نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۸

واکنش منتقدان به سریال Tokyo Vice - فساد توکیو

فصل اول سریال فساد توکیو (Tokyo Vice) به‌زودی در شبکه اچ بی او مکس نمایش داده می‌شود. این اثر توانست امتیازات بسیار خوبی را از منتقدان مطرح بگیرد.

سریال Tokyo Vice یا در زبان فارسی «فساد توکیو» یکی از آثار جدید درام شبکه آنلاین HBO Max است که به‌دست نمایشنامه‌نویس بااستعداد و نسبتا تازه‌کاری به نام جی. تی. راجرز ساخته شد. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم Oslo (اوسلو) اشاره کرد که نسخه‌ی نمایشش آن را هم خود او خلق کرده بود. از طرف دیگر هم این هنرمند در حال ساخت یک سریال جدید برای شبکه نتفلیکس است که هنوز اطلاعاتی از آن منتشر نشده است.

در سریال فساد توکیو، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند انسل الگورت در نقش جیک ادلستاین، کن واتانابه در نقش هیروتو کاتاگیری، ریچل کلر در نقش سامانتا، الا رامف در نقش پولینا، رینکو کیکوچی در نقش ایمی، شو کازاماتسو در نقش ساتو و توموهیسا یاماشیتا در نقش آکیرا به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال فساد توکیو در تاریخ ۷ آوریل ۲۰۲۲ (۱۸ فروردین ۱۴۰۱) پخش می‌شود. این سریال از ۸ قسمت تشکیل شده است و پخش آن تا ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت. اثر مورد بحث تا این لحظه امتیاز ۷۵ را از بین ۱۶ بررسی ثبت‌شده در متاکریتیک به‌دست آورده است.

جی. تی. راجرز، کارل تارو گرینفلد، آرتور فیلیپس، نائومی ایزوکا، آدام استاین، جسیکا بریکمن و برد کیلب کین نویسندگان سریال Tokyo Vice هستند. کارگردانی قسمت اول این اثر را مایکل مان برعهده داشت؛ کارگردان فیلم Public Enemies (دشمنان ملت). این سریال به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدها گرفت که اکثر آن‌ها هم نظر مثبتی راجع به اثر دارند. داستان فساد توکیو براساس رمانی با همین نام نوشته شده است که جیک ادلستاین در سال ۲۰۰۹ آن را منتشر کرد.

مایکل من در حال کارگردانی قسمت اول سریال Tokyo Vice

از آن جایی که این سریال هنوز به‌صورت رسمی در اچ بی او مکس پخش نشده است، هیچکدام از منتقدها در سایت راتن تومیتوز، نقد خود را برای آن ثبت نکرده‌اند. بنابراین فعلا باید منتظر نظرات و امتیازهای آن‌ها باشیم. بااین‌حال سریال Tokyo Vice برای افراد محدودی نمایش داده شده است و چند سایت معروف در زمینه‌ی بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود برای اثر را با مخاطب‌ها به اشتراک گذاشتند.

در ادامه مروری بر بررسی فصل اول سریال Tokyo Vice از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت. پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فصل از سریال را بخوانید:

داستان این سریال در اواخر دهه ۱۹۹۰ رخ می‌دهد. یک روزنامه‌نگار آمریکایی به نام جیک ادلستاین به توکیو نقل مکان می‌کند تا به‌عنوان اولین خبرنگار خارجی به جمع کارکنان یک روزنامه بزرگ ژاپنی بپیوندد. او که در یکی از گروه‌های این روزنامه زیر بال و پر یک کاراگاه کهنه‌کار گرفته شده بود، تصمیم می‌گیرد که دنیای تاریک و خطرناک یاکوزای ژاپنی را مورد بررسی قرار دهد و آن را کاوش کند.

انسل الگورت در دفتر روزنامه در سریال Tokyo Vice

حال بیایید با هم نگاهی به بررسی‌های منتشرشده از فصل اول سریال Tokyo Vice بیندازیم.

رموس نورونها | کولایدر

۱۰۰ از ۱۰۰

نکته بسیار جذاب و فوق‌العاده‌ای که درباره این سریال وجود دارد، این است که چه کارهایی با این شخصیت‌های پیچیده و چند لایه انجام می‌دهد. سریال داستان فوق‌العاده جذابی را برای مخاطب خود تعریف می‌کند.

ریچارد روپر | شیکاگو سان تایمز

۸۸ از ۱۰۰

به‌لطف نگارش دقیق فیلمنامه، بازی‌های قدرتمند و همچنین تصویربرداری جذاب و چشمگیر، سریال فساد توکیو این حس را به مخاطب می‌دهد که دیگر یک بیننده نیست؛ انگار در آن ماجرا حضور دارد و در تک تک ماجراجویی‌های وحشتناک و برخی اوقات هم هیجان‌انگیز، همراه جیک است.

مت شیمکوویتز | ای. وی. کلاب

۸۳ از ۱۰۰

سریال Tokyo Vice در بهترین قسمت‌های خود، دست بیننده را می‌گیرد و به درون رستوران‌ها، خیابان‌ها، دفاتر و خانه‌های طبقات اجتماعی متفاوت و جوامع مختلف شهر می‌برد. در همین حین، تصویری واضح و کامل از فضای خاصی را ارائه می‌دهد که هیجان زیادی برای کشف و کاوش در آن وجود دارد؛ تا بتواند تک‌تک قسمت‌های این فضا را به مخاطب نشان دهد. این دقیقا همان کاری است که یک روزنامه‌نگار خوب باید انجام دهد. درست است؟ اینکه دنیا را به جلوی در خانه شما بیاورد. سریال Tokyo Vice دقیقا همین کار را انجام می‌دهد؛ آن هم با یک سبک جذاب و پرانرژی که باعث می‌شود ما مدام چیزهای بیشتری از آن بخواهیم.

انسل الگورت به همراه کن واتانابه در سریال Tokyo Vice

بن تراورس | ایندی وایر

۷۵ از ۱۰۰

Tokyo Vice آنقدر نقاط قوت دارد که حضور مایکل مان در تازه‌ترین اثر تلویزیونیِ آرام و آهسته با تمرکز روی جنایتکاران و نگهبانان احتمالی آن‌ها، تنها نقطه‌ی قوتی نیست که می‌توانید به خاطر آن سراغ تماشای سریال بروید.

لیام متیوز | تی وی گاید

۶۸ از ۱۰۰

بخش روایی سریال فساد توکیو مشکلاتی دارد که همچون تابلوی نئونی چشمک می‌زند و به سختی می‌توان آن را نادیده گرفت. اما به خاطر سبک جذاب و بازی‌های قدرتمند آن هم که شده، قابل تماشا است؛ تا زمانی‌که داستان به اوج خود می‌رسد. به محض اینکه این اتفاق میفتد، به‌طرز عجیبی جذاب می‌شود. اما بیشتر از آن چیزی که لازم است، طول می‌کشد و ممکن است شما تا آن موقع دیگر خسته شوید و از تماشای ادامه آن دست بکشید.

آلن سپینوال | رولینگ استون

۶۰ از ۱۰۰

سریال Tokyo Vice قطعا نقاط اوج و سکانس‌های قدرتمند خود را دارد؛ خصوصا صحنه اکشنی که از یاکوزا به تصویر کشید و نشان می‌دهد که در آخر، شمشیرها خیلی بیشتر از اسلحه در چنین نبردهایی به کار می‌آیند. اما با وجود تمام این نقاط قوت، نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت که مخاطب مدام این حس را دارد که داستان و سریال می‌توانست خیلی بهتر از این باشد.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فصل اول سریال Tokyo Vice نمراتی را کسب کرد که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری خیلی خوب، جذاب و سرگرم‌کننده بدانیم. اگر با مطالعه‌ی مقدمه‌ی مقاله و دیدگاه‌های منتقدها احساس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه‌ی شما است، ما هم آن را به شما دوستان خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

امتیاز سریال Tokyo Vice از سایت متاکریتیک


منبع metacritic
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده