بهترین فیلم های کمدی ۲۰۲۲ | از سونیک ۲ تا مثلث غم

بهترین فیلم های کمدی ۲۰۲۲ | از سونیک ۲ تا مثلث غم

دوشنبه, ۱۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۹

در این مقاله شما را با ۲۲ تا از بهترین فیلم های کمدی سال ۲۰۲۲ آشنا می‌کنیم. همراه زومجی باشید.

سال ۲۰۲۱ سال سختی برای سینما بود و در طول این سال با اینکه فیلم‌های زیادی روی پرده‌های سینما رفتند، اما مردم بیشتر به سمت سرویس‌های آنلاین رفتند و شاهد کاهش میزان استقبال از فیلم‌ها در سالن‌های سینما بودیم. حالا که سال ۲۰۲۲ به پایان رسیده است، مردم نسبت به سال ۲۰۲۱ بیشتر به تماشای فیلم‌های روز ازطریق سالن‌های سینما پرداخته‌اند، اما باز هم گروه بیشتری ترجیح دادند تا این فیلم‌ها را ازطریق سرویس‌های استریم مختلف مثل نتفلیکس، آمازون، دیزنی پلاس، HBO Max، هولو، اپل تی‌وی پلاس و غیره تماشا کنند.

حالا در این مقاله به ۲۲ فیلم برتر کمدی در سال ۲۰۲۲ پرداخته‌ایم که در طول سال گذشته میلادی روی پرده‌های سینما رفته‌اند یا ازطریق سرویس‌های استریم پخش شده‌اند. در این مقاله قرار است بیشتر با این فیلم‌ها آشنا شویم و در ادامه می‌توانید فهرست ۲۲ فیلم کمدی برتر سال ۲۰۲۲ از نگاه زومجی را مشاهده کنید.


بهترین فیلم های کمدی 2022

لوگو رسمی فیلم Rob Zombie's The Munsters

۲۲- فیلم راب زامبی هیولاها

فیلم Rob Zombie's The Munsters

  • کارگردان: راب زامبی
  • نویسنده: راب زامبی
  • بازیگران: شری مون زامبی، جف دانیل فیلیپس، دانیال روبوک، ریچارد بریک، سیلوستر مک‌کوی و کاترین شل
  • میانگین امتیازات فیلم Rob Zombie's The Munsters در IMDB: ۴.۵

راب زامبی که بیشتر به‌عنوان خواننده راک و متال شناخته می‌شود، علاقه زیادی هم به فیلمسازی دارد و پس از کارگردانی چندین موزیک ویدیو، به دنیای سینما نیز آمد تا چندین فیلم ترسناک مثل فیلم Grindhouse، فیلم The Devil's Rejects و همچنین دو قسمت ریبوت فیلم هالووین را کارگردانی کند. راب زامبی حالا به سراغ ریبوتی از سریال The Munsters آمده است. این سریال سیتکام در دو فصل تولید و در دهه ۶۰ میلادی روی آنتن رفت که در آن شاهد داستان یک خانواده هیولایی هستیم. حالا راب زامبی ریبوت فیلم The Munsters را کارگردانی کرده است.

برخلاف فیلم‌های قبلی زامبی، این فیلم هیولایی یک فیلم کمدی ترسناک است. فیلم The Munsters درنهایت به‌صورت خانگی و همچنین از شبکه نتفلیکس پخش شد، اما نتوانست نظر مثبت منتقدان یا تماشاگران را جلب کند.


فیلم The People We Hate at the Wedding

۲۱- فیلم افرادی که در مراسم عروسی از آن‌ها متنفریم

فیلم The People We Hate at the Wedding

  • کارگردان: کلیر اسکنلون
  • نویسنده: وندی مولینیو و لیزی مولینیو-لوگلین
  • بازیگران: الیسون جنی، کریستن بل، بن پلت، سینتیا آدای-رابینسون، کاران سونی، داستین میلیگان، تونی گلدوین، ایزاک دو بانکوله، جورما تاکونی و جولین اوندن
  • میانگین امتیازات فیلم The People We Hate at the Wedding در IMDB: ۵.۷

فیلم The People We Hate at the Wedding داستان آلیس و پل، خواهر و برادر آمریکایی را دنبال می‌کند که با اکراه موافقت می‌کنند تا درکنار مادرشان دانا در عروسی خواهر ناتنی و ثروتمند خود در حومه شهری در انگلستان شرکت کنند. این فیلم کمدی درواقع قرار است تنش‌های خانوادگی در هفته منتهی به عروسی خواهر ناتنی دو شخصیت اصلی فیلم را دنبال کند که در طول آن باید شاهد اختلافات فرهنگی میان خواهر و برادر آمریکایی با خواهر ناتنی انگلیسی باشیم. فیلم The People We Hate at the Wedding برای پخش از شبکه آمازون تولید شده است.

کلیر اسکنلون که سابقه درخشانی در تلویزیون داشته و به‌خاطر تدوین سریال The Office جایزه امی دریافت کرده است، وظیفه کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته که این فیلم دومین تجربه کارگردانی یک فیلم سینمایی او است. او پیش از این فیلم Set It Up را برای نتفلیکس کارگردانی کرده بود که تجربه موفقی برای او بوده است.


جنیفر لوپز و اوون ویلسون در فیلم فیلم Marry Me

۲۰- فیلم باهام ازدواج کن

فیلم Marry Me

  • کارگردان: کت کویرو
  • نویسنده: جان راجرز، تامی ساغر و هارپر دیل
  • بازیگران: جنیفر لوپز، اوون ویلسون، سارا سیلورمن، جان بردلی، مالوما، کلوئی کلمن، جمیله جمیل، اوتکارش آمبودکار و جیمی فالون
  • میانگین امتیازات: فیلم Marry Me در IMDB: ۶.۱

فیلم Marry Me داستان کت والدز، ستاره موسیقی پاپ را دنبال می‌کند. او پس از اینکه متوجه می‌شود شریک او پشت سرش به او خیانت کرده است، تصمیم می‌گیرد تا با یک غریبه به‌نام چارلی گیلبرت ازدواج کند. او به‌طور تصادفی چارلی را در میان تماشاچی‌های خود در یک کنسرت زنده می‌بیند که پلکراد باهام ازدواج کن را در اختیار داشته است. فیلم Marry Me درواقع یک فیلم کمدی و عاشقانه است که قابل انتظار است پس از ازدواج غافلگیرکننده دو شخصیت اصلی داستان، در ادامه آن‌ها عاشق یکدیگر شوند. در فیلم باهام ازدواج کن شاهد حضور جنیفر لوپز و اوون ویلسون هستیم. همچنین کت کویرو که بیشتر برای کارگردانی سریال شناخته می‌شود و اخیرا کارگردانی سریال She-Hulk را بر عهده داشته، پس از ۹ سال با فیلم Marry Me به سینما بازگشته است. این فیلم کمدی با نقدهای متوسط بینندگان و منتقدان مواجه شده است.


کوین هارت و وودی هارلسون در باشگاه بدنسازی در فیلم The Man From Toronto

۱۹- فیلم مردی از تورنتو

فیلم The Man from Toronto

  • کارگردان: پاتریک هیوز
  • نویسنده: رابی فاکس، کریس برمنر و جیسون بلومنتال
  • بازیگران: کوین هارت، وودی هارلسون، کیلی کوئوکو، پیرسون فوده، یاس متیوز، ملانی لیبرد، الن بارکین، للا لورن، کیت دراموند و توموهیسا یاماشیتا
  • میانگین امتیازات فیلم The Man from Toronto در IMDB: ۵.۸
پاتریک هیوز اخیرا کارگردانی ریبوت آمریکایی فیلم Raid را بر عهده گرفته و همین موضوع باعث افزایش نگاه‌ها به فیلم The Man from Toronto شده است

فیلم The Man from Toronto داستان مرد معمولی را دنبال می‌کند که با یک قاتل زنجیره‌ای و مزدور اشتباه گرفته می‌شود و حالا زندگی او در خطر است و افراد زیادی به‌دنبال به قتل رساندن او هستند. فیلم مردی از تورنتو یک فیلم اکشن کمدی است که پاتریک هیوز وظیفه کارگردانی آن را بر عهده داشته است. هیوز بیشتر برای کارگردانی فیلم The Hitman's Bodyguard و فیلم Hitman's Wife's Bodyguard شناخته می‌شود و حالا به سراغ یک فیلم کمدی اکشن دیگر رفته است که برخی اعتقاد دارند شباهت زیادی به فیلم بادیگارد آدمکش دارد و حتی ترکیب بازیگری نسبتا مشابه را نیز شاهد هستیم.

اگرچه فیلم Hitman's Wife's Bodyguard نتوانست موفقیت قسمت اول را تکرار کند، اما بسیاری امیدوار هستند تا فیلم The Man from Toronto موفقیت فیلم The Hitman's Bodyguard را تکرار کند و به یک فیلم اکشن کمدی سرگرم کننده تبدیل شود. در هر حال شاهد حضور بازیگران با تجربه‌ای مثل کوین هارت و وودی هارلسون تا بازیگران نوظهور مثل کیلی کوئوکو هستیم. ازطرفی پاتریک هیوز اخیرا کارگردانی ریبوت آمریکایی فیلم Raid را بر عهده گرفته و همین موضوع باعث جلب نگاه‌های بیشتر به فیلم The Man from Toronto شده است.


ناتالی در پوستر فیلم look both ways

۱۸- فیلم همه جوانب را بسنج

فیلم Look Both Ways

  • کارگردان: وانوری کاهیو
  • نویسنده: آوریل پروسر
  • بازیگران: لیلی راینهارت، لوک ویلسون،‌ نیا لانگ، آندرا ساویج، آیشا دی، دیوید کورنسوت، دنی رامیرز و تیلور مورفی
  • میانگین امتیازات فیلم Look Both Ways در IMDB: ۶.۳

فیلم Look Both Ways با اینکه یک فیلم کمدی عاشقانه دیگر در این فهرست است، اما می‌توان گفت نسبت به آثار دیگر کمی متفاوت‌تر است و پتانسیل خوبی دارد تا تبدیل به یکی از آثار درخشان نتفلیکس شود. فیلم Look Both Ways داستان ناتالی با بازی لیلی راینهارت را دنبال می‌کند که زندگی او در روز فارغ التحصیلی از دانشگاه، به دو دنیایی موازی تقسیم می‌شود: در یکی از این دنیاها او باردار می‌شود و در سن جوانی باید در زادگاه خود تگزاس مادری کند. در دنیای دوم او برای یافتن شغل به لس آنجلس نقل مکان می‌کند.

در هر دو دنیا ناتالی با ماجراهای خوب و بد رو‌به‌رو می‌شود. فیلم Look Both Ways پیش از آنکه یک فیلم کمدی باشد، یک فیلم درام فانتزی است و توانست نظر مخاطبان نتفلیکس را به خود جلب کند.


 فیلم Home Team

۱۷- فیلم تیم خانگی

فیلم Home Team

  • کارگردان: چارلز کینان و دنیل کینان
  • نویسنده: کریس تیتون و کیث بلوم
  • بازیگران: کوین جیمز، تیلور لاتنر، راب اشنایدر، گری والنتین، کلوئی فاینمن، عیسی مصطفی، لاول کرافورد، آلن کاورت، تاتی بلوم، مکسول سیمکینز و جیکوب پرز
  • میانگین امتیازات فیلم Home Team در IMDB: ۶

فیلم Home Team داستان شان پیتون، مربی تیم فوتبال آمریکایی نیواورلئان سینتز را دنبال می‌کند که به‌دلیل مشارکت در رسوایی Bountygate از حضور در مسابقات NFL محروم می‌شود. حالا دو سال پس از اینکه شان پیتون از فعالیت در NFL محروم شده، او به خانه خودش باز می‌گردد تا با قبول مربیگری تیم پاپ وارنر بتواند دوباره با پسر ۱۲ ساله‌اش ارتباط برقرار کند. فیلم تیم خانگی یکی از اولین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۲۲ است که برای شبکه نتفلیکس تولید شده است. در این فیلم کمدی شاهد حضور بازیگران شناخته شده و محبوبی مثل کوین جیمز و تیلور لانتر هستیم. همچنین باتوجه‌به اینکه کمتر شاهد ساخت فیلم‌های کمدی ورزشی بودیم، فیلم Home Team می‌تواند گزینه جذابی برای طرفداران چنین فیلم‌هایی باشد.


تام هنکس در نقش پدر ژپتو در حال تماشا پینوکیو در فیلم Pinocchio

۱۶- فیلم پینوکیو

فیلم Pinocchio

  • کارگردان: رابرت زمکیس
  • نویسنده: رابرت زمکیس، کریس ویتز و سایمن فارنابی
  • بازیگران: تام هنکس، بنجامین ایوان ایونزورث، سینتیا اریوو، لوک ایوانز، جوزف گوردون لویت، کیگان مایکل کی و لورین براکو
  • میانگین امتیازات فیلم Pinocchio در IMDB: ۵.۱
پس از جدایی پل کینگ از فیلم Pinocchio، تام هنکس پیشنهاد دیزنی برای بازی در نقش پدر ژپتو را رد کرد؛ اما پیوستن رابرت زمکیس نظر هنکس را تغییر داد

دیزنی در ادامه ساخت بازسازی لایو اکشن براساس انیمیشن‌های کلاسیک خودش حالا به سراغ انیمیشن Pinocchio رفته است که خود انیمیشن اقتباسی از داستان ماجراهای پینوکیو اثر کارلو کلودی بود. فیلم پینوکیو روند ساخت کم حاشیه‌ای نداشته است. ساخت این فیلم لایو اکشن اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ تایید شد و پیتر هجز در ابتدا نویسندگی فیلم Pinocchio را بر عهده گرفت. سپس کریس ویتز جای او را گرفت و سم مندس روی صندلی کارگردانی فیلم پینوکیو نشست. مندس در سال ۲۰۱۷ از پروژه جدا شد و پس از آن پل کینگ جانشین مندس شد که طبق انتظار سایمن فارنابی برای بازنویسی فیلمنامه به پروژه پیوست. اما در سال ۲۰۱۹ کینگ به علت مشکلات خانوادگی از پروژه جدا شد تا دیزنی بالاخره با رابرت زمکیس به توافق برسد.

گفته می‌شود که زمکیس از فیلمنامه نسخه‌ فارنابی و ویتز در فیلم استفاده کرده که البته بخش‌های از آن توسط خود زمکیس بازنویسی شده است. فیلم Pinocchio داستان آشنا خلق یک پسر چوبی توسط یک مرد تنها به‌نام ژپتو را دنبال می‌کند که به یک پسر بچه چوبی تبدیل می‌شود که حالا پینوکیو در تلاش است تا به یک انسان و پسر بچه واقعی تبدیل شود. تام هنکس نقش پدر ژپتو را در فیلم Pinocchio بر عهده دارد که شاید جالب است بدانید که دیزنی در سال ۲۰۱۸ به هنکس پیشنهاد بازی در فیلم پینوکیو را داد، اما پس از جدایی کینگ او تصمیم گرفت تا این پیشنهاد را رد کند. در هر حال ورود زمکیس به فیلم باعث شد تا هنکس پیشنهاد جدید دیزنی را قبول کند. شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا و عملکرد پایین‌تر از انتظار چند فیلم لایو اکشن مثل فیلم Dumbo باعث شد تا دیزنی تصمیم بگیرد فیلم Pinocchio را مستقیما روی دیزنی پلاس منتشر کند که نتوانست نقدهای خیلی مثبتی نیز دریافت کند.


جنیفر لوپز و جاش دوهامل در فیلم Shotgun Wedding

۱۵- فیلم عروسی شاتگان

فیلم Shotgun Wedding

  • کارگردان: جیسون مور
  • نویسنده: الیزابت مری‌ویتر و مارک همر
  • بازیگران: جنیفر لوپز، جاش دوهامل، سونیا براگا، جنیفر کولیج، لنی کراویتز، چیچ مارین، دارسی کاردن، سلنا تن، الکس مالاری جونیور، کالی هرناندز و استیو کولتر
  • میانگین امتیازات فیلم Shotgun Wedding در IMDB: ۶.۵
آرمی همر در ابتدا قرار بود در فیلم Shotgun Wedding حضور داشته باشد، اما پس از رسوایی اخلاقی اخیرش از این فیلم کمدی جدا شد

فیلم Shotgun Wedding یک فیلم کمدی عاشقانه و اکشن است که داستان روز ازدواج دارسی و دام را به تصویر می‌کشد که بهترین روز زندگی آن‌ها طبق برنامه‌ریزی‌هایشان پیش نمی‌رود. دارسی و تام عاشق یکدیگر هستند و قرار است در مراسمی با یکدیگر ازدواج کنند. دقایقی قبل از مراسم آن‌ها دچار تردید می‌شوند و در همین حین در آن مراسم جنایتی رخ می‌دهد و یک آدم‌ربایی خطرناک شکل می‌گیرد. به‌همین‌دلیل این دو شخصیت نه‌تنها باید از عزیزان خودشان مراقبت کنند که متوجه می‌شوند تصمیمات آن‌ها ممکن است باعث کشتن شدن دیگری شود و درطول اتفاقات شاهد علاقه‌مند شدن دوباره آن‌ها خواهیم بود.

فیلم Shotgun Wedding دیگر فیلم کمدی عاشقانه جنیفر لوپز در سال ۲۰۲۲ است، اما روند ساخت این فیلم کمدی عاشقانه بدون حاشیه و مشکل نبوده است. در ابتدا آرمی همر قرار بود نقش تام را در فیلم عروسی شاتگان بازی کند، اما پس از رسوایی اخلاقی همر در سال ۲۰۲۱، او از این فیلم جدا شد و در ادامه جاش دوهامل جایگزین همر برای نقش تام در فیلم Shotgun Wedding شد.


لوگو فیلم Disenchanted

۱۴- فیلم افسون‌زدایی

فیلم Disenchanted

  • کارگردان: آدام شنکمن
  • نویسنده: آدام شنکمن، بریجت هیلز، ریچارد لاگراونیس، اسکات نوستدتر و مایکل اچ. وبر
  • بازیگران: ایمی آدامز، پاتریک دمپسی، جیمز مارسدن، ایدینا منزل، مایا رودولف، ایوت نیکول براون، جیما مایز، اسکار نونز، گابریلا بالداچینو و کولتون استوارت
  • میانگین امتیازات فیلم Disenchanted در IMDB: ۵.۶
اتفاقات فیلم Disenchanted با بازی ایمی آدامز قرار است ۱۵ سال پس از فیلم Enchanted رخ دهد

پس از موفقیت فیلم Enchanted در سال ۲۰۰۷، دیزنی سال‌ها در تلاش بود تا دنباله‌ای برای این فیلم موزیکال و کمدی تولید کند و بالاخره پس از سال‌ها تلاش و انتشار اخبار مختلف، فیلم Disenchanted برای پخش از دیزنی پلاس تولید شد. اتفاقات این فیلم کمدی موزیکال ۱۵ سال پس از حوادث قسمت اول آغاز خواهد شد که جیزل،‌ رابرت و مورگان به خانه جدید خود نقل مکان کرده‌اند. این در حالی است که جامعه تحت نظارت مالوینا مونرو است که نیت‌های پلیدی برای خانواده در سر دارد. زمانی‌که مشکلات زیادی به‌وجود می‌آید، جیزل آرزو می‌کند که کاش زندگی آن‌ها مثل افسانه‌ها بود و طلسم نتیجه عکس می‌دهد و حالا جیزل باید برای نجات خانواده‌، سرزمین و پادشاهی اندلاسیا پیش از اینکه ساعت به نیمه شب برسد، تلاش کند.

ایمی آدامز برای بازی دوباره در نقش جیزل در فیلم Disenchanted بازگشته است و صد البته شاهد بازگشت پاتریک دمپسی، جیمز مارسدن و ایدینا منزل نیز هستیم. فیلم افسون‌زدایی به‌عنوان یکی از فیلم‌های اصلی دیزنی پلاس در سال ۲۰۲۲ یاد می‌شود که دیزنی امید زیادی دارد تا این فیلم موزیکال کمدی بتواند افراد خانواده را در تعطیلات دورهم بیاورد. فیلم Disenchanted درنهایت در روز شکرگزاری از دیزنی پلاس پخش شد، اما نتوانست موفقیت قسمت اول را تکرار کند.


ساندرا بولاک و دنیل ردکلیف در فیلم The Lost City

۱۳- فیلم شهر گمشده

فیلم The Lost City

  • کارگردان: آرون نی و آدام نی
  • نویسنده: اورن یوزیل، دنا فاکس، آدام نی و آرون نی
  • بازیگران: ساندرا بولاک، چنینگ تیتوم، دنیل ردکلیف، برد پیت، پتی هریسون، اسکار نونز، داوین جوی رندولف، ریموند لی و بوئن ینگ
  • میانگین امتیازات فیلم The Lost City در IMDB: ۶.۱

فیلم The Lost City داستان یک نویسنده رمان‌های ماجراجویانه و منزوی به‌نام لورتا سیج به‌همراه آلن، مدل جلدش را دنبال می‌کند که حالا در تور تبلیغاتی کتاب جدیدش به‌همراه آلن توسط یک میلیاردر عجیب و غریب ربوده می‌شود. این میلیاردر امیدوار است تا بتواند با استفاده از لورتا به راز شهری باستانی و گمشده و گنجی که در آن پنهان شده، دست پیدا کند. حالا آلن مصمم است تا ثابت کند که در دنیای واقعی نیز یک قهرمان است و تصمیم دارد تا لورتا را خارج از نوشته‌های این نویسنده نجات دهد. فیلم The Lost City درواقع یک فیلم کمدی عاشقانه با حضور ستارگان شناخته شده مثل ساندرا بولاک تا چنینگ تیتوم و دنیل ردکلیف است.

همچنین برد پیت در فیلم شهر گمشده حضور دارد که او نقش مامور CIA را بازی کرده است. از فیلم The Lost City به‌عنوان یکی از فیلم‌هایی یاد می‌شود که ممکن است بتواند مردم را به سالن‌های سینما بکشاند. فیلم شهر گمشده با اینکه نقدهای متوسطی از منتقدان و تماشاگران دریافت کرد، اما عملکرد تجاری خوبی در گیشه داشته است. همچنین گروهی از حضور کوتاه برد پیت و حضور بالا او در تبلیغات فیلم انتقادات زیادی کردند.


کیتلین دیور در فیلم Rosaline

۱۲- فیلم رزالین

فیلم Rosaline

  • کارگردان: کارن ماین
  • نویسنده: اسکات نوستدتر و مارک اچ وبر
  • بازیگران: کیتلین دیور، ایزابلا مرسد، کایل آلن، بردلی وایتفورد، شان تیل، مینی درایور، میلود مراد بنامارا و اسپنسر استیونسون
  • میانگین امتیازات فیلم Rosaline در IMDB: ۶.۴

فیلم Rosaline روایتی کمدی و متفاوت از داستان رومئو و ژولیت شکسپیر را روایت می‌کند که اینبار داستان از نگاه رزالین، معشوقه سابق رومئو گفته خواهد شد

فیلم Rosaline روایتی کمدی و متفاوت از داستان رومئو و ژولیت شکسپیر را روایت می‌کند که اینبار داستان از نگاه رزالین، معشوقه سابق رومئو گفته خواهد شد. رزالین درواقع زنی است که ادعا می‌کند رومئو قبل از اینکه عاشق و دلباخته ژولیت شود، عاشق او شده بود. این فیلم کمدی عاشقانه برای شبکه هولو توسط سرچلایت پیکچرز تولید شده است که در آن شاهد حضور کیتلین دیور در نقش رزالین هستیم. دیور بیشتر برای بازی در فیلم Booksmart شناخته می‌شود و حالا قرار است در یک فیلم کمدی دیگر توانایی خودش را به نمایش بگذارد.

ازطرفی ایزابلا مرسد هم سابقه خوبی برای بازی در فیلم‌های کمدی دارد و حالا در فیلم Rosaline نقش ژولیت را بازی کرده است. کارن ماین هم پس از فیلم Yes, God, Yes که با تحسین منتقدان مواجه شد اما بازخوردهای مثبت و منفی زیادی از تماشاگران دریافت کرده بود، در دومین تجربه کارگردانی خود فیلم رزالین را کارگردانی کرده است.


رایان رینولدز و ویل فرل در پشت صحنه فیلم Spirited

۱۱- فیلم اشباح

فیلم Spirited

  • کارگردان: شان آندرس و جان موریس
  • نویسنده: شان آندرس و جان موریس
  • بازیگران: رایان رینولدز، ویل فرل، اکتاویا اسپنسر، سونیتا مانی، پاتریک پیج، ایمی کاره‌رو، جو تیپت و مارلو بارکلی
  • میانگین امتیازات فیلم Spirited در IMDB: ۶.۶

فیلم Spirited اقتباس موزیکال کمدی و ظاهرا امروزی از رمان سرود کریسمس چارلز دیکنز است

کتاب سرود کریسمس که در سال ۱۸۴۳ منتشر شد و این رمان داستان و ماجراهای شخصیت خسیسی به‌نام ابنیزر اسکروج را دنبال می‌کند که در اثر اتفاقاتی با روح کریسمس گذشته، حال و آینده مواجه می‌شود و در این مسیر ماجراهای جالبی برای او رخ می‌دهد. در طی سال‌های گذشته اقتباس‌های تلویزیونی و سینمایی متعددی از این مجموعه تولید و منتشر شده است و حالا اپل با همکاری رایان رینولدز و ویل فرل اقتباس جدیدی از رمان A Christmas Carol با نام فیلم Spirited تولید کرده‌اند.

اطلاعات زیادی از این فیلم در دسترس نیست و تنها می‌دانیم که باید منتظر یک فیلم کمدی و موزیکال براساس داستان چارلز دیکنز باشیم. البته براساس تصاویر منتشر شده حالا می‌دانیم که اتفاقات فیلم Spirited حداقل در زمان حال جریان دارد و احتمالا باید شاهد یک نسخه امروزی و نسبتا متفاوت از منبع اقتباسش باشیم.


چنینگ تیتوم در حال تماشا سگ در فیلم Dog

۱۰- فیلم سگ

فیلم Dog

  • کارگردان: چنینگ تیتوم و رید کارولین
  • نویسنده: رید کارولین و برت رودریگز
  • بازیگران: چنینگ تیتوم، جین آدامز، کوین نش، کیوریانکا کیلچر، اتان سوپلی، امی راور-لمپمن، بیل بر، نیکول لالیبرته، لوک فوربس و رونی جن بلوینز
  • میانگین امتیازات فیلم Dog در IMDB: ۶.۵
فیلم Dog اولین تجربه کارگردانی چنینگ تیتوم است که با الهام از داستان سگ خانگی تیتوم ساخته شده است

فیلم Dog داستانی سگی به‌نام لولو و تکاور سابق ارتش به‌نام بریگز را دنبال می‌کند که سفری را در سواحل اقیانوس آرام برای حضور در مراسم خاکسپاری یک سرباز بروند. در طول راه بریگز و لولو یکدیگر را کاملا دیوانه می‌کنند و تمامی قوانین را زیر پا می‌گذارند و حتی به سختی از دام مرگ فرار می‌کنند.

آن‌ها در این ماجراجویی در حال مبارزه برای یافتن خوشبختی هستند. فیلم Dog اولین فیلمی است که چنینگ تیتوم روی صندلی کارگردانی آن نشسته است؛ اگرچه رید کارولین به او برای کارگردانی این فیلم کمدی کمک کرده است. فیلم Dog براساس یک داستانی واقعی ساخته نشده است، اما این فیلم با الهام از سگی به‌نام لولو، حیوان خانگی تیتوم ساخته شده که در سال ۲۰۱۸ فوت کرده و تیتوم رابطه نزدیکی با این سگ داشته است.


پوستر فیلم Chip 'n Dale: Rescue Rangers

۹- فیلم چیپ و دِیل: رنجرهای نجات

فیلم Chip 'n Dale: Rescue Rangers

  • کارگردان: اکویا شوفر
  • نویسنده: دن گرگور، داگ مند و بری شوارتز
  • بازیگران: جان مولانی، اندی سمبرگ، کوری بورتون و سث روگن
  • میانگین امتیازات فیلم Chip 'n' Dale: Rescue Rangers در IMDB: ۷

دیزنی به‌دنبال احیا و بازگشت مجموعه‌های خود به سینما یا دیزنی پلاس است و حالا فیلم Chip 'n Dale: Rescue Rangers براساس یک سریال انیمیشنی به همین نام برای دیزنی پلاس تولید شده است. تصاویر این فیلم ترکیبی از صحنه‌های لایو اکشن و انیمیشن CGI است که طبق توصیفات منتشر شده، تصاویر آن تقریبا مشابه فیلم‌های Alvin and the Chipmunks است. اتفاقات فیلم Chip 'n Dale: Rescue Rangers چندین سال پس از پایان سریال Rescue Rangers آغاز می‌شود که چیپ و دیل دوباره قرار است برای نجات دوست خود با یکدیگر متحد شوند و همکاری کنند.

جان مولانی صداپیشگی چیپ و اندی سمبرگ صداپیشگی دیل را در فیلم Chip 'n Dale: Rescue Rangers بر عهده دارند. همچین کوری بورتون برای صداپیشگی زیپر در این فیلم کمدی ماجراجویی بازگشته است. فیلم Chip 'n Dale: Rescue Rangers یکی از پدیده‌های سال ۲۰۲۲ می‌تواند لقب بگیرد که در آن شاهد حضور افتخاری بسیاری از شخصیت‌های کلاسیک تا شخصیت‌هایی مثل سونیک هستیم و این فیلم کمدی توانست حسابی در دیزنی پلاس خوش بدرخشد.


جرج کلونی و جولیا رابرتس در فیلم Ticket to Paradise

۸- فیلم بلیتی به بهشت

فیلم Ticket to Paradise

  • کارگردان: اول پارکر
  • نویسنده: اول پارکر و دنیل پیپسکی
  • بازیگران: جرج کلونی، جولیا رابرتس، بیلی لورد، کیتلین دیور و لوکاس براوو
  • میانگین امتیازات فیلم Ticket to Paradise در IMDB: ۶.۲

فیلم Ticket to Paradise یکی دیگر از فیلم‌های کمدی عاشقانه سال ۲۰۲۲ است که اتفاقا فیلم پر ستاره‌ای نیز به حساب می‌آید. این فیلم کمدی داستان رن باتلر، فارغ التحصیل دانشگاه شیکاگو را دنبال می‌کند که به‌همراه لیلی، بهترین دوستش پس از فارغ التحصیلی سفری را به بالی انجام می‌دهند. پس از اینکه رن به‌طور ناگهانی تصمیم می‌گیرد تا با یک مرد محلی ازدواج کند، حالا والدین رن که اکنون از یکدیگر جدا شده‌اند، به بالی سفر می‌کنند تا دختر خود را از این تصمیم منصرف کنند تا اشتباهی که تصور می‌کنند ۲۵ سال پیش انجام داده‌اند، توسط دخترشان تکرار نشود.

در هر حال رن برای جشن‌های محلی بالی می‌ماند و عاشق یک دکتر محلی می‌شود. در فیلم Ticket to Paradise شاهد حضور بازیگرانی مثل جرج کلونی و جولیا رابرتس در نقش والدین رن تا حضور بیلی لورد در نقش رن باتلر و کیتلین دیور در نقش لیلی هستیم. همچنین اول پارکر پس از کارگردانی فیلم Mamma Mia! Here We Go Again در سال ۲۰۱۸، برای کارگردانی فیلم کمدی عاشقانه دیگری بازگشته است.


میشل یئو در فیلم Everything Everywhere All at Once

۷- فیلم همه‌چیز همه‌جا به یکباره

فیلم Everything Everywhere All at Once

  • کارگردان: دانیل کوان و دانیل شاینرت
  • نویسنده: دانیل کوان و دانیل شاینرت
  • بازیگران: میشل یئو، استفانی هسو، جاناتان کی کوان، جنی سلیت، هری شام جونیور، جیمز هنگ و جیمی لی کرتیس
  • میانگین امتیازات: فیلم Everything Everywhere All at Once در IMDB: ۸.۱
داستان فیلم Everything Everywhere All at Once در جهان‌های موازی جریان دارد و ژانرهای مختلف مثل کمدی و فانتزی را ترکیب کرده است

فیلم Everything Everywhere All at Once داستان یک زن چینی-آمریکایی را دنبال می‌کند که توسط خدمات درآمد داخلی حسابرسی می‌شود و متوجه می‌شود که باید با نسخه‌های جهان موازی خود ارتباط برقرار کند تا از یک موجود قدرتمند از تخریب چندجهانی جلوگیری کند. این فیلم به‌عنوان چرخش هرج‌و‌مرج ژانر توصیف شده‌است، که شامل عناصر فیلم‌های هنرهای رزمی، علمی تخیلی، فانتزی، اکشن و پویانمایی است.

فیلم Everything Everywhere All at Once یکی از تحسین شده‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود که با ترکیب ژانرهای مختلف مثل کمدی و فانتزی و ارائه داستانی مولتی‌ورس توانست مخاطبان زیادی را به سالن‌های سینما بکشاند و تبدیل به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های استودیو A24 تبدیل شود. فیلم همه‌چیز همه‌جا به یکباره شانس بالایی برای حضور در فصل جوایز نیز دارد و بدون شک یکی از برترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ است که بخشی از موفقیت آن را باید مدیون عملکرد درخشان میشل یئو نوشت و درکنار آن تیم دانیل کوان و دانیل شاینرت توانستند حسابی سر زبان‌ها بیفتند.


سونیک و جیم کری در فیلم Sonic the Hedgehog 2

۶- فیلم سونیک خارپشت ۲

فیلم Sonic the Hedgehog 2

  • کارگردان: جف فاولر
  • نویسنده: پاتریک کیسی، جاش میلر و جان ویتینگتون
  • بازیگران: جیمز مارسدن، بن شوارتز، جیم کری، کالین اوشاگنسی، ادریس البا، آدام پالی و تیکا سومپتر
  • میانگین امتیازات فیلم Sonic the Hedgehog 2 در IMDB: ۶.۵
در فیلم Sonic the Hedgehog 2 قرار است شاهد حضور شخصیت ناکلز و تیلز از دنیای بازی‌های سونیک باشیم

فیلم Sonic the Hedgehog سرنوشت جالبی داشت. در ابتدا ظاهر سونیک جنجالی شد و حتی بسیاری تصور می‌کردند این موضوع به معنای شکست بزرگ فیلم خواهد بود. اما سازندگان با تغییر چهره سونیک توانستند در اوایل سال ۲۰۲۰ به موفقیت بزرگی دست پیدا کنند و جالب‌تر از همه اینکه Sonic the Hedgehog درست پیش از اینکه کرونا سالن‌های سینما را تعطیل کند، توانست عملکردی خیره کننده داشته باشد. حالا بعد از دو سال فیلم Sonic the Hedgehog 2 قرار است اکران شود. فیلمی که تام و مدی واچوفسکی به تعطیلات قرار است بروند و حالا دکتر اگمن بازگشته است.

در همین حال سونیک باید علاوه‌بر اگمن،‌ با رقیب قدرتمندی به‌نام ناکلز نیز مواجه شود. ازطرفی شاهد حضور تیلز در فیلم سونیک خارپشت 2 نیز خواهیم بود که قرار است به سونیک برای مبارزه با دکتر اگمن و ناکلز کمک کند. همچنین ادریس البا صداپیشگی شخصیت ناکلز را بر عهده دارد. فیلم Sonic the Hedgehog 2 توانست به موفقیت بزرگ‌تری نسبت به قسمت اول دست پیدا کند و همین موضوع باعث شد تا قسمت سوم فیلم سونیک خارپشت و سریالی براساس شخصیت ناکلز تایید شود.


برد پیت در فیلم Babylon

۵- فیلم بابیلون

فیلم Babylon

  • کارگردان: دیمین شزل
  • نویسنده: دیمین شزل
  • بازیگران: برد پیت، مارگو رابی، کاترین واترستون، لی جون لی، دیگو کالوا، جوان ادپو، سامارا ویوینگ، مکس مینگلا، توبی مگوایر، اولیویا وایلد، اسپایک جونز، فیبی تانکین، لوکاس هاس، فلی، روری اسکوول، دیمن گاپتون، پی. جی. برن و اریک رابرتز
  • میانگین امتیازات فیلم Babylon در IMDB: ۷.۴

اتفاقات فیلم Babylon در دهه‌ی ۱۹۲۰ میلادی جریان دارد؛ زمانی‌که صنعت سینما از فیلم‌های صامت به سمت فیلم‌های صدادار رفت. بابیلون به اوج‌گیری و سقوط چند شخصیت می‌پردازد. شخصیت‌های فیلم ترکیبی از شخصیت‌های واقعی و شخصیت‌های داستانی هستند. فیلم بابیلون یکی از موردانتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ است که برخلاف انتظار نتوانست نظر مثبت منتقدان را جلب کند و گروهی از منتقدان به ستایش اثر جدید دیمین شزل پرداختند و گروهی تنها این فیلم را کوبیدند.

فیلم Babylon با اینکه یک فیلم پر ستاره محسوب می‌شود و در آن شاهد حضور بازیگرانی چون برد پرت و مارگو رابی تا توبی مگوایر هستیم، اما در گیشه نیز با عملکرد تجاری ضعیفی مواجه شده است. بااین‌حال فیلم بابیلون فعلا در فصل جوایز عملکرد بهتری داشته است و توانسته در جوایز گلدن گلوب عملکرد خوبی داشته باشد.


آنیا تیلور جوی و نیکلاس هولت در فیلم The Menu

۴- فیلم منو

فیلم The Menu

  • کارگردان: مارک مایلود
  • نویسنده: وندی مولینیو و لیزی مولینیو-لوگلین
  • بازیگران: آنیا تیلور جوری، نیکلاس هولت، ریف فاینز، هانگ چائو، جان لگویزمائو، جانت مک‌تیر، جودیت لایت، رید برنی، راب یانگ و ایمی کاره‌رو
  • میانگین امتیازات فیلم The Menu در IMDB: ۷.۵

فیلم The Menu داستان مارگو و تایلر، یک زوج جوان را دنبال می‌کند که به جزیره‌ای دورافتاده سفر می‌کنند تا در یک رستوران منحصر‌به‌فرد غذا بخورند، جایی که سرآشپز اسلوویک یک منوی مجلل را با شگفتی‌های تکان‌دهنده آماده کرده‌ است. فیلم منو یک فیلم کمدی سیاه و ترسناک و متفاوت است که توانست مورد توجه منتقدان و تماشاگران قرار بگیرد. همچنین این فیلم حضور خوبی در فصل جوایز داشته است.

البته فیلم The Menu روند تولیدی پر اشکالی را داشته است. در ابتدا اما استون و ریف فاینز قرار بود در این فیلم به ایفای نقش بپردازند و الکساندر پین وظیفه کارگردانی فیلم را بر عهده داشت. اما پس از حواشی که برای پین شکل گرفت، او مجبور به ترک صندلی کارگردانی فیلم شد و در ادامه اما استون نیز این پروژه را ترک کرد. بااین‌حال درنهایت فیلم The Menu با همکاری سرچلایت پیکچرز و اضافه شدن آنیا تیلور جوی ساخته شد.


نیکلاس کیج و پدرو پاسکال در The Unbearable Weight of Massive Talent

۳- فیلم وزن غیرقابل تحمل استعداد عظیم

فیلم The Unbearable Weight of Massive Talent

  • کارگردان: تام گورمیکان
  • نویسنده: تام گورمیکان و کوین اتن
  • بازیگران: نیکلاس کیج، پدرو پاسکال، شارون هورگان، تیفانی هدیش، لیلی شین، جیکوب اسپیپیو، نیل پاتریک هریس و پاکو لئون
  • میانگین امتیازات فیلم The Unbearable Weight of Massive Talent در IMDB: ۷

فیلم The Unbearable Weight of Massive Talent قرار است داستان نسخه متفاوتی از نیکلاس کیج با بازی خود نیکلاس کیج را دنبال کند که از زندگی خود راضی نیست و همچنین از نظر مالی ورشکست شده است. او حالا پیشنهادی را برای حضور در تولد یکی از طرفداران دو آتیشه و مکزیکی خودش دریافت می‌کند که در صورت حضور و بازی در معروف‌ترین نقش‌ها و صحنه‌هایش، یک میلیون دلار را دریافت خواهد کرد.

نیکلاس کیج در این فیلم کمدی که در حال حاضر برای اکران در سینماها برنامه‌ریزی شده، قرار است نقش متفاوتی را بازی کند و ازطرفی شاهد حضور بازیگرانی مثل پدرو پاسکال و نیل پاتریک هریس نیز هستیم. پاسکال نقش طرفدار کیج را بر عهده دارد و فیلم The Unbearable Weight of Massive Talent بالاخره قرار است در سال ۲۰۲۲ اکران شود. البته همچنان بسیاری اعتقاد دارند این فیلم کمدی ممکن است راهی سرویس‌های استریم شود و حتی صحبت‌هایی از علاقه نتفلیکس برای خرید حق پخش این فیلم شنیده می‌شود.


کالین فارل در فیلم The Banshees of Inisherin

۲- فیلم بنشی های اینیشرین

فیلم The Banshees of Inisherin

  • کارگردان: مارتین مک‌دونا
  • نویسنده: مارتین مک‌دونا
  • بازیگران: کالین فارل، برندن گلیسون، کری کندن، بری کیوگن، پت شورت، جان کنی، گری لیدون، شیلا فلیتون و دیوید پیرس
  • میانگین امتیازات فیلم The Banshees of Inisherin در IMDB: ۷.۹

فیلم Banshees of Inisherin داستان دو دوست دیرین با نام‌های پادریک و کولم را در یک جزیره‌ی دورافتاده واقع در سواحل غربی ایرلند دنبال می‌کند. وقتی کولم ناگهان به دوستی خود با پادریک پایان می‌دهد، آن‌ها خود را در وضعیتی بغرنج می‌بینند. پادریکِ بُهت‌زده با کمک خواهرش شیوون و یکی از ساکنین جوان جزیره با نام دامینیک تلاش می‌کند تا رابطه‌ی خود با دوستش را بهبود ببخشد و به‌هیچ‌وجه کوتاه نمی‌آید.

اما تلاش‌های مکرر پادریک تنها باعث بدترشدن شرایط می‌شود و زمانی‌که کولم از روی ناچاری تهدید می‌کند، کنترل اوضاع به‌سرعت از دست خارج می‌شود که عواقب تکان‌دهنده و ناگواری دارد. فیلم The Banshees of Inisherin یکی از تحسین شده‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ است که شانس بالایی برای حضور در فصل جوایز دارد. مارتین مک‌دونا در این فیلم دوباره با کالین فارل و برندن گلیسون همکاری کرده است که گفته می‌شود کارل فارل ممکن است برای بازی در فیلم بنشی‌های اینیشرین بالاخره اولین جایزه اسکار خود را ببرد.


وودی هارلسون با لباس کاپیتان کشتی در فیلم Triangle of Sadness، محصول سال ۲۰۲۲

۱- فیلم مثلث غم

فیلم Triangle of Sadness

  • کارگردان: روبن اوستلوند
  • نویسنده: روبن اوستلوند
  • بازیگران: هریس دیکینسون، شارلبی دین، وودی هرلسون، دالی دی لئون، زلاتکو بوریچ، ایریس بربن، ویکی برلین، سانی ملس، هنریک دورسین و کارولینا جینینگ
  • میانگین امتیازات فیلم Triangle of Sadness در IMDB: ۷.۶

فیلم Triangle of Sadness داستان کارل و یایا را دنبال می‌کند که مدل و اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی هستند. آن‌ها به یک سفر تفریحی مجلل رایگان جهت تبلیغ دعوت می‌شوند. این فیلم کمدی سیاه یکی از فیلم‌های غیر منتظره امسال است که توانست حسابی مورد توجه منتقدان و در ادامه تماشاگران قرار بگیرد. فیلم مثلث غم هم‌اکنون روزهای درخشانی را در فصل جوایز نیز سپری می‌کند و توانسته نامزد دریافت ۲ جایزه گلدن گلوب شود.

بخشی از تحسین فیلم Triangle of Sadness برای فیلمنامه آن است، اگرچه گروهی از پایان فیلم رضایت ندارند. همچنین بازی دالی دی لئون در فیلم با تحسین زیادی مواجه شده است و بسیاری آن را پدیده فیلم مثلث غم می‌دانند و احتمال دارد این بازیگر جوان بتواند نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن نیز شود.

نظر شما در مورد فیلم های کمدی 2022 چیست؟ کدام فیلم را تماشا کردید و تماشا آن را به دیگران پیشنهاد می‌کنید؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران زومجی در میان بگذارید.


پرسش‌های متداول

۱- بهترین فیلم های کمدی ۲۰۲۲ کدام‌اند؟

از میان بهترین فیلم های کمدی 2022 می‌توان به فیلم سونیک 2 ، فیلم مثلث غم، فیلم منو و فیلم بابیلون اشاره کرد. فهرست کامل ۲۲ فیلم برتر کمدی سال ۲۰۲۲ را در سایت زومجی بخوانید.

۲- انیمیشن های کمدی ۲۰۲۲ کدام‌اند؟

از میان انیمیشن های کمدی 2022 می‌توان به انیمیشن چیپ و دیل: رنجرهای نجات و انیمیشن افسون زدایی اشاره کرد. فهرست کامل ۲۲ فیلم کمدی برتر سال ۲۰۲۲ را در سایت زومجی بخوانید.
منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده