نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۱

مهمترین فیلم ها و سریال های خرداد ۱۴۰۱ | از تاریخ پخش تا خلاصه داستان

در این مقاله قصد داریم چند مورد از شاخص‌ترین فیلم و سریال‌هایی که قرار است در ماه خرداد ۱۴۰۱ به‌دست ما برسند را  به شما معرفی کنیم تا شما برای تماشای این آثار آماده شوید.

احتمالا شما دیگر بهتر از ما می‌دانید که هر ماه فیلم و سریال‌های خیلی زیادی پخش می‌شود که اگر چاره داشتیم کار و زندگی و درس را رها می‌کردیم تا فقط بنشینیم و آن‌ها را تماشا کنیم. اما خب بیایید قبول کنیم که ما در یک دنیای خیالی زندگی نمی‌کنیم. جدا از داستانِ فیلم‌ها، هر ماه سریال‌های زیادی هم پخش می‌شود که یک سری از آن‌ها جدید و یک سری دیگر هم قدیمی محسوب می‌شوند؛

آثاری که برای فصل جدید قرار است دوباره روی آنتن بیایند؛ همان‌هایی که ما منتظرشان می‌مانیم تا ببینیم که چه آشی برای ما پختند. قرار از است که از این به بعد، ما اوایل هر ماه در قالب یک ویدیو و مقاله فیلم و سریال‌های مهم هر ماه را همراه‌با تاریخ اکران و پخش، به شما معرفی کنیم. پس اگر آماده هستید، در ادامه همراه زومجی باشید که بفهمیم خرداد چه خوابی برای ما دیده است.

برای حمایت از زومجی لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید


فیلم های خرداد ماه ۱۴۰۱

آدام سندلر در حال بسکتبال بازی کردن در فیلم Hustle

۱- فیلم Hustle

فیلم زرنگ‌بازی

تاریخ: ۲۰ خرداد (۱۰ ژوئن)

شبکه نتفلیکس

فیلم زرنگ‌بازی یک درام ورزشی با بازی آدام سندلر، کویین لطیفه و بن فاستر به شمار می‌رود که حول محور یک پیشاهنگ حرفه‌ای بسکتبال به اسم استنلی برن می‌چرخد. استنلی بعد از اینکه از محل کارش اخراج می‌شود، برای اولین‌بار، آن هم بعد از یک مدت طولانی، پر از انگیزه و هیجان می‌شود... چرا؟ چون خیلی ناگهانی یک بازیکن آماتور اسپانیایی به اسم بو کروز را پیدا می‌کند که در یک پارک در مادرید، مشغول بسکتبال بازی کردن است. استنلی که حالا یک هدف جدید پیدا کرده، این را مأموریت خودش می‌داند که بو را برای مسابقات ان‌بی‌ای آماده کند؛ چون باور دارد که هر دوی آن‌ها می‌توانند به این هدف برسند.


کریس همسورث در حال راندن و هدایت یک قایق در فیلم Spiderhead

۲- فیلم Spiderhead

فیلم اسپایدرهد

تاریخ: ۲۷ خرداد (۱۷ ژوئن)

شبکه نتفلیکس

اسپایدرهد یا همان فرار از اسپایدرهد سبکی متفاوت با مورد قبلی دارد و یک ژانر علمی تخیلی با چاشنی دلهره‌آور و هیجانی را به نمایش می‌گذارد. کریس همسورث، مایلز تلر و جرنی اسمالت بازیگران اصلی این فیلم حساب می‌شوند. داستان در آینده‌ای نزدیک جریان دارد که به مجرمان این فرصت داده می‌شود که به‌عنوان سوژه‌های پزشکی داوطلب شوند؛ به این امید که دوره‌ی محکومیت آن‌ها کوتاه شود. در همین حین، یکی از زندانی‌ها متوجه می‌شود که قرار است برای داروی جدیدی که می‌تواند احساسات عاشقانه ایجاد کند، مورد آزمایش قرار بگیرد. همین اتفاق منجر به این می‌شود که او، واقعیت احساسات خود را زیر سؤال ببرد و دنبال پیدا کردن حقیقت بگردد.


داکوتا جانسون در فیلم Cha Cha Real Smooth

۳- فیلم Cha Cha Real Smooth

تاریخ: ۲۷ خرداد (۱۷ ژوئن)

شبکه اپل تی وی پلاس

کوپر رایف که در این فیلم در قالب نقش اندرو ظاهر شده، مرد جوانی است که به‌عنوان میزبان آیین و مراسم یهودی بر میتصوا و بت میتصوا فعالیت می‌کند. اندرو در همین بحبوحه، با زن جوانی به اسم دامینو (با بازی داکوتا جانسون) و دخترش که اختلال اوتسیم دارد، آشنا می‌شود و یک ارتباط دوستانه‌ای را با او شکل می‌دهد. فیلم Cha Cha Real Smooth یک اثر درام و کمدی به شمار می‌رود که خود کوپر رایف آن را کارگردانی و فیلمنامه‌اش را نوشته است.


مارک والبرگ در نقش پدر استو در فیلم Father Stu

۴- فیلم Father Stu

فیلم پدر استو

تاریخ انتشار نسخه دیجیتالی: ۱۰ خرداد (۳۱ می)

بله درسته است... این فیلم چند وقت پیش اکران شد و جزو اکرانی‌های ماه خرداد نیست اما ۱۰ خرداد قرار است به‌صورت دیجیتالی منتشر شود که ما هم بتوانیم آن را با کیفیت خوبی تماشا کنیم. با بازیگرایی که این فیلم دارد، نمیشد از آن گذشت؛ مارک والبرگ، جکی ویور، مل گیبسون و غیره. پدر استو که یک فیلم درام و بیوگرافیکی به شمار می‌رود، داستان زندگی واقعی پدر استوارت لانگ را به ما نشان می‌دهد؛ یک بوکسور قدیمی که حالا به کشیش تبدیل شده است؛ کسی که الهام‌بخش آدم‌های خیلی زیادی بوده است و نشان می‌دهد که همه می‌توانند مثل او، از آدمی که در حال نابودی و آسیب زدن به خودش بود، به رستگاری برسند و زندگی خوبی داشته باشند.


سریال های خرداد ماه ۱۴۰۱

اخطار: اگر فصل‌های قبلی سریال‌های زیر را تماشا نکردید، مراقب اسپویل شدن باشید.

ایلون و دوستانش در فصل چهارم سریال Stranger Things

۵- فصل چهارم سریال Stranger Things

سریال اتفاقات ناآشنا

تاریخ: ۶ خرداد (۲۷ می)

شبکه نتفلیکس

اتفاقات ناآشنا از اون سریال‌هایی است که اولش را با کلی ذوق و شوق شروع می‌کنیم و بدون اینکه بفهمیم، به آخرش می‌رسیم؛ آن هم جوری که نمیفهمیم از کجا خوردیم و کی می‌خواهد تا سال دیگر تحمل کند که فصل جدید را ببیند. خیالتان راحت، در فصل جدید، تمام بازیگرها و شخصیت‌های قدیمی حضور دارند؛ البته به جز آنهایی که دیگر بین ما نیستند و بنده خداها اگه بخواهند هم نمی‌توانند از آن دنیا بیایند و نقش خود را ایفا کنند. داستان از این قرار است که هاپر، در فاصله خیلی دوری از خانه در یک زمین بایر و برفی در کامچاتکای روسیه زندانی شده است؛ جایی که باید با خطرات انسانی... و البته خطرات دیگر، روبه‌رو شود. در همین حین، در ایالات متحده هم کم کم دارد یک وحشت جدید ظهور می‌کند؛ چیزی که مدت خیلی زیادی دفن شده بود؛ چیزی که قرار است همه چیز را به هم ارتباط دهد.


کارل اربن در نقش بیلی بوچر با چشمانی درخشان در فصل سوم سریال The Boys

۶- فصل سوم سریال The Boys

سریال پسران

تاریخ: ۱۳ خرداد (۳ ژوئن)

شبکه آمازون پرایم ویدیو

به یاد دارید که فصل قبل چه اتفاقاتی رخ داد؟ امیدوارم که شما هم مثل من باشید زیرا من که به جز صحنه‌های مبارزه، هیچ چیزی از فصل قبل به خاطر ندارم. البته خب خیلی هم عجیب نیست چون فصل قبل حدودا ۲ سال پیش پخش شد. متاسفانه هنوز هیچ اطلاعات و خلاصه داستانی از فصل سوم پخش نشده است اما به نظر شما این موضوع باعث می‌شود که انرژی و هیجان ما برای این فصل کم شود؟ در حال حاضر اینجوری که به نظر می‌آید، قرار است حداقل دو شخصیت جدید به اسم کُنتِس کریمزِن و سولجر بوی معرفی شوند؛ به ترتیب هم قرار است این نقش‌ها را لوری هولدن و جنسن اکلس بازی کنند. حالا خیلی هم نمانده است... باید صبر کنیم ببینیم که آن‌ها چه خوابی برای ما دیدند که تا الان هیچ اطلاعاتی از این فصل منتشر نکردند.


ایمان ولانی در نقش کامالا خان در حال تماشا کاستوم در مغازه در سریال Ms. Marvel

۷- سریال Ms. Marvel

سریال خانم مارول

تاریخ: ۱۸ خرداد (۸ ژوئن)

شبکه دیزنی پلاس

طرفداران مارول بیایند که این مورد به‌صورت ویژه مخصوص آن‌ها است؛ بالاخره همان سریالی که خیلی منتظرش بودید، دارد آغاز می‌شود. کامالا کان یا همان خانم مارول یکی از شخصیت‌های محبوب این شرکت حساب می‌شود که کم کم دارد از دنیای کمیک بیرون می‌آید. این سریال ۶ قسمت دارد و جزو فاز چهارم دنیای سینمایی مارول حساب می‌شود. یعنی یک جورهایی دارند با معرفی این شخصیت، زمینه را برای فیلم The Marvels که قرار است سال ۲۰۲۳ پخش شود، فراهم می‌کنند. داستان سریال هم دیگر مشخص است؛ قرار است ما در این مجموعه با شخصیت کامالا کان آشنا شویم و بفهمیم چه می‌شود که یک دختر نوجوان به یک قهرمان خیلی بزرگ به اسم خانم مارول تبدیل می‌شود. خانم مارول یک مینی سریال است که احتمالا دیزنی و مارول برنامه‌ای برای ادامه دادن آن ندارند و فقط می‌خواهند یک پیش زمینه را برای ما فراهم کنند.


فضانورد روی سطح ماه قدم می‌گذارد سریال همه برای بشریت

۸- فصل سوم سریال For All Mankind

سریال برای تمام بشریت

تاریخ: ۲۰ خرداد (۱۰ ژوئن)

شبکه اپل تی وی پلاس

شما هم اسم سریال برای تمام بشریت را تا حالا نشنیده‌اید؟ اشکالی ندارد زیرا در این مورد با هم با آن آشنا می‌شویم. داستان از این قرار است که در یک نسخه جایگزین از سال ۱۹۶۹، کل دنیا خصوصا ایالات متحده وارد یک شوک خیلی بزرگ می‌شود. چرا؟ چون اتحاد جماهیر شوروی موفق می‌شود که قبل از آمریکا انسان را به ماه برساند و آن‌ها را روی این سیاره فرود بیاورد. سازمان ناسا بعد از چنین شکستی، با یک چالش جدید در مسابقه فضایی روبه‌رو می‌شود که اصلا انتظارش را نداشت. حالا، رقابت جنگ سرد شدت بیشتری گرفته است و جاه‌طلبی‌های این دو تا کشور ابرقدرت هم بزرگتر شده است. وضعیت دیگر به جایی رسیده که رقابت به جایی فراتر از حد انتظار رفته است و منابع به قدری متنوع و گسترده شدند که هیچوقت تا این اندازه متنوع نبودند. این جنگ قرار است چه بلایی سر دنیا بیاورد!


بازگشت اوبی وان کنوبی با بازی ایوان مک گرگور در سریال Obi-Wan Kenobi

۹- سریال Obi-Wan Kenobi

سریال اوبی وان کنوبی

تاریخ: ۴ خرداد (۲۵ می)

شبکه دیزنی پلاس

اوبی وان کنوبی که یک جدای مستر به شمار می‌رود، قرار است در این سریال خیلی جذاب و البته مورد انتظار، ماجراجویی‌های خودش را به تصویر بکشد. او از یک طرف حواسش به لوک اسکای واکرِ جوان است و از طرف دیگر هم از دست شکارچیان خیلی خوب و نابغه‌ی امپراطوری که دنبال جدای می‌گردند، فرار می‌کند. حالا نکته جالب ماجرا این است که همه‌ی این اتفاقات زمانی رخ می‌دهد که اوبی وان کنوبی در یک سیاره دور افتاده و بیابونی به اسم تاتوئین، دوران تبعید خودش را پشت سر می‌گذارد. اینطوری گفته شده که داستان این سریال، یک چیزی حدود ۱۰ سال بعد از داستان قسمت سوم سری فیلم جنگ ستارگان یعنی انتقام سیث جریان دارد. بنابراین بهتر است اول آن را تماشا کرده باشید و بعد سراغ این یکی بیایید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده