بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۳ | از اره ۱۰ تا جیغ ۶

بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۳ | از اره ۱۰ تا جیغ ۶

یکشنبه, ۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۰

در این مقاله بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۳ را معرفی کرده‌ایم. همچنین در یک ویدیو به معرفی ۵ فیلم ترسناک برتر سال پرداخته‌ایم و شما هم می‌توانید بهترین فیلم ترسناک از نظر خودتان را ازطریق نظرسنجی انتخاب کنید.

فیلم‌های ترسناک سال گذشته‌ی میلادی، آثار بسیار جذاب و موفقی بودند؛ از قسمت جدید سری فیلم Scream (جیغ) گرفته تا فیلم Terrifier 2 (ترساننده ۲) و فیلم The Black Phone (تلفن سیاه) که ترس و وحشت زیادی را به جان ما انداختند. سال گذشته، پروژه‌های خیلی زیادی بودند که باعث شدند ژانر آثار ترسناک تعریف جدید پیدا کند و سال خیلی موفقی برای این سبک فیلم‌ها باشد. اما دلیل بر این نمی‌شود که امسال از این اخبار؛ طرفداران ژانر وحشت، امسال هم شاهد فیلم‌های ترسناک جذاب دیگری بودند و به جرئت می‌توان گفت که ۲۰۲۳ هم سال بسیار خفنی برای این ژانر بود.


ویدیوی برترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۳ را تماشا کنید

برای حمایت از ما این ویدیو را در کانال یوتیوب فیلمزی تماشا کنید


در فهرست بهترین فیلم های ترسناک 2023 شاهد نسخه‌ی تاریکی از داستان های بچه‌گانه تا بازسازی‌های آثار ترسناک محبوب دهه ۷۰ خواهیم بود. برای طرفداران ژانر وحشت، کل سال همانند ماه اکتبر (هالووین) است؛ زیرا در هر زمانی از سال، تماشای فیلم‌های ترسناک به آن‌ها مزه می‌دهد. حالا ما در این مقاله سعی داریم که ۱۵ مورد از بهترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۲۳ را به شما معرفی کنیم. بنابراین اگر شما هم از علاقمندان به این ژانر بسیار جذاب هستید، حتما تا انتهای این مقاله با ما باشید.

فیلم‌ها براساس نظر تحریریه زومجی انتخاب و رتبه بندی شده‌اند.


بهترین فیلم های ترسناک 2023

ساشا و پاول در فیلم Humanist Vampire Seeking Consenting Suicidal Person به یکدیگر نگاه می‌کنند

۱۵- فیلم خون آشام انسان‌گرا به‌دنبال فردی راضی برای خودکشی

فیلم Humanist Vampire Seeking Consenting Suicidal Person

  • کارگردان: آریان لوئیز سیز
  • نویسنده: کریستین دویون و آریان لوئیز سیز
  • بازیگران: سارا منتپتیت، فیلیکس آنتوان بنارد و استیو لاپلانته
  • ژانر: کمدی، فانتزی و درام
  • میانگین امتیازات Humanist Vampire Seeking Consenting Suicidal Person در  IMDB: ۷.۲

در اولین مورد از فهرست بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۳، با یک اثر فرانسوی آشنا شویم که المان‌های فانتزی و کمدی هم در خود دارد. داستان حول محور ساشا می‌چرخد که یک خون آشام جوان است و یک مشکل جدی و مهم دارد: برای کشتن، زیادی حساس است. زمانی‌که والدینِ خشمگین او، دسترسی‌اش را به منبع خون قطع می‌کنند، زندگی ساشا در معرض خطر قرار می‌گیرد. خوشبختانه، خیلی زود ساشا با پاول آشنا می‌شود؛ یک نوجوان تنها و منزوی که تمایل زیادی به خودکشی دارد. بنابراین پاول حاضر است برای نجات جان ساشا، از زندگی خود بگذرد. اما مدت زیادی نمی‌گذرد که توافق دوستانه‌ی آن‌ها، به یک تلاش شبانه، برای برآورده کردن آخرین آرزوهای پاول، پیش از تمام شدنِ تعطیلات، تبدیل می‌شود. این فیلم تا حد زیادی مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و رضایت بالای آن‌ها را در راتن تومیتوز به‌دست آورد. آن‌ها معتقد بودند که این فیلم داستان بلوغ را با یک پیچش جذاب به‌تصویر می‌کشد.


پوستر فیلم A Haunting in Venice با حضور بازیگران

۱۴- فیلم یک جن‌زدگی در ونیز

فیلم A Haunting in Venice

  • کارگردان: کنث برانا
  • نویسنده: مایکل گرین
  • بازیگران: کایل آلن، کنث برانا و کامیل کاتین
  • ژانر: ترسناک، جنایی و درام
  • میانگین امتیازات A Haunting in Venice در  IMDB: ۶.۵

«مرگ، تنها آغاز ماجرا است.» در ونیز و پس از جنگ جهانی دوم، پوآرو که اکنون بازنشسته شده است و در تبعید خود زندگی می‌کند، با اکراه می‌پذیرد که در یک جلسه شرکت کند. اما هنگامی که یکی از مهمانان به قتل می‌رسد، این به کارآگاه سابق بستگی دارد که یک بار دیگر قاتل را کشف کند. این شماره از بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۳ که دنباله‌ای برای فیلم Death on the Nile (مرگ روی نیل) محسوب می‌شود، براساس یکی از رمان‌های آگاتا کریستی به نام Hallowe'en Party ساخته شده است که در سال ۱۹۶۹ منتشر شده بود. این سومین فیلمی محسوب می‌شود که در آن، کنث برانا نفش کاراگاه بلژیکی به نام هرکول پوآرو را ایفا کرده است. این فیلم که با ۶۰ میلیون دلار ساخته شده بود، توانست به درآمدی بالغ بر ۱۲۲.۳ میلیون دلار دست پیدا کند. از طرف دیگر هم محبوبیت زیادی میان منتقدان پیدا کرد و نظرات و امتیازات مثبت زیادی از آن‌ها گرفت.


کاراکترهای فیلم Knock at the Cabin

۱۳- فیلم در کابین را بزن

فیلم Knock at the Cabin

  • کارگردان: ام. نایت شیامالان
  • نویسنده: ام نایت شیامالان، استیو دزموند و مایکل شرمن
  • بازیگران: دیو باتیستا، جاناتان گراف و بن الدریج
  • ژانر: ترسناک، اسرارآمیز و دلهره‌آور
  • میانگین امتیازات Knock at the Cabin در  IMDB: ۶.۱

«نجات خانواده یا نجات بشریت. باید انتخاب کنی.» در داستان این مورد از بهترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۲۳، یک دختر به همراه والدین خود برای تعطیلات و استراحت به یک کلبه‌ی دور افتاده می‌روند. در همین حین که آن‌ها در آن کلبه هستند، توسط غریبه‌های مسلحی گروگان گرفته می‌شوند. این گروگانگیرها از اعضای خانواده می‌خواهند تا انتخابی را انجام دهند که می‌تواند جلوی وقوع آخرالزمان را بگیرد؛ انتخابی که سرانجام منجر به قربانی شدن یکی از آن‌ها می‌شوند. این فیلم براساس رمانی با نام The Cabin at the End of the World ساخته شده است که در سال ۲۰۱۸ توسط پاول جی. ترمبلی منتشر شده بود. این فیلم که با ۲۰ میلیون دلار ساخته شده بود، توانست به درآمدی ۵۴.۸ میلیون دلاری دست پیدا کند که موفقیتی برای سازندگان به شمار می‌رود. در کابین را بزن، در سوی دیگر هم توانست محبوبیت زیادی بین منتقدان کسب کند و نظرات مثبت آن‌ها را به‌دنبال داشته باشد.


هایمه وادل با لباس نظامی و عینکی آفتابی بر چشم در نقش آگوستو پینوشه در نمایی سیاه و سفید از فیلم کنت به کارگردانی پابلو لارائین

۱۲- فیلم کنت

فیلم El Conde

  • کارگردان: پابلو لارین
  • نویسنده: پابلو لارین و گیرمو کالدرون
  • بازیگران: جیمی وادل، گلوریا مونچمیر و آلفردو کاسترو
  • ژانر: کمدی، فانتزی و تاریخی
  • میانگین امتیازات El Conde در  IMDB: ۶.۵

«یک سری جاها قراره خون ریخته بشه...» در قرن هجدهم، فاش می‌شود که کلود پینوش، یک سرباز سلطنتی فرانسوی، یک خون آشام است و یک بار از تلاشی که برای کشتنش انجام می‌شود، او جان سالم به در می‌برد. او که شاهد انقلاب فرانسه و اعدام ماری آنتوانت است، مرگ خود را جعل می‌کند و به خارج می‌گریزد و در سرکوب تحولات انقلابی در قرون بعدی شرکت می‌کند. سرانجام در سال ۱۹۳۵ به شیلی می‌رود و با نام آگوستو پینوشه به ارتش شیلی می‌پیوندد. او که برای ژنرال شدن برمی‌خیزد، در سال ۱۹۷۳ دولت سوسیالیستی سالوادور آلنده را سرنگون می‌کند و دیکتاتور کشور می‌شود، درحالی‌که می‌خواهد خانواده‌اش او را «کنت» خطاب کنند. هنگامی که مقامات تحقیقاتی را در مورد ثروت به‌دست آمده و نقض حقوق بشر پس از ترک پست آغاز می‌کنند، او دوباره مرگ خود را جعل می‌کند و به یک مزرعه دورافتاده می‌رود و بازنشسته می‌شود. پس از ۲۵۰ سال زندگی، او به تدریج اراده خود را برای زندگی از دست می‌دهد و همسرش لوسیا و پیشخدمت دیرینه‌اش، فئودور، یک روسی سفیدپوست را نگران می‌کند. این فیلم یک طنز است که دیکتاتور شیلی آگوستو پینوشه را به‌عنوان یک خون آشام ۲۵۰ ساله در جستجوی مرگ نشان می‌دهد.


هدر گراهام با لباس بیمارستان در فیلم Suitable Flesh اسلحه به دست دارد

۱۱- فیلم گوشت مناسب

فیلم Suitable Flesh

  • کارگردان: جو لینچ
  • نویسنده: دنیس پائولی
  • بازیگران: هدر گراهام، جوداه لوئیس و بروس دیویسون
  • ژانر: ترسناک و دلهره‌آور
  • میانگین امتیازات Suitable Flesh در  IMDB: ۵.۳

در یک بیمارستان روانپزشکی، دکتر دانیلا آپتون از سردخانه بازدید می‌کند؛ جایی که در آن قاتل در حال تشریح جسد یک شخصیت نادیده است که به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسیده است. دانیلا به ملاقات دوستش دکتر الیزابت دربی می‌رود. درحالی‌که الیزابت به دانیلا التماس می‌کند که مغز جسد را از بین ببرد، شروع به بازگویی داستان خود می‌کند که چرا باید این کار را انجام دهد. الیزابت دربی، روانپزشک، در کمک به یک بیمار جوان که از اختلال شخصیت شدید رنج می‌برد، وسواس پیدا می‌کند. بااین‌حال، به‌زودی او را در معرض خطر پنهانی قرار می‌دهد زیرا سعی می‌کند از یک سرنوشت وحشتناک فرار کند. این شماره از بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۳ براساس داستان کوتاهی از اچ. پی. لاوکرفت است که با نام The Thing on the Doorstep در سال ۱۹۳۷ منتشر شده بود. منتقدانی که این اثر را تماشا کردند، نظرات مثبت زیادی برایش نوشتند و در راتن تومیتوز هم رضایت بالای خود را ثبت کردند.


دو کودک در فیلم Skinamarink از شدت ترس در حال تماشا کردن برفک تلویزیون

۱۰- فیلم اسکینامارینک

فیلم Skinamarink

  • کارگردان: کایل ادوارد بال
  • نویسنده: کایل ادوارد بال
  • بازیگران: لوکاس پاول، دالی رز تتریالت و راس پاول
  • ژانر: اسرارآمیز و ترسناک
  • میانگین امتیازات Skinamarink در  IMDB: ۴.۸

دو کودک در نیمه‌های شب از خواب بیدار می‌شوند و متوجه می‌شوند که پدرشان گم شده است و تمام پنجره‌ها و درهای خانه آن‌ها هم ناپدید شده است. برای کنار آمدن با این وضعیت عجیب، آن دو کودک بالش و پتو را به اتاق نشیمن می‌آورند تا درکنار یکدیگر، به خوابی آرام بروند و از چیزی هم نترسند. آن‌ها نوارهای ویدئویی قدیمی کارتونی را پخش می‌کنند تا سکوت خانه را پر کنند و حواس خودشان را از وضعیت ترسناک و غیرقابل توضیح منحرف کنند. آن‌ها در تمام این مدت به این موضوع امید دارند که شاید هرچه زودتر، چند بزرگسال به نجات آن‌ها بیایند. اما بعد از گذشت مدتی، متوجه می‌شوند که چیزی آن‌ها را زیر نظر دارد و مدام در حال نگاه کردن به آن‌ها است. نکته‌ی عجیب این شماره از بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۳ این است که پروداکشن غول پیکری نداشت و تنها با ۱۵۰۰۰ دلار ساخته شد اما در باکس آفیس فروشی بالغ بر ۲.۱ میلیون دلار را تجربه کرد.


چهره بهت‌زده واکین فینیکس در فیلم Beau is Afraid

۹- فیلم بو می ترسد

فیلم Beau Is Afraid

  • کارگردان: آری استر
  • نویسنده: آری استر
  • بازیگران: واکین فینکس، نیتن لین و پتی لوپون
  • ژانر: کمدی، درام و ترسناک
  • میانگین امتیازات Beau Is Afraid در  IMDB: ۶.۷

«از ترسناکترین ترس‌های او، بزرگ‌ترین ماجراجویی‌ها بیرون می‌آید.» بو می‌ترسد که به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۳ انتخاب شده، با عبارت «یک اثر ترسناک سورئالیستی چندین دهه‌ای که در زمان حالِ جایگزین جریان دارد» توصیف شده است. در این اثر واکین فینکسِ محبوب نقش بو را ایفا می‌کند؛ یک مرد بسیار مضطرب که ظاهر زیبا و دلپذیری دارد. او رابطه‌ی بدی با مادر خود دارد که اصلا برایش قابل تحمل نیست و از سوی دیگر هم هیچوقت فرصتش پیش نیامد که پدر خود را بشناسد. زمانی‌که مادر بو می‌میرد، تصمیم می‌گیرد که به خانه‌اش سفر کند؛ جایی که شامل برخی تهدیدات وحشی ماوراءطبیعی است. او در طی این مسیر، با یک سری از بزرگ‌ترین ترس‌های خود روبه‌رو می‌شود. بو می‌ترسد، متاسفانه شکست بدی را در باکس آفیس تجربه کرد زیرا با ۳۵ میلیون دلار بودجه، تنها ۱۱.۵ میلیون دلار درآمد داشت. این فیلم که سبکی سورئال دارد و توسط شرکت A24 هم ساخته شده، در ابتدا قرار بود اواخر سال ۲۰۲۲ اکران شود اما به سال ۲۰۲۳ منتقل شد.


گودزیلا در پوستر تبلیغاتی فیلم Godzilla Minus One

۸- فیلم گودزیلا منهای یک

فیلم Godzilla Minus One

  • کارگردان: تاکاشی یامازاکی
  • نویسنده: تاکاشی یامازاکی
  • بازیگران: ریونوسوکه کامیکی، مینامی هامابه و یوکی یامادا
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی و درام
  • میانگین امتیازات Godzilla Minus One در  IMDB: ۸.۳

«ژاپنِ پس از جنگ. از صفر تا منفی.» در این مورد از بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۳، به نسخه‌ی ژاپنی داستان گودزیلا یعنی فیلم گودزیلا منهای یک می‌رسیم. شیکیشیما، خلبان کامیکازی که جان سالم به در برده، احساس می‌کند که بارها به‌طور ناعادلانه‌ای مرگ را فریب داده است؛ کسی که در جزیره اودو به همراه بسیاری از مهندسان هواپیمای جنگی توسط یک هیولای غول پیکر مورد حمله قرار گرفته بود. از آنجایی که شیکیشیما نتوانست حواس این هیولا را پرت کند و مهندسان زیادی جان خود را از دست دادند، شیکیشیما به‌شدت احساس گناه می‌کرد و عذاب وجدان بزرگی روی شانه‌هایش سنگینی می‌کرد؛ به‌خصوص پس از اینکه یک زن بی‌خانمان و یک نوزاد در هنگام بازگشت به خانه او نقل مکان می‌کنند. شیکیشیما که اکنون در یک مأموریت شخصی است، با گروه بزرگی از کهنه سربازان متحد می‌شود تا درنهایت هیولای معروف به گودزیلا را نابود کنند. این فیلم ژاپنی، فوق‌العاده تا همین لحظه موفق بود و با اینکه با ۱۵ میلیون دلار بودجه ساخته شد، اما فروش جهانی آن از ۱۰۰ میلیون دلار هم بیشتر شد و انتظار می‌رود که موفقیتی بیشتر از این‌ها را کسب کند.


کیتلین دیور در نقش برین آدامز در فیلم No One Will Save You

۷- فیلم هیچکس تو را نجات نخواهد داد

فیلم No One Will Save You

  • کارگردان: برایان دافیلد
  • نویسنده: برایان دافیلد
  • بازیگران: کیتلین دیور، زک دوهام و لورن موری
  • ژانر: ترسناک، علمی تخیلی و دلهره‌آور
  • میانگین امتیازات No One Will Save You در  IMDB: ۶.۳

«هر ساله بیش از ۱.۶۵ میلیون خانه، مورد تهاجم و سرقت قرار می‌گیرند. اما این تهاجم با سایر متفاوت است.» براین، یک خیاط دوست داشتنی و بدون دوست محسوب می‌شود که تنها همراهانش، احساس گناه و غم کوبنده هستند؛ او یاد گرفته است که در روال پیچیده روزمره خود آرامش پیدا کند. براین که در خانه‌ی خالی و وحشتناک دوران کودکی‌اش منزوی شده است، منتظر هیچ مهمان و بازدید کننده‌ای نیست. اما ناگهان یک شب، صدایی او را از خواب بیدار می‌کند تا می‌تواند تا مغز استخوان سرما را به جانش بیاندازد. از آنجایی که وحشت محض حمله به خانه نیازمند ذهنی روشن برای مقابله با آن است، براین باید خود را برای یک مصیبت طولانی و غیرقابل تصور آماده کند. از این گذشته، شخصیت منزوی و عجیب و غریب ما در آستانه کشف این موضوع است که همه‌ی تهاجم به خانه‌ها یکسان نیستند، به‌خصوص زمانی‌که مهاجم خطرناک چیزی غیر از انسان باشد.


بث با اره‌برقی حمله می‌کند فیلم evil dead rise

۶- فیلم مرده شریر برمی‌خیزد

فیلم Evil Dead Rise

  • کارگردان: لی کرونین
  • نویسنده: لی کرونین
  • بازیگران: لیلی سالیوان، آلیسا ساترلند و مورگان دیویس
  • ژانر: ترسناک
  • میانگین امتیازات Evil Dead Rise در  IMDB: ۶.۵

«مامان تا حد مرگ شما را دوست دارد.» قسمت جدید مجموعه Evil Dead (مرده شریر)، یکی از بهترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۲۳، داستان اکشن خود را از جنگل خارج می‌کند و به داخل شهر می‌برد. این قسمت، داستان پیچیده‌ای از دو خواهر را حکایت می‌کند که ارتباط سرد و غریبی با یکدیگر دارند. آن‌ها دوباره بعد از مدت‌ها می‌خواهند یکدیگر را ببینند و ارتباط جدیدی را به وجود بیاورند اما ملاقات آن‌ها خیلی زود به واسطه‌ی ظهور شیاطین خراب می‌شود. این شیطان‌ها که بدن را تسخیر می‌کنند، این دو خواهر را به یک نبرد شدید و وحشیانه برای بقا پرتاب می‌کنند؛ آن‌ها در این نبرد باید با ترسناک‌ترین و کابوس‌وارترین نسخه‌ی قابل تصور خانواده روبه‌رو شوند. در ابتدا قرار بر این بود که این اثر فقط روی سرویس استریم اچ‌بی‌او مکس نمایش داده شود اما بعد به اکران سینمایی منتقل شد؛ زیرا سیاست جدید برادران وارنر این است که فعالیت سینمایی خود را دوباره بازگرداند و تکیه‌ی کمتری روی آثار اختصاصی سرویس استریمش داشته باشد.


جیمز در حال غرق شدن در فیلم استخر بینهایت

۵- فیلم استخر بی انتها

فیلم Infinity Pool

  • کارگردان: برندون کراننبرگ
  • نویسنده: برندون کراننبرگ
  • بازیگران: الکساندر اسکاشگورد، میا گاث و کلئوپاترا کولمن
  • ژانر: جنایی، اسرارآمیز و ترسناک
  • میانگین امتیازات Infinity Pool در  IMDB: ۶

جیمز و ام فاستر برای تعطیلات به یک ساحل همه‌جانبه در جزیره‌ای خیالی به نام لا تولکا می‌روند؛ سفر و تعطیلاتی که در آن حسابی دارد به آن‌ها خوش می‌گذرد. جیمز نویسنده‌ای به شمار می‌رود که در کار خود دچار مشکلاتی شده است؛ کسی که در تعطیلات، با زن عجیبی روبه‌رو می‌شود. در طی همین مدت زمان، یک حادثه مرگبار باعث می‌شود که مسائل خاصی درباره این فرهنگ گردشگری لذت‌گرا آشکار شود و درکنار آن هم خشونتی بی‌پروا و وحشت‌های سورئال به میان بیاید. کراننبرگ فرایند تولید این پروژه را از سال ۲۰۱۹ آغاز کرده بود اما به مرور زمان مدام تاریخ فیلم‌برداری و مراحل بعدی تولید به تأخیر می‌خورد. استخر بی‌انتها اولین‌بار در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمداین شماره از بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۳، توانست نظرات مثبت منتقدان زیادی را جذب کند؛ اکثر آن‌ها هم از جو و اتمسفر فیلم و همچنین سبک کارگردانی خود کراننبرگ بسیار تعریف کردند.


بازگشت قاتل نقاب‌دار در فیلم Scream VI

۴- فیلم جیغ ۶

فیلم Scream VI

  • کارگردان: مت بتینلی-اولپین و تایلر گیلت
  • نویسنده: جیمز واندربیلت و گای بوسیک
  • بازیگران: ملیسا باررا، جزمین سیووی براون و جک چمپین
  • ژانر: ترسناک، اسرارآمیز و دلهره‌آور
  • میانگین امتیازات Scream VI در  IMDB: ۶.۵

«در شهری با میلیون‌ها نفر ساکن، هیچکس صدای جیغ تو را نمی‌شنود.» قسمت ششم مجموعه جیغ که مورد دیگری از بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۳ به شمار می‌رود، داستان بازماندگان آخرین قتل‌های گوست‌فیس را حکایت می‌کند؛ خواهران سامانتا و تارا کارپنتر به همراه دوقلوهایی به نام چاد و میندی میکس. آن‌ها در این قسمت، وودزبورو را ترک می‌کنند و گذشته‌ی خود را پشت سر می‌گذارند و در تلاش هستند که زندگی جدیدی را در شهر نیویورک آغاز کنند. اما به مرور زمان متوجه می‌شوند که حتی اینجا هم از دست گوست‌فیس خلاص نشدند؛ زیرا دوباره گرفتار یک جریان جدید از قتل‌ها، توسط گوست‌فیسی جدید می‌شوند. این اثر دنباله‌ی مستقیم فیلم Scream (جیغ) است که در سال ۲۰۲۲ اکران شده بود. منتقدانی که این اثر را تماشا کرده بودند، به‌صورت گسترده از آن استقبال کردند و نظرات مثبت زیادی برایش نوشتند. از سوی دیگر هم این فیلم با ۳۳-۳۵ میلیون دلار بودجه، به درآمدی ۱۶۹ میلیون دلاری رسید و تبدیل به اولین قسمت از این مجموعه شد که درآمدی بیشتر از ۱۰۰ میلیون دلار کسب کرده است.


قربانی جیگساو در فیلم Saw X

۳- فیلم اره ۱۰

فیلم Saw X

  • کارگردان: کوین گروترت
  • نویسنده: پیتر گلدفینگر و جاش استولبرگ
  • بازیگران: توبین بل، شاونی اسمیت و استیون برند
  • ژانر: اسرارآمیز، دلهره‌آور و ترسناک
  • میانگین امتیازات Saw X در  IMDB: ۶

«بازگشت جیگساو را مشاهده کنید.» جان جریمر، برگشته است. هیجان‌انگیزترین قسمت سری فیلم Saw (اره)؛ قسمتی که بخش‌هایی از شخصی‌ترین بازی جیگساو را که هنوز به آن پرداخته نشده، مورد بررسی قرار می‌دهد. داستان این فیلم بین قسمت اول و دوم این مجموعه جریان دارد؛ زمانی‌که جانِ بیمار و ناامید، به امید پیدا کردن درمان معجزه‌آسایی برای سرطان خود، به مکزیک سفر می‌کند تا یک عمل پزشکی خطرناک و آزمایشی را انجام دهد. اما در همین حین متوجه می‌شود که کل این عملیات، یک کلاهبرداری بزرگ است تا از آسیب‌پذیرترین افراد، سوءاستفاده کنند. جان که حالا با هدفی جدید مسلح و حسابی مصمم شده است، به کار مخصوص خود باز می‌گردد. او حالا با کمک شیوه‌های خاص خود، یعنی به واسطه‌ی مجموعه‌ای از تله‌های مبتکرانه و وحشتناک، این توطئه و کلاهبرداری را به سمت این خلافکاران برعکس می‌کند. این فیلم که با ۱۳ میلیون دلار ساخته شده بود، توانست فروشی ۱۱۱.۸ میلیون دلاری را در باکس آفیس جهانی تجربه کند؛ همین موفقیت باعث شد تا دنباله‌ی آن هم در دست ساخت قرار بگیرد.


مارین ایرلند با لباس آزمایشگاهی در فیلم Birth/Rebirth

۲- فیلم تولد/تولدی دوباره

فیلم Birth/Rebirth

  • کارگردان: لورا ماس
  • نویسنده: لورا ماس و برندان جی. اوبرایان
  • بازیگران: مارین ایرلند، جودی ریس و ای. جی. لیستر
  • ژانر: درام، دلهره‌آور و ترسناک
  • میانگین امتیازات Birth/Rebirth در  IMDB: ۶.۲

تولد/تولدی دوباره یکی دیگر از شماره‌های فهرست بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۳ به شمار می‌رود؛ اثری که حول محور یک تکنسین سردخانه می‌چرخد. او با موفقیت، جسد یک دختر بچه را دوباره به حرکت در می‌آورد و زنده می‌کند. اما برای حفظ تنفس او، باید مواد بیولوژیکی را از زنان باردار جمع‌آوری کند. زمانی‌که این دختر بچه که یک پرستار هم است، متوجه می‌شود که دخترش زنده است، این دو با هم قراری می‌گذارند؛ قراری که هر دوی آن‌ها را وارد یک مسیر تاریک می‌کند که هیچ برگشتی هم ندارد. لورا ماس در اولین پروژه کارگردانی سینمایی خود، این فیلم را تا حدی با الهام از رمان Frankenstein از ماری شلی ساخته است که در سال ۱۸۱۸ هم منتشر شده بود. این فیلم برای اولین‌بار در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد و توانست نظرات مثبت منتقدان زیادی را به خود جلب کند.


احضار ارواح در فیلم Talk to Me

۱- فیلم با من حرف بزن

فیلم Talk to Me

  • کارگردان: دنی و مایکل فیلیپو
  • نویسنده: دنی فیلیپو و بیل هینزمان
  • بازیگران: سوفی وایلد، الکساندرا جنسن و جو برد
  • ژانر: ترسناک و دلهره‌آور
  • میانگین امتیازات Talk to Me در  IMDB: ۷.۱

«اگر با آن‌ها صحبت کنی، آن‌ها هم جواب تو را می‌دهند.» در اولین شماره از فهرست بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۳، به گروهی از نوجوانان می‌رسیم که متوجه می‌شوند می‌توانند با استفاده از یک دست بریده و مومیایی شده‌ی مرموز با ارواح ارتباط برقرار کنند؛ فقط برای اینکه بتوانند مدتی برای همه چیز و به‌طور کلی، دنیای اطراف خود دور شوند و همین، برای آن‌ها مثل یک مواد مخدر می‌شود. زیرا هنگام استفاده از این دست، هیجان خیلی زیادی به آن‌ها دست می‌دهد. اما مدت زیادی طول نمی‌کشد که همه چیز از کنترل خارج می‌شود و اتفاقاتی رخ می‌دهد که هیچکس توقع آن‌ها را ندارد؛ یکی از آن‌ها بیش از حد پیش می‌رود و دری را به روی دنیای ارواح باز می‌کند و آن‌ها را مجبور می‌کند انتخاب کنند که به چه کسی اعتماد کنند: فرد مرده یا زنده. این فیلم که با ۴.۵ میلیون دلار بودجه ساخته شده بود، توانست به درآمدی ۹۲ میلیون دلاری دست پیدا کند که موفقیت بزرگی هم برای سازندگان محسوب می‌شود؛ پرفروش‌ترین فیلم شرکت A24.


پرسش‌های متداول

۱- بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۳ کدامند؟

از میان بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۳ می‌توان به فیلم استخر بی نهایت، با من حرف بزن و هیچکس تو را نجات نخواهد داد اشاره کرد.

۲- فیلم های ترسناک ۲۰۲۳ که دنباله آثار قدیمی بودند کدامند؟

فیلم جیغ ۶ و اره ۱۰ از دنباله های مجموعه های قدیمی بودند که در سال ۲۰۲۳ منتشر شدند.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده