نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۱

مهمترین فیلم ها و سریال های تیر ۱۴۰۱ | از تاریخ پخش تا خلاصه داستان

در این مقاله قصد داریم چند مورد از شاخص‌ترین فیلم و سریال‌هایی را که قرار است در ماه تیر سال ۱۴۰۱ به‌دست ما برسند و شما می‌توانید همان روز تماشایشان کنید به شما معرفی کنیم.

ماه تیر یکی از آن ماه‌هایی است که اکثرا امتحانات خود را به پایان رساندند و حالا می‌خواهند دلی از عزا در بیاورند؛ خصوصا که تیرماه امسال پر از فیلم و سریال‌های جدید و بسیار جذاب است. حالا در این مقاله ما ۴ مورد فیلم و ۵ مورد سریال خیلی جذاب و بسیار هیجان‌انگیزی را که در تیرماه قرار است از سرویس‌های استریم مختلف پخش شوند، به شما معرفی می‌کنیم.

برای حمایت از زومجی لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

البته مراقب اسپویل شدن هم باشید زیرا ممکن است در معرفی فصل جدید سریال‌ها، بخشی از فصل‌های قبل هم برای شما آشکار شود؛ بنابراین هنگام مطالعه‌ی مقاله، حتما به این موضوع توجه داشته باشید. اگرچه فیلم‌هایی مثل Thor: Love and Thunder (ثور: عشق و تند)، فیلم Elvis (الویس)، و انیمیشن Lightyear (لایت‌یر) و آثار مهم زیاد دیگری قرار است در این ماه اکران شوند، اما ما در این مقاله فقط به آنهایی اشاره می‌کنیم، که قرار است همزمان با انتشار به‌دست ما هم برسند و ما هم از تماشای آن‌ها لذت ببریم.


فیلم های تیر ماه ۱۴۰۱

جویی کینگ با لباس‌هایی آلوده و پاره شده در فیلم The Princess

۱- فیلم The Princess

فیلم شاهدخت

تاریخ: ۱۰ تیر

محل پخش: هولو و دیزنی پلاس

ما در این فیلم یک شاهزاده خوشگل و بااراده داریم که قرار است به زور با یک آدم روانی و بی‌رحمی که نامزد کرده، ازدواج کند. اما خب از آنجایی که خود این دخترِ بیچاره راضی به این ازدواج نیست، او را می‌دزدند و در برج دورافتاده‌ی قلعه‌ی پدرش حبس می‌کنند. شاهزاده‌ی قصه‌ی ما متوجه می‌شود که این خواستگار روانی و کینه‌توزی که دارد، می‌خواهد تاج و تخت پدرش را تصرف کند. برای همین هم تصمیم می‌گیرد که به هر قیمتی از خانواده خودش مراقبت کند و پادشاهی خود را نجات دهد. از جمله بازیگران اصلی این اثر جذاب می‌توان به جوئی کینگ، دامینیک کوپر، اولگا کوریلنکو و هنرمندان بااستعداد دیگری اشاره کرد.

انیمیشن The Sea Beast

۲- فیلم The Sea Beast

فیلم هیولای دریا

تاریخ: ۱۷ تیر

محل پخش: نتفلیکس

وقتی یک دختر کوچک قاچاقی وارد کشتی یک شکارچی افسانه‌ای می‌شود، اتفاقات جالبی رخ نمی‌دهد. اما در این اثر متفاوت، آن‌ها با هم به دل دریا می‌زنند و یک ماجراجویی حماسی را در آب‌های ناشناخته شروع می‌کنند. حالا سؤال این است که این شکارچی دقیقا چه چیزی شکار می‌کند؟ هیولاهای دریایی... در وهله‌ی اول مشخص نیست که هیولاهای دریایی دقیقا چه چیزهایی هستند و چه توانایی‌هایی دارند اما این انیمیشن قصد دارد کامل به ما نشان دهد. آن‌ها قرار است با کمک هم تاریخ‌ساز شوند؛ آن هم در دوره‌ای که هیولاهای ترسناک در دریاها پرسه می‌زنند و شکارچی‌های هیولا، یک سری قهرمان مشهور محسوب می‌شوند.


کریس ایوانز در نقش لوید هانسن در فیلم The Gray Man۳- فیلم The Gray Man

فیلم مرد خاکستری

تاریخ: ۲۴ تیر

محل پخش: نتفلیکس

مرد خاکستری یک فیلمِ اکشن و دلهره‌آور با بازی کریس ایوانز، رایان گاسلینگ و آنا دی آرماس و هنرمندان دیگر است. یکی از مهم‌ترین نکته‌های این فیلم، درکنار بازیگران آن، کارگردانی برادران روسو است که ما آن‌ها را با سری فیلم Avengers (انتقام جویان) می‌شناسیم. ماجرا از این قرار است که فردی به نام کورت جنتری ملقب به سیرا سیکس یکی از ماموران سابق سازمان سیا است که زمانی بهترین سوداگرِ مرگ حساب می‌شد. بعد از فرار از زندان و استخدام توسط یکی از مربی‌های قدیمی، حالا باید از دست سازمان فرار کند؛ آن هم زمانی‌که یکی از بهترین ماموران دیگر یعنی لیوید هانسن از طرف سازمان او را تحت تعقیب قرار داده است و هیچ چیز نمی‌تواند او را دربرابر دستگیر کردن کورت جنتری متوقف کند.


داکوتا جانسون با لباسی نقره‌ای رنگ در نقش آن الیوت در فیلم persuasion

۴- فیلم Persuasion

فیلم ترغیب

تاریخ: ۲۴ تیر

محل پخش: نتفلیکس

فیلم ترغیب یک درام بسیار جذاب به شمار می‌رود که براساس رمان محبوب و مشهور جین آستین ساخته شده است. داستان درباره آن الیوت است که به همراه خانواده‌ی پرافاده‌ی خود زندگی می‌کند؛ خانواده‌ای که در آستانه‌ی ورشکستگی قرار دارند. آن الیوت زنی است که اصلا نمی‌تواند با حساسیت‌های دنیای مدرن کنار بیاید و خودش را با آن‌ها وفق بدهد. در سوی دیگر فردریک ونتورث پسر باهوشی است که آن یک بار او را از زندگی‌اش بیرون کرده بود اما حالا دوباره دوست داره وارد زندگی این دختر جوان بشود و دلش را به‌دست بیاورد. حالا آن الیوت باید بین پشت سر گذاشتنِ گذشته‌ی خود و گوش کردن به خواسته‌ی قلبی‌اش، یک انتخاب درست انجام دهد. داکوتا جانسون، کازمو جارویس و ریچارد ای. گرنت از بازیگران اصلی این فیلم درام به شمار می‌روند.


سریال های تیر ماه ۱۴۰۱

اما حالا به سراغ سریال‌ها برویم. همین اول کار بهتر است دو سریال خیلی مهم را که قطعا بسیاری از شما منتظرش هستید، یادآوری کنیم. دو قسمت آخر سریال Stranger Things (اتفاقات ناآشنا) روز ۱۰ تیر و نیمه دوم فصل آخر سریال Better Call Saul (بهتر است با ساول تماس بگیری) از ۲۰ تیر شروع می‌شود. مراقب باشید که آن‌ها را از دست ندهید.

اعضای آکادمی آمبرلا در قسمت اول سریال The Umbrella Academy

۱- سریال The Umbrella Academy

سریال آکادمی آمبرلا

تاریخ: ۱ تیر

محل پخش: نتفلیکس

سریال آکادمی آمبرلا حول محور یک خانواده‌ی عجیب و غریب می‌چرخد که هر کدام از فرزندان این خانواده یک قدرت ماورایی دارند؛ تک تک این خواهر و برادرها به سرپرستی گرفته شدند و در بزرگسالی به یک سری ابرقهرمان تبدیل شدند. آن‌ها با اینکه آنقدرها هم دل خوشی از هم ندارند، اما دور هم جمع می‌شوند تا رمز و راز مرگ پدر خود را کشف کنند. اما در همین مسیر، با خطرها و تهدیدهای مختلف برخورد می‌کنند که پشت سر هم ماجراهای مختلفی را برای آن‌ها رقم می‌زند. الیوت پیج، تام هاپر، رابرت شیهان از بازیگران اصلی این تیم هستند. حالا در فصل جدید قرار است طبق معمول با تهدیدها و خطرهای دیکری دست‌وپنجه نرم کنند که زمینه‌اش را قسمت‌های پایانی فصل قبل چیده بودند.


پروفسور در سریال Money Heist: Korea – Joint Economic Area

۲- سریال Money Heist: Korea – Joint Economic Area

سریال سرقت پول: کره – منطقه اقتصادی مشترک

تاریخ: ۱ تیر

محل پخش: نتفلیکس

سریال سرقت پول: کره – منطقه اقتصادی مشترک، همان‌طور که از اسم این مجموعه هم حدس زدید، یک سریال کره ای جدید برای شبکه نتفلکیس است که مثل همان نسخه اصلی سرقت پول، در یک دنیای ساختگی جریان دارد. این مجموعه کره‌ای یک وضعیت بحران گروگانگیری را در شبه جزیره کره به تصویر می‌کشد که شامل یک استراتژیست نابغه و افرادی با شخصیت‌ها و توانایی‌های مختلف هستند. نسخه اسپانیایی مانی هایست که حسابی موفق شد و رکوردهای مختلف زیادی را در سرویس استریم نتفلیکس به نام خود ثبت کرد. انتظار می‌رود که نسخه‌ی کره‌ای هم به همان اندازه موفق شود. البته باید منتظر بود و دید!


خارج شدن مگس از دهان یک ربات در فصل چهارم سریال Westworld

۳- سریال Westworld

سریال دنیای غرب

تاریخ: ۵ تیر

محل پخش: اچ بی او

فصل چهارم دنیای غرب یا همان وست ورلد، یکی از مهم‌ترین موارد این فهرست به حساب می‌آید. در این فصل ایوان ریچل وود، تندی نیوتون، اد هریس، جفری رایت و غیره همچنان از بازیگران اصلی تیم هستند. فصل چهارم این مجموعه به‌عنوان «اودیسه‌ای تاریک درباره سرنوشت حیات آگاه روی زمین» توصیف شده است. این فصل هم مثل فصل قبل ۸ قسمت دارد و امیدواریم که بتواند سریال را دوباره به دوران اوج خود برگرداند. زیرا فصل اول و دوم حسابی موفق بود و توانست بیننده‌های زیادی را سمت این شبکه بکشاند و امتیازهای خوبی به‌دست بیاورد. اما عملکرد فصل سوم، یک چیزی حدود نصف دو فصل قبلش بود و نتیجه‌ی ضعیفی را برای تیم سازنده آورد.


سلنا گومز در نقش میبل مورا در حال پیاده روی و گوش دادن به موسیقی در قسمت اول سریال Only Murders in the Building

۴- سریال Only Murders in the Building

سریال فقط قتل‌های داخل ساختمان

تاریخ: ۷ تیر

محل پخش: هولو

می‌گویند دنبال هر چیزی که باشید همان را هم جذب می‌کنید؛ قضیه‌ی سه شخصیت اصلی سریال تنها کشتار درون ساختمان است. سه غریبه که علاقه‌ی خیلی زیادی به جنایات واقعی دارند، ناگهان متوجه می‌شوند که در یک جنایت واقعی گیر افتادند. در ساختمان آن‌ها یک قتل رخ می‌دهد که شک این سه نفر را هم جلب می‌کند. برای همین هم تلاش می‌کنند که از سر و ته این قضیه سر در بیاورند اما به یک نتیجه جدید می‌رسند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند که همزمان یک پادکست هم ضبط کنند تا همه چیز مستند شود. داستان فقط همین چیزی که تعریف کردیم نیست و به مرور زمان همه چیز خیلی جذاب‌تر می‌شود.


پوستر سریال American Horror Stories

۵- سریال American Horror Stories

سریال داستان‌های ترسناک آمریکایی

تاریخ: ۳۰ تیر

محل پخش: هولو

شما هم داستان ترسناک دوست دارید؟ پس این مورد مخصوص خود شما است. سریال داستان‌های ترسناکِ آمریکایی، یک مجموعه آنتولوژی حساب می‌شود که هر قسمت آن یک داستان مستقل دارد و به‌صورت عمیق وارد افسانه‌ها، اسطوره‌ها و روایت‌های ترسناکِ مختلف می‌شود؛ داستان‌هایی که هیچ ارتباطی با هم ندارند. این سریال که توسط رایان مورفی ساخته شده، سومین عضو از مجموعه‌ی رسانه‌ایِ داستان آمریکایی (American Story) است؛ یعنی اسپین آف مستقیم سریال داستان ترسناک آمریکایی (American Horror Story). مت بومر، سیلیا فینکلستاین، نائومی گروسمن و غیره از بازیگران اصلی تیم هستند. این فصل ۸ تا قسمت دارد و در کل امتیازات متوسطی را از منتقدان گرفته است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده