نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۱ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۵

فیلم و سریال های مهم تیر ۱۴۰۲ | از تاریخ پخش تا خلاصه داستان

در این مقاله قصد داریم چند مورد از شاخص‌ترین فیلم و سریال‌هایی را که قرار است در ماه تیر سال ۱۴۰۲ به‌دست ما برسند و شما می‌توانید همان روز تماشایشان کنید به شما معرفی کنیم.

اگر از آن دسته از افراد هستید که سریال را به فیلم ترجیح می‌دهید، ماه تیر برای شماست. این ماه به‌صورت ویژه مخصوص کسانی است که عاشق سریال‌های اپل تی وی پلاس هستند. اما لازم به ذکر است که به جز این سرویس، از شبکه‌های دیگر هم سریال داریم؛ بنابراین لازم است که تا آخر مقاله را حتما مطالعه کنید.

درست است که در ماه تیر فیلم‌های زیادی به‌دست ما نمی‌رسد اما در بخش سریال‌ها ماه پر برکتی محسوب می‌شود. خصوصا که اکثرا هم سریال‌های برگشتی در این ماه داریم و احتمالا خیلی شما منتظر این سریال‌ها هستید. این نکته هم لازم به ذکر است که مثل همیشه، ما فیلم‌هایی را در این مقاله معرفی می‌کنیم که نسخه دیجیتالی آن‌ها در ماه تیر به‌دست ما می‌رسند؛ نه آثاری که در این ماه اکران می‌شوند.

برای حمایت از کانال فیلمزی ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید


فیلم های تیر ماه ۱۴۰۲

تبدیل شونده شبیه گوریل در Transformers: Rise of the Beasts

۱- فیلم تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران

فیلم Transformers: Rise of the Beasts

تاریخ پخش: ۱۸ تیر

فهرست خود را با قسمت جدید فیلمی شروع می‌کنیم که سالیانِ سال است ساخته می‌شود و طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است. ظهور جانوران هفتمین قسمت از سری فیلم تبدیل‌شوندگان حساب می‌شود که دنباله مستقلی از فیلم بامبلی بیِ سال ۲۰۱۸ و پیش درآمد فیلم تبدیل شوندگانِ سال ۲۰۰۷ است که همان اولین قسمت از مجموعه بود. ما در این قسمت دوباره به همان دنیایی برمی‌گردیم که اکشن و جلوه‌های ویژه جذابش مردم سرتاسر دنیا را مجذوب خودش کرده است. این فیلم بیننده‌های خودش را همراه‌با ربات‌های ماشینی، به یک ماجراجویی جهانی در دهه ۹۰ می‌برد و یک گروه کاملا جدیدی از تبدیل شونده‌ها را به ما معرفی می‌کند؛ گروهی که با اسم ماکسیمال‌ها شناخته می‌شوند و قرار است برای حضور در نبردی که راه افتاده، به‌عنوان متحد به ما بپیوندند.


والپیپر انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse با محوریت نسخه های مختلف مرد عنکبوتی

۲- فیلم مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی

فیلم Spider-Man: Across the Spider-Verse

تاریخ پخش: ۲۷ تیر

وای که چقدر این انیمیشن در این مدت سروصدا کرد. یعنی هر جایی یک نفر داشت درباره آن حرف می‌زد. خود ما هم در کانال فیلمزی یک ویدیو و در سایت زومجی یک مقاله از تئوری‌های این انیمیشن گذاشتیم و یک کوچولو هم درباره قسمت بعدی آن حرف زدیم؛ از همین الان هم کلی برای آن هیجان داریم. این فیلم که دنباله انیمیشن درون دنیای عنکبوتی است، دوباره مایلز مورالز را در یک ماجراجویی حماسی دیگر به ما نشان می‌دهد. قهرمان دوست‌داشتنی محله ما که حالا دوباره به‌صورت تمام وقت به حرفه قهرمان‌بازی خود برگشته، باید به همراه گوئن استیسی در سرتاسر دنیاهای موازی بچرخد و برای خود متحد جمع کند تا تیم جدیدی از آدم‌های عنکبوتی را تشکیل بدهد؛ چون که در این قسمت، آن‌ها قرار است با یک شرور خیلی قدرتمند روبه‌رو شوند؛ شروری که تا به حال مثل و مانندش را در زندگی خود ندیدند.


سریال های تیر ماه ۱۴۰۲

ادریس البا در سریال hijack در یک هواپیمای ربوده شده

۱- سریال ربودن

سریال Hijack

تاریخ پخش: ۷ تیر

شبکه اپل تی وی پلاس

فهرست سریال‌ها را با تنها مجموعه جدید خود شروع می‌کنیم که از شبکه اپل تی وی پلاس پخش می‌شود. سریال ربودن که پخش خودش را از ۷ تیر شروع می‌کند، ادریس آلبا را در نقش یک مذاکره‌کننده خیلی موفق در دنیای کسب‌و‌کار و تجارت نشان می‌دهد. سریال ربودن ماجرای جذاب و دلهره‌آور یک هواپیمای دزدیده شده را نشان می‌دهد که قراراست به لندن برود؛ اما از یک جایی به بعد، همه چیز به هم می‌ریزد. سم نلسون که حسابی در کارش حرفه‌ای است، پا پیش می‌گذارد تا با استفاده از توانایی‌هایی که دارد، شرایط را آروم کند و یک کاری برای نجات مسافران هواپیما انجام دهد. اما غافل از اینکه استراتژی به‌شدت خطرناک او، ممکن است حتی به ضرر و نابودی خودش تمام شود. «کاری کن که آن‌ها فکر کنند قدرت و کنترل دست خودشان است»... این شعاری است که برای این سریال هیجانی انتخاب شده است؛ سریالی که داستانش در جریان واقعی زمان اتفاق میفتد.


آیسایا هیل در نقش یک بسکتبالیست نوجوان در سریال Swagger


۲- سریال سواگر یا مغرور

سریال Swagger

تاریخ پخش: ۲ تیر

شبکه اپل تی وی پلاس

داستان سریال Swagger یا در زبان فارسی «مغرور»، از قصه ماجراجویی‌ها و اتفاقات دوران کودکی کوین دورانت الهام گرفته شده است. دورانت در دوران بچگی خودش، یکی از اعضای اتحادیه ورزشکاران آماتور یا AAU بسکتبال بود که در منطقه کلان‌شهری واشینگتن قرار داشت. این اتحادیه جایی بود که ورزشکاران جوان بسیار مشتاق و همچنین خانواده‌های آن‌ها، در دوران بسیار شگفت‌انگیز خودشان در صنعت بازی‌های ورزشی جوانان قرار می‌گرفتند؛ اتفاقی که شدیدا برای همه آن‌ها اهمیت خیلی زیادی داشت. این سریال نشان می‌دهد که چطور بازیکنان، خانواده‌های آن‌ها و البته مربی‌ها، روی مرز باریک بین رویا و جاه‌طلبی و فرصت‌طلبی و فساد راه می‌روند. فصل اول این مجموعه توانست استقبال و تحسین منتقدان خیلی زیادی را به‌دست بیاورد؛ به خاطر فیلمنامه، بازی بازیگران (خصوصا اوشِی جکسون جونیور و آیسایا هیل)، ارزش‌های تولید و تفسیر اجتماعی آن.


پوستر فصل سوم سریال The Witcher

۳- سریال ویچر

سریال The Witcher

تاریخ پخش: ۸ تیر

شبکه نتفلیکس

مورد بعدی سریال ویچر است که برای آخرین بار هنری کویل را در نقش گرالت از ریویا به ما نشان می‌دهد. همان‌طور که می‌دانید، این سریال داستان گرالت، شکارچی هیولا، را به ما نشان می‌دهد که شدیدا در تلاش است تا جایگاه خود را در دنیایی پیدا کند که نشان داده آدم‌ها می‌توانند خیلی وحشتناک‌تر از هیولاها و دیوها باشند. تقریبا هیچکس از این تصمیم راضی نیست اما در فصل چهارم و پنجم ما دیگه کویل را در این نقش نداریم؛ بلکه لیام همسورث قرار است نقش این شخصیت جذاب و فوق‌العاده محبوب را بازی کند. حتی خیلی‌ها بعد از اعلام این خبر گفتند که دیگر سریال را تماشا نمی‌کنند و یکی از نقاط جذاب آن را حضور هنری کویل دانستند... اما حالا بهتر است بیایم یک شانسی هم به لیام همسورث بدهیم؛ شاید او هم توانست این نقش را به خوبی ایفا کند.


بازیگران سریال What We Do in the Shadows

۴- سریال آنچه در تاریکی انجام می‌دهیم

سریال What We Do in the Shadows

تاریخ پخش: ۲۲ تیر

شبکه اف ایکس

اینکه سریال آنچه در تاریکی انجام می‌دهیم، کی تمام می‌شود، خدا می‌داند... اما اینجوری که سازنده‌ها گفتند، برای فصل ششم هم تمدید شده است... نه الان، سال گذشته، قبل از اینکه فصل چهارم آن حتی پخش شود. حالا اینکه منتقدان خیلی این سریال را دوست داشتند و نامزد کلی جایزه هم شده، بی‌تاثیر نیست. آنچه در تاریکی انجام می‌دهیم، یک سریال مستندنماست که براساس یک فیلم با همین اسم تولید شده است. این مجموعه داستان گروهی از خون‌آشام‌ها را به ما نشان می‌دهد که در خانه‌ای که در نیویورک قرار دارد، با هم زندگی می‌کنند. تمرکز اصلی داستان روی اتفاقاتی است که برای آن‌ها رخ می‌دهد و تجربه زندگی درکنار انسان‌ها، برطرف کردن نیازهای روزمره، برقراری ارتباط و حتی مشکلاتی که در طی روز دارند، به تصویر کشیده می‌شود.


جرد هریس در نقش هری سلدون در سریال Foundation

۵- سریال بنیاد

سریال Foundation

تاریخ پخش: ۲۳ تیر

شبکه اپل تی وی پلاس

سریال هم بنیاد هم مال اپل تی وی پلاس است که فصل دوم آن از ۲۳ تیر پخش خواهد شد. این مجموعه داستان یک ریاضی‌دان به اسم هری سلدون را که بنیان‌گذار علم روان‌تاریخ حساب می‌شود، به ما نشان می‌دهد. سلدون در پیشبینی خودش گفته بود که امپراطوری کهکشانی تا ۳۰ هزار سال آینده سقوط می‌کند و بشریت وارد یک عصر بسیار تاریک می‌شود. اما راهکارهایی که او ارائه می‌دهد، می‌تواند دوره فروپاشی را به هزار سال کاهش دهد. اما طبق معمول، این ریاضی‌دان به همراه گروهی از همراه‌ها و پیروان خود به یک سیاره خالی از سکنه تبعید می‌شوند تا عبرتی برای دیگران باشند. این سریال تا یک حدی براساس مجموعه رمان Foundation ساخته شده که به سه بخش تقسیم می‌شود: بخش سه‌گانه اصلی، بخش دو‌گانه دنباله و بخش دوگانه پیش درآمد.

قبل از خداحافظی این را هم به شما یادآوری کنم که در ماه تیر، فصل دوم سریال The Afterparty، فصل چهارم سریال Tom Clancy’s Jack Ryan، فصل ششم سریال grown-ish و فصل دوم سریال The Lincoln Lawyer هم پخش می‌شود. اگر از طرفداران این سریال‌ها هستید، یادتان باشد که حتما این مجموعه‌ها را هم تماشا کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده