ را در دل دارد. از طرف دیگر بیننده با کایرا آشنا می‌شود، ستاره موسیقی که دوست دارد شاهزاده خانم باشد.

اینجا هم مثل انیمه شاهزاده و گدا این دو جای خود را با هم عوض می‌کنند تا چند صباحی زندگی که در آرزویش هستند را تجربه کنند. این انیمیشن درس‌هایی مهم و ارزشمند در مورد اهمیت صادق بودن با خود را به ببیننده‌های کم سن و سالش می‌آموزد. درکنار آن موسیقی زیبا و سرگرم کننده آن از دیگر نکات برجسته این انیمیشن است.


مهمانی چای در باغ با حضور باربی بند انگشتی

۲۵. انیمیشن باربی تقدیم می‌کند: بندانگشتی (تامبلینا)

انیمیشن Barbie Presents: Thumbelina

انیمیشن بند انگشتی یا تامبلینا، بازگویی افسانه کلاسیک بند انگشتی است. این بار باربی نقش بندانگشتی یا تامبلینا را بازی می‌کند، پری کوچکی که باید خانه خود را از خطر نابودی نجات دهد.

او در طول سفر خود با گروهی از موجودات جنگلی دوست شده و درک بهتری از ارزش اصیل بودن و روابط دوستانه پیدا می‌کند. انیمیشنی زیبا با داستانی سرگرم کننده که بیننده را با ماجراجویی‌های باربی همراه می‌کند.


باربی درحال نوازش کرن موجودات عجیب و جادویی در انیمیشن روشنایی ستاره

۲۴. انیمیشن باربی و ماجرای روشنایی ستاره

انیمیشن Barbie: Star Light Adventure

باربی و ماجرای روشنایی ستاره در مورد شاهزاده خانمی کیهانی است که باید از قدرت خود برای جلوگیری از محو شدن ستاره‌ها استفاده کند. به‌همین خاطر او به همراه گروهی از دوستانش سفری را برای نجات جهان آغاز می‌کند که در طول آن به قدرت خود ایمان آورده و به خودباوری می‌رسد.

انیمیشن باربی و روشنایی ستاره، ‌داستانی دلچسب در مورد شجاعت و دوستی است. اما برای اینکه ببینید آیا باربی کیهانی همان قهرمانی است که جهان به آن نیاز دارد یا خیر، باید به تماشای این فیلم بنشینید.


باربی با موهای طلایی و گردنبند ستاره در انیمه باربی و راک سلطنتی

۲۳. انیمیشن باربی در راک سلطنتی

انیمیشن Barbie in Rock ‘n Royals

داستان انیمیشن جالب توجه باربی در راک سلطنتی حول محور زندگی شاهزاده خانم کورتنی و ستاره سبک موسیقی راکی به نام اریکا می‌گذرد. این دو پس از آنکه به مکان اشتباهی فرستاده می‌شوند باید یاد بگیرند که چطور با همدیگر همکاری کنند تا به اهداف‌شان برسند.

این دوستی و اتحاد به‌ویژه زمانی‌که کمپ آن‌ها در شرف بسته شدن است به کمک‌شان آمده و این دو با قدرت موسیقی و پیوند ارزشمند دوستی به مقابله با مشکلات می‌شوند. فیلمی موزیکال و سرگرم‌کننده که جایی در فهرست فیلم‌های برگزیده باربی را به خود اختصاص داده است.


باربی و دوستانش در حال خوردن بستنی در انیمیشن راز پریان

۲۲. انیمیشن باربی: راز پریان

انیمیشن Barbie: A Fairy Secret

  • ژانر: خانوادگی، خیال‌انگیز
  • کارگردان: ویلیام لاو
  • سال انتشار: ۲۰۱۱
  • میانگین امتیازات Barbie: A Fairy Secret در IMDB: ۵/۹

شخصیت اصلی انیمیشن باربی: راز پریان متوجه می‌شود که او هم یک پری است و اکنون باید برای نجات قلمروی خود و دور نگه داشتن آن از چنگال قدرتی شیطانی وارد عمل شود. دراین بین باربی به نقش مهم دوستی و قدرت عمیق نشأت گرفته از اعتماد به نفس پی برده و از آن‌ها برای رسیدن به هدف خود بهره می‌برد.

این فیلم دارای انیمیشنی زیبا و داستانی سرگرم کننده است که می‌تواند حس ماجراجویی را در وجود بیننده زنده کند.


باربی درحال نوازش سر اسب سفید در انیمیشن ماجرای پونی

۲۱. انیمیشن باربی و خواهرانش در ماجرای پونی (باربی و خواهرانش در داستان اسب کوچولو)

انیمیشن Barbie & Her Sisters in a Pony Tale

انیمیشن باربی و خواهرانش در ماجرای پونی در یک آموزشگاه اسب سواری در دامنه کوه‌های آلپ می‌گذرد. باربی و خواهرانش هنگام بازدید ای ازن مکان با اسبی وحشی و مرموز آشنا می‌شوند.

این سفر و این آشنایی به آن‌ها نشان می‌دهد که مسئولیت پذیر بودن به چه معنا است، آن‌ها همچنین متوجه ارزش کار گروهی می‌شوند. داستانی سرگرم کننده و پرماجرا از دنیای باربی که تماشای آن می‌تواند برای هر علاقمند فیلم‌های باربی جالب توجه باشد.


قصر زیر آبی با مجسمه های سنگی دلفین در انیمیشن داستان پری دریایی دو

۲۰. انیمیشن باربی و داستان پری دریایی ۲

انیمیشن Barbie in a Mermaid Tale 2

در این دنباله فیلم داستان پری دریایی، باز هم با شخصیت مرلیا همراه می‌شویم که این بار برای شرکت در یک مسابقه موج سواری آماده می‌شود. اما درهمین زمان او متوجه خطر بزرگی می‌شود که پادشاهی زیر آب را تهدید می‌کند. پس مرلیا دوباره دست کمک به سوی دوستانش دراز کرده و با آن‌ها برای نجات دنیای زیر آب متحد می‌شود.

انیمیشن نفس‌گیر و ماجراجویی مهیج با صحنه‌های اکشن جذاب از جمله نکات مثبت انیمیشن باربی و داستان پری دریایی است.


باربی مریپوسا با بالهای پروانه ای شاین و اکلیلی

۱۹. انیمیشن باربی مریپوسا

انیمیشن Barbie Mariposa

  • ژانر: خانوادگی، خیال‌انگیز
  • کارگردان: کنراد هلتن
  • سال انتشار: ۲۰۰۸
  • میانگین امتیازات Barbie Mariposa در IMDB: ۶

داستان انیمیشن باربی مریپوسا درباره‌ی پری پروانه‌ای به نام مریپوسا است که با شاهزاده خانمی به نام کاتانیا دوست می‌شود. زمانی‌که نیرویی تاریک پادشاهی محل زندگی آن‌ها را تهدید می‌کند، این دو با هم متحد می‌شوند تا دنیا را نجات دهند.

مریپوسا در حال تلاش برای نجات دادن جهان، درس‌هایی آموخته و به اهمیت شجاعت و قدرت دوستی پی می‌برد. انیمیشن باربی مریپوسا جلوه‌های بصری زیبایی داشته و داستان آن دلنشین و دوست داشتنی است.


حشره بامزه در انیمیشن پریتوپیا یا فریتوپیا در میان گلها

۱۸. انیمیشن باربی در سرزمین پریان (باربی: پریتوپیا)

انیمیشن Barbie: Fairytopia

  • ژانر: خانوادگی، خیال‌انگیز
  • کارگردان: ویلیام لاو
  • سال انتشار: ۲۰۰۵
  • میانگین امتیازات Barbie: Fairytopia در IMDB: ۶

پنجمین فیلم باربی و اولین فیلمی که دارای خط داستانی اصلی بود، باربی در سرزمین پریان نام دارد که اتفاقا یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های این مجموعه است. میزان این محبوبیت به اندازه‌ای بود که شاهد ساخت دو دنباله مجزا برای این فیلم بودیم.

داستان باربی در سرزمین پریان در مورد روزمرگی‌های زندگی یک پری گل‌ها به نام الینا است که بال ندارد، بااین‌حال او شجاعانه به مقابله با پری شیطان صفتی به نام لاورنا رفته و تلاش می‌کند شهر پریان را از شر نقشه‌های شیطانی او حفظ کند.

حضور شخصیت‌هایی دوست داشتنی مثل بایبل و دندلاین از جمله امتیازاتی است که باعث شد این فیلم بسیار مورد توجه طرفداران فیلم‌های باربی قرار گرفته و منتقدان را هم راضی کند. بااین‌وجود دو دنباله این فیلم نتوانستند آنگونه که باید و شاید خوش درخشیده و به‌اندازه فیلم اصلی مورد توجه قرار گیرند. درنهایت باربی در سرزمین پریان همچنان یکی از آثار محبوبی است که اگر جزو علاقمندان آثار سینمایی با محوریت باربی هستید، می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید.


باربی با موهای صورتی رنگ و چند رشته مروارید به گردن در انیمیشن باربی و شاهزاده مروارید

۱۷. انیمیشن باربی: پرنسس مروارید

انیمیشن Barbie: The Pearl Princess

داستان باربی پرنسس مروارید در مورد پری دریایی خوش فکر و خلاقی به نام لومینا است که نه‌تنها قدرت تغییر دادن رنگ مرواریدها را دارد، بلکه می‌تواند آن‌ها را به حرکت و جنب و جوش هم بیندازد. لومینا همینطور آرایشگر ماهری است.

درادامه داستان شاهد تلاش لومینا هستیم که باید از قدرت خود در کنترل مرواریدها استفاده کرده و سرزمینش را از دسترس نیرویی شیطانی دور نگه دارد. دراین بین لومینا یاد می‌گیرد که با خودش صادق بوده و آرزوهایش را دنبال کند.


باربی مریپوسا با دو موجود پشمالوی بامزه

۱۶. انیمیشن باربی مریپوسا و شاهزاده خانم پریان

انیمیشن Barbie Mariposa and The Fairy Princess

مریپوسا در این دنباله جدید از انیمیشن باربی مریپوسا باید برای نجات جان ملکه و برقراری صلح دوباره در قلمروی پادشاهی به سفری پرمخاطره برود. او و شاهزاده خانم کاتانیا دست به ماجراجویی مهیج و البته جادویی می‌زنند، درحالی که باید یاد بگیرند هیچ چیز آسان به‌دست نیامده و برای رسیدن به هدف باید همیشه آماده فداکاری کردن و نشان دادن شجاعت خود باشند.

انیمیشنی زیبا و سحرانگیز که با نمایش ارزش دوستی و اعتماد، به‌دنبال جلب توجه علاقمندان مجموعه فیلم‌های باربی است.


باربی نشسته روی پشت یک حشره

۱۵. انیمیشن باربی در سرزمین پریان: جادوی رنگین‌کمان

انیمیشن Barbie Fairytopia: Magic of The Rainbow

دیگر دنباله فیلم باربی در سرزمین پریان، انیمیشن جادوی رنگین کمان است که مخاطب را دیگر بار همسفر الینا می‌کند. این پری گل‌های دوست داشتنی قرار است سری به مدرسه پریان زده و مهارت‌های خود را بهبود ببخشد. اما همچون گذشته لاورنای شرور و حسود وارد عمل شده و سعی دارد زمین را به یک زمستان ابدی محکوم کند. پرسش اینجا است که آیا باز هم نیروی خیر و نیکی می‌تواند بر شر و بدی پیروز شود؟

الینا این بار هم در طول مسیر برای رسیدن به هدف نهایی، درس‌هایی می‌آموزد. او به اهمیت پشتکار پی برده و قدرت دوستی را درک می‌کند. انیمیشن جادوی رنگین کمان اثری زیبا است که از فضایی جادویی و داستانی سرگرم‌کننده بهره برده و مخاطب را مجذوب خود می‌کند.


باربی با موهای دم اسبی و پس زمینه آبی دریا

۱۴. انیمیشن باربی در داستان پری دریایی

انیمیشن Barbie in a Mermaid Tale

  • ژانر: خیال‌انگیز،‌ خانوادگی
  • کارگردان: آدام وود
  • سال انتشار: ۲۰۱۰
  • میانگین امتیازات Barbie in a Mermaid Tale در IMDB: ۶/۳

انیمیشن باربی در داستان پری دریایی به شخصیت مرلیا اختصاص دارد، قهرمان جوان موج سواری که متوجه می‌شود نیمی پری دریایی است. مرلیا به کمک دوستان پری دریایی خود باید پادشاهی زیر آب را از چنگال پری دریایی شروری نجات دهد که به‌دنبال حکومت بر جهان است.

مرلیا در طول این سفر ماجراجویانه هم چیزهای بیشتری در مورد کار گروهی می‌آموزد و هم با قدرت ایمان به خود آشنا می‌شود. انیمیشن باربی در داستان پری دریایی، اثری زیبا با داستانی سرگرم کننده و جلوه‌های بصری جذاب است که دست کم باید یک بار آن را تماشا کرد.


باربی و دوستانش درحال ادای سوگند همه برای یکی یکی برای همه درانیمیشن باربی و سه تفنگدار

۱۳. انیمیشن باربی و سه تفنگدار

انیمیشن Barbie and The Three Musketeers

انیمیشن باربی و سه تفنگدار که از شبکه نیکلودئون پخش شد، شانزدهمین فیلم از مجموعه فیلم‌های باربی است که باربی را در نقش ماجراجویی جوان به نام کورین معرفی می‌کند. او آرزوی تفنگدار شدن را در سر می‌پروراند و چنان شیفته این خواسته خود است که به چیز دیگری توجه ندارد. دراین بین کورین فرصتی پیدا می‌کند تا درکنار دوستانش همچون آرامین، رنه و ویوکا برای خنثی کردن توطئه‌ای شیطانی وارد عمل شود.

انیمیشن باربی و سه تفنگدار اثری پر جنب‌وجوش است که پیامی قدرتمند را به زنان جوان مخابره می‌کند: اینکه هرگز دست از آرزوهای‌شان نکشیده و رویاهای خود را با شور و اشتیاق دنبال کنند. داستان فیلم برگرفته از رمان سه تفنگدار اثر الکساندر دوما است و از این نظر تازگی چندانی ندارد، بااین‌حال تلاش سازندگان برای ویژگی بخشی به شخصیت‌ها و نمایش سکانس‌های اکشن هیجان انگیز باعث شده است این مسئله کمرنگ شده و چندان به چشم نیاید.


باربی در لباس قرمز درحال هدیه دادن به دیگران در انیمیشن سرود کریسمس

۱۲. انیمیشن باربی در سرود کریسمس

انیمیشن Barbie in a Christmas Carol

همان‌طور که از نام این انیمیشن پیدا است، فیلم باربی در سرود کریسمس بازگویی دیگری از داستان کلاسیک چارلز دیکنز است. در این فیلم باربی در نقش ادن استارلینگ حضور دارد، خواننده‌ای خودخواه که شب کریسمس خود را با سه روحی می‌گذراند که به دیدار او آمده‌اند.

در خلال این تجربه متفاوت، شگفت‌انگیز و البته ترسناک، ادن با معنای واقعی کریسمس آشنا شده و به اهمیت مهربان بودن پی می‌برد. بینندگان قطعا از تماشای این انیمیشن زیبا و داستان جذاب آن لذت خواهند برد.


پری دریایی با موهای آبی رنگ در باربی مرمیدیا

۱۱. انیمیشن باربی در سرزمین پریان: مرمیدیا

انیمیشن Barbie Fairytopia: Mermaidia

یکی از دنباله‌های معمولی فیلم باربی در سرزمین پریان، مرمیدیا است که باز به داستان الینا می‌پردازد که سعی دارد به کمک یک پری دریایی به نام نوری، یکی از مردان دریایی که به‌وسیله لاورنای شرور اسیر شده است را نجات بدهد. الینا در طول این سفر هم از قدرت‌های جدیدش بهره می‌برد و هم بهتر با خودش آشنا می‌شود و این مسیر خودشناسی به او کمک می‌کند که هم مرد اسیر و هم کل اقیانوس را از نقشه‌های شریرانه لاورنا نجات دهد.

فیلم مرمیدیا از هیاهویی که در دهه‌ی ۲۰۰۰ پیرامون پریان دریایی شکل گرفته بود بهره فراوانی برد. از طرف دیگر اگرچه این فیلم در مقام مقایسه با دیگر فیلم‌های محبوب دنیای باربی چندان برجسته نیست، بااین‌حال به‌دلیل محیط خاص سوژه اصلی داستانش (دنیای زیر آب) توانست بهتر از دیگر آثار باربی روی جلوه‌های بصری مانور داده و خلاقانه‌تر ظاهر شود.


باربی و عروسک فندق شکن نشسته روی پل درحال نگاه کردن به قرص ماه

۱۰. انیمیشن باربی و فندق‌شکن

انیمیشن Barbie in The Nutcracker

  • ژانر: خانوادگی، موزیکال
  • کارگردان: اوون هارلی
  • سال انتشار: ۲۰۰۱
  • میانگین امتیازات Barbie in The Nutcracker در IMDB: ۶/۳

فیلم باربی و فندق‌شکن اقتباسی از باله کلاسیک چایکوفسکی به نام فندق‌شکن است. اثری سینمایی و نوستالژیک با حال‌وهوای کریسمس که تماشایش حین نوشیدن یک فنجان شکلات داغ می‌تواند تعطیلات را دلچسب‌تر کند.

به‌عنوان اولین فیلم دراین مجموعه، علاقمندان فیلم‌های باربی باید خود را مدیون این اثر کلاسیک بدانند که آغازگر رنسانس باربی در هزاره جدید بود. اثری که به تماشاگران اجازه داد عروسک محبوب خود را در قامت اثری باشکوهِ ساخته شده با فناوری CGI تماشا کنند.

البته این اولین فیلم بودن به معنای این نیست که فیلم باربی و فندق‌شکن بهترین اثر این مجموعه است، چون گاهی اوقات حس می‌کنیم فیلم در بیان داستان خود کمی حواس پرت عمل کرده است. از طرف دیگر از نظر فناوری استفاده شده درساخت فیلم هم شاهد کاستی‌هایی هستیم. مثلا صورت باربی خیلی تخت و یک دست به نظر می‌رسد و حالت چشمان او کاملا درست از آب درنیامده است. بااین‌حال این فیلم همچنان جذاب و مملو از جادویی درخشان است‌، به‌طوری که تماشایش می‌تواند هر طرفدار محصولات سینمایی باربی را خشنود کند.


باربی و دوستش درحال ارائه لباس صورتی زیبا در انیمیشن باربی و پریان طراح

۹. انیمیشن باربی: یک افسانه مد (باربی و پریان طراح)

انیمیشن Barbie: A Fashion Fairytale

انیمیشن باربی یک افسانه مد داستان طراح جوان دنیای مد است که از کارش اخراج می‌شود. حالا او باید به سفری برای کشف خود برود تا بهتر با توانایی و قابلیت‌هایش آشنا شود. او در طول داستان، دوستان جدیدی پیدا کرده و اشتیاق واقعی خود را کشف می‌کند.

دراینجا یک بار دیگر شاهد تلاش فیلمی از مجموعه فیلم‌های باربی هستیم که سعی دارد پیامی زیبا و مثبت در مورد اهمیت دنبال کردن آرزوها و رویاها را به بینندگان کم سن و سال خود منتقل کند.


دو دختر جوان درحال نواختن ساز و خوندن آواز در انیمیشن باربی و قصر الماس

۸. انیمیشن باربی در قصر الماس

انیمیشن Barbie and The Diamond Castle

یکی از بهترین انیمیشن‌های باربی، فیلم باربی در قصر الماس است. این فیلم داستان لیانا و الکسا را دنبال می‌کند که با دریافت آینه‌ای افسون شده، درگیر سفری چالش‌برانگیز و پرمخاطره می‌شوند که آن‌ها را به قصر الماس می‌رساند. جایی که فداکاری و عشق آن‌ها نسبت به هم مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

انیمیشن باربی در قصر الماس سیزدهمین فیلم از این مجموعه و یکی از موارد خاص این فهرست است. فیلمی که مفهوم دوستی را از زاویه‌ای دیگر به بینندگان کم سن و سال خود نشان داده و درنهایت این پیام را به آن‌ها منتقل می‌کند که دوستی واقعی از پول و ثروت ارزشمندتر است.


باربی در جنگل در کنار حیوانات بامزه و یک پرنده که روی انگشتش نشسته است

۷. انیمیشن باربی و دریاچه قو

انیمیشن Barbie of Swan Lake

  • ژانر: خانوادگی
  • کارگردان:اوون هارلی
  • سال انتشار: ۲۰۰۳
  • میانگین امتیازات Barbie of Swan Lake در IMDB: ۶/۴

دیگر فیلم ساخته شده براساس باله معروف چایکوفسکی، فیلم باربی و دریاچه قو است. فیلمی خیره‌کننده و جادویی که ممکن است دوباره آرزوی دوران کودکی بسیاری از تماشاگران را زنده کند، اینکه همچون یک بالرین باشکوه روی صحنه بدرخشند. هرچیزی که از یک فیلم افسانه‌ای انتظار داریم در فیلم باربی و دریاچه قو پیدا می‌شود: حیواناتی با قدرت تغییر شکل دادن و سخنگو، اسب بال‌دار، جست‌وخیر در جنگل و البته انجام حرکات موزون با نوای جادویی موسیقی که همگی از جذابیت‌های این فیلم به شمار می‌روند.

باربی و دریاچه قو اثری سرگرم‌کننده است که البته به‌دلیل برخی اشاره‌های قوم ستیزانه مورد نقد قرار گرفت. این واقعیتی ناخوشایند است، چون به‌هرحال فیلم مملو از جادو و سرگرمی است و حیف است که چنین اثری اینگونه مورد قضاوت قرار گیرد. باربی و دریاچه قو یکی از آثار محبوب درمیان مجموعه فیلم‌های باربی است، به‌طوری که توانسته در شمار آثار رده بالای این فهرست قرار بگیرد.


باربی با همه دوستانش با یک تاج نقره ای روی موهایشان در انیمیشن باربی در مدرسه شاهزاده خانم ها

۶. انیمیشن باربی در مدرسه شاهزاده‌ها

انیمیشن Barbie: Princess Charm School

داستان انیمه باربی در مدرسه شاهزاده‌های در مورد دختری مهربان به نام بلر است که دوست دارد او هم یک شاهزاده باشد. دراین بین او شانس حضور در مدرسه‌ی جذاب شاهزاده خانم‌ها را پیدا می‌کند، هرچند که این مسئله چالش‌هایی را سر راه او قرار می‌دهد. بلر باید هم راهی برای غلبه بر آن‌ها پیدا کرده و هم دوستان جدیدی برای خود دست و پیدا کند.

داشتن انیمیشن زیبا و چشم‌نواز و پیامی مثبت در مورد وفادار بودن به خود واقعی‌مان، از جمله نکات مثبت این انیمیشن است.


باربی در آغوش ملکه در انیمیشن باری در پرنسس جزیره

۵. انیمیشن باربی در نقش پرنسس جزیره

انیمیشن Barbie as The Island Princess

انیمیشن باربی در نقش پرنسس جزیره نگاهی به زندگی زنی وان و زیبا به نام «روزلا» دارد که در جزیره‌ای گرمسیری زندگی می‌کند. اما زمانی‌که با شاهزاده‌ای ماجراجو همسفر می‌شود تا به گشت‌و‌گذار و کشف تمدن‌های دیگر بپردازد، زندگیش زیر و رو می‌شود. پرسش اینجا است که آیا ممکن است دختر ماجراجوی ما همان شاهزاده خانم گمشده جزیره باشد؟

موسیقی زیبا و انیمیشن خیره کننده از جمله امتیازات مثبت این فیلم است. درواقع تعداد ترانه‌های فیلم باعث شده است این اثر یکی از بهترین نمونه‌های این مجموعه باشد. موسیقی که به خوبی با حال‌وهوای استوایی و درادامه سلطنتی فیلم هماهنگ است.


باربی به همراه اسب بالدار جادوییش در انیمیشن باربی و جادوی پگاسوس یا اسب بالدار با چهره متعجب

۴. انیمیشن باربی و جادوی اسب بالدار

انیمیشن Barbie and The Magic of Pegasus

باربی و جادوی اسب بالدار، داستان پرنسس آنیکا را روایت می‌کند که خانواده‌اش تحت تأثیر طلسم جادوگری شیطان صفت تبدیل به مجسمه‌های سنگی شده‌اند. خوشبختانه اسب بالداری به نام بریتا، به کمک او می‌آید تا با هم جادوگر را شکست داده و قلمروی پادشاهی را از شرارت‌های او نجات دهند. آنیکا در خلال این ماجراجویی با مفهوم قدرتِ عشق و شجاعت آشنا می‌شود.

فیلم باربی و جادوی اسب بالدار، انیمیشنی زیبا و داستانی گیرا دارد که باعث می‌شود جایی در فهرست بهترین فیلم‌های باربی را به خود اختصاص بدهد.


باربی در نقش راپونزل در اتاق بالای برج با همه نقاشیهایش

۳. انیمیشن باربی در نقش راپونزل

انیمیشن Barbie as Rapunzel

  • ژانر: خانوادگی، خیال‌انگیز
  • کارگردان:اوون هارلی
  • سال انتشار: ۲۰۰۲
  • میانگین امتیازات Barbie as Rapunzel در IMDB: ۶/۵

دومین فیلم از مجموعه فیلم‌های باربی، انیمیشن باربی درنقش راپونزل است. اثری که از همان اشکالات فیلم اول رنج می‌برد: فقدان انسجام داستانی مناسب و مسائل مرتبط با فناروی CGI از جمله چشم‌هایی که آنگونه که باید و شاید زنده به نظر نمی‌رسند. اما حتی همین کاستی‌ها هم به جذابیت نوستالژیک این اثر افزوده است. باربی در نقش راپونزل با گذشت سال‌ها همچنان محبوب و مورد توجه است، به‌طوری که حتی تماشای چند باره آن هم همچنان جذاب و سرگرم‌کننده است.

از طرف دیگر حضور حیوانات ناطق از نکات جالب این انیمیشن است و دراین میان رابطه پیچیده اژدهای بنفش رنگ با پدرش یکی از بخش‌های سرگرم‌کننده این فیلم است. پرداختی هنرمندانه که راه را برای حضور دیگر حیوانات سخنگو در آثار بعدی باربی هموار کرد. همچنین شخصیت شرور داستان هم خوب از کار درآمده و تماشای تلاش‌های شرورانه‌اش حتی برای بیننده لذت بخش است. درنهایت اگر از علاقمندان فیلم‌های باربی هستید، تماشای فیلم باربی در نقش راپونزل را از دست ندهید.


باربی و همه خواهرانش در انیمیشن باربی و دوازده شاهزاده خانم رقصنده

۲. انیمیشن باربی و دوازده شاهزاده خانم رقصنده

انیمیشن Barbie in The 12 Dancing Princesses

انیمیشن باربی و دوازده پرنسس یا شاهزاده خانم رقصنده، نهمین فیلم سینمایی باربی و همچنین اولین فیلم این مجموعه است ک توزیع آن را یونیورسال پیکچرز برعهده داشت. این فیلم مملو از صحنه‌های رقص و حرکات موزون جادویی و جلوه‌های بصری خیره‌کننده است.

«کاترین اوهارا» در انیمیشن باربی و دوازده شاهزاده خانم رقصنده گویندگی شخصیت شرور داستان را برعهده دارد. قدرت و توانایی او در جان بخشیدن به این شخصیت آن چنان درخشان بود که این فیلم مبدل به یکی از بهترین آثار سینمایی این مجموعه شد. نقطه مهم و کانونی این انیمیشن، به‌تصویر کشیدن رابطه عمیق، محبت آمیز و سرشار از همدلی خواهران است. پیام‌های آشکار و پنهان این اثر که به اهمیت همبستگی و قدرت خلاقیت اشاره دارند را دست کم نگیری، مفاهیمی که به‌خوبی بیننده را درگیر خود می‌کنند.


انیمیشن باربی در شاهزاده و گدا و یک پیرزن بداخلاق درحال بداخلاقی با باربی جوان مو قهوه ای

۱. انیمیشن باربی در نقش شاهزاده و گدا

انیمیشن Barbie as The Princess and The Pauper

بدون تردید فیلم باربی در نقش شاهزاده و گدا یکی از بهترین و موفق‌ترین فیلم‌های انیمیشنی باربی است که تابه‌حال ساخته شده‌اند. همه این موفقیت هم مرهون یک ایده عالی برای ساخت اولین فیلم موزیکال باربی است که ترانه‌هایش در همان زمان به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های فرهنگ پاپ هزاره و نسل زد مورد توجه قرار گرفت.

داستان این انیمیشن از رمان شاهزاده و گدا اثر مارک تواین اقتباس شده است و داستان شاهزاده خانمی ثروتمند را رویت می‌کند که براساس یک قول و قرار جای خود را با خدمتکاری که از هر نظر شبیه او است، عوض می‌کند. شاهزاده خانم به‌دنبال تغییر سبک زندگی خود است و دراین میان هم او و هم دختر خدمتکار، مفهوم عشق را به شکلی‌ متفاوت تجربه می‌کنند. فیلم باربی در نقش شاهزاده و گدا یکی از نمونه‌های عالی این مجموعه است که از نظر هنری، بسیار جذاب از کار درآمده است.

درپایان این مطلب امیدوارم از این مرور و همراهی با زومجی لذت برده باشید. نظر شما در مورد فیلم باربی و استقبالی که از آن شد چیست؟ به نظرتان آیا موفقیت این فیلم راه را برای تولید آثار انیمیشنی متفاوتی خواهد گشود که به دنیای باربی از زاویه‌ای دیگر نگاه کنند؟ ما همچنان مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم، حتما آن‌ها را با ما ودیگر دوستان‌تان درمیان بگذارید، سپاس


پرسش‌های متداول

۱- بهترین انیمیشن های باربی کدامند؟

از میان بهترین انیمیشن های باربی می‌توان به انیمیشن باربی در نقش شاهزاده و گدا، انیمیشن باربی و دوازه شاهزاده خانم رقصنده و انیمیشن اشاره کرد.

۲- انیمیشن جدید باربی کدام است؟

انیمیشن باربی: شهر بزرگ،‌ رویاهای بزرگ ۲۰۲۱ و فیلم باربی محصول ۲۰۲۳ از جدیدترین آثار باربی هستند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده