جهان استیم پانک | از بررسی این دنیا تا معرفی بهترین فیلم ها

جهان استیم پانک | از بررسی این دنیا تا معرفی بهترین فیلم ها

سه شنبه, ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۱

در این مقاله به توضیح و بررسی جهان استیم پانک خواهیم پرداخت و بهترین فیلم‌های این جهان را معرفی خواهیم کرد. با زومجی همراه باشید.

احتمالا به‌لطف بازی Cyberpunk 2077 در چند سال اخیر با واژه سایبرپانک و جهان آن خیلی روبه‌رو شده‌اید. جهانی که آثار زیادی قصد دارند در محیط آن داستان خودشان را بسازند و رضایت مخاطب را به‌دست آورند. بااین‌حال درمقابل سایبرپانک جهانی قرار گرفته که می‌توان آن را دقیقا نقطه مقابل سایبرپانک دانست؛ بااین‌حال درباره برخی آثار این جمله صادق نیست. جهان سایبرپانک به‌طور معمول جهان خودمان را در آینده نشان می‌دهد که با پیشرفت تکنولوژی چه آینده‌ای می‌تواند در انتظار بشر باشد. جهانی که در خط زمانی زندگی ما جریان دارد ولی به آینده‌ای دور یا نزدیک می‌پردازد.

حالا جهان سایبرپانک با جهان استیم پانک چه تفاوتی دارد؟ برای جواب دادن به این سؤال درابتدا باید از مفهوم و اتمسفر جهان استیم‌پانک اطلاع داشته باشیم. استیم‌پانک که به فارسی به آن «بخار پانک» نیز گفته می‌شود جهانی علمی تخیلی به‌شمار می‌رود که در آن بشریت در خط زمانی متفاوتی نسبت‌به آنچه ما در آن زندگی می‌کنیم قرار دارد. به‌عبارت دیگر انسان در جهان استیم‌پانک هیچ‌وقت به سال ۲۰۰۰ نرسیده است و معمولا در گذشته‌ای به‌تصویر کشیده می‌شود که با گذشته‌ای که انسان‌ها پشت‌سر گذاشته‌اند، زمین تا آسمان فرق می‌کند.

استیم‌پانک همان‌طور که از اسمش می‌توان متوجه شد وابستگی بسیار زیادی به بخار و موتور بخار دارد و داستان‌های این جهان دقیقا در بازه‌ای جریان دارند که در آن نیروی بخار نقش بسیار پررنگی در جامعه دارد و بشر مسیر مختلفی را برای پیشرفت طی کرده است. به‌این‌ترتیب داستان‌های این جهان معمولا تصویری از اوایل یا اواسط قرن نوزدهم میلادی را به‌نمایش درمی‌آورند ولی بااین‌تفاوت که بشر با استفاده از نیروی بخار، استفاده از فنر و قطعات مکانیکی قدیمی مانند چرخ‌دنده پیشرفت بسیار زیادی کرده و حتی پیشرفت آن‌ها نسبت به زمانی‌که ما در آن زندگی می‌کنیم، بسیار بیشتر بوده است.

شهرهایی که در یک جهان استیم پانکی ساخته شده اند

اگر تمام این توضیحات را بخواهیم ساده‌تر بیان کنیم می‌توانیم بگوییم که جهان استیم‌پانک گذشته‌ای بسیار پیشرفته را به‌تصویر می‌کشد که انسان واقعی هیچوقت به آن نرسید. استیم‌پانک به‌عنوان یک فرهنگ به سراغ طراحی دوباره و تزیین وسایل و فناوری‌های حال‌حاضر با استفاده از المان‌های دوران ویکتوریایی می‌رود. وسایل و فناوری‌هایی که اگر در اوایل قرن نوزدهم اختراع می‌شدند شاید به چیزی که در این جهان می‌بینیم، بدل می‌شدند.

برای مثال آثار نوشته شده توسط ژول ورن، نویسنده بسیار محبوب کتاب‌های علمی تخیلی پر شده از المان‌های استیم‌پانکی. در یکی از کتاب‌های او که به فیلم هم تبدیل شده است، در اواسط قرن هجدهم بشر یک زیردریایی بسیار پیشرفته ساخته که ساخت آن تا دهه‌ها بعد و حتی یک قرن بعد از آن هم امکان‌پذیر نبود. از سال ۱۹۹۰ جهان استیم‌پانک بیشتر و بیشتر در مدیوم‌های مختلف سرگرمی به‌کار گرفته شد و خالقان زیادی سراغ آن رفتند. از فیلم‌های سینمایی گرفته تا بازی‌های ویدیویی مانند بازی ظهور ملل: ظهور افسانه‌ها.

حالا که با جهان استیم‌پانک بیشتر آشنا شدیم، می‌توانیم مقایسه بهتری میان این جهان و جهان سایبرپانک داشته باشیم. جهان استیم‌پانک در یک گذشته پیشرفته جریان دارد که بشر هیچوقت آن را تجربه نکرد و جهان سایبرپانک در آینده‌ای پیشرفته تعریف می‌شود که بشر ممکن است به آن برسد. با‌توجه‌به افزایش محبوبیت جهان استیم‌پانک تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به معرفی و بررسی مهم‌ترین و تاثیرگذارترین فیلم‌هایی بپردازیم که المان‌های این جهان را کمابیش در خود جای داده‌اند تا اگر از اتمسفر استیم پانک لذت می‌برید، فیلم‌های بیشتری را برای تماشا کردن در فهرست تماشای خود داشته باشید. پس این شما و این ۱۰ فیلم برتر استیم پانکی.


بهترین فیلم های استیم پانکی

ران پرلمن در نقش پسر جهنمی در فیلم Hellboy

۱۰- فیلم پسر جهنمی

فیلم Hellboy

  • کارگردان: گیرمو دل تورو
  • نویسنده: گیرمو دل تورو
  • بازیگران: ران پرلمن،‌ سلما بلر، جفری تامبر، کارل رودن
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۴ میلادی
  • میانگین امتیازات Hellboy در IMDB: ۶.۸ از ۱۰

مقاله بهترین فیلم های استیم پانکی سینما را با یک فیلم ابرقهرمانی آغاز می‌کنیم که در آن شاهد روایت داستان‌های مربوط‌به شخصیت Hellboy یا همان پسر جهنمی هستیم. شخصیتی که سال‌ها پیش در کتاب‌های کمیک خلق شده و خیلی سریع به محبوبیت زیادی رسید. همین محبوبیت هم باعث شد تا استقبال نسبتا خوبی از فیلم‌های این شخصیت صورت بگیرد و فیلم‌های هل‌بوی هم از نظر محبوبیت همان مسیر را پیش بگیرند.

داستان فیلم در سال ۱۹۴۴ جریان دارد ولی بااین‌حال مانند تمام فیلم‌های استیم‌پانکی تکنولوژی به‌قدری پیشرفت کرده است که در داستان فیلم نازی‌ها با کمک روس‌ها یک پرتال در سواحل اسکاتلند می‌سازند تا به کمک آن بتوانند به همراهان خود کمک کنند. در پی این اتفاقات یک کودک شیطانی از همین پرتال به زمین منتقل می‌شود که نام آن را هل‌بوی می‌گذرانند و همین موضوع شروع داستان‌های این شخصیت ابرقهرمان به‌شمار می‌رود.


کاور سینمایی فیلم Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events

۹- فیلم سرگذشت ناگوار، داستان‌های لمونی اسنیکت

فیلم Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events

  • کارگردان: برد سیلبرلینگ
  • نویسنده: رابرت گوردن
  • بازیگران: جیم کری، امیلی براونینگ، لیام ایکن، مریل استریپ، داستین هافمن
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۴ میلادی
  • میانگین امتیازات Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events در IMDB: ۶.۸ از ۱۰

به فیلمی رسیدیم که عنوان فیلم برای حفظ کردنش به تمرینات زیادی نیاز دارد. فیلم Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events که آن را به‌طور مختصر با عنوان A Series of Unfortunate Events می‌شناسند، فیلمی اقتباس شده از رمان بدبیاری‌ها اثر لمونی اسنیکت به‌شمار می‌رود که نامش در عنوان فیلم نیز حضور دارد. فیلمی در ژانر کمدی سیاه که طرفداران خاص خودش را دارد و شاید برای هر سلیقه‌ای مناسب نباشد. این فیلم در سال ۲۰۰۴ میلادی به تهیه‌کنندگی والتر پارکس توسط استودیو Paramount Pictures با بودجه‌ای ۱۴۰ میلیون دلاری تولید و فروش ۲۱۲ میلیون دلاری را تجربه کرد.

داستان فیلم درباره سه کودک از یک خانواده ثروتمند جریان دارد که بدبیاری‌های زیادی را یکی پس از دیگری تجربه می‌کنند. خانه آن‌ها در یک آتش‌سوزی عمدی می‌سوزد و پدر و مادرشان را از دست می‌دهند. پس از این اتفاق سرپرستی آن‌ها برعهده شخصیت کنت اولاف قرار می‌گیرد که تنها قصد او بالاکشیدن ثروت آن‌ها است و رفتار خوبی با آن‌ها ندارد. این بدبیاری‌ها تنها شروعی تلقی می‌شوند برای داستان جالب و البته تاریک این فیلم. این سه کودک از خانه‌ای به خانه‌ای دیگر می‌روند و هیچ‌وقت بدبیاری آن‌ها به پایان نمی‌رسد.


زیردریایی پیشرفته در فیلم 20,000Leagues Under the Sea

۸- فیلم بیست هزار فرسنگ زیر دریا

فیلم 20,000Leagues Under the Sea

  • کارگردان: ریچارد فلایشر
  • نویسنده: کرک داگلاس
  • بازیگران:‌ کرک داگلاس، پل لوکاس، جیمز میسون، پیتر لوری
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۵۴ میلادی
  • میانگین امتیازات 20,000Leagues Under the Sea در IMDB: ۷.۲ از ۱۰

حتی اگر اهل مطالعه رمان‌های داستانی هم نباشید به احتمال زیاد حداقل یک بار نام ژول ورن را شنیده‌اید. نویسنده‌ای که داستان‌های علمی تخیلی او سرشار از هیجان و نوآوری بودند و درمیان علاقه‌مندان این کتاب‌ها محبوبیت بسیار زیادی داشتند. فیلم بیست هزار فرسنگ زیر دریا اقتباس سینمایی یکی از همان کتاب‌های او به‌شمار می‌رود که در سال ۱۹۵۴ روی پرده سینماها رفت و باتوجه‌به بودجه ۵ میلیون دلاری خود فروش بسیار خوب ۳۰ میلیون دلاری را تجربه کرد.

داستان فیلم در سال ۱۸۶۸ جریان دارد که در آن زمان با پخش شدن شایعه‌ای مبنی‌بر حمله یک هیولای آبی به کشتی‌ها سفر با کشتی را برای بسیاری از انسان‌ها به کاری ترسناک تبدیل کرده بود. به‌همین‌دلیل پروفسور آروناکس و هم‌تیمی‌های او برای بررسی این موضوع به دل دریا سفر کردند تا از اتفاقات اسرارآمیز آن مکان آگاه شوند ولی برخلاف شایعات آن‌ها با یک زیردریایی بسیار پیشرفته به نام ناتیلوس مواجه می‌شوند که تکنولوژی آن دهه‌ها از آن زمان جلوتر بود.


شخصیت هوگو آویزان از عقربه بزرگ ساعت در فیلم Hugo

۷- فیلم هوگو

فیلم Hugo

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • نویسنده: جان لوگان
  • بازیگران: ایسا باترفیلد، بن کینگزلی، کریستوفر لی، کلویی مورتز
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۱ میلادی
  • میانگین امتیازات Hugo در IMDB: ۷.۵ از ۱۰

فیلم هوگو یکی از منحصربه‌فردترین فیلم‌های مارتین اسکورسیزی، کارگردان صاحب سبک و بسیار محبوب هالیوود به‌شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۱ با بودجه سنگین ۱۶۰ میلیون دلاری اکران شد ولی به‌خاطر داستان خاصش فروشی بهتر از ۱۹۰ میلیون دلار را تجربه نکرد. بااین‌حال به‌هیچ‌وجه نمی‌توانیم ارزش بالا و تاثیرگذاری داستان جذاب آن را زیر سؤال ببریم. فیلمی که به تهیه‌کنندگی جانی دپ ساخته شد و درابتدا قرار بود خود دپ یکی از نقش‌های اصلی فیلم را ایفا کند.

داستان فیلم درباره پسری به نام هوگو در دهه ۳۰ میلادی جریان دارد که پس از مرگ پدر و ناپدید شدن عمویش به‌تنهایی در یک ایستگاه قطار زندگی می‌کند و تمام جزییات ناپیدای این ایستگاه را بلد است. همچنین وظیفه دارد چرخ‌دنده‌های ساعت بزرگ این ایستگاه را روغن‌کاری کرده و از آن‌ها مراقبت کند. هوگو عاشق سینما است و یک روز پس از برخورد با یک پیرمرد اسباب‌بازی فروش که در همان ایستگاه کار می‌کرد، داستان اصلی او و آن مرد هم آغاز می‌شود. داستانی که بدون شک تا مدت‌ها در ذهن شما باقی خواهد ماند.


هنری کویل در فیلم Stardust

۶- فیلم گرد ستاره

فیلم Stardust

  • کارگردان: متیو وان
  • نویسنده: جین گولدمن
  • بازیگران: کلر دینز، چارلی کاکس، میشل فایفر، جیسون فلمینگ، هنری کویل
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۷ میلادی
  • میانگین امتیازات Stardust در IMDB: ۷.۶ از ۱۰

رمان Stardust در سال ۱۹۹۹ به نویسندگی نیل گیمن منتشر شد و از همان روز نخست به‌خاطر داستان عاشقانه و فانتزی خودش مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفت و از آغاز قرن جدید به‌طور مدام ایده اقتباس سینمایی از روی آن در استودیوهای مختلف به‌گوش می‌رسید تا اینکه سرانجام در سال ۲۰۰۷ استودیو Marv Films به کارگردانی متیو وان این اقتباس سینمایی را به سرانجام رساند و فیلم گرد ستاره روی پرده سینماها رفت.

داستان فیلم درباره پسری به نام تریستان تورن جریان دارد که در روستایی زندگی می‌کند که در نزدیکی آن دیواری بلند قرار گرفته؛ دیواری که زندگی واقعی آن‌ها را از یک سرزمین افسانه‌ای جدا می‌کند. بااین‌حال تریستان که همیشه کنجکاو بود سرزمین آن طرف دیوار را ببینید بلاخره یک روز از آن دیوار بلند عبور کرد و خیلی سریع به دختری علاقه‌مند شد که درابتدا فکر می‌کرد دختری ساده است ولی سخت در اشتباه بود. اگر از فیلم‌های عاشقانه و فانتزی خوشتان می‌آید، تماشای Stardust را از دست ندهید.


شخصیت های اصلی فیلم The Illusionist با حضور ادوارد نورتون

۵- فیلم شعبده‌باز

فیلم The Illusionist

  • کارگردان:‌ نیل برگر
  • نویسنده: استیون میلهاوزر
  • بازیگران:‌ ادوارد نورتون، پل جیاماتی، جسیکا بیل، روفوس سیول
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۶ میلادی
  • میانگین امتیازات The Illusionist در IMDB: ۷.۶ از ۱۰

داستان فیلم شعبده‌باز درباره علاقه یک مرد و زن از دو طبقه اجتماعی متفاوت جریان دارد. شخصیت آیزنهام در این فیلم سینمایی توسط یک خانواده اشرافی برای ساخت کابینت استخدام می‌شود و در همین حین عاشق سوفی می‌شود. به‌همین‌دلیل برای سوفی یک گردن‌آویز درست می‌کند که در آن یک بخش مخفی قرار گرفته که آیزنهام عکس خودش را در آن بخش قرار می‌دهد. وی که عاشق شعبده‌بازی بود پس کسب مهارت‌های زیاد پس از سال‌ها بار دیگر به زادگاهش برمی‌گردد تا کار نیمه‌تمام خودش را تکمیل کند.

فیلم The Illusionist با اقتباس از رمانی به نام Eisenheim the Illusionist به نویسندگی استیون میلهاوزر که نویسنده فیلم نیز به‌شمار می‌رود،‌ ساخته شده است. همچنین فروش ۹۰ میلیون دلاری این فیلم سینمایی باتوجه‌به بودجه ۱۷ میلیون دلاری آن بدون شک یک موفقیت مالی برای سازندگان آن تلقی می‌شود. همچنین اگر بازی ادوارد نورتون در Fight Club را دوست دارید از نقش‌آفرینی او در این فیلم هم می‌توانید لذت ببرید.


رابرت داونی جونیور و جود لا در فیلم Sherlock Holmes

۴- فیلم شرلوک هولمز

فیلم Sherlock Holmes

  • کارگردان: گای ریچی
  • نویسنده: مایکل رابرت جانسون
  • بازیگران: رابرت داونی جونیور، جود لا، ریچل مک‌آدامز، مارک استرانگ
  • تاریخ اکران:‌سال ۲۰۰۹ میلادی
  • میانگین امتیازات Sherlock Holmes در IMDB: ۷.۶ از ۱۰

اگر اهل تماشای فیلم و سریال‌های جنایی باشید قطعا نام شرلوک هولمز را شنیده‌اید. کارآگاه محبوبی که از روی داستانش آثار زیادی اقتباس شده و درمیان اقتباس‌های سینمایی این داستان می‌توانیم ساخته گای ریچی محصول سال ۲۰۰۹ را یکی از بهترین‌ها درمیان آ‌ن‌ها بدانیم. فیلمی که در سال ۲۰۰۹ با بودجه‌ای ۹۰ میلیون دلاری روی پرده سینماها رفت و در گیشه‌ها فروش فوق‌العاده ۵۳۰ میلیون دلاری را به نام خودش ثبت کرد.

مانند سایر آثار مربوط‌به شرلوک هولمز این فیلم سینمایی هم درباره پرونده‌های جنایی خاصی جریان دارد که شرلوک تصمیم بر حل کردن آن‌ها می‌گیرد. وی پس از دستگیر کردن قاتل ۵ دختر، توسط خانمی که در گذشته او را دوست داشته، استخدام می‌شود تا وظیفه حل‌وفصل یک پرونده مهم دیگر را برعهده بگیرد. پرونده‌ای که داستان اصلی فیلم را شکل می‌دهد و به یکی از مهم‌ترین پرونده‌های زندگی شرلوک بدل می‌گردد.


فیلم Howl's Moving Castle به کارگردانی هایائو میازاکی

۳- فیلم قلعه متحرک هاول

فیلم Howl's Moving Castle

  • کارگردان: هایائو میازاکی
  • نویسنده: هایائو میازاکی
  • بازیگران: چیکو بایشو، تاکویا کیمورا، آکیهیرو میوا
  • تاریخ اکران:‌سال ۲۰۰۴ میلادی
  • میانگین امتیازات Howl's Moving Castle در IMDB: ۸.۲ از ۱۰

در رتبه سوم این مقاله به فیلمی ساخته شده توسط کارگردان انیمه شهر اشباح رسیدیم، هایائو میازاکی که بدون شک می‌توانیم از او به‌عنوان یکی از افراد بسیار تأثیرگذار در سینمای جهان نام ببریم. فیلم Howl's Moving Castle درمیان آثار فوق‌العاده این کارگردان در جوایز اسکار نامزد کسب این جایزه شد ولی درنهایت دستش از آن کوتاه ماند. این فیلم سینمایی همچنین توانست در فروش سراسری خود به فروش عالی ۲۳۶ میلیون دلاری دست پیدا کند.

داستان قلعه متحرک هاول روایت‌گر آثار ویرانگر جنگ روی عواطف مردم است و سعی دارد با دغدغه‌مندی این موضوع را به نمایش درآورد. در داستان فیلم شاهد رخ دادن جنگ بزرگی هستیم که پادشاه از تمام جادوگران درخواست کمک می‌کند و همه آن‌ها به جز یک جادوگر به نام هاول با درخواست او موافقت می‌کنند؛ هاول تصمیم می‌گیرد خودش با دشمنان مقابله کند. فیلم Howl's Moving Castle درون‌مایه ضد جنگ دارد و خیلی خوب درباره آثار غیرقابل‌جبران این فاجعه صحبت می‌کند.


مردم در حال جمع شدن در زیرزمین در فیلم متروپلیس

۲- فیلم متروپلیس

فیلم Metropolis

  • کارگردان: فریتز لانگ
  • نویسنده: تئا فن هاربو
  • بازیگران:‌ آلفرد ابل، بریگیته هلم، گوستاو فرولیش، گریته برگر
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۲۷ میلادی
  • میانگین امتیازات Metropolis در IMDB: ۸.۳ از ۱۰

فریتز لانگ یکی از اساتید سبک اکسپرسیونیسم در دهه ۳۰ میلادی تصویر آینده‌ای را نمایش می‌دهد که با دنیای امروزی شباهت‌های بسیاری دارد. این فیلم آلمانی با ترسیم تصویری از آینده نشان می‌دهد که چقدر میان طبقه «کارگر» و طبقه «اندیشمند» فرق وجود خواهد داشت. خط زمانی فیلم سال ۲۰۲۶ را نشان می‌دهد که افراد متعلق به طبقه اندیمشند در ساختمان‌های مجلل و آسمان‌خراش‌های بزرگ زندگی می‌کنند ولی طبقه کارگر در تونل‌های زیرزمینی و خانه‌هایی کوچک ساکن هستند. بااینکه از اکران این فیلم حدودا یک قرن می‌گذرد ولی باور کنید به‌هیچ‌وجه ارزش تماشای آن کم نشده است.

شخصیت فردر که پسر حاکم تلقی می‌شود از نحوه حکومت پدر خود راضی نیست و دراین‌میان به دختری از طبقه کارگر به‌نام ماریا علاقه‌مند می‌شود ولی برای رسیدن به ماریا مشکلات فراوانی سر راه او قرار می‌گیرند. در این فیلم تصاویر متضاد بسیار زیادی را مشاهده خواهیم کرد که افراد متعلق به هر دو طبقه برای ادامه حیات به یکدیگر نیاز دارند؛ درست است که اندیشمندان بسیار بهتر از کارگران زندگی می‌کنند ولی زندگی آن‌ها در یک محیط و درکنار یکدیگر به‌خوبی به‌تصویر کشیده شده است. در این فیلم موضوعات اسطوره‌شناسی را می‌توان در تمام قسمت‌های آن مشاهده کرد و همچنین قرار گرفتن تفکر‌های گوناگون درمقابل مذهب یکی دیگر از موضوعات جالبی به‌شمار می‌رود که در این فیلم می‌توان دید.


تصویری از فیلم The Prestige و تشویق حاضرین در سالن برای شعبده‌باز روی صحنه

۱- فیلم پرستیژ

فیلم The Prestige

  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • نویسنده: جاناتان نولان
  • بازیگران: هیو جکمن، کریستین بیل، مایکل کین، اسکارلت جوهانسون
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۶ میلادی
  • میانگین امتیازات The Prestige در IMDB: ۸.۵ از ۱۰

به رتبه نخست فیلم‌های استیم پانکی رسیدیم. فیلم پرستیژ که یکی از نخستین فیلم‌های کریستوفر نولان به‌شمار می‌رود، پس از اکران فیلم‌های Memento و Insomnia و پس از اکران قسمت اول سه‌گانه شوالیه تاریکی یعنی فیلم Batman Begins روی پرده سینماها رفت. نولان پس از اکران قسمت نخست سه‌گانه شوالیه تاریکی خودش را به‌عنوان یک کارگردان صاحب سبک به جهان معرفی کرد و به‌همین‌دلیل فیلم بعدی او یعنی فیلم The Prestige با استقبال بسیار زیادی از سوی اهالی سینما و به‌خصوص دوست‌داران او همراه شد.

داستان فیلم درباره دو شعبده‌باز کاربلد به نام‌های آلفرد و رابرت با نقش‌آفرینی کریستین بیل و هیو جکمن جریان دارد. این دو شعبده‌باز که درابتدا دوستانی صمیمی بودند به‌دلیل اتفاقاتی ناگوار به دشمنانی خونین تبدیل می‌شوند که برای ایجاد مشکل برای یکدیگر دست به هر کاری می‌زنند. داستان جذاب و پیچش‌های داستانی بسیار مهیج فیلم پرستیژ را به یک گزینه بسیار سرگرم‌کننده نه‌تنها برای علاقه‌مندان حرفه تردستی که برای تمام سینمادوستان تبدیل کرده است. این فیلم در سال ۲۰۰۶ به تهیه‌کنندگی کریستوفر نولان و همسرش اما توماس توسط استودیو برادران وارنر با بودجه‌ای ۴۰ میلیون دلاری تولید و فروش ۱۱۰ میلیون دلاری را تجربه کرد.

نظر شما همراهان عزیز و همیشگی سایت زومجی درباره دنیای استیم‌پانکی و بهترین فیلم‌های ساخته شده در این جهان چیست؟ شما جهان‌های استیم‌پانکی را بیشتر می‌پسندید یا جهان‌های سایبرپانکی را بیشتر دوست دارید؟ نظر خودتان را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده