نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۲۵ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۹

معرفی سریال تهاجم مخفی (Secret Invasion) | حمله اسکرول‌ها به زمین

تهاجم مخفی (Secret Invasion) مینی سریال جدیدی از دنیای مارول و سرویس استریم دیزنی پلاس که ثابت می‌کند به هیچکس نمی‌توان اعتماد کرد؛ مجموعه‌ای که حول محور نیک فیوری و اسکرول‌ها می‌چرخد.

دنیای سینمایی مارول که روز‌به‌روز در حال بزرگ شدن است، حالا دیگر فراتر از همان فضای سینمایی هم گسترش پیدا کرده است. اوایل سال ۲۰۲۱ بود که مارول استودیوز تصمیم گرفت ماجراجویی خود را به صفحه‌نمایش کوچک یا همان تلویزیون هم ببرد و این کار را با پروژه‌هایی مانند سریال WandaVision (واندا ویژن) و سریال The Falcon and the Winter Soldier (فالکون و وینتر سولجر) آغاز کرد. این ماجرا همینطور ادامه داشت و شخصیت‌های دیگری هم مانند لوکی و هاوک‌آی، درکنار کاراکترهای جدید، وارد این ماجراجویی تازه شدند و به تلویزیون‌ها آمدند. حالا این مسیر جدید مارول استودیوز، یک عضو جدید هم دارد: آن هم چیزی نیست جز سریال Secret Invasion (تهاجم مخفی).

سریال تهاجم مخفی که مجموعه جدیدی از دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود، یک سؤال مهم را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند؛ «به چه کسی اعتماد داری؟» کاملا هم سؤال به‌جا و مناسبی است. در حالت عادی و زندگی معمولی هم اعتماد کردن به آدم‌ها، تشخیص اینکه چه چیزهایی را به چه کسانی بگویی و آیا افراد واقعا همانی هستند که می‌گویند، واقعا کار سختی است؛ چه برسد به وضعیتی که سریال جدید مارول برای ما به وجود آورده است. به‌گفته‌ی کارگردان این مجموعه یعنی علی سلیم، در سریال تهاجم مخفی تنها به ۲ نفر می‌توان اعتماد کرد؛ با وجود تمام پیچ و خم‌هایی که در داستان وجود دارد و ممکن است نظر شما را نسبت به آن ۲ شخصیت تغییر دهد.

هنرنمایی ساموئل ال. جکسون در سریال Secret Invasion

در سریال تهاجم مخفی که داستان آن در همین دوران کنونی دنیای سینمایی مارول جریان دارد، نیک فیوری از تهاجم مخفیانه گروهی از اسکرول‌های تغییرشکل‌دهنده یا همان شیپ شیفتر خبردار می‌شود. به همین دلیل هم او به متحدان خود که اورت راس، ماریا هیل و اسکرولی به نام تیلوس (کسی که روی سیاره زمین برای خودش زندگی تشکیل داده) است، می‌پیوندد تا با هم فکری به حال این ماجرا بکنند. این افراد درکنار یکدیگر باید با زمان رقابت کنند تا هرچه زودتر، یک تهاجم قریب‌الوقوع اسکرولی را که می‌تواند سیاره زمین و انسان‌های روی آن را از بین ببرد، خنثی کنند و بشریت را نجات دهند.

ساموئل ال. جکسون در نقش نیک فیوری، بن مندلسون در نقش تیلوس، کینگزلی بن-ادیر در نقش گراویک، کیلین اسکات در نقش پیگن، امیلیا کلارک در نقش گایا، اولیویا کولمن در نقش سونیا فالسورث، دان چیدل در نقش جیمز «رودی» رودز و غیره در این سریال حضور دارند و ایفای نقش می‌کنند. از طرف دیگر هم بازیگرانی مانند کوبی اسمولدرز و مارتین فریمن هم مجدد در سریال تهاجم مخفی حضور دارند تا نقش‌های خود در دنیای سینمایی مارول یعنی ماریا هیل و اورت کی. راس را ایفا کنند. منتقدانی که این مجموعه را تماشا کردند، نسبتا آن را دوست داشتند و امتیازات مثبتی را برایش ثبت کردند.

امیلیا کلارک در نقش G’iah به سمت کسی با تفنگ در سریال تهاجم مخفی / Secret Invasion نشانه گرفته است

اکثریت منتقدان بر این باور هستند که سریال Secret Invasion یک نمایش عالی و شایسته برای ساموئل ال. جکسون محسوب می‌شود. درست است که این مجموعه آغاز آهسته و آرامی دارد اما به مرور زمان جایگاه ثابت خود را پیدا می‌کند و ماجراجویی دنیای سینمایی مارول را به یک مسیر تاریک‌تر و بالغانه‌تر می‌برد. منتقد مجله امپایر این مجموعه را یک سریال پرتنش و بسیار جذاب خواند که متریال غنی‌ای را در اختیار بازیگران خود قرار می‌دهد و مخاطبان را تشویق می‌کند تا فراتر از درخشش و جذابیت قهرمانی را ببینند. این منتقد اعتقاد داشت که این سریال به خاطر نمایش مضامین بالغانه‌تر مثل تروریسم و شکنجه، از آن منطقه امنی که پروژه‌های قبلی دنیای سینمایی مارول برای مخاطب ایجاد می‌کرد، فاصله خیلی زیادی گرفته است.

از سوی دیگر هم منتقد سایت گلوب اند میل با انتقاد بسیار زیادی نوشت که «صحنه‌های تعقیب و گریز آهسته هستند، انفجارها خیلی معمولی هستند و در کل سرعت پیش‌روی داستان خیلی کند و کسل‌کننده است. حماقت واقعی سریال Secret Invasion این است که پتانسیل گروهی از بهترین بازیگران مارول را از بین می‌برد؛ آن هم درحالی‌که صحنه‌های بسیار خسته‌کننده‌ای را به مخاطب نشان می‌دهد.» اما ظاهرا گوش سازندگان خیلی به این حرف‌ها بدهکار نیست؛ زیرا سپتامبر سال ۲۰۲۲ بود که کوین فایگی اعلام کرد ماجرای تهاجم مخفی قرار است ادامه داشته باشد و به خطر داستان Armor Wars برسد؛ جایی که دان چیدل باری دیگر نقش رودز را ایفا می‌کند.


سریال های مشابه سریال تهاجم مخفی

پوستر فصل ششم سریال Agents of SHIELD

سریال Agents Of S.H.I.E.L.D.

سریال ماموران شیلد

بازیگران: کلارک گرگ، مینگ-نا ون و برت دالتون

سال پخش: ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰

خلاصه داستان: بعد از نبرد نیویورک، جهان تغییر کرده است. حالا دنیا نه‌تنها در مورد انتقام‌جویان، بلکه از تهدیدهای قدرتمندی خبردار شده که برای رویارویی با آن‌ها به آن ابرقهرمانان و حتی بیشتر نیاز دارد. در پاسخ به این مشکل، فیل کولسن از ادارهٔ مداخله استراتژیک و لجستیک خطر جاسوسی یا همان شیلد، یک تیم مخفی نخبه را برای یافتن و مقابله با این تهدیدها در هر کجا که آن‌ها پیدا می‌شدند، تشکیل داد. با ظهور ابرشرورها، دنیا به سرعت عجیب‌تر و خطرناک‌تر از همیشه می‌شود؛ اما ماموران سازمان S.H.I.E.L.D. آماده پذیرش و مقابله با آن‌ها هستند.


بازیگران اصلی تمام فصل‌های سریال Fringe

سریال Fringe

سریال فرینج

بازیگران: آنا تورو، جاشوا جکسون و جان نوبل

سال پخش: ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳

خلاصه داستان: زمانی‌که یک هواپیما در فرودگاه لوگان در بوستون فرود می‌آید، مشخص می‌شود که همه مسافران و خدمه آن به‌طرز عجیبی کشته شده‌اند. به همین ترتیب هم مامور ویژه سازمان اف‌بی‌آی به نام اولیویا دانهم موظف می‌شود تا درباره این اتفاق تحقیق کند. او در طی همین پرونده با دکتر والتر بیشاپ که از نسل انیشتین است، برخورد می‌کند. اما مشکل اینجا است که او در ۲۰ سال گذشته، در بیمارستان بستری بود و تنها راه حرف زدنش، حضور پسر او یعنی پیتر است. بعد از مدتی مشخص می‌شود که فاجعه رخ داده در پرواز ۶۲۷، تنها یک قطعه کوچک از یک واقعیت بزرگتر و تکان‌دهنده‌تر است.


جی کی سیمونز در فصل اول سریال Counterpart

سریال Counterpart

سریال همتا

بازیگران: جی. کی. سیمونز، اولیویا ویلیامز و هری لوید

سال پخش: ۲۰۱۷

خلاصه داستان: یکی از کارمندان بخت برگشته سازمان ملل متحد متوجه می‌شود، آژانسی که برای آن کار می‌کند، در حال پنهان کردن یک دروازه به یک بعد موازی است؛ بعدی که با همین بعد در جنگ سرد قرار دارد؛ بعدی که در آن همتای خودش یک جاسوس برجسته حساب می‌شود. به مرور زمان و به‌لطف جاسوس‌های دو طرف، جنگ کم کم گرم می‌شود و شدت می‌گیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده