نویسنده: مریم اصلانی
// یکشنبه, ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۲

معرفی شخصیت مانکی دی لوفی | راهزن معروف انیمه وان پیس

مانگا و انیمه وان پیس که براساس آن ساخته شده، یکی از آثار معروفی است که طرفداران بسیاری در گوشه و کنار جهان دارد. شخصیت اصلی این مجموعه راهزنی جوان به نام مانکی دی لوفی است. با زومجی در معرفی این شخصیت همراه باشید.

وان پیس مجموعه مانگایی نوشته ائیچیرو اودا است که انتشار آن از سال ۱۹۹۷ تاکنون ادامه دارد. این اثر به‌دلیل سبک داستان‌سرایی، جهان سازی، هنر، شخصیت‌پردازی و طنز خاص خود مورد تحسین فراوانی قرار گرفته و تاکنون موفق به دریافت جوایز متعددی شده است، به‌طوری که از آن با عنوان یکی از بهترین مانگاهای تمام دوران نام می‌برند. اما شخصیت اصلی مانگا و همینطور مجموعه انیمه‌ای که براساس آن ساخته شده، دزد دریایی جسور به نام مانکی دی لوفی است.

بنر انیمه وان پیس با تصویر اسکلت و جمجمه و شمایل خود مانکی دی لوفی

مانکی دی لوفی (Monkey D. Luffy) که با اسامی دیگری همچون لوفی کلاه حصیری یا به اختصار کلاه حصیری هم شناخته می‌شود، قهرمان اصلی مانگای معروف و پرطرفدار وان پیس (One Piece) است. مانکی بنیان‌گذار و کاپیتان گروه دزدان دریایی کلاه حصیری است که با قدرت خود شناخته می‌شوند، البته مانکی خود قدرتمندترین عضو و از جنگجویان برتر این گروه است.

مانکی به‌دنبال پیدا کردن گنجینه افسانه‌ای است که به وسیله گول دی. راجر فقید جمع آوری و پنهان شده است. او می‌خواهد این گنجینه را کشف کرده و از این طریق عنوان پادشاه دزدان دریایی را از آن خود کند. از طرف دیگر این کار باعث می‌شود که بالاخره شانس تحقق رویای پنهانیش را پیدا کند که در مورد آن تنها با شنکس، برادران و خدمه‌اش صحبت کرده است. او باور دارد پادشاه دزدان دریایی شدن به‌معنی داشتن بیشترین آزادی در جهان است، دورنمایی که بیش از هرچیز دیگری او را برای رسیدن به این مقام وسوسه می‌کند.

اما لوفی چه ویژگی‌های خاصی دارید که او را چنین محبوب کرده است؟ چه در گذشته این شخصیت رخ داده و چه تجربه‌هایی را از سر گذرانده است؟

تصویر دزد دریایی مانکی دی لوفی از انیمه وان پیش در میان بخار

لوفی در روستای فوشا (Foosha) به دنیا آمده است. پدر او مانکی دی دراگون رهبر ارتش انقلابی بود، او همچنین نوه قهرمان دریا مانکی دی گارپ، برادر قسم خورده‌ی پرتگاس دی. اس، برادر یک ارتشی انقلابی دیگر به نام سابو و فرزند خوانده‌ی کورلی دادان است. لوفی زمانی‌که با شنکس مو قرمز آشنا شد، صاحب کلاه حصیری شد که بعدا تبدیل به بخشی از امضای این شخصیت شده و همه او را با آن می‌شناسند. شنکس کلاه را به لوفی هدیه داده و به او گفت که او روزی به دزد دریایی بزرگی تبدیل خواهد شد و در آن زمان آن‌ها دوباره با هم ملاقات خواهند کرد و پس از آن لوفی می‌تواند کلاه را به او برگرداند.

لوفی زمانی‌که هفت ساله بود، به‌صورت اتفاقی میوه‌ای به نام گومو گومو (Gomu Gomu no Mi) خورد که باعث شد بدن او خاصیت لاستیکی شدن پیدا کند. به‌لطف تخیلی قوی لوفی حالا قادر بود از توانایی‌های به ظاهر خطرناک به‌دست آمده از خوردن این میوه شیطانی بهره فراوانی برده و خود را به‌عنوان یک مبارز با مهارت‌های خارق‌العاده به اثبات برساند. بدن لاستیکی مانند او اکنون می‌توانست به اشکال مختلف درآمده و در جهت‌های مختلف کش بیاید.

درواقع لوفی یکی از معدود افرادی است که با خوردن میوه شیطانی به چنین توانایی رسید و از قدرتی اسطوره‌ای برخوردار شد. به جز این مسئله، لوفی همچنین در شمار افراد معدودی قرار داد که می‌تواند هر سه شکل هاکی را به کار گرفته و تاحدی بر آن‌ها مسلط باشد که این هم باعث توسعه و پیشرفت بیشتر توانایی‌های او شد.

میوه گومو گومو نو می: مدل نیکا در انیمه وان پیس که با نام میوه شیطانی شناخته میشود

او می‌تواند هر سه شکل هاکی را به کار گیرد و تا حدی بر آن‌ها مسلط شده است که توانایی‌های پیشرفته ای را توسعه داده است. شاید این توانایی‌ها باعث شد که لوفی به‌دنبال درگیر شدن با انواع قدرت‌های جهانی اطراف خود باشد . او برای شروع کار را با مبارزه کردن با قدرتمندترین دزدان دریایی شرق شروع کرده و سپس به سراغ تفنگداران دریایی رفت.

عشق لوفی به مبارزه او را به حریفی قدر تبدیل کرده است، به‌طوری که از او با عنوان عنصر خطرناک یاد می‌کنند

البته عطش مبارزه او باعث شد که در ادامه با هفت جنگ سالار دریا، سیفر پل، اشراف جهان و حتی چهار امپراتور بزرگ هم به نبرد بپردازد. او در بیشتر این مبارزه‌های پیروز میدان بود. حملات او به‌صورت غیرمستقیم باعث نابودی انیس لابی (Enies Lobby) شد. از طرف دیگر مانفی از زندان زیر دریا موسوم به «Impel Down» گریخت، جایی که به‌عنوان مکانی تسخیرناپذیر شناخته می‌شد و درنهایت لوفی چهره اصلی جنگ سران مارین‌فورد بود.

لوفی چندین مرتبه به قلمروی چهار امپراتور حمله کرد و درنهایت موفق شد یکی از آن‌ها را شکست دهد. دستاوردها و میراثی که لوفی از خود برجای گذاشت باعث شد که از او با عنوان عنصر خطرناک آینده یاد شود. همچنین مجموع عملکرد مانکی باعث شد او را به‌عنوان فردی بی‌پروا و حتی در مواردی به‌عنوان دیوانه بشناسند که حتی باعث خشم دریاسالار ساکازوکی، ناوگان نیروی دریایی و دولت جهانی شده است.

دریاسالار ساکازوکی در وان پیس درحالت عصبانیت

لوفی همواره به‌دنبال پیدا کردن متحدان بیشتری است و حتی بدون آنکه بخواهد، به‌عنوان رهبر ناوگان بزرگ کلاه حصیری انتخاب شد که از هفت خدمه دزد دریایی تشکیل شده است که قسم یاد کردند هر زمان که او بخواهد برای کمک کردن حاضر شوند. باتوجه به شهرت او و همینطور تلاش‌هایش برای پیروزی بر دیگر دزدان دریایی بزرگ، رسانه‌ها از او با عنوان پنجمین امپراتور دریا نام بردند. هرچند که همان زمان هم بسیاری از چهره‌های برجسته این عنوان را اغراق آمیز توصیف کردند. بااین وجود پس از شکست دادن کایدو و بیگ مام در طول حمله به اونیگاشیما، لوفی به‌صورت رسمی جایگزین کایدو شده و به‌عنوان یکی از چهار امپراتور معرفی شد.

لوفی در طول دوران زندگی خود در مقام یک دزد دریایی، گام‌های بلندی برداشت. او با شکست دادن معروف‌ترین و قوی‌ترین دزدان دریایی جهان، جوایز و پاداش بسیاری دریافت کرد. با هر پیروزی او قدمی رو به جلو برداشته و درنهایت وارد دنیایی جدید شد که در آن به‌صورت مستقیم امپراتورها و متحدان آن‌ها را به چالش کشید و با شکست دادن کایدو به شکلی گسترده به شهرت دست پیدا کرد.

مانکی دی لوفی با جای زخم ایکس مانند روی سینه و درحالی که کلاه حصیریش را در دست دارد

ویژگی‌های ظاهری

لوفی موهای مشکی، چشمان گرد مشکی و بدنی باریک و عضلانی دارد. او با مشخص‌ترین علامت ظاهری خود یعنی کلاه حصیری‌اش شناخته می‌شود. کلاهی که آن را در دوران کودکی از ناخدای دزدان دریایی افسانه‌ای مو قرمز یعنی شنکس دریافت کرده بود. او شلوارک آبی رنگ، صندل و جلیقه قرمز بدون آستین می‌پوشید. زیر چشم چپ لوفی جای زخمی با دو بخیه قابل مشاهده است، زخمی از دوران کودکی یعنی همان زمانی‌که خودش با چاقو زدن به زیر چشمش سعی کرد به شنکس نشان دهد که موجودی سرسخت است و از درد کشیدن نمی‌ترسد. او در خلال جنگ سران مارین‌فورد به‌شدت به‌وسیله آکاینو زخمی شد، زخمی که جای آن به‌صورت یک علامت ایکس بزرگ روی سینه‌اش باقی ماند.

لوفی مثل بسیاری دیگر از هم تیمی‌های خود، همیشه لباس یکسانی به تن دارد. البته گاهی او متناسب با وضعیت آب و هوای یک جزیره تغییراتی در ظاهر خود می‌دهد، اما با پایان یافتن ماجراجویی دوباره به سراغ شلوارک و جلیقه قرمز رنگش می‌رود. بااین‌حال او گاهی لباس‌های همیشگی را با رنگ‌هایی جدید هم امتحان می‌کند. براساس گفته‌های ائیچیرو اودا، لوفی واقعا نمی‌داند چطور شیک‌پوش باشد، برای همین گاهی اوقات اعضای دیگری که بیشتر به این مسائل آگاه هستند به او توصیه می‌کنند که چطور لباس بپوشد.

فرم عضلانی بدن لوفی

بااین‌حال مهم نیست او کجا باشد یا چه نوع لباسی بر تن داشته باشد، کلاه حصیری به‌عنوان مشخصه اصلی ظاهری او همیشه و همه جا همراهش است. در ابتدا موقع نبرد و دعوا گاهی او کلاه حصیری را به کسی می‌داد تا در طول دعوا آن را برایش نگاه دارد. اما از قوس آراباستا به بعد شاهد این بودیم که لوفی یک بند ریسمانی برای کلاهش درست کرد که اجازه می‌دهد حتی هنگام دعوا هم کلاه به همراهش بوده و درنهایت از گردنش آویزان شود.

بعد از گذشت دو سال از پراکندن شدن گروه و همزمان با گرد آمدن دوباره آن‌ها درکنار هم، برخی چیزها تغییر کرد. قد لوفی کمی بلندتر از قبل شده و با توجه با انجام تمرینات ساخت بدنی، از نظر فیزیکی هم بدنش به طرزی قابل‌توجه عضلانی‌تر شده بود. بااین حال لباس همیشگی او همچنان همان شکل قدیمی را داشت. البته این بار به‌جای جلیقه او یک ژاکت کش بافت پشمی قرمز رنگ به تن داشته و یک کمربند یا ارسی زرد رنگ به کمرش می‌بست که تاحدی یادآور لباس گولد دی. راجر است.

اما شاید بد نباشد اگر کمی هم ویژگی‌ها و نکات جالب این شخصیت را مرور کنیم.

پادشاه دزدان دریایی گول دی. راجر با لبخند شرارت آمیز

لوفی حامل ارده و ادامه دهنده خواست گول دی. راجر است

موضوع اصلی مانگا و انیمه وان پیس، به اراده موروثی برمی‌گردد. امری که نشان می‌دهد حتی زمانی‌که زندگی یک فرد به پایان می‌رسد، بالاخره روزی فرا خواهد رسید که در جایی دیگر فردی ادامه دهنده راه او باشد. در جنگ مارین‌فورد، ریش سفید اعلام می‌کند که حتی اگر راجر و ایس مرده باشند، روزی کسی به اراده آن‌ها عمل کرده و خواسته آن‌ها را محقق می‌کند.

لوفی و گول دی. راجر هر دو عضوی از یک قبیله و خاندان باستانی هستند

در این مورد خاص این شخص مانکی کلاه حصیری است. در طول داستان نویسنده ائیچیرو اودا تمام تلاش خود را می‌کند تا لوفی را به راجر تشبیه کند. اساس این مسئله هم در میل آزادیخواهانه این دو نهفته است. هم رایلی دست راست سابق راجر و هم شنکس همکار سابق او، لوفی را برای ادامه مسیر هدایت و راهنمایی کردند. چون همان‌طور که خودشان هم اشاره کردند، تمایل او برای رسیدن به آزادی درست شبیه به خواسته‌های کاپیتان سابق آن‌ها است.


لوفی درحال تجربه قابلیت صدای همه چیز

توانایی صدای همه چیز

صدای همه چیز قابلیت نادری است که تنها افراد اندکی در دنیای وان پیس از وجود آن بهره‌مند شده‌اند. لوفی، راجر و مومونوسکه از جمله این افراد هستند. این توانایی به لوفی قدرت شنوایی ویژه‌ای بخشیده و به او اجازه می‌دهد گفتار حیوانات باستانی را درک کند.

یکی دیگر از نمونه‌های کاربرد این توانایی در جزیره فیش من است، زمانی‌که لوفی موفق شد از این طریق صدای پادشاه دریا را در قوس جزیره فیشمن بشنود. او هم همچون راجر در آن زمان توانایی درک مفهوم این صدا را نداشت، اما به تدریج این قابلیت را پرورش داده و برای بهره بردن از آن به مهارت رسید.


کودکی لوفی با پس زمینه پادشاه دزدان دریایی گول دی. راجر

شباهت‌های لوفی به پادشاه دزدان دریایی

درست است که لوفی آرزوی تبدیل شدن به پادشاه دزدان دریایی را دارد، اما رسیدن به این هدف به‌هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست. برای دنبال کردن مسیر موفقیت گول دی. راجر، لوفی باید واقعا کاری خاص انجام دهد. البته او در مسیر درستی قرار دارد، چون هم لوفی هم راجر هر دو به جز رویای تبدیل شدن به پادشاه دزدان دریایی، شباهت‌های انکارناپذیر دیگری هم با هم دارند.

هر دوی آن‌ها حرف اول D را در نام خود دارند و این به این معنی است که آن‌های جزء نوادگان یک قبیله باستانی هستند. لوفی و راجر هر دو مورد احترام دوست و دشمن خود قرار دارند، آن‌ها از قدرت درک صدای همه چیز برخوردار بوده و حتی هر دو در استفاده از کلاه حصیری هم به همدیگر شباهت دارند.


چهره مانکی دی لوفی

چرا مانکی دشمنان خود را نمی‌کشد؟

لوفی در طول دوران ماجراجویی خود با دشمنان زیادی رو‌به‌رو شده و تقریبا هر بار هم موفق به شکست دادن آن‌ها شده است. بااین‌حال نکته مشترک در مورد همه این دشمنان این است که لوفی بعد از شکست دادن آن‌ها، کسی را نمی‌کشد. این مسئله شاید باعث تعجب دیگران شود. به‌خصوص از این جهت که برخی از این دشمنان، افرادی بدطینت و شیطانی بوده و زندگی بسیاری از مردم بی‌گناه را نابود کرده بودند.

طبق صحبت‌ها اودا، لوفی معتقد است کشتن دشمانش مجازات بسیار کمی برای اعمال آن‌ها است. او ترجیح می‌دهد آن‌ها را زنده بگذارد تا ببینند چگونه او رویاهای آن‌ها را نابود می‌کند. از دید لوفی تماشای این مسئله بهترین مجازات برای جنایاتی است که آن‌ها مرتکب شدند.


روبرو شدن مانکی دی لوفی و دشمن دیرینه اش ریش سیاه

تنفر از پای آلبالو

لوفی واقعا علاقه خاصی به غذا نشان نمی‌دهد. همین که او را سیر کند کافی است، هرچند که لوفی بسیار پراشتها است و معمولا دست رد به ظرف غذا نمی‌زند. به‌همین خاطر زمانی‌که اودا فاش کرد لوفی از یک غذای خاص متنفر است، بسیاری آن را مسئله‌ای شگفت‌انگیز در نظر گرفتند.

این غذای خاص پای آلبالو است که به دلایلی نامعلوم در شهر موک سرو می‌شود. از سوی دیگر یکی از رقبای اصلی لوفی یعنی ریش سیاه عاشق این غذا است. بنابراین شاید این تنفر روش خاص اودا برای نشان دادن تضاد و تفاوت میان این دو شخصیت است، یا شاید تنها سعی دارد در لفافه بگوید که رقیب واقعی و حریف نهایی لوفی همین ریش سیاه است.


مایومی تاناکا صداپیشه شخصیت لوفی

صداپیشه شخصیت لوفی یک خانم است

شاید بیان این مسئله اغراق نباشد اگر بگوییم لوفی یکی از شناخته شده‌ترین شخصیت‌های انیمه در سطح جهان است. او مدت‌های مدیدی است که صفحه‌نمایش را به خود اختصاص داده و به شهرت رسیده است. درست است که این مانگای وان پیس بود که لوفی را به جهانیان معرفی کرد، اما انیمه آن باعث شهرت و محبوبیت این شخصیت شد. البته این چیزی جدیدی نیست و بسیاری از این حقیقت آگاه هستند که انیمه قدرت بیشتری در نمایش شخصیت‌ها داشته و آن‌ها را بهتر به بیننده معرفی می‌کند. امری که در مورد شخصیت مانکی دی. لوفی صادق است.

همین مسئله باعث شد که با گذشت زمان صدای لوفی هم حالتی نمادین پیدا کند و همه این‌ها شاید به خاطر درخشش صداپیشه‌های این شخصیت باشد. مایومی تاناکا (Mayumi Tanaka) در نسخه ژاپنی و کولین کلینکن‌بیرد (Colleen Clinkenbeard) در نسخه انگلیسی به‌عنوان صداپیشه شخصیت لوفی هنرنمایی کردند. هر دو خانم بدون وجود هیچ مشکل خاصی از پس اجرای نقش لوفی برآمدند و این نشان از استعداد باورنکردنی هر دوی آن‌ها در این حوزه دارد.


مانکی دی لوفی درحال خندیدن

شباهت لوفی به گل آفتاب‌گردان

نویسنده ائیچیرو اودا در گفتگویی فاش کرد که لوفی شبیه گل آفتابگردان است که وجودش توأم با شادی است. این مسئله به شکلی با مسئله میوه شیطانی هم در ارتباط است. بردگان، «هیتو هیتو نو می مدل: نیکا» را به‌عنوان خدای خورشید پرستش می‌‌کردند و باور داشتند که می‌تواند آن‌ها را از بدبختی‌های‌شان نجات دهد.

لوفی هم برای شاد کردن افرادی که مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌اند آرام و قرار ندارد. درواقع در طول مجموعه وان پیس، لوفی بارها به جنگ دشمنان سرسختی رفت که به‌ اشکال مختلف به دوستان او صدمه زده بودند.


چهره آتشین دزد دریایی کلاه حصیری

توانایی لوفی در استفاده کردن از همه اشکال هاکی

لوفی بدون شک یکی از قوی‌ترین شخصیت‌های وان پیس است، هرچند که این جایگاه را مرهون سخت کوشی خود است. قبل از بهره بردن از قدرت به‌دست آمده از خوردن میوه شیطانی، لوفی مجبور بود برای قدرتمندتر شدن به سختی تمرین کند.

در آرک کشور وانو، لوفی آموخت چگونه در دو شکل خاص هاکی (Armament and Conqueror's Haki) به مهارت برسد. لوفی با تصحیح کنترل خود بر هاکی موفق شد کایدو را شکست داده و به حکومت او بر وانو پایان دهد. لوفی همچنین می‌تواند از شکل « Advanced Observation Haki» هم استفاده کند که به او توانایی دیدن آینده را می‌دهد. به‌این ترتیب لوفی تنها عضو شناخته شده «بدترین نسل» (Worst Generation) است که با موفقیت بر هر سه نوع هاکی پیشرفته مسلط شده است.


فرم هاکی مناسب ساختار فیزیکی لوفی

ساختار فیزیکی

لوفی به معنای واقعی کلمه یک مرد لاستیکی است. اندام‌های بدن او در حالت عادی عملکردی مثل بدن یک انسان معمولی دارند. اما ماهیچه و استخوان‌های بدن او ماهیتی لاستیکی پیدا کرده‌اند. به‌دلیل این مسئله بدن لوفی خاصیت ارتجاعی دارد، یعنی او می‌تواند اعضای بدن خود را در جهات مختلف کش دهد که این قابلیت به مهارت او در مبارزه کمک فراوانی کرده است.

لوفی با هوشمندی از این قابلیت بهره برده و یک سبک مبارزه خاص را در پیش گرفت که او را به خاطرناک‌ترین مرد در آبی شرقی تبدیل کرد. پس از آنکه لوفی متوجه محدودیت‌های سبک مبارزه خود شد، دو تکنیک جدید را توسعه داد. یکی دمیدن در استخوان و ماهیچه‌های بدنش تا ابعاد آن‌ها را بزرگ‌تر کند و دیگر اینکه با استفاده از خاصیت ارتجاعی بدنش به جریان خون خود سرعت داده و از این طریق سرعت و قدرت خود را افزایش داد.


کشتی لوفی درحال حرکت در اقیانوس

استراتژی خاص برای استخدام خدمه

از آنجایی که خصوصیات هر کاپیتان دزدان دریایی تصویر شده در انیمه وان پیس با دیگران متفاوت است، هرکدام از آن‌ها هم راهکارهایی خاصی برای استخدام نیرو دارند. برخی تنها به‌دنبال مردان قوی هستند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند خدمه مهارت‌های مفیدی داشته باشند. هرچند که لوفی از شیوه‌ای متفاوت برای استخدام نیرو استفاده می‌کند. برای لوفی باحال بودن خدمه اهمیت بیشتری دارد و اگر از کسی خوشش بیاید به‌سادگی او را به گروه دعوت می‌کند.

شاید همین مسئله باعث شده است که گروه کلاه حصیری بسیار متنوع و جالب توجه باشند و درکنار انسان‌ها شاهد حضور یک گوزن شمالی و همینطور یک اسکلت احیا شده هم باشیم. البته به نظر می‌رسد لوفی به جز جالب بودن شخصیت‌ها به نکات دیگری هم توجه می‌کند چون به‌هرحال همه اعضای گروه او دارای استعدادهایی استثنائی هستند که به پیشرفت آن‌ها در مسیر فتح دنیای جدید کمک می‌کند.


تصویر چهره لوفی و خود او درحال اجرای هاکی

یک D معمولی؟

از هر زاویه‌ای که نگاه کنیم، مانکی دی. لوفی یک شخصیت معمولی نیست. او یک انسان با خاصیت ارتجاعی است که نمی‌تواند شنا کند، اما آرزوی تبدیل شدن به بزرگ‌ترین دزد دریایی را دارد. او شخصیتی بسیار عجیب و غریب است و ظاهرا برخورداری از نشان یا اراده D هم به این مسئله دامن می‌زند.

لوفی اگرچه به روش‌های خاص خود منحصربه‌فرد و جالب توجه است، اما همچنان شباهت‌هایی با دیگر اعضای خانواده D دارد، از جمله میل به خندیدن در زمانی‌که با خطر مرگ مواجه است. ذکر این نکته ضروری است که اعضای این قبیله یا خاندان که همگی در اسم‌شان اشاره‌ای به این D مرموز دارند، لزوما با هم نسبت خونی و خویشاوندی ندارند. هرچند که در خانواده لوفی پدربزرگ و پدرش هم همین نشان را دارند که علامت اراده D است. همان‌طور که پیش‌تر به نقل از ریش سفید اشاره کردیم، یعنی شاید یکی از آن‌ها کشته شود، ولی اراده او در نقطه‌ای دیگر و به وسیله‌ی فردی متفاوت دنبال خواهد شد.

این‌ها تنها بخشی از حقایق جالب در مورد شخصیت مانکی دی. لوفی از انیمه وان پیس است، انیمه‌ای که همچنان طرفداران پروپاقرصش را مجذوب خود کرده است. درپایان این مطلب امیدوارم از این مرور و همراهی با زومجی لذت برده باشید. شما در مورد این شخصیت و این انیمه چه نظری دارید؟ آیا جزو علاقمندان این مجموعه هستید؟ جای خالی کدام شخصیت دیگر را در مطالب مرتبط با معرفی شخصیت‌ها خالی می‌بینید؟ فراموش نکنید نظرات خود را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده