بهترین فیلم‌های وین دیزل | از نجات سرباز رایان تا سریع و خشن

بهترین فیلم‌های وین دیزل | از نجات سرباز رایان تا سریع و خشن

دوشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۱

در این مقاله به معرفی بهترین فیلم های وین دیزل یکی از بازیگران سرشناس ژانر اکشن خواهیم پرداخت. با زومجی همراه باشید.

با شنیدن نام وین دیزل به احتمال بسیار زیاد به یاد مجموعه سینمایی سریع و خشن خواهیم افتاد که تابه‌امروز بیش از ۱۰ قسمت اصلی و فرعی از آن روی پرده سینماها رفته است. بااین‌حال وین دیزل علاوه‌بر حضور در فیلم‌های این مجموعه در فیلم‌های دیگری نیز به نقش‌آفرینی پرداخته است که شاید خیلی‌ها آشنایی زیادی با آن‌ها نداشته باشند. از فیلم های جنگی و جنایی در اواخر دهه ۹۰ گرفته تا حضور در انیمیشن‌های محبوبی در سال‌های اخیر.

وین دیزل قطعا یکی از چهره‌های مهم و بسیار محبوب در فیلم‌های ژانر اکشن به‌شمار می‌رود که درکنار فیلم‌های مجموعه سریع و خشن، در مجموعه‌هایی بسیار موفق مانند فیلم‌های دنیای سینمایی مارول و مجموعه سینمایی ریدیک هنرنمایی کرده است. ما در این مقاله تصمیم گرفتیم تا نگاهی داشته باشیم به بهترین فیلم های وین دیزل و یکی یکی آن‌ها را باهم بررسی کنیم تا اگر از طرفداران او هستید بتوانید فیلم‌های کمتر شناخته‌شده او را هم تماشا کنید و همچنین با فیلم‌های خوب و قدیمی این بازیگر محبوب بیشتر آشنا شوید. پس این شما و این ۲۰ فیلم برتر وین دیزل.

 «فیلم‌های این فهرست براساس نظر اعضای تحریریه سایت زومجی انتخاب و رتبه‌بندی شده‌اند»


بهترین فیلم های وین دیزل

کار فیلم a man apart با حضور وین دیزل

۲۰. فیلم A Man Apart

فیلم مرد مبارز

  • کارگردان: اف گری گری | نویسنده: کریستین گودگاست
  • بازیگران: وین دیزل، لارنس تیت، تیموتی اولیفانت، جینو سیلوا
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۳ میلادی
  • میانگین امتیازات A Man Apart در IMDB: ۶ از ۱۰

فهرست بهترین فیلم های وین دیزل را با فیلم A Man Apart شروع می‌کنیم. فیلمی که پس از محبوبیت وین دیزل به‌خاطر حضور در فیلم سینمایی The Fast and the Furious ساخته شد. این فیلم جنایی و اکشن به تهیه‌کنندگی خود وین دیزل توسط استودیو New Line Cinema با بودجه‌ای ۳۵ میلیون دلاری تولید و در گیشه‌ها فروش نسبتا قابل‌قبول ۴۵ میلیون دلاری را تجربه کرد. ایفای نقش وین دیزل در این فیلم بدون شک از نقاط مثبت آن به‌شمار می‌رود و به‌خوبی نشان می‌دهد که در آن بازه زمانی محبوبیت او به‌خاطر حضور در فیلم سریع و خشن بی‌دلیل نبوده است.

داستان فیلم یک مرد مبارز روایت‌گر مردی تلقی می‌شود که ماموریتی بسیار خطرناک و البته مهم را برعهده گرفته است. شان وتر که در گذشته تبهکار بوده تصمیم می‌گیرد تا به‌همراه دوست خود دمتریس با سازمان مبارزه با مواد مخدر آمریکا (DEA) همکاری کند و با کمک این سازمان یکی از قاچاقچیان بزرگ و خطرناک مواد مخدر را در نزدیکی مرز مکزیک دستگیر کنند. البته شخصیت شان با نقش‌آفرینی وین دیزل در این مأموریت یک هدف شخصی را نیز دنبال می‌کند و این هدف چیزی نیست به جز گرفتن انتقام کشته شدن همسرش. اگر از طرفداران وین دیزل هستید و اینگونه فیلم‌ها را می‌پسندید، به‌هیچ‌وجه تماشای فیلم A Man Apart را از دست ندهید.


شخصیت های اصلی فیلم Knockaround Guys

۱۹. فیلم Knockaround Guys

فیلم ولگردها

  • کارگردان: برایان کوپلمن، دیوید لوین | نویسنده: برایان کوپلمن، دیوید لوین
  • بازیگران: وین دیزل، بری پپر، اندی داوولی، ست گرین، دنیس هاپر
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۱ میلادی
  • میانگین امتیازات Knockaround Guys در IMDB: ۶.۱ از ۱۰

فیلم Knockaround Guys یکی از قدیمی‌ترین نقش‌آفرینی‌های وین دیزل و البته یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های وی درمیان فیلم‌های ابتدایی او به‌شمار می‌رود. فیلمی که به احتمال فراوان پس از فیلم نجات سرباز رایان مهم‌ترین نقش را در اوایل راه بازیگری او دارد. این فیلم در همان سالی که نخستین قسمت مجموعه سریع و خشن اکران شد، روی پرده سینماها رفت و وین دیزل در آن سال به‌خاطر دو فیلم خوب و درکنار آن به‌خاطر دو ایفای نقش بسیار عالی سر زبان‌ها افتاد. فیلم ولگردها به تهیه‌کنندگی لاورنس بندر توسط استودیو New Line Cinema با بودجه ۱۵ میلیون دلاری تولید شد ولی فروش سراسری آن پس از اکران از ۱۶ میلیون دلار فراتر نرفت.

داستان فیلم Knockaround Guys درباره شخصیتی به نام متی دیمارت جریان دارد؛ پسر یک خلافکار بزرگ که رئیس یک باند خطرناک است. متی به‌عنوان پسر رئیس این باند معمولا نادیده گرفته می‌شود و همین موضوع متی را سخت آزار می‌دهد. او برای اینکه بتواند خودش را ثابت کند تصمیم می‌گیرد تا با کمک دوستش کریس و تیلور با بازی وین دیزل کارهای بزرگی را انجام دهند تا بلاخره بتواند خودش را به‌عنوان پسرِ آقای رئیس نشان دهد. او در این راه حاضر است دست به هرکاری بزند تا بتواند جایگاه خوبی را در این باند به‌دست آورد.


کاور فیلم ریدیک با حضور وین دیزل

۱۸. فیلم Riddick

فیلم ریدیک

  • کارگردان: دیوید تویی | نویسنده: دیوید تویی
  • بازیگران: وین دیزل، جوردی مویا، کتی سکف، دیوید باتیستا
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۳ میلادی
  • میانگین امتیازات Riddick در IMDB: ۶.۴ از ۱۰

هجدهمین فیلم فهرست بهترین فیلم های وین دیزل به قسمت سوم مجموعه سینمایی Riddick تعلق پیدا می‌کند. قسمت نخست این مجموعه با نام Pitch Black در سال ۲۰۰۰ و قسمت دوم آن با نام سرگذشت ریدیک در سال ۲۰۰۴ روی پرده سینماها رفتند که به عقیده بسیاری از اهالی سینما قسمت سوم این مجموعه توانست تا حدود زیادی پس از شکست قسمت دوم، کیفیت قسمت نخست خود را تکرار کند. این فیلم علمی تخیلی به تهیه‌کنندگی وین دیزل و تد فیلد توسط استودیو Radar Pictures با همکاری One Race Films با بودجه‌ای ۴۰ میلیون دلاری تولید شد و توانست پس از اکران فروش خوب ۱۰۰ میلیون دلاری را در گیشه‌ها به نام خودش ثبت کند.

در این فیلم نیز روند اصلی داستان درباره شخصیت ریدیک با هنرنمایی وین دیزل جریان دارد که مانند فیلم‌های گذشته این مجموعه باید با مشکلات ریز و درشتی که سر راهش قرار می‌گیرند، دست‌وپنجه نرم کند. در این فیلم نسل جدیدی از جایزه‌بگیرها به او حمله می‌کنند و ریدیک باید درمقابل این گروه از شکارچیان بیگانه قرار بگیرد. دراین‌میان او مردی را ملاقات می‌کند که از گذشته ریدیک خبر دارد و این موضوع هم به مشکل بزرگی برای ریدیک تبدیل می‌شود. مجموعه فیلم‌های ریدیک در صورتی که به نقش‌آفرینی وین دیزل علاقه داشته باشید و از فیلم‌های علمی تخیلی خوشتان بیاید، می‌توانند به گزینه‌ای سرگرم‌کننده و جذاب برای شما تبدیل شوند.


کاور فیلم فیلم Fast & Furious

۱۷. فیلم Fast & Furious

فیلم سریع و خشن (۲۰۰۹)

  • کارگردان: جاستین لین | نویسنده: کریس مورگان
  • بازیگران: وین دیزل، پل واکر، میشل رودریگز، جان اورتیز
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۹ میلادی
  • میانگین امتیازات Fast & Furious در IMDB: ۶.۵ از ۱۰

همان‌طور که به‌راحتی می‌شد حدس زد به احتمال خیلی زیاد حداقل چند فیلم از مجموعه سریع و خشن در فهرست بهترین فیلم های وین دیزل جای خواهند داشت و سرانجام به نخستین فیلم این مجموعه در این فهرست رسیدیم. اولین فیلم مجموعه سینمایی Fast & Furious در این فهرست به چهارمین فیلم از میان فیلم‌های زیاد این سری مربوط می‌شود که در سال ۲۰۰۹ اکران شد و مانند سایر فیلم‌های این مجموعه نیز عملکرد موفقیت‌آمیزی را تجربه کرد. این فیلم به تهیه‌کنندگی وین دیزل و نیل اچ موریتز توسط استودیو Universal Pictures با بودجه‌ای ۸۵ میلیون دلاری تولید و با فروش ۳۶۱ میلیون دلاری خود سود مالی خوبی را برای سازندگان آن به‌همراه داشت.

«توجه: درمیان توضیحات تمام فیلم‌های سریع و خشن در این فهرست توضیحاتی وجود دارند که ممکن است قسمت‌هایی از داستان قسمت‌های قبلی این مجموعه را برای شما اسپویل کنند»

اگر قصد داشته باشیم که خلاصه‌ای از داستان این فیلم را توضیح دهیم احتمالا داستان قسمت‌های قبلی آن برای شما اسپویل خواهد شد به‌همین‌دلیل درمیان توضیحات تمام فیلم‌های سریع و خشن در این فهرست توضیحاتی حضور دارند که ممکن است قسمت‌هایی از داستان را برای شما اسپویل کنند. داستان این فیلم نیز درباره دامنیک با بازی وین دیزل جریان دارد که همچنان فردی تحت‌تعقیب به‌شمار می‌رود و پس از کشته شدن لتی توسط قاچاقچیان مواد مخدر سعی دارد انتقام او را از آن‌ها بگیرد و همراه‌با برایان اوکانر با نقش‌آفرینی پل واکر عزیز و فقید ماموریتی مشترک را آغاز می‌کند. هردوی آن‌ها انگیزه‌های متفاوتی در این مأموریت دارند که داستان فیلم را با جذابیت زیادی پیش می‌برند.


کاور فیلم The Fate of the Furious با حضور شخصیت های اصلی

۱۶. فیلم The Fate of the Furious

فیلم سرنوشت خشمگین

  • کارگردان: اف گری گری | نویسنده: کریس مورگان
  • بازیگران: وین دیزل، جیسون استاتهام، دوئین جانسون، تایریس گیبسون، لوداکریس، شارلیز ترون
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۷ میلادی
  • میانگین امتیازات The Fate of the Furious در IMDB: ۶.۶ از ۱۰

از چهارمین فیلم مجموعه سریع و خشن به هشتمین فیلم این مجموعه می‌رسیم که تحت عنوان The Fate of the Furious در سال ۲۰۱۷ اکران شد. اگر فیلم توکیو دریفت را کنار بگذاریم، این فیلم نخستین فیلم این مجموعه بدون حضور پل واکر فقید به‌شمار می‌رود که در یک سانحه رانندگی جان خودش را از دست داد. همچنین حضور بازیگران برجسته‌ای مانند جیسون استاتهام، دوئن جانسون و شارلیز ترون جذابیت این فیلم را دوچندان کرده بود. فیلم The Fate of the Furious در سال ۲۰۱۷ میلادی به تهیه‌کنندگی کریس مورگان، نیل اچ موریتز و خود وین دیزل توسط استودیو Original Film با بودجه‌ای سنگین و معادل با ۲۶۰ میلیون دلار تولید و فروش عالی ۱.۲۳ میلیارد دلاری را در گیشه‌های تجربه کرد.

همچنین این فیلم توانست رکورد فیلم جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد که در سال ۲۰۱۵ اکران شده بود را بشکند و با فروش ۵۳۰ میلیون دلار در هفته نخست به بهترین فروش آغازین سینما در تاریخ دست پیدا کند. داستان این فیلم شخصیت دومنیک را نشان می‌دهد که پس از پیشنهاد زنی تبهکار با نام سایفر حاضر می‌شود با او همکاری کند. سایفر همسر و بچه دومنیک را گروگان گرفته و به‌همین‌دلیل دومنیک مجبور به گوش کردن حرف‌های او می‌شود. آقای هیچکس با جمع کردن دوباره گروه تورتو از آن‌ها می‌خواهد با همکاری با شخصیت دکارد شاو سعی کنند دومنیک و سایفر را پیدا کنند. دومنیک برخلاف قصد شخصی باید جلوی دوستان قدیمی خودش بایستد و همین موضوع داستان این فیلم را به یکی از سرگرم‌کننده‌ترین فیلم‌های مجموعه تبدیل می‌کند.


کاور فیلم The Chronicles of Riddick

۱۵. فیلم The Chronicles of Riddick

فیلم سرگذشت ریدیک

  • کارگردان: دیوید تویی | نویسنده: دیوید تویی
  • بازیگران: وین دیزل، تندی نیوتون، کارل اوربان، کلم فیور، جودی دنچ
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۴ میلادی
  • میانگین امتیازات The Chronicles of Riddick در IMDB: ۶.۶ از ۱۰

پس از پرداختن به قسمت سوم مجموعه سینمایی ریدیک به قسمت دوم آن رسیدیم. فیلمی که باتوجه‌به امتیاز بهترش نسبت‌به قسمت بعدی خود خیلی‌ها عقیده دارند ضعیف‌ترین فیلم در مجموعه Riddick به‌شمار می‌رود ولی بااین‌حال به‌هیچ‌وجه نمی‌توانیم از نقش‌آفرینی بسیار خوب وین دیزل در این فیلم چشم‌پوشی کنیم. قسمت دوم این مجموعه سینمایی دقیقا مانند سایر قسمت‌ها توسط دیوید تویی ساخته شد ولی نتوانست انتظارات را برآورده کند. این فیلم پس از موفقیت و محبوبیت قسمت نخست در سال ۲۰۰۴ به تهیه‌کنندگی اسکات کروپف و وین دیزل توسط استودیو Radar Pictures با بودجه‌ای ۱۱۰ میلیون دلاری تولید ولی باتوجه‌به بودجه سنگین خود نتوانست فروش خوبی را تجربه کند و فروش آن از مرز ۱۱۵ میلیون دلار فراتر نرفت.

داستان قسمت دوم این مجموعه پنج سال پس از اتفاقات قسمت نخست جریان دارد که شخصیت ریدیک که تحت تعقیب است و سعی در پنهان شدن دارد به سیاره‌ای به نام هلیون پرایم می‌رسد و خودش را درمقابل ارتشی خطرناک می‌بیند که نامشان Necromongers است. این گروه خطرناک قصد دارند تا تمام انسان‌های موجود در جهان را به یکی از خودشان تبدیل کنند یا به قتل برسانند. دراین‌میان ردیک تصمیم می‌گیرد با آن‌ها روبه‌رو شود و به آن‌ها اجازه ندهد که به هدفشان برسند. درکنار نقش‌آفرینی خوب وین دیزل می‌توانیم به طراحی صحنه خوب این فیلم به‌عنوان یکی دیگر از برگ‌های برنده آن نگاه کنیم.


کاور فیلم The Fast and the Furious با حضور پل واکر و وین دیزل

۱۴. فیلم The Fast and the Furious

فیلم سریع و خشمگین (۲۰۰۱)

  • کارگردان: راب کوهن | نویسنده: گری اسکات تامسون
  • بازیگران: وین دیزل، پل واکر، جوردانا بوروستر، میشل رودریگز
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۱ میلادی
  • میانگین امتیازات فیلم The Fast and the Furious در IMDB: ۶.۸ از ۱۰

به نقطه شروع مجموعه سینمایی Fast and Furious رسیدیم. فیلمی که موفقیت و محبوبیت آن باعث شد تا یکی از طولانی‌ترین مجموعه فیلم‌های سینما متولد شود و در ۲ دهه گذشته به‌طور مرتب شاهد اکران قسمت‌های جدیدی از این مجموعه باشیم. سال ۲۰۰۱ فیلم The Fast and the Furious اکران شد تا علاوه‌بر دوست‌داران فیلم‌های اکشن، عاشقان ماشین‌های مسابقه‌ای هم از تماشای آن لذت ببرند. این فیلم در سال ۲۰۰۱ به تهیه‌کنندگی نیل اچ موریتز توسط استودیو Universal Pictures با بودجه‌ای ۳۸ میلیون دلاری تولید و فروش بسیار خوب ۲۱۰ میلیون دلاری را در گیشه‌ها پشت‌سر گذاشت.

اگر تنها قسمت‌های جدید این مجموعه سینمایی را دیده باشید با تماشای قسمت اول آن از میزان متفاوت بودن داستان قسمت‌های نخست با قسمت‌های جدیدتر خیلی تعجب خواهید کرد. داستان قسمت نخست این مجموعه درباره شخصیت اوکانر جریان دارد. یک مامور پلیس که با نفوذ به مسابقات غیرقانونی ماشین‌ها مسابقه‌ای سعی دارد اطلاعات مهمی از آن‌ها کسب کند ولی رفته‌رفته از این مسابقات خوشش می‌آید و وفاداری او به نیروهای پلیس زیر سؤال می‌رود. اگر سری فیلم‌های سریع و خشن را دوست دارید و قسمت نخست آن را هنوز تماشا نکرده‌اید می‌توانید با تماشای این فیلم متوجه شوید که چرا این مجموعه خیلی سریع به یکی از مجموعه‌های اکشن محبوب سینما تبدیل شد.


کاور Fast & Furious با حضور وین دیزل

۱۳. فیلم Fast & Furious 6

فیلم سریع و خشن ۶

  • کارگردان: جاستین لین | نویسنده: کریس مورگان
  • بازیگران: وین دیزل، پل واکر، میشل رودریگز، جوردانا بروستر، دواین جانسون
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۳ میلادی
  • میانگین امتیازات Fast & Furious 6 در IMDB: ۷ از ۱۰

از قسمت نخست مجموعه سینمایی سریع و خشن به قسمت ششم آن می‌رسیم. فیلمی که با انتقاد‌های بسیار زیادی روبه‌رو شد؛ چرا که دوست‌داران این مجموعه اعتقاد داشتند این قسمت و قسمت قبلی این مجموعه از اصل خودشان خیلی دور شده‌اند. البته آن‌ها حق داشتند و کاملا درست می‌گفتند ولی بااین‌حال نمی‌توان منکر محبوبیت فیلم‌های اکشن این مجموعه شد که طرفداران فیلم‌های اکشن را می‌تواند راضی نگه دارد. فیلم Fast & Furious 6 در سال ۲۰۱۳ به تهیه‌کنندگی وین دیزل و نیل اچ موریتز توسط استودیو One Race Films با همراهی Original Film با بودجه‌ای تقریبا ۲۰۰ میلیون دلاری تولید و فروش عالی ۸۰۰ میلیون دلاری را تجربه کرد.

داستان این قسمت از مجموعه سریع و خشن بیشتر درباره شخصیت لتی، همسر دومنیک جریان دارد. شخصیتی که در یک تصادف همه فکر می‌کردند که جان خودش را از دست داده ولی اینگونه نشد. بااین‌حال پس از بازگشت او همه متوجه شدند که در آن تصادف حافظه خود را از دست داده و چیز زیادی به یاد ندارد. به‌همین‌دلیل در یک گروه خلافکاری خطرناک مشغول به کار شده و گذشته خود و افراد نزدیکش را نمی‌شناسد و درمقابل همراهان قدیمی‌اش قرار می‌گیرد. در پایان این قسمت نیز شاهد حضور جیسون استاتهام در نقش دکارد شاو هستیم که قصد دارد انتقام برادرش اوون را بگیرد.


کاور فیلم Ralph Breaks the Internet

۱۲. فیلم Ralph Breaks the Internet

فیلم رالف اینترنت را خراب می‌کند

  • کارگردان: ریچ مور | نویسنده: فیل جانسون، ریچ مور، پاملا ریبون
  • بازیگران: وین دیزل، جان سی ریلی، سارا سیلورمن، گل گدوت، آلفرد مولینا، جین لینچ
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Ralph Breaks the Internet در IMDB: ۷ از ۱۰

انیمیشن رالف اینترنت را خراب کرد درمیان فیلم‌های حاضر در این فهرست از لحاظ میزان حضور وین دیزل در آن احتمالا رتبه آخر را به خودش اختصاص خواهد داد. بااینکه وین دیزل در این انیمیشن حضور نسبتا کمی دارد ولی بااین‌حال نمی‌توانیم آن را به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های وین دیزل نادیده بگیریم. این انیمیشن پس از موفقیت‌های انیمیشن Wreck-It Ralph که قسمت نخست این مجموعه به‌شمار می‌رود در سال ۲۰۱۸ به تهیه‌کنندگی کلارک اسپنسر توسط استودیو والت دیزنی با بودجه‌ای ۱۷۵ میلیون دلاری تولید و در گیشه‌ها فروش عالی ۵۳۰ میلیون دلاری را تجربه کرد.

داستان این انیمیشن ۶ سال پس از اتفاقات قسمت نخست خود جریان دارد و روایت‌گر زندگی دو دوست صمیمی به نام‌های رالف و وانلوپی است. آن‌ها زندگی روتینی را تجربه می‌کنند و وانلوپی از این موضوع خشنود نیست. رالف برای خوشحال کردن بهترین دوستش تصمیم می‌گیرد وارد بازی وانلوپی شود و یک جاده جدید برای او بسازد ولی با از بین رفتن فرمان این بازی آرکید شهروندان این بازی بی‌خانمان می‌شوند و مشکلات زیادی به‌وجود می‌آید. حضور بازیگران برجسته‌ای مانند وین دیزل، گل گدوت و آلفرد مولینا این انیمیشن را به یک انیمیشن بسیار سرگرم‌کننده تبدیل کرده است که تماشای آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.


شخصیت های اصلی فیلم Boiler Room با حضور وین دیزل

۱۱. فیلم Boiler Room

فیلم اتاق بخار

  • کارگردان: بن یانگر | نویسنده: بن یانگر
  • بازیگران: وین دیزل، جووانی ریبیسی، بن افلک، نیا لانگ، ران ریفکین
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۰ میلادی
  • میانگین امتیازات Boiler Room در IMDB: ۷ از ۱۰

فیلم Boiler Room در سال ۲۰۰۰ و قبل از محبوبیت وین دیزل برای نقش‌آفرینی در مجموعه سریع و خشن اکران شد و وین دیزل نیز در این فیلم به بهترین شکل ممکن استعداد بالای بازیگری خودش را به رخ اهالی سینما کشید. فیلمی جنایی و درام به کارگردانی بن یانگر که داستان بسیار جذابی را با روایتی جذاب‌تر تعریف می‌کند. نقش‌آفرینی بازیگران این فیلم مانند وین دیزل، بن افلک و جووانی ریبیسی بدون شک از بهترین جنبه‌های آن به‌شمار می‌رود. این فیلم در سال ۲۰۰۰ میلادی به تهیه‌کنندگی جنیفر تاد و سوزان تاد توسط استودیو Team Todd و به‌صورت مستقل با بودجه‌ای ۷ میلیون دلاری تولید و نسبت‌به بودجه کم خود توانست فروش خوب ۳۰ میلیون دلاری را به نام خودش ثبت کند.

داستان این فیلم درباره یک دختر جوان ۱۹ ساله به نام سث دیویس جریان دارد که دانشگاه را ترک می‌کند و در خانه خودش یک کازینو بدون مجوز راه می‌اندازد که یک پاتوق بسیار محبوب و مناسب برای دانشجوهای آن دانشگاه به‌شمار می‌رود. با اینکه در این مسیر موفق می‌شود درآمد خوبی کسب کند ولی پدرش که یک قاضی فدرال است به زندگی او با نگاهی ناامیدانه نگاه می‌کند. در همین حین با حضور مشتری‌هایی مهم‌تر و پول‌دارتر که به‌دنبال محل مناسبی برای قمار می‌گشتند، مشکلات بزرگ و کوچکی برای سث به‌وجود می‌آید که همین مشکلات روند داستانی اصلی این فیلم را شکل می‌دهند.


وین دیزل در فیلم Find Me Guilty

۱۰. فیلم Find Me Guilty

فیلم من را گناهکار بدان

  • کارگردان: سیدنی لومت | نویسنده: سیدنی لومت
  • بازیگران: ون دیزل، پیتر دینکلیج، ریچارد پورتنو، آلکس روکو
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۶ میلادی
  • میانگین امتیازات Find Me Guilty در IMDB: ۷ از ۱۰

فیلم Find Me Guilty یکی دیگر از معدود فیلم‌های جنایی وین دیزل به‌شمار می‌رود که در این فیلم هم با نقش‌آفرینی بسیار خوب خودش بار دیگر نشان داد که توانایی بسیار زیادی در هنرنمایی در فیلم‌های جنایی دارد. این فیلم درباره یک داستان واقعی جریان دارد و روایت‌گر طولانی‌ترین دادگاه در تاریخ آمریکا درباره یک گروه مافیایی است. بسیاری از قسمت‌های فیلم‌نامه این فیلم از روی نوشته‌های واقعی آن دادگاه نوشته شده که همین موضوع می‌تواند این فیلم را برای علاقه‌مندان فیلم‌های جنایی به یک گزینه فوق‌العاده جذاب تبدیل کند.

داستان فیلم در دهه ۸۰ میلادی جریان دارد و درباره شخصی با نام جکی دی‌نورسکیو با نقش‌آفرینی وین دیزل است. او به‌همراه ۱۹ نفر از نزدیکانش یک سال منتظر شروع دادگاه فدرال خودشان بودند و در این زمان با قید وصیقه زندگی می‌کردند تا اینکه دادگاه طولانی آن‌ها آغاز شد. داستان واقعی این فیلم سینمایی و درام بسیار گیرای آن بدون شک از نکات مثبت این فیلم به‌شمار می‌روند. فیلم Find Me Guilty در سال ۲۰۰۶ میلادی به تهیه‌کنندگی انتسو زلوکی توسط استودیو One Race Films با بودجه‌ای ۱۳ میلیون دلاری تولید شد ولی فروش ۳ میلیون دلاری آن قطعا یک شکست مالی بزرگ قلمداد می‌شود.


پوستر سینمایی فیلم Furious 7

۹. فیلم Furious 7

فیلم خشن ۷ (سریع و خشن ۷)

  • کارگردان: جیمز وان | نویسنده: کریس مورگان
  • بازیگران: وین دیزل، جیسون استاتهام، پل واکر، میشل رودریگز، لوداکریس، دواین جانسون
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۵ میلادی
  • میانگین امتیازات Furious 7 در IMDB: ۷.۱ از ۱۰

پس از یک وقفه کوتاه بار دیگر به سری فیلم‌های سریع و خشن رسیدیم و این بار نوبت به فیلم Furious 7 یا همان سریع و خشن ۷ رسید. در مراحل ساخت همین فیلم بود که پل واکر، یکی از بازیگران محبوب این مجموعه سینمایی در یک تصادف رانندگی جان خودش را از دست داد و به‌همین‌دلیل سازندگان این قسمت فیلم‌نامه آن را کمی تغییر دادند. بااین‌حال سکانس‌هایی که پل واکر در آن‌ها حضور داشت و فیلم‌برداری آن‌ها انجام شده بود در فیلم باقی ماندند و شخصیت اوکانر در سایر سکانس‌های فیلم با کمک جلوه‌های ویژه و استفاده از بدل به‌تصویر کشیده شد. این فیلم در سال ۲۰۱۵ به تهیه‌کنندگی نیل اچ موریتز و وین دیزل با بودجه‌ای ۱۹۰ میلیون دلاری تولید و فروش فوق‌العاده عالی ۱.۵۱ میلیارد دلاری را تجربه کرد.

اتفاقات این فیلم دقیقا ادامه اتفاقات قسمت قبلی آن به‌شمار می‌رود. در اواخر قسمت قبلی شاهد حضور جیسون استاتهام در نقش دکارد شاو بودیم؛ شخصیتی که در این قسمت به یکی از شخصیت‌های اصلی آن تبدیل شد و روند داستان فیلم نیز درباره او جریان دارد. دکارد شاو در این فیلم تصمیم می‌گیرد انتقام برادرش اوون را از دومنیک و گروهش بگیرد. آن‌ها که درحال سپری کردن یک زندگی آرام هستند با پیدا شدن سر و کله دکارد شاو حالا مجبور می‌شوند درمقابل او بایستند. قسمت هفتم سری فیلم‌های سریع و خشن با فروش ۱.۵۱ میلیارد دلاری به یکی از ده فیلم پرفروش تاریخ سینما تبدیل شد.


شخصیت های اصلی فیلم Guardians of the Galaxy

۸. فیلم Guardians of the Galaxy

فیلم نگهبانان کهکشان

  • کارگردان: جیمز گان | نویسنده: جیمز گان، نیکول پرلمن
  • بازیگران: وین دیزل، کریس پرت، زوئی سالدانیا، دیوید باتیستا، بردلی کوپر
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۴ میلادی
  • میانگین امتیازات Guardians of the Galaxy در IMDB: ۸ از ۱۰

بعد از سری فیلم‌های سریع و خشن به مجموعه بسیار موفق دیگری می‌رسیم که وین دیزل در آن‌ها نقش‌آفرینی بسیار خوبی داشته است. دنیای سینمایی مارول و اکشن‌های جنون‌آمیزی که بدون شک می‌تواند طرفداران فیلم‌های اکشن را به‌طور کامل راضی نگه دارند. قسمت اول مجموعه نگهبانان کهکشان در سال ۲۰۱۴ میلادی به تهیه‌کنندگی کوین فایگی با بودجه‌ای ۲۲۰ میلیون دلاری توسط استودیو مارول تولید شد و پس از اکران توانست فروش بسیار خوب ۷۷۵ میلیون دلاری را تجربه کند تا همه خیلی راحث بتوانند حدس بزنند که قسمت دوم آن هم به‌زودی ساخته خواهد شد.

داستان این فیلم درباره شخصیت پیتر کوئیل جریان دارد که در کودکی توسط یک سری دزد فضایی به رهبری یاندو از کره زمین خارج می‌شود و سال‌ها بعد با ربودن سنگ قدرت که یکی از سنگ‌های ابدیت به‌شمار می‌رود برای خودش مشکلات بزرگی ایجاد می‌کند. پس از اینکه او سنگ قدرت را در اختیار گرفت گروهی از تبهکاران به رهبری رونان که دنبال این سنگ می‌گشتند، حالا باید درمقابل شخصیت اصلی فیلم قرار بگیرند. این گروه در اصل به تانوس خدمت می‌کنند؛ شخصیتی که قصد دارد تمام سنگ‌های ابدیت را به‌دست آورد و به قدرتمندترین شخص در جهان تبدیل شود.


کاور فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2

۷. فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2

فیلم نگهبانان کهکشان بخش دوم

  • کارگردان: جیمز گان | نویسنده: جیمز گان
  • بازیگران: وین دیزل، کریس پرت، زویی سالدانیا، دیوید باتیستا، بردلی کوپر
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۷ میلادی
  • میانگین امتیازات Guardians of the Galaxy Vol. 2 در IMDB: ۷.۶ از ۱۰

قسمت دوم نگهبانان کهکشان را در رتبه هفتم بهترین فیلم های وین دیزل قرار دادیم تا دقیقا بعد از قسمت نخست آن قرار بگیرد. پس از موفقیت‌های مالی و محبوبیت قسمت نخست این مجموعه خیلی راحت می‌شد حدس زد که مارول قطعا قسمت دوم آن را تولید خواهد کرد. فیلمی که نه‌تنها توانست موفقیت‌های قسمت اول را تکرار بکند و فروش بسیار خوبی داشته باشد که توانست به یکی از فیلم‌های محبوب درمیان فیلم‌های دنیای سینمایی مارول تبدیل شود. این فیلم در سال ۲۰۱۷ به تهیه‌کنندگی کوین فایگی توسط استودیوی مارول با بودجه‌ای ۲۰۰ میلیون دلاری تولید و همان‌طور که پیش‌تر گفتیم فروش بسیار خوبی معادل با ۸۶۵ میلیون دلار را در گیشه‌ها پشت‌سر گذاشت.

پس از اتفاقات فیلم نخست بار دیگر شخصیت پیتر کوئیل و همراهان او مانند گروت، گامورا، دراکس و راکت به‌عنوان نگهبان‌های کهکشان وظیفه مهمی را برعهده گرفتند و در این مسیر باید از باتری‌های ارزشمندی درمقابل موجوداتی بسیار بزرگ و خطرناک مراقبت می‌کردند. دراین‌میان آن‌ها نه‌تنها باید وظیفه اصلی خودشان را به بهترین شکل ممکن به انجام برسانند که باید با مشکلات ریز و درشت دیگری که سر راهشان قرار می‌گیرد،‌دست‌وپنجه نرم کنند. اگر از فیلم‌های ابرقهرمانی مخصوصا فیلم‌های دنیای سینمایی مارول خوشتان می‌آید، مجموعه فیلم‌های نگهبان‌های کهکشان بدون شک می‌توانند به گزینه‌هایی بسیار سرگرم‌کننده و جذاب برای شما تبدیل شوند.


غول داستان فیلم The Iron Giant و هوگارت روی دستان او

۶. فیلم The Iron Giant

فیلم غول آهنی

  • کارگردان: برد برد | نویسنده: تیم مک‌کنلیز، برد برد
  • بازیگران: وین دیزل، الی مارینتهال، جنیفر آنیستون، هری کانیک جونیور
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۹ میلادی
  • میانگین امتیازات The Iron Giant در IMDB: ۸.۱ از ۱۰

به دومین انیمیشن درمیان بهترین فیلم های وین دیزل رسیدیم. انیمیشن The Iron Giant که نه‌تنها می‌تواند یکی از بهترین فیلم‌ها در کارنامه کاری وین دیزل قلمداد شود که یکی از بهترین و تاثیرگذارترین انیمیشن‌های سال‌های نه‌چندان دور سینما به‌شمار رود. انیمیشنی که دوستی یک انسان و یک ربات را به‌قدری زیبا به‌تصویر می‌کشد که شاید نمونه‌اش را در جایی ندیده باشیم. انیمیشنی که احتمالا بسیاری از ما در دوران کودکی آن را تماشا کرده‌ایم و عاشقش شده‌ایم. این انیمیشن در سال ۱۹۹۹ میلادی به تهیه‌کنندگی پیت تاونزند و جان واکر توسط استودیوی برادران وارنر با بودجه‌ای ۵۰ میلیون دلاری تولید شد ولی فروشش از ۳۲ میلیون دلار فراتر نرفت. بااین‌حال فروش نه‌چندان خوبش به‌هیچ‌وجه از ارزش‌های آن هیچ چیزی کم نمی‌کند.

داستان روایت‌گر یک پسر ۹ ساله به نام هوگارت است که آرزو دارد یک حیوان خانگی داشته باشد. او با مادرش تنها زندگی می‌کند و یک شب متوجه می‌شود که آنتن تلویزیون خانه آن‌ها گم شده است. یک غول بسیار بزرگ آهنی در سال ۱۹۵۷ به زمین آمده که از آنتن خانه‌ها و ماشین‌ها و کلا از فلزهای مختلف تغذیه می‌کند و هوگارت در مسیر پیدا کردن آنتن خانه‌شان او را می‌بیند و علاوه‌بر اینکه این غول بزرگ را از برق گرفتگی در نیروگاه برق نجات می‌دهد یک رابطه دوستی میان او و ربات شکل می‌گیرد. او مجبور می‌شود دوست بسیار بزرگ خودش را از مادرش و دولت فدرال مخفی نگه دارد و همین رابطه دوستانه به روند اصلی داستان این انیمیشن تبدیل می‌شود. اگر هنوز این انیمیشن زیبا را تماشا نکرده‌اید، تماشای آن را اصلا از دست ندهید.


انتقام جوهای مارول همچون کاپیتان آمریکا و آیرون من کنار هم در فیلم اونجرز اندگیم دیزنی

۵. فیلم Avengers: Endgame

فیلم انتقام جویان: پایان بازی

  • کارگردان: برادران روسو | نویسنده: کریستوفر مارکوس، استیون مک‌فیلی
  • بازیگران: وین دیزل، اسکارلت جوهانسون، رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، مارک رافلو، کریس همسورث
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۹ میلادی
  • میانگین امتیازات Avengers: Endgame در IMDB: ۸.۴ از ۱۰

به آخرین فیلم مجموعه سینمایی انتقام‌جویان رسیدیم؛ فیلمی که پس از اکران رکوردی نبود که جابه‌جا نکرده باشد. فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی را می‌توان نقطه کمال فیلم‌های مارول و نه‌تنها یکی از بهترین فیلم های وین دیزل که یکی از بهترین فیلم‌های اکشن تاریخ دانست، جایی که با حضور تقریبا تمام شخصیت‌های مهم و محبوب این جهان در یک فیلم شاهد محصولی بسیار عظیم و هیجان‌انگیز بودیم. این فیلم در سال ۲۰۱۹ با تهیه‌کنندگی کوین فایگی، توسط استودیو مارول با بودجه سرسام‌آور ۳۶۰ میلیون دلار تولید شد ولی وقتی میزان فروش آن را بدانیم هزینه صرف شده برای آن اصلا اهمیتی نخواهد داشت. این فیلم با فروش غیرقابل وصف ۲.۸ میلیارد دلاری موفق شد تا پس از یک دهه عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ را از فیلم Avatar بگیرد و به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ معرفی شود. بااین‌حال پس از گذشت مدتی این عنوان دوباره دراختیار فیلم آواتار قرار گرفت.

داستان این فیلم درباره زمان پس از جنگ ابدیت جریان دارد؛ جنگی که در آن شخصیت تانوس نیمی از جمعیت جهان را از بین برد. دراین‌میان شخصیت کاپیتان مارول موفق شد تا شخصیت‌های تونی استارک و نبیولا را که در فضا سرگردان بودند نجات دهد و به زمین برگرداند. او تصمیم می‌گیرد تا با متحدکردن دیگر انتقام‌جویان بازمانده جنگ بزرگی را علیه تانوس شکل دهد و با استفاده از سنگ‌های ابدیت خساراتی را که تانوس ایجاد کرده را جبران کنند. مشکل اصلی اینجا است که وقتی تانوس را پیدا می‌کنند متوجه می‌شوند که او سنگ‌های ابدیت را نابود کرده تا انتقام‌جویان نتوانند بار دیگر از آن‌ها استفاده کنند. انتقام‌جویان بدون سنگ‌های جادو کار بسیار سختی را پیش رو دارند ولی باید از پس این کار برآیند. فیلم Avengers: Endgame یک فیلم اکشن نفس‌گیر به‌شمار می‌رود که با حضور بسیاری از ابرقهرمان‌های محبوب دنیای کتاب‌های کامیک و یک داستان بسیار سریع بیننده خود را پای نمایشگر میخکوب می‌کند.


وین دیزل در کاور فیلم Pitch Black

۴. فیلم Pitch Black

فیلم خیلی سیاه

  • کارگردان: دیوید تویی | نویسنده: جیم ویت، کن ویت
  • بازیگران: ون دیزل، رادا میشل، کیث دیوید، کول هاسر
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۰ میلادی
  • میانگین امتیازات Pitch Black در IMDB: ۷.۱ از ۱۰

پس از معرفی و بررسی قسمت‌های دوم و سوم مجموعه سینمایی ریدیک به قسمت نخست آن رسیدیم. فیلمی که به‌احتمال بسیار زیاد و به عقیده بسیاری از اهالی سینما موفق‌ترین و بهترین فیلم درمیان فیلم‌های این مجموعه به‌شمار می‌رود و موفقیت‌های آن باعث شد تا راه برای ساخت قسمت‌های بعدی هموارتر شود. فیلمی که با داستان علمی تخیلی و اکشن بسیار جذابش توانست نه‌تنها برای علاقه‌مندان فیلم‌های تخیلی به یک فیلم عالی تبدیل شود که برای دوست‌داران ژانر اکشن نیز یک فیلم فوق‌العاده سرگرم‌کننده به‌شمار رود. این فیلم که یکی دیگر از فیلم‌های وین دیزل در سال ۲۰۰۰ تلقی می‌شود به تهیه‌کنندگی تام انگلمن توسط استودیو Gramercy Pictures با بودجه‌ای ۲۳ میلیون دلاری تولید و فروش ۵۵ میلیون دلاری را پشت‌سر گذاشت.

این فیلم روایت‌گر داستان شخصیت ریچارد بی ریدیک است؛ شخصیتی که داستانش در این فیلم شروع می‌شود و و محبوبیت زیادی به‌دست می‌آورد. داستان فیلم به ما نشان می‌دهد که شخصیت ریدیک که یک مجرم فراری محسوب می‌شود توسط یک سفینه فضایی درحال انتقال به یک سیاره است که در میانه راه به‌دلیل اصابت یک دنباله‌دار به آن سفینه مجبور می‌شوند روی یک سیاره دیگر فرود آیند. در این سیاره موجودات فضایی خطرناکی وجود دارند و به‌همین‌دلیل ریدیک و حاملان او با اتحاد با یکدیگر تصمیم می‌گیرند درمقابل این موجودات ایستادگی کنند تا بتوانند از این سیاره جان سالم به‌در ببرند. اگر فیلم‌های ریدیک را تماشا نکرده‌اید و به فیلم‌های علمی تخیلی و اکشن علاقه دارید، تماشای آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.


کاور فیلم avengers infinity war با حضور شخصیت‌های اصلی آن

۳. فیلم Avengers: Infinity War

فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت

  • کارگردان: برادران روسو | نویسنده: کریستوفر مارکوس، استیون مک‌فیلی
  • بازیگران: وین دیزل، اسکارلت جوهانسون، رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، مارک رافلو، کریس ایوانز
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Avengers: Infinity War در IMDB: ۸.۵ از ۱۰

یک سال قبل از اکران فیلم Avengers: Endgame فیلم Avengers: Infinity War پیش‌زمینه بسیار هیجان‌انگیزی را برای ساخت قسمت پایانی مجموعه انتقام‌جویان فراهم کرد. قسمت سوم سری فیلم‌های The Avengers تحت عنوان Avengers: Infinity War فیلمی به‌‌شمار می‌رود که پس از اکران قسمت‌های قبلی خود تمام علاقه‌مندان ژانر اکشن به‌شدت منتظر آن بودند. این فیلم در سال ۲۰۱۸ به تهیه‌کنندگی کوین فایگی توسط استودیو مارول با بودجه‌ای بسیار بیشتر از قسمت قبلی آن و معادل با ۳۵۰ میلیون دلار تولید و دقیقا مانند فیلم‌های قبلی فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کرد. این فیلم با فروش ۲.۰۵ میلیون دلاری خود توانست به پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینما تبدیل شود.

پس از اینکه وظیفه کارگردانی این فیلم دراختیار برادران روسو قرار گرفت و دیگر خبری از جاس ویدون در مقام کارگردانی این فیلم نبود، خیلی‌ها تصور می‌کردند این فیلم جذابیت قسمت‌های نخست خود را نخواهد داشت ولی آن‌ها در اشتباه بودند. در داستان فیلم شخصیت تانوس با دراختیار گرفتن سنگ قدرت از سیاره زاندار به‌همراه فرقه سیاه جلوی سفینه بازماندگان آزگارد را می‌گیرد و موفق می‌شود سنگ فضا را نیز به‌دست آورد. داستان فیلم درباره قدرت گرفتن شخصیت تانوس جریان دارد که انتقام‌جویانِ داستان باید جلوی او را بگیرند تا او موفق نشود جمعیت جهان را از بین ببرد.


کاور فیلم Fast Five با حضور وین دیزل و پل واکر

۲. فیلم Fast Five

فیلم سریع و خشمگین ۵

  • کارگردان: جاستین لین | نویسنده: کریس مورگان
  • بازیگران: وین دیزل، پل واکر، جوردانا بروستر، دواین جانسون، لوداکریس
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۱ میلادی
  • میانگین امتیازات Fast Five در IMDB: ۷.۳ از ۱۰

فیلم فست فایو یکی دیگر از فیلم‌های موفق مجموعه سینمایی سریع و خشن به‌شمار می‌رود. در این فیلم روند داستانی بار دیگر درباره شخصیت دومنیک جریان دارد که با کمک برایان اوکانر موفق می‌شود از زندان فرار کند و تصمیم می‌گیرد به آمریکای جنوبی برود و تعدادی ماشین را در شهر ریودوژانیرو سرقت کند. ماشین‌هایی که به تبهکار بزرگ این شهر یعنی هرنان ریس تعلق دارند و همین موضوع باعث ایجاد مشکل و درگیری بزرگی بین آن‌ها می‌شود و از طرفی آقای لوک هابز که یک مامور دولتی در آمریکا به‌شمار می‌رود برای دستگیری هر دوی آن‌ها به برزیل می‌رود تا داستان تعقیف‌وگریز این سه نفر هیجان‌انگیزتر از قبل شود.

قسمت پنجم مجموعه سینمایی سریع و خشن در سال ۲۰۱۱ میلادی به تهیه‌کنندگی نیل اچ موریتز و وین دیزل توسط استودیو Original Film با بودجه‌ای ۱۲۵ میلیون دلاری تولید و مانند همه قسمت‌های این مجموعه توانست فروش بسیار خوبی را پشت‌سر بگذارد. فروش ۶۳۰ میلیون دلاری این فیلم علاوه‌بر اینکه سود بسیار خوبی را برای سازندگان آن به‌همراه داشت توانست مهر تضمینی بر این موضوع باشد که فیلم‌های مجموعه سریع و خشن صرف‌نظر از روند داستانی خودشان می‌توانند همیشه فروش بسیار خوبی داشته باشند؛ حتی اگر از ماهیت ابتدایی خودشان فاصله زیادی بگیرند.


کاور فیلم Saving Private Ryan با حضور تام هنکس و مت دیمون

۱. فیلم Saving Private Ryan

فیلم نجات سرباز رایان

  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ | نویسنده: رابرت رودات
  • بازیگران: تام هنکس، وین دیزل، تام سایزمور، آدام گلدبرگ، مت دیمون
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Saving Private Ryan در IMDB: ۸.۶ از ۱۰

حضور در فیلم نجات سرباز رایان برای هر بازیگری می‌تواند به یک سکوی پرتاب بسیار بزرگ تبدیل شود و بدون هیچ شکی این فیلم تبدیل خواهد شد به یکی از بهترین فیلم‌های رزومه کاری او که درباره وین دیزل می‌توانیم از آن به‌عنوان بهترین فیلم وی نام ببریم. فیلم Saving Private Ryan نه‌تنها بهترین فیلم وین دیزل تلقی می‌شود که قطعا یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما به‌شمار می‌رود. فیلمی که نامزد کسب ۱۱ جایزه اسکار شد و توانست جوایز بسیار زیادی را به خودش اختصاص دهد. این فیلم به تهیه‌کنندگی یان برایس، مارک گوردون و استیون اسپیلبرگ توسط استودیو DreamWorks Pictures به همراه Paramount Pictures با بودجه‌ای ۷۰ میلیون دلاری تولید و در گیشه‌های سینما فروش بسیار عالی ۴۸۳ میلیون دلاری را تجربه کرد.

داستان فیلم درباره گروهی از سربازان به فرماندهی کاپیتان جان اچ میلر جریان دارد که سعی دارند سربازی به نام جیمز فرانسیس رایان را در خط مقدم نبرد در نرماندی پیدا کنند و او را به خانه بفرستند. دلیل این تصمیم این است که سه برادر از چهار برادر رایان در جنگ کشته شده‌اند و رئیس‌جمهور آمریکا شخصا در نامه‌ای درخواست می‌کند تا برادر چهارم را هرچه سریع‌تر به خانه بفرستند. کاپیتان میلر با نقش‌آفرینی بی‌نظیر تام هنکس به‌همراه گروهی از سربازان وظیفه دارند از موانع و مشکلات ریز و درشتِ خطرناکی عبور کنند تا درنهایت بتوانند با پیدا کردن جیمز فرانسیس رایان او را به خانه برگردانند. اگر هنوز فیلم Saving Private Ryan را تماشا نکرده‌اید مطمئن باشید که از تماشای آن ذره‌ای پشیمان نخواهید شد.

نظر شما همراهان عزیز و همیشگی سایت زومجی درباره بهترین فیلم های وین دیزل چیست؟ به‌‌نظر شما از فیلم‌های دیگر او کدام فیلم‌ها می‌توانستند در این فهرست حضور پیدا کنند؟ نظر خودتان را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.


پرسش‌های متداول

۱- بهترین فیلم های وین دیزل کدامند؟

از میان بهترین فیلم های وین دیزل می‌توان به مجموعه فیلم‌های سریع و خشن، فیلم نجات سرباز رایان و فیلم ولگرد ها اشاره کرد. فهرست ۲۰ فیلم برتر وین دیزل را می‌توانید در زومجی بخوانید.

۲- محبوب ترین فیلم های وین دیزل کدامند؟

فیلم مرد مبارز وین دیزل و مجموعه فیلم های سریع و خشن او، از پرطرفدارترین فیلم ها محسوب می‌شوند.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده