// شنبه, ۱۸ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۹

معرفی سریال Man vs. Bee | مستربین در برابر یک زنبور

روان اتکینسون، کمدین و بازیگر سرشناسش کمدی اسلپ‌استیک (Slapstick) جدیدی ساخته است که می‌توانید راحت و بدون دغدغه آن را همراه‌ با خانواده تماشا کنید. با معرفی این مینی سریال همراه زومجی باشید.

روان اتکینسون دوست‌داشتنی که ما او را با نام مستر بین به‌خاطر می‌آوریم در مینی سریال Man Vs Bee نقش یک سرایدار موقت را بازی می‌کند. درگیری او با یک زنبورعسل هرج‌ومرجی واقعی و خنده‌دار می‌آفریند. انسان در مقابل زنبور عسل اولین نمایش روآن اتکینسون در نتفلیکس است. او این فیلم را با همکاری ویل دیویس ساخته است. این مینی سریال ٩ قسمتی در تاریخ ۲٤ جوئن ۲٠۲۲ (۳ تیر ۱٤٠۱) از نتفلیکس اکران شد.

روان اتکینسون در سریال مرد در برابر زنبور

طرح این سریال به‌سادگی عنوان آن است. رگه‌های کمدی دهه ٩٠، کمدی‌های چون شکار موش Mousehunt (1997) یا تنها در خانه کاملاً در این سریال مشهودند. ترور، پدری دوست‌داشتنی اما بی‌دست‌وپا است که شغل جدیدی به‌عنوان یک سرایدار موقت پیدا کرده است. اولین مأموریت شغلی او، مراقبت از یک عمارت مجلل پر از آثار هنری گران‌بها، ماشین‌های کلاسیک و سگی دوست‌داشتنی به نام کاپ کیک است. وقتی یک زنبورعسل، مزاحم ترور می‌شود، اوضاع به هم می‌ریزد. آیا ترور می‌تواند اوضاع را با آرامش مدیریت کند یا رقابت‌جویی او برایش مشکل‌ساز می‌شود؟

انسان دربرابر زنبورعسل، ماجرایی آشفته و بی‌نظیر است و شباهت زیادی با دوران اوج اتکینسون، یعنی دوران مستر بین دارد. در ٩ قسمت این سریال، ترکیبی از هرج‌ومرج و کمدی مخصوص روان اتکینسون به نمایش در می‌آورد. مرد دربرابر زنبورعسل اشارات کوچکی به کمدی‌های معروف سبک خودش، به‌خصوص به «مستر بین» دارد. مثلاً در یکی از اپیزودهای مستر بین، یک زنبور کوچک روی کیک او می‌نشیند و او را آزار می‌دهد. می‌توان گفت این مینی سریال نسخه گسترش‌یافته همان سکانس است.

بعد از مجموعه موفق و اندکی احمقانه «جانی انگلیسی» بود که روان اتکینسون و ویل دیویس دریافتند همکاری‌شان با یکدیگر بدل به خلق آثار فوق‌العاده‌ای می‌شود؛ بنابراین این دو بار دیگر با یکدیگر متحد شدند تا کمدی جدیدی خلق کنند؛ از همین رو می‌توان از مرد دربرابر زنبورعسل انتظار یک کمدی شیرین و جذاب مانند جانی انگلیسی داشت.

روان اتکینسون بارهاوبارها استعداد درخشان خود در کمدی را به مخاطبان ثابت کرده است. استعداد او هم در مجموعه مستر بین و هم در مجموعه فیلم‌های جانی انگلیسی است که نزدیک به نیم میلیارد دلار در سرتاسر جهان فروخته، کاملاً مشهود است.

تروور بینگلی در حال آتش زدن خانه مجلل

روان اتکینسون، کمدین بریتانیایی، دهه‌ها است که به‌خاطر نقش افسانه‌ای‌اش در نقش مستر بین شناخته شده است. پس دور از ذهن نیست که کمی از خصوصیات احمقانه مستر بین در ترور بینگلی نمایان شوند. ترور به‌طورقطع خیلی بیشتر از مستر بین صحبت می‌کند اما جنس طنز و کمدی این دو کاراکتر یکی است.یعنی کمدی اسلپ‌استیک (Slapstick). در این نوع کمدی بیشتر از آنکه کلام خنده‌داری بیان شود، زبان بدن، موقعیت و شرایط خنده‌دار است. از بارزترین نمونه‌های این کمدی می‌توان به مستر بین و لورل و هاردی اشاره کرد. اتکینسون ترجیح می‌دهد جای شوخی‌های کلامی را با زبان بدن گنگ و احمقانه پر کند و بیننده را به شیوه جدیدی بخنداند. در مرد علیه زنبورعسل ما شاهد داستان خنده‌دار و جدیدی از روان اتکینسون هستیم. داستانی متفاوت و درعین‌حال نوستالژیک.

مرد دربرابر زنبورعسل با سرعت و زمان‌بندی دقیقی پیش می‌رود و با پذیرفتن پیش‌فرض اصلی خود، بیننده را سوار بر ترن هوای خنده و هیجان، با خود همراه می‌کند اما بنا به دلایلی نمی‌تواند به اوج شکوفایی آثاری چون Mr. Bean یا Johnny English برسد.

نکته مثبت و قدرتمند سریال مرد دربرابر زنبورعسل، شخصیت‌پردازی ترور است. با اضافه‌کردن یک داستان پس‌زمینه کوچک به شخصیت ترور ،شخصیت او از مردی که به‌صورت اتفاقی دچار مشکلات غیرقابل‌حل شده فاصله گرفته و شکل جدیدی به خود می‌گیرد. ترور از همسرش طلاق‌گرفته است و در خلال گفتگوهای ویدیووی او با همسر سابق و دخترش متوجه می‌شویم که ترور از خیلی پیش‌تر رفتار وسواسی و توهم‌آمیز داشته است؛ لذا دور از ذهن نیست که چنین مردی در حفظ شغلش دچار مشکل شده، یا در مواجه با یک مشکل کوچک دست به تصمیمات عجولانه و آتشین زده و دچار جنونی غیرقابل‌کنترل شود.

می‌توان گفت که این مینی سریال درواقع یک مینی فیلم برش خورده است. علت برش خوردن فیلم، افزایش انرژی صحنه و بالا بردن تنش است و آنچه به این اثر ارزش می‌بخشد ریتم و صحنه‌سازی آن است. این سریال شامل نه قسمت ۱٠ تا ۲٠ دقیقه‌ای است و تماشای آن بدون حساب تیتراژ هر قسمت جیزی حدود ٨٠ دقیقه طول می‌کشد.

حالا که با سریال مرد دربرابر زنبورعسل آشنا شده‌اید، تصمیم داریم شما را با سه مجموعه کمدی دیگر آشنا کنیم. اگر از سبک مخصوص روان اتکینسون لذت می‌برید یا به‌دنبال کمدی‌های جذاب دهه ٩٠ میلادی هستید حتماً به تماشای مجموعه‌های زیر بنشینید.


سریال های مشابه سریال مرد در مقابل زنبور

روان اتکینسون در سریال مستر بین

سریال Mr. Bean

سریال مستر بین

بازیگران: روآن اتکینسون، رابین دریسکول، ماتیلدا زیگلر

سال پخش: ۱٩٩٠ تا ۱٩٩٥

خلاصه داستان: مستر بین، مردی کودک مآب و دمدمی‌مزاج است که برای انجام‌دادن ساده‌ترین کارهای روزانه هم مشکل دارد. او برای حل مشکلاتش عجیب‌ترین راه‌حل‌ها را پیدا می‌کند. مستر بین مردی عجیب است. کسی نمی‌داند او اهل کجاست و حتی نمی‌دانیم شغلش چیست و از کجا در آمد دارد. مستر بین در هیچ قسمتی مشغول به کار نیست. ما بیشتر او را در خانه، اوقات فراغت یا قرارهای اجتماعی روزانه‌اش، مانند دندانپزشکی، امتحان، استخر یا کلاس کاراته ملاقات می‌کنیم. مستر بین از آن آدم‌هایی است که خیلی فکر نمی‌کند و وقتی مغزش را به کار می‌اندازد، راه‌حل‌های غیرمعمول برای مشکلات معمولی پیدا می‌کند. برای همین هم برخی از راه‌حل‌هایش مشکلات بیشتری خلق می‌کنند. همین تناقض بیننده را به خنده می‌اندازد. برخی ممکن است مستر بین را مردی ناسازگار با جامعه بدانند. او درکنار مردم متمدن رفتارهای احمقانه بروز می‌دهد و عجیب‌ترین کارهارا می‌کند. بااین‌حال همه موافقد که او مردی دوست‌داشتنی است.


عکس سریال عشق و هرج و مرج

سریال Love and anarchy

سریال عشق و آنارشی

بازیگران: آیدا انگول، بیورن موستن، کارلا شهن

سال پخش: ۲٠۲٠

خلاصه داستان: سریال Love and anarchy یک کمدی عاشقانه درباره عشقی است که با هنجارهای اجتماعی نمی‌خواند. سوفی مادر دو فرزند و تاجری موفق است. اما از زندگی متاهلی‌اش ناراضی است. مکس، برنامه‌نویس جوانی است که دوست دارد با همکارانش شوخی کند. آشنایی این دو دیدگاهشان به زندگی را دستخوش تغییر می‌کند. این سریال عشق و یافتن شریک زندگی را از دریچه‌ای نو می‌نگرد. این سریال بیننده را با مضامینی نظیر صداقت با خود، ایستادگی، نترس بودن و انجام کاری که دوست دارد درگیر می‌کند.


عکس سریال همه ریموند را دوست دارند

سریال Everybody Loves Raymond

سریال همه ریموند را دوست دارند

بازیگران: ری رومانو، پاتریشیا هیتون، برد گرت

سال پخش: ۱٩٩٦ تا ۲٠٠٥

خلاصه داستان: این سریال بلند ٩ فصلی یکی از محبوب‌ترین کمدی‌های زمان خودش است که موفق شد از کلیشه‌های مبتذل آن زمان اجتناب کند. سریال درباره مردی به نام ریموند بارون، روزنامه‌نگار روزنامه ورزشی است. ری (ریموند) مردی شوخ‌طبع است که اکثر موفقیت‌های زندگی را جدی نمی‌گیرد و آن‌ها را به شوخی تبدیل می‌کند. این سریال در زمان پخش در بین خنده‌دارترین مجموعه‌های کمدی تلویزیونی رتبه ٤٩ را دریافت کرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده