نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۹

معرفی سریال پسران هاردی (The Hardy Boys) | شرلوک‌های نوجوان

پسران هاردی (The Hardy Boys) نوجوانانی هستند که بدون هیچ قدرت خاصی به‌دنبال عدالت و حقیقت می‌روند و بدون هیچ چشم‌داشتی به قهرمانان شهر کوچک خود تبدیل می‌شوند. به مناسبت آغاز فصل دوم سریال، نگاهی به آن داشته‌ایم.

سالیان خیلی دور، کتاب‌هایی با نام The Hardy Boys منتشر می‌شد که دو شخصیت قهرمان داشت؛ درست همانند خیلی کتاب‌های قدیمی و امروزی. این دو شخصیت، دو برادر به اسم فرانک و جو بودند که به واسطه‌ی پدر و مادر خود، علاقه و البته استعداد خیلی زیادی در کاراگاه بازی و کشف معماها داشتند. پسران هاردی در سال ۱۹۲۷ برای اولین‌بار وارد دنیای کتاب‌ها شدند و به‌صورت گسترده در داستان‌های خود تلاش می‌کردند تا کلیشه‌های قومیتی را از بین ببرند. از طرف دیگر هم جامعه‌ی خوانندگان نوجوان را هدف گرفته بودند تا با سبکی ساده‌تر و البته با چاشنی اکشن، با برنامه‌های تلویزیونی رقابت کنند.

تا به امروز بیش از ۵۰ کتاب حول محور این دو شخصیت بسیار محبوب منتشر شده که البته درکنار آن‌ها، کتاب‌های فرعی دیگری هم نوشته شده بود که داستان‌های دیگری را در بر می‌گرفت. این شخصیت‌ها و کتاب‌های آن‌ها آنقدر محبوب شده بودند که اکثر بزرگسالان امروز، با کتاب‌های آن‌ها بزرگ شدند. برخی از کتاب‌های آن‌ها، به زبان فارسی هم ترجمه شده است و در دسترس مخاطبان ایرانی قرار دارد تا آن‌ها هم بتوانند از این ماجراجویی‌های جذاب لذت ببرند. درست است که سال‌های خیلی زیادی گذشت تا سازندگان برنامه‌های تلویزیونی به فکر ساخت یک اثر اقتباسی براساس این کتاب‌ها بیفتند؛ اما بالاخره این اتفاق افتاد.

روهن کمپبل و الکساندر الیوت در حال دوچرخه سواری در سریال The Hardy Boys

در اواخر سال ۲۰۱۹ بود که سرویس استریم هولو عنوان کرد قصد دارد سریال The Hardy Boys (پسران هاردی) را براساس این کتاب‌ها که توسط نویسندگان مختلف نوشته شده، بسازد. زمانی‌که تریلر این سریال منتشر شد، طرفداران قدیمی این مجموعه اصلا نمی‌دانستند که دقیقا چه حسی باید داشته باشند. از یک طرف خوشحال بودند که قرار است دوباره این ماجراجویی را با شخصیت‌های مورد علاقه خود از سر بگیرند. از طرف دیگر هم می‌ترسیدند که درست همانند خیلی پروژه‌های اقتباسی دیگر که براساس کتاب یا بازی ساخته شده بودند، هرچه خاطرات و دوران خوب از این کتاب‌ها برایشان باقی مانده بود، با خاک یکسان شود.

اما انگار همان قسمت اول کافی بود تا به آن‌ها ثابت شود که اصلا از این اخبار نیست؛ سریال پسران هاردی نه‌تنها قرار است خاطرات خوب بینندگان را نابود کند، بلکه تمام تلاشش را می‌کند تا اوقات جذاب بیشتری را برایشان فراهم سازد. در حال حاضر دو فصل از این سریال که سبکی درام، اسرارآمیز و ترسناک ماورایی دارد، ساخته شده است؛ فصل اول با ۱۳ قسمت و فصل دوم هم با ۱۰ قسمت. هنوز مشخص نیست که چه آینده‌ای در انتظار این مجموعه است و آیا قرار است در آینده شاهد فصل دیگری باشیم یا خیر. اما به مناسبت آغاز پخش فصل دوم سریال پسران هاردی، تصمیم گرفتیم تا در قالب مقاله‌ای، معرفی اجمالی‌ای از آن را داشته باشیم تا اگر شما هم از این سبک سریال‌ها دوست داشتید، حتما آن را تماشا کنید.

روهن کمپبل در سریال The Hardy Boys همراه دوستانش در ماشین نشسته است

«حل معماها و اسرار در خونشان است.» این همان عنوانی است که سازندگان برای سریال پسران هاردی در نظر گرفتند و چقدر هم درست است. فرانک و جو در خانواده‌ای متولد و بزرگ شدند که پدر آن یک کاراگاه کار بلد و مادر آن یک روزنامه‌نگار ماهر است؛ البته مادر خانواده خیلی وقت است که شغل خود را کنار گذاشته اما دلیل نمی‌شود که مهارت‌ها و استعدادهای خود را به فرزندانش منتقل نکند. سریال The Hardy Boys داستان این دو برادر به همراه دوستانشان و البته پدر خانواده را حکایت می‌کند؛ کسانی که در تلاش هستند تا حقیقت بزرگی را آشکار کنند؛ حقیقت پشت پرده اتفاقات کاملا تهدید‌آمیزی که در حال حاضر در شهر کوچک بریجپورت در حال رخ دادن است.

همان ابتدای قسمت اول، ما شاهد سکانسی هستیم که در سریال‌های امروزی خیلی کم آن را مشاهده می‌کنیم؛ مادری که درست همانند دو پسر نوجوان خود بازیگوش است و می‌داند که چطور سر به سر آن‌ها بگذارد. معماها و اسرار از همان ابتدا آغاز می‌شوند و سریال هیچ وقتی را تلف نمی‌کند. درست در همان زمانی‌که شخصیت‌ها معرفی می‌شوند، اسرار هم در نقاط ابتدایی داستان سر بیرون می‌آورند و همه چیز را به هم می‌ریزند. یکی از خوبی‌هایی که این سریال دارد، این است که داستان‌های فرعی مختلفی رخ می‌دهد که شخصیت‌های مختلف را به خود درگیر می‌کند؛ داستان‌هایی که به ظاهر هیچ ارتباطی با هم ندارند اما مایِ مخاطب از ارتباط آن‌ها خبر داریم.

پسران هاردی به همراه پدر و دوستشان در سریال The Hardy Boys

شخصیت‌ها طبق معمول همیشه تلاش می‌کنند تا با مخفی کردن، از یکدیگر مراقبت کنند اما نمی‌دانند که دیگری هم به شکل متفاوتی درگیر همان ماجرای مشترک شده است. این روزها ما در اکثر سریال‌ها شاهد این هستیم که شخصیت‌ها به شکل‌های مختلف به یکدیگر دروغ می‌گویند و برخی اوقات هم برچسب محافظت از یکدیگر را به آن می‌چسبانند؛ اما مخاطب به خوبی می‌داند که خیلی از این دروغ‌ها نه‌تنها ضروری نیستند، بلکه خیلی اوقات مشکل‌ساز هم می‌شوند و انگار به زور می‌خواهند همه چیز را از هم پنهان کنند. خوبی دیگر این مجموعه دقیقا در همین موضوع است؛ اینکه سعی نمی‌کنند الکی همه چیز را پنهان کنند و مدام به هم دروغ بگویند.

خانواده هاردی که در نقطه‌ای زندگی عادی خود را پشت سر می‌گذارند، خبر ندارند که در نقطه‌ای دیگر اتفاقاتی در حال رخ دادن است که در آینده‌ای نزدیک همه چیز را به هم می‌ریزد. پسران هاردی از دور زندگی عالی و بی‌نقصی دارند اما اتفاقی بسیار غم‌انگیز و تراژدی باعث می‌شود تا همه چیز برای آن‌ها به هم بریزد؛ مجبور می‌شوند محل زندگی خود را تغییر دهند، دوستان قدیم خود را کنار بگذارند، با افراد جدیدی آشنا شوند، از نقطه امن خود بیرون بیایند، اتفاقات جدید را تجربه کنند و دیگر همانند گذشته یک نوجوان معمولی نباشند. همین اتفاق تراژدی باعث می‌شود تا همه چیز کم کم سر باز کند و اسرار مختلف بیرون بریزد؛ اسراری که همگی به هم ربط دارند و شاید بتوان ارتباطی هم بین آن‌ها و خانواده هاردی و اقوام آن‌ها پیدا کرد.

پسران هاردی در یک مقبره در سریال The Hardy Boys

اکثر سریال‌های مشابه سریال پسران هاردی، در شهرهای کوچک رخ می‌دهد و خیلی جالب است که هر روز هم اتفاقات مختلفی رخ می‌دهد که هیچکس به آن‌ها توجه نمی‌کند (البته به جز شخصیت‌های نوجوان داستان)؛ خصوصا نیروهای پلیس که انگار در این شهرها خواب هستند. اما با این وجود، باز هم جذابیت خیلی زیادی برای بیننده دارند که چند نوجوان دست به‌دست هم می‌دهند و تلاش می‌کنند تا بدون هیچ قدرتی شهر خود را نجات دهند. همانند مقاله‌های معرفی سریال دیگر، در این بخش می‌خواهیم مجموعه‌هایی را به شمار معرفی کنیم که تشابه زیادی با سریال پسران هاردی دارد. بنابراین اگر این مجموعه را دوست داشتید، اصلا سریال‌های زیر را از دست ندهید. شما چه سریال دیگری را به ما پیشنهاد می‌کنید؟


سریال های مشابه سریال پسران هاردی

بروکلین پرینس به همراه دوستانش در سریال Home Before Dark

سریال Home Before Dark

سریال خانه پیش از تاریکی

  • بازیگران: جیم استارگس، بروکلین پرینس و ابی میلر
  • سال پخش: ۲۰۲۰ تاکنون

خلاصه داستان: یک دختر کوچک از شهری بزرگ، سرنخ‌هایی را به یک پرونده خطرناک و وحشتناکی پیدا می‌کند که بعد از مدت‌ها هنوز حل نشده است؛ آن هم وقتی که به شهر کوچک ساحلی می‌رود که زمانی زادگاه پدرش بود و آن‌جا زندگی می‌کرد.


بازیگران اصلی سریال Riverdale در کنار یکدیگر

سریال Riverdale

سریال ریوردیل

  • بازیگران: کی جی آپا، لیلی راینهارت و کامیلا مندز
  • سال پخش: ۲۰۱۷ تاکنون

خلاصه داستان: بعد از مرگ یکی از دوقلوهای ثروتمند و محبوب خانواده بلاسم در روز چهارم ژوئیه، شهر کوچک ریوردیل تصمیم می‌گیرد تا در مورد این قتل تحقیق کند. این سریال در ماه سپتامبر آغاز می‌شود که آغاز سال تحصیلی جدید هم به شمار می‌رود. این ماه با خود دانش‌آموزان جدید و ارتباط‌های تازه‌ای را به ارمغان می‌آورد و اسرار پشت پرده چهارم ژوئیه‌ی گذشته را به نمایش می‌گذارد.


شخصیت‌های اصلی فصل اول سریال Stranger Things

سریال Stranger Things

سریال اتفاقات ناآشنا

  • بازیگران: وینونا رایدر، دیوید هاربر و فین ولفهارد
  • سال پخش: ۲۰۱۶ تاکنون

خلاصه داستان: داستان سریال اتفاقات ناآشنا در شهر کوچکی رخ می‌دهد که همه، یکدیگر را می‌شناسند. یک حادثه عجیب و غریب زنجیره‌ای از اتفاقات را آغاز می‌کند؛ اتفاقاتی که منجر به ناپدید شدن یک کودک می‌شود. کم کم این اتفاقات مختلف دست به‌دست هم می‌دهند تا بافت یک جامعه صلح‌آمیز دیگر هم از بین برود. سازمان‌های دولتی تاریک و نیروهای ماوراءطبیعی به ظاهر بدخواه در شهر گرد هم می‌آیند و کم کم دارند همه چیز را به هم می‌ریزند. در همین حین هم چند تن از مردم محلی متوجه می‌شوند که اتفاقات خیلی زیادی در حال رخ دادن در سطح شهر است؛ خیلی بیشتر و وحشتناکتر از چیزی که به چشم می‌آید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده