نویسنده: مریم اصلانی
// پنجشنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۹

نگاهی به بهترین انیمه‌ها با محوریت شکار هیولا و شیاطین

دنیای خیال‌انگیز انیمه‌ها جایی خوب برای جان گرفتن هیولاهای ترسناکی است که تنها در کابوس‌های‌مان با آن‌ها مواجه می‌شویم. اما کدام انیمه‌ها با موضوع شکار هیولا و شیاطین بیش از سایر مورد توجه قرار گرفته‌اند؟

جان بخشیدن به‌انواع موجودات ترسناک، هیولاها و شیاطین، یکی از معدود مواردی است که دنیای انیمه به‌هیچ عنوان قصد بی‌توجهی کردن به آن را ندارد. حضور هیولاها در ژانر خیال‌انگیز بیش از هر جای دیگری رایج است. دنیایی که هیولاها در آن به شکلی شگفت‌انگیز، دراماتیک و البته اغلب در حالتی ترسناک موجودیت پیدا کرده‌اند.

از شیاطین گرفته تا کریپتیدها و تهدیدهای بین بعدی، انیمه در طول سال‌هایی که از عمرش گذشته است همچنان به معرفی و ارائه آن‌ها مشغول است. البته درکنار این موجودات شرور و اهریمنی، دنیای انیمه همیشه میزبان قهرمانانی است که برای به زانو درآوردن این مخلوقات از هیچ تلاش و حتی فداکاری فروگذار نمی‌کنند.

شخصیت یاتو از انیمه نواراگامی در میان منظره برفی با دستمال گردن سفید

۱۰- انیمه نوراگامی

انیمه Noragami

اشباح نوراگامی، عجیب‌ترین هیولاهای دنیای انیمه

ماجراهای جذاب انیمه نوراگامی ترکیبی شگفت‌انگیز از فانتزی شهری و صحنه‌های اکشن مهیج است. همه چیز برای قهرمان داستان از زمانی آغاز می‌شود که در تصادف اتوبوس صدمه می‌بیند. این حادثه او را در موقعیتی عجیب و غریب قرار می‌دهد، به‌طوری که روحش به‌صورت دائم وارد بدنش شده یا از آن خارج می‌شود.

این وضعیت بیننده را با دو دنیای بسیار متفاوت آشنا می‌کند: ساحل نزدیک و ساحل دور. ساحل دور جایی است که شاهد ورود عناصر هیولایی به داستان هستیم، جایی که اشباح به‌عنوان جانورانی جهنمی وارد عمل شده و تأثیر منفی خود را روی زندگی بشریت اعمال می‌کنند. ظاهر عجیب و غریب این اشباح که اغلب با رنگ‌هایی درخشان و به شکلی برجسته به تصویر کشیده شده‌اند، آن‌ها را به تهدیدی مهم در میان دیگر هیولاهایی تبدیل می‌کند که در طول این انیمه با آن‌ها مواجه می‌شویم.

نوراگامی با به تصویر کشیدن چهره‌های غیرانسانی باورنکردنی، قهرمان اصلی دلسوز و سبک انیمیشن خاص و بسیار زیبای خود، قطعا اثری سرگرم‌کننده و البته سطح بالا است که بیننده را ترغیب می‌کند چیزهای بیشتری از آن بخواهد.


شخصیت دنجی در انیمه کابانری از قلعه آهنی با زره قرمز و صورت خون آلود

۹- انیمه کابانری از قلعه آهنی

انیمه kabaneri of the iron fortress

تلاشی ناامیدانه برای حفظ بقا

دنیایی را تصور کنید که در محاصره موجوداتی درنده خو به نام «کابانه» قرار دارد، مخلوقاتی که همچون زامبی‌ به سوی انسان‌ها هجوم آورده و قربانیان بی‌گناه را به موجوداتی هیولامانند همچون خود تبدیل می‌کنند. این دقیقا تعریف یک آخرالزمان زامبی‌وار است. بشریت برای نجات خود پشت دیواری غیرقابل نفوذ سنگر گرفته و ناامیدانه برای ادامه بقا تلاش می‌کند. بااین‌حال این خمیده شدن از ترس و روی برگرداندن از مشکل همیشه راه‌حل خوبی نیست.

ایکوما مردی جوان با روحیه‌ای مصمم است که نقشه‌ای جسورانه در ذهن می‌پروراند. او امیدوار است بتواند به‌لطف شجاعت و استفاده از نبوغ خود سلاحی بسازد که بتوان به کمک آن، قلب نفوذناپذیر کابانه را هدف قرار داده و نابود کرد. این ماجراجویی در لبه مرگ و امید به زندگی است، پرتوی امیدی که آینده بشریت وابسته به آن است.


چشم زرد رنگ هیولاوار کلر در انیمه کلیمور

۸- انیمه کلیمور

انیمه Claymore

نبردی حماسی برای نجات بشریت

کلیمور یکی دیگر از انیمه‌هایی است که می‌تواند جایی در این فهرست را به خود اختصاص دهد. دنیایی که این انیمه به مخاطب معرفی می‌کند جهانی است که موجودیتش با حضور شیاطینی با قدرت تغییر شکل که به نام یوما شناخته می‌شوند، به خطر افتاده است. برای مقابله با این تهدید، سازمانی مرموز شکل می‌گیرد که از حضور جنگجویان نیمه انسان و نیمه یوما تشکیل شده است. جنگجویانی که از آن‌ها با نام کلیمور یاد می‌شود.

تمرکز این سریال روی یکی از این جنگجویان به نام کلر است. او همان‌طور که باید با یوما مقابله کند، باید با شیطان خفته و درونی خود هم به جدال برخیزد. مضامینی همچون انسانیت، پیدا کردن هویت و همینطور نمایش فداکاری از جمله موضوعاتی است که در این اثر و به شکلی ماهرانه به تصویر کشیده شده است. درنهایت کلیمور تصویری تلخ از معنای هیولا بودن را پیش چشم مخاطب ترسیم می‌کند.


شینیچی ایزومی از انیمه انگل قاعده کلی با دست هیولامانند و قیافه جدی

۷- انیمه انگل: قاعده کلی

انیمه Parasyte: The Maxim

تلاشی فلسفی برای درک واژه همزیستی

انیمه «انگل: قاعده کلی»، برداشتی منحصربه‌فرد از معنای هیولا در دنیای انیمه است. داستان دانش آموزی دبیرستانی به نام «شینیچی ایزومی» که به‌نوعی انگل آلوده می‌شود. دست راست او درگیر این انگل شده که درواقع گونه‌ای موجود بیگانه است. باوجود وحشت قابل پیش‌بینی، شینیچی و این انگل که میگی نام دارد، باید راهی برای همزیستی با هم پیدا کنند. آن‌ها در این مسیر همچنین باید به مقابله با دیگر انگل‌هایی بپردازند که قصد آسیب زدن به آن‌ها را دارند.

انیمه انگل صرفا به‌دنبال ریشه کن کردن دشمن نیست، بلکه سعی دارد اصول اخلاقی، میل به بقا، وابستگی متقابل و تعریف ما از هیولا را زیر ذره‌بین قرار دهد. اینکه آیا این هیولاها صرفا تلاش می‌کنند تا زنده بمانند یا این انسان‌ها هستند که سعی دارند یک گونه کامل را نابود کنند؟


دنجی با چشمهای سرخ رنگ و اره برقی در دست از انیمه مرد اره ای

۶- انیمه مرد اره‌ای

انیمه Chainsaw Man

ترکیبی از اکشن و کمدی

دوست دارید ترکیبی دلپذیر از دنیای اکشن و ژانر کمدی را امتحان کنید؟ پس یکی از محصولات جدید دنیای انیمه را به شما معرفی می‌کنیم: مرد اره‌ای. داستان در مورد مرد جوانی به نام «دنجی» است که پس از مرگ پدرش، تنها مانده و زندگی سختی را تجربه می‌کند. او مجبور است راهی برای وفق پیدا کردن با این شرایط جدید پیدا کند، دراین میان باید همینطور فکری هم به حال بدهی‌های پدرش به یاکوزا بکند. راهکار او برای رفع این مشکل، کشتن شیاطین است و چه کسی در این سفر پرمخاطره با او همراه است؟ شیطانی سگ مانند که پوچیتا نام دارد.

این اتحاد جالب اما نامتعارف به آرامی به رشد و بالندگی خود ادامه می‌دهد. هرچند در میانه یک هرج‌و‌مرج، اتفاقی غیرمنتظره رخ داده و دنجی ناگهان خود را دو رگه‌ای انسان/شیطان می‌بیند که توانایی شگفت‌انگیزی پیدا کرده است.


گابلین کش و راهبه جوان در میان اجساد گابلینها با پس زمین سرخ رنگ از انیمه گابلین کش

۵- انیمه گابلین کش

انیمه Goblin Slayer

نگاهی برجسته به وجه تاریک زندگی شکارچیان هیولا

گابلین‌ها شاید ترسناک‌ترین هیولاهای موجود نباشند، اما هنوز هم می‌توانند غم و اندوه زیادی را برای قربانیان خود به ارمغان بیاورند. انیمه گابلین کش به تلاش مداوم قهرمان اصلی داستان خود می‌پردازد که تنها و تنها یک هدف دارد: نجات دادن جهان از شر این تهدید همیشگی که آرامش را از زندگی مردم ربوده‌ است.

گابلین کش یک انیمه خیال‌انگیز اما تاریک است که برای توسعه دادن شخصیت اصلی خود، از دنیایی تیره‌وتار بهره گرفته است. درواقع شخصیت اصلی داستان همیشه در هاله‌ای از رمز و راز پنهان است و البته که دراین بین باید با مشکلات زندگی خود هم دست‌وپنجه نرم کند. اما حتی زمانی‌که گذشته وحشتناک قهرمان داستان فاش می‌شود هم چیزی از ابهت او کم نمی‌کند. هرچند حالا که درک بهتری از تراژدی تلخ زندگی او و ریشه نفرتش از گابلین‌ها پیدا کردیم، بیشتر با او همذات پنداری کرده و از میل او برای ریختن خون گابلین‌ها استقبال می‌کنیم.

سریال گابلین کش اثری غم‌انگیز اما غافلگیر کننده است، انیمه‌ای ساختار شکن که می‌تواند وجهی متفاوت از زندگی شکارچیان هیولا را به مخاطب معرفی کند. این انیمه همچنین به‌شکلی غیرمنتظره روی دنیای بازی هم تأثیرگذار بوده است، پس به همه عاشقان انیمه‌های مربوط‌به شکار هیولاها توصیه می‌کنیم فرصت تماشای این انیمه جذاب را از دست ندهند.


شخصیت گاتس با شمشیر بلند خود در کنار جریان گدازه از انیمه برزرک

۴- انیمه برزرک

انیمه Berserk

رویارویی مملو از خشونت با هیولاها و صحنه‌های کشتار فوق‌العاده خشن آن‌ها

یکی از ترسناک‌ترین انیمه‌های حال حاضر، انیمه برزرک است. داستان این انیمه در مورد جنگجویی تشنه به خون به نام گاتس ملقب به شمشیرزن سیاه است. او از همان لحظه تولد درگیر تیرگی و خشونت است، چرا که مادرش در هنگام تولد او جان باخته و جسدش از یک درخت آویزان شده بود. سال‌های ابتدایی زندگی گاتس چندان درخشان نبوده و او به طرزی وحشتناک رفتاری خشونت‌آمیز و ترسناک از خود بروز می‌داد. این طرز رفتار در طول دوران بلوغ او حتی بدتر شد و این امر به‌آرامی مخاطب را برای دنبال کردن سفر وحشیانه پیش رو آماده می‌کرد.

درانیمه برزرک همه چیز وجود دارد، از ترول‌های غول‌پیکر تا هیولاهای پنهان در میان سایه‌ها و البته هیولایی سگ مانند و شیطانی که نشأت گرفته از خشم و نفرت تلنبار شده در وجود خود گاتس است. با درنظرگرفتن مجموعه‌ای متنوع از موجودات اهریمنی و هیولاهای ترسناک و درکنار آن رفتارهای خشن و خشونت دلهره‌آور که در جای جای سریال قابل لمس است، باید برزرک را یکی از مهیج‌ترین و البته ناخوشایندترین سریال‌هایی دانست که در آن‌ها کشتار هیولاها به شکلی برجسته به نمایش گذاشته می‌شوند.


میکاسا آکرمن در حال حمله به تایتان غول پیکر از انیمه اتک آن تایتان

۳- انیمه حمله به تایتان

انیمه Attack on Titan

مهمانی مهیج در دنیایی که در تسخیر هیولاهای آدمخوار است

مجموعه جذاب و تماشایی حمله به تایتان، جهانی را به تصویر می‌کشد که به شکلی وحشتناک غرق در ترس از غول‌های انسان‌خوار است. در ابتدای ماجرا ما شاهد جمع شدن آنچه از بشریت باقی مانده است در پشت دیوارهای عظیمی هستیم که قرار است از آن‌ها در مقابل تایتان‌ها محافظت کند.

با چنین چشم‌اندازی جای تعجب نیست که بخش عمده این مجموعه، حول زنده ماندن انسان‌ها و تلاش‌شان برای نابودن کردن تایتان‌های غول پیکر می‌چرخد. تایتان‌هایی که برخلاف ظاهرشان چندان هم خنگ و نادان نبوده و با هوشمندی قابل‌توجه به‌دنبال نابودی و تسخیر همه سکونتگاه‌هایی هستند که انسان‌های باقیمانده در آن‌ها پناه گرفتند.

درحال که در قسمت‌های پایانی سریال شاهد صف‌آرایی بزرگ انسان‌ها و تایتان‌ها و نبردهای حماسی هستیم؛ کنش آخرالزمانی و تأکید این مجموعه بر تسلیم نشدن دربرابر سختی‌ها و ناملایمات زندگی، حمله به تایتان را مبدل به یکی از آثار کلاسیک و برجسته کرده است.


شخصیتهای مختلف انیمه جوجوتسو کایسن مثل گوجوسان

۲- انیمه جوجوتسو کایسن

انیمه Jujutsu Kaisen

رویکردی شخصی‌تر درمقابله با هیولاها

قهرمان داستان انیمه جوجوتسو کایسن یوجی ایتادوری است که با باز کردن طلسم انگشتی پوسیده درگیر عواقبی ناخوشایند می‌شود که مسیر زندگیش را تغییر می‌دهند. ایتادوری در موقعیت خاص مجبور می‌شود انگشت را برای محافظت از شخص دیگری ببلعد و اینگونه میزبان نفرینی بسیار قدرتمند به نام ریومن سوکونا می‌شود.

بدون تردید کیفیت انیمیشن ارائه شده در جوجوتسو کایسن یکی از بهترین‌های تمام دوران است. این مجموعه با ارائه سکانس‌هایی پر زدوخورد، چشم‌اندازهای خیره‌کننده و شخصیت‌های مجذوب کننده، بیش از آنکه تنها به جان بخشیدن تصاویر بیندیشد، لذتی بصری را خلق کرده است. سفر تلخ ایتادوری در پی تسخیر شدن به‌وسیله اهریمن درکنار جنگ با ارواح نفرین شده و موجودات شیطانی شریر و همینطور تلاش او برای پیدا کردن ۱۹ انگشت دیگر سوکونا، عجیب و غریب اما هیجان‌انگیز است.


کوکوشیبو از شیاطین ماه رده بالا از انیمه شیاطن کش با شمشیر و ظاهری ترسناک

۱- انیمه شیطان‌کش

انیمه Demon Slayer

استفاده از هیولاها برای نمایش سفر حماسی قهرمان اصلی

انیمه «شیطان کش» به مصائب و سختی‌های زندگی تانجیرو کامادو اختصاص دارد، عضو تازه وارد ارتش شیطان کش که در حال آموختن و یادگیری بهترین روش‌ها برای از پای درآوردن هیولاهایی است که عاشق چشیدن طعم گوشت و خون انسان‌ها هستند.

همه چیز با قتل‌عام خونبار خانواده تانجیرو آغاز می‌شود، اما این تبدیل شدن نزوکو، خواهر تانجیرو به شیطان است که تبدیل به نقطه‌ی کانونی داستان شده و جرقه اتفاقات پیش‌رو را می‌زند. اینجا است که تانجیروی جوان و بی‌ادعا مجبور می‌شود رخت قهرمانان را به تن کرده و سفری پرفراز و نشیب را آغاز کند تا شاید راهی برای نجات خواهرش پیدا شود.

بسیاری از شیاطین تصویر شده در این مجموعه، هیولاهایی برگرفته از داستان‌های عامیانه ژاپنی هستند. به‌عنوان مثال خانواده عنکبوتی از شخصیت «سوچیگومو» (Tsuchigumo) الگو برداری شده است که این شباهت در بسیاری جهات از جمله فرم ظاهری چهره قابل مشاهده است. سریال مملو از چنین موجودات رنگارنگی است که فکر و ذکرشان نابود کردن انسان‌ها آن هم به شکلی خشونت‌آمیز و بی‌رحمانه است. درکنار آن صحنه‌های اکشن دیوانه کننده و معرفی طیف وسیعی از شخصیت‌ها، باعث شده است که تماشای این انیمه برای همه عاشقان دنیای هیولاها ضروری به نظر برسد.

درپایان نظر شما در مورد این انیمه‌ها چیست؟ آیا انیمه‌هایی با موضوع شکار هیولاها و شیاطین برای شما هم جالب توجه هستند؟ جای کدام انیمه در این فهرست خالی است. ما همچنان مشتاق شنیدن دیدگاه‌های ارزشمند شما عزیزان هستیم، حتما آن‌ها را با ما و دیگر دوستان‌تان در زومجی هم درمیان بگذارید، سپاس


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده