معرفی میوه های شیطانی انیمه وان پیس

معرفی میوه های شیطانی انیمه وان پیس

یکشنبه, ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۹

اگر از طرفداران انیمه وان پیس باشید، حتما با میوه‌های شیطانی آشنایی دارید. خوردن هر میوه قابلیت‌هایی را در اختیار فرد قرار می‌دهد که او را در مسیر رقابت‌های پیش‌رو، تقویت می‌کند.

در دنیای وان پیس (One Piece)، میوه‌های شیطانی درواقع منبعی از قدرت‌های باورنکردنی هستند. شاید بتوان گفت خوردن آن‌ها ساده‌ترین راه برای به‌دست آوردن قدرت در مدت زمان کوتاه است. با خوردن یک میوه شیطانی، فرد یا کاربر از نظر قدرت بدنی ارتقا پیدا کرده و درکنار آن توانایی‌های خاص و شگفت‌انگیزی پیدا می‌کند.

در ابتدای مجموعه، تعداد میوه‌های شیطانی بسیار نادر و کمیاب در نظر گرفته شده بود و تنها افراد انگشت شماری از شخصیت‌ها چنین میوه‌هایی را در اختیار داشتند. اما با پیشرفت داستان، میوه‌های شیطانی رایج‌تر شدند، هرچند که میوه‌ شیطانی هم دسته‌بندی‌های مختلفی دارد. میوه شیطانی نوع زوئن (Zoan) یکی از سه نوع میوه شیطانی است که البته خود به گروه‌های مختلفی تقسیم شده است که زوئن اسطوره‌ای (The Mythical Zoans) نادرترین نوع آن است.

میوه‌ی شیطانی افسانه‌ای از نوع زوئن بسیار خاص بوده و به کاربران خود امکان تبدیل شدن به موجودات اسطوره‌ای را می‌دهد. این قدرت‌ها از جانوران اساطیری تا جنگجویان افسانه‌ای را در برمی‌گیرند. به جز قدرت جسمانی، این میوه‌ها ظاهر کاربران خود را هم به طرزی چشمگیر تغییر می‌دهند.

دراین مجال قصد داریم برخی از این میوه‌های افسانه‌ای برآمده از دل اسطوره‌ها را بررسی کنیم که توجه به جزئیات آن‌ها نشان از آن دارد که ایچیرو اودا برای خلق هر کدام از آن‌ها تلاش زیادی کرده است.


میوه هیتو هیتو نو می مدل نیکا در دستان مانکی دی لوفی در حالت گیر پنجم

۱- میوه هیتو هیتو نو می، مدل: نیکا

میوه Hito Hito no Mi- مدل: Nika

میوه هیتو هیتو نو می مدل نیکا در اختیار برجسته‌ترین شخصیت وان پیس یعنی «مانکی دی. لوفی» (Monkey D. Luffy) قرار دارد. این میوه یکی از قدرتمندترین میوه‌های شیطانی این مجموعه است. دولت جهانی در تلاش برای پنهان کردن قدرت این میوه شیطانی، نام آن را به «گومو گومو نو می» (Gomu Gomu no Mi) تغییر داد. براساس گفته‌های پنج ارشد، آن‌ها سال‌ها تلاش می‌کردند قدرت این میوه را به کنترل خود درآورند اما موفق نمی‌شدند. درنهایت شنکس موفق شد میوه را از کشتی حامل آن بدزدد.

خوردن میوه هیتو هیتو نو می به لوفی اجازه می‌دهد تا به بدن خود فرمی لاستیک مانند بدهد. در ابتدا لوفی فقط می‌خواست از این قدرت برای حمله کردن استفاده کند. اما به مرور زمان و انجام تمرین‌های سخت و فراوان، لوفی موفق شد این ویژگی را توسعه داده و از آن برای شکست دادن حریفان قدرتمندتر استفاده کند. با بیدار شدن میوه شیطان، لوفی بالاخره موفق شد از این قدرت نهایت بهره را ببرد. لوفی این بیداری را «Gear Fifth» نامید که ظاهر او را کاملا تغییر داد. دراین فرم، مو، ابرو و لباس‌های لوفی همگی به رنگ سفید درآمده و ابری سفید او را می‌پوشاند. دراین شکل، قدرت لوفی به سطح جدیدی رسیده و می‌تواست شکل بدن خود را تا جایی که می‌خواست، تغییر دهد. تاجایی که حتی کایدو هم قدرت این میوه را نامعقول می‌دانست. به‌صورت کلی این ویژگی یکی از منحصربفردترین پاور آپ‌های این مجموعه است.

لوفی تاکنون با حریفان بی‌شماری رو‌به‌رو شده است که هرکدام قوی‌تری از حریف قبلی هستند. درنتیجه نمی‌توان انگشت روی مورد خاصی گذاشته و آن را درخشان‌ترین دستاورد لوفی دانست. اما به نظر می‌آید شکست دادن کایدو به‌عنوان قوی‌ترین موجود جهان را بتوان برجسته‌ترین شاهکار او دانست. کایدو ثابت کرد که حریفی سرسخت است و درنتیجه لوفی هاکی فاتح و قدرتِ گیر پنجم را با هم ترکیب کرد تا از پس شکست دادن این یونکو برآید.


ریش سیاه سوار استرانگ اسب داک کیو در فرم پگاسوس

۲- میوه اوما اوما نو می، مدل: پگاسوس

میوه Uma Uma no Mi- مدل: Pegasus

ایچیرو اودا به اساطیر باستانی اقوام مختلف توجهی ویژه داشته است. درواقع اسطوره شناسی، منبع الهام او برای خلق بسیاری از شخصیت‌ها، عناصر اصلی داستان و البته میوه‌های شیطانی بوده است.

میوه شیطانی اوما اوما نو می مدل پگاسوس هم با الهام از یکی از موجودات برجسته اساطیر یونان باستان شکل گرفته است. پگاسوس اسب بالداری است که می‌تواند با سرعت زیاد در آسمان پرواز کند. تاپیش از آنکه بلروفون قادر به مهار پگاسوس شود، کسی باور نمی‌کرد این اسب رام شدنی باشد. این میوه شیطانی را «استرانگر» اسب داک کیو خورد. میوه‌ای از نوع زوئن افسانه‌ای که به استرانگر بال و توانایی پرواز کردن داد. اما باوجود خوردن این میوه نادر، استرانگر چندان از نظر قدرت بدنی ارتقا پیدا نکرده و همچنان ضعیف بود.

استرانگر چندان فرصت عرض اندام پیدا نکرد تا نشان دهد با خوردن میوه چه توانایی‌هایی به‌دست آورده است. شاید بزرگ‌ترین دستاورد او حمل همزمان دو نفر بود. از آنجایی که براساس دیالوگ‌های داک کیو به نظر می‌رسد استرانگر مرده باشد، پس میوه شیطانی ممکن است به‌دست شخص دیگری برسد.


شخصیت مارکو از انیمه وان پیس در فرم ققنوس

۳- میوه توری توری نو می، مدل: ققنوس

میوه Tori Tori no Mi- مدل: Phoenix

میوه شیطانی توری توری نو می یکی از معدود میوه‌های شناخته شده‌ای است که به کاربر توانایی پرواز کردن می‌دهد. زمانی‌که شخصیت مارکو هنوز در کشتی ریش سفید به‌عنوان شاگرد حضور داشت، این میوه را خورد. میوه‌ای که به جز قدرت پرواز، توانایی بدنی و قدرت بهبود جسمانی مارکو را هم بهبود بخشید.

شعله‌های آبی این میوه به بازسازی جسمانی مارکو کمک فراوانی کرد، به‌طوری که او می‌تواند با استفاده از این نیرو از هر نوع آسیب بهبود پیدا کرده و درنتیجه دشمن را غافلگیر کند. مارکو همچنین می‌تواند از این شعله‌ها برای شفای اطرافیان خود هم استفاده کرده و قدرت مبارزه کردن را به آن‌ها بازگرداند.

در طول حمله، مارکو توانست با پادشاه و ملکه مقابله کرده و درکنار آن از شعله‌های آتش برای نجات اعضای اتحاد از ویروس «Ice Oni» هم استفاده کند. این میوه به مارکو توانایی مبارزه همزمان با چند حریف را می‌دهد. شاید همین ویژگی‌ها باعث شد که پنج ارشد متقاعد شوند او به اندازه‌ای قوی است که قادر به شکست دادن ریش سیاه است. برجسته‌ترین شاهکار مارکو درگیر شدن با «بیگ مام» (Big Mom) و دور نگهداشتن او از میدان مبارزه برای کمک به اتحاد بود.


سنگوکو در هیبت بودای غول پیکر و طلایی رنگ در انیمه وان پیس

۴- میوه هیتو هیتو نو می، مدل: دایبوتسو

میوه Hito Hito no Mi- مدل: Daibutsu

سنگوکو زمانی به‌عنوان دریاسالار ناوگان تفنگداران دریایی خدمت می‌کرد و پس از مدتی به مقام بازرس کل رسید. به‌همین خاطر عجیب نیست که او در طول دوران زندگی خود با برخی از بزرگ‌ترین نام‌های تاریخی دزدان دریایی مواجه شده باشد که از آن جمله می‌توان به شیکی، راجر و ریش سفید اشاره کرد. او بدون شک یکی از قدرتمندترین تفنگداران دریایی و همینطور تنها تفنگدار شناخته شده‌ای است که به هر سه نوع هاکی دسترسی دارد.

میوه شیطانی سنگوکو هیتو هیتو نو می مدل دایبوتسو است که او را تبدیل به بودایی طلایی رنگ و غول پیکر می‌کند. در این فرم، سنگوکو قادر به پرتاب امواج شوک از کف دستانش است، امواجی بسیار قدرتمند که حتی دزد دریایی شروری همچون ریش سیاه را هم مجروح کرد.

سنگوکو نه‌تنها درمیان تفنگداران دریایی، بلکه حتی در میان دزدان دریایی هم به‌عنوان شخصیتی مورد احترام شناخته می‌شود. در فلش بکی در آرک کشور وانو، مشخص شد حتی راجر هم سنگوکو رو حریفی شایسته می‌داند. خوردن میوه شیطانی باعث تقویت توانایی‌های مبارزه‌ای او شده است، تاجایی‌که شیر طلایی رنگ شیکی را از بین می‌برد. از طرف دیگر شیکی موفق به زخمی کردن گارپ شد، اما در مقابل سنگوکو چنین دستاوردی نداشت.


یاماتو فرزند کایدو درحال استفاده از قدرت میوه شیطانی مدل اوکوچی نو ماکامی

۵- میوه اینو اینو نو می، مدل: اوکوچی نو ماکامی

میوه Inu Inu no Mi- مدل: Okuchi no Makami

این میوه شیطانی جدیدترین نوع زوئن اسطوره‌ای است که تاکنون در وان پیس معرفی شده‌اند. این میوه شیطانی متعلق به یاماتو، فرزند کایدو است که از قدرت آن برای مبارزه با پدرش استفاده کرد. یاماتو به کمک قدرت‌های شیطانی این میوه، موفق شد در مقابل قوی‌ترین موجود جهان مقاومت کند، همین امر باعث شد کایدو از قدرت میوه شیطانی تعریف کرده و آن را مورد توجه ویژه قرار دهد.

یاماتو قبلا هم از فرم‌های ترکیبی و همینطور کامل زوئن استفاده کرده است، بااین‌حال می‌توان گفت که قدرت واقعی این میوه شیطانی هنوز کاملا آشکار نشده است و اطلاعات روشنی در مورد توانایی‌های ویژه آن وجود ندارد. تنها چیزی که می‌دانیم این است که به‌جز قدرت‌های معمول میوه‌های شیطانی، به‌عنوان یک زوئن گوشتخوار باعث تقویت حواس کاربر می‌شود.

استفاده از این میوه به یاماتو اجازه می‌دهد که به یک گرگ افسانه‌ای تبدیل شود، توانایی‌های رزمی او را افزایش داده و به او کمک می‌کند یخ تولید کند. تأثیرگذارترین قابلیت‌های این میوه را در هنگام درگیری یاماتو با پدرش کایدو دیدیم.


میوه اینو اینو نو می مدل کیوبی از انیمه وان پیس

۶- میوه اینو اینو نو می، مدل: کیوبی نو کیتسونه

میوه Inu Inu no Mi- مدل: Kyubi no Kitsune

اینو اینو نو می را کاتارینا دوون خورد که در طول قوس وانو معرفی شد. این میوه شیطانی به کاتارینا توانایی تغییر شکل را داد که از آن برای فریب دیگران استفاده می‌کرد.در طول این قوس، کاتارینا از قدرت میوه شیطانی برای فریفتن گکو موریا استفاده کرد تا او باور کند که ابسالوم هنوز زنده است. میزان قدرت این میوه ناشناخته است و مطمئنا با گذشت زمان، اطلاعات بیشتری از آن به‌دست خواهیم آورد.

کاتارینا دوون خود یکی از شخصیت‌های مرموز وان پیس است که اطلاعات کمی در موردش وجود دارد. تنها چیزی که از گذشته او می‌دانیم این است که او بدترین دزد دریایی زنی است که تاکنون در زندان فوق امنیتی ایمپل داون زندانی شده است.


تبدیل شدن اوروچی به مار یا اژدهای چند سر در انیمه وان پیس

۷- میوه هبی هبی نو می، مدل: یاماتا نو اوروچی

میوه Hebi Hebi no Mi- مدل: Yamata no Orochi

اوروچی یکی از شخصیت‌های اصلی و شرور آرک کشور وانو است. او پس از اینکه با کایدو که یکی از یونکوها است متحد شد، به مقام شوگان وانو رسید. به کمک قدرت کایدو، اوروچی موفق به تصاحب وانو شده و آن را مبدل به سرزمینی بایر کرد.

میوه هبی هبی نو می را «کوروزومی هیگوراشی» به اوروچی داد، میوه‌ی شیطانی است که خوردن آن باعث تبدیل شدن اوروچی به یک اژدهای هشت سر شد. این میوه او را قادر کرد تا از چندین مرتبه قطع شدن سرش نجات پیدا کند. درحال حاضر مشخص نیست آیا محدودیتی برای چندین بار زنده ماندن اوروچی وجود دارد یا خیر؟

اوروچی به هیچ عنوان یک مبارز نیست، درواقع او بیشتر فردی حیله‌گر است. او با نمایش بی‌رحمانه خود، موفق به تصاحب مقام شوگان وانو شد. از این نظر و باتوجه به ترسو بودن او، پتانسیل واقعی میوه شیطانی هبی هبی نو می هرگز مشخص نخواهد شد.


تبیدل شخصیت اوروماچی به یک راهب بزرگ با خوردن میوه هیتو هیتو نو می

۸- میوه هیتو هیتو نو می: مدل انیودو

میوه Hito Hito no Mi- مدل: Onyudo

این مدل از میوه شیطانی هیتو هیتو نو می، به‌وسیله‌ی شخصیت «اونیمارو» خورده شد که همراه سابق «شیموتسوکی اوشیمارو» بود. خوردن این میوه به اونیمارو اجازه داد به یک راهب بزرگ تبدیل شده و دارای عقل و شعور یک انسان شود. همچنین در حالت تبدیل، این «کومگیتسونه» (komagitsune) قادر به تکلم به زبان انسان‌ها است.

اونیمارو با استفاده از این قابلیت و تغییر شکل در مقابل «رورونوا زورو» قرار گرفته و موفق شد مبارزه‌ای درخور تحسین را در مقابل حریف به نمایش بگذارد. بااین‌حال شمشیرزن کلاه حصیری درنهایت موفق شد گیتسونه را شکست دهد. اونیمارو ممکن است روباه باشد، اما بسیار شجاع و وفادار است. بعد از مرگ اوشیمارو، اونیمارو با «کاواماتسو» متحد شده و شروع به سرقت اسلحه کرد. اونیمارو در فرم دگرگون شده خود حتی رورونوآ زورو را به چالش کشیده و او را زخمی کرد.


تبدیل کایدو به یک اژدهای بزرگ با فلسهای سخت و محکم با خوردن میوه او او نو می سیریو

۹- میوه او او نو می: مدل سیریو

میوه Uo Uo no Mi- مدل: Seiryu

این مدل از میوه او او نو می را باید یکی از قوی‌ترین میوه‌های شیطانی کل این مجموعه دانست که کایدو آن را قبل از تبدیل شدن به فرم کامل زوئن خورد. خوردن این میوه باعث شد که تمام بدن کایدو به‌وسیله فلس‌هایی پوشیده شود که نفوذ به آن‌ها بدون داشتن هاکی قوی، تقریبا غیرممکن است.

کایدو در این فرم هیبریدی خود، قادر به حرکت آزادانه بوده و به‌راحتی در مقابل حملات مقابله می‌کند. این میوه به کایدو امکان داد تا به برخی از توانایی‌هایی ویژه و باورنکردنی مثل تاتسوماکی (Tatsumaki)، تنفس (Bolo Breath) و کایفو (Kaifu) دسترسی داشته باشد. دراین میان تنفس بولو یک نوع حمله ویرانگر است که می‌تواند یک ساختار بزرگ را به‌سادگی از میان بردارد. این میوه شیطانی همچنین امکانی را برای فراهم کرد تا کایدو به کمک ابرهای شعله در هوا پرواز کند، همچنین او از این ابرها برای شناور کردن چیزهای دیگری مثل «جزیره اونیگاشیما» هم استفاده کرد.

بزرگ‌ترین شاهکار مربوط‌به این میوه این است که خوردن آن کایدو را به فردی فوق‌العاده قدرتمند تبدیل کرد که قدرتش برای ترساندن اعضای بدترین نسل کافی بود. او در ابتدای قوس وانو موفق شد تا تنها به کمک یک ضربه، لوفی را از پای درآورد. قدرت کایدو آنقدر زیاد است که از او با عنوان قوی‌ترین موجود جهان نام می‌برند.

درپایان این مطلب، جای کدام میوه شیطانی دیگر را در این فهرست خالی دیدید؟ میوه شیطانی محبوب شما کدام یک است؟ اگر شما شانس استفاده از قابلیت‌های یکی از میوه‌های شیطانی معرفی شده در انیمه وان پیس را داشتید، انتخاب‌تان کدام یک بود؟ فراموش نکنید نظرات ارزشمند خود را با زومجی و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید، سپاس

اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده