نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۱

معرفی فیلم ها و سریال های آینده دی سی (چپتر اول)

در این مطلب قرار است بیشتر با فیلم‌ها و سریال‌های جدید دنیای دی سی با نام Gods and Monsters آشنا شویم و ببینیم که این مجموعه چه مسیری را قرار است دنبال کند.

مدتی پیش بود که بالاخره جیمز گان و پیتر سفران که مدیران جدید DC Studios هستند، به وعده خود عمل کردند و از اولین چپتر دنیای سینمایی دی سی یونیورس که خدایان و هیولاها نام دارد رسما رونمایی کردند. این رونمایی که آینده آثار دی سی را مشخص می‌کند، شامل ۵ فیلم و ۵ سریال برای شبکه HBO Max می‌شود که این تنها چپتر اول آن است و همچنین تکلیف فیلم‌ها و سریال‌هایی دیگر DC مثل بتمن مت ریوز و جوکر تاد فیلیپس نیز مشخص شد.

همچنین با اعلام گان، درو گادرد با سابقه ساخت سریال دردویل، جرمی اسلیتر با سابقه ساخت سریال Moon Knight، کریستینا هادسون با سابقه نوشتن فیلمنامه فیلم The Flash، کریستال هنری با سابقه حضور در سریال واچمن و تام کینگ از نویسندگان دنیای کمیک اتاق نویسندگان DC Studios را تشکیل می‌دهند. پس در ادامه با زومجی همراه باشید تا در یک ویدیو-مقاله، بیشتر با چپتر اول DC Universe آشنا بشیم.

تماشا در یوتیوب

سوپرمن در کاور کمیک Superman: Legacy

در ابتدا به سراغ فیلم‌های جدید DC می‌رویم که فیلم Superman: Legacy قرار است شروع کننده فیلم‌های Gods and Monsters باشد که فیلم سوپرمن: میراث قرار است در تاریخ ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۵ (۲۰ تیر ۱۴۰۴) اکران شود و جیمز گان نوشتن فیلمنامه این فیلم را عهده دارد. اگرچه کارگردان فیلم Superman: Legacy هنوز معرفی نشده است، اما به‌نظر می‌رسد که خود گان قرار است روی صندلی کارگردانی این فیلم بنشیند. بااین‌حال این موضوع هنوز قطعی نیست و گان هم تاکنون واکنش مشخصی به این موضوع نداشته است.

فیلم Superman: Legacy قرار است اولین فیلم دنیای سینمایی جدید دی سی باشد که یک بازیگر جوان‌تر نقش سوپرمن را بازی می‌کند

گان با الهام از داستان All-Star Superman نوشته گرنت موریسون و فرانک کوالیتی فیلمنامه فیلم Superman: Legacy را قرار است بنویسد و او همچنین بار دیگر تایید کرد که هنری کویل، بازیگر سابق سوپرمن که همین چند ماه پیش با حضور در صحنه پس از پایان فیلم Black Adam دوباره بازگشته بود، قرار نیست در این فیلم برای نقش سوپرمن بازگردد و DC قرار است یک بازیگر جدید و جوان‌تر را برای این نقش انتخاب کند؛ موضوعی که باعث خشم بسیاری از طرفداران دی سی و سوپرمن شده است. گان فیلم سوپرمن: میراث را یک شروع واقعی برای دی‌سی یونیورس می‌داند، اما فعلا اطلاعات بیشتری را با طرفداران به اشتراک نگذاشته است.

دومین فیلم معرفی شده چپتر اول دنیای دی‌سی، The Authority نام دارد که قرار است داستان یک گروه به‌نام Authority را دنبال کند که تحت برند Wildstorm شرکت DC Comics منتشر شده است. فیلم The Authority داستان گروهی از ابرقهرمانان با قدرت‌های خاص را قرار است دنبال کند که فعلا اطلاعات بیشتری ازش منتشر نشده است، اما به‌نظر می‌رسد که هدف گان از ساخت فیلمی براساس این کار انجام کاری مشابه با گروه نگهبانان کهکشان است که تا پیش از فیلم آن، گروهی کمتر شناخته شده در دنیای کمیک مارول بودند.

کمیک The Brave and the Bold

فیلم The Brave and the Bold سومین پروژه معرفی شده این مجموعه است که درواقع فیلم مستقل شخصیت بتمن محسوب می‌شود. این فیلم قرار نیست ربطی به بتمن رابرت پتینسون یا بتمن بن افلک داشته باشد و با یک بتمن جدید طرف هستیم که بت‌فمیلی نقش بیشتری در داستان و اتفاقات فیلم دارد و تمرکز داستان این فیلم قرار است روی بتمن و دیمین وین، پسر بروس وین باشد که دیمین وین در فیلم The Brave and the Bold قرار است رابین باشد.

گفته می‌شود که Batfamily نقش مهمی در پروژه‌های آینده دارد و داستان فیلم The Brave and the Bold براساس داستان گرنت موریسون ساخته می‌شود که قرار است پدر و پسر را روبه‌روی هم ببینیم. البته در حال حاضر اطلاعات بیشتری مثل بازیگر بتمن و رابین تا تاریخ اکران، کارگردان یا نویسنده این فیلم منتشر نشده است و گان صرفا آن را معرفی کرده است. البته قبلا انیمیشن Batman: The Brave and the Bold براساس همین داستان ساخته شده بود که لحن به مراتب سبک‌تری نسبت به کمیک آن داشت.

فیلم چهارم دنیای جدید دی‌سی براساس شخصیت سوپرگل خواهد بود که این فیلم Supergirl: Woman of Tomorrow نام دارد که داستان کارا زور-ال ملقب به سوپرگرل را دنبال می‌کند که براساس مینی‌کمیکی به همین نام اثر تام کینگ ساخته می‌شود. جالبه بدانید که بعد اعلام ساخت این فیلم، تمامی کمیک‌های Supergirl: Woman of Tomorrow به فروش رفت تا DC Comics به سود سرشاری دست پیدا کند. در حال حاضر اطلاعات بیشتری از این فیلم در دسترس نیست و تنها می‌دانیم که ارتباطی به سوپرگل فیلم The Flash ندارد.

کمیک Supergirl: Woman of Tomorrow

فیلم پنجم و آخر چپتر خدایان و هیولاها هم به کمیک Swamp Thing تعلق دارد که جیمز گان این فیلم را به یک داستان خیلی تاریک و ترسناک توصیف کرده است که به ریشه این هیولا باتلاق قرار است بپردازد. هرچند بیشتر فیلم‌های دی سی نویسنده یا کارگردانی ندارند، اما گفته می‌شود که جیمز منگولد، کارگردان آثاری چون فیلم Walk the Line، فیلم Logan، فیلم Ford v Ferrari و فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny در حال مذاکره با برادران وارنر برای کارگردانی فیلم Swamp Thing است، اما این موضوع هنوز قطعی نیست و مذاکرات در مراحل اولیه خود قرار دارد.

تمرکز فیلم The Brave and the Bold روی رابطه پدر و پسری بتمن و دیمین وین ملقب به رابین خواهد بود

درواقع منگولد با ایده‌ای از سوامپ تینگ که از طرفداران این شخصیت دنیای کمیک است، به سراغ گان و سفران رفته است، اما باید دید درنهایت منگولد روی صندلی کارگردانی فیلم Swamp Thing خواهد نشست یا درنهایت باید منتظر اتفاق دیگری باشیم. پیش از این فیلم Swamp Thing، فیلم The Return of Swamp Thing و سریال سوامپ تینگ که پس از یک فصل لغو شد، براساس این شخصیت ساخته شده بود.

حالا نوبت بخش سریال Gods and Monsters است که اولین سریال یک انیمیشن به‌نام Creature Commandos است. جیمز گان قرار است این سریال انیمیشنی را تولید کند و هرچند اطلاعاتی زیادی ازش فعلا نیست، اما اعضای این گروه در انیمیشن Creature Commandos را قرار است شخصیت‌هایی مثل ریک فلگ سنیور، نینا مازورسکی، Doctor Phosphorus، اریک فرانکنشتاین، عروس فرانکنشتاین، G.I. Robot و وسل با نقش‌آفرینی دوباره شان گان تشکیل بدهند و درنهایت قرار است با یک انیمیشن سریالی بزرگسالانه طرف باشیم.

آماندا والر درکنار رت کچر، پیسمیکر و بلاد اسپورت در فیلم The Suicide Squad

سریال Waller دومین سریال دنیای دی‌سی یونیورس است که اتفاقات آن پس از حوادث فصل اول سریال Peacemaker جریان دارد که گان تایید کرد که تمرکز آن روی آماندا والر با بازی وایلوا دیویس است. کریستال هنری و جرمی کارور، سازنده‌های سریال والر هستند و تمرکز سریال قرار است روی همکاری آماندا والر با اعضای سابقش در سازمان A.R.G.U.S باشد. یکی از شخصیت‌های اصلی انیمیشن Creature Commandos هم قرار است در سریال Waller حضور داشته باشد، اما گان به شکل رسمی هنوز هویت این شخصیت را فاش نکرده است.

همچنین حوادث سریال Waller قرار است پیش از فصل دوم سریال Peacemaker جریان داشته باشد که درواقع سریال والر قرار است پیش زمینه‌ای برای اتفاقات فصل دوم سریال پیسمیکر باشد که بسیاری از طرفداران در مورد اطلاعات کم از این سریال نگران شده بودند. صد البته طرفداران در انتظار وضعیت دیگر شخصیت‌های جوخه انتحاری مثل هارلی کویین و بلاد اسپرت نیز بودند که فعلا اطلاعات جدیدی از سرنوشت و آینده آن‌ها در دسترس نیست.

سریال سوم دنیای جدید دی سی یونیورس Lanterns نام دارد که درواقع جایگزین سریال گرین لنترن شده است که سال‌ها برای HBO Max قرار بود تولید شود و درنهایت هم هرگز ساخته نشد و در مرحله پیش تولید در برنامه برادران وارنر دیسکاوری لغو شد. گان تایید کرده است که تمرکز سریال Lanterns قرار است روی هال جردن و جان استوارت از نیروهای Green Lantern Corps باشد و دیگر اعضای این گروه را نیز قرار است در طول اتفاقات سریال مشاهده کنیم.

هال جوردن - گرین لنترن - دی سی کامیکس - hal jordan - dc comics - green lantern

گان همچنین گفته است که اتفاقات سریال Lanterns بیشتر قرار است روی زمین جریان داشته باشد و در مورد داستان این سریال گفته که تقریبا شبیه به داستان و اتفاقات سریال True Detective با اعضای گرین لنترن است. اتفاقات سریال Lanterns حول محور راز تاریکی جریان دارد که این دو شخصیت قرار است در نظارت خود در زمین آن را کشف کنند و به حل این راز تاریک و احتمالا خطرناک بپردازند.

تمرکز دنیای DC Elseworlds روی فیلم‌ها و سریال‌های خارج دنیای دی سی یونیورس خواهد بود

سریال چهارم این مجموعه Paradise Lost نام دارد که تمرکز آن روی آمازونی‌ها و ملت تمیسکیرا است و اتفاقات این سریال سال‌ها پیش از متولد شدن پرنسس دایانا ملقب به واندر وومن رخ خواهد داد. گان سریال و محل اتفاقات آن را با وستروس در سریال بازی تاج و تخت مقایسه کرده است که باید دید چقدر این ادعا درست می‌تواند باشد. اگرچه در برنامه‌های جدید دنیای دی‌سی خبر جدیدی از فیلمی براساس شخصیت واندر وومن نبود، اما سریال Paradise Lost می‌تواند تا حدی جای خالی آن را پر کند. در هر حال گان وعده داده است که آن‌ها برای زن شگفت‌انگیز در آینده برنامه دارند، اما فعلا بازگشت یا عدم بازگشت گل گدوت مشخص نیست.

سریال پنجم و آخر دنیای دی‌سی Booster Gold نام دارد که تمرکز سریال روی شخصیت بوستر گلد خواهد بود. گان این ابرقهرمان را به شخصیتی دارای سندرم ایمپاستر توصیف کرده است که به‌دلیل فرضیه بازنده‌ای که از آینده دارد به گذشته سفر می‌کند تا تبدیل به یک ابرقهرمان شود و تحسین مردم را برانگیزد. جیمز گان این سریال را به یک اثر کمدی توصیف کرده است و همچنین این نکته هم باید اضافه شود که تمامی سریال‌های چپتر اول دنیای دی‌سی که خدایان و هیولاها نام دارد، برای پخش از شبکه HBO Max تولید خواهند شد.

واکین فینیکس در فیلم Joker 2

بدون شک بسیاری از طرفداران دی‌سی این سؤال را دارند که با وجود دنیای جدید دی‌سی یونیورس پس تکلیف دیگر فیلم‌ها و سریا‌ل‌های DC چه می‌شود؟ گان در این برنامه رسما تایید کرد که این آثار قرار نیست لغو و کنار گذاشته شوند و در عوض تحت یک برند جدید به‌نام DC Elseworlds به فعالیت خود ادامه خواهند داد تا فیلم‌ها و سریا‌ل‌های غیر مرتبط با دنیای سینمایی DC بتوانند ادامه پیدا کنند که فیلم Joker: Folie à Deux به کارگردانی تاد فیلیپس و با بازی واکین فینیکس و لیدی گاگا، فیلم سوپرمن سیاه پوست و فیلم The Batman 2 به کارگردانی مت ریوز و با بازی رابرت پتینسون بخشی از آن خواهند بود.

تاریخ اکران فیلم بتمن بخش ۲ و فیلم جوکر ۲

همچنین تایید شد که فیلم The Batman – Part II در تاریخ ۳ اکتبر ۲۰۲۵ (۱۱ مهر ۱۴۰۴) اکران می‌شود تا خیال طرفداران بتمن رابرت پتینسون در مورد آینده این فیلم هم راحت شود. فیلم Joker: Folie à Deux نیز طبق اعلام قبلی در تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۳ مهر ۱۴۰۳) روی پرده‌های سینما خواهد رفت. همچنین فیلم Black Superman که مدت‌ها اخبار لغو آن شنیده می‌شد بالاخره قرار است ساخته شود، اما زمان مشخصی برای آن اعلام نشده است.

در بخش سریال نیز سریال The Penguin، سریال آرکهام و سریال پلیس گاتهام که همگی در دنیای بتمن مت ریوز جریان دارند بخشی از دنیای DC Elseworlds هستند که به‌جز پنگوئن که به‌زودی جلوی دوربین خواهد رفت، اطلاعاتی از دو سریال دیگر این مجموعه منتشر نشده است جز اینکه همگی برای پخش از شبکه HBO Max تولید خواهند شد. گان همچنین گفته است که فیلم The Flash را اخیرا تماشا کرده و این فیلم را که اخیرا اولین تریلر آن منتشر شده، فوق‌العاده توصیف کرده است.

رابرت پتینسون در نقش بتمن در حال تماشا کردن شهر گاتهام در فیلم The Batman

براساس صحبت‌های گان، آن‌ها ظاهرا قرار است یک شانس دیگر به ازرا میلر با آن پرونده فوق‌العاده جنجالی و عجیب و غریبش بدهند و همچنین جیسون موموا هم ممکن است برای نقش آکوامن در فیلم Aquaman 3 بازگردد؛ صد البته هنوز چیزی به شکل رسمی تایید نشده است و این موضوع تنها براساس صحبت‌های گان به‌نظر می‌رسد. این موضوع ممکن است در مورد شخصیت شزم نیز صدق کند، اما ظاهرا در ابتدا آن‌ها منتظر عملکرد فیلم Shazam! Fury of the Gods در گیشه هستند تا در ادامه در موردش تصمیم‌گیری کنند.

البته گان و سفران تایید کردند که آن‌ها به همکاری دوباره با بن افلک، بتمن سابق دنیای دی‌سی علاقه دارند، اما به او نقش متفاوتی را پیشنهاد خواهند داد. البته گان ظاهرا به افلک پیشنهاد کارگردانی یکی از فیلم‌های آینده دی‌سی یونیورس را پیشنهاد نیز داده است، اما مشخص نیست کدام فیلم احتمال دارد توسط افلک ساخته شود؛ اگرچه پیشنهاد بازی در یک نقش متفاوت به هنری کویل نیز داده شده است و در هر حال آن‌ها به‌دنبال استخدام بازیگران متفاوتی برای سوپرمن و بتمن هستند که فعلا هیچ اطلاعاتی از فهرست آن‌ها منتشر نشده است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده