نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۹

معرفی سریال عشق و مرگ | هنرنمایی جدید الیزابت اولسن

سریال عشق و مرگ (Love & Death)، اثر جدید اچ بی او مکس، دقیقا همان چیزی بود که به الیزابت اولسن اجازه داد تا از ماجراهای مارول فاصله بگیرد و یک نفس راحت بکشد.

اواسط سال ۲۰۲۱ بود که شبکه اچ بی او مکس به‌صورت رسمی اعلام کرد که می‌خواهد سریالی با محوریت داستان کندی مونتگامری بسازد. بلافاصله هم الیزابت اولسن برای هنرنمایی در نقش شخصیت اصلی استخدام شد و در ماه‌های بعد هم بازیگران دیگری به جمع اعضای تولید پیوستند. حالا جالب است بدانید که چند ماه بعد از معرفی سریال Love & Death (عشق و مرگ)، یک مجموعه دیگر به نام Candy (کندی) ساخته شد و در شبکه هولو نمایش داده شد؛ سریالی که باز هم با محوریت داستان کندی مونتگامری ساخته شده بود. «تمام رویاهای بی‌نقص و عالی، پایانی بی‌نقص و عالی ندارند.»

منتقدانی که این مجموعه را تماشا کرده بودند، نظرات نسبتا خوبی داشتند و به‌صورت کلی میانگین امتیازات متوسطی را برایش ثبت کردند. آن‌ها معتقد بودند که خود الیزابت اولسن بازی بسیار فوق‌العاده‌ای را در این سریال در معرض نمایش گذاشته است و به‌نوعی منبع حیات این مجموعه به شمار می‌رود. از سوی دیگر هم برخی‌ها معتقد بودند که این بازگویی یک قتل هولناک نمی‌تواند خود را از دیگر داستان‌های جنایی واقعی متمایز کند و انگار که تفاوت‌های آنچنان زیادی با مجموعه‌های مشابه خود ندارد. منتقد سایت ورایتی سریال عشق و مرگ را خوش‌ساخت اما غیراصیل خواند؛ زیرا ناخودآگاه مخاطب مدام آن را با نسخه‌ی دیگر شبکه هولو مقایسه می‌کند.

الیزابت اولسن و کریستن ریتر در سریال Love & Death

در این سریال الیزابت اولسن نقش یک زنِ خانه‌دار به اسم کندی مونتگامری را بازی می‌کند. در آن طرف داستان هم، یک زنِ دیگر به اسم بتی گور را داریم که شباهت خیلی زیادی به کندی دارد. جفتشان در گروه کر کلیسا آواز می‌خوانند، دختران آن‌ها دوستان خیلی صمیمی هستند و شوهرانشان هم شغل‌های خیلی خوبی در شرکت‌های مشابه دارند. درست است که از بیرون، زندگی این دو زن خیلی آروم و بی‌نقص به نظر می‌رسد اما وقتی در داستان آن‌ها عمیق می‌شوی، متوجه می‌شوی که جفتشان پر از ناامیدی‌هایی هستند که از آن‌ها حرف نمی‌زنند و خواسته‌هایی دارند که به آن‌ها نمی‌رسند.

داستان این سریال براساس ماجراهای واقعی نوشته و براساس پرونده‌ی کندی مونتگامری ساخته شده است. همان‌طور که بالاتر هم گفته شد، زندگی کندی و بتی خیلی خوب و بی‌نقص به نظر می‌رسد اما هرکدام مشکلات خاص خودشان را دارند. از یک طرف، کندی بچه‌های سالمی دارد، کلیسا می‌رود و با دوستانش خوشحال است، شوهر وفادار و خانواده‌دوستی دارد، وضع مالی‌اش خوب است و مسائل این چنینی؛ اما تقریبا هیچ زمان مفیدی برای علایق خود ندارد و نمی‌تواند هیجان و انرژی درونی‌اش را تخلیه کند، هیچ توجه خاصی از سمت همسرش نمی‌گیرد و احساس می‌کند که زندگی‌اش دارد کاملا به بطالت می‌گذرد.

بتی گور و آلن گور در کلیسا در سریال Love & Death

در سوی دیگر بتی هم مشکلات خاص خودش را دارد. او هم در کلیسا مشغول است و با دوستانش خوش می‌گذراند، فرزندان خوب و سالمی دارد، به زندگی‌اش می‌رسد و غیره؛ اما شدیدا با افسردگی دست‌وپنجه نرم می‌کند، با همسرش دچار مشکلات زناشویی شده است، در ابتدا قصد بارداری دارد اما بعد از گذشت مدتی که دوباره باردار می‌شود، اصلا نمی‌خواهد فرزند جدیدش را بپذیرد و مسائل دیگر. به مرور زمان، کندی از زندگی فعلی‌اش خسته می‌شود و می‌خواهد یک تغییر بزرگ در زندگی‌اش ایجاد کند. مدت زیادی نمی‌گذرد که کششِ عجیبی نسبت به شوهر بتی یعنی آلن گور پیدا می‌کند.

او هر برخورد و ارتباطی را به‌عنوان یک چراغ سبز برداشت می‌کند. بعد از گذشت چند روز متوجه می‌شود که دیگر نمی‌تواند این حس و فکر آلن را از سر بیرون کند. بنابراین به سراغ او می‌رود تا درباره این موضوع صحبت کند. آلن که تا پیش از این، اصلا به این موضوع فکر نمی‌کرد و شدیدا مشغول ترمیم و بهبود ارتباطش با همسرش بود، ناگهان به فکر ارتباط داشتن با کندی میفتد. او در ابتدا این موضوع را رد می‌کند اما کمی که می‌گذرد، متوجه می‌شود که او هم نمی‌تواند از فکر این اتفاق بیرون بیاید و دوست دارد ارتباطی را با کندی تجربه کند. به همین ترتیب هم تصمیم می‌گیرد که ارتباط خود را آغاز کنند.

الیزابت اولسن ترسیده در راه دادگاه در سریال Love & Death

اما همان ابتدا، آن‌ها قوانین و چارچوب‌هایی را برای رابطه‌ی خود تعیین می‌کنند تا خیرسرشان نه خودشان به واسطه‌ی این خیانت آسیب ببینند نه همسرانشان؛ هرچند که به مرور همین قوانین خود را هم فراموش می‌کنند و ارتباط آن‌ها بیشتر می‌شود. اما هیچ چیز به آن سادگی‌ای که تصورش را می‌کردند، پیش نمی‌رود و کم کم همه چیز قاراشمیش می‌شود. عشق و مرگ از آن دسته سریال‌هایی است که من خودم به شخصه خیلی دوست دارم و از نظر من داستان بسیار جذابی دارد. اگر شما هم از این دسته سریال‌ها دوست دارید و از تماشای آن لذت می‌برید، سریال‌های مشابه زیر را هم حتما در فهرست تماشای خود قرار دهید.


سریال های مشابه سریال عشق و مرگ

دو بازرس در حال بازجویی در سریال باورنکردنی

سریال Unbelievable

سریال باورنکردنی

بازیگران: تونی کولت، مریت ویور و کیتلین دور

سال پخش: ۲۰۱۹

یک نوجوان متهم به دروغ گفتن در مورد تعرض جنسی خود شده بود. اما دو کاراگاه این مسیر را دنبال کردند تا به حقیقت برسند. «براساس اتفاقات واقعی که هیچکس آن‌ها را باور نمی‌کند.» باورنکردنی در ژانر جنایت واقعی قرار می‌گیرد و براساس وقایع حقیقی پیش می‌رود؛ داستانی که درباره یک سری تعرض‌های مداوم در واشنگتون و کلورادو است. از آنجایی که این فیلم، موضوع، داستان و منبع اقتباسی خیلی خوبی داشت، توانست استقبال گسترده‌ی منتقدان را به‌دنبال داشته باشد. منتقدانی که این اثر را تماشا کردند، صفت قدرتمند در عین‌حال غم‌انگیز را به آن دادند؛ سریالی که یک قصه‌ی آشنا را نقل می‌کند، با این تفاوت که تمرکز بیشترش روی قربانی‌هاست و داستان آن‌ها را با جذابیت و لطافت زیادی بیان می‌کند.


جسیکا بیل در نقش کندی مونتگامری در سریال Candy

سریال Candy

سریال کندی

بازیگران: جسیکا بیل، ملانی لینسکی و پابلو شرایبر

سال پخش: ۲۰۲۲

ماجرای این سریال در سال ۱۹۸۰ و تگزاس جریان دارد؛ بین کندی مونتگامری و قربانی او یعنی بتی گور. به نظر می‌رسد که مونتگامری همه چیز را دارد؛ یک همسر دوست‌داشتنی با یک شغل خوب، یک دختر و یک پسر، یک خانه زیبا در محله‌ای جدید. بنابراین چرا بهترین دوست خود از کلیسا را با یک تبر کشت.


جولیا گارنر در نقش آنا دلوی در سریال inventing anna

سریال Inventing Anna

سریال دروغ آنا

بازیگران: آنا کلامسکی، جولیا گارنر و آرین مؤید

سال پخش: ۲۰۲۲

در سریال دروغ آنا، یک روزنامه‌نگار پرونده‌ی آنا دلوی را مورد بررسی قرار می‌دهد؛ کسی که چیزهای زیادی برای اثبات دارد. آنا دلوی یک وارث آلمانیِ افسانه‌ای اینستاگرامی است که قلب مردم شهر نیویورک را در شبکه‌های اجتماعی برده و پول آن را هم دزدیده است. اما آیا آنا، بزرگ‌ترین زن کلاهبردار نیویورک است یا صرفا پرتره‌ی جدیدی از رویای آمریکایی به شمار می‌رود؟ آنا و گزارشگر یک ارتباط دوستی/دشمنی، همراه‌با طنز تاریک دارند؛ آن هم زمانی‌که آنا در انتظار دادگاه خود است و گزارشگر حسابی در تلاش است تا در کمترین زمان ممکن به پاسخ بزرگ‌ترین سؤال خود برسد؛ آنا دلوی کیست؟ این سریال با الهام از یکی از مقاله‌های مجله نیویورک به نام «چطور آنا دلوی، مردم خوشگذران شهر نیویورک را فریب داد؟» ساخته شده است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده