نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۹

فیلم و سریال های مهم اردیبهشت ۱۴۰۲ | از تاریخ پخش تا خلاصه داستان

در این مقاله قصد داریم چند مورد از شاخص‌ترین فیلم و سریال‌هایی را که قرار است در ماه اردیبهشت سال ۱۴۰۲ به‌دست ما برسند و شما می‌توانید همان روز تماشایشان کنید به شما معرفی کنیم.

تقریبا بیشتر از ۶ ۷ ماه است که ویدیو/مقاله ماهانه معرفی مهمترین فیلم و سریال های ماه را نداشتیم؛ وفقه خیلی طولانی‌ای که دیگر به پایان رسید. از این به بعد، روال همانند قبل است؛ اول هر ماه با دست پر می‌آییم تا چند مورد از مهم‌ترین کارهای هر ماه را معرفی کنیم. این ماه هم سریال‌های جذاب جدید و زیادی داریم که باید به شما معرفی کنیم و ۲-۳ تا سریال پرطرفدار هم داریم که فصل جدید آنها این ماه شروع می‌شود. ابتدا در این ویدیو فیلم و سریال های مورد انتظار را ببینید و سپس برای خواندن توضیحات بیشتر، مقاله را ادامه دهید.

برای حمایت از کانال فیلمزی ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید


فیلم های اردیبهشت ۱۴۰۲

بازگشت قاتل نقاب‌دار در فیلم Scream VI

۱- فیلم جیغ ۶

فیلم Scream VI

تاریخ پخش: ۵ اردیبهشت

«در شهری که میلیون‌ها نفر در آن زندگی می‌کنند، هرچه که جیغ بکشی، باز هم هیچکس صدای تو را نمی‌شنود.» ترسناک است، ولی این عنوانی است که برای قسمت ششم مجموعه جیغ انتخاب شده است. در این فیلم، آخرین بازمانده‌های قتل عام گوست فیس به شهر نیویورک می‌روند تا طبق برنامه‌ریزی‌های خوشبینانه‌ی خود، یک زندگی جدیدی را در آنجا آغاز کنند. اما خیلی طول نمی‌کشد که متوجه می‌شوند تمام این تلاش‌ها الکی بوده است؛ زیرا آنجا هم گرفتار یک سری از قتل‌های جدید می‌شوند که یک گوست فیس جدید آنها را ترتیب می‌دهد. این فیلم هم فروش خیلی خوبی در باکس آفیس داشت و هم توانست نظر مثبت خیلی از منتقدان را به دست بیاورد.


جی مین پارک در حال گشتن در سئول در فیلم Return to Seoul

۲- فیلم بازگشت به سئول

فیلم Return to Seoul

تاریخ پخش: ۵ اردیبهشت

از اسم فیلم اینجور به نظر می‌رسد که یک اثر کره‌ای باشد اما هر چیزی هست جز کره‌ای. این فیلم محصول مشترک فرانسه، آلمان و بلژیک است! البته خب داستانش در سئول اتفاق میفتد و خیلی هم عجیب و غریب نیست. ماجرا درباره یک دختر ۲۵ ساله است که یک زن و مرد فرانسوی در کودکی او را به سرپرستی گرفتند. حالا خودش تصمیم گرفته که به سئول برگردد و پدر و مادر واقعی خود را پیدا کند. اما خب در طی همین مسیر، کلی اتفاقات مختلف برایش رخ می‌دهد که مسیر زندگی او را تا حد زیادی تغییر می‌دهد. این فیلم را دست‌کم نگیرید. همین حالا هم موفق به دریافت چند تا جایزه شده و نماینده کشور سازنده در بخش بهترین فیلم خارجیِ اسکار بوده است. منتقدان هم که مدام از فیلم‌ها ایرادهای ریز و درشت می‌گیرند، این فیلم را خیلی دوست داشتند و امتیازات بالای زیادی به آن دادند.


مواجهه کریس پاین با مشکل در فیلم Dungeons and Dragons: Honor Among Thieves

۳- فیلم سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: افتخار در میان دزدان

فیلم Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves

تاریخ پخش: ۲۶ اردیبهشت

سومین فیلمی که می‌خواهیم معرفی کنیم، یک سبک فانتزی، کمدی و سرقتی دارد. رگی-ژان پیج و کریس پاین از بازیگران اصلی آن محسوب می‌شوند و هیچ ربطی هم به آن دو تا فیلم قبلی که در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۱۲ اکران شده بودند، ندارد. «تا وقتی یک سری دزدهای خوب و کاربلد داری، دیگر کی نیاز به قهرمان دارد؟» این جمله، عنوان یا شعاری است که برای این فیلم انتخاب شده است. داستان فیلم حول محور یک دزد جذاب و یک گروه از ماجراجویان عجیب و غریب می‌چرخد که تصمیم می‌گیرند برای پیدا کردن و برگرداندن یک عتیقه گمشده، به یک ماجراجویی حماسی بروند. اما خب هیچ چیزی شبیه آن چیزی که برایش برنامه‌ریزی کرده بودند، پیش نمی‌رود و در طی مسیر با یک سری آدم‌های اشتباه برخورد می‌کنند؛ اتفاقی که همه چیز را بهم می‌ریزد و شرایط را شدیدا قاراشمیش می‌کند.


سریال های اردیبهشت ۱۴۰۲

اخطار: اگر فصل‌های قبلی سریال‌های زیر را تماشا نکردید، مراقب اسپویل شدن باشید.

ریچل وایس در نقش دو خواهر در سریال Dead Ringers

۱- فصل اول سریال شباهت کامل

سریال Dead Ringers

تاریخ پخش: ۱ اردیبهشت

شبکه آمازون پرایم

اگر به این فکر می‌کنید که این سریال چه ارتباطی به فیلم دیوید کراننبرگ دارد، باید بگویم که براساس همان اثر ساخته شده است. ریچل وایس در این فیلم نقش دو خواهر دوقلو به اسم بِوِرلی و الیوت مَنتِل را بازی می‌کند که جفتشان هم پزشک متخصص زنان هستند. این دو خواهر، از سر تا پا، به‌طرز وحشتناکی شبیه به هم هستند... در واقع باید بگویم عین هم هستند! آنها تصمیم می‌گیرند که در همین حیطه کاری خودشان، یک تحول بزرگ در نحوه زایمان خانم‌ها ایجاد کنند؛ مشخص نیست که دقیقا چه چیزی در ذهن دارند ولی خب این کار را ماموریت خود می‌دانند و قرار است این نقشه عجیب و غریب را از منطقه منهتن شروع کنند و جلو بروند.


گاس، جپرد و خرسی در سریال Sweet Tooth

۲- فصل دوم سریال دندان شیرین

سریال Sweet Tooth

تاریخ پخش: ۷ اردیبهشت

شبکه نتفلیکس

با تمام شدن موج جدید مرگبار «سیک» یا همان پاندمی داخل سریال، گاس به همراه یک گروه از هیبریدهای دیگر، توسط ژنرال ابوت و آخرین مردان زندانی می‌شوند. ابوت فقط به این موضوع فکر می‌کند که با پیدا کردن یک راه درمان، قدرت خود را تثبیت کند. برای همین هم می‌خواهد از این بچه‌ها به‌عنوان طعمه آزمایش‌های دکتر سینگ استفاده کند. گاس برای محافظت از دوستان خود، با کمک به دکتر سینگ موافقت می‌کند و به همین واسطه، وارد یک ماجراجویی تاریک می‌شود. این بچه بی‌گناه در طی این ماجراجویی، به سمت ریشه‌های خود می‌رود و متوجه می‌شود که نقش مادرش در اتفاقاتی که منجر به «فرو ریختنِ بزرگ» شده بود، چه بوده است.


الیزابت اولسن در نقش کندی مونتگومری در حال درست کردن خودش جلوی آینه در سریال Love and Death

۳- فصل اول سریال عشق و مرگ

سریال Love & Death

تاریخ پخش: ۷ اردیبهشت

شبکه اچ بی او مکس

در این سریال الیزابت اولسن عزیز را داریم که نقش یک زنِ خانه‌دار به اسم کندی مونتگامری را بازی می‌کند. در آن طرف داستان هم، یک زنِ دیگر به اسم بتی گور را داریم که شباهت خیلی زیادی به کندی دارد. جفتشان در گروه کر کلیسا آواز می‌خوانند، دختران آنها دوستان خیلی صمیمی هستند و شوهرانشان هم شغل‌های خیلی خوبی در شرکت‌های مشابه دارند. درست است که از بیرون زندگی این دو زن خیلی آروم و بی‌نقص به نظر می‌رسد اما وقتی در داستان آنها عمیق می‌شوی، متوجه می‌شوی که جفتشان پر از ناامیدی‌هایی هستند که از آنها حرف نمی‌زنند و خواسته‌هایی دارند که به آنها نمی‌رسند. داستان این سریال براساس ماجراهای واقعی نوشته شده است و دومین اثری محسوب می‌شود که براساس پرونده‌ی کندی مونتگامری ساخته می‌شود.


۴- فصل اول سریال سیتادل

سریال Citadel

تاریخ پخش: ۸ اردیبهشت

شبکه آمازون پرایم

احتمالا این چند وقته خیلی باید اسم این سریال را شنیده باشید. ریچارد مدن و پریانکا چوپرا بازیگران اصلی آن هستند و نقش دو مامور را بازی می‌کنند و از طرف دیگر هم برادران روسو تهیه کننده‌های اجرایی آنها محسوب می‌شوند. ماجرا درباره یک آژانس جاسوسی است که چند سال پیش سقوط کرده بود و خاطره مامورانش هم کلا پاک شد. اما حالا یک خطر خیلی بزرگ دنیا را تهدید می‌کند و این دو نفر وظیفه‌ی خود می‌دانند که در نجات دنیا نقشی داشته باشند. این سریال قبل از اینکه اصلا پخشش آغاز شود، برای فصل دوم هم تمدید شد. تازه قرار است چند تا اسپین آف با زبان‌های مختلف هم آن ساخته شود. این سریال با این عبارت توصیف شده: «یک مجموعه جاسوسی که پر از صحنه‌های اکشن است و در مرکز آن هم یک ماجرای احساسی و بسیار جذاب قرار دارد.»


ربکا فرگوسن در سریال Silo روی دوشش طناب انداخته است

۵- فصل اول سریال انبار غله

سریال Silo

تاریخ پخش: ۱۵ اردیبهشت

شبکه اپل تی وی پلاس

اگر شما هم از آنهایی هستید که عاشق داستان‌های علمی تخیلی و آخرالزمانی و این‌هایی که در یک آینده‌ی دیستوپیایی اتفاق میفتد، هستند، این مورد را اصلا از دست ندهید. داستان سریال سیلو یا انبار غله، در یک آینده‌ی سمی و دیستوپیایی جریان دارد که گروه و جامعه‌ای از مردم، در یک سیلوی خیلی خیلی بزرگ که صدها متر زیر زمین ساخته شده، زندگی می‌کنند. این مردان و زنان در فضایی زندگی می‌کنند که پر از قانون و مقررات است؛ چیزهایی که معتقد هستند برای محافظت از خودشان طراحی شده است. اما تجربه همیشه خلاف این موضوع را ثابت کرده است و بالاخره یک روزی «حقیقت آشکار می‌شود».


ال فانینگ در نقش کاترین کبیر در کنار نیکلاس هولت در نقش پیتر سوم در فصل اول سریال The Great

۶- فصل سوم سریال کبیر

سریال The Great

تاریخ پخش: ۲۲ اردیبهشت

شبکه هولو

براساس گفته‌ها، فصل سوم قرار است دوباره روی کاترین و پیتر تمرکز کند. ظاهرا قرار است داستان اینطور پیش برود که هم پیتر و هم کاترین، سخت دنبال راهی برای زنده ماندن می‌گردند. این در حالی است که پیتر همچنان دارد تلاش می‌کند تا ثابت کند تغییر کرده است و همسرش و پسرش پاول را دوست دارد؛ یعنی دیگر آن فرد دیوانه و روانی‌ای نیست که ما در فصل اول دیدیم. البته هنوز چیز دقیق و واضحی از داستان این فصل پخش نشده است و همه اطلاعات موجود براساس حرفایی است که سازنده‌ها و اعضای تیم تولید گفتند.

 

در انتها این را هم یادآوری کنم که پخش فصل چهارم سریال Barry (بری) و البته سریال Succession یا همان وراثت هم خیلی وقت است که شروع شده است؛ بنابراین اگر از طرفداران این سریال‌ها هستید، حواستان باشد که آنها را از دست ندهید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده