نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۱

فیلم و سریال های مهم مرداد ۱۴۰۲ | از تاریخ پخش تا خلاصه داستان

در این مقاله قصد داریم چند مورد از شاخص‌ترین فیلم و سریال‌هایی را که قرار است در ماه مرداد سال ۱۴۰۲ به‌دست ما برسند و شما می‌توانید همان روز تماشایشان کنید به شما معرفی کنیم.

به رسم هر ماه، دوباره با یک مقاله‌ی جدید می‌خواهیم ببینیم که در این روزهای به‌شدت گرم تابستانی، چه فیلم و سریال‌هایی قرار است به دست ما برسند.

تماشا در کانال یوتیوب فیلمزی

قبل از اینکه به سراغ فیلم و سریال‌های ماه مرداد برویم، لازم است ۲ نکته را به شما یادآوری کنم. اول از همه می‌خواهم به شما یادآوری کنم که در این مقاله، فیلم‌هایی را معرفی می‌کنم که نسخه‌ی دیجیتالی آنها قرار است در ماه مرداد به دست ما برسند؛ نه آن فیلم‌هایی که قرار است این ماه اکران شوند.

نکته‌ی بعدی هم این است که من فیلم‌هایی را به شما معرفی می‌کنم که تاریخ عرضه‌ی نسخه دیجیتالی آنها، تا زمان نگارش مقاله قطعی شده است؛ یعنی بعد از انتشار این مقاله و ویدیوی آن ممکن است تاریخ رسمیِ یک سری فیلم‌های دیگر هم اعلام شود که در این مقاله قاعدتا وجود ندارند. حالا دیگر بهتر است به سراغ اصل ماجرا برویم تا ببینیم که ماه مرداد چه خوابی برای ما دیده است.


فیلم های مرداد ماه ۱۴۰۲

سوپرمن در حال صحبت با بتمن در انیمیشن Justice League: Warworld

۱- فیلم لیگ عدالت: وار ورلد

فیلم Justice League: Warworld

تاریخ پخش: ۳ مرداد

«سه قهرمان. سه دنیا. یک رستگاری» فهرست فیلم‌های مرداد را با یک اثر انیمیشنیِ قهرمانی شروع می‌کنیم که حول محور لیگ عدالت می‌چرخد و ۳ مرداد به دست ما می‌رسد. Warworld جایی است که نبردهای بی‌رحمانه گلادیاتوری در آن اتفاق میفتد. بتمن، سوپرمن و واندر وومن باید به همراه قهرمانان دیگر متحد شوند تا مقاومتی شکست‌ناپذیر را تشکیل بدهند؛ برای اینکه به این طریق بتوانند کل سیاره را به سمت آزادی هدایت کنند. خلاصه داستان خاصی از این انیمیشن منتشر نشده است اما براساس خط داستانی کمیکیِ آن می‌توان اینطور انتظار داشت که سوپرمن توسط شخصیت مانگِل دستگیر می‌شود و باید در یک نبرد گلادیاتوری شرکت کند. سوپرمن در همین حین حقایقی را درباره مانگل می‌فهمد و تصمیم می‌گیرد تا قهرمانان را جمع کند و با وار ورلد مقابله کند.


شیاطین سرکوب‌شده‌ی فیلم Insidious: The Red Door

۲- فیلم توطئه‌آمیز: در قرمز

فیلم Insidious: The Red Door

تاریخ پخش: ۳ مرداد

دقیقا همان روز، نسخه دیجیتالی و باکیفیت قسمت جدید مجموعه توطئه‌آمیز به دست ما می‌رسد و قشنگ یک آخرهفته‌ی هیجانی و ترسناک را می‌تواند برای ما بسازد. داستان این فیلم ده سال بعد از پایان دو فیلم اول قبلی، جریان دارد. در این قسمت، جاش لمبرت به سمت شرق می‌رود تا پسرش دالتون را به یک دانشگاه فوق‌العاده بفرستد. اما این ماجرای کالج رفتنِ دالتون زمانی به کابوس تبدیل می‌شود که شیاطین سرکوب‌شده‌ی گذشته‌ی او، خیلی ناگهانی برمی‌گردند و هر دوتای آنها را تحت تعقیب قرار می‌دهند. جالب است بدانید که کارگردانی فیلم در قرمز را خود پاتریک ویلسون انجام داده است و اولین تجربه کارگردانی او حساب می‌شود. در قرمز، پنجمین قسمت از مجموعه توطئه‌آمیز است و طبق گفته‌ی سازنده‌ها، احتمالا آخرین قسمتی هم هست که از این سری فیلم می‌بینیم.


تلاش گل گدوت برای جلوگیری از بحران جهانی در فیلم Heart of Stone

۳- فیلم سنگ‌دل

فیلم Heart of Stone

تاریخ پخش: ۲۰ مرداد

۲۰ مرداد، منتظر فیلم جدید گل گدوت باشید که از سرویس استریم نتفلیکس پخش می‌شود. ریچل استون، یک مامور اطلاعاتی بین‌المللی حساب می‌شود که باید یک مأموریت خطرناکی را اجرا کند؛ آن هم برای محافظت از مک گافینِ مرموز و اسرارآمیز که به اسم «قلب یا هارت» شناخته می‌شود. حالا مک‌گافین چیست؟ در دنیای سینما و داستان‌های ساختگی، مک‌گافین یک شیء خاص و مهمی است که کل شخصیت‌های داستان باید دنبال آن بگردند و به‌طور کلی داستان حول محور آن می‌چرخد. استون به واسطه‌ی یک عملیات خاصی به اسم Charter وظیفه دارد تا مراقبت باشد که شیء دست دشمن نیفتد. اینجوری که به نظر می‌آید، سازنده‌ها تصمیم دارند که از این فیلم، یک مجموعه مثل ماموریت غیرممکن بسازند و گسترش دهند.


جنیفر لارنس با چهره‌ای غمگین در فیلم No Hard Feelings

۴- فیلم هیچ مشکلی نیست

فیلم No Hard Feelings

تاریخ پخش: ۲۴ مرداد

جنیفر لارنس در این فیلم که ۲۴ مرداد به دست ما می‌رسد، نقش دختری به اسم مدی بارکر را بازی می‌کند که راننده‌ی اوبر است. مدی یک تبلیغات عجیب و غریب را می‌بیند و تصمیم می‌گیرد که به آن شماره زنگ بزند. حالا موضوع این تبلیغات چی بود؟ پدر و مادر یک پسر نوجوانِ درونگرا و منزوی تصمیم می‌گیرند که دختری را به‌عنوان یک همراه برای پسر خود استخدام کنند. نوجوان داستان ما که اسمش پرسی بِکِر است، دارد تلاش می‌کند که وارد کالج بشود و شدیدا کمبود اعتمادبه‌نفس دارد... برای همین هم پدر و مادرش قصد دارند که با این کار، یک کمکی به افزایش اعتماد به نفس او بکنند و دختری را وارد زندگیش کنند.

قبل از اینکه به سراغ فهرست سریال‌ها برویم، لازم به ذکر است که نسخه دیجیتالی فیلم The Little Mermaid (پری دریایی کوچک) و انیمیشن Resident Evil: Death Island (رزیدنت ایول: جزیره مرگ) هم ۳ مرداد پخش می‌شود... حتما آنها را هم در نظر داشته باشید.


سریال های تیر ماه ۱۴۰۲

زوئی سالدانا با لباس نظامی و جنگی در سریال Special Ops: Lioness

۱- سریال عملیات ویژه: شیر زن

سریال Special Ops: Lioness

تاریخ پخش: ۱ مرداد

شبکه پارامونت پلاس

همان روز اول مرداد منتظر سریال عملیات ویژه: شیر زن باشید که کلی بازیگرهای جذاب مثل نیکول کیدمن، مورگان فریمن، زویی سالدانا و غیره را به ما نشان می‌دهد... علاوه‌بر آنها سام اصغری هم در این مجموعه حضور دارد. این سریال با الهام از یک ماموریت واقعی ساخته شده است و داستان زندگی شخصیتی به نام جو را به ما نشان می‌دهد که شدیدا در تلاش است تا تعادلی بین زندگی شخصی و کاری خود برقرار کند. از آن طرف هم، کیتلین مید و دونالد وستفیلد که رهبر این برنامه هستند، یک تفنگدار دریاییِ خشن به اسم کروز را استخدام می‌کنند تا در کنار جو، ۱۱ سپتامبرِ بعدی را متوقف کنند.


تلاش آنتونی مکی برای تحویل بسته مرموز در سریال Twisted Metal

۲- سریال فلز درهم‌تنیده

سریال Twisted Metal

تاریخ پخش: ۵ مرداد

شبکه پیکاک

توییستد متال که از ۵ مرداد پخش خود را شروع می‌کند، یک ژانر اکشن و کمدی و پساآخرالزمانی دارد و براساس یک مجموعه‌ی ویدیو گیم با همین اسم ساخته شده است. این سریال که هر قسمتش تقریبا نیم ساعت است، ماجراهای یک راننده را به ما نشان می‌دهد که اسمی ندارد و با عنوان جان دو شناخته می‌شود؛ جان دو مامور شده تا بسته‌ای را به آن سمت یک زمین بایر پساآخرالزمانی تحویل بدهد؛ تازه آن هم زمانی که غارتگرها لحظه به لحظه دنبال او هستند. جالب است بدانید که خود شرکت سونی و پلی استیشن هم پشت این پروژه هستند و می‌توانیم انتظار داشته باشیم که یک سریال دیدنی و جذاب باشد... البته امیدوارم.


دیوید تننت در نقش کراولی و مایکل شین در نقش ازیرافیل در پارک در فصل اول سریال Good Omens

۳- سریال فال نیک

فصل دوم سریال Good Omens

تاریخ پخش: ۶ مرداد

شبکه آمازون پرایم

فردای همان روز یعنی ۶ مرداد، پخش فصل دوم سریال Good Omens شروع می‌شود. داستان سریال در سال ۲۰۱۸ جریان دارد و کراولی دیو و فرشته آزیرافال را به ما نشان می‌دهد؛ کسانی که به‌عنوان نماینده‌های بهشت و جهنم روی زمین زندگی می‌کنند و تقریبا زندگی مسالمت‌آمیزی دارند. آنها به هم قول دادند که اجازه ندهند درگیری بین طرفین مانع دوستی‌شان بشود. وقتی به آنها گفته می‌شود که قرار است آرماگدون یعنی همون نبرد نهایی بین بهشت و جهنم اتفاق بیفتد، آنها با هم متحد می‌شوند تا از آمدن دجال و پایان زندگی لذت‌بخشی که روی زمین دارند، جلوگیری کنند.


زان مک‌کلارنون به همراه کیووا گوردون در سریال Dark Winds به ماشین پلیس تکیه دادند

۴- سریال بادهای شوم

فصل دوم سریال Dark winds

تاریخ پخش: ۸ مرداد

شبکه AMC

سریال بادهای شوم که از ۸ مرداد شروع می‌شود، داستان دو مامور پلیس ناواهو، جنوب غربی، به اسم جو لیفورن و جیم چی را دنبال می‌کند که در دهه ۱۹۷۰ زندگی و فعالیت می‌کنند. در این دوران، یک پرونده‌ی قتل عجیب و غریب اتفاق میفتد که توجه این دو تا مامور را به خودش جلب می‌کند. لیفورن و چی که لحظه به لحظه دنبال سرنخ‌های مختلف هستند تا این پرونده‌ی قتل را حل کنند، در موقعیت‌های مختلف مجبور می‌شوند که باورهای خودشان را به چالش بکشند و خیلی چیزها را زیر سوال ببرند. پارسال همین موقع‌ها بود که فصل اول این سریال پخش شد و حسابی توانست نظر مثبت منتقدان را به دست بیاورد. هنوز مشخص نیست که فصل سومی هم در کار است یا نه اما اگر استقبال مثل فصل قبل باشد، شاید برای فصل سوم هم تمدید شود.

قبل از خداحافظی لازم به ذکر است که فصل سوم سریال Reservation Dogs (سگ‌های ولگرد)، فصل سوم سریال Only Murders in the Building (فقط قتل‌های داخل ساختمان)، فصل چهارم سریال Solar Opposites (مخالفان خورشیدی) و فصل چهارم سریال Harley Quinn (هارلی کویین) هم در ماه مرداد پخش می‌شود. اگر از طرفداران این سریال‌ها هستید، حتما حواستان را جمع کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده