بهترین فیلم های رزمی | از اژدها وارد می شود تا ایپ من

بهترین فیلم های رزمی | از اژدها وارد می شود تا ایپ من

دوشنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۸

از فیلم های جکی چان و بروس لی گرفته تا فیلم ماتریکس و بیل را بکش؛ در این مقاله به معرفی بهترین فیلم های رزمی خواهیم پرداخت. با زومجی همراه باشید.

فیلم‌های رزمی از دهه‌های دور سینما همیشه یکی از ژانرهای محبوب میان دوست‌داران فیلم‌های اکشن به‌شمار می‌رفت و به‌شمار خواهد رفت. از فیلم‌های شرقی مانند اژدها وارد می‌شود گرفته تا فیلم‌های غربی مانند ماتریکس و Kill Bill همگی از فیلم‌های بسیار محبوب این ژانر قلمداد می‌شوند. ژانری که بازیگران بزرگی در آن ایفای نقش کرده‌اند و همگی آن‌ها برای همیشه در ذهن سینما دوستان باقی خواهند ماند؛ بازیگرانی مانند جت لی، جکی چان و بروس لی فقید که همگی از تاثیرگذارترین بازیگران فیلم های رزمی هستند.

در این مقاله تصمیم گرفتیم تا نگاهی داشته باشیم به بهترین فیلم های رزمی. فیلم‌هایی که درمیان سیل عظیمی از فیلم‌های خوب رزمی از محبوب‌ترین‌ها و تاثیرگذارترین‌ها تلقی می‌شوند تا اگر به فیلم های رزمی علاقه دارید بتوانید با فیلم‌های بیشتری در این ژانر آشنا شوید و آن‌ها را تماشا کنید.

«توجه: فیلم‌های حاضر در این مقاله براساس نظریه تیم تحریریه سایت زومجی انتخاب و رتبه‌بندی شده‌اند»


بهترین فیلم های رزمی

کاور سینمایی فیلم فوتبال شائولین

۴۰. فیلم Shaolin Soccer

فیلم فوتبال شائولین

  • کارگردان: استیون چو
  • نویسنده: استیون چو
  • بازیگران: استیون چو، ژائو وی، دنی چان، پاتریک تسه
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۱ میلادی
  • میانگین امتیازات Shaolin Soccer در IMDB: ۷.۳ از ۱۰

مقاله بهترین فیلم‌های رزمی را با فیلمی شروع می‌کنیم که نه‌تنها یکی از بهترین فیلم‌های این ژانر به‌شمار می‌رود که در کشور ما هم بسیار محبوب است. همه ما در کودکی با تماشای فیلم فوتبال شائولین حداقل یک بار سعی کردیم در کوچه و خیابان مثل شخصیت‌های این فیلم فوتبال بازی کنیم ولی خب همیشه در این راه به بن‌بست رسیدیم. فیلم Shaolin Soccer در سال ۲۰۰۱ به تهیه‌کنندگی یئونگ کووک فای توسط استودیو Universe Entertainment با بودجه‌ای ۱۰ میلیون دلاری تولید شد و در گیشه‌های سینما فروش خوب ۴۳ میلیون دلاری را پشت‌سر گذاشت.

داستان این فیلم همان‌طور که از اسمش می‌توان حدس زد درباره فوتبال جریان دارد ولی نه آن فوتبال معمولی که همه ما می‌شناسیم. داستان درباره یکی از راهب‌های قدیمی معبد شائولین است که با متحد کردن برادرانش قصد دارد با کمگ گرفتن از نیروهای ابرانسانی آن‌ها در مسابقات فوتبال پیروز شود و در این مسیر کونگ‌فو شائولین را درمیان مردم رواج دهد.


کاور فیلم Flash Point با حضور دانی ین

۳۹. فیلم Flash Point

فیلم نقطه اشتعال

  • کارگردان: ویلسون ییپ
  • نویسنده: نیکول تنگ
  • بازیگران: دانی ین، لوئیس کو، کولین چو، شینگ یو
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۷ میلادی
  • میانگین امتیازات Flash Point در IMDB: ۶.۷ از ۱۰

با حضور بازیگرانی مانند دانی ین و کولین چو فیلم Flash Point را می‌توانیم فیلمی سرگرم‌کننده و باکیفیت در ژانر رزمی بدانیم. فیلمی که پس از اکران در سال ۲۰۰۷ نقدهای ضد و نقیض زیادی دریافت کرد ولی بااین‌حال اکثر افرادی که آن را تماشا کرده بودند از آن راضی بودند. این فیلم با بودجه‌ای بسیار کم و معادل با ۱۰ میلیون دلار هنک‌کنگ یا به عبارت بهتر معادل با ۱.۵ میلیون دلار آمریکا به تهیه‌کنندگی دانی ین تولید شد و خیلی سریع به محبوبیت زیادی دست پیدا کرد.

داستان فیلم درباره ماموری کاربلد جریان دارد که در نقش مامور مخفی به گروهی کوچک ولی درعین‌حال بسیار خطرناک نفوذ می‌کند. این باند تبهکاری که ترکیبی از افراد چینی و ویتنامی آن را شکل داده‌اند دست به انجام انواع و اقسام خلاف‌های کوچک و بزرگ می‌زنند و به‌همین‌دلیل این مامور مخفی قصد دارد مقابل آن‌ها بایستد. بااین‌حال او نه‌تنها باید از فاش شدن هویت خودش جلوگیری کند که باید با خطرات بزرگی که خودش و خانواده او را تهدید می‌کنند نیز روبه‌رو شود.


کاور فیلم Undisputed 3: Redemption با حضور شخصیت بویکا

۳۸. فیلم Undisputed 3: Redemption

فیلم شکست ناپذیر ۳: رستگاری

  • کارگردان: آیزاک فلورنتین
  • نویسنده: دیوید نیو وایت
  • بازیگران: اسکات ادکینز، مایکل شانون جنکینز، مارک ایوانز، روبرت کوستانزو
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۰ میلادی
  • میانگین امتیازات Undisputed 3: Redemption در IMDB: ۷.۴ از ۱۰

پس از محبوبیت بسیار زیاد فیلم Undisputed 2: Last Man Standing درمیان اهالی سینما و به‌خصوص علاقه‌مندان فیلم‌های رزمی و اکشن قسمت بعدی این مجموعه یعنی فیلم Undisputed 3: Redemption ساخته شد. فیلمی بزرگسالانه که دقیقا مانند قسمت قبلی خود پر شده از نبردهای هیجان‌انگیز و زد و خوردهای خونینی که عاشقان اینگونه فیلم‌ها را می‌تواند به تمام خواسته‌هایشان برساند. فیلم Undisputed 3: Redemption در سال ۲۰۱۰ میلادی به تهیه‌کنندگی اسراییل لینگل توسط استودیو Nu Image تولید و توسط Warner Home Video روی پرده سینماها رفت.

این فیلم نه‌تنها توانست طرفداران نسخه قبلی خود را راضی نگه دارد که باعث شد افراد بسیاری را عاشق فیلم‌های رزمی و به‌خصوص این مجموعه سینمایی کند. اگر به‌طور خلاصه قصد داشته باشیم به داستان این فیلم اشاره‌ای هرچند کوچک داشته باشیم بدون شک قسمت‌های مهمی از فیلم قبلی این مجموعه یعنی فیلم Undisputed 2: Last Man Standing برای شما اسپویل خواهد شد که به‌همین‌دلیل تصمیم گرفتیم از اشاره به داستان این فیلم خودداری کنیم. بااین‌حال اگر هنوز فیلم‌های این مجموعه محبوب در ژانر فیلم‌های رزمی را تماشا نکرده‌اید، تماشای آن‌ها را در الویت قرار دهید تا با شخصیت یوری بویکا از لحظه‌لحظه یک فیلم رزمی لذت ببرید.


فیلم سینمایی Come Drink with Me

۳۷. فیلم Come Drink with Me

فیلم بیا و با من بنوش

  • کارگردان: کینگ هو
  • نویسنده: کینگ هو
  • بازیگران: چنگ پی پی، جکی چان، الیوت نگوک، کو فنگ، الن چویی چونگ سان
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۶۶ میلادی
  • میانگین امتیازات Come Drink with Me در IMDB: ۶.۹ از ۱۰

به یکی از قدیمی‌ترین فیلم‌های فهرست بهترین فیلم های رزمی تاریخ رسیدیم. فیلم Come Drink with Me یکی از آن فیلم‌هایی قلمداد می‌شود که در مسیر شکوفایی فیلم‌های رزمی نقش مهمی داشت و محبوبیت فیلم‌های شرقی را در غرب و در اروپا افزایش داد. همچنین این فیلم یکی از نخستین تجربه‌های نقش‌آفرینی جکی چان در فیلم‌های رزمی قلمداد می‌شود. این فیلم در سال ۱۹۶۶ به تهیه‌کنندگی ران ران شاو توسط استودیو Shaw Brothers Studio در هنگ‌کنگ تولید شد.

در کشور فرانسه بیش از ۱۳ هزار بلیط سینما برای این فیلم فروخته شد که افزایش محبوبیت فیلم‌های رزمی در اروپا را به‌خوبی نشان می‌دهد. داستان فیلم درباره گروهی جریان دارد که رزمی‌کاران فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شوند و خواسته‌هایی دارند که برای رسیدن به آن‌ها دست به هرکاری می‌زنند. آن‌ها برای رسیدن به این خواسته‌ها تصمیم می‌گیرند پسر فرمانده آن شهر را بدزدند تا از این طریق و با باج‌خواهی بتوانند خواسته‌های خودشان را برآورده کنند.


کاور سینمایی فیلم kickboxser با بازی ژان کلود ون دم

۳۶. فیلم Kickboxer

فیلم کیک‌بوکسور

  • کارگردان: مارک دیسال
  • نویسنده: گلن ای. بروک
  • بازیگران: ژان کلود ون دم، دنیس الکسیو، دنیس چان، میشل قیسی
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۸۹ میلادی
  • میانگین امتیازات Kickboxer در IMDB: ۶.۴ از ۱۰

فکر نمی‌کنیم کسی اهل فیلم‌های رزمی باشد و از تماشای ژان کلود ون دم در فیلم‌های رزمی لذت نبرد. فیلم Kickboxer پس از اکران در سال ۱۹۸۹ به‌خاطر نقش‌آفرینی فوق‌العاده ژان کلود ون دم و همین‌طور داستان جذاب و صحنه‌های اکشن دیوانه‌وار و همچنین نبردهای فوق‌العاده نفسگیر خیلی سریع سر زبان‌ها افتاد و محبوبیت جهانی آن به‌شدت افزایش یافت. این فیلم که نخستین قسمت از مجموعه سینمایی Kickboxer به‌شمار می‌رود در سال ۱۹۸۹ به تهیه‌کنندگی مارک دیسال توسط استودیو Kings Road Entertainment با بودجه‌ای ۳ میلیون دلاری تولید و فروش عالی ۵۰ میلیون دلاری را پشت‌سر گذاشت.

به‌دلیل موفقیت‌های مالی بسیار خوب این فیلم و همچنین داستان جذاب آن خیلی سریع ساخت قسمت‌های بعد آن در دستور کار تهیه‌کنندگان آن قرار گرفت و باوجود نبود عوامل قسمت نخست سایر قسمت‌های این مجموعه نیز توانستند موفقیت مالی خوبی برای سازندگان آن در پی داشته باشند. به‌هرحال تماشای ژان کلود ون دم در فیلم‌های رزمی به‌هیچ‌وجه خالی از لطف نیست و اگر از تماشا کردن قسمت نخست این فیلم راضی بودید، سایر قسمت‌های آن را هم تماشا کنید.


جت لی در فیلم Tai Chi Master

۳۵. فیلم Tai Chi Master

فیلم استاد تای چی

  • کارگردان: یوئن وو-پینگ
  • نویسنده: یب کونگ کیم
  • بازیگران: جت لی، میشل یئو، چین سیو هو
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۳ میلادی
  • میانگین امتیازات Tai Chi Master در IMDB: ۷.۱ از ۱۰

به نخستین فیلم جت لی در این مقاله رسیدیم. یکی از محبوب‌ترین بازیگران فیلم‌های رزمی که بدون شک حضورش در یک فیلم جذابیت آن را دوچندان می‌کند و مخاطب آن فیلم هم می‌داند که با حضور این بازیگر محبوب قرار است فیلمی سرشار از لحظات جذاب اکشن و رزمی را تماشا کند. فیلم استاد تای چی در سال ۱۹۹۳ میلادی به تهیه‌کنندگی خود جت لی توسط استودیو Eastern Production با بودجه‌ای تقریبا دو میلیون دلاری تولید و توسط Gala Film Distribution اکران شد.

داستان فیلم درباره دو شخصیت به نام‌های تین بائو با نقش‌آفرینی چین سیو هو و جون بائو با بازی جت لی جریان دارد. دو شخصیتی که در کودکی به معبد شائولین رفتند و همراه‌با یکدیگر در این معبد بزرگ شده و به‌ دوستانی صمیمی تبدیل شدند. در دوران جوانی این دو نفر به‌دلیل رعایت نکردن قوانین معبد شائولین از آن معبد تبعید و وارد دنیای واقعی شدند. آن‌ها از این پس باید با مشکلات دنیای واقعی دست‌وپنجه نرم کنند و همین موضوع خط داستانی اصلی این فیلم را شکل می‌دهد.


کاور فیلم فیلم Kung Fu Panda

۳۴. فیلم Kung Fu Panda

فیلم پاندای کنگ‌فوکار

  • کارگردان: جان استیونسون، مارک آزبون
  • نویسنده: گلن برگر، جاناتان ایبل
  • بازیگران: جک بلک، داستین هافمن، آنجلینا جولی، جکی چان
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Kung Fu Panda در IMDB: ۷.۶ از ۱۰

انیمیشن Kung Fu Panda تنها انیمیشن این فهرست به‌شمار می‌رود و امکان ندارد درصورت علاقه داشتن به فیلم‌های رزمی آن را ندیده باشید. انیمیشنی که نه‌تنها در جهان که در کشور خودمان نیز از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و شخصیت‌های آن را می‌توانیم جزو شخصیت‌های فراموش‌نشدنی انیمیشن‌های تاریخ قلمداد کنیم؛ از پاندای بامزه این مجموعه گرفته تا استاد شیفو. این انیمیشن که نخستین قسمت مجموعه سینمایی پاندای کنگ‌فوکار به‌شمار می‌رود در سال ۲۰۰۸ به تهیه‌کنندگی ملیسا کاب توسط استودیو DreamWorks Animation با بودجه‌ای ۱۳۰ میلیون دلاری تولید و فروش بسیار عالی ۶۳۱ میلیون دلاری را تجربه کرد.

همچنین حضور بازیگران محبوبی مانند جک بلک، داستین هافمن، آنجلینا جولی و جکی چان جذابیت آن را دوچندان کرده است. داستان فیلم درباره پاندایی به نام پو جریان دارد که نزد استاد شیفو کنگ‌فو را فرا می‌گیرد تا بتواند دربرابر یکی از دانش‌آموزانی که برعلیه آن‌ها شده، قرار بگیرد. شخصیت تای‌لانگ که یک ببر قدرتمند است قصد دارد پو و استاد شیفو را از سر راه خود بردارد. فروش بسیار خوب این انیمیشن باعث شد تا خیلی سریع قسمت‌های بعدی آن هم ساخته شود و حتی چند سریال تلویزیونی نیز درباره آن روی آنتن بروند که به عقیده بسیاری از اهالی سینما هیچکدام از آن‌ها نتوانستند کیفیت نخستین قسمت خود را تکرار کنند.


کاور سینمایی فیلم Bloodsport

۳۳. فیلم Bloodsport

فیلم رینگ خونین

  • کارگردان: نیوت آرنولد
  • نویسنده: شلدون لتیچ
  • بازیگران: ژان کلود ون‌دم، دونالد گیب، لیه ایرز، بلو یانگ
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۸۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Bloodsport در IMDB: ۶.۸ از ۱۰

فیلم Bloodsport نه‌تنها یکی از بهترین فیلم های رزمی تاریخ سینما به‌شمار می‌رود که یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های ژان کلود ون‌دم که به فرانکی مشهور است، تلقی می‌شود که در آن زمان به‌خاطر ایفای نقش فوق‌العاده خود در این فیلم توانست محبوبیت بسیار زیادی درمیان علاقه‌مندان فیلم‌های اکشن و رزمی پیدا کند. این فیلم در سال ۱۹۸۸ به تهیه‌کنندگی مارک دیسال توسط استودیو Cannon Films با بودجه‌ای ۲ میلیون دلاری تولید و در گیشه‌ها فروش بسیار عالی ۵۰ میلیون دلاری را تجربه کرد.

به‌دلیل فروش بسیار خوب و محبوبیت زیاد این فیلم، تهیه‌کنندگان آن تصمیم گرفتند قسمت‌های بعدی آن را هم تهیه کنند که سه قسمت دیگر آن در سال‌های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ و ۱۹۹۹ روی پرده رفتند ولی اصلا نتوانستند کیفیت قسمت نخست را تکرار کنند. احتمالا مهم‌ترین عامل این موضوع حضور نداشتن ژان کلود ون‌دم در این فیلم‌ها قلمداد می‌شود. داستان فیلم درباره شخصیت فرانک داکس جریان دارد که پس از فوت دوست صمیمی خود، پدر دوستش که استاد فنون رزمی است، تمام مهارت‌های خود را به فرانک آموزش می‌دهد تا فرانک به‌جای پسر از دست‌رفته‌اش در مسابقات نینجوتسو شرکت کند.


کاور سینمایی فیلم Fearless

۳۲. فیلم Fearless

فیلم بی باک

  • کارگردان: رانی یو
  • نویسنده: کریس چاو، لی فنگ
  • بازیگران: جت لی، ناکامورا شیدو، سان لی، دانگ یانگ
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۶ میلادی
  • میانگین امتیازات Fearless در IMDB: ۷.۶ از ۱۰

به یکی دیگر از فیلم‌های بازیگر محبوب و سرشناس فیلم‌های رزمی یعنی جت لی رسیدیم. فیلم Fearless براساس داستانی واقعی ساخته شده و همین موضوع هیجان آن را افزایش می‌دهد. برخلاف سایر فیلم‌های اکشن رزمی که داستان‌هایی غیرواقعی دارند، داستان واقعی این فیلم می‌تواند باعث ارتباط بهتر مخاطب با روند داستانی آن شود. این فیلم در سال ۲۰۰۶ میلادی به تهیه‌کنندگی رانی یو و جت لی توسط استودیو Edko Films با بودجه‌ای ۱۸ میلیون دلاری تولید و پس از اکران توانست فروش خوب ۷۰ میلیون دلاری را تجربه کند.

داستان این فیلم درباره مبارز بی‌باکی به نام هاو با بازی جت لی جریان دارد که در نبردی بسیار نزدیک موفق می‌شود سردسته یک گروه بزرگ را شکست دهد. یکی از دوستان هاو خبری دروغین را درباره آن گروه به او می‌دهد و هاو سردسته آن گروه را به قتل می‌رسد. این گروه خطرناک برای گرفتن انتقام تنها دختر هاو و همسرش را از بین می‌برند و زمانی‌که هاو متوجه می‌شود تمام این فجایع به‌خاطر یک دروغ شکل گرفته تا مرز گرفتن جان خودش پیش می‌رود ولی درنهایت تصمیم می‌گیرد زندگی جدیدی را آغاز کند.


کاور فیلم کمدی Kung Fu Hustle

۳۱. فیلم Kung Fu Hustle

فیلم جنب و جوش کنگ فو

  • کارگردان: استیون چو
  • نویسنده: استیون چو
  • بازیگران: استیون چو، دنی چان، لام سوئت، شینگ یو
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۴ میلادی
  • میانگین امتیازات Kung Fu Hustle در IMDB: ۷.۷ از ۱۰

فیلم Kung Fu Hustle یک فیلم اکشن کمدی در سبک رزمی به‌شمار می‌رود که خیلی‌ها آن را برای ادای احترامش به بروس‌لی بسیار دوست دارند. شخصیت‌های این فیلم در چند سکانس از آن حرکات منحصربه‌فرد بروس‌لی را انجام می‌دهند و به‌همین‌دلیل این فیلم درمیان دوست‌داران بروس‌لی به محبوبیتی بسیار زیاد دست پیدا کرده است. فیلم Kung Fu Hustle در سال ۲۰۰۴ به تهیه‌کنندگی استیون چو توسط استودیو Columbia Pictures Film با بودجه‌ای ۲۰ میلیون دلاری تولید و فروش بسیار خوب ۱۰۵ میلیون دلاری را به نام خودش ثبت کرد.

داستان فیلم در دهه ۴۰ میلادی تعریف می‌شود و داستان‌های مربوط‌به یک باند خلافکاری در شهر شانگهای را به‌تصویر می‌کشد. این فیلم که پرشده از صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز و نبردهای فوق‌العاده جذاب، می‌تواند برای علاقه‌مندان فیلم‌های اکشن و رزمی به یک گزینه بسیار مناسب و سرگرم‌کننده برای تماشا کردن تبدیل شود. فیلمی که داستا‌ن‌ها و مشکلات افرادی که قصد دارند به باندهای خلاف بپیوندند را به نمایش درمی‌آورد و این موضوع را در قابی جذاب به مخاطب خودش هدیه می‌دهد.


دانی ین در فیلم Kill Zone

۳۰. فیلم Kill Zone

فیلم منطقه کشتار

  • کارگردان: ویلسون ییپ
  • نویسنده: ویلسون ییپ
  • بازیگران: دانی ین، سامو هونگ، سیمون یام، وو جینگ
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۵ میلادی
  • میانگین امتیازات Kill Zone در IMDB: ۶.۹ از ۱۰

فیلم کارآگاهی Kill Zone داستان شخصیت چن که یک کارآگاه قدیمی پلیس است را به تصویر می‌کشد. او در اواخر دوران کاری خود به سر می‌برد و وظیفه دارد از یک دختر که شاهد یک قتل بوده مراقبت کند. این قتل توسط یک باند بسیار خطرناک تبهکاری انجام شده و به‌همین‌دلیل خطر بزرگی جان این دختر را تهدید می‌کند. از طرفی شخصیت ما، استاد هنرهای رزمی در این شهر تصمیم می‌گیرد تا شخصا به حساب عاملان این قتل رسیدگی کند و در این مسیر باید با خطرات بزرگی روبه‌رو شود.

فیلم Kill Zone که در کشورهای شرقی با نام SPL: Sha Po Lang شناخته می‌شود به کارگردانی ویلسون ییپ در کشور هنگ‌کنگ اکران شد و به‌دلیل داستان جذاب و اکشن به‌جای خودش توانست محبوبیت زیادی به‌دست آورد. پس از موفقیت‌ها و محبوبیت این فیلم درمیان اهالی سینما، تهیه‌کنندگان آن تصمیم گرفتند قسمت‌های بعدی آن را تولید کنند که درهمین‌راستا قسمت دوم و سوم این مجموعه در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ روی پرده سینماها رفتند. بااین‌حال مثل بسیاری از مجموعه‌های اکشن سینما قسمت‌های بعدی این مجموعه پس از محبوبیت قسمت نخست نتوانستند انتظارات طرفداران آن را برآورده کنند.


کاور فیلم The Forbidden Kingdom

۲۹. فیلم The Forbidden Kingdom

فیلم پادشاهی ممنوعه

  • کارگردان: راب مینکاف
  • نویسنده: جان فاسکو
  • بازیگران: جکی چان، جت لی،‌ لی بینگ‌بینگ، کولین چو
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۸ میلادی
  • میانگین امتیازات The Forbidden Kingdom در IMDB: ۶.۵ از ۱۰

اگر در یک فیلم رزمی شاهد نقش‌آفرینی جت لی یا جکی چان باشیم قطعا با فیلم جذابی روبه‌رو خواهیم بود و اگر این دو بازیگر بسیار محبوبِ فیلم‌های رزمی در یک فیلم ایفای نقش کنند آن فیلم بدون شک به یکی از فیلم‌های موردانتظار طرفداران فیلم‌های اکشن و رزمی تبدیل می‌شود. فیلم The Forbidden Kingdom با حضور جکی چان و جت لی چنین داستانی دارد و قطعا یک فیلم بسیار سرگرم کننده به‌شمار می‌رود. این فیلم در سال ۲۰۰۸ میلادی به تهیه‌کنندگی کیسی سیلور توسط استودیو Casey Silver Productions با بودجه‌ای ۵۵ میلیون دلاری تولید و فروشی معادل‌با ۱۳۰ میلیون دلار را پشت‌سر گذاشت.

داستان فیلم درباره یک نوجوان آمریکایی است که علاقه بسیار زیادی به فیلم‌های رزمی دارد و پس از اینکه یک چوب جادویی از محله چینی‌ها به دستش رسید از شهر بوستون به چین باستان فرستاده شد. او خیلی سریع متوجه می‌شود که جنگجوی افسانه‌ایِ بزرگ چینی‌ها ملقب‌به میمون شاه با جادو به سنگ تبدیل شده است و او می‌تواند با رساندن آن چوب جادویی این جنگجوی بزرگ را به زندگی برگرداند که البته در این مسیر با خطرات ریز و درشتی باید دست‌وپنجه نرم کند. اگر دوست دارید جت لی و جکی چان را در یک فیلم تماشا کنید، دیدن فیلم پادشاهی ممنوعه را از دست ندهید.


پوستر سینمایی فیلم Ninja Assassin

۲۸. فیلم Ninja Assassin

فیلم نینجای آدمکش

  • کارگردان: جیمز مک‌تیگو
  • نویسنده: متیو سند
  • بازیگران: رین، نائومی هریس، بن مایلز، لی جوون
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۹ میلادی
  • میانگین امتیازات Ninja Assassin در IMDB: ۶.۳ از ۱۰

کارگردان فیلم V For Vendetta یعنی آقای جیمز مک‌تیگو پس از ساخت این فیلم شهرت بسیار زیادی پیدا کرد و تصمیم گرفت پا به عرصه فیلم‌های رزمی بگذارد و با ساخت فیلم Ninja Assassin نشان داد که توانایی بالایی در ساخت فیلم‌های اکشن و رزمی دارد. رین بازیگر نقش اصلی این فیلم در مراسم MTV Awards توانست برای نقش‌آفرینی خودش جایزه این جشنواره را به خودش اختصاص دهد. این فیلم در سال ۲۰۰۹ میلادی به تهیه‌کنندگی جوئل سیلور و واچوفسکی‌ها توسط استودیو Silver Pictures با بودجه‌ای ۴۵ میلیون دلاری تولید و توسط برادران وارنر اکران شد.

بااینکه فروش این فیلم به مبلغی بیش از ۶۲ میلیون دلار نرسید ولی بااین‌حال فیلم نینجای آدمکش برای علاقه‌مندان فیلم‌های رزمی بسیار جذاب و سرگرم‌کننده به‌شمار می‌رود. داستان فیلم درباره گروهی از نینجاهای آدمکش جریان دارد که به دلایلی نامعلوم انسان‌های زیادی را به روش‌های بسیار فجیع به قتل می‌رسانند. آن‌ها از سوی دیگر به‌دنبال یکی از اعضای سابق خودشان می‌گردند که برعلیه آن‌ها شده تا بتوانند انتقام خیانت او به این گروه را از وی بگیرند.


شخصیت اصلی فیلم The Prodigal Son

۲۷. فیلم The Prodigal Son

فیلم پسر ولخرج

  • کارگردان: سامو هانگ
  • نویسنده: سامو هانگ
  • بازیگران: سامو هانگ، یوئن بایو، فرانکی چان
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۸۱ میلادی
  • میانگین امتیازات The Prodigal Son در IMDB: ۷.۳ از ۱۰

فیلم The Prodigal Son یکی از آن فیلم‌های کمدی رزمی به‌شمار می‌رود که قطعا می‌تواند در میان فیلم‌های کمدی رزمی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. داستان این فیلم براساس زندگی یک شخص واقعی ساخته شده ولی به‌دلیل افزایش جذابیت فیلم، کمدی و نبردهای اکشن آن از داستان واقعی بیشتر شده است. این فیلم در سال ۱۹۸۱ میلادی به تهیه‌کنندگی ریموند چاو توسط استودیو Golden Harvest تولید و اکران شد.

داستان فیلم درباره شخصیتی به نام لنگ چانگ جریان دارد؛ شخصی که همه او را به‌عنوان یک مبارز بی‌باک می‌شناسند و از او می‌ترسند. بااین‌حال چانگ یک روز متوجه می‌شود که آوازه او توسط پدر پولدارش ساخته شده و به‌دلیل وضع مالی خانواده آن‌ها همه او را به‌عنوان یک مبارز کاردرست می‌شناسند. او برای ثابت کردن خودش تصمیم می‌گیرد نزد یک مربی کنگ‌فو برود و با تعهد بسیار زیاد در این کار آوازه قبلی خودش را بدون کمک پول خانوادگی خود به‌دست آورد.


جت لی در فیلم Fist of Legend

۲۶. فیلم Fist of Legend

فیلم مشت افسانه ای

  • کارگردان: گوردون چان
  • نویسنده: گوردون چان
  • بازیگران: جت لی، چین سیو هو، شینوبو ناکایاما، بیلی چو
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۴ میلادی
  • میانگین امتیازات Fist of Legend در IMDB: ۷.۵ از ۱۰

فیلم Fist of Legend بدون شک نه‌تنها یکی از بهترین فیلم‌های رزمی سینما که یکی از بهترین فیلم‌ها و نقش‌آفرینی‌های بازیگر محبوب این ژانر یعنی جت لی به‌شمار می‌رود. یکی از دلایل محبوبیت بسیار زیاد این فیلم شخصیت چن زن تلقی می‌شود که در تاریخ فیلم‌های رزمی افراد زیادی در این نقش بازی کرده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها بروس لی بوده است و پس از گذشت دو دهه این نقش با بازی بسیار زیبای جت لی روی پرده سینماها رفت و بار دیگر مورد استقبال دوست‌داران فیلم‌های رزمی واقع شد.

داستان این فیلم روندی دقیقا مشابه با روند داستانی فیلم خشم اژدها با نقش‌آفرینی بروس لی دارد ولی با این تفاوت که پایان‌بندی این فیلم با پایان‌بندی خشم اژدها متفاوت است تا بینندگان شاهد اکران یک فیلم کاملا تکراری ولی با بازیگران متفاوت نباشند. در این فیلم نقش‌آفرینی جت لی در نقش چن زن قطعا باعث می‌شود تا طرفداران فیلم‌های رزمی از آن لذت کامل را ببرند. پس اگر فیلم اژدها را دوست دارید تماشای فیلم مشت افسانه‌ای را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.


کاور سینمایی فیلم The Blade

۲۵. فیلم The Blade

فیلم تیغه

  • کارگردان: تسوی هارک
  • نویسنده: کوآن هوی
  • بازیگران: وینسنت ژائو، موزس چان، هونگ یان یان، سانگ لی
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۵ میلادی
  • میانگین امتیازات The Blade در IMDB: ۷ از ۱۰

فیلم The Blade یکی از منحصربه‌فردترین فیلم‌های رزمی سینما به حساب می‌آید. فیلمی که با رویکردی بسیار جالب و درعین‌حال جدید توانست داستان یک فیلم رزمی و اکشن را به‌تصویر بکشد. رویکردی که شامل سبک‌های جدید فیلم‌برداری در این ژانر، مبازره‌های نفس‌گیر و صحنه‌های دراماتیک بیشتر نسبت‌به سایر فیلم‌های رزمی می‌شود. این فیلم در سال ۱۹۹۵ به تهیه‌کنندگی تسوی هارک توسط استودیو Film Workshop تولید و روی پرده سینماها رفت.

داستان فیلم درباره یک سازنده تیغه جریان دارد که پس از مرگ پدرش توسط یک استاد کنگ‌فو تصمیم می‌گیرد از این مبارز کهنه‌کار انتقام بگیرد و در این راه خطرات زیادی منتظر او هستند. کوئنتین تارانتینو، کارگردان صاحب سبک هالیوود در مصاحبه‌ای گفته بود که فیلم The Blade یکی از فیلم‌های مورد علاقه او در ژانر اکشن به‌شمار می‌رود. این فیلم همچنین از نظر رسانه Time Out درمیان ۵۰ فیلم برتر اکشن و یکی از بهترین فیلم های رزمی تاریخ قرار گرفته است.


گوردون لیو در فیلم The Eight Diagram Pole Fighter

۲۴. فیلم The Eight Diagram Pole Fighter

فیلم هشت اژدهای مبارز قطب

  • کارگردان: لائو کار لئونگ
  • نویسنده: لائو کار لئونگ
  • بازیگران: گوردون لیو، الکساندر فو، کارا هوی
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۸۴ میلادی
  • میانگین امتیازات The Eight Diagram Pole Fighter در IMDB: ۷.۴ از ۱۰

ساخته برادران شاو یکی دیگر از فیلم‌های موافق و بسیار محبوب هنگ‌کنگی به‌شمار می‌رود که تاثیر بسیار زیادی روی ژانر رزمی سینما از خودش به‌جای گذاشته است. این فیلم در سال ۱۹۸۴ به تهیه‌کنندگی منا فانگ توسط استودیو Shaw Brothers Studio تولید و اکران شد. این فیلم براساس یکی از داستان‌های قدیمی بسیار محبوب یعنی Generals of the Yang Family ساخته شده است. الکساندر فو یکی از بازیگران این فیلم در مراحل فیلم‌برداری در یک تصادف جان خودش را از دست داد و پس از تغییر در داستان فیلم شخصیت او از این داستان حذف شد.

داستان درباره خانواده ژنرال یانگ است که همراه‌با هفت پسر خود در ساحل کشته یا زندانی شدند. البته دراین‌میان پسران پنجم و ششم او توانستند فرار کنند و جان خودشان را نجات دهند. پسر ششم او پس از این فاجعه دچار مشکلات روحی و روانی زیادی شد و پسر پنجم توانست زندگی خودش را پیش ببرد ولی با به‌وجود آمدن مشکلات جدید مجبور شد با آن‌ها دست‌وپنجه نرم کند. یکی از این مشکلات دستگیری خواهر کوچکش به‌شمار می‌رفت که حالا باید برای نجات او تمام تلاش خودش را به‌کار گیرد.


سامو هانگ در فیلم The Magnificent Butcher

۲۳. فیلم The Magnificent Butcher

فیلم قصاب اعجاب انگیز

  • کارگردان: یئون وو پینگ
  • نویسنده: ادوارد تنگ
  • بازیگران: سامو هونگ، کوان تک هینگ، یوئن بیائو
  • تاریخ اکران: ۱۹۷۹ میلادی
  • میانگین امتیازات The Magnificent Butcher در IMDB: ۷.۳ از ۱۰

فیلم The Magnificent Butcher یکی از چندین فیلم ساخته شده براساس یکی از شخصیت‌های افسانه‌ای کشور چین یعنی وانگ فی به‌شمار می‌رود و داستان بال لام سای یکی از شاگردان این شخصیت افسانه‌ای را به‌تصویر می‌کشد. داستان فیلم درباره همین شخصیت و افراد نزدیک به او جریان دارد که خطرات بزرگی آن‌ها را تهدید می‌کند و به‌همین‌دلیل باید با این خطرات روبه‌رو شوند.

فیلم The Magnificent Butcher که یک فیلم کمدی رزمی تلقی می‌شود قصد داشت تا موفقیت و محبوبیت یکی از فیلم‌های جکی چان یعنی فیلم Drunken Master را تکرار کند و در این راه تا حدی موفق بود. در این فیلم جکی چان در نقش شخصیت وانگ فی بازی می‌کند و سازندگان The Magnificent Butcher با الهام گرفتن از آن فیلم ساخته خود را روی پرده سینماها بردند. این فیلم در سال ۱۹۷۹ یعنی یک سال پس از فیلم Drunken Master به تهیه‌کنندگی ریموند چاو توسط استودیو Golden Harvest Productions روی پرده سینماها رفت و توانست فروشی کمتر از یک میلیون دلار را تجربه کند؛ فروشی که احتمالا کمتر از حد انتظار سازندگان آن تلقی می‌شد.


حضور جکی چان در فیلم Snake in the Eagle’s Shadow

۲۲. فیلم Snake in the Eagle’s Shadow

فیلم مار در سایه عقاب

  • کارگردان: یوئن وو پینگ
  • نویسنده: نگ سی یئون
  • بازیگران: جکی چان، یوئن سیو تی‌ین، هوانگ جانگ لی، دین شک
  • تاریخ اکران: سال ‍۱۹۷۶ میلادی
  • میانگین امتیازات Snake in the Eagle’s Shadow در IMDB: ۷.۳ از ۱۰

هرچه به انتهای مقاله نزدیک‌تر شویم فیلم‌های به‌یادماندنی بیشتری از جکی چان و بروس‌لی خواهیم دید و فیلم Snake in the Eagle’s Shadow دقیقا یکی از همان فیلم‌ها به حساب می‌آید. فیلمی که در ایران بسیاری از طرفداران فیلم‌های رزمی آن را با نام سایه عقاب‌ها می‌شناسند و قطعا طرفداران بسیار زیادی نه‌تنها در دنیا که در کشور خودمان دارد. این فیلم به تهیه‌کنندگی چن چوان توسط استودیو Seasonal Film Corporation تولید و اکران شد و پس از اکران توانست فروش نسبتا خوب ۴ میلیون دلاری را به نام خودش در گیشه‌ها ثبت کند.

داستان فیلم روایت‌گر دو سبک مهم در کنگ‌فو و تقابل این دو سبک است. سبک‌هایی که هرکدام از آن‌ها استادان و شاگردان زیادی دارند و از سبک‌های مهم کنگ‌فو به‌شمار می‌روند. دراین‌میان شخصیت شن گوآنگ، خالق سبک مشت عقاب تنفر بسیار زیادی از سبک مشت مار دارد و به‌همین‌دلیل تصمیم می‌گیرد تا این سبک را از بین ببرد. اگر از فیلم‌های جکی چان خوشتان می‌آید تماشای فیلم Snake in the Eagle’s Shadow را از دست ندهید.


فیلم Dragon Inn

۲۱. فیلم Dragon Inn

فیلم مهمان‌خانه اژدها

  • کارگردان: کینگ هو
  • نویسنده: کینگ هو
  • بازیگران: لینگ‌فنگ شانگوآن، چان شی، یینگ بی
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۶۷ میلادی
  • میانگین امتیازات Dragon Inn در IMDB: ۷.۴ از ۱۰

فیلم Dragon Inn یک رکورد بسیار جالب دراختیار دارد. حدودا نیمی از بازیگران اصلی این فیلم نخستین تجربه سینمایی خودشان را در این فیلم تجربه کردند و همین موضوع تبدیل شدن فیلم Dragon Inn را به یکی از بهترین فیلم‌های رزمی تاریخ، شگفت‌انگیزتر می‌کند. کینگ هو کارگردان چینی این فیلم به‌خاطر ساخت فیلم‌های رزمی در دهه ۷۰ میلادی توانست تاثیر بسیار مهمی از خود بر سینمای تایوان و هنک‌کنگ برجای بگذارد که فیلم Dragon Inn قطعا یکی از مهم‌ترین ساخته‌های او تلقی می‌شود.

داستان فیلم درباره فرمانده ارتشی است که محکوم به اعدام شده و فرزندان او نیاز به کمک دارند. به‌همین‌دلیل شمشیرزن‌های ماهری که او را قبول داشتند تصمیم می‌گیرند با یکدیگر از پسر و دختر این فرمانده ارتش مراقبت کنند و درمقابل مشکلات خطرناک احتمالی بایستند. این فیلم در زیرژانر wuxia قرار می‌گیرد؛ زیرژانری که درباره داستان‌های افسانه‌ای و قدیمی در قالب فیلم‌های رزمی صحبت می‌کند و یکی از محبوب‌ترین زیرژانر‌های ژانر اکشن و رزمی تلقی می‌شود. اگر به داستان‌های قدیمی علاقه دارید فیلم مهمان‌خانه اژدها گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود.


شخصیت اصلی فیلم A Touch of Zen با بازی سو فنگ

۲۰. فیلم A Touch of Zen

فیلم نشانی از ذن

  • کارگردان: کینگ هو
  • نویسنده: کینگ هو
  • بازیگران: سو فنگ، روی چیائو،‌ جکی چان، سامو هونگ
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۷۱ میلادی
  • میانگین امتیازات A Touch of Zen در IMDB: ۷.۵ از ۱۰

فیلم A Touch of Zen یکی دیگر از ساخته‌های کینگ هو و یکی دیگر از فیلم‌های زیرژانر wuxia به‌شمار می‌رود. این کارگردان همان‌طور که گفتیم از تاثیرگذارترین کارگردان‌های ژانر رزمی تلقی می‌شود و آثار زیادی از او در این فهرست جای گرفته‌اند. این فیلم با حضور شخصیت‌هایی ساده و پرداختن بسیار درست به آن‌ها می‌تواند فیلمی بسیار سرگرم‌کننده برای دوست‌داران فیلم‌های رزمی باشد. این فیلم در سال ۱۹۷۱ به تهیه‌کنندگی هیسا وو لینگ ساخته شد و زمانی حدود ۱۸۰ دقیقه دارد.

داستان فیلم در قرن ۱۴ میلادی در کشور چین و در زمان حاکمیت خاندان مینگ جریان دارد. شخصیت اصلی این داستان خانمی جوان به نام فنگ است و تنها بازمانده خانواده‌ای به‌شمار می‌رود که حاکمیت آن‌ها را به قتل رسانده است. فنگ که همراه مادرش در ساختمانی متروکه پنهان شده پس از آشنا شدن با مردی به نام شی تصمیم می‌گیرد با کمک او درمقابل دارودسته حاکمیت قرار بگیرند و در این راه خطرات زیادی را به جان بخرد.


کاور سینمایی فیلم Ip Man

۱۹. فیلم Ip Man

فیلم ایپ من

  • کارگردان: ویلسون ییپ
  • نویسنده: ادموند وانگ
  • بازیگران: دانی ین، سیمون یام، سامو هونگ، لین هونگ
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Ip Man در IMDB: ۸ از ۱۰

مجموعه سینمایی Ip Man یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های سینمایی رزمی نه‌تنها در جهان که در کشور خودمان به‌شمار می‌رود. مجموعه‌ای که تابه‌امروز پنج فیلم اصلی و چند فیلم با محوریت داستان این مجموعه در قالب آن روی پرده سینماها رفته است. نخستین قسمت این مجموعه در سال ۲۰۰۸ اکران شد و پس از محبوبیت بسیار زیادش قسمت‌های بعدی آن هم ساخته شدند که در آخرین قسمت آن در سال ۲۰۱۹ به نمایش درآمد. نخستین قسمت این مجموعه با بودجه‌ای ۱۱ میلیون دلاری توسط استودیو Mandarin Films اکران شد و توانست فروش خوب ۲۳ میلیون دلاری را تجربه کند.

داستان فیلم‌های این مجموعه درباره استاد بزرگ فنون رزمی و کنگ‌فو یعنی ییپ من جریان دارد. شخصی که نخستین استاد هنرهای رزمی در هنگ‌کنگ بود و کنگ‌فو را به‌طور عمومی در این کشور آموزش می‌داد. مهم‌ترین شاگرد این استاد کسی نیست به جز بروس‌لی که بدون شک حتی اگر اهل فیلم‌های رزمی هم نباشید او را می‌شناسید. این مجموعه سعی دارد در قالبی جذاب اتفاقات مهم زندگی این استاد بزرگ را به‌تصویر بکشد و در این مسیر عملکردی موفقیت‌آمیز دارد که محبوبیت فیلم‌های Ip Man این موضوع را به‌خوبی نشان می‌دهد.


جکی چان در فیلم Supercop

۱۸. فیلم Supercop

فیلم ابرپلیس

  • کارگردان: استنلی تانگ
  • نویسنده: ادوارد تانگ
  • بازیگران: جکی چان، میشل یئو، مگی چونگ، یوئن وا
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۲ میلادی
  • میانگین امتیازات Supercop در IMDB: ۶.۹ از ۱۰

بازهم جکی چان و باز هم یکی دیگر از بهترین فیلم های رزمی تاریخ سینما. فیلم Supercop درباره یک کارآگاه هنک‌کنگی جریان دارد که به‌خاطر مهارت‌های فوق‌العاده خود به کشور چین اعزام می‌شود و پلیس این کشور او را در جریان یک گروه بزرگ موادمخدر قرار می‌دهد. کارآگاه قصه ما با بازی جکی چان به‌همراه بازرس جسیکا یانگ با بازی میشل یئو این وظیفه مهم را برعهده می‌گیرند تا با این گروه خطرناک مواد مخدر روبه‌رو شوند. همان‌طور که می‌توان حدس زد آن‌ها در این مسیر کار ساده‌ای در پیش ندارند و باید با خطرات و مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم کنند.

فیلم ابرپلیس یکی از فیلم‌های کمدی و اکشن رزمی به‌شمار می‌رود که با بازی جکی چان بدون شک می‌تواند شما را به مدت یک ساعت و نیم سرگرم کند و اگر اهل اینگونه فیلم‌ها باشید از تماشای آن پشیمان نخواهید شد. این فیلم در سال ۱۹۹۲ میلادی به تهیه‌کنندگی ویلی چان و جکی چان توسط استودیو Media Asia با بودجه‌ای یک میلیون دلاری تولید و در جهان اکران شد. این فیلم با عملکرد بسیار خوب در گیشه‌ها توانست فروش بسیار عالی ۳۵ میلیون دلاری را به نام خودش ثبت کند.


بروس لی در فیلم The Big Boss

۱۷. فیلم The Big Boss

فیلم رئیس بزرگ

  • کارگردان: لو وی
  • نویسنده: بروس لی
  • بازیگران: بروس لی، ماریا یای، جیمز تین، نورا میائو
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۷۱ میلادی
  • میانگین امتیازات The Big Boss در IMDB: ۶.۹ از ۱۰

همان‌طور که می‌توانستیم حدس بزنیم فیلم‌های بروس لی در رتبه‌های برتر این فهرست قرار خواهند گرفت و بلاخره به یکی از آن‌ها رسیدیم. فیلم رئیس بزرگ که در کشور خودمان هم محبوبیت بسیار زیادی دارد با حضور بروس لی و نویسندگی او یکی از بهترین فیلم‌های رزمی و یکی از نقش‌آفرینی‌های برتر این بازیگر بزرگ فیلم‌های رزمی قلمداد می‌شود. این فیلم در سال ۱۹۷۱ میلادی به تهیه‌کنندگی ریموند چو توسط استودیو Golden Harvest با بودجه‌ای بسیار کم و معادل با ۱۰۰ هزار دلار تولید و فروش شگفت‌انگیز ۵۰ میلیون دلاری را در سراسر جهان تجربه کرد.

داستان فیلم درباره شخصیت چنگ با نقش‌آفرینی بروس لی جریان دارد که به مادر خود قول داده از دعوا و درگیری پرهیز کند. او همراه عمویش به جزیره‌ای می‌رود و در یک کارخانه یخ‌سازی مشغول به کار می‌شود. به‌خاطر مشکلاتی که در این کارخانه به‌وجود می‌آید، کارگران یکی پس از دیگری شکایت خود را به رئیس کارخانه اعلام می‌کنند و رئیس آن‌ها را یکی پس از دیگری به قتل می‌رساند و همین موضوع باعث می‌شود تا پای چنگ نیز به این مشکلات باز شود و باوجود قولی که به مادر خود داده بود مجبور می‌شود درمقابل این کارگردان خشمگین قرار بگیرد.


کاور سینمایی فیلم Drunken Master با حضور جکی چان

۱۶. فیلم Drunken Master

فیلم استاد مست

  • کارگردان: یوئن وو پینگ
  • نویسنده: یوئن وو پینگ
  • بازیگران: جکی چان، یوئن سیو تی‌ین، هوانگ جانگ لی، کاسانووا وانگ
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۷۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Drunken Master در IMDB: ۷.۴ از ۱۰

فیلم Drunken Master یکی از فیلم‌های تأثیرگذار در ژانر رزمی به‌شمار می‌رود که به‌دلیل محبوبیت بسیار زیادش قسمت‌های بعدی آن هم ساخته شد اما کیفیت و تاثیرگذاری قسمت نخست آن با اختلاف از قسمت‌های دوم و سوم آن بیشتر است. این فیلم با بازی فوق‌العاده جکی چان قطعا از ذهن طرفداران فیلم‌های رزمی پاک نخواهد شد. فیلمی که در سال ۱۹۸۷ به تهیه‌کنندگی نگ سی یوئن توسط استودیو Seasonal Film Corporation با بودجه‌ای کمتر از یک میلیون دلار تولید و فروش بسیار خوبی معادل با ۱۷ میلیون دلار را پشت‌سر گذاشت.

فروش بسیار خوب این فیلم و همچنین ساختارشکنی‌های آن در ژانر اکشن و رزمی مهم‌ترین دلایلی قلمداد می‌شوند که قسمت‌های بعدی آن روی پرده سینماها رفتند. داستان فیلم درباره زندگی شخصیت فردی وانگ با نقش‌آفرینی جکی چان جریان دارد که فرزند استاد بزرگ کنگ‌فو یعنی رابرت وانگ است. فردی وانگ به‌خاطر بازیگوشی زیادش و همچنین ایجاد مزاحمت برای افراد خانواده و افراد غریبه مورد سرزنش پدر خود قرار می‌گیرد و پدرش برای تنبیه او تصمیم می‌گیرد او را نزد استاد سوهای ببرد تا پسرش زیر نظر او آموزش ببیند. استادی که به سخت‌گیری معروف است و همین موضوع روند اصلی داستان این فیلم را شکل می‌دهد.


پوستر سینمایی فیلم Fist of Fury با حضور بروس لی

۱۵. فیلم Fist of Fury

فیلم خشم اژدها (مشت خشم)

  • کارگردان: لو وی
  • نویسنده: نی کوانگ
  • بازیگران: بروس لی، نورا میائو، ریکی هاشیموتو
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۷۲ میلادی
  • میانگین امتیازات Fist of Fury در IMDB: ۷.۲ از ۱۰

فیلم Fist of Fury را تقریبا هیچکس در ایران با نام مشت خشم نمی‌شناسد و همه طرفداران فیلم‌های اکشن رزمی این فیلم را با عنوان خشم اژدها در ذهن دارند. فیلمی که به عقیده بسیاری از طرفداران بروس لی بهترین فیلم و بهترین نقش‌آفرینی او درمیان فیلم‌هایش به‌شمار می‌رود که البته بحث‌های فراوانی درباره این موضوع وجود دارد. این فیلمِ بسیار محبوب در سال ۱۹۷۲ به تهیه‌کنندگی ریموند چاو توسط استودیو Golden Harvest با بودجه‌ای ۱۰۰ هزار دلاری تولید و فروش بی‌سابقه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری را به نام خودش ثبت کرد. فروشی که به‌دلیل اکران مکرر فیلم در دهه‌های مختلف میزان آن به‌طور مرتب افزایش پیدا می‌کند.

داستان فیلم درباره شخصیت چِن ذِن با نقش‌آفرینی بروس لی جریان دارد. او فکر می‌کند مرگ استادش اتفاقی نبوده و او را به قتل رسانده‌اند و به‌همین‌دلیل تصمیم می‌گیرد از عاملان این اتفاق انتقام بگیرد. او درابتدا با مخالفت استاد جدیدش روبه‌رو می‌شود ولی گوشش به این حرف‌ها بدهکار نیست و قصد دارد شخصا انتقام استاد خودش را از سوزوکی بگیرد. فیلم خشم اژدها به‌قدری درمیان دوست‌داران فیلم‌های اکشن رزمی محبوب است که امکان ندارد به این فیلم‌ها علاقه‌مند باشید و آن را تماشا نکرده باشید.


کاور سینمایی فیلم Hero با حضور جت لی

۱۴. فیلم Hero

فیلم قهرمان

  • کارگردان: ژانگ ییمو
  • نویسنده: ژانگ ییمو، فنگ لی
  • بازیگران: جت لی، تونی لیانگ چائو وی، مگی ژانگ، ژانگ زییی
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۲ میلادی
  • میانگین امتیازات Hero در IMDB: ۷.۹ از ۱۰

داستان فیلم قهرمان درباره جنگ‌جویی بی‌نام با نقش‌آفرینی جت لی جریان دارد. جنگ‌جویی که ادعا می‌کند تمام دشمن‌های پادشاه کین را کشته است و به‌همین‌دلیل با اجازه پادشاه به او بسیار نزدیک می‌شود. پادشاه کین دشمن‌های بسیار زیاد و بسیار خطرناکی داشت که بارها تا آستانه کشتن او پیش رفتند ولی دستشان به پادشاه نرسید و از طرفی پادشاه کین نیز نتوانسته بود آن‌ها را از بین ببرد. به‌همین‌دلیل جنگ‌جوی بدون نام قصه ما کار بسیار بزرگ و مهمی را برای پادشاه انجام داده است. داستان به همین خوبی پیش نمی‌رود و پیچش‌های داستانی بسیار جذابی در داستان این جنگ‌جو به‌وجود می‌آید.

ساخته ژانگ ییمو پس از فیلم‌های کم‌هزینه‌ای که او روی پرده سینما برده بود به یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های رزمی کشور چین تبدیل شد و البته موفقیت مالی بسیار خوبی هم در پی داشت. فیلمی که در آن می‌توانیم شاهد نبردهایی بسیار جذاب و سرگرم‌کننده باشیم و از آن‌ها نهایت لذت را ببریم. فیلم قهرمان در سال ۲۰۰۲ میلادی به تهیه‌کنندگی ژانگ ییمو توسط استودیو Sil-Metropole Organisation با بودجه‌ای ۳۱ میلیون دلاری تولید و فروش خوبِ ۱۸۰ میلیون دلاری را تجربه کرد. فروشی که به خوبی نشان می‌دهد ساخته این کارگردان چینی از محبوبیت بسیار زیادی درمیان طرفداران فیلم‌های رزمی برخوردار است.


کاور فیلم Once Upon a Time in China با حضور جت لی

۱۳. فیلم Once Upon a Time in China

فیلم روزی روزگاری در چین

  • کارگردان: تسوی هارک
  • نویسنده: تسوی هارک
  • بازیگران: جت لی، یوئن بیائو، جکی چیانگ، روزاموند کوآن
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۱ میلادی
  • میانگین امتیازات Once Upon a Time in China در IMDB: ۷.۲ از ۱۰

به نخستین قسمت از مجموعه سینمایی روزی روزگاری در چین رسیدیم. مجموعه‌ای که دارای ۶ فیلم سینمایی است ولی به عقیده بسیاری از اهالی سینما و طرفداران فیلم های رزمی چینی قسمت نخست این مجموعه کیفیت بسیار بالاتری نسبت‌به سایر قسمت‌های آن دارد. فیلم نخست این مجموعه با هنرنمایی جت لی در سال ۱۹۹۲ به تهیه‌کنندگی تسوی هارک توسط استودیو Golden Harvest تولید و اکران شد و توانست فروشی تقریبا ۱۰ میلیون دلاری را در گیشه‌ها به نام خودش ثبت کند.

داستان فیلم در منطقه فوشان در کشور چین و در قرن ۱۹ میلادی جریان دارد و روایت‌گر زندگی یکی از استادهای بزرگ فنون رزمی یعنی وانگ فی هونگ است. این استاد بزرگ هنرهای رزمی وظیفه بسیار مهمی را برعهده می‌گیرد و قصد دارد درمقابل نیروهای خارجی قرار بگیرد و از کشورش درمقابل آن‌ها دفاع کند. تصمیمی که خطرات و مشکلات زیادی را نه‌تنها برای او بلکه برای افراد بسیار زیادی به‌همراه دارد ولی بااین‌حال او تسلیم این مشکلات نمی‌شود و به ایستادگی خود ادامه می‌دهد. اگر از فیلم‌های رزمی درباره اتفاقات تاریخی خوشتان می‌آید به‌هیچ‌وجه تماشای فیلم Once Upon a Time in China را از دست ندهید.


فیلم The New One-Armed Swordsman

۱۲. فیلم The New One-Armed Swordsman

فیلم انتقام شمشیرزن یک‌دست

  • کارگردان: چانگ چه
  • نویسنده: نی کوانگ
  • بازیگران: دیوید چیانگ، تی لونگ، لی چینگ
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۷۱ میلادی
  • میانگین امتیازات The New One-Armed Swordsman در IMDB: ۷.۲ از ۱۰

فیلم انتقام شمشیرزن یک دست که خیلی‌ها آن را تحت عنوان شمشیرزن یک‌دست جدید می‌شناسند در قالب مجموعه سینمایی شمشیرزن یک‌دست ساخته شده است که قطعا یکی از بهترین فیلم های رزمی تاریخ سینما به‌شمار می‌رود. این مجموعه سینمایی نه‌تنها از محبوب‌ترین مجموعه‌های سینمایی رزمی قلمداد می‌شود که عنوان پرفروش‌ترین مجموعه سینمایی آسیایی را نیز بر دوش دارد. فیلم The New One-Armed Swordsman در سال ۱۹۷۱ به تهیه‌کنندگی ران ران شاو توسط استودیو Shaw Brothers Studio تولید و توانست فروش بسیار خوبی را در آسیا، اروپا و آمریکای شمالی داشت باشد. البته میزان دقیقی از فروش این فیلم در سراسر جهان در دسترس نیست.

داستان فیلم درباره شخصیت لای جریان دارد؛ مبارزی کاربلد که هیچکس نمی‌تواند دربرابرش ایستادگی کند. او تصمیم می‌گیرد با یک استاد فاسد هنرهای رزمی مبارزه کند و به‌دلیل سلاح عجیب و مرگبار این استادِ فاسد، لای از او شکست می‌خورد و به‌خاطر قولی که قبل از مسابقه داده است، مجبور می‌شود دست راست خود را با شمشیرش قطع می‌کند. او در روستایی پناه می‌گیرد و پس از مدتی که زندگی آرام خود را سپری می‌کند با مبارزی جوان و عادل آشنا می‌شود و و تصمیم می‌گیرد به همه نشان دهد که همچنان جنگ‌جوی قدرتمند و بسیار توانایی است.


فیلم The 36th Chamber of Shaolin

۱۱. فیلم The 36th Chamber of Shaolin

فیلم سی و ششمین تالار شائولین

  • کارگردان: لائو کار لیونگ
  • نویسنده: ای کانگ
  • بازیگران: گوردون لیو چیا هوی، لو لیه، وانگ یو
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۷۸ میلادی
  • میانگین امتیازات The 36th Chamber of Shaolin در IMDB: ۷.۷ از ۱۰

بدون هیچ شکی می‌توانیم دهه ۷۰ میلادی را دوره طلایی فیلم‌های رزمی بدانیم و فیلم The 36th Chamber of Shaolin یکی دیگر از فیلم‌های بسیار باکیفیت ساخته شده در این بازه زمانی به‌شمار می‌رود که پس از اکران به‌خاطر داستان جذاب و شخصیت‌های بسیار گیرا توانست به محبوبیت بسیار زیادی درمیان طرفداران فیلم‌های رزمی دست پیدا کند. این فیلم در سال ۱۹۷۸ میلادی به تهیه‌کنندگی مونا فانگ توسط استودیو برادران شاو تولید و اکران شد.

داستان فیلم درباره شخصیت سان تا جریان دارد. شخصیتی که در منطقه کانتون زندگی سختی را تجربه می‌کند. این منطقه در تصرف ژنرال تین است و او ظلم بسیار زیادی به مردم می‌کند و در تلاش است تا آزادی‌خواهان را نابود کند. سان تا که یکی از آن آزادی‌خواهان تلقی می‌شود پس از شناسایی شدن از آن منطقه فرار می‌کند ولی خانواده او به قتل می‌رسند. سان که آوازه معبد شائولین را شنیده است تصمیم می‌گیرد به این معبد برود و مهارت‌های رزمی را زیر نظر استادان این معبد فرا بگیرد و همین موضوع شروعی به‌شمار می‌رود برای داستان‌های بسیار جذاب این فیلم سینمایی.


پوستر سینمایی فیلم Ong-Bak: The Thai Warrior با حضور تونی جا

۱۰. فیلم Ong-Bak: The Thai Warrior

فیلم اونگ-بک: مبارز تایلندی

  • کارگردان: پراکیا پینکائو
  • نویسنده: پانا ریتیکرای
  • بازیگران: تونی جا، مام جوکموک
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۳ میلادی
  • میانگین امتیازات Ong-Bak: The Thai Warrior در IMDB: ۷.۱ از ۱۰

قبل از اکران فیلم سینمایی Ong-Bak: The Thai Warrior اشخاص زیادی با تونی جا آشنایی نداشتند ولی پس از اکران این فیلم خیلی‌ها معتقد بودند که یک ستاره بسیار پرفروغ در سینمای رزمی متولد شده است. بازیگری که با نقش‌آفرینی فوق‌العاده خود در این فیلم توانست تحسین بسیاری از منتقدین و اهالی سینما را به‌دست آورد که از او به‌عنوان یکی از بهترین بازیگران دوران جدید سینما در ژانر رزمی یاد کرده‌اند. این فیلم در سال ۲۰۰۳ میلادی به تهیه‌کنندگی پراچیا پینکائو توسط استودیو EuropaCorp با بودجه‌ای یک میلیون دلاری تولید و توانست فروش بسیار عالی ۲۱ میلیون دلاری را تجربه کند.

داستان فیلم روایت‌گر مبارزی جوان به‌نام تینگ است که در روستایی کوچک و آرام زندگی می‌کند. در این روستا یک مجسمه بودا وجود دارد که برای اهالی روستا بسیار مقدس به‌شمار می‌رود. یک روز کله این مجسمه توسط چند سارق دزدیده می‌شود و به‌همین‌دلیل تینگ تصمیم می‌گیرد تا برای پس گرفتن این مجسمه دنبال سارقین آن برود. او پس از رسیدن به یک شهر بزرگ خود را دربرابر گروهی بسیار خطرناک می‌بیند که باید برای رسیدن به هدف خود درمقابل آن‌ها قرار بگیرد. فیلم اونگ-بک: مبارز تایلندی قطعا برای دوست‌داران فیلم‌های رزمی یک گزینه بسیار جذاب و سرگرم‌کننده خواهد بود.


کاور سینمایی فیلم House of Flying Daggers

۹. فیلم House of Flying Daggers

فیلم خانه خنجرهای پران

  • کارگردان: ژانگ ییمو
  • نویسنده: فنگ لی
  • بازیگران: تاکشی کانشیرو، جانگ زئی، اندی لاو
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۴ میلادی
  • میانگین امتیازات House of Flying Daggers در IMDB: ۷.۵ از ۱۰

فیلم House of Flying Daggers به‌راحتی می‌تواند عنوان یکی از محجورترین فیلم‌های اکشن سینما را به خودش اختصاص دهد. فیلمی که با داستان جذاب و سرگرم‌کننده خود هرآنچه طرفداران فیلم‌های اکشن و رزمی بخواهند را در خود جای داده ولی آن‌طور که باید و شاید از سوی اهالی سینما به آن توجه‌ای نشده است. دقت به جزییات در این فیلم واقعا خارق‌العاده است؛ لباس‌هایی چشم‌نواز و شخصیت‌هایی با پرداخت بسیار عالی. این فیلم در سال ۲۰۰۴ به تهیه‌کنندگی ویلیام کانگ توسط استودیو Edko Films با بودجه‌ای ۱۲ میلیون دلاری تولید و فروش عالی ۹۳ میلیون دلاری را در گیشه‌ها پشت‌سر گذاشت.

داستان فیلم در قرن نهم میلادی جریان دارد؛‌ زمانی‌که خاندان تانگ شکوه و ابهت خود را به‌خاطر آشوب‌های متفاوت درخطر می‌بیند و همین موضوع به داستان اصلی این فیلم تبدیل می‌شود. از شات‌های فوق‌العاده و چشمگیر آغازین فیلم گرفته تا اتمسفر بسیار گیرا و جذاب، همه المان‌های فیلم در حد کمال در این فیلم به‌تصویر کشیده شده‌اند تا این فیلم را به یکی از بهترین گزینه‌های تماشا برای دوست‌داران فیلم‌های رزمی تبدیل کنند.


جکی چان در فیلم Police Story

۸. فیلم Police Story

فیلم داستان پلیس

  • کارگردان: جکی چان
  • نویسنده: جکی چان
  • بازیگران: جکی چان، بیل تونگ، چارلی چو
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۸۵ میلادی
  • میانگین امتیازات Police Story در IMDB: ۷.۵ از ۱۰

به مجموعه سینمایی بسیار محبوب Police Story رسیدیم. مجموعه‌ای که اگر اهل فیلم های رزمی قدیمی باشید قطعا آن را تماشا کرده‌اید. نخستین قسمت این مجموعه در سال ۱۹۸۵ به کارگردانی و نویسندگی بازیگر محبوب فیلم‌های رزمی یعنی جکی چان روی پرده سینماها رفت و خیلی سریع به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کرد و این محبوبیت به کشور خودمان نیز رسید. قسمت نخست این مجموعه در سال ۱۹۸۵ به تهیه‌کنندگی ریموند چو توسط استودیو Golden Way Films Ltd با بودجه‌ای ۲ میلیون دلاری تولید و توانست فروش خوب ۱۹ میلیون دلاری را پشت‌سر بگذارد.

داستان فیلم درباره شخصیت چان کا کوی با بازی جکی چان جریان دارد که خیلی‌ها در داستان فیلم او را با نام کوین می‌شناسند. کوین یکی از افسرهای کاربلد نیروی پلیس در کشور هنک‌کنگ به‌شمار می‌رود که مشکل بزرگی را پیش روی خود می‌بیند. رئیس یک باند بزرگ قاچاق مواد مخدر برای او پاپوش درست می‌کند و قتل یک پلیس فاسد را بر گردن او می‌اندازد. کوین که پلیسی کاردرست است باید از آبروی رفته خود دفاع کند و به‌همین‌دلیل با مشکلات زیادی که سر راهش قرار می‌گیرند، روبه‌رو می‌شود تا این پاپوش و ننگ را از نام خود حذف کند و اعتبار از دست‌رفته خود را پس بگیرد.


شخصیت‌های اصلی فیلم Five Deadly Venoms

۷. فیلم Five Deadly Venoms

فیلم پنج سم مرگبار

  • کارگردان: چانگ چه
  • نویسنده: چانگ چه
  • بازیگران: چیانگ شنگ، سان چین،‌ فیلیپ ووک
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۷۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Five Deadly Venoms در IMDB: ۷ از ۱۰

فیلم Five Deadly Venoms درمیان فیلم‌های این فهرست داستانی تازه‌تر را روایت می‌کند. داستانی که درباره یک استاد بزرگ کنگ‌فو جریان دارد که مرگ خودش را نزدیک می‌بیند. به‌همین‌دلیل به آخرین شاگرد خود مأموریت مهمی می‌دهد تا مطمئن شود آموزش‌هایی که به شاگردان قدیمی خودش داده است، در مسیر شرارت استفاده نشوند. به‌همین‌دلیل شاگرد خودش را به سراغ پنچ شاگرد گذشته خودش می‌فرستد تا اگر درمیان آن‌ها کسی به سمت شرور بودن رفته، او را از بین ببرد.

فیلم Five Deadly Venoms یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های رزمی به‌شمار می‌رود که در آن از بازیگران بزرگ و برجسته ژانر رزمی یعنی جت لی،‌جکی چان و بروس لی خبری نیست. این فیلم در سال ۱۹۷۸ میلادی به تهیه‌کنندگی برادران شاو با بودجه‌ای بسیار کم تولید شد و البته فروش خیلی چشمگیری را هم تجربه نکرد. بااین‌حال مطمئن باشید اگر به فیلم‌های رزمی علاقه دارید از تماشای این فیلم پشمان نخواهید شد.


کاور سینمایی فیلم The Raid: Redemption

۶. فیلم The Raid: Redemption

فیلم یورش: رستگاری

  • کارگردان: گارث هیو اِوِنس
  • نویسنده: گارث هیو اِوِنس
  • بازیگران: ایکو اویس، جو تسلیم، دونی آلامشیاه، یایان روهیان
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۱ میلادی
  • میانگین امتیازات The Raid: Redemption در IMDB: ۷.۶ از ۱۰

مجموعه سینمایی یورش پس از اکران در اندوزی و پس از آن در آمریکا خیلی سریع به محبوبیت زیادی دست پیدا کرد و با نقدهای مثبتی از سوی منتقدین سینمایی روبه‌رو شد. موفقیت‌های پیاپی این فیلم که از آن به‌عنوان یکی از بهترین مجموعه‌های رزمی در تاریخ سینما یاد می‌شود باعث شد تا قسمت دوم آن هم در سال ۲۰۱۴ ساخته و اکران شود. فیلم The Raid: Redemption در سال ۲۰۱۱ میلادی به تهیه‌کنندگی آریو ساگانتورو توسط استودیو PT Merantau Films با بودجه‌ای یک میلیون دلاری تولید و در گیشه‌ها فروش ۱۰ میلیون دلاری را تجربه کرد.

داستان هر دو فیلم این مجموعه درباره نیروهای ویژه کشور اندوزی جریان دارد. در فیلم نخست تیمی متشکل از ۲۰ نیروی ویژه پلیس این کشور در یک مأموریت خطرناک و مهم در یک ساختمان ۳۰ طبقه به دام می‌افتند. این ساختمان بسیار بزرگ توسط یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های تبهکاری در این کشور اداره می‌شود و به‌همین‌دلیل این تیم از نیروهای پلیس برای زنده بیرون آمدن از آن کار بسیار سختی را پیش روی دارد. اگر به فیلم‌های رزمی علاقه دارید فیلم‌های مجموعه سینمایی The Raid آثاری بسیار جذاب و سرگرم‌کننده برای شما خواهند بود.


پوستر فیلم Kill Bill: Volume 1 با حضور اوما تورمن

۵. فیلم Kill Bill: Volume 1

فیلم بیل را بکش: بخش اول

  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • نویسنده: کوئنتین تارانتینو
  • بازیگران: اوما تورمن، دیوید کارادین، ویویکا ای فاکس، مایکل مدسن
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۳ میلادی
  • میانگین امتیازات Kill Bill: Volume 1 در IMDB: ۸.۲ از ۱۰

ساخته کوئنتین تارانتینو نه‌تنها یکی از بهترین فیلم‌های رزمی سینما که یکی از بهترین بهترین فیلم‌های اکشن تاریخ این صنعت به‌شمار می‌رود. فیلمی فراموش‌نشدنی که با دیوانگی محض اجازه نمی‌دهد لحظه‌ای از هیجان بیننده کاسته شود. فیلم بیل را بکش درابتدا یک فیلم چهار ساعته بود که به‌دلیل زمان بسیار زیادش به دو فیلم مجزا تقسیم شد و درقالب بخش اول و دوم روی پرده سینما رفت. قسمت نخست این مجموعه در سال ۲۰۰۳ به تهیه‌کنندگی لورنس بندر توسط استودیو A Band Apart با بودجه‌ای ۳۰ میلیون دلاری تولید و در گیشه‌ها فروش بسیار خوب ۱۸۱ میلیون دلاری را به نام خودش ثبت کرد.

داستان فیلم روایت‌گر داستان شخصیت بئاتریس کیدو است؛ شخصیتی که در داستان او را با نام عروس می‌شناسیم. او یک تراژدی بسیار تلخ را پشت‌سر گذاشت و در مراسم عروسی خود شاهد کشته شدن شوهر و فرزندش بود. وی پس از چهار سال از کما خارج شد و تصمیم گرفت با کمک مهارت‌های رزمی خود انتقام قتل خانواده‌اش را بگیرد. فیلم بیل را بکش از معدود فیلم‌های رزمی ساخته شده در آمریکا است که پابه‌پای بهترین فیلم‌های رزمی پیش می‌رود. اگر به جنون مطلق علاقه دارید توصیه می‌کنیم تماشای این فیلم را از دست ندهید. فیلمی که بخش دوم آن در سال ۲۰۰۴ روی پرده سینما رفت.


شخصیت های اصلی فیلم فیلم Crouching Tiger, Hidden Dragon

۴. فیلم Crouching Tiger, Hidden Dragon

فیلم ببر خیزان، اژدهای نهان

  • کارگردان: انگ لی
  • نویسنده: هوی لینگ وانگ
  • بازیگران: چو یون فات، میشل یئو، جانگ زئی، چانگ چن
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۰ میلادی
  • میانگین امتیازات Crouching Tiger, Hidden Dragon در IMDB: ۷.۹ از ۱۰

به یکی از معدود فیلم‌های رزمی شرقی رسیدیم که یکی از شانس‌های اصلی کسب جایزه اسکار در بخش بهترین فیلم سال شده بود. فیلم Crouching Tiger, Hidden Dragon در سال ۲۰۰۰ میلادی پشت‌سر فیلم به‌یادماندنی گلادیاتور دستش از رسیدن به این جایزه کوتاه ماند ولی برنده بهترین فیلم خارجی‌زبان شد. این فیلم همچنین در ۱۰ بخش مختلف نامزد کسب جایزه اسکار بود که آن را به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های رزمی تبدیل کرده است. این فیلم در سال ۲۰۰۰ به تهیه‌کنندگی ویلیام کانگ با اقتباس از رمانی با همین نام با بودجه‌ای ۱۷ میلیون دلاری تولید و فروش فوق‌العاده عالی ۲۱۵ میلیون دلاری را تجربه کرد.

داستان فیلم در دوران سلسله چینگ در قرن ۱۹ میلادی در کشور چین جریان دارد و روایت‌گر داستان دو مبارز بسیار کاربلد است که برای پس گرفتن یک شمشیر دزدیده شده در تلاش هستند تا آن را باز پس بگیرند. در این مسیر نه‌تنها با مشکلات بسیار زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند که زندگی شخصی آن‌ها نیز دست‌خوش تغییرات مهمی می‌شود. فیلم ببر خیزان، اژدهای نهان بدون شک یکی از بهترین فیلم‌های شرقی به‌شمار می‌رود که تماشای آن برای علاقه‌مندان فیلم‌های رزمی واجب است.


فیلم The Legend of Drunken Master با حضور جکی چان

۳. فیلم The Legend of Drunken Master

فیلم افسانه استاد مست

  • کارگردان: لائو کار لیانگ
  • نویسنده: ادوارد تانگ
  • بازیگران: جکی چان، تی لونگ، آنیتا موی، کن لو
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۴ میلادی
  • میانگین امتیازات The Legend of Drunken Master در IMDB: ۷.۵ از ۱۰

به سه فیلم برتر رزمی تاریخ سینما رسیدیم. فیلم The Legend of Drunken Master یک دنباله معنوی برای فیلم فیلم Drunken Master حساب می‌شود و خیلی‌ها این فیلم را تحت عنوان استاد مست ۲ می‌شناسند. جکی چان پس از حضور در فیلم ارباب اژدها در سال ۱۹۸۲ در هیچ فیلم رزمی در سبک سنتی حضور پیدا نکرده بود تا اینکه در فیلم افسانه استاد مست به نقش‌آفرینی پرداخت. این فیلم در سال ۱۹۹۴ به تهیه‌کنندگی اریک تسانگ توسط استودیو Golden Harvest با بودجه‌ای ۲ میلیون دلاری تولید و توانست در گیشه‌ها فروش بسیار خوب ۳۴ میلیون دلاری را پشت‌سر بگذارد.

داستان این فیلم ارتباط زیادی با داستان فیلم Drunken Master دارد و به‌همین‌دلیل اگر قسمتی از آن را بیان کنیم ممکن است قسمت‌های مهمی از داستان فیلم قبلی برای شما اسپویل شود. به‌همین‌دلیل فقط توصیه می‌کنیم که فیلم‌های استاد مست را با نقش‌آفرینی فوق‌العاده جکی چان تماشا کنید. فیلم‌هایی که در سبک کمدی و رزمی قطعا می‌توانند آثاری بسیار سرگرم‌کننده برای شما طرفداران فیلم‌های رزمی قلمداد شوند.


ایفای نقش کیانو ریوز در فیلم the matrix

۲. فیلم The Matrix

فیلم ماتریکس

  • کارگردان: خواهران واچوفسکی
  • نویسنده: خواهران واچوفسکی
  • بازیگران: کیانو ریوز، لارنس فیشبرن، هوگو ویوینگ، جو پانتولیانو
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۹ میلادی
  • میانگین امتیازات The Matrix در سایت IMDB: ۸.۷ از ۱۰

مجموعه سینمایی «ماتریکس» خیلی راحت می‌تواند جز نمادین‌ترین مجموعه‌های تاریخ ژانر اکشن و قسمت اول آن یکی از بهترین فیلم های اکشن تاریخ لقب بگیرند. داستان پیشرفت تکنولوژی و مشکلاتی که می‌تواند برای انسان به‌وجود آورد همیشه از سوژه‌های جذاب و پرمخاطب سینما تلویزیون بوده و خواهد بود و فیلم ماتریکس هم با یک روند داستانی خاص و بسیار هیجان‌انگیز به‌نشان دادن همین سوژه می‌پردازد. داستان فیلم درباره طراحی و ساخت یک هوش مصنوعی به‌دست بشر است که این هوش مصنوعی با ساخت ماشین‌های خودآگاه و هوشمند افراد مختلف را در یک واقعیت مجازی تحت عنوان «ماتریکس» زندانی می‌کند.

اگر طرفدار فیلم‌های اکشن هستید شک نکنید که از این فیلم بی‌نهایت لذت خواهید برد. جلوه‌های ویژه استفاده شده در این فیلم در آن زمان بی‌نظیر بودند و همین موضوع باعث شد تا افراد بسیاری در سراسر جهان به این فیلم علاقه پیدا کنند. این فیلم با بودجه ۶۰ میلیون دلاری توسط استودیو ویلیج رودشو پیکچرز و تهیه‌کنندگی جوئل سیلور و اروین استاف در سال ۱۹۹۹ تولید و اکران شد. موفقیت‌‌های بی‌شمار این فیلم از جمله کسب چهار جایزه اسکار و فروش عالی ۴۷۰ میلیون دلاری آن باعث شدند تا فکر ساخت قسمت‌های بعدی این فیلم در ذهن سازندگان آن قرار بگیرد. 


پوستر فیلم Enter the Dragon با حضور بروس لی

۱. فیلم اژدها وارد می‌شود

  • کارگردان: رابرت کلوز
  • نویسنده: مایکل آلن، بروس لی
  • بازیگران: بروس لی، جان ساکسون، رابرت وال، جیم کلی
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۷۳ میلادی
  • میانگین امتیازات Enter the Dragon در IMDB: ۷.۶ از ۱۰

اژدها وارد می‌شود؛ همین یک جمله خیلی راحت شما را یاد بروس لی خواهد انداخت و به احتمال زیاد نقش‌آفرینی شگفت‌انگیز او در این فیلم رزمی حرفه‌ای را جلوی چشمان شما خواهد آورد. همان‌طور که احتمالا قبل از رسیدن به رتبه نخست می‌توانست حدس زد، فیلم اژدها وارد می‌شود در رتبه نخست بهترین فیلم های رزمی تاریخ قرار می‌گیرد تا بار دیگر نشان دهد که در حدودا نیم قرن گذشته فیلم رزمی بهتری از آن روی پرده سینماها نرفته است. این فیلم در سال ۱۹۷۳ میلادی به تهیه‌کنندگی ریموند چو توسط استودیو Concord Production Inc با بودجه‌ای ۹۰۰ هزار دلاری تولید و فروش اعجاب‌انگیز ۴۰۰ میلیون دلاری را در گیشه‌ها تجربه کرد.

داستان فیلم درباره شخصیت لی با بازی بروس لی جریان دارد. شخصیتی که وظیفه انجام یک مأموریت مهم را برعهده می‌گیرد و در این مأموریت باید با یک باند بزرگ مواد مخدر به مبارزه بپردازد. او در جریان این مأموریت به‌طور اتفاقی با عامل قتل خواهر خود روبه‌رو می‌شود و همین موضوع روند اصلی داستان فیلم را شکل می‌دهد. اگر هنوز فیلم اژدها وارد می‌شود را تماشا نکرده‌اید، آب دستتان است بگذارید زمین و آن را ببینید. فیلمی که هرآنچه از یک فیلم رزمی بخواهید در آن پیدا خواهید کرد.

نظر شما همراهان عزیز سایت زومجی درباره فهرست بهترین فیلم های رزمی تاریخ چیست؟ به‌نظر شما جای کدام فیلم‌ها در این فهرست خالی است؟ نظر خودتان را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.


پرسش‌های متداول

۱- بهترین فیلم های رزمی  کدام‌اند؟

از میان بهترین فیلم های رزمی می‌توان به فیلم اژدها وارد می‌شود، فیلم ایپ من و فیلم افسانه استاد مست اشاره کرد.

۲- بهترین فیلم های رزمی قدیمی آمریکایی چه فیلم هایی هستند؟

فیلم رینگ خونین با بازی ژان کلود ون دام، فیلم نینجای آدم کش دو مورد از فیلم های رزمی جذاب قدیمی به حساب می‌آیند.
منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده