نویسنده: رضا اسکندری
// یکشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۹

معرفی مستند Lionel Messi: Destiny | در مسیر فتح جام

در این مقاله به معرفی مستند Lionel Messi: Destiny خواهیم پرداخت؛ مستندی که درباره تیم ملی آرژانتین و لیونل مسی در مسیر فتح جام جهانی ۲۰۲۲ است.

حتی اگر خیلی هم اهل فوتبال نباشید قطعا نام لیونل مسی را شنیده‌اید. فوتبالیستی که توانست در ۳۵ سالگی و در پنجمین حضورش در مسابقات جام جهانی تنها جامی که همیشه در حسرتش بود را به‌دست آورد و به‌قول معروف فوتبال را تکمیل کند. جامی که آرژانتینی‌ها سال‌ها برای کسب دوباره آن صبر کردند تا اینکه سرانجام در زمستان گذشته و در کشور قطر با رهبری لیونل مسی توانستند برای سومین بار این جام را کسب کنند؛ آرژانتین در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۹۰ توانسته بود دوبار فاتح مهم‌ترین مسابقات فوتبال در رده ملی شود.

تیم ملی فوتبال آرژانتین در آخرین دوره مسابقات جام جهانی که در کشور قطر برگزار شد با مربیگری لیونل اسکالونی و درخشش بازیکنانی مانند امی مارتینز، الکسیس مک‌آلیستر، جولیان آلوارز و آنخل دیماریا درکنار لیونل مسی، جام را خوب شروع نکرد و با باخت درمقابل عربستان شروعی بسیار ضعیف را پشت‌سر گذاشت تا بسیاری از اهالی فوتبال به‌خاطر همین شکست ابتدایی شانس آرژانتین را برای بردن این جام بسیار کم و ناچیز تلقی کنند. بااین‌حال شکست در روز نخست درمقابل عربستان نه‌تنها به ضرر آن‌ها نشد که تیم ملی آرژانتین از آن به‌عنوان یک تلنگر بسیار جدی استفاده کرد تا با تغییرات به موقع و صحیح بار دیگر در مسیر درست قرار بگیرد.

اعضای تیم ملی آرژانتین برنده جام جهانی | مستند Lionel Messi Destiny

مستند Lionel Messi: Destiny همان‌طور که از عنوانش می‌توان حدس زد درباره هدفی است که سال‌ها روی دوش لیونل مسی قرار گرفته بود و فشار ناشی از سنگینیِ آن هر سال بیش از سال گذشته خودش را نشان می‌داد. هدفی که درنهایت محقق شد تا لیونل مسی تنها جامی که در دوران حرفه‌ای خودش کسب نکرده بود را به‌دست آورد.

در این مستند شاهد مصاحبه‌هایی از مربی تیم ملی آرژانتین، لیونل اسکالونی و دروازه‌بان این تیم یعنی امی مارتینز هستیم؛ دروازه‌بانی که با درخشش شگفت‌انگیزش یکی از ارکان اصلی قهرمانی آرژانتین به‌شمار می‌رفت. درکنار این اسامی می‌توانیم شاهد حضور بازیکنانی جوان‌تر مانند الکسیس مک‌آلیستر و خولیان آلوارز در این مستند باشیم که درکنار بازیکنان باتجربه روح تازه‌ای را به تیم ملی آرژانتین تزریق کردند.

مصاحبه‌های این افراد و اتفاقاتی که در پشت‌پرده مسابقات در بازه زمانی یک ماهه جام جهانی رخ دادند به موضوع اصلی این مستند تبدیل شده‌اند. مستندی که برخلاف بسیاری از مستندها که درباره تمام سال‌های زندگی افراد مشهور جریان دارند، دست روی یک بازه زمانی بسیار کوتاه می‌گذارد و با جزییات بسیار جذاب و کامل مخاطبش را به‌خوبی در جریان تمام اتفاقاتی که در این مسیر برای افراد مختلف رخ داده، قرار می‌دهد.

از همان باخت روز نخست درمقابل عربستان گرفته و اتفاقاتی که به طبع آن در رختکن آرژانتین رخ داد تا تصمیماتی حیاتی که لیونل اسکالونی در بهترین زمان و شکل ممکن آن‌ها را به کار گرفت تا تیم ملی آرژانتین به هدفی که سال‌ها در سر داشت دست پیدا کند. از عملکرد ناامیدکننده برخی از ستاره‌های آرژانتین در یکی دو دیدار نخست گرفته تا استفاده از بازیکنان جوان‌تر و بهتر شدن داینامیک بازی تیم ملی آرژانتین؛ همه و همه موضوعات مهمی هستند که شما می‌توانید در مستند Lionel Messi: Destiny تماشا کنید.

لیونل مسی همراه با جام‌های خود در انتهای جام جهانی | مستند Lionel Messi Destiny

اگر از افرادی هستید که فوتبال را به‌طور حرفه‌ای دنبال می‌کنند قطعا از تماشای جزییاتی که در این مستند نشان داده می‌شوند، لذت خواهید برد. جزییاتی که شما را قدم به قدم در مسیر طی شده توسط بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی آرژانتین همراهی می‌کنند. جزییاتی که غالبا منتشر نمی‌شوند و هواداران فوتبال از آن‌ها اطلاعات زیادی ندارند. حتی اگر از این دسته افراد نیستید و فوتبال را به‌طور حرفه‌ای دنبال نمی‌کنید با تماشای این مستند می‌توانید درباره اتفاقاتی که در یک تورنمنت بزرگ فوتبالی رخ می‌دهند، اطلاعات بسیار مفیدی کسب کنید و با جزییات موجود در این ورزش زیبا بیشتر آشنا شوید.

در مجموع اگر بخواهیم خلاصه‌ای از مستند Lionel Messi: Destiny را برای شما بازگو کنیم باید بگوییم که با تماشای این مستند می‌توانید همراه‌با تیم ملی آرژانتین روزبه‌روز در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر جلو بروید و درکنار آن‌ها اتفاقات رخ داده در این تورنمنت را تجربه کنید؛ از برد نفس‌گیر درمقابل هلند گرفته تا آن فینال میخکوب‌کننده درمقابل تیم ملی فرانسه.

تورنمنتی که در پایان آن لیونل مسی با بالا بردن جام جهانی تنها جای خالی در ویترین افتخاراتش را تکمیل کرد تا حتی کسانی که از او دل خوشی ندارند هم به این موضوع اعتراف کنند که لیونل مسی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال به‌شمار می‌رود. نظر شما درباره اتفاقات رخ داده در جام جهانی ۲۰۲۲ چیست؟ به‌نظر شما لیونل مسی پس از کسب این جام بالاتر از تمام بازیکنان تاریخ فوتبال می‌تواند لقب بهترین بازیکن تاریخ را به خودش اختصاص دهد؟ نظر خودتان را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده