نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۱

بازیگر بعدی جیمز باند کیست؟

آینده جیمز باند بعد از دنیل کریگ چه خواهد بود؟ آیا جیمز باند بعدی زن یا رنگین پوست خواهد بود؟ چه کسی به‌عنوان بازیگر بعدی جیمز باند انتخاب خواهد شد؟ در ادامه با زومجی همراه باشید.

فیلم No Time to Die آخرین حضور دنیل کریگ در نقش جیمز باند بود. او طی ۱۵ سال و در ۵ فیلم از جمله فیلم Casino Royale، فیلم Quantum of Solace، فیلم Skyfall و فیلم Spectre به‌همراه فیلم زمانی برای مردن نیست، نقش مامور 007 را بازی کرد. حالا بسیاری از طرفداران جیمز باند پس از بازنشستگی دنیل کریگ در حال سؤال پرسیدن و نظریه پردازی در مورد آینده مجموعه 007 و بازیگر بعدی نقش جیمز باند هستند.

ازطرفی می‌دانیم که بازیگر بعدی جیمز باند احتمالا در سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد. همچنین ددلاین به‌تازگی گفته است شایعاتی وجود دارد که می‌گویند بازیگر بعدی 007 احتمالا پس از مراسم اسکار 2022 معرفی خواهد شد، اما این موضوع هنوز قطعی نیست. اما حالا این سوالات مطرح است که آیا جیمز باند بعدی زن خواهد بود؟ یا آیا جیمز باند بعدی قرار است یک بازیگر رنگین پوست باشد؟ یا اصلا جیمز باند بعدی چه کسی است؟ پس در ادامه با زومجی و این ویدیو همراه باشید تا شاید به پاسخ برخی از سوالاتی که داریم برسیم.

تماشا در یوتیوب

بدون شک اولین سوالی که طرفداران 007 دارند این است که آیا دنیای جیمز باند دنیل کریگ پس از فیلم No Time to Die قرار است به اتمام برسد؟ ما قبلا در ۲۵امین فیلم جیمز باند شاهد این بودیم که شخصیتی به‌نام Nomi با بازی لاشانا لینچ معرفی شد. او درواقع با اسم مامور 00 شناخته می‌شود که گفته می‌شود بعد از بازنشستگی باند قرار است مامور 007 بعدی باشد. همچنین شخصیت دیگری در فیلم No Time to Die حضور داشت که پالوما با بازی آنا د آرماس نام داشت. البته فعلا ساخت فیلمی با محوریت این شخصیت تایید نشده یا حتی اکنون خبر نداریم لینچ یا حتی آرماس قرار است در آینده بازگردند یا نه، اما این موضوع می‌تواند به سؤال بعدی ما یعنی آیا جیمز باند بعدی زن خواهد بود هم ربط داشته باشد.

دنیل کریگ در نقش جیمز باند در ماشین استون مارتین که به گلوله بسته شده در فیلم No Time To Die

فیلم No Time to Die آخرین نقش‌آفرینی دنیل کریگ در نقش جیمز باند است

باربارا براکلی، تهیه‌کننده مجموعه جیمز باند که یجورایی کنترل این مجموعه را در اختیار دارد، پیش از این در یک مصاحبه گفته بود که تا وقتی او کنترل مجموعه را در اختیار دارد، قرار نیست شاهد جیمز باند زن باشیم و توضیح داد که قرار نیست هرگز شخصیت جیمز باند به یک شخصیت زن تبدیل شود، اما ممکن است یک نسخه رنگین پوست از این شخصیت در آینده ببینیم. البته او در ادامه توضیح داد که احتمال دارد که فیلم فرعی براساس یک شخصیت زن در دنیای جیمز باند ساخته شود که شخصیت کاملا اورجینالی خواهد بود. بدین ترتیب براساس شخصیتی مثل نومی یا پالوما ممکن است فیلم یا حتی سریالی ساخته شود.

این موضوع می‌تواند باعث حفظ دنیای جیمز باند دنیل کریگ نیز شود و همچنین ادامه داستان این دو شخصیت را مشاهده کنیم. البته از آنجایی که آمازون در حال خرید MGM است، احتمال اینکه دستور ساخت سریالی براساس یکی از این دو شخصیت یا هر دو توسط این شبکه وجود دارد. البته این موضوع فعلا در حد نظریه است و چیزی قطعی یا رسمی نیست. البته جیمز باند زن طرفداران و مخالفان زیادی به‌خصوص در بین بازیگران گذشته جیمز باند نیز دارد. به‌طور مثال پیرس برازنان چند وقت پیش در یک مصاحبه گفته بود که وقت آن رسیده است تا نسخه زن جیمز باند را ببینیم. بااین‌حال، دنیل کریگ با این موضوع به‌شدت مخالف است.

نومی با نقش‌آفرینی لاشانا لینچ در فیلم No Time To Die، شاید یکی از بهترین فیلم ۲۰۲۱

دنیل کریگ با معرفی نسخه زن جیمز باند مخالف است، اما پیرس برازنان موافق این موضوع است

کریگ می‌گوید بهتر است به‌جای اینکه یک شخصیت را زن کنیم، یک شخصیت زن کاملا اورجینال را خلق کنیم تا بتواند شخصیتی متفاوت و جذابی برای طرفداران باشد تا اینکه صرفا نسخه زنانه یک شخصیت را ارائه دهیم. اما داستان فیلم بعدی جیمز باند قرار است چگونه باشد؟ در این مورد فعلا اطلاعاتی در دسترس نیست و به‌طور کلی تا زمانی‌که روند استخدام نویسنده یا کارگردانی و حتی بازیگر جیمز باند رخ نداده باشد، نمی‌توان نظر درستی در این مورد داد و تنها می‌توانیم سراغ نظریه‌هایی برویم که بدون شک بخش زیادی از آن‌ها قرار نیست در عمل رخ دهند و رنگ واقعیت به خود نخواهند گرفت.

البته بسیاری اعتقاد دارند که به احتمال زیاد دوباره شاهد معرفی جیمز باند جوان یا میانسال خواهیم بود تا با تهدیدهای خطرناکی که امنیت جهان را تهدید می‌کند، روبه‌رو شود. بازسازی جیمز باند می‌تواند داستانی اورجینال داشته باشد یا براساس فیلم‌های قبلی با برداشتی متفاوت ساخته شود. البته چند وقت پیش بود که تام هالند، بازیگر نقش مرد عنکبوتی در دینای سینمایی مارول گفت که پیش از اینکه نقش نیتن دریک را در فیلم آنچارتد قبول کند، در حال مذاکره با سونی پیکچرز برای ساخت فیلم منشا جیمز باند بوده است.

نیتن دریک و ویکتور سالیوان در حال کاوش در فیلم Uncharted

باربارا براکلی، تهیه‌کننده مجموعه جیمز باند گفته است قرار نیست بازیگر زن برای نقش جیمز باند استخدام شود

این فیلم قرار بود داستان جیمز باند را پیش از اینکه او به مامور 007 تبدیل شود، روایت کند و به روزهای اول این ابرجاسوس محبوب سینما می‌پرداخت. البته در ادامه سونی پیکچرز و تهیه‌کنندگان به این نتیجه رسیدند که این ایده قرار نیست جواب دهد و در ادامه از این ایده به فیلم Uncharted و داستان اولین روزهای نیتن دریک رسیدند. اگرچه در آن زمان این ایده رد شد، اما حالا ممکن است دوباره این ایده مطرح شود و امکان مورد توجه قرار گرفتن آن توسط تهیه‌کنندگان و اعضای استودیو وجود دارد و ممکن است امروز ایده جذابی برای آوردن تماشاگران به سینماها باشد.

حالا بازیگر بعدی جیمز باند چه کسی می‌تواند باشد؟ بدون شک کار و مأموریت بسیار سخت MGM انتخاب بازیگر بعدی جیمز باند پس از دنیل کریگ است. گروهی در حال فشار آوردن به تهیه‌کنندگان مجموعه 007 هستند تا بالاخره شاهد اولین بازیگر رنگین پوست نقش جیمز باند باشیم. محبوب‌ترین گزینه این گروه ادریس البا است. البته این موضوع مشکلاتی هم مثل سن بالای البا دارد که ممکن است باعث شود او نتواند برای مدت طولانی نقش 007 را بازی کند. البته برخی اعتقاد دارند که شاید بد نباشد یک نسخه سالخورده از جیمز باند را ببینیم. این ایده درواقع از فیلم Logan نشات می‌گیرد که شاید ایده بدی هم روی کاغذ نباشد.

ادریس البا در نقش لوتر در پوستر سریال Luther

بازیگر جدید جیمز باند احتمالا در اوایل سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد

البته البا قبلا نقش جان لوتر را تو سریال Luther بازی کرده بود که یجورایی حکم جیمز باند تلویزیون را دارد و همین موضوع می‌تواند باعث کاهش احتمال انتخاب البا برای نقش جیمز باند شود. به‌خصوص اینکه تهیه‌کنندگان جیمز باند اصولا سراغ گزینه‌ای می‌روند که کمتر در یک نقش مشابه جلوی دوربین رفته باشد. البته گزینه‌های دیگه‌ای هم هستند که توسط این گروه ارائه شده است. از جمله بازیگران شناخته شده می‌توان به جان بویگا اشاره کرد که با اینکه تجربه نسبتا خوبی در سه‌گانه دنباله جنگ ستارگان داشته است، اما در مجموع تجربه نسبتا تاریکی برای او شده است.

همچنین بازی او در فیلم Pacific Rim Uprising یکی دیگر از بخش‌های تاریک کارنامه بویگا در فیلم‌های اکشن و بلاک‌باستری است. گزینه دیگر رگی-ژان پیج، بازیگر سریال Bridgerton است که پس از این سریال محبوبیت زیادی پیدا کرده و همچنین اخیرا در فیلم The Gray Man به کارگردانی برادران روسو به ایفای نقش پرداخته است. احتمال دارد بازی او در این فیلم اکشن شبکه نتفلیکس مورد توجه تهیه‌کنندگان مجموعه جیمز باند قرار بگیرد، اما فیلم Dungeons & Dragons دیگر اثری است که می‌تواند روی انتخاب یا عدم انتخاب او تاثیر بگذارد.

تایم هیدلستون در نقش لوکی در حال فرار در پایان قسمت دوم سریال Loki

ادریس البا، تام هاردی، تام هیدلستون، هنری کویل و ریچارد مدن از جمله گزینه‌های محبوب طرفداران برای بازیگر جدید جیمز باند هستند

دو پتل، بازیگر فیلم The Green Knight یکی دیگر از گزینه‌هایی است که اخیرا بین مردم برای بازی در نقش مامور 007 بسیار محبوب شده است و او می‌تواند یک گزینه بالقوه برای نسخه رنگین پوست جیمز باند باشد. حالا به یکی از گزینه‌های محبوب طرفداران می‌رسیم و آن کسی به‌جز تام هیدلستون، بازیگر نقش لوکی در دنیای سینمایی مارول نیست که طرفداران سال‌ها در انتظار نقش‌آفرینی او در نقش جیمز هستند. البته احتمال دارد برنامه شلوغ کاری هیدلستون باعث شود او به‌راحتی از فهرست بازیگران احتمالی جیمز باند خط بخورد، اما در هر حال او گزینه محبوبی است و نمی‌توان فهرستی از بازیگران احتمالی جیمز باند بدون حضور او ارائه کنیم.

البته ساخت فصل دوم سریال Loki ممکن است باعث شود تا او نتواند همزمان در هر دو پروژه حضور داشته باشد، اما کسی از آینده خبر ندارد و بدون شک بازی درخشان او در سریال The Night Manager یکی از دلایل این موضوع است. دیگر گزینه محبوب طرفداران بدون شک تام هاردی است که بسیاری دوست دارند او را در نقش جیمز باند یا ولورین بعدی ببینند. البته در حال حاضر بعید است که او دیگر نقش ولورین را دریافت کند، اما او تجربه خوبی در فیلم The Dark Knight Rises و فیلم Mad Max: Fury Road داشته است. حتی پیش از این شایعه شده بود که کریستوفر نولان در نظر دارد تا ریبوت جیمز باند را کارگردانی کند و طبق این شایعه او در نظر داشت تا تام هاردی را برای این نقش انتخاب کند.

یک خلبان جنگی در دانکرک نولان، یکی از بهترین فیلم های تام هاردی

بازیگر جدید جیمز باند ممکن است برای اولین‌بار یک بازیگر رنگین پوست باشد

البته سن هاردی اکنون در حال نزدیک شدن به ۵۰ سال است و پس از بازی در نقش نقش ونوم هم تا حدی از چشم طرفداران جیمز باند افتاده است. اما یکی دیگر از گزینه‌های بسیار محبوب طرفداران هنری کویل است. کویل قبلا نقش سوپرمن را در دنیای سینمایی دی سی بازی کرده بود یا حتی نقش شرلوک هولمز را در فیلم انولا هولمز بازی کرده است. او حالا هم نقش گرالت را در سریال ویچر بر عهده دارد. بااین‌حال، کار کویل تقریبا با نقش سوپرمن به پایان رسیده است، اما باتوجه‌به اینکه سریال The Witcher احتمالا تا سال‌ها ادامه خواهد داشت، این سریال می‌تواند به مانع بزرگی برای انتخاب کویل در نقش جیمز باند بعدی تبدیل شود.

اما چیزی که باعث شده تا بسیاری روی انتخاب کویل پافشاری کنند، بازی درخشان او در فیلم The Man from U.N.C.L.E و فیلم Mission: Impossible – Fallout بوده است. بااین‌حال، در دسترس نبودن احتمالی کویل در بیشتر سال یک نکته منفی برای انتخاب شدن او است و می‌تواند او را یک گزینه خارج از دسترس تبدیل کند. گزینه محبوب دیگر ریچارد مدن است. با اینکه مدن بیشتر برای بازی در سریال Game of Thrones و نقش راب استارک شناخته می‌شود، اما او توانایی بالای خود را در سریال Bodyguard نمایش داد و همین درخشش باعث شد تا بسیاری از طرفداران جیمز باند او را گزینه ایده‌آل و بسیار مناسب نقش 007 بعدی معرفی کنند.

هنری کویل در حال تبلیغ ساعت

دوئین جانسون علاقه دارد روزی نقش جیمز باند را بازی کند

ریچارد مدن به‌تازگی در فیلم Eternals نقش ایکاریس را بازی کرده و با اینکه فیلم اترنالز با نقدهای متوسط و ضعیفی مواجه شده است، اما بازی مدن با تحسین منتقدان و تماشاگران مواجه شده و او را نکته مثبت فیلم معرفی کرده‌اند. حتی از نظر سنی مدن گزینه مناسب‌تری نسبت به بیشتر گزینه‌ها است و او احتمالا بازیگر در دسترس‌تری نیز است. البته گزینه‌های محبوب زیادی وجود دارند که یکی از این گزینه‌ها مایکل فاسبندر است که باتوجه‌به اصلیت آلمانی این بازیگر، ممکن است احتمال انتخاب او بسیار سخت باشد. البته خود بریتانیایی‌ها از حامیان انتخاب فاسبندر هستند و شاید همین موضوع باعث نادیده گرفته شدن برخی از قوانین سختگیرانه انتخاب بازیگر جیمز باند شود.

البته گزینه‌های بیشتری مثل دنیل کالویا، جیمی بل، هنری گلدینگ و کیلین مورفی هم هستند که احتمال انتخاب این بازیگران بسیار کمرنگ و ضعیف است. البته این موضوع را نباید فراموش کرد که بازیگر بعدی جیمز باند ممکن است بازیگر کمتر شناخته شده‌ای باشد. در هر حال تهیه‌کننده مجموعه 007 ترجیح می‌‌دهند تا بازیگری را انتخاب کنند که کمتر دیده شده باشد یا حداقل کمتر او را در آثاری مشابه دیده باشیم. درواقع آن‌ها اعتقاد دارند که این موضوع باعث می‌شود تا تماشاگران با چیزی که انتظارش را ندارند مواجه شوند و صرفا یک تجربه تکراری برای آن‌ها نباشد.

ریچارد مدن در نقش ایکاریس در فیلم Eternals آماده مبارزه با دیویانت‌ها می‌شود

بدین ترتیب شاید ما دوست داشته باشیم بسیاری از بازیگرانی که نام بردیم این نقش را بازی کنند، اما از نگاه تهیه‌کنندگان ممکن است گزینه مناسبی نباشند. ازطرفی انتخاب کارگردان یا نویسنده هم بدون شک اهمیت دارد، اما تهیه‌کنندگان ترجیح می‌دهند انتخاب بازیگر بر عهده خود آن‌ها باشد تا اینکه کارگردان آن را انتخاب کند. البته اگر قرار باشد کارگردانی مثل کریستوفر نولان یا دنی ویلنوو روزی فیلم James Bond را کارگردانی کنند، احتمالا آن‌ها دوست دارند که بازیگر مدنظر خود برای این نقش را انتخاب کنند تا اینکه تهیه‌کنندگان در مورد این نقش تصمیم نهایی را بگیرند.

البته تیم سازندگان فیلم بعدی جیمز باند نیز بدون شک می‌تواند برای طرفداران مهم باشد. در پایان هم گفتیم که سراغ یک گزینه بامزه هم برویم. دوئین جانسون ملقب به راک چند وقت پیش گفت که دلش می‌خواهد نقش جیمز باند را بازی کند و یکی از آرزوهای او از دوران کودکی است. همچنین پدر بزرگ جانسون نقش منفی را در فیلم‌های گذشته جیمز باند داشته است که باعث تشویق راک جوان شده بود. پیتر مائیویا، پدر بزرگ جانسون در فیلم You Only Live Twice با بازی شان کانری که در سال ۱۹۶۷ اکران شد، بازی کرده بود و یک نقش منفی را بر عهده داشت.

دواین جانسون ملقب به راک در فیلم Red Notice

البته در اینکه جانسون محبوبیت بسیار زیادی دارد، شکی در آن نیست و حتی شاید روزی او بتواند یک نقش منفی یا یک نقش دیگر را در این مجموعه بازی کند، اما جانسون حتی اگر همه فاکتورهای لازم برای نقش جیمز باند را هم داشته باشد، او یک فاکتور مهم و حیاتی را ندارد و آن هم این است که او اصلا بریتانیایی نیست و همین موضوع باعث می‌شود تا دوستانی که نقشی در مجموعه 007 دارند با یک لبخند از کنار پیشنهاد سخاوتمندانه راک رد شوند.

نظر شما در مورد بازیگر بعدی نقش جیمز باند چیست؟ دوست دارید چه کسی نقش جیمز باند را بازی کند؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده