نویسنده: مریم اصلانی
// سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۹

کدام کاراکترهای انیمه‌ای می‌توانند تایتان بنیان گذار را شکست دهند؟

در میان دیگر انواع تایتان‌، تایتان بنیان‌گذار از قدرتی قابل‌توجه برخوردار است، قدرتی که اکنون دراختیار ارن یگر است. اما کدام شخصیت‌های انیمه‌ای قدرت شکست دادن تایتان مؤسس یا بنیان‌گذار را دارند؟ برای آشنایی با آن‌ها با زومجی همراه باشید.

مانگا «حمله به تایتان» (Attack on Titan) برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. بااین‌حال این اثر تا زمان نمایش اولین فصل از انیمه اتک آن تایتان در سال ۲۰۱۳، چندان در سطح جهان معروف و شناخته شده نبود. انیمه حمله به تایتان یکی از انیمه‌های محبوب سال‌های اخیر است که با استقبال گسترده مخاطبان در گوشه و کنار جهان مواجه شده است. بااین وجود نمی‌توان این حقیقت را انکار کرد که این انیمه فضایی تاریک داشته و به موضوعاتی تلخ مثل تبعات جنگ و تبعیض می‌پردازد. انیمه حمله به تایتان همچنین سرشار از صحنه‌های اکشن و حماسی است، به‌هرحال وقتی پای هیولاهایی انسان خوار درمیان باشد، نباید غیر از این هم انتظار داشت.

فرم تایتان بنیان گذار ارن یگر

درکنار شخصیت‌های اصلی و مهم این انیمه، تایتان‌ها را داریم که حضورشان در طول مجموعه قابل لمس است. موجوداتی عظیم‌الجثه که به نژاد الدیایی تعلق داشته و همگی از نوادگان «یمیر فریتز» (Ymir Fritz) به شمار می‌روند که به‌عنوان اولین تایتان یا همان تایتان بنیان‌گذار شناخته می‌شود.

پس از گذشت سال‌ها، اکنون این ارن یگر است که قدرت تایتان بنیان‌گذار را در اختیار دارد. ارن در ابتدا سوگند خورد تایتان‌ها را نابود کرده و بشریت را نجات دهد. اما بعد از افشای اسرار پشت پرده همه چیز تغییر کرد. ارن متوجه شد که این بشریت است که قصد نابودی او را دارد، پس از قدرت تایتان مؤسس برای رسیدن به هدفی کاملا متفاوت استفاده کرد. هنوز انیمه حمله به تایتان به پایان نرسیده است و سرنوشت ارن و دیگر شخصیت‌ها مشخص نیست. اما آیا کسی یارای مقاومت در مقابل قدرت و توانایی‌های خیره کننده تایتان بنیان‌گذار را دارد؟

واقعیت این است که افراد زیادی نمی‌توانند در مقابل تایتان بنیان‌گذار ارن ایستادگی کنند، بااین‌حال می‌توان چند قهرمان از دیگر مجموعه‌های انیمه‌ را نام برد که از چنین قدرتی برخوردار هستند. در مرور آن‌ها با ما همراه باشید.


سایتاما از انیمه مرد تک مشتی درحال پرتاب کردن مشت خود

۱- سایتاما از انیمه مرد تک مشتی

Saitama

انیمه One-Punch Man

سایتاما قهرمان و شخصیت اصلی انیمه مرد تک مشتی است که از نظر قدرت در چنان جایگاهی قرار دارد که کمتر شخصیت انیمه‌ای دیگری توان پیشی گرفتن از او را دارد. سایتاما دارای قدرت، سرعت، استقامت و واکنش‌های بی‌نظیری است، به‌طوری که کسی هنوز نتوانسته است در میدان مبارزه به او آسیب چندانی وارد کند.

تاکنون تعداد انگشت شماری از دیگر شخصیت‌های انیمه مرد تک مشتی موفق شدند از ضربه مشت سایتاما جان سالم به در ببرند و آن‌هایی که زنده مانده‌اند هم جان خود را مرهون لطف سایتاما هستند که نخواسته است بیش از این به آن‌ها صدمه وارد کند. بااین اوصاف طبیعی است اگر بگوییم پیروز میدان نبرد میان این دو، کسی نیست جز سایتاما که به احتمال زیاد با یک ضربه مشت خود، سر و گردن ارن را کاملا از بین خواهد برد. حتی اگر ارن سعی کند این نواحی حساس را تقویت و نفوذناپذیر کند هم باز مشت سایتاما چنان قدرتی دارد که احتمالا آن را مانند شیشه خرد خواهد کرد.


دو تصویر از ایچیگو کوروساکی از انیمه بلیچ

۲- ایچیگو کوروساکی از انیمه بلیچ

Ichigo Kurosaki

انیمه Bleach

چندین سال طول کشید تا طرفداران پروپاقرص انیمه بلیچ بالاخره موفق شدند نسخه پویانمایی قوس داستانی جنگ خونین هزار ساله را ببینند. جایی که شخصیت اصلی این انیمه یعنی ایچیگو کوروساکی موفق شد به کمک بیدار شدن قدرت‌های شگفت‌انگیز خود، حماسه‌ای را رقم بزند. ایچیگو همچنین موفق شد شمشیر زانپاکوتو (zanpakuto) واقعی خود را هم به‌دست بیاورد که به او امکان دسترسی به قدرت کامل دروگر روح (Soul Reaper) را می‌دهد.

بانکای (Bankai) ایچیگو به او سرعت قابل توجهی می‌بخشد و درحالی که قدرت گتسوگا تنشو (Getsuga Tensho) او هم به‌صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند، ایچیگو قادر است به‌راحتی گردن ارن را قطع و سر او را از بدن جدا کند. ارن حتی در شکل تایتان بنیان‌گذار خود هم فاقد انرژی معنوی است، درنتیجه به احتمال زیاد ایچیگو و حملاتی که انجام می‌دهد برای او کاملا نامرئی خواهند بود و این شانس شکست خوردن او از این قهرمان را افزایش خواهد داد.


کیرا یاماتو از انیمه گاندام در یونیفرم خلبانی در کنار جنگنده آزادی

۳- Kira Yamato از انیمه گاندام

Kira Yamato

انیمه Mobile Suit Gundam: SEED

مجموعه گاندام تاکنون موفق به تولید تعدادی از بهترین انیمه‌های مکا (ربات‌های انسان‌نمای غول‌پیکر) تمام دوران شده است، اما تعداد کمی از خلبان‌های معرفی شده در این مجموعه از مهارت و قدرت کافی برای رو‌به‌رو شدن با تایتان بنیان‌گذار برخوردار هستند. دراین بین شخصیت کیرا یاماتو ممکن است این شانس را داشته باشد. او انسانی اصلاح ژنتیکی شده است که می‌تواند وارد حالتی شود که عملکرد جنگیش را به‌شدت افزایش می‌دهد.

کیرا خلبان «Freedom» بود که انرژی خود را از یک هسته اتمی تأمین می‌کرد، درنتیجه هرگز قدرت خود را از دست نداد. به‌لطف سیستم هدف‌گیری دقیق، کیرا و ماشین جنگی‌اش می‌توانند با انفجارهایی از انرژی به‌صورت همزمان به ده‌ها هدف حمله کرده و تایتان را نابود کنند. از طرف دیگر قابلیت مانور این جنگنده به کیرا اجازه می‌دهد از حملات احتمالی تایتان بنیان‌گذار هم جان سالم به در ببرد.


ناروتو خشمگین در حال پرتاب کردن گلوله انرژی

۴- ناروتو اوزوماکی از انیمه ناروتو

Naruto Uzumaki

انیمه Naruto

ناروتو در ابتدای مسیر آموزش خود، چندان قدرتمند نبود و چیز زیادی برای عرضه نداشت. اما در ادامه با تلاش و تمرین مبدل به یکی از قوی‌ترین هوکاگه‌های انیمه ناروتو شده و مورد توجه قرار گرفت. در شرایط عادی ناروتو قادر نیست در مقابل تایتان بنیان‌گذار ایستادگی کرده و پیشرفت چندانی به‌دست بیاورد. اما به‌عنوان یک جینچوریکی کامل با قدرت نه دم، احتمالا او از پس تایتان مؤسس برخواهد آمد.

ناروتو هنگام ورود به حالت جانور دم‌دار، درون آواتار عظیم نه- دم محصور می‌شود که باتوجه‌به اندازه و ابعادش می‌تواند به مصاف تایتان ارن برود. دراین حالت ناروتو قادر است از گوی جانوران دم‌دار استفاده کند که همه چیز را نابود می‌کند، یعنی در این حالت می‌تواند تایتان بنیان‌گذار را هم به‌سادگی از بین ببرد.


آنوس والدیگود با لبخندی روی لب

۵- آنوس والدیگود از انیمه تناسخ ارباب شیاطین

Anos Voldigoad

انیمه The Misfit of Demon King Academy

عامل اصلی جذابیت انیمه تناسخ ارباب شیاطین، قدرت فوق‌العاده‌ی شخصیت آنوس والدیگود است. قدرت جادویی او بسیار زیاد و تمرکز همیشگی آن روی تخریب است. آنوس دارای چشمانی جادویی است و هرچیزی را که در شعاع دیدش قرار بگیرد، به‌سادگی نابود می‌کند.

باید خیلی ساده بگوییم قدرت آنوس به او این توانایی را می‌دهد که تنها با نگاه کردن، نه فقط تایتان بنیان‌گذار که هر تایتان یا مخلوق دیگری را نابود کند. از طرف دیگر آنوس از شمشیر شیطانی «Venuzdonoa» هم استفاده می‌کند که قادر به نابود کردن هر چیزی در عالم هستی است، از جمله چیزهایی که نابود نشدنی یا حتی جاودانه هستند.


ملیوداس با شمشیر بزرگ روی شانه

۶- ملیوداس از انیمه هفت گناه مرگبار

Meliodas

انیمه The Seven Deadly Sins

نژادهای مختلفی از موجودات در انیمه هفت گناه مرگبار به مخاطب معرفی می‌شوند. اما در میان همه آن‌ها، این ملیوداس است که عنوان قوی‌ترین شخصیت را یدک می‌کشد. او پسر پادشاه شیطان است و به‌لطف توانایی‌های شگفت‌انگیز خود می‌تواند هر حمله‌ی مبتنی به جادو را به خوبی پاسخ دهد.

ارن از جادو استفاده نمی‌کند، اما این هم مانعی برای ملیوداس نیست. چرا که او می‌تواند از شمشیر مخصوصش برای تولید شعله‌های سیاه شیطانی استفاده کند. این شعله‌ها به‌اندازه‌ای کافی برای شکست دادن تایتان بنیان‌گذار قدرت دارند و درکنار آن توانایی ارن برای بازسازی کردن خود را هم از بین می‌برند.


ساتورو گوجو از انیمه جوجوتسو کایسن با چشم بند و درحال درست کردن نیرو با انگشت دست

۷- ساتورو گوجو از انیمه جوجوتسو کایسن

Satoru Gojo

انیمه Jujutsu Kaisen

جوجوتسو کایسن از جمله انیمه‌هایی است که به سرعت مورد توجه بینندگان قرار گرفت. احتمالا اگر از بسیاری از علاقمندان این انیمه سؤال شود چه کسی شخصیت محبوب آن‌ها است، بسیاری به نام ساتورو گوجو اشاره خواهند کرد که البته پاسخ قابل درکی است. گوجو سان قوی‌ترین شخصیت این مجموعه است که تکنیک «بدون محدودیت» (Limitless) و همینطور توانایی جادوگری «شش چشم» (Six Eyes) را از خانواده خود به ارث برده است.

به کمک تکنیک فوق گوجو کنترل کاملی روی فضا داشته و می‌تواند با دستکاری زمان (کند کردن زمان) جلوی حملات را بگیرد. از طرف دیگر گوجو می‌تواند نیروهای جاذبه و دافعه را با هم ترکیب و تکنیکی را خلق کند که قادر است در یک لحظه همه چیز را پاک کند.


لولوش لامپروش با قدرت شاهی در چشمانش و ماسک سیاه

۸- لولوش وی بریتانیا از انیمه کد گیاس

Lelouch Vi Britannia

انیمه Code Geass

لولوش لامپروژ در انیمه کد گیاس در ابتدا به‌عنوان یک انسان معمولی به مخاطب معرفی شد. اما زمانی‌که قدرت گیاس یا قدرت شاهی به او داده شد، اوضاع تغییر کرد. این توانایی شگفت‌انگیز به لولوش اجازه می‌دهد دیگران را به اطاعت کامل از خود وادار کند.

درواقع کافی است لولوش با هدف خود تماس چشمی برقرار کند. اکنون او می‌تواند هر دستور شفاهی را صادر کرده و هدف هم صرف‌نظر از ماهیت این دستور، ناگزیر از گردن نهادن به آن است. پس اگر لولوش به‌طریقی موفق به برقراری این تماس چشمی با تایتان بنیان‌گذار شود، ارن دیگر شانسی برای مقابله با خواست او ندارد. شاید ربات‌های Nightmare Frame بتوانند به لولوش در گذر از این مرحله کمک کنند.


کلر با نگاهی جدی و موهای کوتاه از انیمه کلیمور

۹- کلر از انیمه کلیمور

Claire

انیمه Claymore

شخصیت کلر از انیمه کلیمور ضعیف‌ترین جنگجوی سازمانی بی‌نام و نشان بود. او به میل خود تحت عمل جراحی خاصی قرار گرفته و تبدیل به یک دو رگه انسان- یوما شد. یوما هیولایی است که از اندام‌های داخلی بدن انسان تغذیه می‌کند و جنگجویانی همچون کلر، برای محافظت از انسان‌ها در مقابل این هیولاها خلق می‌شدند. استفاده از قدرت یوما باعث ارتقای قدرت بدنی، سرعت و واکنش‌های این جنگجویان می‌شود که از آن‌ها با نام کلیمور نام برده می‌شود.

باتوجه به سرعت و تأثیر حمله‌های کلر، او می‌تواند اکثر تایتان‌ها را از بین ببرد، اما حتی شمشیر او هم به قادر به شکستن بخش‌های سخت و غیرقابل نفوذ شده تایتان بنیان‌گذار نیست. اما به‌لطف سرعت بالایی که دارد، کلر می‌تواند خودش را به دهان تایتان مؤسس رسانده و از درون بدن او را تکه تکه کند.


گوکو با موهای آبی رنگ شعله ور درحال اجرای فنون رزمی

۱۰- گوکو از انیمه دراگون بال

Goku

انیمه Dragon Ball

برای چندین دهه، شخصیت گوکو کانون اصلی مجموعه دارگون بال بود.او در این مدت برخی از قوی‌ترین مبارزان دنیای خود را شکست داد. البته گوکو حتی با وجود این قدرت قابل‌توجه هم هنوز موفق به شکست دادن همه حریفان خود نشده است. اما واقعیت این است که ارن از نظر قدرت و توانایی درجایگاهی نزدیک به این حریفان هم قرار ندارد.

پس از سال‌ها آموزش و تمرین، گوکو اکنون قادر به استفاده از «غریزه فوق‌العاده» (Ultra Instinct) است، دگرگونی خاصی که او را در سطح یک خدا قرار می‌دهد. حتی بدون استفاده از غریزه فوق‌العاده هم اگر گوکو بخواهد می‌توان کل سیاره را تنها با یک انفجار کی (Ki) نابود کند. درنتیجه او می‌تواند به همین سادگی تایتان بنیان‌گذار را از سر راه خود کنار بزند.

با معرفی این شخصیت به پایان این مطلب رسیدیم. به نظر شما اگر امکان جابه‌جا شدن شخصیت‌های انیمه بین دنیاهای مختلف وجود داشت، کدام یک قادر به شکست دادن تایتان بنیان‌گذار بود؟ کدام یکی از اسامی فوق در انجام این مأموریت موفق بودند و قدرت و توانایی کدام یک در مقابل قدرت ارن کاری از پیش نمی‌برد؟ جای کدام شخصیت دیگر در این فهرست خالی است؟ زومجی همچنان مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان است، حتما آن‌ها را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید، سپاس



منبع Cbr زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده