نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۰

فیلم و سریال های مهم خرداد ۱۴۰۲ | از تاریخ پخش تا خلاصه داستان

در این مقاله قصد داریم چند مورد از شاخص‌ترین فیلم و سریال‌هایی را که قرار است در ماه خرداد سال ۱۴۰۲ به‌دست ما برسند و شما می‌توانید همان روز تماشایشان کنید به شما معرفی کنیم.

خارجی‌ها هم ظاهرا خبر دارند که ما در ماه خرداد مشغله‌های خیلی زیادی داریم. اکثر ما یا مدرسه می‌رویم و امتحان داریم یا دانشگاه می‌رویم و آخر ترم است و کلی کار و پروژه و چیزهای این مدلی وقت ما را پر کرده است. بعد این‌ها هم گفتند خب چه کاری انجام دهیم که کار آن‌ها سخت‌تر شود و حسابی حرص بخورند؟ کلی فیلم خوب و سریال جدید را دقیقا در همین ماه پخش می‌کنیم. می‌توانیم بگوییم تم ماه خرداد، اکشن و هیجانی است؛ چند تا هم سوگلی خوب داریم که فکر کنم خیلی از شما درست حدس زدید. به نظرم بهتر است به سراغ فیلم و سریال‌های این ماه برویم که خود ما هم خیلی برای آن‌ها هیجان داریم. تاریخ پخش سریال‌ها که مشخص است؛ اما یادتان باشد که ما فیلم‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که در این ماه نسخه دیجیتالی و قابل دانلودشان پخش می‌شود، نه فیلم‌هایی که اکران می‌شود.

برای حمایت از کانال فیلمزی ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید


فیلم های خرداد ماه ۱۴۰۲

درماندگی کیانو ریوز در فیلم John Wick: Chapter 4

۱- فیلم جان ویک: بخش ۴

فیلم John Wick: Chapter 4

تاریخ: ۱ خرداد

فهرست خود را با سوگلیِ سوگلی‌ها شروع می‌کنیم که دوباره کیانو ریوز جذاب را به ما نشان می‌دهد. اگر تا حالا این مجموعه را شروع نکردید، آب دستتان است، زمین بگذارید و شروع کنید که نصف عمرتان به باد رفته است. اگر هم قسمت‌های قبلی را تماشا کردید، باز هم آب دستتان است زمین بگذارید و بلند شوید بروید قسمت ۴ را تماشا کنید. نمی‌خواهم داستان را برای شما اسپویل کنم اما در همین حد بگویم که جان ویک قرار است در این قسمت به‌دنبال آنهایی برود که به امان خدا ولش کردند تا بمیرد؛ برنامه دارد که یک انتقام سخت از آن‌ها بگیرد؛ خدا بخیر کند. این فیلم کلی دل منتقدها و بیننده‌های عادی را به‌دست آورده است و پرفروش‌ترین قسمت این مجموعه شد؛ علاوه‌بر اینکه لقب پنجمین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۳ را هم گرفت.


بازیگران اصلی فیلم Buddy Games: Spring Awakening در حال نوشیدن نوشیدنی

۲- فیلم بازی‌های دوستان: بیداری بهاری

فیلم Buddy Games: Spring Awakening

تاریخ: ۱۲ خرداد

این فیلم که ۱۲ خرداد قابل دانلود است، مخصوص کسانی است که فیلم‌های کمدی دوس دارند. این فیلم دنباله‌ی همان اثری است که در سال ۲۰۱۹ اکران شد و حول محور چند تا دوست می‌چرخید. حالا دوباره همان بازیگرها با همون نقش‌های خود برگشتند و دور هم جمع شدند تا یک سری ماجراهای جدید درست کنند. اعضای این گروه که با بزرگ‌ترین چالش خودشان مواجه شدند، تصمیم می‌گیرند به دوستی که از بینشان رفته، ادای احترام کنند. اما ناگهان خودشان را وسط جایی می‌بینند که همه‌ی این ماجراها دقیقا از همانجا شروع شده بود؛ آن هم چیزی نیست جز تعطیلات بهاری یا همان Spring Break. همین وسط مسط‌ها، آن‌ها متوجه می‌شوند که روش‌های قیدیمی‌شان برای مهمانی گرفتن و خوشگذرانی درمدرسه، دیگر عمرا روی بچه‌های الان جواب بدهد؛ یعنی اصلا نمی‌توان آن‌ها را با روش‌های نسل جدید مقایسه کرد.


کریس همسورث با لباس جنگی مشکی در فیلم Extraction 2

۳- فیلم استخراج ۲

فیلم Extraction 2

تاریخ: ۲۶ خرداد

اسپویل احتمالی قسمت اول

من خودم قسمت اول این فیلم را که در سال ۲۰۲۰ پخش شد، خیلی دوست داشتم؛ نه‌تنها من، بلکه خیلی‌ها دوسش داشتند. بنابراین خیلی عجیب بود اگر نتفلیکس دست از سر این فیلم برمی‌داشت؛ بعید بود اصلا از این سرویس استریم. کریس همسورث و گلشیفته فراهانی در این فیلم دوباره با هم بازی می‌کنند و ظاهرا می‌خواهند یک اثر خیلی جذاب دیگه را به ما تحویل بدهند. آخر داستان قسمت قبل، همه تصور می‌کردند که دیگر تایلر ریک مرد و فیلم تمام شد (یعنی با آن وضعیتی هم که او داشت، خیلی هم مرگش عجیب و غریب نمی‌شد) ولی خب در این قسمت هم حضور دارد و قرار است یک مأموریت فوق‌العاده خطرناک دیگر را پیش ببرد.


ریچل مک آدامز در فیلم Are You There God? It's Me, Margaret

۴- فیلم خدایا آن‌جایی؟ منم مارگرت

فیلم Are You There God? It's Me, Margaret.

تاریخ: ۳۰ خرداد

این فیلم یک ژانر درام و خانوادگی دارد که رشد و بلوغ و بزرگ شدنِ یک دختر ۱۱ ساله را نشان می‌دهد. داستان این فیلم براساس رمانی نوشته شده که در سال ۱۹۷۰ با همین اسم با قلم جودی بلوم منتشر شده بود. حالا جالب است بدانید که همین جودی بلوم هم در یک سکانس کوتاه، در فیلم ظاهر شده است. ریچل مک‌آدامز از بازیگران مشهور این فیلم است و نقش مادر این دختر ۱۱ ساله یعنی مارگارت را برعهده دارد. زمانی‌که مارگارت همراه خانواده به شهر جدیدی می‌رود، به همه چیز درباره زندگی، دوستی و نوجوونی فکر می‌کند. این دختر بچه کم کم مسائل مربوط‌به هویت، جایگاه یک فرد در جهان و چیزهایی که به زندگی معنی می‌دهند را زیر سؤال می‌برد و همین کنجکاوی باعث می‌شود که اعضای خانواده خیلی بیشتر از قبل به هم نزدیک شوند. اگر دوست دارید این فیلم را تماشا کنید، ۳۰ خرداد منتظر آن باشید.


تصویر کارتونی استن لی برای مستند Stan Lee از دیزنی پلاس

۵- فیلم استن لی

فیلم Stan Lee

تاریخ: ۲۶ خرداد

۱۰۰ سال رویاپردازی. ۱۰۰ سال خلق کردن. ۱۰۰ سال استن لی. هیچ چیز زیادی واقعا درباره این فیلم مستند وجود ندارد و فقط این را به کسانی پیشنهاد می‌کنم که عاشق خود استن لی و کتاب‌های کامیک هستند. این فیلم یک اثر ویژه محسوب می‌شود که سرویس استریم دیزنی پلاس قرار است آن را پخش کند و زندگی و میراث استن لی را به نمایش می‌گذارد.


سریال های خرداد ماه ۱۴۰۲

تسا پالمر در نقش شخصیت اصلی سریال The Clearing

۱- فصل اول سریال پاکسازی

سریال The Clearing

تاریخ: ۳ خرداد

شبکه دیزنی پلاس

بخش سریال‌ها را با یک مجموعه استرالیایی دلهره‌آور و روانشناختی شروع کنیم؛ نظر شما چیست؟ داستان این سریال پاکسازی، حول محور یک زن جوان می‌چرخد که می‌خواهد یک فرقه‌ی مخفی را متوقف کند. این فرقه با این هدف به وجود آمده که بچه‌ها را بدزدد و یک نقشه‌ی بزرگ و احتمالا شرورانه را اجرا کند. حالا این زنِ جوان برای اینکه بتواند این فرقه را متوقف کند، باید با کابوس‌هایی که در گذشته‌اش وجود دارد، روبه‌رو شود. سریال پاکسازی با الهام از داستان تاریکِ یک فرقه‌ی واقعی که یک رهبر زن داشته، ساخته شده است. چند بار دیگر هم مینی سریال‌ها و مستندهای مختلفی درباره این فرقه که با اسم «خانواده» شناخته می‌شدند، ساخته شده بود.


رانندگی آرنولد شوارتزنگر در سریال FUBAR

۲- فصل اول سریال فوبار

سریال FUBAR

تاریخ: ۴ خرداد

شبکه نتفلیکس

در این سریال که ۴ خرداد پخشش شروع می‌شود، آرنولد شوارتزنگر را داریم که مامور مخفیِ سازمان سی آی ای محسوب می‌شود. این اولین سریال داستانی و لایو اکشنی به شمار می‌رود که آرنولد نقش اصلی آن را بازی می‌کند. لوک که همین آرنولد شوارتزنگر نقش آن را ایفا می‌کند و دخترش اِما، سال‌های سال است که دارند به یکدیگر دروغ می‌گویند. یعنی هیچکدام از آن‌ها نمی‌داند که دیگری مامور مخفی است. زمانی‌که جفتشان حقیقت را می‌فهمند، متوجه می‌شوند که درواقع هیچ چیزی از هم نمی‌دانستند و اصلا همدیگر را نمی‌شناسند. فوبار در اصل خلاصه‌ی یک عبارت طولانی‌تر است؛ یعنی دیگر آنقدر اوضاع خیطه که نمی‌شود درستش کرد یا دیگر نمی‌توان تشخصیش داد.


نگاه تام هالند به بیرون از پنجره در سریال The Crowded Room

۳- فصل اول سریال اتاق شلوغ

سریال The Crowded Room

تاریخ: ۱۹ خرداد

شبکه اپل تی وی پلاس

دنی سالیوان به خاطر دست داشتن در تیراندازی شهر نیویورک در سال ۱۹۷۹ دستگیر می‌شود. به واسطه‌ی مصاحبه‌های مختلف با یک بازجوی کنجکاو به اسم ریا گوودوین، داستان زندگی دنی فاش می‌شود. ما در داستان دنی، المان‌هایی از یک گذشته‌ی اسرارآمیز می‌بینیم که هویت این آدم را شکل داده است؛ در همین بین هم پیچیدگی‌هایی به وجود می‌آید که تغییرات خیلی بزرگی در زندگی او ایجاد می‌کند. این سریال که تام هالند و آماندا سایفرد بازیگرهای اصلی آن حساب می‌شوند و ۱۹ خرداد هم پخش می‌شود، براساس یک رمان غیرداستانی به اسم The Minds of Billy Milligan از دنیل کیز ساخته شده است.


گرفتاری نیگان در سریال The Walking Dead: Dead City

۴- فصل اول سریال مردگان متحرک:‌ شهر مرده

سریال The Walking Dead: Dead City

تاریخ: ۲۸ خرداد

شبکه‌ای ام سی

به قول یکی از دوستان که می‌گفت تقریبا ۹۹ درصد چیزهایی که در زندگی وجود دارد، یک روزی تمام می‌شود؛ اما ماجراهای واکینگ دد جزو همان ۱ درصد است که هیچوقت تمام نمی‌شود و از سریالی به سریال دیگر منتقل می‌شود. این چهارمین اسپین آف یا پنجمین سریالی است که در دنیای واکینگ دد ساخته می‌شود... معلوم نیست واقعا تا کی می‌خواهند این بازی را ادامه دهند. حالا این سریال قرار است ماجرای مگی و نیگان را به ما نشون بدهد که به منهتن می‌روند تا پسر گمشده‌ی مگی یعنی هرشل را پیدا کنند. اما در این شهر با مرده‌ها و ساکنانی روبه‌رو می‌شوند که نیویورک را به دنیای خودشان تبدیل کردند؛ دنیایی پر از هرج‌و‌مرج، خطر، زیبایی و وحشت.


لوگو سریال Secret Invasion

۵- فصل اول سریال تهاجم مخفی

سریال Secret Invasion

تاریخ: ۳۱ خرداد

شبکه دیزنی پلاس

شعار این سریال این است: «به کی اعتماد داری؟» به نظرم سؤال بهتر این است که به کی «می‌توانی» اعتماد کنی؟ داستان سریال تهاجم مخفی که ۳۱ خرداد شروع می‌شود، در همین دوران فعلی دنیای سینمایی مارول جریان دارد. نیک فیوری متوجه می‌شود که گروهی از اسکرال‌های شیپ شیفتر قرار است به‌صورت مخفیانه به زمین حمله کنند. به خاطر همین، متحدانش یعنی اِوِرِت راس، ماریا هیل و اسکرالی به اسم تالوس را دور خودش جمع می‌کند که با هم یک فکری به حال این اوضاع بکنند. آن‌ها باید با کمک هم، با زمان رقابت کنند و هرچه زودتر تهاجم قریب الوقوع اسکرال‌ها را خنثی کنند و بشریت را نجات بدهند. درست است که تهاجم مخفی نهمین سریالِ مرتبط با دنیای سینمایی مارول حساب می‌شود اما اولین مجموعه از فاز پنجم آن است. اواخر سال ۲۰۲۲ بود که کوین فایگی اعلام کرد این سریال قرار است در آینده به خط داستانی Armor Wars برسد که حول محور شخصیت جیمز رودز می‌چرخد.

در آخر هم قبل از خداحافظی می‌خواهم به شما یادآوری کنم که فصل دوم سریال The Bear (خرس)، فصل هفتم سریال Outlander (غریبه)، فصل چهارم سریال Never Have I Ever (هرگز تا به حال نداشته‌ام)، فصل پنجم سریال Mayans M.C (باشگاه موتورسواری مایان‌ها) و فصل چهارم سریال Nancy Drew (نانسی درو) هم در ماه خرداد شروع می‌شود. اگر این سریال‌ها را دنبال می‌کنید، یادتان نرود که پخش آن‌ها خیلی زود آغاز می‌شود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده