نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۹

معرفی سریال دبستان ابوت (Abbott Elementary) | روزمرگی معلمان فداکار

سریال دبستان ابوت (Abbott Elementary)، یک سریال کمدی و بامزه با محوریت زندگی روزمره معلمان است که گزینه‌ی بسیار مناسبی برای تماشا همراه خانواده در ایام عید نوروز به حساب می‌آید.

تا به امروز فیلم و سریال‌های زیادی درباره شخصیت‌های دانش‌آموز و حتی معلم‌های مدرسه ساخته شده است. اکثر این فیلم و سریال‌ها هم بچه پولدارهایی را نشان می‌دهد که دغدغه‌های مختلفی دارند. همان‌هایی که وقتی آن‌ها را تماشا می‌کنی، فقط مشکلات زندگی شخصی‌شان را می‌بینی و مدام از خود می‌پرسی که این افراد درس هم می‌خوانند؟ زیرا در این فیلم و سریال‌ها هر چیزی نشان می‌دهند جز محیط مدرسه و مسئولیت‌هایی که این محیط روی دوش آن‌ها می‌گذارد. حالا مدرسه دبستان ابوت تلاش کرده تا زاویه متفاوتی از این ژانر را به مخاطب نمایش دهد؛ چیزی که تا حالا ندیده بودیم.

خلاصه داستان اصلی سریال Abbott Elementary اینطور نشان می‌دهد که ما در این مجموعه، داستان گروهی از معلمان را دنبال می‌کنیم که در یکی از بدترین مدرسه‌های دولتی در کشور، دور هم جمع شدند. وضعیت این مدرسه و درآمدی که از کارشان دارند، آنقدر خراب است که رسما می‌توان گفت آن‌ها فقط به خاطر عشقی که به درس دادن، بودن در آن مدرسه و کمک به بچه‌ها، به شغل خود ادامه می‌دهند؛ وگرنه با وضعیتی که ما در این سریال می‌بینیم، هیچ دلیل عقلانی و منطقی دیگری نمی‌تواند داشته باشد. دبستان ابوت سبکی سیتکامی و مستندنما دارد که توسط کوئینتا برانسون برای شبکه‌ای بی سی خلق شده است.

برانسون علاوه‌بر خلق این مجموعه، نقش شخصیت اصلی داستان را هم به‌عنوان معلم کلاس دوم ابتدایی برعهده دارد. درکنار او، هنرمندان دیگری مانند تایلر جیمز ویلیامز، جانل جیمز، لیزا ان والتر، کریس پرفتی و شریل لی رالف هم در قالب نقش معلم‌های مختلف هنرنمایی می‌کنند. جالب است بدانید که این مجموعه اصلا در فهرست اصلی سریال‌های شبکه‌ای بی سی نبود و در نیمکت ذخیره قرار داشت. تا اینکه مثل افرادی که بین‌مریض به دکتر مراجعه می‌کنند، به‌عنوان یک مجموعه بینِ‌فصلی و جایگزین سریال دیگری در ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ به روی آنتن رفت؛ با تمام این اوصاف، توانست حسابی نظر منتقدان را به خود جلب کند.

کوئینتا برانسون به همراه یکی از دانش آموزان در سریال Abbott Elementary

ما در این مجموعه کمدی شاهد یکی از بدترین مدرسه‌ها در سطح کشور هستیم؛ مدرسه‌ای که به خاطر بودجه بسیار کم، اصلا نمی‌تواند نیازهای خود را تأمین کند. کمبود بودجه تا حدی وحشتناک است که معلمان نمی‌توانند تجهیزات اولیه مورد نیاز خود مانند چسب، منگنه و ابزارآلات این چنینی را فراهم کنند؛ در صورت خراب شدن چراغ‌ها یا هر قسمتی از مدرسه، نمی‌توانند متخصصی را برای تعمیر آن استخدام کنند؛ نمی‌توانند افزایش حقوقی برای کادر مدرسه داشته باشند؛ نمی‌توانند کلاس‌های فوق‌العاده برای بچه‌ها تشکیل دهند؛ نمی‌توانند تجهیزات جدیدی را جایگزین چیزهایی کنند که بسیار مهم هستند اما به هر دلیلی خراب می‌شوند.

همان‌طور که بالاتر هم گفته شد، این معلمان فقط به خاطر عشق و علاقه به کار، مدرسه و بچه‌ها همچنان به کار کردن ادامه می‌دهند؛ زیرا همان‌طور که در یکی از قسمت‌ها هم عنوان می‌شود، آن‌ها باید درکنار نقش معلم، نقش دوست، هم‌بازی، روانشناس، والد دوم و در برخی شرایط، والد اول را هم داشته باشند و به کودکان بخت‌برگشته‌ی این مدرسه کمک کنند. اکثر معلم‌ها در تلاش هستند تا در همان حدی که وظیفه دارند، کار کنند و انرژی بیشتری در این راه نگذارند؛ حتی تصمیم دارند با همان تجهیزات و امکاناتی که دارند، کار کنند و هیچ تلاشی برای تهیه وسایل جدید نکنند. اما جِنین (کوئینتا برانسون) نمی‌تواند با چنین شرایطی کنار بیاید و می‌خواهد هر طور که شده، شرایط را برای کودکان مدرسه راحت کند.

بالاتر گفته بودیم که سریال دبستان ابوت سبکی مستندنما دارد؛ آن هم به این دلیل است که یک تیم فیلم‌برداری به این مدرسه رفتند تا مستندی از آن‌جا و معلم‌ها تهیه کنند. در میانِ نشان دادن زاویه‌های مختلف مدرسه و مشکلات، هر از گاهی با معلم‌ها هم مصاحبه می‌شود تا نظرات آن‌ها هم در مستند اضافه شود. هر کدام از قسمت‌های این سریال به یکی از مشکلات مدرسه می‌پردازد. در هر قسمت، معلم‌ها مجبور هستند بدون انتظار هرگونه پول و بودجه‌ای از طرف دولت و سازمان‌های مسئول، این مشکلات را برطرف کنند. با اینکه وضعیت غم‌انگیز و ناراحت‌کننده‌ای در مدرسه جریان دارد، اما آن‌ها سعی می‌کنند که شرایط را با حرف‌های خنده‌دار و طنز، آرام کنند و چاشنی کمدی به آن اضافه کنند.

بازیگران اصلی سریال Abbott Elementary در نقش معلم‌های مدرسه

منتقدانی که این اثر را تماشا کردند، معتقد بودند که این اثر به‌صورت همدلانه و در عین حال با سبکی کمدی از سیستم آموزشی ایالات متحده انتقاد می‌کند؛ به‌علاوه‌ی آن، یک پویایی ماهرانه و بسیار جذاب هم در داستان وجود دارد که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. منتقد هالیوود ریپورتر اینطور نوشته که این سریال می‌تواند مدت زمان بسیار خوبی را به ارمغان بیاورد. او معتقد است که با گذشت زمان، احتمالش خیلی زیاد است که از درون سریال دبستان ابوت، یک اثر واقعا خاص شکوفا شود. او در ادامه به این موضوع اشاره کرد که سریال Abbott Elementary می‌تواند مخاطب خود را راضی کند؛ آن هم با نمایش شرایطی که معلمان تمایل دارند هرگونه مشکلی را حل کنند و از درون هر شرایطی شوخی و خنده در می‌آورند.

نکته‌ی جالب‌توجه دیگری که درباره این مجموعه وجود دارد، این است که قسمت ابتدایی آن توانسته رکورد را در شبکه‌ای بی سی بشکند؛ براساس آمار منتشر شده، قسمت‌های آغازین سریال Abbott Elementary توانسته تا ۳۰۰ درصد میزان بینندگان را به‌عنوان یک مجموعه کمدی جدید بالا ببرد؛ یعنی چندین برابر سریال‌های کمدی جدید دیگری که در این شبکه پخش شده بودند. این آمار تا حدی چشمگیر است که قسمت دوم این سریال، در طی ۳۵ روزِ اول، از ۵.۶ میلیون به ۹ میلیون بیننده رسید. کوئینتا برانسون داستان این سریال را براساس تجربه‌هایی که به‌عنوان معلم یک مدرسه ابتدایی داشت، نوشته و ساخته است.

کوئینتا برانسون در یکی از صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که بعد از دیدن امتیازهای فوق‌العاده خوب و نظرات منتقدان حسابی شوکه شد زیرا اصلا انتظار چنین موفقیت سریعی را نداشت. به همین دلیل هم آن‌ها تصمیم گرفتند که بخشی از پولی را که برای تبلیغات و کارهای دیگر مارکتینگ در نظر گرفته شده بود، کنار بگذارند و در عوض برای خرید تجهیزات لازم برای معلمان استفاده کنند. سریال Abbott Elementary آنقدر دوست‌داشتنی و دلنشین است که اگر با سبک آن مشکلی نداشته باشید، همان قسمت اول یا نهایت قسمت دوم برایتان کافی است که حسابی جذب آن بشوید و هر لحظه برای تماشای قسمت جدید آن صبر کنید.

کوئینتا برانسون در نقش جنین تیگز در سریال Abbott Elementary

درست است که سریال‌های زیادی با سبک کمدی و سیتکام ساخته شده اما مجموعه‌های کمی هستند که در تک تک زمینه‌ها و ویژگی‌های مختلف، با این سریال تشابه داشته باشند. حالا ما در این قسمت می‌خواهیم مجموعه‌هایی را که بیشترین تشابه را با سریال دبستان ابوت دارند، به شما معرفی کنیم. شما هم اگر سریالی را شبیه به Abbott Elementary می‌شناسید، حتما در قسمت نظرات به ما معرفی کنید.


سریال های مشابه با سریال Abbott Elementary

ایمی پولر به همراه بازیگر دیگری در سریال Parks and Recreation

سریال Parks and Recreation

سریال پارک‌ها و تفریح ها

بازیگران: ایمی پولر، رشیدا جونز و پل اشنایدر

سال پخش: ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵

خلاصه داستان: لزلی ناپ یک کارمند دولتی سطح متوسط در بخش پارک‌ها و تفریح‌های ایندیانا به شمار می‌رود. او امیدوار است که شهر خود را زیبا کند و شغلش را ارتقاء ببخشد. لزلی در نظر دارد که با کمک یک پرستار محلی به نام ان پرکین، یک منطقه ساخت و ساز متروکه را به یک پارک اجتماعی تبدیل کند. اما، چیزی که قرار بود یک پروژه‌ی نسبتا ساده باشد، در هر مرحله به واسطه‌ی ماموران دیگر، همسایگان خودخواه، خط قرمزهای دولتی و همچنین یک سری چالش‌های دیگر، با موانع مختلفی برخورد می‌کند. همکار لزلی به نام تام هاورفورد، بیشتر از اینکه به او کمک کند، در تلاش است تا تلاش‌های این زن را تضعیف کند و روحیه‌اش را از بین ببرد؛ کسی که بیشتر از هر چیزی تمایل دارد از موقعیت خود برای منافع شخصی استفاده کند. این در حالی است که رئیس لزلی به نام را سوانسون، سرسختانه به هر شکلی با دولت مخالفت می‌کند؛ با این وجود که خودش هم یک مامور دولتی به شمار می‌رود.


بازیگران اصلی سریال Brooklyn Nine-Nine

سریال Brooklyn Nine-Nine

سریال بروکلین نُه-نُه

بازیگران: اندی سمبرگ، استفانی بیاتریز و تری کروز

سال پخش: ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱

خلاصه داستان: کاپیتان ری هولت حوزه‌ی ۹۹ بروکلین را در اختیار می‌گیرد؛ حوزه‌ای که کاراگاه جیک پرالتا (کاراگاه بااستعداد اما بی‌خیالی که عادت دارد هر کاری را که دوست دارد انجام می‌دهد)، در آن‌جا کار می‌کند. از کارمندان دیگر حوزه ۹۹ هم می‌توان به کاراگاه ایمی سانتیاگو (همکار موفق و رقابتی جیک)، کاراگاه رزا دیاز (یک همکار سرسخت و سختگیر)، کاراگاه چارلز بویل (بهترین دوست جیک که به رزا هم علاقمند است)، کاراگاه گروهبان تری جفرودز (کسی که اخیرا بعد از تولد دوقلوهایش از عملیات‌های میدانی دور شده است) و جینا لینتی (مدیر کنایه‌آمیز این حوزه). هیچکس و هیچ چیز نمی‌تواند اعضای این تیم را نسبت به انجام کاری که در آن بهترین هستند، متوقف کند؛ این کار هم چیزی نیست جز دستگیر کردن آدم بدها.


شخصیت‌های اصلی سریال The Office در شرکت داندر میفلین

سریال The Office

سریال اداره

بازیگران: استیو کارل، جنا فیشر، جان کرازینسکی

سال پخش: ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳

خلاصه داستان: این سریال اقتباسی آمریکایی، در یک شرکت کاغذی که در اسکرانتونِ پنسیلوانیا مستقر است، جریان دارد؛ شعبه‌ای که مدیریت آن در دست مایکل اسکات است. این مجموعه مستندنما داستان زندگی‌های روزمره‌ی مدیر و کارمندانی را به تصویر می‌کشد که این مدیر، «مدیریت» می‌کند. تیم تولید سریال، هفت روزِ هفته به‌صورت ۲۴ ساعت، کارمندان را همه جا دنبال می‌کنند و از تک تک برخوردهای خنده‌دار و عجیب و غریب آن‌ها فیلم می‌گیرند؛ آن هم درحالی‌که آن‌ها هر کاری را که از دستشان برمی‌آیند، انجام می‌دهند تا شرکت را در مسیر رشد و پیشرفت قرار دهند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده