بهترین فیلم های کمدی ۲۰۲۳ | از جاماندگان تا داستان آمریکایی

بهترین فیلم های کمدی ۲۰۲۳ | از جاماندگان تا داستان آمریکایی

سه شنبه, ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۹

در این مقاله قرار است بهترین فیلم های کمدی سال ۲۰۲۳ را معرفی کنیم. پس در ادامه با زومجی همراه باشید.

در سال ۲۰۲۳ فیلم‌های کمدی متعددی اکران شدند که از میان برترین آن‌ها می‌توان به فیلم The Holdovers و فیلم American Fiction اشاره کرد. مانند هر سال شاهد اکران طیف وسیعی از فیلم‌های کمدی بودیم که در آن آثار کمدی درام طبق انتظار موفق‌تر عمل کردند و درکنار آن آثار موفقی در سبک کمدی بزرگسالانه مثل فیلم No Hard Feelings، کمدی با موضوع دوران بلوغ مثل فیلم Are You There God? It's Me, Margaret، کمدی عاشقانه مثل فیلم Love at First Sight و کمدی اکشن و فانتزی مثل فیلم Dungeons and Dragons: Honour Among Thieves هستیم.

از دیگر فیلم های کمدی خوب سال ۲۰۲۳ می‌توان به فیلم Operation Fortune: Ruse de Guerre از گای ریچی، فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 از جیمز گان، فیلم Wonka از پل کینگ، فیلم Asteroid City از وس اندرسون و فیلم Next Goal Wins از تایکا وایتیتی نام برد.


تماشای ویدیوی ۵ فیلم برتر کمدی ۲۰۲۳

برای حمایت از ما این ویدیو را در کانال یوتیوب فیلمزی تماشا کنید


بهترین فیلم های کمدی 2023

فیلم House Party

۳۸- فیلم مهمانی خانگی

فیلم House Party

  • کارگردان: چارلز کید
  • نویسنده: جمال اولوری و استفان گلاور
  • بازیگران: توسین کول، جیکوب لاتیمور، کارن اوبیلوم، دی.سی. یانگ فلای، لیل وین، لبران جیمز و کید کادی
  • میانگین امتیازات فیلم House Party در IMDB: ۴.۴

در فیلم House Party یک دانش آموز دبیرستانی تصمیم می‌گیرد درحالی‌که پدر و مادرش دور هستند یک مهمانی خانگی برگزار کند. این فیلم کمدی توسط استودیو فیلمسازی نیو لاین سینما تولید و توسط برادران وارنر منتشر شده است. اگرچه در فیلم House Party شاهد حضور بازیگر خیلی سرشناسی نیستیم، اما این فیلم کمدی حاوی ستارگان موسیقی و بسکتبال است که از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به لبران جیمز تا لیل وین و کید کادی اشاره کرد. فیلم با وجود داشتن بازیگران شناخته شده نتوانسته خیلی نظر مثبت منتقدان یا حتی بینندگان را جلب کند.


چارلی دی در فیلم میخواهم برگردی

۳۷- فیلم بهشت احمقان

فیلم Fool's Paradise

  • کارگردان: چارلی دی
  • نویسنده: چارلی دی
  • بازیگران: چارلی دی، کن جیونگ، ری لیوتا، تراویس فیمل، جان مالکوویچ، کیت بکینسیل، آدرین برودی، کامن، جیسون سودیکیس، ادی فالکو، آلانا اوباک و جیسون بیتمن
  • میانگین امتیازات فیلم Fool's Paradise در IMDB: ۴.۷

چارلی دی که یکی از کمدین‌های شناخته شده تلویزیون و سینما است، فیلم Fool's Paradise را به‌عنوان اولین تجربه کارگردانی خود در سینما کارگردانی کرده است. این فیلم کمدی داستان یک روزنامه‌نگار بدشانس را دنبال می‌کند که اتفاقات فیلم از جایی آغاز می‌شود که یک مرد از بیمارستان روانی آزاد شده است که رفتار او دقیقا مثل یک متد بازیگری می‌ماند که در آن حاضر نیست محل را ترک کند و از آن برود. فیلم Fool's Paradise یک فیلم کمدی و طنز است که درنهایت می‌تواند لقب یکی از ضعیف‌ترین فیلم‌های سال را هم دریافت کند.


اوون ویلسون در حال نقاشی در فیلم Paint

۳۶- فیلم نقاشی

فیلم Paint

  • کارگردان: بریت مک‌آدامز
  • نویسنده: بریت مک‌آدامز
  • بازیگران: اوون ویلسون، میکلا واتکینس، وندی مک‌لندن کاوی، سیارا رنه، استیون روت و لوسی فریر
  • میانگین امتیازات فیلم Paint در IMDB: ۴.۹
گریم اوون ویلسون در فیلم Paint به باب راس شباهت دارد

در فیلم Paint کارل نارگل، بهترین نقاش تلویزیونی ایالت ورمانت است که باور دارد به همه‌ی خواسته‌هایش رسیده است؛ از مدل موی خاص گرفته تا ون سفارشی و طرفدارانی که همه‌ی حرکات قلم‌مو نقاشی او را دنبال می‌کنند؛ تا اینکه سروکله یک هنرمند جوان و توانمند پیدا می‌شود که چیزی برای کارل باقی نمی‌گذارد. فیلم Paint یکی از فیلم‌های کمدی موردانتظار سال ۲۰۲۳ است که می‌توان دو دلیل برای آن گفت که یک، حضور اوون ویلسون است و دو، شباهت اوون ویلسون به باب راس، نقاش و مجری برنامه لذت نقاشی. بااین‌حال نتیجه کار ظاهرا نتوانسته است انتظارات را برآورده کند.


فیلم Asterix & Obelix: The Middle Kingdom

۳۵- فیلم آستریکس و اوبلیکس: پادشاهی میانه

فیلم Asterix & Obelix: The Middle Kingdom

فیلم‌های آستریکس و اوبلیکس در کشور ما همیشه جز آثار محبوب و پر طرفدار بوده است و حالا فیلم جدیدی براساس این دو شخصیت محبوب فرانسوی تولید شده است. فیلم Asterix & Obelix: The Middle Kingdom داستان شاهدخت فو یئی، تنها دختر امپراتور شوان هان را دنبال می‌کند که از دست یک شاهزاده سرکش به‌نام دنگ تسین کین فرار می‌کند و به سرزمین Gaul می‌گریزد تا از آستریکس و اوبلیکس کمک بگیرد. در فیلم Asterix & Obelix: The Middle Kingdom شاهد حضور بازیگران شناخته شده‌ای مثل ونسان کسل و ماریون کوتیار هستیم و همچنین زلاتان ابراهیموویچ هم در این فیلم نقش‌آفرینی کرده است. در هر حال فیلم با نقدهای متوسط و ضعیفی مواجه شده است.


فیلم Magic Mike's Last Dance

۳۴- فیلم آخرین رقص جادویی مایک

فیلم Magic Mike's Last Dance

در فیلم Magic Mike's Last Dance مایک لین یکبار دیگر و برای آخرین‌بار قرار است روی صحنه بیاید و رقیبانش را به چالش بکشد. چنینگ تیتوم برای نقش‌آفرینی دوباره در این فیلم بازگشته است و استیون سودربرگ نیز دوباره روی صندلی کارگردانی این فیلم کمدی درام نشسته است. فیلم Magic Mike's Last Dance درواقع قسمت سوم و نهایی سه‌گانه فیلم Magic Mike شناخته می‌شود که سال‌ها ساخت آن تایید شده بود و بالاخره این فیلم در سال ۲۰۲۳ پخش شد، اما نتوانست انتظارات را برآورده کند و باعث ناامیدی طرفداران فیلم‌های مجیک مایک و استیون سودربرگ شده است.


فیلم When You Finish Saving the World

۳۳- فیلم وقتی که نجات جهان را تمام کردی

فیلم When You Finish Saving the World

فیلم When You Finish Saving the World داستان زیگی، دانشجوی دبیرستانی را دنبال می‌کند که ترانه‌های محلی را برای کانون هوادارن ستودنی برگزار می‌کند. این کار او شبیه کاری است که مادرش با ساختن پناهگایی برای قربانیان تجاوز خانگی انجام می‌دهد. فیلم وقتی که نجات جهان را تمام کردی، اولین فیلمی است که جسی آیزنبرگ، بازیگر شناخته شده سینما آن را کارگردانی کرده است که در این فیلم کمدی جولیان مور و فین ولفهارد در نقش مادر و پسر بازی می‌کنند. اولین تجربه جسی آیزنبرگ با واکنش مثبت منتقدان و بینندگان مواجه شده است.


ادی مورفی و جونا هیل در فیلم You People

۳۲- فیلم شما مردم

فیلم You People

  • کارگردان: کنیا باریس
  • نویسنده: کنیا باریس و جونا هیل
  • بازیگران: جونا هیل، ادی مورفی، لورن لندن، دیوید دوکاونی، جولیا لوئی درایفوس و نیا لانگ
  • میانگین امتیازات فیلم You People در IMDB: ۵.۵

فیلم You People یک زوج جدید و خانواده‌های آن‌ها را دنبال می‌کند که در حال بررسی مفهوم عشق امروزی و روابط پویای خانوادگی در میان نزاع بین فرهنگ‌ها و تفاوت‌های نسلی و انتظارات اجتماعی خود هستند. فیلم شما مردم درواقع قرار است دو خانواده متفاوت را با یکدیگر مقایسه کند که در آن ارتباط و تفاوت‌های آن‌ها قرار است باعث خلق صحنه‌های کمدی شود. همچنین در فیلم You People که برای پخش از نتفلیکس تولید شده است، شاهد حضور جونا هیل و ادی مورفی هستیم که می‌تواند دلیلی برای تماشا آن توسط طرفداران این دو بازیگر باشد. متاسفانه فیلم نتوانسته خیلی از پتانسیل زیادی که داشته است استفاده کند.


فیلم Your Place or Mine

۳۱- فیلم جای من یا شما

فیلم Your Place or Mine

فیلم Your Place or Mine داستان دبی و پیتر را دنبال می‌کند که بهترین دوستان یکدیگر اما کاملا از یکدیگر متفاوت هستند. دبی با پسرش در لس آنجلس دوست دارد کارهای روزمره خود را انجام دهد، اما پیتر با تغییر در نیویورک رشد و زندگی می‌کند. هنگامی که آن‌ها خانه و زندگی خود را برای یک هفته عوض می‌کنند، متوجه می‌شوند چیزی که فکر می‌کنند می‌خواهند ممکن است آن چیزی نباشد که واقعاً به آن نیاز دارند. فیلم جای من یا شما یک فیلم کمدی با حضور بازیگرانی چون ریس ویترسپون و اشتون کوچر است که فیلم Your Place or Mine برای پخش از شبکه نتفلیکس تولید شده است و نتوانسته است نظر مثبت منتقدان و بینندگان را خیلی جلب کند.


پوستر فیلم The Out-Laws

۳۰- فیلم قانون شکنان

فیلم The Out-Laws

  • کارگردان: تایلر اسپندل
  • نویسنده: کتی لاوجوی
  • بازیگران: آدام دیواین، پیرس برازنان، الن بارکین، نینا دوبرو، مایکل روکر، پورنا جاگاناتان، جولی هاگرتی، ریچارد کایند، لیل رل هاوری و بلیک اندرسون
  • میانگین امتیازات فیلم The Out-Laws در IMDB: ۵.۴

فیلم The Out-Laws داستان یک مدیر بانک به نام اوون را دنبال می‌کند که بانک او توسط گروهی بدنام از تبهکاران معروف به راهزنان ارواح نگه‌داری می‌شود. این سرقت در هفته عروسی او اتفاق می‌افتد و برخی شاخص‌ها او را به این باور می‌رساند که گروه سارقان بانک درواقع ممکن است همسر آینده او باشند که به‌تازگی وارد شهر شده‌اند. در فیلم The Out-Laws شاهد بازیگران شناخته شده‌ای مثل آدام دیوان و پیرس برازنان تا نینا دوبرو و مایکل روکر هستیم و این فیلم کمدی از نتفلیکس پخش شده است. با اینکه فیلم با واکنش‌های متوسطی مواجه شد، اما درنهایت بسیاری آن را اثری سرگرم کننده می‌دانند.


رابرت دنیرو در فیلم About My Father

۲۹- فیلم درباره پدرم

فیلم About My Father

  • کارگردان: لورا تروسو
  • نویسنده: سباستین مانیسکالکو و آستن ارل
  • بازیگران: سباستین مانیسکالکو، رابرت دنیرو، لسلی بیب، کیم کاترال، برت دایر، آندرس هولم و دیوید راشه
  • میانگین امتیازات فیلم About My Father در IMDB: ۵.۷

سباستین در فیلم About My Father به سالوو، پدر مهاجر ایتالیایی خود می‌گوید که تصمیم گرفته تا از دوست آمریکایی‌اش خواستگاری کند و در ادامه سالوو اصرار دارد تا در آخر هفته با والدین این دختر ملاقات کند. زمانی‌که این دو خانواده با دو فرهنگ کاملا متفاوت با یکدیگر مواجه می‌شوند، به‌نظر می‌رسد که این دو خانواده هیچ وجه مشترکی ندارند، اما در پایان تعطیلات آخر هفته تابستانی آن‌ها به یک خانواده بزرگ‌تر تبدیل خواهند شد.

فیلم About My Father در مجموع موضوع جدیدی ندارد و همان داستان همیشگی ازدواج دختر و پسری از دو فرهنگ متفاوت را دنبال می‌کند، اما بدون شک حضور رابرت دنیرو در این فیلم کمدی می‌تواند برای بینندگان جالب توجه باشد که البته نتیجه کار هم به‌نظر می‌رسد که متوسط شده باشد.


والپیپر فیلم Family Switch

۲۸- فیلم جابجایی اعضای خانواده

فیلم Family Switch

  • کارگردان: جوزف مک‌گینتی نیکول
  • نویسنده: ویکتوریا استراوس و آدام ستیکیل
  • بازیگران: جنیفر گارنر، اد هلمز، اما مایرز، بریدی نون، ریتا مورنو، ماتیاس شوایگهوفر، زوشا راکمور، پل شیر، فورچون فیمستر و ند بلامی
  • میانگین امتیازات فیلم Family Switch در IMDB: ۵.۶

فیلم Family Switch جدیدترین فیلم کمدی خانوادگی شبکه نتفلیکس است که داستان جس و بیل واکر تمام را دنبال می‌کند که در تلاش هستند تا ارتباط خانوادگی را با رشد و استقلال بیشتر فرزندانشان حفظ کنند. زمانی‌که یک هم‌ترازی سیاره‌ای نادر باعث جابه‌جایی بدن اعضای خانواده می‌شود، آن‌ها ماجراجویی جالبی را برای بازگشت به حالت عادی شروع می‌کنند که باعث نزدیکی بیشتر آن‌ها می‌شود.

فیلم جابجایی اعضای خانواده با نقدهای متوسط و ضعیفی مواجه شد و بسیاری داستان آن را بسیار کلیشه‌ای می‌دانند، اما در مقابل اعتقاد دارند که این فیلم کمدی خانوادگی می‌تواند اثر مناسبی برای یک جمع خانوادگی در تعطیلات سال نو باشد تا آن‌ها را سرگرم کند.


پریانکا چوپرا و سم هیوین در فیلم Love Again

۲۷- فیلم دوباره عشق

فیلم Love Again

در فیلم Love Again میرا ری که با از دست دادن نامزدش دارد دست‌وپنجه نرم می‌کند، مجموعه‌ای از پیامک‌های عاشقانه را به شماره تلفن همراه قدیمی او می‌فرستد و متوجه نمی‌شود که شماره دوباره به تلفن کار جدید راب برنز اختصاص داده شده‌ است. راب که روزنامه‌نگار است، مجذوب صداقت در متون زیبا اعتراف شده‌ است. وقتی به او مأموریت داده می‌شود که پروفایلی از ستاره‌ی بزرگ سلین دیون بنویسد، از او کمک می‌گیرد تا بفهمد چگونه شخصاً با میرا ملاقات کند و قلب او را به‌دست آورد. فیلم Love Again یکی از فیلم‌های کمدی عاشقانه سال ۲۰۲۳ است که درنهایت با واکنش‌های متوسط و ضعیفی مواجه شده است.


آدام سندلر و جنیفر آنیستون در فیلم Murder Mystery 2

۲۶- فیلم راز جنایت ۲

فیلم Murder Mystery 2

  • کارگردان: جرمی گارلیک
  • نویسنده: جیمز وندربیلت
  • بازیگران: آدام سندلر، جنیفر آنیستون، عدیل اختر، جان کانی، جودی ترنر اسمیت، مارک استرانگ، ملانی لوران، کوهو ورما، انریکه آرسه، تونی گلدوین، زورین وییانوئبا و انی مامولو
  • میانگین امتیازات فیلم Murder Mystery 2 در IMDB: ۵.۷

پس از موفقیت فیلم Murder Mystery، ساخت دنباله این فیلم کمدی جنایی خیلی اتفاق غیر منتظره‌ای نبود. در فیلم Murder Mystery 2 دوباره شاهد بازگشت آدام سندلر و جنیفر آنیستون به ترتیب در نقش نیک و آدری اسپیتز هستیم که پس از حل اولین معمای خود تصمیم می‌گیرند تا شغل‌های قبلی خود به‌عنوان پلیس و آرایشگر رها کنند تا به کارآگاه خصوصی تمام وقت تبدیل شوند، اما آن‌ها به سختی می‌توانند مشتری و پرونده‌ای را به‌دست بیاورند.

زمانی‌که آن‌ها به عروسی مهاراجه، دوستشان در یک جزیره خصوصی دعوت می‌شود، به نیک و آدری اسپیتز این فرصت داده می‌شود تا زمانی‌که دوست آن‌ها به شکل غیر منتظره‌ای ربوده می‌شود، بتوانند روی پرونده ربودن او کار و راز پشت آن را برملا کنند. فیلم Murder Mystery 2 یکی از چندین فیلم در دست ساخت آدام سندلر با شبکه نتفلیکس است که نقدها و واکنش‌هایی مشابه قسمت اول دریافت کرده است.


سگ های ولگرد در فیلم Strays

۲۵- فیلم ولگردها

فیلم Strays

  • کارگردان: جاش گرینباوم
  • نویسنده: دن پرو
  • بازیگران: ویل فرل، جیمی فاکس، ویل فورته، رندل پارک، آیلا فیشر، جاش گد، هاروی گی‌ین، راب ریگل، جیمی دمتریو ، برت گلمن و سوفیا ورگارا
  • میانگین امتیازات فیلم Strays در IMDB: ۶.۳

فیلم Strays داستان یک سگ رها شده را دنبال می‌کند که پس از ملاقات با دیگر سگ‌های ولگرد تصمیم می‌گیرد تا با آن‌ها همکاری کند تا از صاحب سابقش انتقام بگیرد. فیلم Strays یک فیلم کمدی بزرگسالانه است که در آن شاهد ترکیب صحنه‌های لایو اکشن با تصاویر انیمیشنی هستیم که درواقع سگ‌ها در فیلم به شکل CGI به تصویر کشیده شده‌اند که تجربه مشابهی با فیلم‌های سونیک است. در فیلم Strays شاهد حضور صداپیشگان شناخته شده‌ای چون ویل فرل، جیمی فاکس، آیلا فیشر و ویل فورته هستیم که درکنار آن بازیگران شناخته شده‌ای مثل جاش هم حضور دارند. در هر حال نتیجه کار یک فیلم کمدی متوسط بزرگسالانه بوده است.


شزم و عصا جادویی دختران اطلس در فیلم Shazam! Fury of the Gods

۲۴- فیلم شزم! خشم خدایان

فیلم Shazam! Fury of the Gods

  • کارگردان: دیوید اف. سندبرگ
  • نویسنده: هنری گیدن
  • بازیگران: زکری لی‌وای، ریچل زیگلر، جک دیلن گریزر، لوسی لیو، هلن میرن، مارتا میلانز، جایمن هانسو، اشر آنجل، گریس فولتن، مگان گود، راس باتلر و ایان چن
  • میانگین امتیازات فیلم Shazam! Fury of the Gods در IMDB: ۶

هسپرا در فیلم Shazam! Fury of the Gods از اینکه خانواده شزم دارای قدرت‌های خداگونه شده‌اند خوشحال نیست و به‌همراه کالیپسو که به خواهران اطلس شهرت دارند، تصمیم به مقابله با خانواده شزم می‌گیرد و در ادامه خانواده شزم قدرت خود را از دست می‌دهند که فردی فریمن هم شامل آن‌ها می‌شود، اما او ظاهرا چیز بزرگ‌تری را از دست خواهد داد. فیلم Shazam! Fury of the Gods همچنان قرار است لحن فیلم Shazam را حفظ کند، اما به‌نظر می‌رسد که شزم قرار است با مشکلات بزرگ‌تر و مرگبارتری مواجه شود و باید برای نجات دنیا و خانواده‌اش حتی زندگی خود را به خطر بیندازد.

در فیلم Shazam! Fury of the Gods، شزم قرار است با تهدیدات بزرگ‌تری مواجه شود که احتمال از دست دادن جانش در راه نجات خانواده‌ و بهترین دوستش وجود دارد. در هر حال فیلم Shazam 2 در جلب توجه منتقدان و تماشاگران موفق عمل نکرد و مانند بسیاری از فیلم‌های اخیر دی سی عملکردی ناامید کننده داشته است و حتی برخی اعتقاد دارند که فیلم نتوانسته است کیفیتی مشابه قسمت اول را تکرار کند.


تکیه زن با لباس صورتی به درخت در جنگل فیلم Cocaine Bear (خرس کوکائینی)، یکی از مورد انتظارترین فیلم های ۲۰۲۳

۲۳- فیلم خرس کوکائینی

فیلم Cocaine Bear

چه اتفاقی می‌افتد که اگر یک خرس کوکائین مصرف کند؟ خب احتمالا فیلم Cocaine Bear قرار است به این سؤال شما پاسخ دهد. این فیلم داستان خرسی را دنبال می‌کند که بر اثر اشتباه یک قاچاقچی مواد مخدر با نام اندرو تورنتون مقدار زیادی کوکائین به ارزش ۱۴ میلیون دلار را می‌بلعد و منجر به مرگ خرس می‌شود. لاشه این خرس درنهایت تاکسیدرمی شده و در تفرجگاه ایالات کنتاکی در معرض نمایش قرار گرفته‌ است.

در ادامه این خرس به یک ماشین کشتار در فیلم Cocaine Bear تبدیل می‌شود که تقریبا هیچ شخصی نمی‌تواند او را متوقف کند و او حالا در حال کشتن مجرمین، توریست‌ها و حتی پلیس‌ها است. فیلم خرس کوکائینی سومین تجربه کارگردانی الیزابت بنکس پس از فیلم فرشتگن چارلی و فیلم Pitch Perfect 2 است که به‌نظر می‌رسد او قرار است فیلمی متفاوت و سرگرم کننده به مخاطبان ارائه کند. بااین‌حال حداقل در عمل او یک اثر متوسط را ارائه کرده است.


فیلم We Have a Ghost

۲۲- فیلم ما یک روح داریم

فیلم We Have a Ghost

  • کارگردان: کریستوفر لندون
  • نویسنده: کریستوفر لندون
  • بازیگران: جاهی دی‌آلو وینستون، دیوید هاربر، جنیفر کولیج، آنتونی مکی، نایلز فیچ، تیگ نوتارو و ایزابلا روسو
  • میانگین امتیازات فیلم We Have a Ghost در IMDB: ۶.۱

فیلم We Have a Ghost داستان خانواده‌ای را دنبال می‌کند که به یک خانه خالی از سکنه نقل مکان می‌کنند که گفته می‌شود در آن شخصی به قتل رسیده است و حالا روحی به نام ارنست در آن زندگی می‌کند و خیلی زود تبدیل به یک ستاره در شبکه‌های اجتماعی می‌شود. فیلم ما یک روح داریم برای شبکه نتفلیکس تولید شده است که یک فیلم کمدی ترسناک است که در آن شاهد نقش‌آفرینی متفاوت دیوید هاربر در نقش ارنست هستیم که حداقل در بخش زیادی از فیلم او قرار نیست صحبت کند.

همچنین پس از کارگردانی آثاری چون فیلم Happy Death Day و فیلم Freaky حالا فیلم We Have a Ghost را کارگردانی کرده که اثری کاملا متفاوت نسبت به دیگر فیلم‌های او است. بااین‌حال ایده فیلم ما یک روح داریم ظاهرا تنها روی کاغذ جذاب بوده است و خود اثر فراتر از یک اثر متوسط به‌نظر نمی‌رسد.


دنی دویتو در فیلم Haunted Mansion

۲۱- فیلم عمارت متروکه

فیلم Haunted Mansion

  • کارگردان: جاستین سیمین
  • نویسنده: کتی دیپولد
  • بازیگران: رزاریو داوسون، تیفانی هدیش، کیت استنفیلد، اوون ویلسون، دنی دویتو، جرد لتو، جیمی لی کرتیس، چیس دیلون، وینونا رایدر، دن لوی و حسن منهاج
  • میانگین امتیازات فیلم Haunted Mansion در IMDB: ۶.۱

فیلم Haunted Mansion داستان یک مادر مجرد به‌نام گابی و پسر ۹ ساله‌اش که به‌دنبال شروع یک زندگی جدید هستند، به یک عمارت ارزان‌قیمت عجیب در نیواورلئان نقل مکان می‌کنند، اما متوجه می‌شوند که این مکان بسیار بیشتر از آن چیزی است که آن‌ها برای آن چانه‌زده بودند. آن‌ها درحالی‌که از یافتن کمک ناامید هستند، آن‌ها با یک کشیش تماس می‌گیرند که به خود از یک دانشمند بیوه که تبدیل به یک متخصص شکست‌ خورده فراطبیعی شده‌ است، یک روانگرای محله فرانسوی و یک مورخ، برای جن‌گیری عمارت کمک می‌گیرد.

فیلم عمارت متروکه درواقع دومین اقتباس سینمایی از جاذبه پارک موضوعی والت دیزنی است که پیش از این فیلم The Haunted Mansion در سال ۲۰۰۳ روی پرده‌های سینما رفت. پیش از این وعده داده شده بود که فیلم Haunted Mansion بیشتر دارای صحنه‌ها و محتواهای ترسناک خواهد بود، اما درنهایت با واکنش متوسط منتقدان و تماشاگران مواجه شده است.


پوستر فیلم Quiz Lady

۲۰- فیلم خانم مسابقه

فیلم Quiz Lady

فیلم Quiz Lady داستان دو خواهر را دنبال می‌کند که برای پرداخت بدهی مادر خود باید راهی پیدا کنند. آن‌ها نیاز به ۸۰ هزار دلار دارند و تنها راهی که دارند حضور در یک برنامه مسابقه تلویزیونی است، اما آن مخالف این است و در ادامه و با ربوده شدن سگش، حالا او مجبور است برنامه جنی را قبول کند و وارد یک ماجراجویی جدید در جاده‌های کشور بزند. فیلم توانسته با نظر نسبتا مثبت منتقدان و بینندگان مواجه شود و بازی آکوافینا و ساندرا اوه با واکنش مثبتی مواجه شده است.


فیلم کمدی ترسناک Renfield با بازی نیکلاس هولت در نقش رنفیلد و نیکلاس کیج در نقش دراکولا

۱۹- فیلم رنفیلد

فیلم Renfield

  • کارگردان: کریس مک‌کی
  • نویسنده: رایان ریدلی
  • بازیگران: نیکلاس هولت، نیکلاس کیج، آکوافینا، بن شوارتز، آدریان مارتینز و شهره آغداشلو
  • میانگین امتیازات فیلم Renfield در IMDB: ۶.۴

فیلم Renfield داستان رنفیلد با بازی نیکلاس هولت، دستیار کنت دراکولا با بازی نیکلاس کیج را دنبال می‌کند که او به‌عنوان دستیار دراکولا از خدمت به این خون‌آشام قدرتمند خسته شده است. حالا او به شهر می‌رود تا زندگی جدیدی را آغاز کند، اما همیشه سایه دراکولا را احساس می‌کند. در ادامه شاهد پیدا کردن رنفیلد توسط دراکولا هستیم که او خواستار بازگشت دستیار سابقش است تا دوباره قربانیانی برای او پیدا کند.

آر. ام. رنفیلد شخصیت کمتر شناخته‌شده‌ای است که نخستین بار در رمان ترسناک دراکولا، اثر برام استوکر در سال ۱۸۹۷ خلق و معرفی شد. فیلم Renfield جدیدترین فیلم کریس مک‌کی، کارگردان انیمیشن The Lego Batman Movie و فیلم The Tomorrow War است که بسیاری انتظار یک فیلم کمدی ترسناک متفاوت از او داشتند، اما نتیجه کار تا حد زیادی باعث ناامیدی گروهی شده است و درنهایت با اثری متوسط طرف هستیم.


آغاز سفر جاده‌ای خانواده دن مورگان در فیلم The Family Plan

۱۸- فیلم برنامه خانوادگی

فیلم The Family Plan

  • کارگردان: سایمون سلان جونز
  • نویسنده: دیوید کوگشال
  • بازیگران: مارک والبرگ، میشل موناهن، زوئی کلوتی، ون کراسبی، سعید تغماوی، مگی کیو و کیران هایندز
  • میانگین امتیازات فیلم The Family Plan در IMDB: ۶.۳

فیلم The Family Plan داستان مردی به‌نام دن مورگان را دنبال می‌کند که در حال زندگی در شهر بوفالو است، اما وقتی گذشته‌اش به‌عنوان یک آدمکش حرفه‌ای به سراغش می‌آید، مجبور می‌شود همسر و سه فرزندش را بدون آنکه متوجه هویت واقعی او شوند، از مهلکه فراری بدهد. فیلم برنامه خانوادگی جدیدترین فیلم شبکه اپل تی وی پلاس است که در آن شاهد حضور بازیگرانی مثل مارک والبرگ هستیم که در تلاش است تا اثری سرگرم کننده را به بینندگان ارائه کند. فیلم با اینکه با نقدهای متوسطی مواجه شده است، اما استقبال خوبی از آن شده و از جمله سرگرم کننده‌ترین فیلم‌های کمدی اکشن سال ۲۰۲۳ بوده است.


مرد مورچه‌ای و دخترش به‌همراه واسپ در دنیای کوانتومی در فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania

۱۷- فیلم انت-من و واسپ: کوانتومانیا

فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania

  • کارگردان: پیتون رید
  • نویسنده: جف لاونس
  • بازیگران: پل راد، اوانجلین لیلی، مایکل داگلاس، میشل فایفر، کاترین نیوتون، جاناتان میجرز، کوری استول، دیوید دستمالچیان، رندل پارک، بیل موری، کیتی اوبراین و ویلیام جکسون هارپر
  • میانگین امتیازات فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania در IMDB: ۶.۱
فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania شروع کننده فاز پنجم دنیای سینمایی مارول است

اگرچه فیلم Ant-Man و فیلم Ant-Man and the Wasp حداقل از نظر تجاری در سطح مابقی شخصیت‌ها و فیلم‌های اخیر دنیای سینمایی مارول نبودند، اما در هر حال انت من هم نشان داده که می‌تواند نقش مهمی را در MCU داشته باشد و بدون شک شایسته یک پایان بندی مناسب برای داستان این شخصیت و احتمالا واسپ نسخه هوپ پیم است. فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania فاز پنجم دنیای سینمایی مارول را آغاز کرده که در این فیلم ابرقهرمانی شاهد معرفی کانگ فاتح خواهیم بود که در دنیای کوانتومی گرفتار شده است.

براساس نمایش‌ها فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania قرار بود لحن جدی‌تری در مقایسه با دو قسمت اول فیلم Ant-Man داشته باشد که کسی لنگ، دختر اسکات لنگ قرار است به پدرش به‌عنوان یک ابرقهرمان ملحق شود و در طول فیلم شاهد گشت‌و‌گذار در دنیای کوانتومی خواهیم بود. بااین‌حال فیلم عملکردی ناامید کننده داشت و نتوانست انتظارات را برآورده کند و حتی در حد و اندازه دو قسمت اول ظاهر شود. همچنین شخصیت شرور MODOK در فیلم Ant-Man 3 حضور دارد و علاوه‌براین، فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania قرار بود پیش زمینه‌ای برای فیلم Avengers: The Kang Dynasty باشد، اما عملکرد ضعیف فیلم و حواشی جاناتان میجرز احتمالا باعث تغییرات زیادی خواهد شد.


جان بویگا، تیونا پاریس و جیمی فاکس در فیلم They Cloned Tyrone

۱۶- فیلم آن‌ها تایرون را شبیه‌سازی کردند

فیلم They Cloned Tyrone

فیلم They Cloned Tyrone داستان سه دوست را دنبال می‌کند که پس از یک سری اتفاقات ترسناک متوجه یک آزمایشگاه می‌شوند که در آن یک پروژه شرورانه دولتی جریان دارد و کار آن‌ها شبیه‌سازی انسان‌ها است. حالا این سه دوست باید این پروژه را شکست دهند. فیلم They Cloned Tyrone یک فیلم کمدی مرموز و علمی تخیلی است که در آن شاهد حضور بازیگران شناخته شده‌ای مثل جان بویگا، تیونا پریس و به‌خصوص جیمی فاکس هستیم که درکنار آن‌ها کیفر ساترلند هم در فیلم آن‌ها تایرون را شبیه‌سازی کردند حضور دارد. فیلم They Cloned Tyrone درنهایت از شبکه نتفلیکس پخش شد و نظر منتقدان و تماشاگران نسبت به فیلم متفاوت بوده است.


مایکل فاسبندر مشغول تمرین تیم فوتبال در فیلم Next Goal Wins

۱۵- فیلم هدف بعدی پیروزی است

فیلم Next Goal Wins

  • کارگردان: تایکا وایتیتی
  • نویسنده: تایکا وایتیتی و ایان موریس
  • بازیگران: مایکل فاسبندر، الیزابت ماس، ویل آرنت، کایمانا، اسکار کایتلی، دیوید فین، ریچل هاوس، اولی لاتوکفو، بیولا کوالی، سمو فیلیپو، لهی فالپاپالانگی، ریس داربی و آنگس سمپسون
  • میانگین امتیازات فیلم Next Goal Wins در IMDB: ۶.۶
صحنه‌های آرمی همر در فیلم Next Goal Wins دوباره فیلم‌برداری شده و ویل آرنت جایگزین او شده است

فیلم Next Goal Wins براساس مستندی به‌همین نام که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، در دست ساخت است که این مستند داستان یک مربی هلندی به نام توماس رانگن را دنبال می‌کند که قصد دارد یک کار تقریبا غیرممکن را انجام دهد. پس از شکست ۳۱-۰ از استرالیا در سال ۲۰۰۱، او در تلاش است تا اعضای یک تیم فوتبال را که اهل ساموآی آمریکا هستند، از یک مشت بازنده چند ساله، تبدیل به برنده کند.

بسیاری انتظار داشتند که فیلم Next Goal Wins بسیار زودتر از انتظار روی پرده‌های سینما برود، اما اکران این فیلم کمدی ورزشی بارها به دلایلی نامشخص به سال دیگری موکول شد تا اینکه مشخص شد تایکا وایتیتی در حال فیلم‌برداری دوباره فیلم Next Goal Wins است که در طی آن صحنه حضور ویل آرنت پس از جنجال‌های اخیر حذف شده و حالا ویل آرنت جایگزین او شده است. همچنین نقش این شخصیت در فیلم نسبت به نسخه اولیه فیلم بیشتر و پر رنگ‌تر شده است.


وودی هارلسون در فیلم Champions

۱۴- فیلم قهرمانان

فیلم Champions

فیلم Champions داستان مارکوس، مربی سابق بسکتبال را دنبال می‌کند که پس از یک سری اشتباهات، با حکم دادگاه مجبور می‌شود تا مربیگری تیمی از بازیکنان دارای معلولیت ذهنی را به عهده بگیرد. اما مارکوس خیلی زودی متوجه می‌شود که با وجود تردیدهایی که در ابتدا داشت، این تیم می‌تواند فراتر از آنچه تصور می‌کرد، پیش برود به قهرمانانی غیر منتظره تبدیل شوند. فیلم Champions یک فیلم کمدی درام ورزشی است که در آن شاهد حضور وودی هارلسون در نقش مارکوس هستیم.

باب فارلی، کارگردان فیلم Dumb and Dumber To نیز روی صندلی کارگردانی فیلم Champions نشسته است. فیلم قهرمانان یکی از فیلم‌های کمدی خوب و با کیفیت سال ۲۰۲۳ است که از آن می‌توان به‌عنوان یکی از فیلم‌های حال خوب کن هم یاد کرد.


جیسون استاتهام در فیلم Operation Fortune: Ruse de guerre

۱۳- فیلم عملیات فورچون: ترفند جنگی

فیلم Operation Fortune: Ruse de Guerre

  • کارگردان: گای ریچی
  • نویسنده: ایوان اتکینسون و گای ریچی
  • بازیگران: جیسون استاتهام، آبری پلازا، هیو گرانت، کری الویس، جاش هارتنت، اوگنیا کوزمینا، ماکس بیسلی، سم داگلاس، پیتر فردیناندو، باگزی مالون و الیور مالتمن
  • میانگین امتیازات فیلم Operation Fortune: Ruse de Guerre در IMDB: ۶.۳
فیلم Operation Fortune: Ruse de Guerre پنجمین همکاری مشترک گای ریچی و جیسون استاتهام است

جیسون استاتهام در فیلم Operation Fortune: Ruse de Guerre نقش یک مامور به‌نام اورسن فورچون را بر عهده دارد که توسط سازمان اتحاد اطلاعات جهانی به‌نام «پنج چشم» استخدام می‌شود تا سلاحی مرگبار و جدید را که می‌تواند نظم جهانی را برهم بزند، پیدا و جلوی فروش آن را بگیرد. او برخلاف میل باطنی‌اش باید با یک متخصص فناوری پیشرفته از سازمان CIA برای این مأموریت جهانی که باید در آن به یک تجارت میلیاردی اسلحه نفوذ شود، همکاری کند.

فیلم Operation Fortune: Ruse de Guerre با اینکه نتوانسته است کیفیت فیلم‌های اخیر گای ریچی را تکرار کند، اما باز هم اثری سرگرم کننده و جذاب است که امضای این کارگردان محبوب بریتانیایی در طول فیلم دیده می‌شود. بدون شک تماشا فیلم عملیات فورچون: ترفند جنگی به طرفداران گای ریچی و فیلم‌های اکشن کمدی پیشنهاد می‌شود.


مارگو رابی و رایان گاسلینگ سوار ماشین صورتی رنگ در فیلم Barbie

۱۲- فیلم باربی

فیلم Barbie

  • کارگردان: گرتا گرویگ
  • نویسنده: گرتا گرویگ و نوآ بامباک
  • بازیگران: مارگو رابی، رایان گاسلینگ، سیمو لیو، الکساندرا شیپ، کیت مک‌کینون، ویل فرل، اما مکی، آمریکا فررا، ایسا رای، مایکل سرا، هری نف، آریانا گرینبلات، کینگزلی بن ادیر، امرالد فنل، رئا پرلمان، شوتی گتوا، شارون رونی، اسکات ایوانز، آنا کروز کاین، کانر سوییندلز، ریتو آریا و جیمی دیمتریو
  • میانگین امتیازات فیلم Barbie در IMDB: ۶.۹
فیلم Barbie داستان متفاوتی از عروسک باربی و کاهش محبوبیتش به تصویر کشیده است

کمتر کسی فکر می‌کرد که روزی فیلمی براساس عروسک باربی ساخته شود و حالا یکی از موردانتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ لقب بگیرد. فیلم Barbie طبق انتظار داستان باربی را دنبال می‌کند که به‌خاطر اینکه دیگه یک عروسک عالی نیست، از باربیلند اخراج می‌شود و حالا راهی دنیای انسان‌ها می‌شود تا خوشبختی واقعی را پیدا کند. در فیلم Barbie شاهد حضور مارگو رابی در نقش باربی و رایان گاسلینگ در نقش کن هستیم. گرتا گرویگ پس از کارگردانی فیلم Lady Bird و فیلم Little Women در سومین تجربه خودش به سراغ فیلم باربی رفته است و همین موضوع باعث افزایش انتظارات سینماروها و منتقدان از این فیلم شده است که در آن شاهد حضور بازیگران شناخته شده متعددی هستیم.

فیلم باربی توانست به‌لطف شبکه‌های اجتماعی و ترند شدن آن به موفقیت بزرگی در گیشه جهانی دست پیدا کند و به پرفروش‌ترین فیلم لایو اکشن سال ۲۰۲۳ تبدیل شود. اگرچه واکنش‌های مردم پس از تماشا فیلم بسیار متفاوت بوده است و گروهی فیلم را تحسین کردند، اما در مقابل گروهی فیلم را صرفا به یک موج‌سواری تشبیه کرده‌اند.


مبارزه با دستگاه عجیب در بیابان فیلم پرستاره Asteroid City به کارگردانی وس اندرسون

۱۱- فیلم استروید سیتی

فیلم Asteroid City

  • کارگردان: وس اندرسون
  • نویسنده: وس اندرسون و رومن کوپولا
  • بازیگران: تیلدا سوینتن، بیل مری، آدرین برودی، تام هنکس، مارگو رابی، روپرت فرند، جیسون شوارتزمن، اسکارلت جوهانسون، برایان کرانستون، هوپ دیویس، جفری رایت، لیو شرایبر، تونی ریوولوری، مت دیلون، ریتا ویلسون، استیو کارل، سوفیا لیلیس، مایا هاوک، ادوارد نورتون، ویلم دفو، استیو پارک، فیشر استیونز، جیک رایان، ایتن جاش لی، هانگ چائو، گریس ادواردز و جارویس کوکر
  • میانگین امتیازات فیلم Asteroid City در IMDB: ۶.۵
وس اندرسون در سال ۲۰۲۳ با فیلم Asteroid City و فیلم The Wonderful Story of Henry Sugar بازگشته است

طبق خلاصه داستان منتشر شده از فیلم Asteroid City، برنامه کنوانسیون Junior Stargazer/Space Cadet (برنامه‌ای که برای گردهم آوردن دانش‌آموزان و والدین از سراسر کشور برای مشارکت و رقابت علمی سازمان‌دهی شده) به‌طور چشمگیری توسط رویدادهای در حال تغییر جهان مختل شده است. اتفاقات فیلم استروید سیتی قرار است در یک شهر کوچک بیایانی در آمریکا در سال ۱۹۵۵ جریان داشته باشد.

فیلم Asteroid City یکی از دو فیلم وس اندرسون در سال ۲۰۲۳ است که این فیلم مانند فیلم The French Dispatch یک اثر پر ستاره بوده است. اندرسون در این فیلم دوباره با بازیگرانی چون تیلدا سوینتن، بیل مری، آدرین برودی، تونی ریوولوری و جفری رایت دوباره همکاری کرده است. فیلم استروید سیتی واکنش‌های متفاوتی را از سوی تماشاگران و منتقدان دریافت کرده است، اما به‌نظر می‌رسد که حداقل توانسته طرفداران وس اندرسون را راضی کند.


واکین فینیکس در نقش بئو در فیلم Beau Is Afraid

۱۰- فیلم بیو می‌ترسد

فیلم Beau Is Afraid

  • کارگردان: آری استر
  • نویسنده: آری استر
  • بازیگران: واکین فینیکس، ناتان لین، پتی لوپن، ایمی رایان، کیلی راجرز، پارکر پوزی، استیون مک‌کینلی هندرسون، هیلی اسکوایرز، مایکل گاندولفینی، زوئی لیستر-جونز و ریچارد کیند
  • میانگین امتیازات فیلم Beau Is Afraid در IMDB: ۶.۷
فیلم Beau Is Afraid برخلاف دو فیلم اول آری استر قرار است یک فیلم کمدی ترسناک سوررئالیستی باشد

فیلم Beau Is Afraid به‌عنوان یک فیلم کمدی ترسناک سوررئالیستی توصیف شده است که اتفاقات آن در طول چند دهه، در زمان جایگزین کنونی جریان دارد که در آن واکین فینیکس در نقش بیو بازی می‌کند، مردی به‌شدت مضطرب اما خوش‌نظر که رابطه بدی با مادر خود دارد و هرگز پدرش را نشناخته‌ است. در ادامه مادرش می‌میرد و او به خانه سفر می‌کند و در راه خود تهدیداتی ماوراءطبیعی را تجربه می‌کند.

فیلم Beau Is Afraid جدیدترین اثر آری استر، کارگردان فیلم‌هایی چون فیلم Hereditary و فیلم Midsommar است که بدون شک وجود سبک کمدی در داستان و اتفاقات فیلم می‌تواند رنگ و بوی متفاوتی به اثر این کارگردان محبوب و تازه‌کار در سبک فیلم‌های ترسناک باشد. اگرچه فیلم بیو می‌ترسد همچنان از سبک کاری آری استر پیروی می‌کند و واکنش‌های متفاوتی از سوی منتقدان و تماشاگران دریافت کرده است.


هالی لو ریچاردسون و بن هاردی در کنار رودخانه تیمز لندن در فیلم Love at First Sight

۹- فیلم عشق در نگاه اول

فیلم Love at First Sight

  • کارگردان: ونسا کاسویل
  • نویسنده: کتی لاوجوی
  • بازیگران: هالی لو ریچاردسون، بن هاردی، دکتسر فلچ، سالی فیلیپس، راب دیلینی، جمیله جمیل، دیوید رابین و تام تیلور
  • میانگین امتیازات فیلم Love at First Sight در IMDB: ۶.۸

فیلم Love at First Sight داستان هدلی و الیور را دنبال می‌کند که در پرواز نیویورک به لندن عاشق یکدیگر می‌شوند. بااین‌حال احتمال یافتن دوباره یکدیگر غیر ممکن به‌نظر می‌رسد، اما عشق و شهر لندن ممکن است راهی را برای سرپیچی از شانس و سرنوشت در مسیر آن‌ها قرار داده باشد. فیلم عشق در نگاه اول یکی از چندین فیلم کمدی عاشقانه نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ است که در آن شاهد حضور بازیگرانی مثل هالی لو ریچاردسون و بن هاردی هستیم. در هر حال فیلم Love at First Sight به‌عنوان یکی از برترین فیلم‌های کمدی عاشقانه سال ۲۰۲۳ شناخته می‌شود که از آن می‌توان به‌عنوان یکی از آثار حال خوب کن هم یاد کرد.


تیموتی شالامی در نقش ویلی وانکا جوان در فیلم Wonka

۸- فیلم وانکا

فیلم Wonka

  • کارگردان: پل کینگ
  • نویسنده: پل کینگ، سایمن فارنابی و سیمون ریچ
  • بازیگران: تیموتی شالامی، روآن اتکینسون، الیویا کلمن، سالی هاوکینز، جیم کارتر، متیو بینتون، تام دیویس، سایمن فارنابی، ریچ فولچر، کوبنا هالدبروک اسمیت، پترسون جوزف، مت لوکاس، ناتاشا راثول، الی وایت و کالین اوبرین
  • میانگین امتیازات فیلم Wonka در IMDB: ۷.۳

اتفاقات فیلم Wonka قرار است پیش از اتفاقات رمان Charlie and the Chocolate Factory اثر رولد دال و آشنایی ویلی وانکا با چارلی باشد و تمرکز آن روی اولین ماجراجویی‌های ویلی وانکا جوان خواهد بود. در فیلم Wonka قرار است شاهد اولین ملاقات ویلی وانکا جوان با Oompa-Loompas در یکی از اولین ماجراجوی‌های او و پیش از اینکه او کارخانه شکلات‌سازی‌اش را تأسیس کند، باشیم. فیلم Wonka قرار است یک فیلم کمدی موزیکال فانتزی باشد که در آن گفته می‌شود تیموتی شالامی به شکل زنده اجرا کرده است؛ صد البته که از هم‌اکنون بسیاری نسبت به این انتخاب شک دارند و آن را با جانی دپ مقایسه می‌کنند.

در هر حال حضور پل کینگ، کارگردان فیلم Paddington و فیلم Paddington 2 باعث شده است تا بسیاری به نتیجه نهایی فیلم Wonka امیدوار باشند و فیلم توانست به موفق‌ترین فیلم گیشه کریسمس و تعطیلات سال نو تبدیل شود. فیلم وانکا به موفقیت تجاری چشم‌گیری دست پیدا کرد و در جلب نظر منتقدان و تماشاگران هم موفق بوده است.


بندیکت کامبربچ مشغول مطالعه در فیلم کوتاه The Wonderful Story of Henry Sugar

۷- فیلم داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر

فیلم The Wonderful Story of Henry Sugar

فیلم The Wonderful Story of Henry Sugar دومین فیلم وس اندرسون در سال ۲۰۲۳ است که برای شبکه نتفلیکس کارگردانی کرده است. این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام اثر رولد دال است که در آن بندیکت کامبربچ نقش هنری شوگر را بازی کرده است. این فیلم کمدی درواقع یک فیلم کوتاه است که سه فیلم کوتاه دیگر در ادامه آن تولید و در پاییز سال ۲۰۲۳ از شبکه نتفلیکس پخش شده است. رمان «داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر و ۶ داستان دیگر» مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه است که اتفاقات آن با ترکیب واقعیت و تخیل نویسنده شکل گرفتند.

در این مجموعه شاهد داستان‌هایی راجع به چگونه نویسنده شدن دال هستیم. این داستان‌ها به خوبی نشان می‌دهند که چرا مخاطبان بارها و بارها به سمت داستان‌های دال کشیده می‌شوند. گفته می‌شود که کامبربچ قرار است درکنار نقش هنری شوگر، چندین نقش دیگر را نیز در این فیلم بازی کند که گفته می‌شود این موضوع باعث ارتباط میان داستان‌های مختلف فیلم The Wonderful Story of Henry Sugar خواهد شد. فیلم The Swan، فیلم The Rat Catcher و فیلم Poison سه قسمت دیگر هستند که البته نسبت به فیلم اول واکنش‌های متوسط‌تری دریافت کردند.


اعضای نگهبانان کهکشان در فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3

۶- فیلم نگهبانان کهکشان نسخه ۳

فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3

  • کارگردان: جیمز گان
  • نویسنده: جیمز گان
  • بازیگران: کریس پرت، زویی سالدانا، دیو باتیستا، بردلی کوپر، وین دیزل، کارن گیلان، پام کلمنتیئف، ویل پولتر، شان گان، الیزابت دبیکی، سیلوستر استالونه، ماریا باکالوا، چاکوودی ایووجی و دانیلا ملچیور
  • میانگین امتیازات فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 در IMDB: ۷.۹
فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 قرار است به داستان گروه نگهبانان کهکشان خاتمه دهد

فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 در ابتدا قرار بود اولین فیلم فاز چهارم دنیای سینمایی مارول باشد، اما اتفاقات متعددی باعث شد تا بالاخره این فیلم در فاز پنجم MCU رخ دهد. فیلم Guardians of the Galaxy 3 قرار است پایانی برای داستان اعضای نگهبانان کهکشان اصلی باشد و همچنین اتفاقات آن قرار است پس از حوادث دو قسمت اخیر فیلم Avengers رخ دهد. در این فیلم شاهد آخرین ماجراجویی اعضای اصلی نگهبانان کهکشان هستیم؛ اگرچه گروهی اعتقاد دارند جیمز گان داستان آن‌ها را کامل نبسته است.

فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 صد البته اثر مهمی در دنیای سینمایی مارول هم محسوب می‌شود که دلیل آن می‌تواند معرفی شخصیت آدام وارلاک باشد. این شخصیت برای اولین‌بار در این فیلم معرفی شد که طبق گفته جیمز گان او هنوز بچه است و به همین منظور خوب و بد را خیلی درست متوجه نمی‌شود و قرار نیست شخصیت مثبتی در فیلم باشد. به همین منظور حداقل در بخش زیادی از فیلم او قرار است به‌دنبال اعضای گروه نگهبانان کهکشان است. همچنین شخصیت کازمو در فیلم Guardians of the Galaxy 3 حضور داشته است.


قهرمانان داستان در حال فرار از دست اژدها در فیلم Dungeons & Dragons: Honour Among Thieves

۵- فیلم سیاه‌ چاله‌ها و اژدهایان: افتخار در میان دزدان

فیلم Dungeons and Dragons: Honour Among Thieves

  • کارگردان: جاناتان گلداستاین و جان فرانسیس دالی
  • نویسنده: مایکل گیلیو، جاناتان گلداستاین و جان فرانسیس دالی
  • بازیگران: کریس پاین، میشل رودریگز، رگی-ژان پیج، جاستیس اسمیت، سوفیا لیلیس، هیو گرانت، کلوئی کلمن، دیزی هد و جیسون وانگ
  • میانگین امتیازات فیلم Dungeons and Dragons: Honour Among Thieves در IMDB: ۷.۳

فیلم Dungeons & Dragons: Honour Among Thieves از آن غافلگیری‌های خوب سال ۲۰۲۳ است که شاید در ابتدا بسیاری امید زیادی به این فیلم کمدی فانتزی نداشتند، اما خب در ادامه متوجه شدند سخت در اشتباه هستند. این فیلم اقتباسی از مجموعه بازی دانجها و اژدهایان است که در اصل یک بازی رومیزی است که در ادامه بازیهای ویدیویی آن هم تولید و عرضه شده است. حالا فیلم Dungeons and Dragons: Honour Among Thieves داستان یک دزد جذاب و گروه عجیب و غریبش را دنبال می‌کند که یک ماجراجویی را برای پیدا کردن یک یادگار گمشده آغاز می‌کنند.

اما در این راه با افرادی اشتباه و چیزهای خطرناک و مرگباری مواجه می‌شوند و باید با آن‌ها مقابله کنند. فیلم سیاهچالها و اژدهایان: افتخار در میان دزدان با بازی درخشان بازیگرانی مثل کریس پاین و سوفیا لیلیس و با کمدی دلنشین و شخصیتهای جذابش توانسته نهتنها یکی از بهترین اقتباسها از روی بازیهای ویدیویی لقب بگیرد که حسابی هم همه را غافلگیر کرده است، بلکه یکی از بهترین فیلمهای کمدیفانتزی سال ۲۰۲۳ هم بدون شک است و شایستگی این را دارد که بیش از اینا دیده شود.


جنیفر لارنس با لباس فرم قرمز ایستاده پشت میز یک بار ساحلی در حال بریدن لیمو در نمایی از فیلم بدون احساسات جدی به کارگردانی جین استوپینتسکی

۴- فیلم هیچ مشکلی نیست

فیلم No Hard Feelings

  • کارگردان: جین استوپنیتسکی
  • نویسنده: جین استوپنیتسکی و جان فیلیپس
  • بازیگران: جنیفر لارنس، اندرو بارث فلدمن، متیو برودریک، ناتالی مورالس، لارا بنانتی، ابن ماس-بچراک، اسکات مک‌آرتور، کایل مانی و حسن منهاج
  • میانگین امتیازات فیلم No Hard Feelings در IMDB: ۶.۴

فیلم No Hard Feelings دومین تجربه کارگردانی جین استوپنیتسکی پس از کارگردانی فیلم Good Boys در سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شود که در حال حاضر اطلاعاتی از داستان و اتفاقات این فیلم در دسترس نیست و تنها می‌دانیم که فیلم هیچ مشکلی نیست قرار است یک فیلم کمدی درام در دوران بلوغ باشد. جنیفر لارنس نقش اصلی فیلم No Hard Feelings را بر عهده دارد که این بازیگر برنده یک جایزه اسکار سابقه درخشانی در حضور در فیلم‌های کمدی مثل فیلم Don't Look Up تا فیلم Silver Linings Playbook، فیلم American Hustle و فیلم Joy در کارنامه بازیگری خود داشته است.

فیلم No Hard Feelings داستان مدی، یک راننده اوبر را دنبال می‌کند که بعد از سلب مالکیت خودرویش با ورشکستگی مواجه شده است، یک کار غیر معمول را قبول می‌کند. کارفرمایان جدید او والدینی هستند که فهمیده‌اند پسر نوجوان آن‌ها از لحاظ اجتماعی کم‌تجربه اما از لحاظ تحصیلی با استعداد است و علاقه‌ای به تعامل با دیگران هم ندارد. حالا در ازای یک بیوک ریگال، مدی قبول می‌کند که به آن‌ها کمک کند. جنیفر لارنس که ظاهرا توانایی بالایی چه در جذب تماشاگر و چه در بازی در این آثار دارد و یکی از آثار خوب کمدی سال ۲۰۲۳ می‌تواند لقب بگیرد.


ریچل مک آدامز در فیلم Are You There God? It's Me, Margaret

۳- فیلم خدایا آن‌جایی؟ منم مارگرت

فیلم Are You There God? It's Me, Margaret

فیلم Are You There God? It's Me, Margaret داستان مارگرت که ۱۲ سال را دنبال می‌کند که با پدر و مادرش از نیویورک به نیوجرسی نقل مکان می‌کند. او برای یافتن دوست های جدید و تطبیق خود با محیط تازه بسیار نگران است. مارگرت در نیوجرسی با دختری به نام نانسی دوست می‌شود. نانسی و مارگرت با چند همکلاسی خود یک گروه کوچک تشکیل می‌دهند. که این گروه ماجراهای عجیب و غریبی را دنبال می‌کنند.

کلی فرمون کریگ که بیشتر برای کارگردانی فیلم The Edge of Seventeen شناخته می‌شود، پس از ۷ سال با فیلم Are You There God? It's Me, Margaret بازگشته است که با داستانی با حال و هوا و لحنی مشابه فیلم قبلی او طرف هستیم. فیلم Are You There God? It's Me, Margaret یکی از بهترین فیلمهای کمدی سال ۲۰۲۳ است و توانسته این موضوع را نشون دهد که هنوز هم می‌شود داستان‌های خوبی در مورد بلوغ گفت؛ حتی اگه تکراری باشند.


پل جیاماتی با لباس گرم و کلاهی بر سر ایستاده کنار دامنیک سسا در محیطی برفی در نمایی از فیلم جاماندگان به کارگردانی الکساندر پین

۲- فیلم جاماندگان

فیلم The Holdovers

فیلم The Holdovers شانس بالایی برای حضور در فصل جوایز دارد

الکساندر پین امسال با فیلم The Holdovers برگشته و فیلم جدید او حسابی گل کرده است. اتفاقات این فیلم کمدی درام در دهه ۷۰ میلادی جریان دارد که داستان یک معلم تاریخ را دنبال می‌کند که در یک مدرسه شبانه‌روزی در نیو انگلند درس می‌دهد. حالا او مجبور می‌شود که در تعطیلات کریسمس با چند دانشآموز که جایی برای رفتن ندارند، بماند و با آن‌ها وقت بگذراند و همراهی کند. فیلم جاماندگان توانسته است حسابی نظر مثبت منتقدان و تماشاگران را جلب کند و تاکنون جوایز زیادی هم دریافت کرده است.

بازی بسیار درخشان پل جیاماتی و داواین جوی رندالف تا دومینیک سسا از جمله نقاط درخشان فیلم است که تقریبا همه از بازی آنها تعریف کرده‌اند و الکساندر پین در سال ۲۰۲۳ با خلق یک فیلم کمدی درام کریسمسی حسابی خوش درخشیده است. فیلم The Holdovers همچنین نامزد دریافت ۳ جایزه گلدن گلوب از جمله بهترین فیلم کمدی یا موزیکال سال و نامزد دریافت ۸ جایزه از جوایز فیلم منتخب منتقدان از جمله بهترین فیلم سال شده است.

فیلم The Holdovers همچنین دو جایزه گلدن گلوب برای پل جیاماتی و دومینیک سسا دریافت کرده است. گفته می‌شود که فیلم جاماندگان شانس بالایی هم برای حضور تو بخش اصلی اسکار امسالم دارد که بدون شک از برترین فیلمای کمدی ۲۰۲۳ بدون هیچ حرف و حدیثی هم می‌تواند لقب بگیرد.


جفری رایت در فیلم American Fiction

۱- فیلم داستان آمریکایی

فیلم American Fiction

  • کارگردان: کورد جفرسون
  • نویسنده: کورد جفرسون
  • بازیگران: جفری رایت، تریسی الیس، راس ایسا رای، استرلینگ کی براون، جان اورتیز، اریکا الکساندر، آدام برودی، لزلی اوگامس، میرا لوکرتیا تیلور، میریام شر و کیث دیوید
  • میانگین امتیازات فیلم American Fiction در IMDB: ۷.۸

فیلم American Fiction را می‌شود یکی از غافلگیریهای سال ۲۰۲۳ و یکی از بهترین فیلمهای کمدی درام سال دانست. این فیلم داستان یک داستاننویس و پروفسور سیاهپوست سرخورده را دنبال می‌کند که در حرکتی هجوآمیز، کتابی را براساس کلیشههای عجیب و رایج «سیاه» مینویسد تا بلکه بتواند شانسی برای انتشار و کسب شهرت و تحسین پیدا کند. کورد جفرسون در اولین تجربه کارگردانی و نویسندگی یک فیلم سینمایی توانسته است حسابی خوش بدرخشد و تحسین منتقدان و تماشاگران را جلب کند.

فیلم داستان آمریکایی در جشنواره بینالمللی فیلم تورنتو برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه مردم شد تا انتظارات ازش بیشتر هم شود. بخشی از این موفقیت هم باید مدیون بازی بسیار درخشان جفری رایت بدانیم که توانسته در فیلم عملکرد درخشانی را داشته باشد و تحسین‌های زیادی هم دریافت کند. فیلم American Fiction نامزد دریافت ۲ جایزه گلدن گلوب از جمله بهترین فیلم کمدی یا موزیکال سال شد و شانس بالایی هم دارد تا در اسکار امسال شانس نامزدی داشته باشد. همچنین فیلم داستان آمریکایی توانسته است از سوی انستیتوی فیلم آمریکا بهعنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر سال لقب بگیرد.

شما کدام فیلم کمدی در سال ۲۰۲۳ را تماشا کرده‌اید و آن را دوست داشته‌اید؟ کدام فیلم باعث ناامیدی شما شده است؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران زومجی در میان بگذارید.


پرسش‌های متداول

۱- بهترین فیلم های کمدی ۲۰۲۳ کدام است؟

از میان بهترین فیلم های کمدی ۲۰۲۳ می‌توان به فیلم داستان آمریکایی، جاماندگان و هیچ مشکلی نیست اشاره کرد.

۲- کدام فیلم کمدی ۲۰۲۳ در فصل جوایز موفق بوده است؟

فیلم جاماندگان ساخته آلکساندرپین با بازی پل جیاماتی موفق شده است در بسیاری از مراسم‌های سینمایی، جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست بیاورد.
منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده