نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۲۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۶

واکنش منتقدان به فصل اول سریال The Last of Us

فصل اول سریال آخرین بازمانده از ما (The Last of Us) به‌زودی در شبکه اچ بی او نمایش داده می‌شود. این اثر توانست امتیازات بسیار خوبی را از منتقدان مطرح بگیرد.

سریال The Last of Us یا در زبان فارسی «آخرین بازمانده از ما» یکی از آثار جدید درام و پساآخرالزمانی شبکه HBO است که به‌دست نیل دراکمن، سازنده‌ی بازی‌های ویدیویی لست آو آس و نویسنده و کارگردان بااستعدادی به نام کریگ مازین ساخته شد. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم The Huntsman: Winter's War (شکارچی: جنگ زمستان)، فیلم Identity Thief (دزد هویت)، قسمت اول و دوم فیلم The Hangover (خماری) و صدالبته مینی‌سریال چرنوبیل اشاره کرد. از طرف دیگر هم این هنرمند در نویسندگی فیلم Borderlands (سرزمین‌های مرزی) نقش دارد که براساس همان سری بازی مشهور و محبوب ویدیویی ساخته می‌شود.

در سریال آخرین بازمانده از ما، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند پدرو پاسکال در نقش جول، بلا رمزی در نقش الی، گابریل لونا در نقش تامی، آنا تورو در نقش تس، مرلی دندریج در نقش مارلین، نیکو پارکر در نقش سارا و موری بارتلت در نقش فرانک و غیره به ایفای نقش پرداخته‌اند. سریال آخرین بازمانده از ما در تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۲۳ (صبح ۲۶ دی ۱۴۰۱) پخش خود را آغاز می‌کند. این سریال از ۹ قسمت تشکیل می‌شود و هنوز فصل دوم آن به‌صورت قطعی تایید نشده است. به‌گفته‌ی سازنده‌ی سریال، اگر فصل اول به‌خوبی مورد استقبال قرار بگیرد، فصل دوم هم ساخته خواهد شد. اثر مورد بحث تا این لحظه امتیاز ۸۴ را از بین ۲۶ بررسی ثبت‌شده در متاکریتیک به‌دست آورده است.

آموزش استفاده از اسلحه به الی در سریال The Last of Us

خود کریگ مازین و نیل دراکمن نگارش فیلمنامه‌ی سریال The Last of Us را برعهده داشتند. این سریال به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدها گرفت که اکثر آن‌ها هم نظر مثبتی راجع به اثر دارند. آن‌ها بیشتر از هر چیزی هنرنمایی بازیگران، نگارش فیلمنامه، طراحی تولید و موسیقی متن را مورد تحسین قرار دادند. برخی منتقدان آنقدر این مجموعه را دوست داشتند که چندین بار آن را به‌عنوان بهترین لایو اکشن اقتباسی از بازی‌های ویدیویی یا یکی از بهترین‌ها معرفی کردند. داستان آخرین بازمانده از ما براساس یک بازی ویدیویی با همین نام ساخته شده است که شرکت Naughty Dog به نویسندگی نیل دراکمن و با کارگردانی نیل دراکمن و بروس استریلی در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد. براساس صحبت‌های مازن انتظار می‌رود که در صورت چراغ سبز گرفتن ادامه‌ی سریال، بازی The Last of Us Part II به کارگردانی نیل دراکمن، طی فصل‌های دوم و سوم مورد اقتباس قرار بگیرد. هرچند هنوز خبری به‌صورت رسمی اعلام نشده است.

از طرف دیگر هم تا به این لحظه ۵۹ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر درام را تماشا کرده بودند، نظرات متفاوتی درباره‌ی آن داشتند و امتیاز کلی ۹۷ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند. از آن‌جایی‌که اخیرا سریال The Last of Us برای برخی منتقدان مطرح نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر بررسی فصل اول سریال The Last of Us از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت، اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این سریال را هم بخوانید:

داستان این سریال ۲۰ سال بعد از نابودی تمدن جریان دارد. جول استخدام می‌شود تا دختری ۱۴ ساله به نام الی را از منطقه‌ی قرنطینه خارج کند و به مقصد مورد نظر برساند.

جول غرق در افکار در سریال The Last of Us شبکه اچ‌بی‌اُ

حال بیایید با هم نگاهی به بررسی‌های منتشرشده از فصل اول سریال The Last of Us بیندازیم.

کریس واگنر | سان فرانسیسکو کرونیکل

۱۰۰ از ۱۰۰

این سریال فقط یک پیشرفت غیرمنتظره در اقتباس بازی‌های ویدیویی نیست؛ یک سریال فوق‌العاده حساب می‌شود، تمام.

راس بونالم | کولایدر

۱۰۰ از ۱۰۰

دراکمن و مازین این داستان فراموش نشدنی را در دست گرفتند و آن را غنی‌تر و تاثیرگذارتر کردند؛ به ما اجازه دادند که با این دنیا و شخصیت‌ها، به شکلی زندگی کنیم که چنین تجربه‌ای را با بازی نداشتیم. سریال The Last of Us یک موفقیت بزرگ است و در این جهان به‌شدت تاریک، مازین و دراکمن نوری را به ما نشان می‌دهند که این داستان را چند برابر قوی‌تر می‌کند.

جان ناگنت | امپایر

۱۰۰ از ۱۰۰

به‌راحتی می‌توان این سریال را بهترین اقتباس از بازی‌های ویدیویی دانست؛ اثری که داستان آخرالزمانی بازی را عمیق‌تر می‌کند، درحالی‌که به عمق احساسی آن وفادار می‌ماند. درست همانند بازی The Last of Us، این سریال هم یک شاهکار است.

تری ترونز | مجله پیست

۹۵ از ۱۰۰

شخصیت‌های پیچیده با بازی‌های خیره‌کننده، یک داستان فوق‌العاده و فیلمنامه‌ای بسیار احساسی و درگیرکننده ترکیب شده است. همین ترکیب طلایی باعث می‌شود که The Last of Us به یک سریال درخشان تبدیل شود که اکنون الگوی تمام اقتباس‌هایی است که بعد از این ساخته می‌شوند و منبع آن‌ها بازی‌های ویدیویی هستند.

شگفتی جول از صحبت‌های الی در سریال The Last of Us

برایان تالریکو | راجر ایبرت

۸۰ از ۱۰۰

نتیجه این زحمات، سریالی است که در وهله اول داستان فوق‌العاده بازی را چندین برابر تقویت می‌کند و در وهله دوم به شکلی این بازی ویدیویی را جدی می‌گیرد که تا به امروز هیچ اقتباسی منبع خود را جدی نگرفته است. این سریال بیشتر شبیه به آثار کورمک مک‌کارتی است تا پال دبلیو. اس. اندرسون. این سریال هم به درد طرفداران قدیمی بازی می‌خورد و هم کسانی را که سال‌ها پیش کنترلرهای خود را کنار گذاشتند، راضی می‌کند.

دنیل داداریو | ورایتی

۸۰ از ۱۰۰

سریال The Last of Us بیش از حد به صحنه‌های اکشن تکیه می‌کند؛ صحنه‌هایی که بر سورئالیسم عجیب و غریب افراد آلوده تاکید دارد. اما چیزی که در زیر این هرج‌و‌مرج نهفته است، پیوند تازه بین جول (مردی بی‌خانواده که ماموریتی بزرگ دارد) و الی در حال شکل‌گیری است و باید از او محافظت کند. با هنرنمایی پاسکال و رمزی و همچنین نگارش قدرتمند، این پویایی با احساسات و حس زندگی می‌درخشد.

جودی برمن | تایم

۷۰ از ۱۰۰

سریال آخرین بازمانده از ما به نوبه‌ی خود چشمگیر و دلخراش، وحشیانه و دلگرم‌کننده است. از هنرنمایی بازیگران گرفته تا داستان‌سرایی و عناصر زیبایی‌شناختی، همگی این اقتباس را عالی کردند. اما در عین حال این مجموعه از مخاطبان خود می‌خواهد بدبختی انسان‌های دیگر را درک کند و ببیند؛ بدون اینکه بخواهد چیز بیشتری نسبت به سریال‌های مشابه خود بیان کند.

پت براون | مجله اسلنت

۵۰ از ۱۰۰

در پایان، این سریال با حذف گیم‌پلی از چنین سبک بازی زنده و جذابی که پر از استعاره‌های سینمایی و تلویزیونی است، بیشتر تبدیل به جسمی می‌شود که فقط گوشت است و هیچ استخوانی ندارد.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فصل اول سریال The Last of Us نمراتی را کسب کرد که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری خیلی خوب، جذاب و سرگرم‌کننده بدانیم. اگر با مطالعه‌ی مقدمه‌ی مقاله و دیدگاه‌های منتقدها احساس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه‌ی شما است، ما هم آن را به شما دوستان خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده