نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۱

معرفی سریال Suspicion | آدم‌ربایی که یک کشور را تهدید می‌کند!

زندگی ۵ شهروند بی‌گناه با ربوده شدن پسر یکی از غول‌های رسانه‌ای مشهور آمریکا ازاین‌رو به آن رو می‌شود. این داستان جدیدترین سریال اپل تی وی پلاس به نام Suspicion است.

در سال ۲۰۱۵ بود که یک مجموعه تلویزیونی اسرائیلی که توسط ماریا فلدمن و آمیت کوهن ساخته شد، به روی آنتن رفت. سریال False Flag (پرچم دروغین) سبکی درام و دلهره‌آور داشت که حول محور پنج شهروند اسرائیلی معمولی می‌چرخید. یک روز صبح آن‌ها ازطریق رسانه‌ها خبردار می‌شوند که مظنون اصلی یک آدم‌ربایی بزرگ و مهم هستند.

اینطور که از ظواهر امر برمی‌آید، فرد ربوده شده، وزیر دفاع ایران به نام فرهاد سلیمانی است که در طی سفر به شهر مسکو، ربوده می‌شود. از آنجایی که این مجموعه ایده و ماهیت بسیار جذابی داشت و جایزه هم برده بود، سرویس استریم اپل تی وی پلاس تصمیم گرفت که با همکاری شرکت سازنده‌ی همان مجموعه، یک نسخه بازسازی از این سریال را بسازد.

داستان سریال Suspicion بین لندن و نیویورک مدام جابه‌جا می‌شود و داستان را در دو شهر حکایت می‌کند. تولید این مجموعه از اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز شده بود اما به خاطر شرایط سختی که همه‌گیری کرونا به وجود آورده بود، تیم تولید برای چند ماه دست نگه داشتند و متوقف شدند. فصل اول سریال سوءظن در قالب ۸ قسمت داستان خود را روایت می‌کند که در حال حاضر سه قسمت از آن پخش شده است. در حال حاضر مشخص نیست که آیا این مجموعه فصل‌های بعدی هم خواهد داشت یا خیر. اما با تماشای همین دو قسمت هم می‌توان به وضوح به این موضوع پی برد که چه تیم بازیگری فوق‌العاده، پتانسیل بالا، فیلمنامه‌نویسی جذاب و ویژگی‌های مثبت زیاد دیگری دارد.

اوما تورمن به همراه یک کاراگاه در سریال Suspicion

با وجود این نکات مثبت، نمی‌توان گفت که همه‌ی منتقدان آن را دوست داشتند. تقریبا نیمی از آن‌ها نظرات مثبت و نیمی دیگر انتقاداتی نسبت به آن داشتند. به نقل از یکی از منتقدان، با اینکه این مجموعه‌ی جاسوسی و دلهره‌آور می‌تواند فضای پارانویایی فوق‌العاده‌ای را ایجاد کند، اما به وضوح می‌توان گفت که ستاره‌ای مانند اوما تورمن در چنین داستان اسرارآمیز سطحی و کم‌عمقی حیف شده است. منتقد هالیوود ریپورتر هم نظر دیگری داشت و عنوان کرد که سریال Suspicion به‌طور فوق‌العاده‌ای در کار خود موفق بوده است؛ از این نظر که دیالوگ‌ها به‌خوبی مأموریت خود را انجام می‌دهند، هیچ اعتراضی نمی‌توان به بازی بازیگران داشت و روایت داستانی هم به‌حدی ساده است که می‌توان به‌سادگی آن را دنبال کرد.

از جمله بازیگران اصلی این مجموعه دلهره‌آور می‌توان به کونال نایر، جورجینا کمپبل، الیس گابل، الیزابت هنستریج، آنجل کولبی و غیره اشاره کرد. در ادامه این را هم فراموش نکنیم که یکی از مهم‌ترین بازیگران این مجموعه اوما تورمن است که خیلی‌ها ممکن است به خاطر حضور او، سریال سوءظن را تماشا کنند.

البته آنهایی که به خاطر اوما تورمن قرار است این مجموعه را تماشا کنند، اطلاع داشته باشند که به سختی می‌توان آن را در سریال پیدا کرد؛ چون در صحنه‌های خیلی کمی حضور دارد. داستان این مجموعه شباهت خیلی زیادی به سریال پرچم دروغین دارد. فیلمنامه حول محور پنج شهروند (سه مرد و دو زن) می‌چرخد که زندگی آن‌ها در عرض یک روز ازاین‌رو به آن رو می‌شود؛ آن هم بعد از اینکه پسر غول رسانه‌ای آمریکایی به نام کاترین نیومن ربوده می‌شود و آن پنج نفر مظنون اصلی پلیس شهر لندن به شمار می‌روند.

آدم‌ربایان سریال Suspicion با ماسک‌هایی عجیب و غریب

ادامه این مطلب بخش‌هایی از داستان دو قسمت اول سریال سوءظن را برای شما فاش می‌کنند.

.

.

.

داستان در یکی از شب‌های شهر لندن آغاز می‌شود که پسر جوانی در یک هتل، در حال رفتن به سمت اتاق خود است. از هر راهرویی که عبور می‌کند، افرادی پشت سر او راه میفتند و او را تعقیب می‌کنند؛ افرادی که ماسک‌های عجیب و غریبی دارند. ناگهان در اقدامی غیرمنتظره، این خلافکاران پسر جوان را بیهوش می‌کنند و به‌واسطه‌ی یک چمدان، او را می‌ربایند. خیلی زود مشخص می‌شود که این پسر بخت‌برگشته، فرزند یکی از غول‌های رسانه‌ای مشهور آمریکا به نام کاترین نیومن یعنی لئونارد است و اتفاق خیلی مهمی در انگلیس محسوب می‌شود؛ اتفاقی که می‌تواند پیامدهای بدی برای این کشور داشته باشد.

در همین حین که پلیس‌ها سخت مشغول پیدا کردن سرنخ‌های مختلف هستند، هنوز هیچکس از این اتفاق خبردار نشده است؛ درحالی‌که شهر در بی‌خبری به سر می‌برد، هر کسی مشغول زندگی شخصی خودش است. زنی با همسرش درگیر است و در شرف طلاق قرار دارد اما همچنان باید از دختر خود مراقبت کند و وجهه‌ی خود را به‌عنوان یک پروفسور در دانشگاه حضور کند. مردی با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کند و در عین حال حاضر است برای کمک به خانواده و تأمین نیازهای خود و همسرش هر کاری انجام دهد. دختر جوانی که در شرف ازدواج قرار دارد و سخت مشغول انجام تدارکات مراسم عروسی‌اش است.

الیزابت هنستریج در حال خواندن یک خبر در سریال Suspicion

هر کدام از این افراد با مشکلات شخصی و خانوادگی مختلفی درگیر هستند اما بالاخره به یک طریقی می‌توانند از پسِ آن‌ها بربیایند و به زندگی ادامه دهند. مشکل از زمانی آغاز می‌شود که این سه نفر، در کمال ناباوری به مظنونین اصلی اداره پلیس لندن، به جرم ربودن لئو نیومن تبدیل می‌شوند. وضعیت آنقدر وخیم و بغرنج است که نیروهای پلیس به هیچ طریقی نمی‌توانند صبر کنند؛ استاد دانشگاه را در میان کلاس درس و مقابل دانشجویان دستگیر می‌کنند، دختر جوان را در وسط مراسم عروسی‌اش دستگیر می‌کنند و مرد هندی را هم مقابل چشم اعضای خانواده دستبند می‌زنند و به اداره پلیس می‌برند.

۴۸ ساعت از زمان ربودن لئو نیومن گذشته است اما هنوز اداره پلیس لندن هیچ سرنخ درستی در اختیار ندارد و نمی‌تواند هیچ پاسخ محکم و روشنی به مادر این پسر یعنی کاترین نیومن بدهد. بازجویی‌های اولیه از این مظنونین انجام شده اما هیچ چیزی از آن‌ها دستگیر پلیس نشده است. بنابراین آن‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه این افراد بیگناه را آزاد کنند.

اما در صورتی که اموال مهم آن‌ها مانند موبایل و لپ‌تاپ را همچنان در اختیار خود داشته باشند تا هرگونه بررسی و ردیابی را روی آن‌ها انجام دهند. حالا این سه نفر در حالی آزاد شدند که همچنان آن مشکلات شخصی سابق خود را دارند، مشکلات جدیدی هم به خاطر دستگیری به آن‌ها اضافه شده است و باید با تمام آن‌ها دست‌وپنجه نرم کنند؛ این در حالی است که درکنار تمام این مسائل، باید به هر شکلی بیگناهی خود را هم ثابت کنند. اما سؤال مهمی که اینجا مطرح می‌شود، این است که آیا کسی حرف آن‌ها را باور می‌کند؟ آیا آن‌ها واقعا دارند حقیقت را می‌گویند؟

کونال نایر به همراه تام رایز هریس در سریال Suspicion

.

.

.

پایان اسپویل

جذابیت ژانر جنایی، دلهره‌آور، اسرارآمیز و مهم‌تر از همه آدم‌ربایی آنقدر زیاد است که شبکه‌ها و سازندگان بسیار زیادی در تلاش بودند و هستند که مجموعه‌های بیشتری با این سبک تولید کنند. هر کدام هم جذابیت‌های خاص خودشان را دارند که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. در ادامه، ما سه سریال دیگر هم به شما معرفی می‌کنیم که شباهت خیلی زیادی با سریال سوءظن دارد. بنابراین اگر این مجموعه را دوست داشتید، موارد زیر را از دست ندهید. شما هم در قسمت نظرات، نظر خود را با ما در میان بگذارید و سریال‌های مشابه دیگری را معرفی کنید.


سریال های مشابه سوءظن

آدریان گرنیر با صورتی خونی در سریال Clickbait

سریال Clickbait

سریال کلیک‌خور

بازیگران: زویی کازان، بتی گابریل و فینکس رائی

سال پخش: ۲۰۲۱

خلاصه داستان: در طی داستان این سریال، مرد خانواده‌داری به نام نیک بروئر ربوده می‌شود؛ آن هم در یک جنایت وحشتناک با یک پیچ و تاب آنلاین شوم. حالا نزدیک‌ترین افراد نیک، باید با زمان مسابقه دهند تا هرچه زودتر به این پی ببرند که چه کسی مسبب این اتفاق بود و هدفش از این کار چه بود.

لنی جیمز و سوران جونز در سریال Save Me

سریال Save Me

سریال من را نجات دهید

بازیگران: لنی جیمز، سوران جونز و استیفن گراهام

سال پخش: ۲۰۱۸ تاکنون

خلاصه داستان: نلی، مدتی است که دختر خود به نام جودی را گم کرده است. به همین دلیل هم در طی ماموریتی سخت، با انرژی تمام نشدنی در تلاش است تا دخترش را پیدا کند. او حاضر است برای پیدا کردن حقیقت دست به هر کاری بزند. او در طی این مسیر، به شناخت بیشتری از خود و افرادی که او را احاطه کردند، می‌رسد؛ خیلی بیشتر از آن چیزی که تصورش را می‌کرد.

زمانی‌که او به جرم ربودن دختر سیزده ساله‌ی خودش دستگیر می‌شود، همه چیز تغییر می‌کند؛ دختری که ۱۰ سال او را ندیده است. بعد از گذشت مدتی، بالاخره موفق می‌شود بیگناهی خود را اثبات کند اما از سرعت و روندی که این پرونده طی می‌کند، حسابی کلافه شده است؛ به همین دلیل هم تصمیم می‌گیرد که کنترل امور را در دست خودش بگیرد و به‌دنبال دخترش بگردد.

کیلی هاوز و درک ریدل در سریال The Missing

سریال The Missing

سریال از دست رفته

بازیگران: جیمز نسبیت، فرانسیس اوکانر و کن استات

سال پخش: ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵

خلاصه داستان: تونی بعد از ربوده شدن پسر کوچکش اولیور، در یک تعطیلات خانوادگی در فرانسه، نابود شده است. او به یک مرد وسواسی تبدیل شده که نمی‌تواند مرگ احتمالی فرزندش را بپذیرد و بعد از سال‌ها هنوز دنبال او می‌گردد. جستجوی نابودگر تونی، زندگی متاهلی او با امیلی را خدشه‌دار می‌کند و زندگی کلی‌اش را در معرض خطر نابودی قرار داده است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده