نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۱

معرفی سریال اسب های آرام (Slow Horses) | نقش آفرینی تازه گری اولدمن

سریال اسب های آرام (Slow Horses) مجموعه درام و دلهره‌آور جدیدی از سرویس استریم اپل است که جنبه‌ی جدیدی از گری اولدمن، بازیگر محبوب سینما را به ما نشان می‌دهد.

وقتی به پوستر سریال اسب های آرام (که البته ترجمه دقیق‌تر آن «احمق‌ها» است) نگاه می‌کنید، قطعا اولین چیزی که چشم شما را می‌گیرد، حضور گری اولدمن بزرگ است. همه‌ی سینمادوستان او را می‌شناسند و از آن دسته بازیگرهایی به شمار می‌رود که در دل همه جا دارد. گری اولدمن بارها و بارها در دنیای تلویزیون ظاهر شده اما چیزی که این پروژه را متمایز می‌کند، این است که این بازیگر، نقش یکی از شخصیت‌های اصلی داستان را برعهده دارد؛ از آن دسته شخصیت‌هایی که در تمام قسمت‌ها دیده می‌شود و خیالمان راحت است که در حد یک بازیگر مهمان نخواهد بود.

داستان سریال اسب های آرام که سبکی جاسوسانه و دلهره‌آور دارد، براساس رمانی با همین نام نوشته شده که با قلم مایک هرون منتشر شده بود. نکته‌ی جالب توجه این سریال، این است که فیلمنامه‌ی آن را ویل اسمیت نگارش و جیمز هاوز کارگردانی کرده است؛ هنرمندی که آثار مشهوری مانند سریال Undercover، Doctor Who، Penny Dreadful و غیره را در رزومه کاری خود دارد. درکنار گری اولدمن که اصلا نمی‌توان حضور او را نادیده گرفت، بازیگران کاردرست دیگری هم ایفای نقش می‌کنند که با دیدن آن‌ها، به عالی بودن سریال و تیم آن مطمئن می‌شویم؛ افرادی مانند جک لودن، کریستین اسکات توماس، جاناتان پرایس، اولیویا کوک، ساسکیا ریوز، پاوپل هیگینز و غیره.

اعضای سرویس اطلاعاتی بریتانیا در سریال Slow Horses

سرویس استریم اپل تی وی پلاس بعد از پی بردن به وجود چنین پروژه‌ای، بلافاصله آن را در دست ساخت قرار داد و کار را آغاز کرد. براساس گزارش‌ها، سریال اسب های آرام قرار است در قالب دو فصل ۶ قسمتی ساخته و پخش شود. این دو فصل منابع و احتمالا ماجراهای متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند؛ فصل دوم براساس رمان دیگر مایک هرون به نام Dead Lions ساخته می‌شود که در ادامه و دنباله‌ی همان رمان اول نوشته شده بود. لازم به ذکر است که همین حالا هم فصل دوم در مرحله تولید قرار دارد. منتقدانی که این مجموعه را تماشا کردند، فوق‌العاده آن را دوست داشتند و جنبه‌های مختلف آن را مورد تحسین قرار دادند.

نکته‌ای که در میان منتقدان سایت راتن تومیتوز مشترک به نظر می‌آید، این بود که سریال Slow Horses ژانر جاسوسی را تازه می‌کند و تغییر زیادی در آن به وجود می‌آورد؛ خصوصا زمانی‌که به تیم جاسوسان خود اجازه می‌دهد تا اشتباه کنند و دست‌وپا چلفتی‌بازی در بیاورند و همانند جاسوس‌های معمول، بی‌نقص نباشند. درکنار تمام این موارد، ما شاهد حضور گری اولدمن هم هستیم که با اقتدار بی‌نظیر خود یک کلاس بازیگری فوق‌العاده حرفه‌ای و مفید را برگزار می‌کند. حالا داستان سریال اسب های آرام اصلا درباره چیست و چرا ما این همه از آن تعریف می‌کنیم؟ البته علل اصلی تعریف و تمجیدها در پاراگراف‌های بالا مشخص شد اما به موضوع اصلی یعنی داستان سریال می‌رسیم.

گری اولدمن به همراه اولیویا کوک در سریال Slow Horses

در هر سرویس اطلاعاتی، درکنار افرادی که عالی، نخبه و بی‌نقص هستند، اعضایی هم وجود دارند که به عملیات‌ها گند می‌زنند و کارخرابی می‌کنند. مهم نیست که عملیات واقعی باشد یا آزمایشی... خراب‌کاری، خراب‌کاری است و عواقب خودش را دارد؛ مورد داریم که حتی در عملیات‌های آزمایشی هم همه چیز را خراب می‌کنند. برای این افراد خراب‌کار، جایی وجود دارد به اسم لجن‌زار؛ جایی که حکم زباله‌دان را برای این افراد دارد. برای قرار گرفتن در این گروه، نیازی نیست کار خارق‌العاده‌ای انجام دهید؛ ممکن است یک پرونده مهم را در قطار جا بگذارید، پوشش خود را لو بدهید یا آنقدر نوشیدنی الکلی بنوشید که دیگر غیرقابل اعتماد شوید.

این اسب های آرام، اعضای بسیار ضعیف و احمق سرویس اطلاعاتی به شمار می‌روند. اعصاب‌خردکن‌ترین و رومخ‌ترین آن‌ها، پسر جوانی به اسم ریور کارت‌رایت است؛ کسی که روزهایش صرف رونویسی مکالمات تلفنی می‌شود و هیچکس کار مهمی به او نمی‌سپارد. زمانی‌که همه چیز در امن و امان است، مرد جوانی ربوده می‌شود. سارقان تهدید کردند که این مرد جوان را به‌صورت زنده در اینترنت، آن هم به‌صورت تصویری، سر می‌برند. در چنین شرایط سخت و وحشتناکی، ریور فرصت را غنیمت می‌شمارد برای اینکه بتواند کارهای اشتباه خود جبران کند و از لجن‌زار بیرون برود.

اعضای اصلی لجن‌زار در سریال Slow Horses

ریور که یکی از ماموران سازمان ام‌آی‌فایو بود، بعد از اینکه در یک مأموریت آموزشی به شکل بدی شکست می‌خورد و جلوی همه آبرویش می‌رود، به‌ناچار به لجن‌زار منتقل می‌شود. اما موضوعی که دراین‌میان مطرح می‌شود، این است که آیا این قربانی بخت‌برگشته، همان کسی است که در ابتدا به نظر می‌رسد؟ سؤال مهم دیگر هم این است که ارتباط آدم‌ربایان با آن روزنامه‌نگاه بی‌آبرویی که تحت تعقیب همه قرار دارد، دقیقا چیست؟ زمان به‌سرعت در حال گذر کردن است و فرصت زیادی تا اعدام باقی نمانده است. دراین‌میان، ریور متوجه می‌شود که در چنین موقعیتی، هرکسی که درگیر شده، اهداف و انگیزه‌های خودش را دارد.

کارت‌رایت و دیگر همکارانش در لجن‌زار که با نام اسب های آرام هم شناخته می‌شوند، باید کارهای خسته‌کننده و کاغذبازی‌های بسیار زیاد را انجام دهند و بدتر از همه، رئیس بدبخت خود یعنی جکسون لم را هم تحمل کنند؛ کسی که انتظار دارند کارمندانش از شدت خستگی و کسالت و ناامیدی، هرچه زودتر استعفاء بدهند. زندگی در لجن‌زار بسیار سخت و مشقت‌بار است و هیچ تعریف دیگری ندارد. اما مدت زیادی نمی‌گذرد که این اسب های آرام یا همان اسب‌های آرام، به واسطه‌ی ریجنت پارک درگیر یک قمار خطرناک می‌شوند. سریال اسب های آرام یک لحظه هم شما را رها نمی‌کند و از اول تا انتهای داستان ماجراهای جدیدی برای شما دارد؛ به‌طوری که ذهنتان همیشه درگیر باشد و هیچوقت از تماشای آن خسته نشوید.

گری اولدمن با جورابی پاره در سریال Slow Horses

ژانر جاسوسی، سیاسی، دلهره‌آور، درام و اکشن، المان‌هایی هستند که در آثار تلویزیونی زیادی دیده می‌شوند و آنقدر جذاب هستند که کمتر کسی پیدا می‌شود که آن‌ها را دوست نداشته باشد. سازندگان هم تا می‌توانند، آثاری با همین ژانر تولید می‌کنند که حسابی به دل مخاطبان خود بنشینند و توجه آن‌ها را به خود جلب کنند. بنابراین موارد زیادی هم وجود دارند که وجه تشابهات مختلف با سریال اسب های آرام دارد. اما ما در این قسمت سه مورد از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم که اصلا نباید آن‌ها را از دست بدهید. شما هم اگر سریال دیگری مشابه مجموعه این مقاله می‌شناسید، حتما در قسمت نظرات به ما معرفی کنید.


سریال های مشابه اسب های آرام

آدم‌ربایان سریال Suspicion با ماسک‌هایی عجیب و غریب

سریال Suspicion

سریال سوءظن

بازیگران: کونال نایار، جورجینا کمپبل و الیزابت هنستریج

سال پخش: ۲۰۲۲

خلاصه داستان: داستان حول محور پنج شهروند (سه مرد و دو زن) می‌چرخد که زندگی آن‌ها در عرض یک روز ازاین‌رو به آن رو می‌شود؛ آن هم بعد از اینکه پسر غول رسانه‌ای آمریکایی به نام کاترین نیومن ربوده می‌شود و آن پنج نفر مظنون اصلی پلیس شهر لندن به شمار می‌روند. حالا آن‌ها باید با زمان مسابقه دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن بیگناهی خود را اثبات کنند. اما آیا کسی حرف آن‌ها را باور خواهد کرد؟ آیا آن‌ها اصلا حقیقت را می‌گویند؟


ریچارد مدن به همراه جینا مک‌کی در مینی سریال Bodyguard

سریال Bodyguard

سریال محافظ شخصی

بازیگران: ریچارد مدن، سوفی راندر و وینسنت فرانکلین

سال پخش: ۲۰۱۸

خلاصه داستان: سریال محافظ شخصی داستان ساختگی شخصیتی به نام دیوید باد را حکایت می‌کند؛ یک کهنه سرباز قهرمان اما بسیار حساس که حالا به‌عنوان افسر متخصص حفاظت از خانواده سلطنتی و زیرشاخه متخصص حفاظتِ پلیس متروپولیتن لندن کار می‌کند. او در این داستان مامور می‌شود که از وزیر کشور جاه‌طلب و قدرتمندی به نام جولیا مونتاگ محافظت کند. سیاست‌های مونتاگ دقیقا از تمام چیزهایی حمایت می‌کند که باد از آن‌ها نفرت دارد. حالا در چنین شرایطی، باد خودش را بین وظیفه و باورهایش می‌بیند، با شرایط جدید درگیر می‌شود و نمی‌داند که باید سمت کدام یکی برود. او که مسئول تأمین امنیت جولیا مونتاگ است، آیا واقعا بزرگ‌ترین تهدید او به شمار می‌رود؟


کلیر دینز با بیسیم در گوش در سریال Homeland

سریال Homeland

سریال هوملند

بازیگران: کلیر دینز، مندی پاتینکین و دیمین لوئیس

سال پخش: ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰

خلاصه داستان: سریال هوملند که برنده ۶ جایزه امی (از جمله بهترین سریال درام) شده است، از آن دسته مجموعه‌هایی به شمار می‌رود که تمام مدت شما را روی لبه‌ی صندلی خود نگه می‌دارد و ذره‌ای در انتقال هیجان کم‌کاری نمی‌کند. نیکلاس برودی که گروهبان تفنگداران دریایی است، هم یک قهرمان ممتاز به شمار می‌رود و هم یک تهدید جدی است. از طرف دیگر هم کری ماتیسون را داریم که افسر سازمان سیا است؛ با وجود دو قطبی بودن، در زمینه کاری خود بهترین است. درگیری‌ها و برخوردهای ظریف و در عین حال پیچیده‌ای که این دو شخصیت اجرا می‌کنند، براساس دروغ‌ها، سوءظن و تمایلاتشان است. سریال بسیار جذاب، احساسی و دلهره‌آور هوملند هم حول محور همین درگیری‌ها می‌چرخد؛ سریالی که نشان می‌دهد هیچ چیزی جز سرنوشت این ملت، در خطر نیست.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده