نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۲۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۱

معرفی سریال The Last of Us | اقتباسی جذاب از ویدیو گیم

آخرین بازمانده از ما (The Last of Us) سریال اقتباسی جدیدی از شبکه اچ بی او است که باری دیگر تمام آن تجربه‌های دردناک و البته خاطره‌انگیز را برایمان زنده می‌کند.

احتمالا افراد خیلی کمی باشند که بازی شاهکار استودیوی ناتی داگ به نام The Last of Us از نیل دراکمن و کریگ مازین را تجربه نکرده باشند. این بازی در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و تا سال‌ها بعد افراد زیادی را به خود علاقمند کرد. این بازی حتی آنقدر محبوب و موفق بود که الهام‌بخش آثار خیلی زیادی شد. بازی The Last of Us نه‌تنها منتقدان را شیفته‌ی خود کرد و نمرات خیلی بالایی گرفت، بلکه در میزان فروش و جایزه‌ها هم به نوبه‌ی خود رکورد زد و افتخارآفرینی کرد. همین موفقیت‌ها و محبوبیت فوق‌العاده زیاد در میان بازیکنان باعث شد که یک مجموعه و مجموعه از دل آن بیرون بیاید.

تا به امروز کتاب‌های کمیک و یک قسمت دیگر از این بازی ویدیویی منتشر شده است. اما حالا جدیدا، مورد جدیدی و اثر متنوعی وارد این مجموعه شده است و آن هم چیزی نیست جز یک مجموعه تلویزیونی. تا به امروز ۲ بار سازندگان تلاش کردند تا یک اثر سینمایی براساس داستان این بازی بسازند که یکی از آن‌ها هم قرار بود با نویسندگی خود نیل دراکمن ساخته شود. اما متاسفانه یا خوشبختانه متوقف شد. بالاخره در اوایل سال ۲۰۲۰ شبکه اچ بی او اعلام کرد که می‌خواهد سریال The Last of Us (آخرین بازمانده از ما) را بسازد و در فصل اول، ماجراهای بازی اول را به تصویر بکشد.

جول غرق در افکار در سریال The Last of Us شبکه اچ‌بی‌اُ

از آنجایی که نیل دراکمن همیشه دوست داشت بخشی از اثر اقتباسی ساخته شده از لست آو آس باشد، بلافاصله به تیم تولید این مجموعه پیوست. پدرو پاسکال در نقش جوئل، بلا رمزی در نقش الی، گابریل لونا در نقش تامی، آنا تورو در نقش تس، نیکو پارکر در نقش سارا، جان هانا در نقش دکتر نیومن، مرلی دندریج در نقش مارلین و غیره از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر درام و آخرالزمانی هنرنمایی می‌کنند. افراد خیلی خیلی زیادی (خصوصا طرفداران قدیمی و سرسخت این بازی) در عین ذوق‌زده بودن و انتظار برای این مجموعه، ترس خیلی زیادی هم از نتیجه داشتند.

البته نمی‌توان به آن‌ها خرده گرفت زیرا تا امروز آثاری که براساس بازی‌های ویدیویی ساخته شده، نه‌تنها چنگی به دل نمی‌زدند، بلکه برخی از آن‌ها حتی پتانسیل خراب کردن آن خاطرات را هم داشتند. اما منتقدانی که سریال The Last of Us تماشا کرده بودند و نظراتشان را ثبت کردند، نشان می‌دهند که آنقدرها هم نیاز نیست نگران باشیم. آن‌ها تا حد خیلی خیلی زیادی هنرنمایی بازیگران، نگارش فیلمنامه، طراحی تولید و موسیقی زیبای آن را مورد تحسین قرار دادند. این تقدیر و تحسین‌ها حتی تا جایی پیش رفت که تعداد زیادی از آن‌ها، این سریال را بهترین لایو اکشن اقتباسی از یک بازی ویدیویی خواندند.

جول و مارلین در دنیای پسا-آخر-الزمانی سریال The Last of Us

کلیت ماجرای این سریال، همان موضوعی است که همه ما می‌دانیم؛ «داستان این سریال ۲۰ سال بعد از نابودی تمدن جریان دارد. جول استخدام می‌شود تا دختری ۱۴ ساله به نام الی را از منطقه‌ی قرنطینه خارج کند و به مقصد مورد نظر برساند.» سریال آخرین بازمانده از ما، بدون هیچ ترس و خجالتی تمام هدف خود را روی این گذاشته که تمام آن خاطرات دردناک و غم‌انگیز را بدون ذره‌ای کم و بیش برای ما زنده کند و برای ما این شرایط را فراهم می‌کند که باری دیگر آن‌ها را تجربه کنیم. نکته‌ی جذاب این سریال هم همین است.

البته در حال حاضر تنها یک قسمت از این سریال پخش شده است و ما باید حالا حالاها صبر کنیم تا بتوانیم نظری قطعی درباره وفادار بودن و جذابیت آن بدهیم. اما خواندن همین نظرات منتقدان و امتیازاتی که آن‌ها ثبت کردند، تا حدی به ما دلگرمی می‌دهد و ما را امیدوار می‌کند. هرچند که به‌هیچ عنوان نمی‌توان توجه دقیق به جزئیات، انتخاب بسیار خوب بازیگران و همچنین مشابه بودن تک تک صحنه‌های سریال با نسخه بازی را نادیده گرفت. داستان سریال از سال ۱۹۶۸ آغاز می‌شود و ما شاهد یک برنامه تلویزیونی هستیم که در آن کارشناسان در حال صحبت کردن درباره مسائل پزشکی و میزان خطرناک بودن ویروس‌ها، قارچ‌ها، باکتری‌ها و غیره هستند. کمی که صحبت ادامه پیدا می‌کند، به جاهای تاریک و ترسناکی می‌رسد و برنامه متوقف می‌شود.

آموزش استفاده از اسلحه به الی در سریال The Last of Us

در همین توقف، ما به سال ۲۰۰۳ می‌رویم که در آن جوئل ۳۶ ساله و جوان، به همراه دختر خود سارا و برادر خود تامی زندگی می‌کند؛ یک زندگی سه‌نفره‌ی آرام و بسیار دوست‌داشتنی که هیچ خطری آن را تهدید نمی‌کند. در همین حین که آن‌ها در حال گذراندن زندگی روزمره هستند، زمزمه‌هایی از یک سری خطرات در جامایکا و دیگر نقاط مختلف دنیا به گوش می‌رسد اما آن‌ها هم مثل خیلی از ما، به این اخبار و رفت‌وآمد زیاد پلیس و نشانه‌های دیگر توجه نمی‌کنند. اما خب همه‌ی ما می‌دانیم که چه چیزی انتظارمان را می‌کشد و این آرامش، نوید یک طوفان را به ما می‌دهد.

طولی نمی‌کشد که همه چیز ازاین‌رو به آن رو می‌شود و سریال، ما را وارد یک مارپیچ خطرناک می‌کند که پشت سر هم ماجراهای مختلفی رخ می‌دهد؛ ماجراهایی که سرانجام ما را به همان نقطه و اتفاقی می‌رساند که هیچکدام از ما دوست نداریم دوباره آن را تجربه کنیم... اما می‌دانیم که چیزی غیرقابل اجتناب است. اصلا همین اتفاق ناگوار و دردناک است که پایه‌گذار کلی صحنه‌ها و سکانس‌های قشنگ و دوست‌داشتنی می‌شود. بعد از آن، ما به ۲۰ سال بعد پرتاب می‌شویم که خط داستانی اصلی سریال را آغاز می‌کند. حالا دیگر مقدمه‌چینی‌ها تمام شده است و بالاخره جوئل با الی آشنا می‌شود.

سریال آخرین بازمانده از ما، از ۹ قسمت تشکیل می‌شود و هنوز فصل دوم آن به‌صورت قطعی تایید نشده است. به‌گفته‌ی سازنده‌ی سریال، اگر فصل اول به‌خوبی مورد استقبال قرار بگیرد، فصل دوم هم ساخته خواهد شد. بنابراین امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک، خبر تمدید شدن آن را هم بشنویم. درست است که ما در ابتدای متن به این موضوع اشاره کردیم که آثار خوبی براساس بازی‌های ویدیویی ساخته نشده است، اما تا دلتان بخواهد مجموعه‌های جذاب آخرالزمانی و اقتباسی (براساس کتاب‌های محبوب) وجود دارد؛ آثاری که می‌تواند گزینه‌های خیلی خوبی برای تماشا باشد.


سریال های مشابه سریال آخرین بازمانده از ما

فرد گیرافتاده در فروشگاه در فیلم مه

سریال The Mist

سریال مه

  • بازیگران: مورگان اسپکتور، آلیسا ساترلند و گاس برنی
  • ژانر:درام، اسرارآمیز و ترسناک
  • سال پخش: ۲۰۱۷

داستان این سریال حول محور یک خانواده می‌چرخد که در شهری کوچک زندگی می‌کنند؛ خانواده‌ای که به خاطر یک جنایت وحشیانه از هم پاشیده شده است. در همین حین که آن‌ها با این ماجراها درگیر هستند، یک مه وهم‌انگیز وارد شهر می‌شود و ارتباط آن‌ها را به‌طور کلی از سایر جهان و برخی اوقات با دیگر شهروندان هم قطع کرده است. خانواده، دوستان و دشمنان به یک سری همراهان غریبه تبدیل می‌شوند. آن‌ها با این مه اسرارآمیز و تهدیدهای آن مبارزه می‌کنند، در تلاش هستند تا اخلاق و سلامت عقل را حفظ کنند و از شکسته شدن قوانین جامعه جان سالم به در ببرند.


شخصیت های اصلی سریال Snowpiercer شبکه TNT و تصویر قطار بزرگ

سریال Snowpiercer

سریال برف‌شکن

  • بازیگران: جنیفر کانلی، داوید دیگز و مایکی سامنر
  • ژانر:درام، اکشن و علمی تخیلی
  • سال پخش: ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳

داستان هفت سال بعد از تبدیل شدن کل جهان به یک زمین بایر یخ‌زده جریان دارد. سریال حول محور بازمانده‌های بشریت تمرکز دارد که در قطاری غول پیکر و دائما در حال حرکت زندگی می‌کنند؛ قطاری که دور کره زمین می‌چرخد. جنگ طبقاتی، بی‌عدالتی اجتماعی و سیاست زنده ماندن، در این اثر اقتباسی زیر سؤال می‌رود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده