انیمه شیطان‌کش، یکی از آثار جذابی است که با فضای تیره و تار و نبردهای حماسی خود مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. در ادامه با مرور دوازده ماه شیطانی یا کیزوکی این مجموعه، همراه زومجی باشید.

دنیای خیال‌انگیز و تیره و تار انیمه شیطان کش (Demon Slayer) به‌واقع ترسناک است. جهانی که با حضور شیاطینی با قدرت‌های فوق‌العاده که قادر به انجام هر شرارتی هستند، جایی خطرناک و هراس‌انگیز است. اما در رأس همه این شیاطین، «موزان کیبوتسوجی» (Muzan Kibutsuji) قرار داد که آنتاگونیست و شخصیت شرور اصلی مجموعه شیطان کش است. این نشان می‌دهد که قدرت او ورای قدرت شیاطین زیردستش است که همگی خود را مطیع دستورهای استاد خود می‌دانند.

برشهایی از چهره کیزوکی یا گروه ماه شیطانی مثل گیوتارو،آکازا،دوما

اما در میان این همه شیطان که در گوشه و کنار پراکنده شده و مشغول قتل و غارت و اعمال شنیع هستند، دوازده کیزوکی یا ماه شیطانی را داریم که به‌عنوان شیاطین برتر و رده بالا شناخته می‌شوند. گروهی از اهریمنان نخبه و البته قدرتمند که به‌صورت مستقیم به موزان خدمت می‌کنند.

هر کدام از اعضای کیزوکی، قدرت و توانایی‌های فوق‌العاده‌ای دراختیار دارد که به کمک آن‌ها قادر به ترمیم و بازسازی جسمی خود است. درکنار آن این دوازده شیطان برتر، توانایی منحصربه‌فرد «هنر خون شیطانی» (Blood Demon Arts) را هم دراختیار دارند که باعث شده است به حریفانی قدر قدرت تبدیل شوند. به‌طوری که حتی اعضای برجسته ارتش شیطان‌کش یا هاشیرا هم نمی‌توانند آن‌ها را به‌سادگی از سر راه بردارند.

در ادامه هر دوازده کیزوکی یا ماه شیطانی را از نظر قدرت و رتبه آن‌ها مورد بررسی قرار خواهیم داد، با زومجی همراه باشید.

پیش از شروع، ذکر این نکته ضروری است که در این مطلب اشاره‌هایی به رویدادهای فصول مختلف این مجموعه، حوادث فیلم قطار موگن (Mugen Train) و همینطور معرفی شیاطین رده بالایی وجود دارد که هنوز در انیمه به مخاطبان معرفی نشده‌اند. اما بد نیست در ابتدا نگاهی به تاریخچه شکل‌گیری دوازده ماه شیطانی داشته باشیم.

موزان کیبوتسوجی در حال آزمایش کردن روی خون

شروع داستان دوازده کیزوکی به بیش از پانصد سال قبل برمی‌گردد، وقتی همه چیز با تبدیل شدن «میچیکاتسو تسوگیکانی» (Michikatsu Tsugikuni) به یک اهریمن آغاز شد. میچیکاتسو برادر دوقلوی یوریچی بود. زمانی‌که موزان به‌وسیله یوریچی به سختی زخمی شد، تصمیم گرفت گروهی از شیاطین را به‌عنوان زیردست انتخاب کند تا در چنین مواقعی آن‌ها را به جنگ دشمنان خود بفرستد. در این زمان میچیکاتسو که هم به توانایی‌های بی‌نظیر برادر خود حسادت می‌کرد، تصمیم گرفت به موزان اعلام وفاداری کند. موزان در مقابل مقداری از خون خود را به او داد و به این ترتیب او تبدیل به اولین کیزوکی و اولین شیطان ماه بالایی شد. او همچنین تنها انسانی بود که مستقیما در رده‌های بالا قرار گرفت. از آن زمان بود که موزان خون خود را به افراد بی‌شماری داده و آن‌ها را به با عنوان ماه‌های بالا و پایین رده‌بندی کرد.

به‌طور کلی، اعضای این گروه موقعیت خود را برای همیشه حفظ می‌کنند، اما گاهی اوقات ممکن است برخی از آن‌ها به دلایل گوناگون از چشم موزان افتاده یا در جنگ با ارتش شیطان کش کشته شوند که در این‌گونه موارد موزان آن‌ها را با شیاطین دیگر جایگزین می‌کند. یکی از این نمونه‌های منحصربه‌فرد مربوط‌به کیوگای است. او به حد مجاز خود برای خوردن انسان‌ها رسیده بود و درنتیجه دیگر نمی‌توانست قوی‌تر از چیزی باشد که بود. درنتیجه موزان کامانو را جایگزین او کرد.


کامانوئه با چهره ترسان و کیوگای با سه طبل روی بدنش با چهره ای ترسناک و چشمان قرمز رنگ از انیمه شیطان کش

۱۲- کامانوئه و کیوگای- شیاطین رده پایینی ۶

Kamanue Kyogai

کیوگای پیش از آنکه در طول قوس داستانی عمارت تسوزومی (خانه درام) به‌دلیل قدرت پایینش به‌وسیله موزان تکفیر شده و از گروه خارج شود، در رتبه پایینی شش قرار داشت. پس از این اتفاق بود که این رتبه به کامانوئه منتقل شد.

البته کامانوئه هم در حفظ این رتبه موفق نبود، چرا که در زمان احضار همه شیاطین رده پایین به قعله ابدی یا قلعه بی‌نهایت، قدرت موزان را به تمسخر گرفت. این مسئله باعث شد که موزان از روی خشم او را اعدام کرده و وفاداری دیگر شیاطین رده پایین را هم زیر سؤال ببرد.


رویی درحال پرتاب تارهای عنکبوت و دست دیگرش دور گردن نزوکو حلقه شده است از انیمه شیطان کش

۱۱- رویی- شیطان رده پایینی ۵

Rui

رویی ابرشرور اصلی قوس داستان «کوه ناتاگومو» (Mount Natagumo) و اولین نفر از دوازده کیزوکی بود که در مانگا و همینطور انیمه شیطان کش به مخاطب معرفی شد. او شیطانی بود که میلی شدید به داشتن خانواده داشت و به‌همین خاطر شیاطین ضعیف‌تر را به خدمت گرفته و به‌ هرکدام هویت یکی از اعضای خانواده‌ای را می‌سپرد که همیشه دلش می‌خواست داشته باشد.

در قسمت پایانی فصل اول انیمه شیطان کش شاهد رویارویی حماسی تانجیرو کامادو و رویی بودیم، هرچند که تانجیرو با همه شجاعتش آنقدر قوی نبود که از پس شکست دادن رویی بربیاید و درنهایت گیو تومیوکا به کمکش آمده و کار او را تمام کرد.


موکاگو، واکورابا و روکورو با چهره ترسیده و زخمی در انیمه شیطان کش

۱۰، ۹ و ۸- موکاگو، واکورابا و روکورو- شیاطین رده پایینی چهار، سه و دو

Mukago، Wakuraba و Rokuro

موکاگو، واکورابا و روکورو هم به همان سرنوشتی دچار شدند که پیش‌تر کامانو به آن دچار شده بود. موزان پس از اینکه متوجه شد رویی به وسیله‌ی ارتش شیطان کش شکست خورده است، تمام شیاطین رده پایین را احضار کرده و آن‌ها را به خاطر ضعف‌شان مورد سرزنش قرار داد. دراین زمان بود که موزان موکاگو را به خاطر ترسی که از هاشیرا داشت، کشته و پس از او واکورابا را به‌دلیل تلاش برای فرار اعدام کرد و درنهایت روکورو را به خاطر درخواستش برای گرفتن مقداری از خون او به قتل رساند.


شیطان رده پایین انمو با موهای رها در باد روی قطار موگن در انیمه شیطان کش

۷- انمو- شیطان رده پایینی یک

Enmu

حضور انمو کاتالیزور اصلی وقایع فیلم قطار موگن است، او تنها شیطان رتبه پایینی بود که موفق شد از خشم ویرانگر موزان در قوس داستانی عمارت تزومی جان سالم به در ببرد. همچنین مقدار قابل توجهی از خون پادشاه شیاطین به انمو داده شد، درنتیجه توانایی‌های او به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرد.

این شیطان سادیستی، درنهایت قطاری بزرگ را به پایگاه اصلی خود تبدیل کرده و در طول این دوران باعث ناپدید شدن ۴۰ مسافر می‌شود. امری که درنهایت پای کیوجورو رنگوکو را به داستان باز کرده و باعث رقم خوردن حوادثی شد که در فیلم قطار موگن شاهد آن بودیم.

انمو تنها شیطان رده پایینی است که از نظر توانایی و قدرت با شیاطین رده بالا برابری می‌کرد. از جمله توانایی‌های او به خواب عمیق بردن افراد بود. او به کمک هنر خون شیطانی خود، رویاهای آن‌ها را دستکاری کرده و قربانیانش را به مسیری که دوست داشت، هدایت می‌کرد.


داکی و گیاتورو با چهره های ترسناک، خواهر و برادر شیطانی و از رده های بالای کیزوکی

۶- داکی و گیوتارو- شیاطین رده بالای ۶

Gyutaro - Daki

این خواهر و برادر شرور، شیاطین اصلی قوس داستانی ناحیه سرگرمی بودند. گیوتارو و داکی به کمک هم موفق به شکست دادن ۲۲ هاشیرا شده بودند که از این تعداد، پانزده نفر را گیوتارو و هفت نفر را هم داکی کشته بود. داکی از قدرت دستکاری کمربند اوبی (Obi) برخوردار بود، یعنی می‌توانست به کمک هنر خون شیطان از بدن خود کمربندهای اوبی ساخته و از آن‌ها به هرشکلی که می‌خواست استفاده کند. او با همین روش تانجیرو را به سختی مجروح کرد.

اما گیوتارو به‌لطف بیش از یک قرن تجربه هنرهای رزمی، بهترین مبارزان ارتش شیطان کش را شکست می‌داد. او حتی زمانی‌که به سختی شکست خورده بود هم به‌اندازه‌ای قدرتمند بود که تنگن اوزوی (Tengen Uzui)، هاشیرای صدا را دچار مشکل کرده و به‌سختی مجروح کند. پس از مرگ این دو، شیطان کش سابق کایگاکو (Kaigaku) جایگزین آن‌ها شده و رده بالای ۶ را به خود اختصاص داد.


گیوکو شیطان رده بالای کیزوکی یا ماه شیطانی با چشمانی شبیه لب و دستان نوزاد گوه در اطراف سرش

۵- گیوکو- رده بالایی 5

Gyokko

گیوکو شیطانی حیله‌گر است که در اولین حضور خود در انیمه در فصل سوم و قوس داستانی «دهکده شمشیرسازی» (Swordsmith Village Arc) وارد داستان می‌شود. گیوکو قرار است با یکی از قوی‌ترین جنگجویان ارتش شیطان کش یعنی «موییچیرو توکیتو» (Muichiro Tokito) یا همان هاشیرای مه رو‌به‌رو شود.

از بین تمام شیاطینی که در خدمت موزان هستند، گیوکو بدجنس‌ترین است که رفتارهایی هیولاگونه از خود نشان می‌دهد. از نظر ظاهری هم او متفاوت است، چرا که دست‌های نوزاد مانند متعدد در اطراف سرش قرار گرفته است. او در زمان انسان بودن از نوعی وسواس نسبت به لاشه ماهی یا هر چیز مرده رنج می‌برد که شاید مربوط‌به خاطرات او از غرق شدن والدینش باشد.


هانتنگو روی بام با دو شاخ روی سرش و چشمان سرخ رنگ در انیمه شیطان کش

۴- هانتنگو- شیطان رده ۴

Hantengu

هانتنگو که در فصل سوم انیمه شیطان کش وارد صحنه شده و به نبرد علیه ارتش شیطان کش می‌پردازد، از نظر ظاهری شبیه یک مرد کوتاه قامت ضعیف با بدنی بسیار لاغر و استخوانی است. البته نباید گول ظاهر او را خورد، چون باوجود این ظاهر نحیف او درواقع شیطانی بسیار قدرتمند است که حقه‌های فراوانی در آستین دارد. او از مقاومت بدنی خوبی برخوردار است، به‌طوری که شمشیرهای نیچیرین به آسانی وارد بدن او نمی‌شوند.

حتی قبل از آنکه هانتنگو تبدیل به یک شیطان شود، فردی با ذهنی ناپایدار بود که از به قتل رساندن غیرنظامیان بی‌گناه لذت می‌برد. البته زمانی‌که دستیگر شد، ادعا کرد که بی‌گناه است و دستانش را مسئول جنایت‌های خود می‌دانست. شاید همین مسئله باعث شد او حتی پس از تبدیل شدن به یک شیطان هم صفات انسانی خود را حفظ کند. باید گفت هانتنگو شخصیتی ناپایدار و خطرناک داشته و اختلال چند شخصیتی رنج می‌برد.


آکازا ماه شیطانی رده بالا با لبخند درحال نشان دادن علامت توقف در انیمه شیطان کش

۳- آکازا – شیطان رده سوم

Akaza

به‌عنوان عضوی از گروه نخبگان تحت فرمان موزان، آکازا شیطانی است که از جنگیدن لذتی خاص می‌برد. او حتی در جریان حوادث فیلم قطار موگن و هنگام نبرد سخت با کیوجورو رنگوکو، عمدا درگیری را متوقف کرد تا هاشیرای شعله را تشویق کند به‌جای فدا کردن جان خود، تبدیل به یک شیطان شود تا آن دو بتوانند برای همیشه با هم مبارزه کنند.

آکازا استاد مبارزه تن به تن است، مهارتی که البته به تجربه‌های دوران انسان بودن او بازمی‌گردد. یعنی همان زمانی‌که به‌عنوان اعجوبه هنرهای رزمی شناخته می‌شد. او به‌ویژه در ترکیب مهارت‌های خود با هنر خون شیطان و تبدیل آن به امواج مخرب استاد است که در نبردها بسیار به کارش می‌آید. از طرف دیگر آکازا از همان ابتدای تبدیل شدن، در زمره شیاطین رده بالای کیزوکی قرار گرفته و به خاطر همین امتیاز خاصش هم از کشتن زنان معاف است.


شیطان رده بالا دوما با دستی زیر چانه در انیمه شیطان کش

۲- دوما- شیطان رده دوم

Doma

با دوما اولین‌بار در قوس داستانی ناحیه سرگرمی آشنا شدیم که به‌عنوان شیطان رده ۶ بالایی، مسئولیت تبدیل داکی و گیوتارو به شیطان را پذیرفت. اما پس از سال‌ها کشتار و بلعیدن انسان‌ها، رده دوما هم بالاتر رفته و به جایگاه دوم صعود کرد. اما دوما در ابتدا رهبر فرقه‌ای به نام «ایمان بهشتی» بود، این مسئله فرصتی را برای او فراهم کرد تا با موزان ملاقات کند. شخصیت او شاه اهریمنان را تحت تأثیر قرار داده و به این ترتیب موزان مسئولیت تبدیل کردن او را پذیرفت.

دوما هم یکی از قدرتمندترین شیاطین کیزوکی است و هم شخصیتی دوستانه و کاریزماتیک دارد. بااین‌حال در ورای این رفتار بی‌ادعا و آسوده خاطرش، دوما شخصیتی سرد و حسابگر داشته و از قوه ادراک عالی و تیزبینی خاص بهره‌مند است. درمجموع باید گفت دوما سومین شیطان قدرتمند این مجموعه و احتمالا یکی از سرسخت‌ترین حریفانی است که ارتش شیطان کش ناگزیر از مقابله و شکست دادن آن‌ها است.


کوکوشیبو اهریمن یک بالایی از کیزوکی های تحت فرمان موزان با سه جفت چشم

۱- کوکوشیبو- شیطان رده اول

Kokushibo

به‌عنوان یکی از قدرتمندترین شیاطین ارتش موزان، کوکوشیبو مخلوقی بی‌رقیب است. نزدیک به پنج قرن قبل و در دوران سنگوکو، کوکوشیبو (برادر دوقلوی یوریچی) خود یک شیطان کش بود. اما وقتی به‌دنبال به‌دست آوردن قدرت بیشتر بود، موزان از راه رسیده و به او پیشنهاد تبدیل شدن به یک شیطان را داد، پیشنهادی که او نتوانست به آن پاسخ منفی دهد. درواقع از آنجایی که او این توانایی را در خود نمی‌دید که با برادرش یوریچی رقابت کند، تصمیم گرفت از طریقی دیگر به قدرت مورد نظرش دست پیدا کند.

به این ترتیب کوکوشیبو نزدیک به پانصد سال به‌عنوان یک شیطان زندگی کرده و در مبارزات بی‌شماری حضور داشت و همین امر باعث شد در هنرهای رزمی به مهارتی قابل‌توجه دست پیدا کند. به‌همین خاطر عجیب نیست که چرا در میان شیاطین رده بالا، هیچ کس یارای رقابت با مهارت‌های رزمی کوکوشیبو را ندارد.

در پایان این مطلب، شما کدام شیطان را برتر از سایر می‌دانید؟ در میان دوازده کیزوکی، کدام یک توجه شما را بیش از سایر به خود جلب کرد؟ ما در زومجی مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم، حتما آن‌ها را با ما و دیگر دوستان‌تان درمیان بگذارید، سپاس



اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده