از داستان‌های قهرمانی و آشنا شدن با افرادی با قدرت‌های شگفت‌انگیز لذت می‌برید؟ اگر تماشای انیمه را هم دوست دارید پس با زومجی در معرفی فهرستی از انیمه‌های قهرمانی همراه شوید.

وقتی مردم در مورد کتاب‌های کامیک با موضوع ابرقهرمانان صحبت می‌کنند، به‌ندرت ذهن کسی به سمت آثار تولید شده در حوزه مانگا و انیمه می‌رود. این‌درحالی است که اتفاقا بسیاری از این محصولات سرگرم‌کننده دارای سکانس‌های اکشن جذاب و نمایشی دیدنی از قدرت‌های فوق‌العاده و باورنکردنی هستند. بااین‌حال کمتر کسی هنگام اسم بردن از ابرقهرمانان، به شخصیت‌های انیمه‌ها فکر می‌کند. شاید چون این شخصیت‌ها را معمولا در لباس‌های مرسوم ابرقهرمانان نمی‌بینیم. آن‌ها برای به رخ کشیدن قدرت‌های‌شان نیازی به پوشیدن شنل و ماسک و دستکش ندارند و در برخی موارد ظاهرشان حتی معصوم‌تر از چیزی است که تصور می‌کنیم.


بهترین انیمه های قهرمانی

از بهترین انیمه های قهرمانی می‌توان به انیمه دراگون بال، انیمه ناروتو شیپودن، سامورایی فلامنکو، انیمه هیرومن و انیمه شارلوت اشاره کرد. 


فعالان تولید آثار انیمه‌ و همینطور مانگا، در طول سالیان متمادی تلاش کردند داستان‌های قهرمانی جذاب و الهام بخشی را به تصویر بکشند. داستان‌هایی که می‌توانند منبع الهام دیگر افراد مشتاق برای خلق نمونه‌هایی جدید و تماشایی‌تر باشند. درواقع دنیای انیمه مملو از افراد و حتی جانورانی با قدرت‌های شگفت‌انگیز است که گاهی با سرعت خود دیگران را شگفت‌زده کرده و گاهی تنها با یک ضربه مشت حریفان قدر قدرت خود را نقش زمین می‌کنند.

در این مجال با زومجی همراه باشید تا نگاهی به منتخبی از انیمه‌های جذابی داشته باشیم که با حضور ابرقهرمانان رنگ و بویی دیگر پیدا کرده‌اند. آثاری که اطمینان داریم همین حالا هم بسیاری از آن‌ها را می‌شناسید. بااین وجود فهرست ما به چند موردی هم پرداخته است که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته باشند. دراین مرور با ما همراه باشید.


تیم سامورایی فلامنکو در لباس فرم مخصوص

۲۰- انیمه سامورایی فلامنکو

انیمه Samurai Flamenco

خیلی‌ها آرزوی ابرقهرمان شدن را در ذهن می‌پرورانند، حتی اگر قدرت یا قابلیت خاصی هم نداشته باشند. اگر شما هم جزو این دسته هستید، حتما از تماشای انیمه سامورایی فلامنکو لذت خواهید برد. داستان این انیمه در مورد مدلی به نام «ماسایوشی هازاما» است که تصمیم می‌گیرد بدون توجه به داشته‌ها یا درواقع نداشته‌هایش، به‌دنبال تحقق رویای همیشگی خود برود. به‌این ترتیب او در طول روز شغل مدلینگ را دنبال می‌کند، اما شب‌ها با نام مستعار سامورایی فلامنکو لباس قهرمانان را به تن کرده و به مبارزه با جرم و جنایت می‌پردازد.

از آنجایی که ماسایوشی هیچ ویژگی خاص ابرقهرمانی دراختیار ندارد، درابتدای کار چندان موفق نیست و درعوض، به‌وسیله جنایتکارانی که در تعقیب‌شان است هم مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد. اما رفته رفته مهارت‌هایش در زمینه مبارزه تن به تن بهبود پیدا کرده و حتی با افرادی ملاقات می‌کند که از رویای او برای قهرمان شدن حمایت می‌کنند. استفاده از سلاح‌های خاص به تواناییش برای مبارزه با جرم و جنایت کمک کرده و رفته رفته توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند.

باید گفت تمام عناصر سنتی یک داستان با موضوع قهرمانی دراین انیمه استفاده شده است، حتی گوشه چشمی که سازندگان به داستان بتمن داشته‌اند هم قابل تأمل است. اینکه ماسایوشی متوجه می‌شود والدینش به‌وسیله یک دزد به قتل رسیده‌اند.


ایچیگو مومومیا از انیمه توکیو میو میو

۱۹- انیمه توکیو میو میو

انیمه Tokyo Mew Mew

  • ژانر: اکشن، ‌ماجراجویی
  • زمان انتشار: ۲۰۰۲- ۲۰۰۳
  • میانگین امتیازات Tokyo Mew Mew در IMDB: ۷

اگر هم به دنیای قهرمانان علاقه داریم و هم سبک انیمه شوجو را می‌پسندید، توصیه ما به شما تماشای انیمه توکیو میو میو است. داستان این انیمه در مورد دختری نوجوان به نام «ایچیگو مومویا» است که مقطع دبیرستان را با یک هدف مهم ذهنی آغاز می‌کند، اینکه عاشق کسی شود. خوشبختانه او در این هدف موفق است و خیلی زود کسی به نام «ماسایو آئویاما» سر راهش قرار می‌گیرد که به شاهزاده سوار بر اسب ایچیگو شباهت دارد. اما روزی که این دو نفر به یک قرار ملاقات می‌روند، موجودی غول‌پیکر و موش مانند به آئویاما حمله و او را زخمی می‌کند. اینجا است که ایچیگو قدرت‌های فوق‌العاده خود را به کمک طلبیده و تصمیم می‌گیرد در مقام یک قهرمان واقعی هم او و هم دنیا را نجات دهد.

این انیمه براساس مجموعه مانگایی به همین نام اثر «ریکو یوشیدا» ساخته شده است که به شکلی غیرمنتظره زیرژانر دختران جادویی را با ژانر قهرمانی پیوند داده است. داستان قهرمانی نوجوان که برای نجات جهان ناگزیر از تحمل فشاری افسارگسیخته و سخت است، هرچند که او شانس پیوستن به تیمی از دختران دیگر را پیدا می‌کند که قرار است همانند او قهرمانان نجات بخش این جهان باشند.


ابرقهرمان انیمه هیرومن

۱۸- انیمه هیرومن

انیمه Heroman

  • ژانر: اکشن، علمی- تخیلی
  • زمان انتشار: ۲۰۱۰
  • میانگین امتیازات Heroman در IMDB: ۷/۱

داستان انیمه هیرومن هم مثل بسیاری از ابرقهرمانان معروف آمریکایی، به‌نوعی با استن لی در ارتباط است. درواقع ذهن خلاق استن لی روی طراحی مانگا و همینطور ساخت انیمه هیرومن تأثیرگذار بوده است. این انیمه که در سال ۲۰۱۰ از تلویزیون توکیو پخش شد، به فرضیه حضور یک قهرمان جدید قرن بیست و یکمی می‌پردازد که باز هم به‌وسیله استن لی خلق شده است.

داستان در مورد پسر آمریکایی یتیمی به نام جوی است که همراه مادربزرگش زندگی می‌کند. جوی همیشه آرزوی داشتن نسلی جدید از ربات‌های اسباب بازی را در ذهن می‌پروارند که «Heybo's» نام دارند. البته واضح است که جوی توان خریدن این اسباب بازی پیشرفته را ندارد، اما این مانع نمی‌شود که او به خریدن آن و تبدیل شدن به یک قهرمان فکر نکند. روزی جوی در مسیر مدرسه رباتی را پیدا می‌کند که البته شکسته است. او نام ربات را به هیرومن تغییر داده و سعی می‌کند آن را درست کند. باوجود اینکه تلاش‌های او نتیجه نمی‌دهد، برخورد صاعقه با اسباب بازی باعث وقوع اتفاقی نادر می‌شود. ربات تبدیل به موجودی غول پیکر می‌شود که درکنار جوی برای نجات جهان مبارزه می‌کند. به‌خصوص زمانی‌که بیگانگان حشره مانند و عجیب و غریب به زمین حمله می‌کنند، این جوی و دوست رباتش هستند که آخرین خط دفاعی سیاره را تشکیل می‌دهند.

درنهایت باید گفت سریال هیرومن نگاهی خاص به مسیر تبدیل شدن جوی به یک قهرمان داشته و پیچدگی‌های این تغییر و تحول را به نمایش می‌گذارد.


شیکی و ویز از انیمه ادنز زیرو

۱۷- انیمه ادنز زیرو

انیمه Edens Zero

  • ژانر: اکشن،‌ماجراجویی
  • زمان انتشار: ۲۰۲۱
  • میانگین امتیازات Edens Zero در IMDB: ۷/۱

داستان انیمه ادنز زیرو در مورد شیکی است که همیشه در محاصره ماشین‌ها بوده است. او پس از تجربه تولد دوباره، سفر خود را آغاز کرده و ارتباطش را با جهانی که می‌شناخت و همینطور با دوستانش قطع می‌کند. شیکی این‌بار در دنیایی متفاوت متولد می‌شود که بسیار پیشرفته‌تر است. همین مسئله باعث می‌شود که از زمان ورود به این دنیای جدید با چالش‌های بسیاری رو‌به‌رو شده و برای تطبیق دادن خود با این محیط جدید، به سختی کوشش کند.

البته این دنیای جدید خود به کیهان‌های کوچک‌تری تقسیم شده است که محل زندگی انسان‌ها، بیگانه‌ها و همینطور ربات‌ها هستند، بنابراین این جهان شاهد تلاش سه گونه مختلف برای بقا است. اما آیا آن‌ها می‌توانند صلحی پایدار را در جهان برقرار کنند؟ دراین میان نقش شیکی برای حفظ صلح و ثبات این دنیا چیست؟ این‌ها گوشه‌ای از پرسش‌هایی است که برای رسیدن به پاسخ آن‌ها باید به تماشای این انیمه زیبا بنشینید.


تایگر و بانی به همراه لباس زرهی

۱۶- انیمه تایگر و بانی

انیمه Tiger And Bunny

قهرمان قدیمی مدرسه «کوتتسو کابوراگی» (تایگر) در دورانی که انسان‌هایی با توانایی‌های مافوق بشری زندگی می‌کنند، شانس زیادی برای موفقیت ندارد. البته این مسئله جلوی او را نمی‌گیرد تا برای آینده‌ای بهتر مبارزه نکند. دراین مسیر کوتتسو با «بارنابی بروکس» (بانی) آشنا می‌شود و این دو شانه به شانه هم برای مبارزه با جرم و جنایت وارد میدان شده و همکاری مشترک را شکل می‌دهند.

چیزی که انیمه تایگر و بانی را به اثری منحصربه‌فرد تبدیل کرده، نوع نگاه آن به دنیای قهرمانان است. اینکه در این جهان همه چیز بر حمایت‌های مالی متمرکز است، گویی ابرقهرمانان ستاره‌های دنیای ورزش هستند. آن‌ها باید برای باقی ماندن در این تجارت جذاب، هم روی ویژگی‌های قهرمانی خود متمرکز شوند و هم در نقش سلبریتی‌ها حضوری درخشان داشته و معنایی جدید از قهرمان بودن را ارائه کنند. از طرف دیگر استفاده از دو نام تایگر و بانی که یکی اشاره‌ای به حیوانی درنده خو دارد و دیگری حیوانی زیبا و دست آموز را تداعی می‌کند، ایده‌ای قوی و مؤثر است که به زیبایی داستان این انیمه افزوده است.


تیم اصلی جنگجویان انیمه سایبورگ در یونیفرم قرمز با دکمه های طلایی رنگ

۱۵- انیمه سایبورگ

انیمه Cyborg 009

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
  • زمان انتشار: ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۲
  • میانگین امتیازات Cyborg 009 در IMDB: ۷/۴

نسخه اولیه و قدیمی سایبورگ داستان گروهی از افراد شجاع را روایت می‌کند که برای زنده ماندن، ناگزیر راه جنگیدن و مبارزه را در پیش گرفتند. این گروه ۹ نفره مجبور می‌شود با دانشمندانی دیوانه مقابله کند که به‌دنبال شروع یک جنگ جهانی جدید هستند. درکنار آن آن‌ها باید با دیگر ابرقهرمانان هم مبارزه کنند که در طرف تاریک و جهنمی داستان ایستاده‌اند.

در طول سال‌ها شاهد ارائه اقتباس‌های متعددی از انیمه سایبورگ بودیم که شناخته شده‌ترین آن‌ها «سایبورگ ۰۰۹: سایبورگ سرباز» (Cyborg 009: The Cyborg Soldier) است که به‌دلیل پخش از شبکه کارتون تونامی بسیار مورد توجه قرار گرفت. این انیمه به‌دلیل خط داستانی، اکشن جذاب و پویایی ساختار خود موفق شده است از اثرات گذر زمان و فراموش شدن جان سالم به در برده و همچنان محبوب و مورد توجه باقی بماند.


شخصیت مرد انیمه گایور در لباس ابرقهرمانی مخصوص

۱۴- انیمه گایور: زره قوی

انیمه Guyver: The Bioboosted Armor

انیمه‌ گایور براساس مجموعه مانگایی به‌همین نام اثر «یوشیکی تاکایا» ساخته شد. داستان این انیمه در مورد دو دانش آموز دبیرستانی به نام‌های «شو فوکاماچی» و «تتسورو سگاوا» است که به‌صورت ناخواسته یک زره فوق‌العاده را می‌بینند که در ساخت آن از مهندسی بیولوژیک استفاده شده است. اما زمانی‌که شو به‌صورت تصادفی زره را فعال می‌کند، زره با بدن او ادغام شده و توانایی‌هایی فوق بشری را در اختیار او قرار می‌دهد.

او تبدیل به یک گایور شده و مجهز به سلاح‌هایی مرگبار می‌شود، هرچند که به‌دست آوردن چنین قدرتی، عواقب خاص خود را هم به‌دنبال دارد. شرکت کورونوس که سازنده این لباس زرهی پیشرفته است، با جدیت به تعقیب شو می‌پردازد، به‌این امید که یا زره خود را پس بگیرد یا شو را وادار کند که به شرکت خدمت کند. آن‌ها حتی نیروهای خود را به‌دنبال دوستان شو هم می‌فرستند تا او را تحت فشار بگذارند. این باعث می‌شود که او به‌دنبال راهی برای مبارزه با آن‌ها و حفاظت کردن از دوستانش باشد. این انیمه از حضور شخصیت‌هایی به یادماندنی بهره می‌برد و درکنار آن داشتن خط داستانی و جلوه‌های بصری جذاب، باعث شد که گایور یکی از آثار تأثیرگذار زمان خود باشد.


سه دختر نشسته در کنار هم در حال مطالعه کتاب

۱۳- انیمه آر. او. دی

انیمه R.O.D. the TV

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
  • زمان انتشار: ۲۰۰۳
  • میانگین امتیازات R.O.D. the TV در IMDB: ۷/۵

برای درک بهتر حال و هوای انیمه آر. او. دی، تصور کنید قرار است همراه‌با خواهران خود یک آژانس کارآگاهی را اداره کنید. بله، این داستان این انیمه است، قصه سه دختر به نام‌های آنیتا، مگی و میشل که درکنار هم آژانس کارآگاهی سه خواهر را تأسیس و پرونده‌های مربوط‌به کتاب‌ها را درآنجا حل‌و‌فصل می‌کنند. اما نکته جالب در مورد این سه قهرمان عجیب، قدرت آن‌ها در کنترل کردن کاغذ است که از آن برای ارائه خدمت به مشتری‌های ویژه استفاده می‌کنند. درواقع این سه دختر توانایی کنترل کاغذ و تبدیل آن به انواع اسلحه، سپر یا اشیای تیز دیگر و همینطور پرتاب کردن آن‌ها را دارند.

درنهایت این سه نفر مجرمان معمولی یا فوق‌العاده را ردیابی و دستگیر می‌کنند. هدف آن‌ها در وهله اول پاکسازی شهرشان از جرم و جنایت است و درکنار آن به‌دنبال کسب درآمد برای خرید کتاب‌های بیشتر هستند. بااین‌حساب به نظر می‌رسد عاشقان کتاب و کتابخوانی هم مثل دوست‌داران انیمه‌های قهرمانانه از تماشای این مجموعه لذت خواهند برد.


دختری قدرتمند درحال نشان دادن قدرت خود به صورت جرقه های نور

۱۲- یک شتاب‌دهنده علمی خاص (انیمه یک مسلسل علمی خاص)

انیمه A Certain Scientific Railgun

انیمه یک شتاب‌دهنده علمی خاص را باید اسپین آف لایت ناول «کازوما کاماچی» دانست که به رویدادهایی می‌پردازد که بیش از اتفاقات ذکر شده در کتاب رخ داده‌اند. داستان در مورد دختری دبیرستانی به نام «میکوتو میساکا» است که در شهر به نام آکادمی سیتی زندگی می‌کند، جایی که هشتاد درصد جمعیت آن را دانش آموزان تشکیل داده‌اند. البته آن‌ها دانش آموزانی معمولی نیستند، بلکه افرادی با توانایی‌های مافوق بشری و منحصربه‌فرد هستند. دراین بین میکوتو به‌نوعی اعجوبه‌ای است که از توانایی کنترل جریان الکتریسیته برخوردار است. او یکی از هفت عضوی است که بالاترین رتبه آکادمی را به خود اختصاص داده است.

در انیمه یک شتاب‌دهنده علمی خاص بیننده با میکوتو و دوستانش همراه می‌شود که قرار است از نیروهای خود برای محافظت از جهان در مقابل تهدیدات ماورائی استفاده کنند. این سریال عناصر علمی تخیلی و مسائل ماورائی را در هم ادغام می‌کند تا نمایشی ظریف از قهرمانان را به مخاطب عرضه کند. طراحی جذاب شخصیت‌ها درکنار صحنه‌های اکشن و مهیج باعث شده‌اند این انیمه یکی از نمونه‌های عالی انیمه‌های قهرمانی و ابرقهرمانی باشد.


شخصیت اصلی انیمه شارلوت در میان منظره جنگل و کوهستان

۱۱- انیمه شارلوت

انیمه Charlotte

  • ژانر: درام، خانوادگی
  • زمان انتشار: ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷
  • میانگین امتیازات Charlotte در IMDB: ۷/۵

هیچ وقت به این مسئله فکر کرده‌اید که اگر ابرقهرمانان در استفاده از نیروهای خود از نوعی محدودیت زمانی یا هر نوع محدودیت دیگر رنج می‌بردند، قرار بود چطور وظایف و مسئولیت‌های سنگین خود را انجام دهند؟ مثلا فکر کنید اگر عمر قدرت‌های مرد عنکبوتی تنها پنج دقیقه بود یا شخصیت فلش تنها می‌توانست در یک جهت خاص حرکت کند وضعیت دنیا به چه شکل بود؟ خب، این همان مسئله‌ای است که در انیمه شارلوت به آن توجه شده است.

داستان در مورد ستاره دنباله‌داری است که هر ۷۵ سال یکبار از کنار زمین عبور کرده و در این فاصله به کودکان سراسر جهان قدرت‌هایی خارق‌العاده اعطاء می‌کند. البته این قدرت خاص دارای محدودیت بسیاری است. به‌عنوان نمونه نوجوانی به نام «یو اوتوساکا» می‌تواند برای پنج ثانیه اختیار بدن فرد دیگری را به‌دست بگیرد. این شالوده داستان ابرقهرمانی است که انیمه شارلوت آن را پیچیده در میان نبوغ و محدودیت‌ها به مخاطب عرضه می‌کند.

شارلوت از آن انیمه‌هایی است که بعید است از تماشایش خسته و دلزده شوید، چه بسی حتی بعد از تمام کردن آن دوباره مشتاق تماشایش از ابتدا شوید.


شخصیت اصلی انیمه مرد شیطانی با نگاه خیره و پوزخند به لب

۱۰- انیمه مرد شیطانی

انیمه Devilman Crybaby

شاید انتظار نداشته باشید چنین انیمه‌ای با چنین موضوعی هم در شمار انیمه‌های قهرمانی قرار بگیرد، اما مرد شیطانی به‌حق نمونه‌ای عالی از ظاهر ابرقهرمانان دنیای انیمه است. باوجود داشتن یکی از تلخ‌ترین پایان‌بندی‌های تاریخ انیمه، مرد شیطانی اثری محبوب و خاطره‌انگیز است. انیمه‌ای که براساس مانگای مرد شیطانی اثر «گو ناگایی» ساخته شده است.

داستان این انیمه در مورد مرد جوانی به نام «آکیرا فودو» است. آکیرا در دنیایی به‌ظاهر معمولی زندگی می‌کند، هرچند که شیاطین هم در گوشه‌وکنار این جهان و در میان سایه‌ها به زندگی خود ادامه می‌دهند. روزی ریو دوست دوران کودکی آکیرا، او را به یک باشگاه شبانه زیرزمینی می‌برد، جایی که شیاطین و انسان‌ها درکنار هم مشغول خوشگذرانی هستند. اینجا است که قهرمان داستان به‌وسیله موجودی به‌نام آمون مورد حمله قرار می‌گیرد. بااین‌وجود آکیرا اراده‌ای قوی دارد و اگرچه ظاهرش شبیه آمون می‌شود، اما قادر به کنترل رفتارهای خود است. او شیاطین را کشته و جان دوستش ریو را نجات می‌دهد. شاید او اکنون توانایی‌های ماورایی شیاطین را به‌دست آورده باشد، اما سعی می‌کند از آن‌ها برای نجات بشریت و محافظت از دوستان و عزیزان خود استفاده کند.

سبک انیمیشنی منحصربه‌فرد و صحنه‌های مبارزه جذاب از جمله دلایلی است که انیمه مرد شیطانی را به اثری درخور توجه تبدیل می‌کند که می‌تواند هم طرفداران آثار ترسناک و فانتزی‌های تاریک و هم عاشقان اکشن و صحنه‌های پر زد و خورد را مجذوب خود کند.


شخصیت اصلی انیمه سیلورمون با یک گربه در دست

۹- انیمه سیلور مون

انیمه Sailor Moon

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
  • زمان انتشار: ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۷
  • میانگین امتیازات Sailor Moon در IMDB: ۷/۷

سیلور مون به ماجراهایی می‌پردازد که حول محور زندگی «اوساگی سوکینو» رخ می‌دهند، بچه گربه‌ای که درواقع تناسخ شاهزاده خانمی به‌نام «سرنیتی» است. او به همراه تناسخ نگهبانانش معروف به سیلور سنشی (Sailor Senshi)، وظیفه دارد از سیاره‌اش در مقابل هجوم تمدن‌های باستانی، امپراتوری‌ها، ناوشکن، سیرک شیطانی و البته یک ارباب کیهانی محافظت کند که به‌دنبال نابود کردن کل کهکشان است.

انیمه سیلور مون از زمان نخستین انتشارش در اوایل دهه‌ی نود میلادی، به‌سرعت معروف و محبوب شد و با گذر سال‌ها شاهد تأثیر عمیق آن روی دیگر تولیدات انیمه بودیم. شخصیت‌های این انیمه مورد توجه قرار گرفته و حالتی نمادین پیدا کردند و در این مسیر تنها شخصیت‌های انیمه‌هایی همچون پوکمون و دراگون بال توان رقابت با آن‌ها را داشتند. محبوبیت این شخصیت‌ها درکنار خلق لحظاتی فراموش نشدنی و خاطره‌انگیر، باعث شده است که سیلور مون همیشه در میان بهترین انیمه‌های تمام دوران، جایگاهی خاص را به خود اختصاص دهد.


مبارزان انیمه گچمن در لباس مخصوص ابرقهرمانی با کلاه و شنل

۸- انیمه گچمن (گاچمن)

انیمه Gatchaman

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
  • زمان انتشار: ۱۹۷۲- ۱۹۷۴
  • میانگین امتیازات Gatchaman در IMDB: ۷/۸

در انیمه گچمن با «هاجیمه ایچینوسه» آشنا می‌شویم که به واسطه ملاقات با موجودی متعالی تبدیل به یکی از محافظان افسانه‌ای شهر تاچیکاوا می‌شود. او حالا با نام گاچمن شناخته می‌شود و باید همچون یک ابرقهرمان معروف وارد عمل شده و هم از زندگی عزیزانش و هم از زندگی دیگران محافظت کند. البته این الگویی کلیشه‌ای و تکراری است ولی خب، مگر وظیفه یک ابرقهرمان چیزی به جز این است؟

هاجیمه حالا وظیفه سنگینی به‌عهده دارد، اما باید مراقب باشد هویتش هم افشا نشود. چون به‌هرحال قرار نیست گروه قهرمانان شناخته شوند و موجودیت این گروه باید مخفی نگه داشته شود. البته نجات بشریت تنها محدود به مقابله با دشمنان خودی نیست و گاچمن باید با چند بیگانه هم مقابله کند که به شهر حمله کرده و زندگی مردم را به خطر انداخته‌اند. خلاصه، هاجیمه بار سنگینی به دوش دارد و باید از همه مراقبت کند.


یکی از شخصیتهای دختر انیمه مادوکا مجیکا خیره به شخصیتی هیولا مانند

۷- انیمه مادوکا مجیکا

انیمه Puella Magi Madoka Magica

انیمه مادوکا مجیکا، برخلاف آنچه به نظر می‌رسد، نه یک اثر از زیرژانر دختران جادویی و نه یک مجموعه قهرمانی کامل است. این انیمه را باید در اصل یک تریلر روانشناختی با پس زمینه‌ای تاریک دانست که انگشت روی نقاط ضعف هر شخصیت می‌گذارد. بااین‌وجود مادوکا مجیکا یک موفقیت بزرگ بود که جوایز متعددی را از آن خود کرد. داستان گروهی از دختران دبیرستانی به رهبری مادوکا که با موجودی فراطبیعی قراردادی امضا کرده و در ازای به‌دست آوردن توانایی‌های جادویی، به محافظت از بشریت متعهد می‌شوند.

نکته جالب در مورد انیمه مادوکا این است که اصراری به پیروی کردن از عناصر متعارف یک داستان قهرمانی ندارد. درواقع باوجود اینکه قهرمانان این انیمه درحال تلاش برای نجات بشریت هستند، ما آن‌ها را در مقام یک قهرمان نمی‌بینیم. آن‌ها به شکل افرادی معیوب به تصویر کشیده شده‌اند که باید ضعف و کاستی‌های خود را پذیرفته و با واقعیت‌های جدید خود کنار بیایند. درنهایت اگر از دنبال کردن داستان قهرمانان لذت می‌برید، تماشای این انیمه را از دست ندهید. هرچند مراقب باشید. چون زمانی‌که اصلا انتظارش را ندارید، تاریکی بر همه چیز مستولی می‌شود.


سایکی کی با موهای صورتی رنگ و لباس فرم سبز رنگ در کنار دوستانش

۶- انیمه زندگی فاجعه‌بار سایکی کی

انیمه The Disastrous Life of Saiki K.

انیمه زندگی فاجعه‌بار سایکی کی براساس مجموعه مانگایی به قلم شوییچی آسو ساخته شده است، انیمه‌ای که به‌راحتی می‌تواند به‌عنوان یکی از سرگرم‌کننده‌ترین موارد معرفی شده در این فهرست شناخته شود. داستان این انیمه جذاب در محیطی مدرن جریان دارد، جایی که ما با شخصیت سایکی آشنا می‌شویم. او پسری دبیرستانی است که با قدرت‌های زیادی متولد شده است. البته همان‌طور که عنوان انیمه نشان می‌دهد، ظاهرا این قدرت‌ها زندگی او را فوق‌العاده دشوار کرده‌اند. او می‌تواند از آنچه در ذهن اطرافیانش می‌گذرد مطلع شده و آب‌وهوا را هم کنترل کند، البته میزان توانایی‌های او بسیار بیشتر از این چیزها است.

این مسائل باعث می‌شود سایکی ترجیح بدهد وقتش را در تنهایی بگذراند، هرچند که همکلاسی‌هایش به او به چشم دوستی صمیمی نگریسته و چنین فرصتی را در اختیارش قرار نمی‌دهند. سایکی هم درعین‌حال که تلاش می‌کند احساسات و توانایی‌های شگفت‌انگیز خود را از دیگران پنهان کند، درموارد متعددی زندگی دوستان و همینطور موجودیت این جهان را از خطرات نجات می‌دهد. البته فضای اکشن چندانی در این انیمه دیده نمی‌شود، بااین‌حال اگر دوست دارید پشت صحنه تلاش‌های یک قهرمان برای نجات جهان را از نزدیک تماشا کنید، این انیمه می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای شما باشد.


تمام شخصیتهای اصلی انیمه مدرسه قهرمانانه من

۵- انیمه آکادمی قهرمانانه من (مدرسه قهرمانانه من)

انیمه My Hero Academia

سریال محبوب آکادمی قهرمانانه من، به‌صورت مشخص به زندگی پسری جوان به نام ایزوکو میدوریا می‌پردازد که در دنیایی مملو از افرادی با قدرت‌ها و توانایی‌های خارق‌العاده زندگی می‌کند. این مسئله باعث می‌شود میدوریا هم در آرزوی تبدیل شدن به یک قهرمان، خیال‌پردازی کند. از آنجایی که قهرمان محبوب او آلمایت است، ایزوکو هم دوست دارد شخصیتی شبیه به او داشته باشد، بااین‌حال یک مشکل وجود دارد. اینکه او یکی از معدود افراد این دنیا است که از قدرت‌های خاص بهره‌ای نبرده است. اما ملاقات اتفاقی او و بت محبوبش آلمایت، فرصتی را برایش فراهم می‌کند تا وارد یکی از بهترین مدارس قهرمانان شود. جایی که او را برای تبدیل شدن به یک مبارز همه چیز تمام، آماده می‌کند.

در ساخت این انیمه همه عوامل چنان درکنار هم چیده شده‌اند که گاهی حس می‌کنیم این اثر محصول همراهی دنیای قهرمانان مارول با جادوگران هاگوارتز است. درست است که اینجا هم شاهد استفاده از همان عناصر همیشگی چنین جهانی هستیم، اما چیزی که انیمه مدرسه قهرمانانه من را از دیگر آثار این فهرست متمایز می‌کند، آن چیزی است که زیر پوست اکشن و پر زد و خوردش درجریان است. همان چیزی که قلب بیننده را عمیقا درگیر خود می‌کند.


شخصیتهای اصلی انیمه یویو هاکوشو

۴- انیمه یویو هاکوشو

انیمه YuYu Hakusho

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
  • زمان انتشار: ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵
  • میانگین امتیازات YuYu Hakusho در IMDB: ۸/۵

یویو هاکوشو، یکی از انیمه‌های کلاسیک و البته جذاب است که مصداق بارز مَثَل طلایی بودن چیزهای قدیمی است. مجموعه انیمه‌ای با محوریت مسائل فوق طبیعی و هنرهای رزمی که از تلاش‌ها برای بهبود آینده صحبت می‌کند. «یویوسوکه» بزهکاری ۱۴ ساله است که در اتفاقی غیرمنتظره جان خود را به خطر می‌اندازد تا پسر جوانی را از مرگ نجات دهد. این همان فرصت معجزه آسایی است که در اختیار او قرار می‌گیرد تا همه چیز را تغییر دهد. فداکاری غیرمعمول او بزرگان قلمروی ارواح را به این فکر می‌اندازد که به او فرصتی دوباره برای زندگی کردن بدهند. به این ترتیب او می‌تواند با انجام یک سری وظایف مشخص، از شانس زندگی دوباره بهره ببرد.

با راهنمایی خدای مرگ، یویوسوکه به‌عنوان یک کارآگاه ارواح راهی زمین می‌شود تا حضور شیاطین را خنثی کند. دراین مسیر او چند نفر دیگر را هم استخدام می‌کند تا به نبرد او برای حفظ موجودیت بشر کمک کنند.


سایتاما از انیمه مرد تک مشتی درحال ضربه زدن با مشت قدرتمندش

۳- انیمه مرد تک مشتی

انیمه One-Punch Man

  • ژانر: اکشن، کمدی
  • زمان انتشار: ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹
  • میانگین امتیازات One-Punch Man در IMDB: ۸/۷

انیمه مرد تک مشتی که براساس مانگایی به قلم «وان» ساخته شده است، نگاهی ژرف به یک جامعه قهرمان دارد. اینکه دنیا با حضور قهرمانان متعدد و پرآوازه به چه شکل خواهد بود؟ قهرمان اصلی اما شخصیتی است به نام سایتاما که به قدری قدرتمند است که می‌تواند حریفان سرسخت خود را تنها با ضربه یک مشت شکست دهد. این قدرت زیاد البته عامل افسردگی او هم است. چون او برای پیدا کردن حریفی شایسته که توان به چالش کشیدنش را داشته باشد، به مشکل خورده است. از سوی دیگر او چندان شناخته شده نیست و اقدامات قهرمانانه‌اش هم زیاد به چشم نمی‌آید. سایتاما خسته از این وضعیت، شروع به تغییر رویکرد خود کرده و سعی می‌کند هم حریفی مناسب برای خود پیدا کند و هم روابطش را با سایرین گسترش داده و به قول معروف در مرکز توجه قرار بگیرد.

انیمه مرد تک مشتی ترکیبی عالی از اکشن و کمدی است. بنابراین چندان عجیب نیست که در هر فهرست انیمه‌ای با حضور بهترین‌ها، حتما به نام آن هم اشاره‌ای شده است.


ناروتو در میان گردباد آتشین با موهایی که مثل شعله آتش میدرخشد

۲- انیمه ناروتو: شیپودن

انیمه Naruto: Shippuden

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
  • زمان انتشار: ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷
  • میانگین امتیازات Naruto: Shippuden در IMDB: ۸/۷

بدون تردید مجموعه مانگا و انیمه ناروتو یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های قهرمانانه جهان است که کمابیش تمام دنیا آن را می‌شناسند یا اسمش را شنیده‌اند. به‌همین خاطر اغراق نیست اگر بگوییم ناروتو به شکلی یکی از علامت‌های تجاری فرهنگ ژاپن است.

ناروتو یکی از شخصیت‌های جذابی است که همچون افسانه‌ای دلپذیر در ذهن مخاطبان دنیای انیمه جا خوش کرده است. داستان در مورد مردی جوان، کوتاه قامت اما پر دل و جرئت به نام ناروتو است که به‌دنبال تحقق رویای همیشگی خود برای تبدیل شدن به بهترین نینجا است و دراین راه، از هیچ سختی واهمه ندارد. او به سختی برای پیروزی در این چالش بزرگ تلاش می‌کند، درحالی که همزمان سعی دارد از جان عزیزانش هم محافظت کند. ناروتو انسانی تأثیرگذار است که شایسته دوست داشته شدن و در خاطره‌ها باقی ماندن است.


دو شخصیت اصلی و جنگجوی انیمه دراگون بال زد

۱- انیمه دراگون بال

انیمه Dragon Ball Z

  • ژانر: اکشن،‌ ماجراجویی
  • زمان انتشار: ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۶
  • میانگین امتیازات Dragon Ball Z در IMDB: ۸/۸

دراگون بال انیمه‌ای است که دوران کودکی بسیاری از بزرگسالان امروز را جذاب‌تر از همیشه کرد. داستان گوکو، رزمی‌کار کوشا که برای نجات سیاره زمین به بهترین شکل ممکن تمرین می‌کند. در مجموعه‌های جدید دراگون بال البته ماجرا قدری پیچیده‌تر شده است. اینجا پای هزاران سیاره درمیان است که بعضی نجات یافته و بعضی از بین رفته‌اند.

گوکو به‌عنوان شخصیت اصلی و کلیدی این مجموعه، یک احمق دوست داشتنی است. او از بسیاری از فرصت‌های خوبی که در اختیارش قرار می‌گیرد صرف‌نظر می‌کند تا برای نبردهای بزرگی که پیش رو دارد آماده شود. او شاید ساده‌لوح به نظر برسد، اما شخصیتی محبوب است که از غریزه فوق‌العاده خود برای رسیدن به قله‌های موفقیت نهایت بهره را می‌برد. او همان‌طور آماده‌ی قربانی کردن خود برای نجات فرزندش است که برای نجات بشریت و جهان می‌جنگد و این یکی از دلایل محبوبیت این شخصیت و انیمه دراگون بال است.

درپایان نظر شما در مورد این فهرست چیست؟ باتوجه به وسعت انیمه‌هایی با محوریت حضور قهرمانان، پرواضح است که جای اسامی بسیاری در این فهرست خالی است. دراین بین انیمه محبوب شما کدام است و جای چه انیمه‌ای را در این فهرست خالی می‌بینید؟ تعریف شما از قهرمان و انیمه‌هایی با موضوع قهرمانی و قهرمان بودن چیست؟ ما در زومجی همچنان مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم، حتما آن‌ها را با ما و دیگر دوستان‌‌تان درمیان بگذارید، سپاس


پرسش‌های متداول

۱- بهترین انیمه های قهرمانی کدامند؟

از میان بهترین انیمه های قهرمانی می‌توان به انیمه دراگون بال، انیمه آکادمی قهرمانانه من ، انیمه ناروتو شیپون و انیمه مرد تک مشتی اشاره کرد. فهرست کامل ۲۰ انیمه ابرقهرمانی را در زومجی بخوانید.

۲- انیمه جدید قهرمانی کدام است؟

انیمه Edens Zeroاز جدیدترین انیمه های قهرمانی چند سال اخیر است که طرفداران بسیار زیادی هم پیدا کرده است. فهرست کامل ۲۰ انیمه ابرقهرمانی را در زومجی بخوانید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده