ترتیب دیدن فیلم‌ های دی سی

ترتیب دیدن فیلم‌ های دی سی

یکشنبه, ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۱۵

در این مطلب قرار است ترتیب دیدن فیلم های دی سی را هم براساس خط زمانی داستان و هم براساس تاریخ اکران برای شما شرح دهیم. کسانی که می‌خواهند ترتیب مناسب و دلخواه خود را برای تماشای آثار DC انتخاب کنند، این مقاله را از دست ندهند.

دنیای سینمایی دی سی به‌نظر می‌رسد که دوباره توانسته شکل تازه‌ای به خود بگیرد و حالا دوباره شاهد گسترش این مجموعه هستیم. بسیاری از ما ترتیب زمان اتفاقات یا تاریخ پخش فیلم‌های DCEU یا دنیای توسعه‌یافته دی‌سی را می‌دانیم، اما شاید برای بسیاری از ما این سؤال پیش آمده باشد که ترتیب تمامی فیلم‌ها و سریال‌ها چگونه است و اگر بخواهیم تماشای این آثار را آغاز کنیم، باید با چه ترتیبی آن‌ها را تماشا کنیم.

در این مقاله قرار است اول ترتیب زمان اتفاقات فیلم‌های دنیای سینمایی DC را مرور کنیم و ببینیم ترتیب زمانی اتفاقات فیلم‌ها چگونه است و سپس بگوییم چگونه می‌توان به تماشای این آثار پرداخت. همچنین در پایان به فیلم‌ها و سریال‌های دیگر مجموعه دی‌سی خواهیم پرداخت که شاید بخشی از DCEU نباشند، اما بدون شک معرفی این فیلم‌ها و نحوه تماشا آن‌ها خالی از لطف نیست.

ادامه مقاله ممکن است بخشی از داستان و اتفاقات فیلم‌ها و سریال‌های دنیای سینمایی دی سی را برای شما فاش کند


ترتیب دیدن فیلم های دنیای سینمایی دی سی براساس خط زمانی داستان

نام فیلم یا سریالسال اکراننکته یا توضیحات مهم

فیلم Wonder Woman

۲۰۱۷اتفاقات فیلم در جنگ جهانی اول رخ می‌داد

فیلم Wonder Woman 1984

۲۰۲۰اتفاقات فیلم در دهه ۸۰ میلادی جریان دارد
فیلم Man of Steel۲۰۱۳

اولین فیلم دنیای سینمایی دی سی

فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice۲۰۱۶معرفی بتمن و زن شگفت‌انگیز تا مبارزه بتمن با سوپرمن
فیلم Suicide Squad۲۰۱۶برنده جایزه اسکار بهترین چهره‌پردازی

فیلم Justice League

۲۰۱۷تغییرات گسترده نسبت به نسخه زک اسنایدر

فیلم Zack Snyder's Justice League

۲۰۲۱پخش اختصاصی از HBO Max

فیلم Aquaman

۲۰۱۸اولین فیلم یک میلیاردی دنیای سینمایی دی سی
فیلم Shazam۲۰۱۹-
فیلم Birds of Prey۲۰۲۰اولین فیلم با درجه سنی بزرگسال دنیای سینمایی دی سی
فیلم The Suicide Squad۲۰۲۱-
سریال Peacemaker۲۰۲۲اولین سریال دنیای سینمایی دی سی

گل گدوت در نقش زن شگفت انگیز در فیلم Wonder Woman

۱- فیلم Wonder Woman

فیلم واندر وومن

  • کارگردان: پتی جنکینز
  • نویسنده: آلن هاین‌برگ
  • بازیگران: گل گدوت، کریس پاین، کانی نیلسن، رابین رایت، دنی هوستون، دیوید تیولیس، ایون برمنر، سعید تغماوی، النا آنیا، دنی هوستون، ایوان برمنر و لوسی دیویس
  • تاریخ اکران: ۲ ژوئن ۲۰۱۷
  • میانگین امتیازات فیلم Wonder Woman در IMDB: ۷.۴
فیلم Wonder Woman قرار است دلیل غیبت واندر وومن تا حوادث فیلم Batman v Superman را توضیح دهد

پس از معرفی زن شگفت‌انگیز در فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice، ما شاهد ساخت فیلم Wonder Woman بودیم که اتفاقات آن چندین سال پیش از اتفاقات این فیلم و در دوران جنگ جهانی اول رخ می‌داد. درواقع فیلم واندر وومن به منشا شخصیت پرنسس دایانا می‌پردازد که در جزیره تمیسکیرا همراه‌با گروهی از زنان قبیله آمازون بزرگ شده و به جنگجویی ماهر تبدیل شده است. در ادامه و با ورود استیو ترور، او تصمیم به ترک تمیسکیرا می‌گیرد تا جلوی جنگ را بگیرد.

گل گدوت برای نقش‌آفرینی دوباره در نقش پرنسس دایانا در فیلم واندر وومن بازگشته است تا دلیل غیبت این شخصیت تا حوادث فیلم Batman v Superman را توضیح دهد. فیلم Wonder Woman برخلاف آثار قبلی دنیای سینمایی دی سی توانست مورد توجه منتقدان بگیرد و در گیشه عملکرد درخشانی داشته باشد. فیلم زن شگفت‌انگیز در مجموع نزدیک به ۸۲۳ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد تا یکی از موفق‌ترین فیلم‌های DCEU لقب بگیرد و صد البته باعث چراغ سبز سریع برادران وارنر به ساخت دنباله آن شود.


نمایی از فیلم Wonder Woman 1984

۲- فیلم Wonder Woman 1984

فیلم زن شگفت انگیز ۱۹۸۴

  • کارگردان: پتی جنکینز
  • نویسنده: پتی جنکینز، جف جانز و دیوید کالاهام
  • بازیگران: گل گدوت، کریس پاین، کریستن ویگ، کانی نیلسن، رابین رایت و پدرو پاسکال
  • تاریخ اکران: ۲۵ دسامبر ۲۰۲۰
  • میانگین امتیازات فیلم Wonder Woman 1984 در IMDB: ۵.۴

پس از موفقیت فیلم Wonder Woman جای تعجبی نداشت که ساخت دنباله این فیلم خیلی سریع آغاز شود. برخلاف انتظار، اتفاقات دنباله این فیلم نیز در گذشته رخ می‌داد که حالا و پس از اتفاقات فیلم Justice league، برادران وارنر اجازه داده تا سازندگان تغییراتی در خط داستانی این شخصیت ایجاد کنند. اتفاقات فیلم Wonder Woman 1984 همان‌طور که از نامش پیداست، در سال ۱۹۸۴ جریان دارد که در آن مکسول لرد با دست یافتن به یک شی مرموز به‌نام سنگ آرزوها، حالا به قدرتی دست یافته که می‌تواند هر آرزویی را برآورده کند.

به همین شکل شاهد بازگشت استیو ترور هستیم. زن شگفت‌انگیز حالا باید با دو تهدید بزرگ که چیتا و مکسول لرد نام دارند،‌ مواجه شوند. در همین حال دایانا در حال از دست دادن قدرتش است او مجبور است بین عشق خود و نجات دنیا یکی را نجات دهد. فیلم Wonder Woman 1984 نقدهای به مراتب ضعیف‌تری نسبت به قسمت اول دریافت کرد و تنها نزدیک به ۱۶۹ میلیون دلار در گیشه فروش کرد. البته این فیلم همزمان روی HBO Max نیز منتشر شد و با اینکه این فیلم عملکرد بسیار ضعیف‌تری را داشت، اما درنهایت باعث تایید ساخت فیلم Wonder Woman 3 شد.


Man of Steel

۳- فیلم Man of Steel

فیلم مرد پولادین

  • کارگردان: زک اسنایدر
  • نویسنده: دیوید اس گویر
  • بازیگران: هنری کویل، ایمی آدامز، مایکل شنون، دایان لین، کوین کاستنر، لارنس فیشبرن، آنتیه تراوه، آیلیت زورر و راسل کرو
  • تاریخ اکران: ۱۴ ژوئن ۲۰۱۳
  • میانگین امتیازات فیلم Man of Steel در IMDB: ۷.۱

فیلم Man of Steel درواقع شروع کننده دنیای سینمایی دی سی است که در آن شاهد معرفی شخصیت سوپرمن هستیم. اتفاقات فیلم مرد پولادین با سقوط سیاره کریپتون و پایان یک تمدن فوق پیشرفته آغاز می‌شود که در ادامه جر-ال فرزندش را به سیاره زمین می‌فرستد تا در آن‌جا بزرگ شود. کال-ال در ادامه بزرگ می‌شود و او حالا باید با ژنرال زاد مواجه شود که آخرین افراد باقی‌مانده از سیاره کریپتون هستند و حالا در نظر دارند تا این سیاره را روی زمین احیا کنند و سوپرمن باید ضمن یافتن قدرت‌های خود، جلوی نقشه شرورانه خاندان زاد را بگیرد.

فیلم Man of Steel در مجموع نقدهای متوسطی را دریافت کرد، اما تماشاگران تا حدی واکنش مثبت‌تری به فیلم داشتند و این فیلم ابرقهرمانی درنهایت ۶۶۸ میلیون دلار در گیشه فروش کرد. البته طرفداران سوپرمن به محتوای فیلم از جمله بی‌توجهی این شخصیت به نابودی شهر متروپلیس و نقش داشتن مرد پولادین در از بین رفتن ساختمان‌ها و احتمالا مرگ بی‌شمار انسان‌های بی‌گناه، انتقادات تندی را مطرح کردند، اما فیلم Man of Steel درواقع پیش زمینه‌ای برای ساخت فیلم‌های این مجموعه بوده است.


بتمن بر علیه سوپرمن در فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice

۴- فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice

فیلم بتمن دربرابر سوپرمن: طلوع عدالت

  • کارگردان: زک اسنایدر
  • نویسنده: کریس تریو و دیوید اس. گویر
  • بازیگران: بن افلک، هنری کویل، ایمی آدامز، گل گدوت، لارنس فیشبرن، داین لین، جسی آیزنبرگ، جرمی آیرونز و هالی هانتر
  • تاریخ اکران: ۲۵ مارس ۲۰۱۶
  • میانگین امتیازات فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice در IMDB: ۶.۴
سرانجام بتمن و سوپرمن در فیلم Batman v Superman دربرابر یکدیگر قرار گرفتند

پس از حوادث فیلم Man of Steel، حالا متوجه شدیم که بروس وین نیز همزمان در متروپلیس حضور داشته است و او حالا در نظر دارد تا جلوی سوپرمن را بگیرد. بتمن در فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice به‌دنبال یافتن نقطه ضعفی از سوپرمن است و در همین حال لکس لوتر در حال کشیدن یک نقشه شرورانه است تا بتمن و سوپرمن را در مقابل یکدیگر قرار دهد. درنهایت نقشه لکس لوتر جواب می‌دهد و او با استفاده از جنازه ژنرال زاد باعث ورود دومزدی می‌شود تا در پایان و پس از یک مبارزه نفسگیر، سوپرمن برای کشتن دومزدی خودش را فدا کند.

با اینکه بالاخره آرزوی تهیه‌کننده دی سی و برادران وارنر به‌همراه طرفداران DC در فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice محقق شد و بتمن و سوپرمن روی صفحه سینما با یکدیگر مبارزه کردند، اما کیفیت فیلم و داستان و فیلمنامه آن با انتقادات زیادی مواجه شد و درواقع فیلم آن چیزی نبود که بسیاری انتظارش را داشتند. با اینکه فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice بیش از ۸۷۳ میلیون دلار در گیشه فروش کرد، اما سود کمی نصیب وارنر شد تا این استودیو تصمیم به ایجاد تغییراتی در آثار آینده DCEU بگیرد.


جوکر با بازی جرد لتو در حال لبخند زدن در فیلم Suicide Squad

۵- فیلم Suicide Squad

فیلم جوخه انتحاری

  • کارگردان: دیوید آیر
  • نویسنده: دیوید آیر
  • بازیگران: ویل اسمیت، جرد لتو، مارگو رابی، یوئل کینامان، وایولا دیویس، جای کورتنی، جی هرناندس، کارن فوکوهارا، آدواله آکینویه آگباجه، اسکات ایستوود و کارا دلوین
  • تاریخ اکران: ۵ اوت ۲۰۱۶
  • میانگین امتیازات فیلم Suicide Squad در IMDB: ۵.۹

بسیاری از طرفداران دی سی با خبر ساخت فیلم Suicide Squad بسیار خوشحال شدند و از همان ابتدا و با معرفی بازیگران فیلم، بسیاری امیدوار بودند تا شاهد فیلمی جذاب باشند، اما فیلم جوخه انتحاری هرچیزی بود جز اینکه باید باشد. اتفاقات این فیلم درست پس از حوادث فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice جریان دارد که آماندا والر یک گروه از ابرشروران را تشکیل می‌دهد تا ماموریتی مرگبار را انجام دهند. فیلم در ابتدا قرار بود ارتباط داستانی بیشتری با فیلم Batman v Superman داشته باشد، اما در ادامه برنامه تغییر کرد.

فیلم Suicide Squad روند تولید عجیبی را طی کرد و بخش‌های زیادی از فیلم دوباره فیلم‌برداری شد تا این اثر بیشترین شباهت را به فیلم نگهبانان کهکشان مارول پیدا کند. همچنین پس از اکران فیلم حالا بسیاری متوجه شدند که جوکر حضور بسیار کمی در فیلم دارد و تمامی تبلیغات فیلم یک دروغ بزرگ بوده است و صد البته تمامی اشارات داستانی هم واقعیت نداشت. البته آیر می‌گوید که جوکر نقش بیشتری را در نسخه اصلی فیلم داشته است، اما درنهایت بعید است که نسخه کارگردان فیلم Suicide Squad را ببینیم.

با وجود موفقیت تجاری فیلم جوخه انتحاری و فروش ۷۲۶ میلیون دلاری در سراسر جهان، وارنر تصمیم گرفت تا به سراغ جیمز گان برای دنباله آن برود. البته شاید جالب است بدانید که فیلم Suicide Squad جایزه اسکار بهترین چهره‌پردازی را نیز دریافت کرده است.


بتمن، واندر وومن، فلش، آکوامن و سایبورگ در فیلم Justice League

۶- فیلم Justice League

فیلم لیگ عدالت

  • کارگردان: جاس ویدون و زک اسنایدر
  • نویسنده: کریس تریو و جاس ویدون
  • بازیگران: بن افلک، هنری کویل، گل گدوت، جیسون موموآ، ری فیشر، ازرا میلر، ایمی آدامز، جرمی آیرونز، جی. کی. سیمونز و کیران هایندز
  • تاریخ اکران: ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷
  • میانگین امتیازات فیلم Justice League در IMDB: ۶.۱
پس از اتفاقات فیلم Batman v Superman و فیلم Suicide Squad، برادران وارنر تصمیم گرفت تا تغییرات گسترده‌ای را در فیلم Justice League ایجاد کند

پس از اتفاقات فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice و فیلم Suicide Squad، برادران وارنر تصمیم گرفت تا تغییرات گسترده‌ای را در فیلم Justice League ایجاد کند که این اتفاقات همزمان با مرگ دختر زک اسنایدر شد و بدین ترتیب وارنر جاس ویدون را برای فیلم‌برداری دوباره فیلم لیگ عدالت استخدام کرد. درنهایت ویدون بخش‌هایی از فیلم را براساس نظر وارنر تغییر داد تا شاهد اثری باشیم که پیش از اینکه آرزوی طرفداران دی سی را برآورده کند، بیشتر باعث ناامیدی آن‌ها شود.

داستان فیلم Justice League از جایی شروع می‌شود که سوپرمن مرده است و حالا بتمن به‌دنبال جمع کردن تیمی است تا جلوی نیروی فضایی که به‌دنبال گرفتن مادر باکس است، بگیرد. در ادامه استپن وولف وارد زمین می‌شود تا زمینه را برای ورود دارکساید محیا کند، اما بتمن تصمیم می‌گیرد تا ضمن جمع کردن یک تیم ابرقهرمانی متشکل از زن شگفت‌انگیز، فلش، آکوامن و سایبورگ، سوپمرن را نیز احیا کند تا جلوی استپن‌وولف را بگیرند. فیلم Justice League درنهایت تنها نزدیک به ۶۵۸ میلیون دلار فروش کرد تا به یک شکست بزرگ برای وارنر و دی سی تبدیل شود.


هنری کویل در فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر

۷- فیلم Zack Snyder's Justice League

فیلم لیگ عدالت نسخه زک اسنایدر

  • کارگردان: زک اسنایدر
  • نویسنده: کریس تریو و زک اسنایدر
  • بازیگران: بن افلک، هنری کویل، گل گدوت، ایمی آدامز، ری فیشر، جیسون موموآ، ازرا میلر، جو منگنیلو، جسی آیزنبرگ، کانی نیلسن، جرمی آیرونز، داین لین، ویلم دفو، جی. کی. سیمونز، کیران هایندز، امبر هرد، جرد لتو، ری پورتر، کرسی کلمانز و بیلی کروداپ
  • تاریخ پخش: ۱۸ مارس ۲۰۲۱
  • میانگین امتیازات فیلم Zack Snyder's Justice League در IMDB: ۸
صحنه گرین لنترن در فیلم Zack Snyder's Justice League حذف شده است

فیلم Justice League در سال ۲۰۱۷ روی پرده رفت، اما در ادامه مشخص شد که نسبت به نسخه اصلی تغییرات زیادی داشته و جاس ویدون بخش‌های زیادی از نسخه اصلی را به درخواست برادران وارنر تغییر داده است. همین موضوع باعث شد تا طرفداران زک اسنایدر شروع به درخواست برای انتشار نسخه زک اسنایدر فیلم لیگ عدالت کنند که سرانجام این تلاش با حمایت شبکه HBO Max به حقیقت پیوست.

فیلم Zack Snyder's Justice League در ابتدا قرار بود یک سریال ۴ قسمتی باشد، اما در ادامه تصمیم گرفته شد تا یک فیلم ۴ ساعته به طرفداران ارائه شود که در آن شاهد تصاویری بودیم که زک اسنایدر آن را فیلم‌برداری کرده بود و البته تصاویر جدیدی هم در این بین فیلم‌برداری شده بود که از جمله آن می‌توان به صحنه حضور جوکر اشاره کرد که در نسخه اصلی وجود نداشت.

البته فیلم تغییراتی نسبت به نسخه اصلی هم داشت و به درخواست برادران وارنر، شخصیت مارشن من‌هانتر توسط زک اسنایدر جایگزین گرین لنترن در نسخه نهایی فیلم شد. فیلم Zack Snyder's Justice League مدتی پیش از شبکه HBO Max پخش شد و توانست نقدهای به مراتب بهتری نسبت به نسخه اکران هم دریافت کند. اگرچه فیلم همچنان مشکلات زیادی داشت، اما استقبال خوبی از آن شد، اما در هر حال بعید است فعلا برنامه‌ای برای ساخت دنباله آن وجود داشته باشد.


جیسون موموآ در نقش آکوامن در زره طلایی رنگش در پوستر فیلم Aquaman

۸- فیلم Aquaman

فیلم آکوامن

  • کارگردان: جیمز وان
  • نویسنده: ویل بیل و دیوید لزلی جانسون
  • بازیگران: جیسون موموآ، پاتریک ویلسون، امبر هرد، ویلم دفو، دولف لاندگرن، یحیی عبدالمتین دوم، نیکول کیدمن، مایکل بیچ، گراهام مک‌تاویش، تمورا موریسون و رندل پارک
  • تاریخ اکران: ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸
  • میانگین امتیازات فیلم Aquaman در IMDB: ۶.۸

پس از حوادث فیلم Justice League، حالا نوبت به آکوامن و فیلم مستقل این شخصیت رسید. فیلم Aquaman که تغییراتی در داستان این شخصیت ایجاد کرده، حالا ادامه داستان آرتور کری را که یک نیمه انسان است، دنبال می‌کند که بارها از بازگشت به آتلانتیس سرباز شده و حالا مجبور می‌شود تا همراه‌با مرا برای متوقف کردن اورم ماریوس به این شهر بیاید، اما او در ادامه مجبور می‌شود تا یک ماجراجویی بزرگ را آغاز کند تا راه حلی برای متوقف کردن اوشن مستر بیابد.

فیلم Aquaman با اینکه درنهایت نقدهای را دریافت کرد، اما به موفقیت‌ترین فیلم دنیای سینمایی دی سی تا به امروز تبدیل شده و بیش از ۱/۱ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرده است. همچنین فیلم آکوامن تنها فیلم DCEU است که به فروش بیش از یک میلیارد دلاری دست پیدا می‌کند و همین موفقیت باعث شد تا دنباله فیلم Aquaman ساخته شود و حالا فیلم Aquaman and the Lost Kingdom قرار است در سال ۲۰۲۳ اکران شود.


شخصیت اصلی فیلم !Shazam در حال کار کردن با گوشی و آدامس جویدن

۹- فیلم Shazam

فیلم شزم

  • کارگردان: دیوید اف. سندبرگ
  • نویسنده: هنری گیدن
  • بازیگران: زکری لی‌وای، اشر آنجل، مارک استرانگ، گریس فولتن، جک دیلن گریزر، ایان چن و جایمن هانسو
  • تاریخ اکران: ۵ آوریل ۲۰۱۹
  • میانگین امتیازات فیلم Shazam در IMDB: ۷

فیلم Shazam داستان نوجوان یتیمی به‌نام بیلی بتسون را دنبال می‌کند که به‌دنبال پیدا کردن مادرش است و حالا توسط یک خانواده به فرزند خواندگی گرفته می‌شود. او در ادامه توسط جادوگر بزرگ به‌عنوان شزم بعدی انتخاب می‌شود تا قدرت‌های او را دریافت کند، اما او باید با دکتر سیوانا مبارزه کند که به‌دنبال استفاده از قدرت‌های شیطانی از جمله هفت گناه کبیره است. فیلم Shazam با اینکه بسیاری انتظار خاصی از آن نداشتند، اما توانست با تحسین منتقدان و تماشاگران مواجه شود.

فیلم شزم در مجموع توانست ۳۶۶ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند که باتوجه‌به بودجه پایین ساخت فیلم، توانست به سوددهی برسد و در ادامه دستور ساخت دنباله فیلم Shazam صادر شد. با اینکه در این فیلم شاهد حضور بلک ادم نبودیم، اما در صحنه پس از پایان بالاخره شاهد حضور سوپرمن هستیم که حالا به دبیرستان بیلی بتسون آمده است. بااین‌حال، مشخص نیست در آینده کراس‌اوری بین سوپرمن و شزم خواهیم دید یا نه.


فیلم Birds of Prey

۱۰- فیلم Birds of Prey

فیلم پرندگان شکاری

  • کارگردان: کتی یان
  • نویسنده: کریستینا هادسون
  • بازیگران: مارگو رابی، جرنی اسمالت، مری الیزابت وینستد، رزی پرز، الا جی باسکو، کریس مسینا و ایوان مک‌گرگور
  • تاریخ اکران: ۷ فوریه ۲۰۲۰
  • میانگین امتیازات فیلم Birds of Prey در IMDB: ۶

پس از حوادث فیلم Suicide Squad، هارلی کوئین با اینکه زندگی عاشقانه‌ای را با جوکر آغاز کرد، اما این زندگی دوامی نداشت و حالا آن‌ها از یکدیگر جدا شد‌ه‌اند و هارلی کوئین به‌دنبال یافتن مسیر جدید زندگی خود بدون حضور جوکر است. هارلی کوئین در فیلم Birds of Prey در ادامه در یک ماجرای شرورانه درگیر می‌شود و حالا باید با کمک بلک کنری، هانترس و رنی مونتویا گروه پرندگان شکاری را تشکیل دهد تا برای نجات یک دختر بچه نوجوان با یکدیگر همکاری کنند و بلک ماسک را شکست دهند.

فیلم Birds of Prey تقریبا توانست نقدهای مثبتی را از منتقدان دریافت کند، اما در جلب رضایت نظر تماشاگران موفق عمل نکرد و حتی در گیشه تنها ۲۰۲ میلیون دلار فروش کرد تا درنهایت عملکرد خیلی موفقی را نداشته باشد. با اینکه به‌نظر می‌رسد فیلم پرندگان شکاری تنها شروع یک داستان است، اما به‌نظر می‌رسد که عملکرد تجاری ضعیف قسمت اول مانع ساخت دنباله آن شود. بااین‌حال، داستان هارلی کوئین در فیلم The Suicide Squad ادامه پیدا کرد و به‌نظر می‌رسد که وارنر هنوز برای این شخصیت برنامه زیادی دارد.


ادریس البا، دنیلا ملکیور، دیوید دستمالچیان و جان سینا در فیلم The Suicide Squad

۱۱- فیلم The Suicide Squad

فیلم جوخه انتحاری

  • کارگردان: جیمز گان
  • نویسنده: جیمز گان
  • بازیگران: مارگو رابی، ادریس البا، جای کورتنی، وایولا دیویس، جوئل کینامن، جان سینا، استیو ایجی، دیوید دستمالچیان، دنیلا ملکیور، فلولا بورگ، ناتان فیلیون، مایکل روکر، میلینگ ان‌جی، آلیس براگا، پیتر کاپالدی، پیت دیویدسون، تایکا وایتیتی، سیلوستر استالونه، واکین کوسیو، شان گان، جنیفر هالند، استورم رید و خوان دیه‌گو بوتو
  • تاریخ اکران: ۶ اوت ۲۰۲۱
  • میانگین امتیازات فیلم The Suicide Squad در IMDB: ۷.۲

اگرچه اکران فیلم Suicide Squad در سال ۲۰۱۶ با موفقیت تجاری همراه شد، اما نقدهای بسیار منفی منتقدان و تماشاگران باعث شد تا برادران وارنر برای دنباله این فیلم به‌دنبال تغییر تیم سازنده فیلم باشد و بدین ترتیب دیوید آیر از پروژه کنار گذاشته شد. با اینکه نام‌های زیادی برای کارگردانی این فیلم شنیده می‌شد، اما درنهایت جیمز گان برای کارگردانی و نوشتن فیلمنامه دنباله فیلم جوخه انتحاری خبر داد.فیلم The Suicide Squad درواقع یک سافت ریبوت برای قسمت اول است که در این فیلم شاهد ترکیبی از بازیگران قسمت اول و همچنین بازیگران جدید بودیم.

فیلم The Suicide Squad درواقع داستانی تقریبا مشابه قسمت اول داشت که آماندا والر دوباره تیمی از جوخه انتحاری را تشکیل می‌دهد تا یک تهدید بزرگ را نابود کنند، اما درنهایت شاهد برنامه‌های فرعی والر نیز هستیم که باعث ایجاد هرج‌و‌مرج می‌شود. این فیلم با درجه سنی بزرگسال تولید شد و همین موضوع باعث ایجاد مرگ‌های خشن و صحنه‌های اکشن جذاب بود. فیلم The Suicide Squad درواقع یکی از تحسین شده‌ترین آثار DCEU است، اما ۱۶۷ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرده که شاید بخشی از آن به‌خاطر HBO Max و بخشی دیگر به‌خاطر کرونا باشد.


پیاده روی جان سینا و دیگر شخصیت ها در سریال Peacemaker

۱۲- سریال Peacemaker

سریال پیسمیکر

  • کارگردان: جیمز گان، جودی هیل، روزمری رودریگز و برد اندرسون
  • نویسنده: جیمز گان
  • بازیگران: جان سینا، استیو ایجی، دانیل بروکس، رابرت پاتریک، جنیفر هالند، فردی استروما، چاکوودی ایووجی، لاکلین مونرو، کریستوفر هیردال و انی چانگ
  • تاریخ پخش: ۱۳ ژانویه ۲۰۲۲ | وضعیت: تمدید برای فصل دوم
  • میانگین امتیازات سریالPeacemaker در IMDB: ۸.۴

تمرکز سریال Peacemaker روی نیروهای ویژه‌ای است که با چیزی فاجعه‌بار که زمین را تهدید می‌کند، مواجه خواهند شد. این سریال اکشن براساس فیلم The Suicide Squad تولید شده و حوادث آن قرار است پس از حوادث این فیلم جریان دارد که حالا پیسمیکر پس از اینکه نجات پیدا می‌کند، باید در مأموریت دیگری حضور پیدا کند. درواقع در صحنه پس از پایان فیلم شاهد حضور این تیم ویژه هستیم که حالا قرار است از پیسمیکر برای اهداف و خطرات جدیدی استفاده کنند.

در طول سریال Peacemaker شاهد تهدیدی نسبتا مشابه فیلم The Suicide Squad هستیم که درکنار آن به مشکلات شخصی پیسمیکر و مسائل نژاد پرستی پرداخته می‌شود. سریال Peacemaker درنهایت با تحسین منتقدان و بینندگان مواجه شد و حالا برای فصل دوم نیز تمدید شده است. حتی شاید جالب است بدانید که در پایان فصل اول سریال پیسمیکر، شاهد ورود گروه لیگ عدالت بودیم. همچنین سریال Peacemaker اولین سریال DCEU است.


ترتیب دیدن فیلم های دنیای سینمایی دی سی براساس تاریخ اکران

همچنین اگر نمی‌خواهید فیلم‌های دنیای سینمایی دی سی را به ترتیب زمان اتفاقات مشاهده کنید و ترجیح می‌دهید این فیلم‌ها را براساس زمان اکران تماشا کنید، جدول پایین ترتیب اکران این آثار را به شما نشان می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود تا براساس ترتیب اکران فیلم‌ها با داستان جلو بروید، اما اگر براساس خط زمانی اتفاقات جلو بروید، احتمالا دلیل غیبت زن شگفت‌انگیز را قبل از تماشا فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice متوجه خواهید شد.

نام فیلم یا سریالسال اکراننکته یا توضیحات مهم

فیلم Man of Steel

۲۰۱۳اولین فیلم دنیای سینمایی دی سی

فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice

۲۰۱۶معرفی بتمن و زن شگفت‌انگیز تا مبارزه بتمن با سوپرمن
فیلم Suicide Squad۲۰۱۶

برنده جایزه اسکار بهترین چهره‌پردازی

فیلم Wonder Woman۲۰۱۷اتفاقات فیلم در جنگ جهانی اول رخ می‌داد
فیلم Justice League۲۰۱۷تغییرات گسترده نسبت به نسخه زک اسنایدر

فیلم Aquaman

۲۰۱۸اولین فیلم یک میلیاردی دنیای سینمایی دی سی

فیلم Shazam

۲۰۱۹-

فیلم Birds of Prey

۲۰۲۰اولین فیلم با درجه سنی بزرگسال دنیای سینمایی دی سی
فیلم Wonder Woman 1984۲۰۲۰اتفاقات فیلم در دهه ۸۰ میلادی جریان دارد
فیلم Zack Snyder's Justice League ۲۰۲۱پخش اختصاصی از HBO Max
فیلم The Suicide Squad۲۰۲۱-
سریال Peacemaker۲۰۲۲اولین سریال دنیای سینمایی دی سی

فیلم ها و سریال های خارج از دنیای دی سی

فیلم Superman

فیلم Superman

فیلم سوپرمن

  • کارگردان: ریچارد دانر
  • نویسنده: ماریو پوزو، دیوید نیومن، لسلی نیومن و رابرت بنتون
  • بازیگران: کریستوفر ریو، مارلون براندو، جین هکمن، بیل بـِیلی، دیوید نیل و دیوید دی کایسر
  • تاریخ اکران: ۱۵ دسامبر ۱۹۷۸
  • میانگین امتیازات فیلم Superman در IMDB: ۷.۴

فیلم Superman داستان یک موجود بیگانه یتیم را دنبال می‌کند که از سیاره‌اش که در حال نابودی است، به زمین فرستاده می‌شود. او در زمین بزرگ شده و به اولین و بزرگ‌ترین ابرقهرمان این سیاره، یعنی سوپرمن تبدیل می‌شود. این فیلم داستان آشنایی دارد، اما درواقع اولین فیلم ابرقهرمانی است که توانست نظر منتقدان و تماشاگران را جلب کند. با اینکه پس از آن آثار خیلی موفقی با سرعت ساخته نشدند، اما از فیلم سوپرمن به‌عنوان یکی از آثار شاخص در این زمینه یاد می‌شود.

بسیاری کریستوفر ریو را بهترین سوپرمن تاریخ می‌دانند و صد البته در فیلم Superman شاهد حضور بازیگران شناخته شده دیگری مثل مارلون براندو بودیم. فیلم سوپرمن همچنین موفق شد نامزد دریافت ۴ جایزه اسکار شود و یک جایزه اسکار برای بهترین جلوه‌های ویژه را دریافت کند. همچنین فیلم Superman بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده است.


فیلم Superman II

فیلم Superman II

فیلم سوپرمن ۲

  • کارگردان: ریچارد لستر و ریچارد دانر
  • نویسنده: ماریو پوزو و دیوید نیومن
  • بازیگران: کریستوفر ریو، جین هکمن، جکی کوپر، ند بیتی، ترنس استامپ، سارا داگلاس، مارگو کیدر، کلیفتون جیمز، مایکل جی. شنون، بیل بـِیلی، راجر برایرلی و یوجین لیپینسکی
  • تاریخ اکران: ۱۹ ژوئن ۱۹۸۱
  • میانگین امتیازات فیلم Superman II در IMDB: ۶.۸
ریچارد دانر پس از اختلاف نظر با تهیه‌کنندگان از فیلم سوپرمن 2 جدا شد

پس از موفقیت فیلم Superman، ساخت دنباله این فیلم خیلی اتفاق غیر منتظره‌ای نبود. فیلم Superman II در مجموع نقدهای ضعیف‌تری در مقایسه با قسمت اول دریافت کرد که بدون شک یک دلیل آن اختلاف نظر ریچارد دانر و تهیه‌کنندگان فیلم و درنهایت جدایی او از فیلم سوپرمن ۲ بوده است. در ادامه ریچارد لستر جایگزین وی شد و نتیجه کار نیز باعث ناامیدی طرفداران شد.

اتفاقات فیلم سوپرمن ۲ با آزاد شدن ژنرال زاد و نیروهایش در اثر انفجار یک بمب هیدروژنی در فضا آغاز می‌شود که حالا برای گرفتن انتقام از سوپرمن راهی زمین می‌شوند. درنهایت فیلم Superman II موفق شد بیش از ۱۹۰ میلیون دلار در گیشه فروش کند. همچنین در سال ۲۰۰۶ شاهد انتشار نسخه ریچارد دانر از فیلم سوپرمن ۲ بودیم که این نسخه Superman II: The Richard Donner Cut نام داشت و نقدهای مثبتی از منتقدان و بینندگان دریافت کرد.


فیلم Superman III

فیلم Superman III

فیلم سوپرمن ۳

  • کارگردان: ریچارد لستر
  • نویسنده: لزلی نیومن و دیوید نیومن
  • بازیگران: کریستوفر ریو، ریچارد پریور، جکی کوپر، مارک مک‌کلور، انت اوتول، آنی راس، مارگو کیدر، رابرت وان و هلن هورتون
  • تاریخ اکران: ۱۷ ژوئن ۱۹۸۳
  • میانگین امتیازات فیلم Superman III در IMDB: ۵

اگرچه فیلم Superman II در مقایسه با قسمت اول با افت فروش مواجه شد، اما فروش آن تا حدی رضایت بخش بوده که تهیه‌کنندگان به ساخت ادامه آن چراغ سبز نشان دهند. فیلم Superman III در مجموع نقدهای بسیار ضعیف‌تری در مقایسه با قسمت دوم دریافت کرد و تنها کمی بیش از ۸۰ میلیون دلار در گیشه فروش کرد تا افت فروش چشمگیری در مقایسه با قسمت دوم تجربه کند.

اتفاقات فیلم Superman III از جایی آغاز می‌شود که شخصی به‌نام گاس گورمن که استعداد زیادی در برنامه‌نویسی دارد، تصمیم می‌گیرد از استعداد خودش برای ساخت یک سلاح مرگبار استفاده کند.


فیلم Superman IV: The Quest for Peace

فیلم Superman IV: The Quest for Peace

فیلم سوپرمن ۴: در جستجوی صلح

  • کارگردان: سیدنی جی. فیوری
  • نویسنده: لورنس کانر و مارک روزنتال
  • بازیگران: کریستوفر ریو، جین هکمن، جکی کوپر، مارک مک‌کلور، جان کرایر، سام وانامیکر، مارک پیلوو، ماریل همینگوی، مارگوت کیدر، پیتر پنری-جونز و یوجین لیپینسکی
  • تاریخ اکران: ۲۴ ژوئیه ۱۹۸۷
  • میانگین امتیازات فیلم Superman IV: The Quest for Peace در IMDB: ۳.۷

با اینکه فیلم Superman III موفقیت خیلی زیادی را نتوانست کسب کند، اما ظاهرا عملکرد تجاری آن در حدی بوده که تهیه‌کنندگان به ساخت قسمت چهارم فیلم سوپرمن چراغ سبز نشان دهند. فیلم Superman IV: The Quest for Peace توانست چه از نظر میزان رضایت منتقدان و چه از نظر میزان رضایت تماشاگران رکورد بزند و لقب ضعیف‌ترین قسمت فیلم‌های سوپرمن را دریافت کند.

در فیلم Superman 4 جهان در آستانه یک جنگ هسته‌ای قرار دارد و سوپرمن مسئولیت نابودی تمامی بمب‌های هسته‌ای را بر عهده می‌گیرد. بااین‌حالس لکس لوتر شخصیتی به‌نام مرد هسته‌ای را خلق می‌کند که به اندازه‌ای قوی است که توانایی نابود کردن سوپرمن را دارد. فیلم Superman IV: The Quest for Peace در مجموع تنها ۳۶/۷ میلیون دلار در گیشه فروش کرد تا به نحوی باعث شود که دیگر شاهد سوپرمنی با بازی کریستوفر ریو نباشیم.


بتمن و جوکر در فیلم Batman

فیلم Batman

فیلم بتمن

  • کارگردان: تیم برتون
  • نویسنده: سم هام و وارن اسکارن
  • بازیگران: مایکل کیتون، جک نیکلسون، کیم بیسینگر، پت هینگل، بیلی دی ویلیامز، مایکل گاف، جک پالانس، سم داگلاس، دنیس لیل، پال برچرد و ریچارد دوردن
  • تاریخ اکران: ۲۳ ژوئن ۱۹۸۹
  • میانگین امتیازات فیلم Batman در IMDB: ۷.۵

پس از ساخت ۴ فیلم از سوپرمن، حالا نوبت به بتمن رسید تا به سالن‌های سینما بیاید. تیم برتون فیلم Batman را کارگردانی کرد که در آن بروس وین در قالب بتمن در حال مبارزه با جنایتکاران گاتهام و کمک به مردم است. در ادامه باندی وارد شهر می‌شود که جوکر در حال ایجاد هرج‌و‌مرج در شهر است. فیلم Batman به موفقیت بزرگی در گیشه دست پیدا کرد و توانست بیش از ۴۱۱ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کند.

فیلم بتمن همچنین توانست مورد توجه تماشاگران و منتقدان به‌خصوص بازی مایکل کیتون در نقش بتمن و جک نیکلسون در نقش جوکر نیز قرار بگیرد، اما برخی از منتقدان و خانواده‌ها در مورد خشونت فیلم و محتوای آن اعتراض داشتند. فیلم Batman همچنین توانست جایزه اسکار بهترین کارگردانی هنری را دریافت کند.


مایکل کیتون در نقش بتمن در فیلم Batman Returns

فیلم Batman Returns

فیلم بازگشت بتمن

  • کارگردان: تیم برتون
  • نویسنده: سام هام و دانیال واترز
  • بازیگران: مایکل کیتون، میشل فایفر، کریستوفر واکن، دنی دویتو، مایکل مورفی، پت هینگل و مایکل گاف
  • تاریخ اکران: ۱۹ ژوئن ۱۹۹۲
  • میانگین امتیازات فیلم Batman Returns در IMDB: ۷.۱
بسیاری از خانواده‌ها و منتقدان محتوای فیلم Batman Returns را بیش از حد خشن توصیف کرده‌ بودند

پس از موفقیت فیلم Batman، ساخت دنباله آن خیلی غیر منتظره نبود و فیلم Batman Returns ادامه داستان بتمن را دنبال می‌کند که اکنون باید با پنگوئن مواجه شود که به شکل غیر متعارفی توسط پدر و مادرش طرد و به آب انداخته می‌شود و او سال‌ها بعد به‌دنبال کشف هویت واقعی خود و گرفتن انتقام است. علاوه‌بر حضور پنگوئن، در فیلم Batman Returns شاهد حضور زن گربه‌ای نیز هستیم.

فیلم Batman Returns با اینکه دوباره توانست مورد توجه قرار بگیرد، اما خشونت بالای فیلم باعث شد تا با انتقادات زیادی در مورد درجه سنی آن مواجه شود و همین موضوع باعث شد تا فیلم بازگشت بتمن نزدیک به ۲۶۷ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کند. فیلم Batman Returns درنهایت نامزد دریافت ۲ جایزه اسکار بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین چهره‌پردازی و آرایش مو شد.


پوستر فیلم Batman Forever

فیلم Batman Forever

فیلم بتمن برای همیشه

  • کارگردان: جوئل شوماخر
  • نویسنده: لی بچلر، جنت اسکات بچلر و آکیوا گلدزمن
  • بازیگران: وال کیلمر، نیکول کیدمن، جیم کری، تامی لی جونز، کریس اودانل، درو بریمور، مایکل گاف، دبی میزار و پت هینگل
  • تاریخ اکران: ۱۶ ژوئن ۱۹۹۵
  • میانگین امتیازات فیلم Batman Forever در IMDB: ۵.۴

انتقادات از فیلم Batman Returns باعث شد تا تیم برتون برای ساخت دنباله این فیلم بازنگردد و تغییراتی در داستان و تیم سازنده و حتی بازیگری آن رخ دهد. درنهایت فیلم Batman Forever به کارگردانی جوئل شوماخر تولید و اکران شد که مایکل کیتون از بازی دوباره در نقش بتمن انصراف داد و وال کیلمر جایگزین او شد. در فیلم بتمن برای همیشه هاروی دنت پس از سوخته شدن نیمی از صورتش به شخصیت دوچهره تبدیل شده و قصد نابودی بتمن را دارد.

بتمن نیز به علت نزدیک شدن سالگرد در گذشت پدر و مادرش دچار مشکل روحی شده است و باید با شخصیت‌هایی مثل دوچهره و ریدلر مبارزه کند. فیلم Batman Forever با اینکه نقدهای ضعیف‌تری را دریافت کرده بود، اما درنهایت بیش از ۳۳۶ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرد و همین موفقیت باعث تضمین ساخت دنباله آن شد. یکی از دلایل موفقیت تجاری فیلم حضور ستارگانی مثل نیکول کیدمن تا جیم کری عنوان شده است.


فیلم Batman & Robin

فیلم Batman & Robin

فیلم بتمن و رابین

  • کارگردان: جو جانستون
  • نویسنده: آکیوا گلدزمن
  • بازیگران: جرج کلونی، آرنولد شوارتزنگر، کریس اودانل، آلیسیا سیلورستون، اوما تورمن، مایکل گاف، جان گلاور، پت هینگل و الی مک‌فرسن
  • تاریخ اکران: ۲۰ ژوئن ۱۹۹۷
  • میانگین امتیازات فیلم Batman & Robin در IMDB: ۳.۷

فروش فیلم Batman Forever باعث شد تا ساخت دنباله آن تایید شود و جوئل شوماخر برای کارگردانی فیلم Batman & Robin بازگشت، اما بازیگر بتمن دوباره تغییر کرد و وال کیلمر به علت حضور در یک پروژه دیگر از بازی در فیلم بتمن و رابین انصراف داد تا جرج کلونی جای او را برای بازی در نقش بروس وین بگیرد. فیلم Batman & Robin که در تلاش هستند تا رابطه خود را بهبود ببخشند، باید با مستر فریز مواجه شوند و با او مبارزه کنند.

فیلم Batman & Robin با وجود ستارگان متعددی که داشت تبدیل به یک فاجعه بزرگ شد و نقدهای بسیار ضعیفی از منتقدان و تماشاگران دریافت کرد. فیلم بتمن و رابین درنهایت بیش از ۲۳۸ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرد و ساخت ادامه آن که قرار بود Batman Unchained نام داشته باشد، نیز لغو شد.


کیانو ریوز در نقش جان کنستانتین

فیلم Constantine

فیلم کنستانتین

  • کارگردان: فرانسیس لارنس
  • نویسنده: کوین برادبین و فرانک کاپلو
  • بازیگران: کیانو ریوز، ریچل وایس، شایا لباف، تیلدا سوینتن، پروییت تیلور وینس، جایمن هانسو و پیتر استورماره
  • تاریخ اکران: ۱۸ فوریه ۲۰۰۵
  • میانگین امتیازات فیلم Constantine در IMDB: ۷
طرفداران سال‌ها در تلاش برای ساخت دنباله فیلم Constantine هستند

فیلم Constantine داستان جان کنستانتین را دنبال می‌کند که یک کارآگاه مرموز جن‌گیر است. در پی کشف خودکشی ایزابلا دودسون، خواهر دوقلوی او به کنستانتین پناه می‌برد و در نتیجه می‌فهمد که مأمون برای ورود به دنیا احتیاج به خون خدا دارد و این خون را می‌تواند از روی لکه‌های خون روی نیزه سرنوشت به‌دست بیاورد و حالا کنستانتین به‌دنبال برقرار کردن ارتباط با لوسیفر است. فیلم Constantine در مجموع با نقدهای متوسطی مواجه شد، اما در میان مخاطبان با استقبال بسیار بهتری مواجه شده است.

فیلم کنستانتین در مجموع نزدیک به ۲۳۱ میلیون دلار فروش کرد و بازی کیانو ریوز از نقاط مثبت فیلم یاد شده است که در آن روزها بیشتر برای بازی در سه‌گانه ماتریکس شناخته می‌شد. همچنین سال‌ها اخبار ساخت دنباله فیلم Constantine شنیده می‌شود و حتی کیانو ریوز بارها از علاقه خود به بازی دوباره در نقش جان کنستانتین خبر داده است، اما فعلا به‌نظر می‌رسد که برادران وارنر برنامه دیگری داشته باشد.


پوستر فیلم بتمن آغاز می‌کند/Batman Begins

فیلم Batman Begins

فیلم بتمن آغاز می‌کند

  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • نویسنده: دیوید اس گویر و کریستوفر نولان
  • بازیگران: کریستین بیل، مایکل کین، لیام نیسون، کیتی هلمز، گری الدمن، کیلین مورفی، مورگان فریمن، چارلز ادواردز، اسپنسر وایلدینگ و مارک استرنج
  • تاریخ اکران: ۱۷ ژوئن ۲۰۰۵
  • میانگین امتیازات فیلم Batman Begins در IMDB: ۸.۲

پس از فاجعه فیلم Batman & Robin چند سال طول کشید تا ریبوت بتمن بالاخره ساخته شود. افراد زیادی آمدن و رفتند تا درنهایت کریستوفر نولان فیلم Batman Begins را کارگردانی کرد. فیلم بتمن آغاز می‌کند داستان زندگی بروس وین را از ابتدا روایت می‌کند، ترس او از خفاش‌ها، مرگ پدر و مادرش، داستان تبدیل شدنش به بتمن و مبارزه‌اش با رأس‌ الغول که قصد نابودی شهر گاتهام را دارد.

داستان فیلم Batman Begins با الهام از کمیک‌های کلاسیکی مانند مردی که سقوط می‌کند، بتمن: سال اول و بتمن: هالووین طولانی ساخته شده است و این فیلم با استقبال گرم طرفداران و منتقدان مواجه شد. فیلم بتمن آغاز می‌کند بیش از ۳۷۳ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد و خیلی سریع ساخت دنباله آن تایید شد. نولان برای ساخت فیلم Batman Begins بیشتر از محیط‌های واقعی استفاده کرده و برخلاف فیلم‌های گذشته به سراغ منشا داستانی بتمن رفته است.


فیلم Superman Returns

فیلم Superman Returns

فیلم بازگشت سوپرمن

  • کارگردان: برایان سینگر
  • نویسنده: مایکل دووگرتی و دن هریس
  • بازیگران: برندون روث، کیت باسوورث، کوین اسپیسی، جیمز مارسدن، فرانک لانگلا، اوا ماری سنت، پارکر پوزی، کل پن و سم هانتیگتون
  • تاریخ اکران: ۲۶ ژوئن ۲۰۰۶
  • میانگین امتیازات فیلم Superman Returns در IMDB: ۶.۱

فیلم Superman Returns درواقع قسمت پنجم سری فیلم‌های کلاسیک سوپرمن است که درواقع پایان آن نیز به حساب می‌آید. درحالی‌که دی سی به‌دنبال احیا بتمن بود، آن‌ها همزمان تصمیم گرفتند تا سوپرمن را نیز به سالن‌های سینما بازگردانند و با همکاری برایان سینگر فیلم بازگشت سوپرمن را تولید کردند که خیلی بازگشت موفقیت‌آمیزی نبود. داستان فیلم Superman Returns مربوط‌به بازگشت سوپرمن پس از ۵ سال غیبت از دنیا است و او اکنون باید با لکس لوتر مواجه شود.

فیلم بازگشت سوپرمن درواقع دنباله قسمت قسمت دوم فیلم Superman است و درنهایت بیش از ۳۹۱ میلیون دلار در گیشه جاهنی فروش کند. بسیاری از منتقدان و تماشاگران اعتقاد دارند که سازندگان فیلم Superman Returns بیش از تصمیم داشتند تا این فیلم را مشابه فیلم‌های کلاسیک سوپرمن بسازند و همین موضوع به یک مشکل بزرگ در فیلم تبدیل شده است. درنهایت بازگشت سوپرمن منجر به ساخت ریبوت آن در آینده شد.


کریستین بیل و هیث لجر در فیلم the dark knight

فیلم The Dark Knight

فیلم شوالیه تاریکی

  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • نویسنده: جاناتان نولان و کریستوفر نولان
  • بازیگران: کریستین بیل، مایکل کین، هیث لجر، گری اولدمن، آرون اکهارت، مگی جیلنهال، مورگان فریمن و وینسنت ریوتا
  • تاریخ اکران: ۱۸ ژوئیه ۲۰۰۸
  • میانگین امتیازات فیلم The Dark Knight در IMDB: ۹
پیش از اکران فیلم The Dark Knight، هیث لجر دار فانی را وداع گفت

پس از موفقیت فیلم Batman Begins، کریستوفر نولان به سراغ دنباله این فیلم رفت تا داستان بتمن در فیلم The Dark Knight ادامه پیدا کند که حالا باید با جوکر مواجه شود. در فیلم شوالیه تاریکی جوکر و گروهش به بانک دستبرد می‌زنند و او حالا در حال کشتن مردم است تا هویت بتمن را فاش کند و به اهداف شیطانی خود برسد. او حتی باعث سوختگی هاروی دنت و تبدیل شدنش به دوچهره می‌شود و حالا بتمن باید تصمیمات سختی در مورد خودش و شهر گاتهام بگیرد.

فیلم The Dark Knight توانست با تحسین منتقدان و تماشاگران مواجه شد و به موفقیتی کم سابقه دست یابد. فیلم شوالیه تاریکی موفق شد تا کمی بیش از یک میلیارد دلار در گیشه جهانی فروش کند. همچنین فیلم The Dark Knight نامزد دریافت ۸ جایزه اسکار شد که از این بین، جایزه بهترین تدوین صدا و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای هیت لجر را دریافت کرد. هیث لجر چند ماه قبل از اکران فیلم شوالیه تاریکی دار فانی را وداع گفت، اما بازی او با تحسین زیادی مواجه شد.


فیلم Watchmen

فیلم Watchmen

فیلم واچمن

  • کارگردان: زک اسنایدر
  • نویسنده: دیوید هیتر و آلکس سه
  • بازیگران: مالین اکرمان، بیلی کروداپ، متیو گود، کارلا گوجینو، جکی ارل هیلی، جفری دین مورگان و پاتریک ویلسون
  • تاریخ اکران: ۶ آوریل ۲۰۰۹
  • میانگین امتیازات فیلم Watchmen در IMDB: ۷.۶
فیلم Watchmen توسط آلن مور و طرفداران سر سخت کمیک آن به اثری غیر وفادار توصیف شد

فیلم Watchmen اقتباسی از یک مجموعه کمیک محبوب اثر دیو گیبونز و آلن مور است که توسط زک اسنایدر کارگردانی شده است. داستان فیلم واچمن در سال ۱۹۸۵ در یک آمریکای جایگزین رخ می‌دهد که در آن ابرقهرمانان نقابدار تاریخ را تغییر داده‌اند. این گروه ابرقهرمان نخست به‌نام دقایق مردان در اواخر دهه ۱۹۳۰ تشکیل می‌شود و چند دهه بعد گروه دوم به‌نام نگهبانان به‌وجود می‌آیند. آمریکا به‌لطف دکتر منهتن در جنگ ویتنام برنده می‌شود و ریچارد نیکسون وارد پنجمین دوره ریاست جمهوری خود می‌شود، اما کنگره ابرقهرمانان نقابدار را غیرقانونی اعلام می‌کند. همه آن‌ها به جز کمدین و رورشاک بازنشسته می‌شوند.

فیلم Watchmen در مجموع نقدهای متوسط و مثبتی را دریافت کرد که البته نسخه طولانی‌تر آن واکنش‌های مثبت‌تری را داشته است. با اینکه تنها ۱۸۵ میلیون دلار در گیشه فروش کرد، اما در ادامه این فیلم با واکنش‌های مثبت‌تری مواجه شد. در هر حال در طول زمان فیلم واچمن مورد اقبال بیشتری قرار گرفت، اما فیلم Watchmen توسط آلن مور و طرفداران سر سخت کمیک آن به اثری غیر وفادار توصیف شد.


کاور فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد با حضور کریستین بیل ان هاتاوی و تام هاردی

فیلم The Dark Knight Rises

فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد

  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • نویسنده: جاناتان نولان و کریستوفر نولان
  • بازیگران: کریستین بیل، مایکل کین، گری اولدمن، ان هتوی، تام هاردی، ماریون کوتیار، جوزف گوردون لویت و مورگان فریمن
  • تاریخ اکران: ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۲
  • میانگین امتیازات فیلم The Dark Knight Rises در IMDB: ۸.۴

فیلم The Dark Knight Rises سومین و آخرین قسمت از سه‌گانه شوالیه تاریکی کریستوفر نولان است که در آن به داستان بتمن با بازی کریستین بیل پایان می‌دهد. اتفاقات فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد هشت سال پس از حوادث فیلم The Dark Knight Rises جریان دارد که حالا تهدید جدیدی در حال شهر گاتهام است و بتمن باید دوباره بازگردد تا جلوی بین و نیروهایش را پیش از آنکه شهر کاملا سقوط کند، بگیرد.

فیلم The Dark Knight Rises توانست نظر مثبت منتقدان و تماشاگران را جلب کند؛ اگرچه میزان استقبال تا حدی پایین‌تر از قسمت قبل بود. فروش این فیلم بیش از یک میلیارد دلار نیز افزایش پیدا کرد تا فیلم شوالیه تاریکی بر می‌خیزد به دومین فیلم یک میلیاردی شخصیت بتمن و مجموعه دی سی تبدیل شد. فیلم The Dark Knight Rises درنهایت به کار بروس وین پایان داد تا برادران وارنر روی ریبوت بتمن و مواجه شدنش با سوپرمن کار کند.


جوکر مشغول سیگار کشیدن است فیلم جوکر با بازی واکین فینیکس

فیلم Joker

فیلم جوکر

  • کارگردان: تاد فیلیپس
  • نویسنده: تاد فلیپس و اسکات سیلور
  • بازیگران: واکین فینیکس، رابرت دنیرو، زازی بیتز، فرانسیس کانروی، برت کالن، مارک مارون، شیا ویگهام، بیل کمپ و داگلاس هاج
  • تاریخ اکران: ۴ اکتبر ۲۰۱۹
  • میانگین امتیازات فیلم Joker در IMDB: ۸.۴

درست زمانی‌که برادران وارنر در حال گسترش دنیای سینمایی دی سی بود، ساخت فیلم Joker تایید شد که در ادامه متوجه شدیم جرد لتو قرار نیست نقش این شخصیت را بازی کند و درنهایت واکین فینیکس نقش جوکر را بر عهده گرفت. فیلم Joker به منشا متفاوت شخصیت جوکر می‌پردازد که او با مادر پیرش زندگی می‌کند و یک دلقک افسرده و کمدین ناموفق است، اما او کم کم شهرت پیدا می‌کند و شرایط شهر باعث تبدیل شدن او به جوکر می‌شود.

فیلم Joker توانست شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز را ببرد و در ۱۱ رشته نامزد دریافت جایزه اسکار شود. همچنین واکین فینیکس که وزن خود را به‌شدت برای بازی در این فیلم کاهش داده بود، توانست برای بازی در فیلم جوکر برای اولین‌بار جایزه اسکار را دریافت کند تا به دومین بازیگر جوکر تبدیل شود که این جایزه را دریافت می‌کند. همچنین فروش فیلم Joker از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد تا به اولین فیلم یک میلیاردی با درجه سنی بزرگسال تبدیل شود. هم‌زمان با اکران فیلم، انتقاداتی نسبت به مضامین و صحنه‌های خشونت‌آمیز فیلم و احتمال تقلید از آن در دنیای واقعی مطرح شد که واکنش‌های بسیاری به‌دنبال داشت.


نسخه عریض پوستر فیلم The Batman

فیلم The Batman

فیلم بتمن

  • کارگردان: مت ریوز
  • نویسنده: مت ریوز و پیتر کریگ
  • بازیگران: رابرت پتینسون، زوئی کراویتز، جفری رایت، پل دینو، اندی سرکیس، کالین فارل، پیتر سارسگارد، جان تورتورو، بری کیوگن و جیمی لاوسون
  • تاریخ اکران: ۴ مارس ۲۰۲۲
  • میانگین امتیازات فیلم The Batman در IMDB: ۷.۹
ساخت فیلم The Batman 2 رسما تایید شده است

اتفاقات فیلم The Batman پس از ورود یک قاتل سادیستی به‌نام ریدلر آغاز می‌شود که در حال به قتل رساندن سیاستمداران شهر گاتهام است و پس از آن یک مدرک برای بتمن باقی می‌گذارد تا معما او را حل کند. او درواقع تصمیم دارد تا افراد فاسد شهر گاتهام را از بین ببرد، اما بتمن در تلاش است تا مانع او شود و عدالت را به شهر بازگرداند. بااین‌حال، او در این راه باید با سلینا کایل متحد شود و همچنین راز مرگ پدر و مادرش را نیز کشف کند.

فیلم The Batman در ابتدا قرار بود در دنیای سینمایی دی سی جریان داشته باشد، اما پس از انصراف بن افلک، مت ریوز تصمیم گرفت تا یک فیلم کاملا مستقل از بتمن تولید کند که در آن شاهد یک اثر بیشتر کاراگاهی هستیم که به نحوی تغییر شخصیت بتمن از شخصیتی که مردم شهر را می‌ترساند به شخصیتی که امید شهر است، شاهد هستیم. فیلم The Batman با واکنش مثبت منتقدان و تماشاگران مواجه شد و بیش از ۷۶۸ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده است. همچنین ساخت فیلم The Batman 2 رسما تایید شده است.


آدام وست در نقش بتمن درکنار رابین در سریال Batman

سریال Batman

سریال بتمن

  • سازنده: ویلیام دوزیر
  • بازیگران: آدام وست، برت وارد، ایوون کریگ، آلن نیپی، استانفورد رپ، مج بلیک، جولی نیومر، ارتا کیت، سزار رومرو و بورگس مریدیت
  • تاریخ پخش: ۱۲ ژانویه ۱۹۶۶ | وضعیت: به اتمام رسیده
  • میانگین امتیازات سریال Batman در IMDB: ۷.۵

شاید بسیاری از طرفداران بتمن این شخصیت را بیشتر با نسخه سه‌گانه شوالیه تاریکی یا دوگانه تیم برتون یا حتی نسخه بن افلک و رابرت پتینسون بشناسند، اما پیش از همه این نسخه‌‌ها ما شاهد یک نسخه متفاوت از بتمن با بازی آدام وست بودیم. در سریال Batman نیز شوالیه تاریکی با همکاری رابین و بت‌گرل و آلفرد باید از گاتهام دربرابر تهدیدات بزرگی مثل جوکر دفاع کند. این سریال بیشتر به‌خاطر حال و هوای متفاوت و لحن کمدی آن امروز شناخته می‌شود که نسبت به بتمن تاریک و خشنی که می‌شناسیم، تفاوت زیادی دارد. همچنین نسخه آدام وست بتمن دارای یک فیلم سینمایی نیز است.


سریال Smallville

سریال Smallville

سریال اسمالویل

  • سازنده: جری سیگل و جو شوستر
  • بازیگران: تام ولینگ، مایکل روزنبام، آلیسون مک، جان اشنایدر، کریستین کروک، لورا وندرورت، اریکا دورنس، جان گلاور، جنسن اکلس، ساموئل ویتور، آرون اشمور، جاستین هارتلی، کسیدی فریمن، کلوم بلو و دیلن نیل
  • تاریخ پخش: ۱۶ اکتبر ۲۰۰۱ | وضعیت: به اتمام رسیده
  • میانگین امتیازات سریال Smallville در IMDB: ۷.۵

سریال Smallville داستان زندگی کلارک کنت در شهر کوچکی به‌نام اسمالویل در کانزاس و در سال‌های قبل از سوپرمن شدن را روایت می‌کند. در چهار فصل اول تمرکز سریال روی کلارک و دوستانش در سال‌های مدرسه است و از فصل پنج بیشتر وقایع بزرگسالی او و حرفه او در روزنامه دیلی پلنت و معرفی دیگر قهرمانان داستان‌های مصور دی سی کامیکس روایت می‌شود. سریال Smallville یکی از سریال‌های محبوب دی سی است ۲۱۷ قسمت از آن تولید و در طول ۱۰ فصل از شبکه برادران وارنر و CW طی سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ روی آنتن رفته است.


سریال Gotham

سریال Gotham

سریال گاتهام

  • سازنده: آبرونو هلر
  • بازیگران: بن مک‌کنزی، شان پرتوی، دیوید مازوز، جیدا پینکت اسمیت، مورینا بکرین، رابین لرد، تیلور کوری، مایکل اسمیت، دانل لوگ، ارین ریچاردز، کمرن بیکوندووا، جسیکا لوکاس، درو پاول، کامرون مانهن، کریس چاک و شین وست
  • تاریخ پخش: ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۴ | وضعیت: به اتمام رسیده
  • میانگین امتیازات سریال Gotham در IMDB: ۷.۸

سریال Gotham روی جیمز گوردون تمرکز دارد که به شهر گاتهام آمده است تا نه‌تنها پرونده قتل پدر و مادر بروس وین را حل کند، بلکه با فساد داخل پلیس گاتهام نیز مبارزه کند و باعث شود تا دوباره شهر بتواند به پلیس اعتماد کند. در این سریال شاهد بروس وین و سلینا کایل جوان تا شخصیت‌های شروری مثل ریدلر تا پنگوئن و حتی جوکر هستیم که در طول فصل‌های مختلف گوردون باید با آن‌ها مبارزه کند.

سریال گاتهام شروع خوبی داشت، اما رفته رفته تا حدودی با مشکلات زیادی مثل تکرار مواجه شد و درنهایت پس از ۵ فصل به کار خود پایان داد. در مجموع ۱۰۰ قسمت از سریال Gotham تولید و از شبکه فاکس پخش شده است. همچنین در پایان بالاخره شاهد حضور کوتاه بتمن بودیم.


سریال Krypton

سریال Krypton

سریال کریپتون

  • سازنده: دیوید اس گویر
  • بازیگران: کامرون کاف، جورجینا کمپبل، ایان مک‌الینی، بلیک ریتسون، امت جی. اسکنلن، الیوت کووان، ارون پیر، شان سیپس، راسموس هاردیکر، والیس دی و آن اگبوم
  • تاریخ پخش: ۲۱ مارس ۲۰۱۸ | وضعیت: لغو شده
  • میانگین امتیازات سریال Krypton در IMDB: ۶.۸

همزمان با ساخت سریال Gotham، دی سی روی سریالی تقریبا مشابه در مورد سوپرمن رفت و نتیجه آن سریال Krypton شد. این سریال داستان سگ-ال، پدر جور-ال و پدربزرگ کل-ال (سوپرمن)، را روایت می‌کند که خاندان ال از جامعه طرد شده‌اند. سگ-ال، یک نابغه فنی و مکانیکی است که سعی می‌‌کند که دوباره نام خانوادگی ال را احیا کند تا بار دیگر از آن به نیکی یاد شود. او در پایین‌ترین طبقات اجتماعی سیاره کریپتون زندگی می‌کند و دارای یک عشق ممنوعه نیز است.

سریال Krypton درنهایت پس از تولید و پخش دو فصل از آن لغو شد تا طرفداران نتوانند به جواب‌های خود دست پیدا کنند. در مجموع ۲۰ قسمت از سریال کریپتون تولید و پخش شده است و با اینکه تلاش‌هایی برای احیا آن در شبکه دیگری صورت گرفت، اما این تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند. همچنین براساس دنیای سریال Krypton قرار بود اسپین‌آف سریال لوبو ساخته شود که ساخت این سریال نیز لغو شده است.


نایت وینگ و اعضای گروهش در فصل سوم سریال Titans

سریال Titans

سریال تایتان‌ها

  • سازنده: آکیوا گلدزمن، جف جانز و گرگ برلانتی
  • بازیگران: برنتون توایتز، آنا دیوپ، تیگن کرافت، رایان پاتر، کارن والترز آلن ریچسون، مینکا کلی، کانر لزلی، دماریس لوئیس، ساوانا ولچ و وینسنت کارتیسر
  • تاریخ پخش: ۱۲ اکتبر ۲۰۱۸ | وضعیت: تمدید برای فصل چهارم
  • میانگین امتیازات سریال Titans در IMDB: ۷.۶

سریال Titans اولین سریال شبکه دی‌سی یونیورس بود که حالا به بخشی از سریال‌های سرویس استریم نوپا HBO Max تبدیل شده است. سریال درواقع اقتباسی از انیمیشن تایتان‌های نوجوان است که برخلاف منبع اقتباس، اثری خشن‌تر و جدی‌تر است و تمرکز آن روی دیک گریسون (رابین و در ادامه نایتوینگ)، استارفایر، ریون و بیست بوی است. در طول فصل‌های گذشته شاهد حضور شخصیت‌هایی مثل جیسون تاد، واندر گرل، داو و هاوک به‌همراه شخصیت‌های منفی مثل دث‌استروک بودیم. سریال Titans برای فصل چهارم نیز تمدید شده است و قرار است ادامه داستان تایتان‌ها را همچنان مشاهده کنیم.


والپیپر فصل سوم سریال Doom Patrol

سریال Doom Patrol

سریال دووم پاترول

  • سازنده: جرمی کارور، جف جانز و گرگ برلانتی
  • بازیگران: آوریل بالبی، دایان گررو، مت بام، برندن فریزر، جویون وید، تیموتی دالتون، ابیگیل شاپیرو، میشل گومز، میکا پارکر، وین اورت، آنیتا کالاتارا، مایلز موسندن و جینا هیرازومی
  • تاریخ پخش: ۱۵ فوریه ۲۰۱۹ | وضعیت: تمدید برای فصل چهارم
  • میانگین امتیازات سریال Doom Patrol در IMDB: ۷.۸

شبکه دی‌سی یونیورس در ابتدا قرار بود یک دنیای تلویزیونی تشکیل دهد و سریال Doom Patrol هم بخشی از آن بود، اما در هر حال همه چیز تغییر کرد تا سریال دووم پاترول به اثری مستقل و متفاوت تبدیل شود. این سریال از فصل دوم به شبکه HBO Max نقل مکان کرد و حالا به‌صورت کامل سریال اختصاصی این سرویس استریم است. این سریال به‌خاطر روایت متفاوت و جذابش توانست مورد تحسین منتقدان و بینندگان قرار بگیرد و به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های دی‌سی یونیورس تبدیل شود که حالا در یک شبکه بزرگ‌تر احتمالا می‌توان شاهد سریالی بزرگ‌تر با هزینه‌ بیشتری باشیم. سریال Doom Patrol برای فصل چهارم تمدید شده است.


سریال Swamp Thing

سریال Swamp Thing

سریال سوامپ تینگ

  • سازنده: گربی دابرمن و مارک ورهیدن
  • بازیگران: اندی بین، درک میرس، کریستال رید، ویل پیتون، ماریا استن، جرلی پرسکات، جنیفر بیلز، ویرجینیا مدسن، هندرسون وید و کوین دوراند
  • تاریخ پخش: ۳۱ می ۲۰۱۹ | وضعیت: لغو شده
  • میانگین امتیازات سریال Swamp Thing در IMDB: ۷.۴

سریال Swamp Thing داستان یک محقق مرکز کنترل و پیشگیری بیماری موسوم به CDC با نام ابی آرکین را روایت می‌کند که او به خانه کودکی‌اش در لوئیزیانا باز می‌گردد. او در این شهر قرار است یک ویروس را در یک باتلاق بررسی کند. آرکین با دکتر الک هالند، دانشمند گیاه شناسی که گفته می‌شود در همین زمان مرده است، ارتباط برقرار می‌کند؛ اما او به سرعت اسرار مرموز این باتلاق را متوجه می‌شود و هالند ممکن است نمرده باشد.

سریال Swamp Thing یکی از سریال‌های شبکه دی سی یونیورس بود که در همان زمان تولید با اختلافات زیادی بین سازندگان و برادران وارنر ایجاد شد و تا جایی که مراحل تولید آن برای متوقف شد و درنهایت تعداد قسمت‌های سریال سوامپ تینگ از ۱۳ قسمت به ۱۰ قسمت کاهش یافت و پس از یک فصل لغو شد. با اینکه طرفداران تلاش زیادی کردند تا این سریال احیا شود، اما این تلاش‌ها نتیجه‌ای نداد و حتی استقبال خوب منتقدان و بینندگان تاثیر زیادی روی آن نداشت.


سریال Watchmen

سریال Watchmen

سریال واچمن

  • سازنده: دیمون لیندلوف
  • بازیگران: جرمی آیرونز، رجینا کینگ، دان جانسون، تیم بلیک نلسون، جین اسمارت، لوئیس گوست جونیور، آدلاید کلمنس، اندرو هاوارد، یحیی عبدالمتین دوم، تام میسون، فرانسیس فیشر، جیکوب مینگ-ترنت، سارا ویکرز، دیلن شامینگ، لیلی رز اسمیت، جیمز ولک، هانگ چائو و آدلین اسپون
  • تاریخ پخش: ۲۰ اکتبر ۲۰۱۹ | وضعیت: به اتمام رسیده
  • میانگین امتیازات سریال Watchmen در IMDB: ۸.۱
فصل دوم سریال Watchmen ساخته نخواهد شد

حوادث سریال Watchmen حدود ۳۴ سال پس از اتفاقات کمیک آن جریان دارد که اعضای واچمن مسیر تاریخ را عوض کردند و حالا گروهی به‌دنبال تصاحب قدرت دکتر منهتن و گروهی به‌دنبال نابودی آن هستند. در طول آن شاهد حمله افراد نقابدار و طرفدار رورشاخ به تولسا در اکلاهما هستیم که تمرکز سریال روی پلیس‌های نقابدار است. سریال Watchmen با اینکه باز هم خط کمیک را رعایت نکرد، اما با تحسین زیادی مواجه شد و بسیاری آن را با سریال The Leftovers، دیگر اثر دیمون لیندلوف مقایسه کردند.

البته گروهی از پایان‌بندی سریال واچمن رضایت نداشتند و اعتقاد دارند که سریال باید در فصل دوم یا حتی سوم ادامه پیدا می‌کرد تا اینکه پایانی نسبتا مبهم را ارائه دهد. در هر حال سریال Watchmen توانست ۱۱ جایزه امی از جمله بهترین سریال سال را دریافت کند.


آلفرد پنی ورث، توماس وین و مارتا در پوستر سریال Pennyworth

سریال Pennyworth

سریال پنی‌ورث

  • سازنده: برونو هلر و دنی کنون
  • بازیگران: جک بانون، بن الدریج، رایان فلچر، پالوما فیت، جیسون فلمینگ، اما پایتز، پالی واکر، جسیکا الربی، هینسلی لوید بنت، دوروسی اتکینسون، ایان پولستون دیویس، دنی وب و رامون تیکارام
  • تاریخ پخش: ۲۸ ژوئیه ۲۰۱۹ | وضعیت: تمدید برای فصل سوم
  • میانگین امتیازات سریال Pennyworth در IMDB: ۷.۹

سریال Pennyworth داستان دوره جوانی خدمتکار بروس وین یعنی آلفرد پنی‌ورث را روایت می‌کند که درواقع سرباز سابق سرویس هوایی ویژه بریتانیا در دهه سوم زندگی خود بوده است. در این دوره زمانی، وی یک شرکت امنیتی را تأسیس می‌کند و با یک جوان بسیار پولدار به نام توماس وین آشنا می‌شود و همکاری می‌کند. اتفاقات سریال در دهه ۶۰ میلادی و در شهر لندن جریان دارد. در این سریال شاهد حضور شخصیت‌هایی مثل توماس وین و مارتا کین هم هستیم که درواقع منشا آشنایی این شخصیت‌ها را با یکدیگر روایت می‌کند. همچنین مدتی پیش سریال Pennyworth رسما برای فصل سوم تمدید شد و همچنین طبق انتظار این سریال از شبکه اپیکس به شبکه HBO Max نقل مکان کرد.


سقوط لوسیفر در جهنم در سریال Lucifer

سریال Lucifer

سریال لوسیفر

  • سازنده: تام کاپینوس
  • بازیگران: تام الیس، لورن جرمن، کوین آلخاندرو، دی. بی. وودساید، لزلی-ان برنت، ریچل هریس، تریشا هلفر، ایمی گارسیا، اسکارلت استیوز، کوین رانکین و تام ولینگ
  • تاریخ پخش: ۲۵ ژانویه ۲۰۱۶ | وضعیت: به پایان رسیده
  • میانگین امتیازات سریال Lucifer در IMDB: ۸.۱

چند سال پیش بود که شبکه فاکس ساخت سریال Lucifer براساس شخصیت‌های سندمن را سفارش داد، اما پس از سه فصل تصمیم به لغو ادامه پخش این سریال گرفت که باعث شوکه شدن طرفداران آن شد. در ادامه نتفلیکس حق پخش سریال لوسیفر را خریداری و آن را برای فصل چهارم و در ادامه برای فصل پنجم تمدید کرد. سریال Lucifer هم‌اکنون قرار است در فصل ششم به کار خود پایان دهد که فصل ششم این سریال در دو بخش تولید و پخش خواهد شد.

سریال لوسیفر هم‌اکنون یکی از محبوب‌ترین سریال‌های سرویس استریم نتفلیکس محسوب می‌شود که حالا به یکی از برنامه‌های اصلی آن نیز تبدیل شده است و احتمالا یکی از دلایلی بود که پخش سریال تا فصل ششم ادامه یافت. تاکنون ۹۳ قسمت از سریال Lucifer تولید شده که در طول ۶ فصل پخش شده است. تمرکز سریال روی لوسیفر مورنینگ‌استار است که از اربابی جهنم خسته شده و پس از استعفا حالا در لس آنجلس به‌دنبال کمک به پلیس برای مبارزه با جنایتکاران است که هم‌اکنون مشخص شده لوسیفر یک برادر دوقلو هم دارد.


سریال Arrow

سریال Arrow

سریال کماندار

  • سازنده: گرگ برلانتی، مارک گوگنهایم و اندرو کریسبرگ
  • بازیگران: استیون امل، دیوید رمزی، امیلی بت ریچاردز، کیتی کسیدی، ویلا هلند، پل بلکتورن، کالتن هاینز، کیتی لاتز، جان بارومن و بکس تیلور-کلاوس
  • تاریخ پخش: ۱۰ اکتبر ۲۰۱۲ | وضعیت: به اتمام رسیده
  • میانگین امتیازات سریال Arrow در IMDB: ۷.۵

سریال Arrow درواقع اولین سریال دنیای Arrowverse و شروع کننده دنیای تلویزیونی دی سی در شبکه CW بوده است. این سریال داستان الیور کوئین را دنبال می‌کند که پس از چند سال پیدا شده و به شهر استارلینگ سیتی بازگشته است. او پس پنج سال که در جزیره مرموز لیان یو زندگی کرده بود، حالا می‌خواهد از توانایی‌هایی که به‌دست آورده در راه کمک به شهر استفاده کند. بسیاری اعتقاد دارند که فصل اول سریال Arrow درواقع با الگو برداری از سه‌گانه شوالیه تاریکی ساخته شده و شخصیت الیور کوئین تا حدی یادآور بروس وین است.

در هر حال سریال Arrow در ادامه راه متفاوت‌تری را رفت و درنهایت پس از ۸ فصل و ساخت ۱۷۰ قسمت به کار خود پایان داد. همچنین قرار بود سریال Green Arrow and the Canaries براساس سریال کماندار ساخته شود که شبکه CW درنهایت تصمیم گرفت تا ساخت این سریال را پیش از ساخت یک فصل کامل لغو و متوقف کند.


پوستر سریال The Flash

سریال The Flash

سریال فلش

  • سازنده: جف جانز، گرگ برلانتی و اندرو کریزبرگ
  • بازیگران: گرانت گاستین، کندیس پتن، کارلوس والدس، دانیل پانابیکر، جسی ال مارتین، تام کاوانا، تدی سیرس، ونتورت میلر، ریک کازنت، کینان لانسدیل و بریتنی اولدفورد
  • تاریخ پخش: ۷ اکتبر ۲۰۱۴ | وضعیت: تمدید برای فصل نهم
  • میانگین امتیازات سریال The Flash در IMDB: ۷.۶
برنامه‌ای برای پایان سریال The Flash هنوز اعلام نشده است

سریال The Flash درواقع دومین سریال دنیای تلویزیونی Arrowverse است که پخش آن از سال ۲۰۱۴ آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد. شخصیت بری آلن با بازی گرانت گاستین در ابتدا در سریال Arrow معرفی شد و پس از آن شاهد ساخت سریالی براساس شخصیت فلش برای شبکه CW بودیم. سریال The Flash خیلی سریع به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های شبکه CW تبدیل شد و توانست مورد توجه منتقدان و بینندگان هم قرار بگیرد. تاکنون ۱۶۶ قسمت از سریال The Flash تولید و در قالب هشت فصل منتشر شده است.

در طول سریال فلش شاهد سفر در زمان یا حتی دنیا‌های موازی بودیم و این شخصیت با گروه‌های زمینی و بیگانه فضایی یا از دنیاهای دیگر نیز مواجه شده است. بااین‌حال، این سریال ابرقهرمانی طی سال‌های گذشته با انتقاداتی از جمله تکراری شدن مواجه شده است، اما همچنان یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های CW محسوب می‌شود و برخلاف سریال Arrow که به کارش پایان داده، سریال فلش فعلا تا فصل نهم تمدید شده و فعلا برنامه‌ای برای به پایان رساندن آن اعلام نشده است.


سریال Constantine

سریال Constantine

سریال کنستانتین

  • سازنده: دنیل سرون و دیوید اس. گویر
  • بازیگران: مت رایان، آنجلیکا سلایا، هارولد پرینو، چارلز هالفورد، لوسی گریفیتس و مایلز اندرسون
  • تاریخ پخش: ۲۴ اکتبر ۲۰۱۴ | وضعیت: لغو شده
  • میانگین امتیازات سریال Constantine در IMDB: ۷.۵

پس از اینکه برادران وارنر به ساخت دنباله فیلم کنستانین چراغ سبز نشان نداد، ساخت سریال Constantine تایید شد که این سریال جان کنستانتین را دنبال می‌کند که یک جادوگر و احضار کننده ارواح ماهر است، پس از شکست در نجات دادن یک دختر در نیوکاسل، به تیمارستانی برای درمان می‌رود و متوجّه می‌شود که شیاطین در حال ورود به زمین هستند. برای دور کردن شیاطین از تیمارستان خارج می‌شود و با کمک فرشته‌ای به نام مانی برای دور کردن شیاطین تلاش می‌کند.

سریال Constantine با اینکه مورد توجه مخاطبان قرار گرفته بود، اما آمار پایین بینندگان آن باعث شد تا شبکه NBC این سریال را تنها پس از یک فصل لغو کند. در ادامه گفته شد که سریال کنستانتین بخشی از دنیای Arrowverse است، اما با وجود چند کراس‌اور با سریال‌های مختلف و یک سریال انیمیشنی کوتاه، هرگز شاهد احیا سریال Constantine توسط شبکه CW نبودیم.


پوستر فصل چهارم سریال Supergirl / سوپرگرل

سریال Supergirl

سریال سوپرگرل

  • سازنده: گرگ برلانتی، الی آدلر و اندرو کریزبرگ
  • بازیگران: ملیسا بنویست، چیلر لی، مکاد بروس، جرمی جردن، دیوید هاروود، کالیستا فلوکهارت، کریس وود، کتی مک‌گراث، اودت آنابل، نیکول مینز، تایلر هوچلین، اریکا دورنس و جسی راث
  • تاریخ پخش: ۲۶ اکتبر ۲۰۱۵ | وضعیت: به اتمام رسیده
  • میانگین امتیازات سریال Supergirl در IMDB: ۶.۲

سریال Supergirl با بازی ملیسا بنویست برخلاف سریال‌های دنیای Arrowverse کار خودش را از شبکه CBS آغاز کرد. با وجود استقبال بینندگان این شبکه، سریال سوپرگرل از فصل دوم به شبکه CW نقل مکان کرد و حالا قرار است در فصل ششم به پایان برسد. سریال Supergirl درواقع پس از سریال Arrow و سریال Black Lightning، سومین سریال دنیای Arrowverse است که پخش آن قرار است به‌زودی به پایان برسد.

درست زمانی‌که شاهد حضور سوپرمن در سینما بودیم، سران دی سی تصمیم به ساخت سریال Supergirl گرفتند تا از پتانسیل این شخصیت در دنیای تلویزیون استفاده کنند. در سریال سوپرگرل شاهد دشمنان کلاسیک و قدیمی سوپرمن مثل برینیاک هستیم و حتی خود سوپرمن هم بالاخره در این سریال معرفی شد که حالا سریال مستقل خودش را دارد. مدتی پیش پخش سریال Supergirl از شبکه CW رسما به پایان رسید که در مجموع ۱۲۶ قسمت از این سریال تولید و در قالب ۶ فصل پخش شد.


سریال Legends of Tomorrow

سریال Legends of Tomorrow

سریال افسانه‌های فردا

  • سازنده: گرگ برلانتی، مارک گوگنهایم، اندرو کریزبرگ و فیل کلمر
  • بازیگران: کیتی لاتز، دامینیک پرسل، آرتور دارویل، ویکتور گاربر، برندان روث، نیک زانو، ونتورت میلر، سیارا رنه، فرانز درامه، میسی ریچاردسون-سلرز، مت لتچر، کورتنی فورد و طلا اش
  • تاریخ پخش: ۲۱ ژانویه ۲۰۱۶ | وضعیت: لغو شده
  • میانگین امتیازات سریال Legends of Tomorrow در IMDB: ۶.۸

سریال Legends of Tomorrow با تمرکز روی شخصیت ریپ هانتر تولید شد که تمرکز آن روی شخصیت‌هایی بود که در دنیای Arrowverse به نحوی نقش خاصی دیگر نداشتند و حالا در قالب یک تیم قرار است در طول زمان سفر و با دیکتاتورهای مختلفی مبارزه کنند. هر فصل سریال داستان متفاوتی دارد و شاهد نبردهای جالبی در طول زمان بودیم. برخی از شخصیت‌های سریال Legends of Tomorrow در طول فصل‌های مختلف ثابت مانده‌اند، اما برخی دیگر از اعضا در طول فصل‌های مختلف تغییر کرده‌اند و درواقع شاهد گروهی ثابت در طول فصل‌های مختلف نیستیم.

با اینکه سریال افسانه‌ای فردا در ابتدا پروژه فرعی دنیای Arrowverse به حساب می‌آمد، اما خیلی زود جای خودش را پیدا کرد و حالا یکی از سریال‌های محبوب CW است. تا به امروز ۱۱۰ قسمت از سریال Legends of Tomorrow تولید و در طول ۷ فصل پخش شده است و مدتی پیش شبکه CW از لغو غافلگیر کننده این سریال پس از هفت فصل خبر داد.


سریال Black Lightning

سریال Black Lightning

سریال بلک لایتینگ

  • سازنده: سلیم اکیل
  • بازیگران: کرس ویلیامز، چین آن مک‌کلین، نافسا ویلیامز، کریستین آدامز، ماروین جونز سوم، دیمون گپتون، جیمز رمار، جوردن کالووی و چانتال در
  • تاریخ پخش: ۱۶ ژانویه ۲۰۱۸ | وضعیت: به اتمام رسیده
  • میانگین امتیازات سریال Black Lightning در IMDB: ۶

سریال Black Lightning درواقع اولین سریال ابرقهرمانی دنیای Arrowverse با محوریت ابرقهرمان رنگین پوست بود که البته عمر خیلی طولانی هم نداشت. پخش سریال بلک لایتینگ در سال ۲۰۱۸ آغاز شد و پس از آن در سال ۲۰۲۰ شبکه CW اعلام کرد که سریال Black Lightning در فصل چهارم به کار خودش پایان خواهد داد. تا به امروز ۵۸ قسمت از این سریال تولید و در قالب ۴ فصل پخش شده است.

سریال Black Lightning داستان جفرسون پیرس، معلم دبیرستان را دنبال می‌کند که ۹ سال پیش به‌عنوان بلک لایتینگ شناخته می‌شد، اما خودش را بازنشست کرد. حالا پس از چند سال او دوباره قرار به‌عنوان این ابرقهرمان بازگشته تا با جرم و جنایت مبارزه کند. سریال Black Lightning در فصل چهارم به کار خودش پایان داد.


روبی رز در نقش بت وومن در پوستر فصل اول سریال Batwoman

سریال Batwoman

سریال بت‌وومن

  • سازنده: کرولاین درایز
  • بازیگران: جاویشیا لزلی، والیس دی، روبی رز، ریچل اسکارستن، مگان تندی، دوگری اسکات، نیکول کانگ، کامروس جانسون و الیزابت انویس
  • تاریخ پخش: ۶ اکتبر ۲۰۱۹ | وضعیت: لغو شده
  • میانگین امتیازات سریال Batwoman در IMDB: ۳.۳

سریال Batwoman یکی از پر حاشیه‌ترین سریال‌های شبکه CW تا به امروز بوده است. سریالی که در آن بتمن مدت‌ها است گاتهام را ترک کرده و حالا این شهر بدون محافظ باقی مانده است و حالا کت کین قرار است در قالب بت‌وومن از گاتهام دفاع کند. البته حواشی سریال جدید دنیای Arrowverse از همان روز انتخاب روبی رز در نقش کت کین آغاز شد و فصل اول با نظرات منفی طرفداران مواجه گشت.

اما حواشی سریال با جدایی روبی رز به اوج خودش رسید و در ادامه شبکه CW تصمیم گرفت تا شخصیت کاملا جدیدی را جایگزین کند و جاویشیا لزلی برای بازی در نقش رایان وایلدر که نسبتی با بتمن ندارد، انتخاب شد. البته انتخاب لزلی هم نتوانسته نظر طرفداران در مورد سریال Batwoman را خیلی تغییر دهد و مدتی پیش والیس دی جایگزین روبی رز در نقش کت کین شد و حالا باید دید این بازیگر در لباس بت‌وومن هم در این سریال حضور خواهد داشت یا تمرکز سریال طبق وعده CW روی وایلدر باقی خواهد ماند. در هر حال در مجموع ۵۱ قسمت از سریال Batwoman تولید و در طول ۳ فصل پخش شد و شبکه CW سرانجام از لغو این سریال خبر داده است.


پوستر فصل اول سریال Stargirl / استارگرل

سریال Stargirl

سریال استارگرل

  • سازنده: جف جانز
  • بازیگران: برک بسینجر در نقش استارگرل، جوئل مک‌هال در نقش استارمن، لوک کانینگهام ویلسون، نیل جکسون، جیک آستین والکر، آنجلیکا واشینگتون، یوت مونرئال و کریستوفر جیمز بیکر
  • تاریخ پخش: ۱۸ می ۲۰۲۰ | وضعیت: تمدید برای فصل سوم
  • میانگین امتیازات سریال Stargirl در IMDB: ۷.۱

سریال Stargirl در ابتدا به‌عنوان یکی از سریال‌های اختصاصی شبکه DC Universe معرفی شد و پس از آن به‌صورت همزمان ازطریق شبکه CW هم روی آنتن رفت و توانست مورد توجه قرار بگیرد. سریال استارگرل پس از این موفقیت برای فصل دوم تمدید شد و البته حق پخش آن به‌صورت کامل به شبکه CW واگذار شد تا سرنوشت متفاوتی نسبت به دیگر سریال‌های دی‌سی یونیورس داشته باشد.

اگرچه استارگرل هنوز بخشی از دنیای Arrowverse نیست، اما باتوجه‌به واگذاری حق پخش آن به CW می‌توان انتظار داشت که این شخصیت نیز به این دنیای تلویزیونی اضافه و در رویدادهای کراس‌اور آن حضور داشته باشد. سریال Stargirl داستان یک دختر دبیرستانی به‌نام کورتنی ویتمور را دنبال می‌کند که به بلو ولی در نبراسکا نقل مکان خواهد کرد و پس از تصاحب یک چوب کیهانی الهام بخش گروهی از قهرمانان جوان خواهد شد که قرار است اشخاص شرور قدیمی را بگیرند. جف جانز شخصیت استارگرل را خلق و وظیفه ساخت این سریال را بر عهده داشت. پخش فصل سوم سریال Stargirl به‌زودی آغاز خواهد شد، اما هنوز تمدید آن برای فصل چهارم مشخص نیست.


تایلر هوچلین و الیزابت تالوک در سریال Superman and Lois

سریال Superman & Lois

سریال سوپرمن و لوییس

  • سازنده: تاد هلبینگ و گرگ برلانتی
  • بازیگران: تایلر هوچلین، الیزابت تولوچ، جوردن الساس، الکس گارفین، اریک والدز، وله پارک، آدام راینر، اینی ناوارته، دیلن والش و امانوئل چریکی
  • تاریخ پخش: ۲۳ فوریه ۲۰۲۱ | وضعیت: تمدید برای فصل سوم
  • میانگین امتیازات سریال Superman & Lois در IMDB: ۷.۸

سریال Superman and Lois درواقع اسپین‌آفی از سریال سوپرگرل است که تایلر هوچلین، بازیگر نقش سوپرمن و بیتسی تالوک، بازیگر نقش لوییز لین در این سریال بازگشته‌اند. سریال سوپرمن و لوییز درواقع قرار است دید متفاوتی از زندگی سوپرمن را دنبال کند که در آن صاحب دو پسر شده و باید با مشکلات خانوادگی و همزمان نجات دنیا دست‌وپنجه نرم کند. محبوبیت بالای سوپرمن و موضوع جالب آن باعث شد تا سریال Superman and Lois به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های جدید چند سال اخیر شبکه CW تبدیل شود و به موفقیت بزرگی دست پیدا کند.

سریال سوپرمن و لوییز حالا یکی از سریال‌های اصلی شبکه CW به‌حساب می‌آید که خیلی سریع برای فصل دوم نیز تمدید شده است. اگرچه وضعیت سوپرمن در سینما فعلا خیلی شفاف و روشن نیست، اما سریال Superman and Lois می‌تواند یک غنیمت جذاب برای طرفداران این پسر کریپتونی قدرتمند باشد. سریال سوپرمن و لوییس هم‌اکنون برای فصل سوم نیز تمدید شده است.


سریال Naomi

سریال Naomi

سریال نائومی

  • سازنده: ایوا دوورنی و جیل بلنکنشیپ
  • بازیگران: کسی والفال، الکساندر ریث، کرانستون جانسون، کامیلا مورنو، بری واتسون و ماری چالز جونز
  • تاریخ پخش: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۲ | وضعیت: لغو شده
  • میانگین امتیازات سریال Naomi در IMDB: ۴.۶
سریال Naomi پس از یک فصل لغو شده است

سریال Naomi براساس یک کمیک جدید در دست ساخت است و یکی از جدیدترین آثار شبکه CW به حساب می‌آید که ظاهرا حساب ویژه‌ای را هم روی آن باز کرده است. سریال Naomi داستان نائومی را دنبال می‌کند که یک اتفاق فراطبیعی در زادگاهش رخ می‌دهد و باعث می‌شود تا به کشف ریشه اتفاقات بپردازد و آنچه که در این راه کشف می‌کند باور ما از همه قهرمانانی را که می‌شناسیم، به چالش می‌کشد. اتفاقات سریال Naomi در مولتی‌ورس در جریان است و البته مشخص نیست نائومی به کدام زمین تعلق خواهد داشت.

البته این شخصیت ظاهرا قرار نیست در دنیاهای مختلف سفر کند. ایوا دوورنی که مدتی پیش ساخت فیلم New Gods وی توسط وارنر کنسل شد، یکی از سازندگان سریال است و مدتی پیش شبکه CW از لغو سریال Naomi پس از تنها یک فصل خبر داد.


فیلم ها و سریال های خارج از دنیای سینمایی دی سی

نام فیلم یا سریالسال اکراننکته یا توضیحات مهم

فیلم Superman

۱۹۷۸دریافت جایزه اسکار بهترین جلوه‌های ویژه

فیلم Superman II

۱۹۸۱جدایی ریچارد دانراز پروژه به‌دلیل اختلاف نظر
فیلم Superman III۱۹۸۳-
فیلم Superman IV: The Quest for Peace۱۹۸۷-
فیلم Batman۱۹۸۹دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی هنری

فیلم Batman Returns

۱۹۹۲نامزد دریافت ۲ جایزه اسکار

فیلم Batman Forever

۱۹۹۵جدایی تیم برتون و مایکل کیتون از پروژه

فیلم Batman & Robin

۱۹۹۷تغییر دوباره بازیگر بتمن
فیلم Constantine۲۰۰۵-
فیلم Batman Begins۲۰۰۵نمایش منشا داستانی بتمن
فیلم Superman Returns۲۰۰۶دنباله مستقیم فیلم سوپرمن 2
فیلم The Dark Knight ۲۰۰۸دریافت ۲ جایزه اسکار بهترین تدوین صدا و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای هیت لجر
فیلم Watchmen۲۰۰۹-
فیلم The Dark Knight Rises۲۰۱۲پایان سه‌گانه شوالیه تاریکی
فیلم Joker ۲۰۱۹دریافت ۲ جایزه اسکار از جمله بهترین بازیگر نقش اول مرد برای واکین فینیکس
فیلم The Batman۲۰۲۲ریبوت جدید بتمن و خارج از دنیای سینمایی دی سی
سریال Batman۱۹۶۶سریال بتمن دارای یک فیلم بلند با بازی آدام وست نیز است
سریال Smallville۲۰۰۱-
سریال Gotham۲۰۱۴-
سریال Krypton۲۰۱۸-
سریال Titans۲۰۱۸اولین سریال شبکه دی‌سی یونیورس
سریال Doom Patrol۲۰۱۹-
سریال Swamp Thing۲۰۱۹-
سریال Watchmen۲۰۱۹برنده ۱۱ جایزه امی
سریال Pennyworth۲۰۱۹نمایش گذشته آلفرد پنی‌ورث
سریال Lucifer۲۰۱۶یکی از محبوب‌ترین سریال‌های نتفلیکس
سریال Arrow۲۰۱۲اولین سریال دنیای Arrowverse
سریال The Flash ۲۰۱۴-
سریال Constantine ۲۰۱۴-
سریال Supergirl۲۰۱۵-
سریال Legends of Tomorrow۲۰۱۶-
سریال Black Lightning۲۰۱۸-
سریال Batwoman۲۰۱۹تغییرات بازیگران اصلی فیلم
سریال Stargirl۲۰۲۰-
سریال Superman and Lois۲۰۲۱اسپین‌آف سریال سوپرگرل
سریال Naomi۲۰۲۲-

انیمیشن های دنیای دی سی

بتمن روی پشت بوم در یک هوای طوفانی در انیمیشن Batman: The Animated Series

انیمیشن Batman: The Animated Series

انیمیشن بتمن: مجموعه انیمیشنی

  • سازنده: بروس تیم و اریک رادومسکی
  • صداپیشگان: کوین کانروی، افرم زیمبالیست جونیور، باب هیستینگز، رابرت کوستانزو، لورن لستر، مارک همیل، آرلین سورکین و اسکات مکافی
  • تاریخ پخش: ۵ سپتامبر ۱۹۹۲ وضعیت پخش: به پایان رسیده
  • میانگین امتیازات انیمیشن Batman: The Animated Series در IMDB: ۹

انیمیشن Batman: The Animated Series با الهام از فیلم‌های لایو اکشن بتمن به کارگردانی تیم برتون ساخته شد که در آن به دنیای گاتهام سفر می‌کردیم که بتمن باید با جرم و جنایت و شخصیت‌های شروری مثل جوکر مبارزه کند. از انیمیشن Batman: The Animated Series به‌عنوان یکی از بهترین اقتباس‌های شوالیه تاریکی یاد می‌شود و حتی برخی اعتقاد دارند که این سریال انیمییشنی بهترین اقتباسی است که تاکنون از بتمن ساخته و پخش شده است. در مجموع ۸۵ قسمت از انیمیشن Batman: The Animated Series تولید و در طول ۲ فصل پخش شده است.


انیمیشن Batman: Mask of the Phantasm

انیمیشن Batman: Mask of the Phantasm

انیمیشن بتمن: نقاب شبح

  • کارگردان: بروس تیم و اریک رادومسکی
  • نویسنده: آلن برنت، پال دینی، مارتین پاسکو و مایکل ریوز
  • صداپیشگان: کوین کانروی، دانا دلانی، هارت بوچنر، استیسی کیچ، ایب ویگودا، مارک همیل و افرم زیمبالیست جونیور
  • تاریخ پخش: ۲۵ دسامبر ۱۹۹۳
  • میانگین امتیازات انیمیشن Batman: Mask of the Phantasm در IMDB: ۷.۸

انیمیشن Batman: Mask of the Phantasm داستان بروس وین را دنبال می‌کند که مرد پشت نقاب بتمن است که می‌خواهد با نامزد سابق خود که در زمان ابتدای ورود بتمن به گاتهام سیتی با او آشنا شده بود ارتباط برقرار کند اما رازی دربارهٔ بازگشت نامزد بروس به گاتهام سیتی وجود دارد که او از آن خبر ندارد. این انیمیشن درواقع براساس انیمیشن Batman: The Animated Series ساخته و پخش شده است و با اینکه استقبال خیلی مشابه‌ای را دریافت نکرد، اما منبع اقتباس بسیاری از داستان‌های آینده بتمن بود.


انیمیشن Superman: The Animated Series

انیمیشن Superman: The Animated Series

انیمیشن سوپرمن: مجموعه انیمیشنی

  • سازنده: جاستین هالپرن، پاتریک شوماخر و دین لوری
  • صداپیشگان: تیم دالی، دینا دلانی، دیوید کاوفمان، کلنسی براون، کوری برتون و مایکل ایرون‌ساید
  • تاریخ پخش: ۶ سپتامبر ۱۹۹۶ وضعیت پخش: به پایان رسیده
  • میانگین امتیازات انیمیشن Superman: The Animated Series در IMDB: ۸.۱

سریال Superman: The Animated Series درواقع مشابه انیمیشن سریالی بتمن تولید و پخش شده است که تمرکز آن روی سوپرمن است که باید با جرم و جنایت و دشمنان خود مقابله کند. سریال انیمیشنی سوپرمن نیز توانست مورد توجه طرفداران مرد پولادین قرار بگیرد تا در دهه ۹۰ میلادی بتوانند ماجراجوی‌های جدیدی از این شخصیت را مشاهده کنید. در مجموع ۵۴ قسمت از انیمیشن Superman: The Animated Series تولید و در قالب ۴ فصل پخش شده است.


انیمیشن The New Batman Adventures

انیمیشن The New Batman Adventures

انیمیشن ماجراجویی‌های جدید بتمن

پس از موفقیت انیمیشن Batman: The Animated Series و کارهایی که در ادامه مثل انیمیشن Batman: Mask of the Phantasm ساخته شد، بروس تیم دوباره به دنیای تلویزیون بازگشت و انیمیشن The New Batman Adventures را تولید کرد. انیمیشن ماجراجویی‌های جدید بتمن درواقع روی ماجراجوی‌های جدید بتمن با اعضای بت فمیلی مثل بت‌گرل، رابین و نایتوینگ تمرکز دارد که تنها ۲۴ قسمت از این انیمیشن تولید و پخش شده است.


انیمیشن Batman Beyond

انیمیشن Batman Beyond

انیمیشن بتمن بیاند

  • سازنده: بروس تیم، آلن برنت و پال دینی
  • صداپیشگان: کوین کانروی، ویل فریدل، کری سامر، لورن تام، فرانک ولکر و استاکرد چنینگ
  • تاریخ پخش: ۱۰ ژانویه ۱۹۹۹ وضعیت پخش: به اتمام رسیده
  • میانگین امتیازات انیمیشن Batman Beyond در IMDB: ۸.۱

اتفاقات انیمیشن Batman Beyond در سال ۲۰۱۹ جریان دارد که در آن بتمن دیگر پیر شده و حالا در حال آموزش تری مک‌گینیس است تا جایگزین او شود. بتمن بیاند درواقع وظیفه دارد تا به‌عنوان جایگزین بتمن از شهر گاتهام دفاع کند و بروس وین هم نقش معلم و راهنما او را ایفا می‌کند. این انیمیشن توانست خیلی سریع به محبوبیت زیادی در بین طرفداران پیدا کند و در مجموع ۳ فصل و ۵۲ قسمت از انیمیشن Batman Beyond تولید و پخش شده است و بسیاری امیدوار هستند روزی بتمن بیاند را روی صفحه سینما ببینند.


انیمیشن Justice League

انیمیشن Justice League

انیمیشن لیگ عدالت

  • سازنده: بروس تیم
  • صداپیشگان: کوین کانروی، جورج نیوبرن، سوزان ایزنبرگ، فیل لامار، مایکل روزنبام، کارل لامبلی و ماریا کانالز باررا
  • تاریخ پخش: ۱۷ نوامبر ۲۰۰۱ وضعیت پخش: به اتمام رسیده
  • میانگین امتیازات انیمیشن Justice League در IMDB: ۸.۶

شاید لیگ عدالت در دنیای سینما هرگز به جایگاهی که مستحقش بود نرسید، اما بروس تیم در دنیای تلویزیون و انیمیشن حق مطلب را به خوبی ادا کرده است. انیمیشن Justice League بخشی از دنیای انیمیشنی است که بروس تیم آن را خلق کرده و در آن شاهد حضور ابرقهرمانان دنیای دی سی هستیم تا از زمین دربرابر تهدیدات مرگبار دفاع کنند. در طول انیمیشن شاهد حضور شخصیت‌هایی مثل بتمن، سوپرمن، واندر وومن، گرین لنترن، فلش، مارشن من‌هانتر و هاوک‌گرل هستیم که با تهدیداتی مثل جوکر باید مبارزه کنند. در مجموع دو فصل و ۵۲ قسمت از انیمیشن لیگ عدالت تولید و پخش شده و البته دنباله‌هایی هم داشته است.


انیمیشن Teen Titans

انیمیشن Teen Titans

انیمیشن تایتان‌های نوجوان

  • سازنده: گلن موراکامی و سم رجیستر
  • صداپیشگان: هایدن والش، گرگ سیپس، اسکات منویل، کاری پیتون، تارا استرانگ، دی بردلی بیکر، لوئیزا پالومینز و ران پرلمن
  • تاریخ پخش: ۱۹ ژوئیه ۲۰۰۳ وضعیت پخش: به اتمام رسیده
  • میانگین امتیازات انیمیشن Teen Titans در IMDB: ۷.۹

انیمیشن Teen Titans با تمرکز روی نسخه نوجوان ابرقهرمان‌های دی سی مثل بیست بوی، رابین، سایبورگ، ریون و استارفایر ساخته و پخش شده است که این انیمیشن توانسته با استقبال بسیار گرمی مواجه شود. انیمیشن‌ تایتان‌های نوجوان یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های کارتون نتوورک بوده که در مجموع ۶۵ قسمت و یک فیلم بلند در طول ۵ فصل تولید و پخش شده است. اگرچه انیمیشن Teen Titans هرگز ادامه پیدا نکرد، اما اسپین‌آفی براساس آن ساخته و پخش شد، اما طرفداران هنوز امیدوار هستند تا انیمیشن اصلی روزی بازگردد.


سریال Young Justice

انیمیشن Young Justice

انیمیشن یانگ جاستیس

  • سازنده: برندون ویتی و گرگ ویسمن
  • صداپیشگان: جسی مک‌کارتنی، کاری پیتون، جیسون اسپیساک، نولان نورث، استفانی لملین، کلی استیبلز، تروی بکر، لورن تام و تارا استرانگ
  • تاریخ پخش: ۲۶ نوامبر ۲۰۱۰ وضعیت پخش: تمدید برای فصل چهارم
  • میانگین امتیازات انیمیشن Young Justice در IMDB: ۸.۷
سریال Young Justice توسط دی‌سی یونیورس احیا شد

سریال Young Justice یکی از سریال‌های انیمیشنی محبوب و تحسین شده دی سی است که دو فصل اول آن طی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ پخش شد. پس از روی کار آمدن DC Universe، این سریال انیمیشنی احیا شد و شاهد پخش فصل سوم انیمیشن Young Justice با نام Young Justice: Outsiders بودیم. در ادامه این سریال انیمیشنی برای فصل چهارم تمدید شد و حالا فصل چهارم آن که Young Justice: Phantoms نام دارد، قرار است از شبکه HBO Max پخش شود. در حال حاضر پخش فصل چهارم سریال Young Justice از شبکه HBO Max در جریان است و انتظار می‌رود این انیمیشن برای فصل پنجم تمدید شود.


انیمیشن Teen Titans Go

انیمیشن Teen Titans Go

انیمیشن تایتان‌های نوجوان به پیش

  • سازنده: مایکل جلنیک و آرن هروات
  • صداپیشگان: اسکات منویل، هایدن والش، تارا استرانگ، گرگ سیپس و خاری پیتون
  • تاریخ پخش: ۲۳ آوریل ۲۰۱۳ وضعیت پخش: ادامه پخش فصل هفتم
  • میانگین امتیازات انیمیشن Teen Titans Go در IMDB: ۵.۳

پس از موفقیت انیمیشن Teen Titans، شبکه کارتون نتوورک به سراغ نسخه متفاوتی از این انیمیشن رفت و انیمیشن Teen Titans Go تولید و پخش شد. این انیمیشن ظاهری فانتزی‌تر و کودکانه‌تری داشت و ظاهرا هدف آن بیشتر کودکان و افراد کم سن و سال بوده است. مانند انیمیشن اصلی، تمرکز انیمیشن تایتان‌های نوجوان به پیش نیز روی بیست بوی، رابین، سایبورگ، ریون و استارفایر است که تاکنون ۳۵۶ قسمت و ۷ فصل از انیمیشن Teen Titans Go تولید و پخش شده است. همچنین انیمیشن سینمایی این مجموعه نیز تولید و پخش شده است. در هر حال تولید و پخش انیمیشن Teen Titans Go هنوز ادامه دارد.


هارلی کوئین، پویزن آیوی و سایر شخصیت‌های انیمیشن Harley Quinn

انیمیشن Harley Quinn

انیمیشن هارلی کویین

  • سازنده: جاستین هالپرن، پاتریک شوماخر و دین لوری
  • صداپیشگان: کیلی کوئوکو، لیک بیل، دایدریچ بیدر، الن تودیک، ران فانچس، جیمز وولک، تونی هیل، کریستوفر ملونی، راحول کولی، جی بی اسموو و جیسون الکساندر
  • تاریخ پخش: ۲۹ نوامبر ۲۰۱۹ وضعیت پخش: تمدید برای فصل سوم
  • میانگین امتیازات انیمیشن Harley Quinn در IMDB: ۸.۵

طی سال‌های گذشته شاهد تمرکز دی سی روی شخصیت هارلی کویین هستیم و پس از محبوبیت این شخصیت در دنیا سینما‌، حالا شاهد ساخت سریالی انیمیشنی براساس این شخصیت هستیم. دو فصل اول سریال Harley Quinn برای شبکه دی‌سی یونیورس تولید و پخش شد و حالا این سریال به شبکه HBO Max نقل مکان کرده است. هدف این سریال نمایش نسخه متفاوتی از این شخصیت است که بیشتر به آن جنبه یک ضد قهرمان داده است.

بخش زیادی از سریال هارلی کویین روی تلاش این شخصیت برای مستقل شدنش از جوکر و اثبات خودش به‌عنوان یک ابرشرور قدرتمند است و در طول آن اتفاقات زیادی رخ می‌دهد. در انیمیشن Harley Quinn شاهد حضور شخصیت‌هایی مثل کینگ شارک، پویزن آیوی و غیره هستیم و تاکنون توانسته نقدهای مثبتی از منتقدان و بینندگان دریافت کند. همچنین برخلاف بسیاری از اقتباس‌های انیمیشنی هارلی کویین، در سریال Harley Quinn شاهد حضور سارا استرانگ نیستیم و کیلی کوئوکو صداپیشگی هارلی کویین را بر عهده داشته است.


انیمیشن Justice League Dark: Apokolips War

انیمیشن Justice League Dark: Apokolips War

انیمیشن لیگ عدالت تاریکی: جنگ آپوکالیپس

  • کارگردان: مت پیترز و کریستینا سوتا
  • نویسنده: ارنی آلتباکر و مارگرد اسکات
  • صداپیشگان: مت رایان، جری اوکانل، تیسا فارمیگا، استوارت آلن، تونی تاد، ری چیز، جیسون اومارا، رزاریو داوسون، رین ویلسون، ربکا رامجین، کامیلا لودینگتون، کریستوفر گورهام، شمار مور، هایدن والش، جان دیماجیو و راجر آر کراس
  • تاریخ پخش: ۵ می ۲۰۲۰
  • میانگین امتیازات انیمیشن Justice League Dark: Apokolips War در IMDB: ۷.۷

انیمیشن Justice League Dark: Apokolips War یکی از انیمیشن‌های DC Universe Animated Original Movie است که درواقع تحسین شده‌ترین آن نیز به حساب می‌آید. پس از دو تلاش ناموفق، دارکساید در انیمیشن لیگ عدالت تاریکی: جنگ آپوکالیپس به فتح سایر دنیاها ادامه می‌دهد و حالا لیگ عدالت در حال کشیدن نقشه برای شکست دارکساید با نفوذ به آپوکالیش هستند. در عین حال آن‌ها تایتان‌های نوجوان را برای محافظت از زمین باقی می‌گذارند، اما دارکساید نیز به شکل مخفیانه ازطریق سایبورگ در حال جاسوسی در لیگ عدالت است.


انیمیشن The Lego Batman Movie

انیمیشن The Lego Batman Movie

انیمیشن فیلم لگو بتمن

  • کارگردان: کریس مک‌کی
  • نویسنده: سث گراهام-اسمیت، اریک سامرز، جرد استرن و کریس مک‌کنا
  • صداپیشگان: ویل آرنت، مایکل سرا، روزاریو داوسون، رالف فاینس، زک گالیفیاناکیس و ماریا کری
  • تاریخ پخش: ۱۰ فوریه ۲۰۱۷
  • میانگین امتیازات انیمیشن The Lego Batman Movie در IMDB: ۷.۳
باتوجه‌به اینکه یونیورسال حقوق ساخت انیمیشن‌های لگو را به‌دست آورده، ساخت دنباله انیمیشن The Lego Batman Movie لغو شده است

پس از موفقیت انیمیشن The Lego Movie بود که ساخت انیمیشن فیلم لگو بتمن تایید شد تا ماجراجویی بتمن را در دنیای لگویی گاتهام مشاهده کنیم. داستان انیمیشن The Lego Batman Movie از جایی آغاز می‌شود که خلافکاران شهر به رهبری جوکر در حال بهم زدن آرامش شهر با یک بمب هستند، اما بتمن همه آن‌ها دستگیر می‌کند. در ادامه بتمن به جوکر می‌گوید که بزرگ‌ترین دشمنش نیست تا دل این شخصیت را بشکند و حالا جوکر به‌دنبال گرفتن انتقام از بتمن است.

انیمیشن The Lego Batman Movie به موفقیت بزرگی در گیشه دست پیدا کرد و توانست بیش از ۳۱۲ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کند. برادران وارنر نیز در ادامه ساخت دنباله انیمیشن فیلم لگو بتمن را تایید کردند، اما ساخت آن بارها با تأخیر مواجه شد تا اینکه حق ساخت انیمیشن از مجموعه لگو از برادران وارنر گرفته و به یونیورسال داده شد تا ساخت دنباله انیمیشن The Lego Batman Movie لغو شود.


انیمیشن Teen Titans Go! To The Movies

انیمیشن Teen Titans Go! To The Movies

انیمیشن تایتان‌های نوجوان به سینما می‌آیند!

  • کارگردان: جپیتر ریدا میکائیل و آرون هورواث
  • نویسنده: مایکل جلنیک و آرون هورواث
  • صداپیشگان: اسکات منویل، کاری پیتون، گرگ سیپس، هایدن والش، ویل آرنت، کریستن بل، جیمی کیمل، نیکلاس کیج، هالزی، لیل یاکتی و جیمز کوردن
  • تاریخ پخش: ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۸
  • میانگین امتیازات انیمیشن Teen Titans Go! To The Movies در IMDB: ۶.۷

درحالی‌که تایتان‌های نوجوان در حال مبارزه با جرم و جنایت و محافظت از جامپ سیتی هستند، متوجه می‌شوند تمامی ابرقهرمانان مانند بتمن، سوپرمن، واندر وومن، گرین لنترن، آکوامن و حتی خرده کارهای مانند آلفرد پنی‌ورث و بت‌موبیل و کمربند بتمن داراری یک فیلم درحال پخش در سینما هستند. این برای رهبر گروه تیتان ها یعنی رابین بسیار آزار دهنده است که گروهش هیچ فیلم سینمایی ندارد و احساس پوچی می‌کند.

انیمیشن Teen Titans Go! To The Movies با اینکه نقدهای مثبتی را دریافت کرد، اما درنهایت تنها کمی بیش از ۵۲ میلیون دلار در گیشه فروش کرد تا دو انیمیشن بلند دیگر آن تنها ازطریق فروشگاه‌های دیجیتالی تولید و پخش شود.

‌انیمیشن‌های دی سی

نام فیلم یا سریالسال اکراننکته یا توضیحات مهم

انیمیشن Batman: The Animated Series

۱۹۹۲با الهام از بتمن تیم برتون ساخته شده است

انیمیشن Batman: Mask of the Phantasm

۱۹۹۳-
انیمیشن Superman: The Animated Series ۱۹۹۶-
انیمیشن The New Batman Adventures۱۹۹۷-
انیمیشن Batman Beyond۱۹۹۹معرفی بتمن بیاند

انیمیشن Justice League

۲۰۰۱-

انیمیشن Teen Titans

۲۰۰۳-

انیمیشن Young Justice

۲۰۱۰-
انیمیشن Teen Titans Go۲۰۱۳نسخه فانتزی و کودکانه انیمیشن Teen Titans
انیمیشن Harley Quinn۲۰۱۹-
انیمیشن Justice League Dark: Apokolips War۲۰۲۰-
انیمیشن The Lego Batman Movie۲۰۱۷لغو ساخت دنباله انیمیشن فیلم لگو بتمن
انیمیشن Teen Titans Go! To The Movies۲۰۱۸-

پرسش‌های متداول

۱- ترتیب دیدن فیلم های دی سی چگونه است؟

در این مقاله فیلم های دی سی را هم براساس تاریخ اکران و هم براساس خط داستانی مرتب کرده‌ایم. همچنین سریال ها و انیمیشن های دنیای دی سی را هم معرفی کرده‌ایم.

۲- اولین فیلم دنیای سینمایی دی سی چه فیلمی است؟

فیلم Man of Steel ‌محصول سال ۲۰۱۳ اولین فیلم دنیای سینمایی دی سی محسوب می‌شود.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده